نيرومند را عضلات "درماني ژن"
ميكند
به نرمافزاري برنامههاي صدور
ميشود آغاز بزودي جهان سراسر
كامبوج در آموزشي نظام نوسازي
در "بي" مننژيت پيشگيري مايه
شد ساخته كوبا
;جديد دنياي در خشونت
تصادفي و بيدليل
آموزش سنجش سازمان رئيس توسط
برگزاري زمان و نحوه كشور
سراسري آزمونهاي
و ارشد كارشناسي دانشگاهها ،
خارج به اعزام تخصصي دكتراي
شد اعلام
كودك مهدهاي اجرايي شيوهنامه
كرد تغيير آمادگي كلاسهاي و
خواستار پرورش و آموزش وزير
فرهنگيان بيطرفي
درانتخابات شهر اسلامي شوراهاي
شد روستا و
نيرومند را عضلات "درماني ژن"
ميكند
در كه جديد "درماني ژن" روش يك:خارجي رسانههاي واحد
گذشت با آنها شدن ضعيف از جلوگيري و موشها عضلات تقويت
انسان در ميتواند "احتمالا است ، بوده موفقيتآميز زمان ،
.باشد كارساز هم
ميگويند آمريكا در پنسيلوانيا دانشگاه در پژوهشگران
حفظ براي روش اين از ميتوان "احتمالا ميدهد نشان نتايج
استفاده سالخوردگي هنگام در ماهيچهها نيروي و اندازه
.كرد
ماهيچههاي نيروي ماه ظرف 9 داده نشان موشها روي آزمايش
.است شده بيشتر درصد آنها 14
موشهايي آزمايشگاه ، يك در سي ، .بي.بي تلويزيون گزارش به
تقويت به غلتكهايي درون كه ببينيد ميتوانيد را
.سرگرمند خود ماهيچههاي
و سالم موشها ، اين اما است ، چقدر آنها سن نيست روشن
و رشد توليد "ژن" يك با را آنها.ميآيند نظر به سرحال
" IGF1 "يك اف.جي.آي" "ژن" اين نام.كردهاند درمان نمو
موش ماهيچههاي 8 ضعيف ياختههاي در را "ژن" ايناست
.كردهاند تزريق
ها"ژن" حمل براي هم بيخطر ويروس يك از روش ، اين در
.نمودهاند بهرهبرداري
تزريق آنها به "ژن" اين كه موشهايي:است داده نشان نتايج
پديد ماهيچههايشان جرم در درصدي افزايشي 15 بود ، شده
درصد ماه 14 ظرف 9 نيز ، ماهيچهها اين نيروي و آمد
.يافت افزايش
ماهيچه پير موشهاي كرديم مشاهده ما":ميگويد كارشناس يك
و نيرومند جوان ، موشهاي مانند و كردند ترميم را خود هاي
با بدانند ميخواهند اكنون پژوهشگران ".شدند سرحال
را انسانها سلامتي ميتوان چطور ،"ژن" اين از استفاده
.كرد بهتر
عضلاني بيماريهاي مورد در بدانند ميخواهند آنان ضمن ، در
(Muscular Dystrophy) "ماهيچهها رفتن تحليل" مانند انسان
.كرد بهرهبرداري "ژن" اين از ميتوان چطور
ماهيچهها ، ترميم آهنگ افزايش با":ميگويد دانشمند يك
.كنيم كند را بيماري اين روند ميخواهيم ما
تحليل تنها بلكه كنيم ، درمان را آن توانست نخواهيم ما
".مياندازيم تعويق به را عضلات رفتن
هر در سالگي به 50 رسيدن از پس انسان ميگويند كارشناسان
دست از را خود عضلاني نيروي از درصد ده عمرش ، از دهه
.ميدهد
چند شود ، اعمال انسان مورد در روش اين كه اين از پيش اما
.گردد مطرح بايد اخلاقي پرسش
رديابي قابل خون در "درماني ژن" ميگويند پژوهشگران
.نيست
ساختن نيرومندتر براي ميتوانند ورزشكاران رو اين از
منظور به روش اين درضمن گيرند ، كار به را آن خود
