از خارج فارغالتحصيلان مدارك
ارزشيابي هفته سه مدت در كشور
ميشود
براي كارداني فراگير دورههاي
ميشود داير ابتدايي معلمان
قم بناي تاريخ
!ممنوع تاريخ ، حيطه به ورود
اسلامي انقلاب فجر دهه در
بينالمللي جشنواره دوازدهمين
ميشود برگزار خوارزمي
الزهراء دانشگاه رئيس
كرد محكوم را اخير جنايتهاي
از خارج فارغالتحصيلان مدارك
ارزشيابي هفته سه مدت در كشور
ميشود
كل اداره كل مدير آملي ، سالار حسين:فرهنگي علمي گروه
جمع در ديروز عالي ، آموزش و فرهنگ وزارت فارغالتحصيلان
كشور ، از خارج فارغالتحصيلان مدارك:كرد اعلام خبرنگاران
.ميشود ارزشيابي هفته سه مدت در
مدارك ارزشيابي زمينه در:گفت وي ما ، خبرنگار گزارش به
شده ايجاد ساختاري تغييرات پيش ماه از 6 فارغالتحصيلان
سوي از بيشتر هماهنگي مدارك ارزيابي جهت آن ، موجب به كه
هفته ظرف 3 در و ميپذيرد صورت كشور مختلف كميسيونهاي
.ميشود ارزشيابي ايران در مدارك
مورد در تغييرات اين حاضر ، حال در:افزود وي
و ميشود اجرا ايرلند و هند انگليس ، فارغالتحصيلان
كشورهاي فارغالتحصيلان روي بر تخصصي كاري كميتههاي
حال در نيز سابق شوروي و كانادا زلاندنو ، پاكستان ،
.هستند بررسي و فعاليت
نظام چون:كرد تاكيد فارغالتحصيلان امور كل مدير
دست در سابق شوروي كشورهاي دانشآموختگان مدارك ارزشيابي
تاكيد كشورها اين در تحصيل داوطلبان كليه به است ، بررسي
دانشجويي معاونت حوزه با تحصيل آغاز از قبل ميگردد
.آورند عمل به را لازم هماهنگي عالي آموزش و فرهنگ وزارت
در حاضر حال در كه دانشجويان از دسته آن كرد خاطرنشان وي
و دانشجويان سرپرستي با هستند ، تحصيل به شاغل كشورها اين
امور كل اداره با تحصيلي مقطع تغيير زمان در
غير در كه چرا آورند بهعمل هماهنگي فارغالتحصيلان
بهعهده شده اخذ مدارك ارزشيابي از ناشي مشكلات اينصورت
.بود خواهد آنان
براي كارداني فراگير دورههاي
ميشود داير ابتدايي معلمان
فراگير دورههاي 77-تحصيلي 78 سال در:فرهنگي علمي گروه
و آموزش همكاري با فرهنگيان ويژه ابتدايي آموزش كارداني
روابط گزارش به.ميشود برگزار نور پيام دانشگاه و پرورش
ادامه به متقاضي فرهنگيان پرورش ، و آموزش وزارت عمومي
رشته رياضي 5/12 ، رشته در متوسطه ديپلم داراي كه تحصيل
معدل با متوسطه ديگر رشتههاي و كتبي 5/13 معدل تجربيبا
نور پيام دانشگاه در آزمون بدون هستند ، كتبي 5/14
.شد خواهند پذيرفته
قم بناي تاريخ
ايران گردشگري جاذبههاي
از مقبره چهار و چهل و صد چهار شهر ، اين اطراف و قم در *
دارد وجود مشايخ و زادگان امام
بعد يعني.است اسلامي بلاد از اقوال اشهر به بنا قم شهر
والا.است رسيده مدنيت رتبه به مكان اين ظهوراسلام از
.است بوده وقري مزارع و حصار برچندين مشتمل اسلام از قبل
بوده شهر مكان اين هم ، اسلام از قبل كه دارند عقيده بعضي
آثار) كتاب صاحب و القلوب نزه صاحب مستوفي..حمدا.است
از هم اسلام از قبل قم كه است عقيده اين بر هم ، (الادهار
.است بوده عجم بلاد
و ناميدهاند جبال بلاد جزء را مكان اين عرب مورخين
تورات در و گفتهاند "مدي" را جا اين عجم قديم مورخين
.كردهاند ضبط "ماداي" اسم به را مكان اين
در كه بودهاند طايفهاي آريان از قبل كه "مد" از ماداي
.است نداشته شهريت ليكن نوشتهاند ، "مادي" تورات
اسلام از قبل شهرهاي از قم:ميگويد نيز حموي ياقوت
اشعريين از جماعتي با الاشعري الاخوص طلحتبن.است نبوده
آمده عجم به عرب از "تعرضا و "قهرا يوسف ، بن حجاج عهد در
معتبره قراي هفت جا اين در و كردند منزل سرزمين اين در
را امكنه آن اسم و بود بزرگتر همه از كمندان قريه كه بود
آن آخر از را زايده نون و الف.ميخواندند كمندان
را كاف ساخته مشدد را ميم و نموده مخفف را آن و انداخته
.ناميدند قم را آن و كردند قاف به بدل تعريب جهت به
را تشيع مذهب و كرده بنا خوب آثار شهر ، اين در اشعريين
كه است معين همينقدر.نمودند طرد را گبرها و دادند رواج
آباداني و ترقي به رو قم ثقفي ، يوسف بن حجاج عهد در
.است گذاشته
عهد در وديهات مزارع اهل آمد ، ايران به اسلام مذهب چون
را نهاوند و آمد ايران به اشعري ابوموسي كه عمر خلافت
عبدالملك به خلافت نوبت چون نمودند ، جزيه قبول كرد ، فتح
عرب عراق والي او جانب از ثقفي يوسف بن حجاج رسيد ، مروان
لشكر كندي اشعت بن محمد ابن عبدالرحمن به.گشت عجم و
والايات تسخير به و نمود عساكر امير را او داده بسياري
.فرستاد كابلش و قندهار
محاربهسخت چند حجاج با كرده ، مخالفت آخر در عبدالرحمن
ميانه خوزستان در كه آن تا نمود ، فتح بار هر و كرد
در عبدالرحمن و گرفت در قتال بازاره حجاج و عبدالرحمن
بزرگ كه بودند اشعري قبيله جمله آن از.شد مغلوب بار اين
در كرده نفرت عرب عراق از كه بود احوص عبداله و آنهاسعد
چهل مجوسان بر عمليه تدبيرات به و گرفتند ، سكني قم حوالي
و هشتاد سنه در را قم شهر بناي كرده ، پيدا تسلط حصاران
.گذاشتند قمري هجري يك
،(ق.-ه) شش و هشتاد و دويست و هزار سنه در نفوس نظر از
.است بوده بلد خود در خانه پنجاه و هفتصد و هزار سه
مدفن و مزار قم دارالايمان مثل ايران در شهري هيچ
.امامزادگاننيست
اطراف و قم در كه مينويسد اقليم هفت در رازي احمد امين
مشايخ و زادگان امام مقبره چهار و چهل و چهارصد شهر ، آن
:مينويسد خود تاريخ در اديب ، خان غلامحسين ميرزا.است
به خراسان از الثناء و التحيه عليه رضا حضرت كه وقتي در
خلافت به مامون از بعد كه شد بنا و نشستند عهد ولايت
.رسيد عراق به خبر اين باشند ، باقي
برادر ديدن براي از (ع)جعفر بن موسي بنت فاطمه حضرت
البته.شدند روان خراسان طرف به آنجا از خود بزرگوار
و عشاير و اعمام بني از جمعي بزرگي ، خاتون چنين همراه
از جمعي.فرمايند حركت تجمل با كه بودند حاضر بستگان
و بزرگتر و رئيس به ظاهريه خلافت كه شنيدند چون بنيهاشم
روان خراسان طرف به گرفت ، خواهد و گرفته تعلق خود امام
الله سلام فاطمه حضرت همراهان جزو نيز جماعت اين.شدند
وفات شهر اين در كبري مخدره آن و رسيدند قم به عليها
به مامون عهد نقض و (ع)رضا حضرت شدن مسموم خبر و كردند
.رسيد شهر اين
از ميرفتند ، خراسان به حضرت آن اميد به كه سادات اين
جور حكام و عمال واسطه به و نمودند خراسان ترك مامون خوف
به معاونت ديگر بودند ، عراق و مدينه در خلفا خيانت از كه
مذهب شيعي را شهر اين اهل چون.نپسنديدند را بلاد آن
اين حوالي در مرور به و نمودند توقف جا همين در ديده ،
.شدند مدفون كرده ، رحلت بلد
بعضي از ميتوان قم ، در امامزاده چهار و صدوچهل چهار از
:كرد ياد زير بشرح موجود شريفه بقاع و متبركه اماكن
حمزه ، شاه بقعه عليها ، سلامالله معصومه حضرت مباركه روضه
شريف ، محمد سلطان بقعه موسويان ، بقعه ظهير ، شاه بقعه
احمدبن بقعه الرضا ، موسي عليبن بقعه قاسم ، احمدبن بقعه
جعفر ، شاه بقعه ابراهيم ، شاه بقعه فرج ، خاك بقعه اسحق ،
بقعه جمال ، شاه بقعه زيد ، امامزاده بقعه سيدمعصوم ، بقعه
...و اسماعيل شاه بقعه ابراهيم ، شاه بقعه سيدعلي ، شاه
قم وجغرافياي تاريخ كتاب از برگرفته
كرماني الملك افضل:نوشته
!ممنوع تاريخ ، حيطه به ورود
مدرنيسم و سنت كتاب بر نقدي به پاسخي
و آمده پديد ما جامعه فرهنگ عرصه در بزرگي معضل امروزه ،
هيچگونه كه است تحقيقاتي و علمي آثار در نقد شيوه آن ،
از را خود اصلي معناي و نداشته آن واقعي معناي با سنخيتي
مطالعه از پس نوشتار ، اين نگارنده.است داده دست
ميرزا غلامحسين قلم به كه "*مدرنيسم و سنت كتاب بر نقدي"
واقعي معناي تبيين براي شدم برآن بود ، شده نوشته صالح
.آورم عمل به نقد براين مروري و نقد نقد ،
پژوهشگران" شدهاند مدعي كه محترم منتقد از آنكه ، نخست
گذار در كه ايران اجتماعي -سياسي تحولات و تاريخ فرهيخته
سن به پا يا و نهاده سر پشت را ميانسالي اخير ، دهه دو از
وارثان دست به خود تحقيقاتي ميراث سپردن از گذاشتهاند ،
رنگ تشكيلات و علمي مراكز يكهتاز كه نابخردي و شوخچشم
پرسيد بايد ".نيستند دلشاد..و شدهاند پژوهشي وارنگ و
را ، نبودن يا و بودن دلشاد اين بگذاريم نيست بهتر آيا كه
بس؟ و نمايند ابراز فرهيخته پژوهشگران همان
رابطه مبحث به منتقد يك ورود آيا دانست بايد:آنكه دوم
و موجر) خودشان قول به يا و ناشر و موءلف بين ضابطه و
هم تاثيري كردهاند ، مطرح را مهم اين كرات به كه (مستاجر
داشت؟ خواهد نقادي شيوه به بخشيدن بهبود در
كه كساني" كردهاند عنوان محترم منتقد:كه آن سوم
از ميزنند ، آن شكست از دم و ميبافند كلپتره گترهاي
رشته در شكست به است بهتر كه هستند كساني همان سنخ
".بردارند ايران تاريخ سر از دست و بيانديشد خود تحصيلي
اكثر كه شد نخواهد مطرح پرسش اين آيا توصيف ، اين با حال
دارند ، عهده به را استادي سمت ما ، دانشگاههاي در كه كساني
نظام تكليف پس هستند ، تحصيليشان رشتههاي سرخوردههاي
بود؟ خواهد چه ما دانشگاهي و دانشگاه
به اعتراض با ديگر جايي در محترم منتقد:كه آن چهارم
اشعار از بيت دو به مدرنيسم و سنت كتاب نويسنده استناد
از هر دوستان ، اگر" كه شدهاند متذكر كتاب ، آغاز در حافظ
آن از حافظ ، اشعار براي جديدي زبر و زير اختراع با چندي
مشكل نگشايند ، خويش بازنشستگي ايام براي نبش دو دكاني
ايراد اين به پاسخ در ".ميشود آسانتر بزرگ شاعر آن فهم
كتاب نويسنده فكري دغدغه و اساسي مشكل آيا كه گفت بايد
هدف يا و بوده؟ حافظ چون بزرگي شاعر فهم مدرنيسم و سنت
شكست علل ريشهيابي و قاجار عصر ايران شناخت ايشان
است؟ بوده دوره آن طلبانه اصلاح كوششهاي
اين ذكر دارد اهميت همه از بيش آنچه:كه اين نهايت در و
مورد در عظيم تفحصهاي و كنكاشها نوع اين آيا كه است نكته
شود نوشته غين با اگر كه محمدخان آقا نام صحيح نگارش
شاه فتحعلي فرزند پنجمين اينكه و قاف ، با يا است صحيح
سوخته پدر محلاتي سياح حاج يا و حسينعلي؟ يا بوده حسنعلي
چشم كره بالاخره و نه؟ يا بود شده رفيق خواجهها با
طول و حجم چقدر ميساخته تپه آن از محمدخان آقا كه انسان
اوضاع صحيح شناخت براي هم منفعتي هيچگونه داشته ، عرض و
و داشت؟ خواهد قاجار عصر ايران اقتصادي و سياسي اجتماعي ،
اثبات براي دليلي موارد ، اينگونه از اطلاع عدم آيا
اينگونه بود؟از خواهد هم ديگران بيدانشي و بيخردي
به راجع برميخوريم ديگري مطالب به بگذريم ، كه انتقادات
روابط در خارجي سياست درباب شاه فتحعلي" اينكه
هم "حقيقتا كه ".نبود بيدانشي آدم نيز ، بينالمللي
دوچندان را بودن منطقي اين آنچه و !است منطقي جملهاي
با شاه فتحعلي چگونه كه است مساله اين از آگاهي ميسازد ،
مناطق دادن دست از موجب سياست ، امر در خود فزون دانش
به متعلق مناطق اين امروزه اگر كه شد استراتژيكي و كليدي
و سياسي توسعه روند در بسزايي نقش چه بودند ، ايران
دانش و سواد ميزان از اما.ميكردند ايفا ما اقتصادي
صحيح درك و ژرف فهم به ميرسيم بگذريم ، كه شاه فتحعلي
دوبار شاه ناصرالدين كه ، فرنگ تمدن از شاه ناصرالدين
ويكتوريا ملكه با و كرد سفر انگلستان به (و 1889 1872)
.نشست گفتگو به او با فرانسه زبان به نيز و كرد ديدار
هم ، راستي به و رفتند رژه او مقابل از انگليسي سربازان
وجود به فهيم شاه اين در بسزايي تحول آنچنان ديدار اين
عزل فرمان ايران ، به بازگشت از پس بلافاصله كه آورد
را مطلقه استبداد شيوه "مجددا و كرد صادر را سپهسالار
!برگزيد
اتفاقفر فرشته
تا 31 صفحات 26 شماره 21 ، اول ، سال نو ، راه*
اسلامي انقلاب فجر دهه در
بينالمللي جشنواره دوازدهمين
ميشود برگزار خوارزمي
خوارزمي بينالمللي جشنواره دوازدهمين:فرهنگي علمي گروه
سالگرد بيستمين با همزمان خارجي و داخلي طرح شركت 947 با
.ميشود برگزار اسلامي انقلاب پيروزي
دبير صدري محمدرضا سيد دكتر ما ، خبرنگار گزارش به
در مطلب اين اعلام با ديروز خوارزمي بينالمللي جشنواره
در طرحها تعداد افزايش به اشاره ضمن خبرنگاران جمع
طرح امسال 774 جشنواره داخلي بخش در:گفت امسال جشنواره
مكانيك ، كامپيوتر ، و برق انساني ، علوم شامل رشته در 12
دفاعي ، پايه ، علوم شيميايي ، صنايع كشاورزي ، پزشكي ، علوم
داده شركت صنايع و بيوتكنولوژي مواد ، و متالوژي عمران ،
گروه به مربوط تعداد بيشترين طرحها اين ميان از.است شده
طرح ، با 111 كامپيوتر و برق.است طرح با 142 انساني
ردههاي در طرح با 91 پزشكي علوم و طرح با 106 مكانيك
.دارند قرار بعدي
از 26 طرح شامل 146 نيز جشنواره خارجي طرحهاي:افزود وي
مصر ، فيليپين ، نيوزيلند ، مكزيك ، لهستان ، است جهان كشور
از... و بنگلادش قزاقستان ، پاكستان ، جنوبي ، كره روسيه ،
.هستند امسال جشنواره در شركتكننده كشورهاي جمله
از خارج مقيم ايرانيان سوي از شده ارائه طرحهاي تعداد وي
:داشت اظهار و كرد ذكر طرح را 27 امسال جشنواره به كشور
سالهاي در است لازم و نيست توجهي قابل تعداد اين البته
ايرانيان با بيشتر و بهتر ارتباطات برقراري با آينده
.گيرد صورت بيشتري مشاركت خارج مقيم
را دانشجويي پاياننامههاي بهترين انتخاب صدري دكتر
تعداد:كرد تصريح و كرد ذكر امسال جشنواره ويژگي مهمترين
بوده عنوان دانشجويي 200 بخش در دريافتي پاياننامههاي
خود به را تعداد بيشترين عنوان با 62 انساني علوم كه
.است داده اختصاص
جشنواره آينده سال از داريم قصد:گفت ادامه در وي
قالب در مستقل طور به زماني مرحله سه در را خوارزمي
سطح و دانشآموزي نوجوانان ، دانشجويي ، ) جوانان جشنواره
.برگزاركنيم (عالي
نوع اين متاسفانه انساني ، علوم پژوهشهاي اهميت رغم علي
از خوارزمي جشنواره برگزاري دوره يازده طي پژوهشها ،
شركتكننده طرحهاي تعداد و نبوده برخوردار مناسبي جايگاه
رابطه اين در.است نبوده توجه خور در رشته اين منتخب و
خصوص در خوارزمي جشنواره دوازدهمين دبير از ما خبرنگار
اين تقويت براي صنعتي علمي پژوهشهاي سازمان برنامههاي
علوم طرحهاي:گفت پاسخ در وي كه پرسيد جشنواره از بخش
و ندارند جايگاهي صنعتي علمي پژوهشهاي سازمان در انساني
قصد ولي.نيست كشور در انساني علوم متوليبخش سازمان
ذيربط سازمانهاي بيشتر هماهنگي با پس اين از داريم ،
ايجاد جشنواره در تحقيقات گونه اين براي بهتري جايگاه
تحقيقات از حمايت و رشته اين پژوهشگران تشويق با و كنيم
.كنيم تقويت جشنواره در را بخش اين انساني علوم
الزهراء دانشگاه رئيس
كرد محكوم را اخير جنايتهاي
دانشگاه رئيس رهنورد زهرا دكتر:فرهنگي علمي گروه
روزهاي جنايتآميز و پيدرپي قتلهاي تهران ، الزهراء
.كرد محكوم را اخير
اظهار ما خبرنگار با گفتوگو در الزهراء دانشگاه رئيس
از بايد كشور خردمندان و پژوهشگران نويسندگان ، همه:داشت
.باشند برخوردار كاري و فكري امنيت
و انديشمندان براي كه اخير قتلهاي به باتوجه:افزود وي
دستاندركاران و مسئولان از "مصرا است ، آمده پيش متفكران
و كشور ملي منافع به خيانت اين سريعتر چه هر ميخواهم ،
خود عمل بهسزاي و كنند معرفي مردم به را عقلانيت پروسه
.برسانند
"امروز پژوهشگر بازنان" مراسم حاشيه در رهنورد زهرا دكتر
دانشگاه در پژوهش هفته سومين با همزمان گذشته سهشنبه كه
وضعيت:گفت ما خبرنگار به همچنين شد ، برگزار الزهراء
اميدواريم و است پيشرفت روبه ما كشور زنان ميان در پژوهش
.برسد نيز مطلوبتري وضعيت به كه
و مهمتر نقشهاي ايفاي آمادگي كشور زنان:كرد تصريح وي
بايد ولي دارند ، گوناگون زمينههاي در را برجستهتري
..و فرهنگي اجتماعي ، زمينههاي در آنها از لازم حمايتهاي
ميان در برجستهاي پژوهشگران حاضر حال در.آيد عمل به.
عنوان به.ميپردازند گوناگون فعاليتهاي به كشور زنان
در كه دارد برجستهاي پژوهشگران الزهراء دانشگاه نمونه
تحقيقات و ميكنند فعاليت تكنولوژي صنعت ، زمينههاي
.دادهاند انجام سازمانها و نهادها براي فراواني
اجتماعي فرهنگي ، صنعتي ، مراكز همه از همچنين رهنورد دكتر
دانشگاه با را خود پژوهشي طرحهاي تا كرد دعوت سياسي و
.كنند مطرح الزهراء
همه مجري كه دارد آمادگي الزهراء دانشگاه:كرد تاكيد وي
.باشد برجسته و سنگين وقتگير ، پژوهشي طرحهاي
پژوهشگر زنان با مراسمي در همچنين الزهراء دانشگاه رئيس
استادان و دانشجويان ، پژوهشگر زنان جمع در امروز
تاريخ طول در هميشه زنان:داشت اظهار سخناني طي دانشگاه ،
اين ولي ;كردهاند ايفا مختلفي نقشهاي و داشتهاند حضور
تاثيرگذارترين هميشه زنان.است بوده شفاف غير حضور و نقش
به را آنها و بودهاند تاريخ طول در افراد ذينفوذترين و
انديشه ، و فكر عرصه در ذينفوذ گروه قويترين عنوان
.ميشناسيم فرهنگ و سياست عاطفه ،
فرهنگي كوتاه اخبار
|
شد منتشر هنر و معماري جديد فصلنامه رواق ،
هنر و معماري زمينه در رواق ، تحقيقاتي فصلنامه اول شماره
تحقيق و مطالعه نتايج ارائه به كه فصلنامه اين.شد منتشر
اسلام جهان و ايران هنر شهرسازي ، معماري ، حوزه در
سردبيري و ارژمند محمود مسئولي مدير با ميپردازد ،
فرهنگي ميراث سازمان همكاري با و بيدهندي قيومي مهرداد
.است شده منتشر اصفهان استان فرهنگي ميراث و كشور
و حج اسرار در عنوان تحت آثاري رواق ، پاييزي شماره در
از ايراني هنر حكمت در سخني عربي ، بن محيالدين از كعبه
اثر تاكيميا خاك از حجت ، مهدي از فضا آنانداكوماراسوامي ،
در معماري تاريخ نوايي ، كامبيز و قاسمي حاجي كامبيز
طومار و نقشه افشار ، ايرج اثر فارسي متون براساس ايران
اصفهان احداث اوغلو ، نجيب رو گل از اسلام جهان در معماري
رساله و 95 چسني مك.دي.آر اثر صفوي متون در عباسي
.است رسيده طبع به ارژمند محمود از معماريه
مباحث زمينه در كه است نشرياتي معدود از رواق است گفتني
اول شماره.ميشود منتشر ايران شهرسازي و معماري نظري
شمايلي و شكل با و رحلي قطع با و صفحه در 96 فصلنامه اين
ميتواند نشريه اين.است شده منتشر شكيل و زيبا بسيار
هنر ، شهرسازي ، و معماري رشتههاي دانشجويان براي
.گيرد قرار فايده مفيد علاقمندان ساير و باستانشناسي
بويراحمد و كهكيلويه گويشي نمونههاي جمعآوري
شد آغاز
نمونههاي جمعآوري كشور ، مختلف گويشهاي حفظ بهمنظور
.شد آغاز بويراحمد و كهكيلويه استان در گويشي
اين كشور فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
انشعاب و ريشهيابي گويشها ، حفظ بهمنظور برنامه
آينده نسل به آنها انتقال و واژهشناسي ايراني ، زبانهاي
.ميگيرد صورت
و زبان پژوهشكده توسط كه گويشي نمونههاي جمعآوري طرح
لرستان استان در سال 1376 از فرهنگي ميراث سازمان گويش
.شد خواهد اجرا كشور سطح در است ، شده آغاز
ايثارگران مدارس در خانواده آموزش كلاسهاي
ميشود برگزار
و شهدا گرامي خانوادههاي آگاهي سطح بالابردن منظور به
از ناشي رفتاري و روحي مشكلات با رويارويي جهت ايثارگران
شيوههاي با آشنايي مقدس ، دفاع سال هشت از حاصله صدمات
و اسلامي ارزشهاي از پاسداري منظور به تربيت و تعليم
آگاهي سطح افزايش براي لازم زمينه ايجاد و انقلابي
تشكيل ، شيوهنامه ايثارگران و شهدا معظم خانوادههاي
اعلام (زنان) ايثارگر مدارس ويژه خانواده آموزش كلاسهاي
.شد
|
|