.گيرد قرار استفاده مورد ميتواند هم اندام زيباسازي
به نرمافزاري برنامههاي صدور
ميشود آغاز بزودي جهان سراسر
صادرات جايگزيني و ارزآوري هدف با:فرهنگي - علمي گروه
و بودجه و برنامه سازمان سياستهاي جهت در و غيرنفتي
برنامههاي صادرات پس اين از كشور ، انفورماتيك شوراي
برجسته متخصصان از گروهي توسط رايانهاي نرمافزاري
ايران افزار شبكه سازمان و جهان سراسر از ايراني
.ميشود امكانپذير
شبكههاي تخصصي سمينار دبير شارعي رضا محمود مهندس
اعلام با ايران شبكهافزار سازمان عامل مدير و رايانهاي
اكنون هم جهان در صنايع گسترش به توجه با":گفت خبر اين
رايانهاي نرمافزارهاي به مبرمي نياز صنعتي كشورهاي در
نيروهاي فاقد كشورها اين آنكه دليل به و ميشود ديده
رايانه نرمافزاري برنامههاي توليد براي كافي متخصص
كننده صادر كشورهاي زمره در ميتواند ايران لذا هستند ،
".گيرد قرار رايانهاي نرمافزارهاي
نرمافزاري خدمات صدور براي":كرد تصريح شارعي مهندس
به ويژه تسهيلات اختصاص و هماهنگي به نياز رايانهاي
".ميشود احساس بشدت كننده صادر سازمانهاي و شركتها
رايانهاي خدمات صادرات بخش كلان سودآوري به اشاره با وي
متخصصان از تعدادي":كرد تاكيد جهان ، مختلف كشورهاي به
در رايانه نرمافزار و برنامهريزي امر در برجسته ايراني
نرمافزاري صادرات براي را خود آمادگي جهان سراسر
بخش كلان اعتبارات از بخشي تا كردهاند اعلام رايانهاي
".شود سرازير كشورمان به جهان در رايانه
مرتبط سازمانهاي كليه از افزار شبكه سازمان عامل مدير
سريعتر هرچه تا خواست رايانهاي نرمافزارهاي صدور با
.كنند اقدام بخش اين براي لازم تسهيلات ايجاد به نسبت
سوي از رايانهاي نرمافزارهاي صدور محل از":گفت وي
سالانه صنعتي ، كشورهاي بالاخص و جهان سراسر به كشورمان
".شد خواهد سرازير كشورمان به ارز دلار ميليون حدود 700
متخصصان از تعدادي منظور همين به":افزود شارعي مهندس
شبكهافزار سازمان سوي از رايانه امر در برجسته ايراني
نسبت گسترده هماهنگيهاي با تا شدهاند دعوت كشورمان به
".گيرد صورت جدي اقدام مهم امر اين به
كامبوج در آموزشي نظام نوسازي
از كامبوج ، در كودكان فراگيري سطح:خارجي رسانههاي واحد
.است پايينتر آسيا شرقي جنوب كشورهاي تمام
فرصتي هيچوقت كشور اين كودكان چهارم يك تنها نه
را مدرسه كه شاگرداني آهنگ بروند ، مدرسه به كه نمييابند
.بالاست بسيار هم ، ميشوند رد كه آنها و ميكنند ترك
آموزشي نظام دوبارهسازي براي تلاش حال در هنوز كامبوج
هزاران سرخ ، خمرهاي نظام برقراري پي در زيرا.است خود
(يونيسف) ملل سازمان كودكان صندوق.شدند كشته دبير و معلم
تا است بوده كار سرگرم كامبوج در دهه 1980 ، آغاز از
.كند بازسازي را آموزشي نظام كشور ، اين آموزش وزارت همراه
كنار در زود صبح يك در سي ، بي.بي تلويزيون گزارش به
اين.هستيم كامبوج غربي شمال در "سرپ تانلي" درياچه
.است جهان در ماهيگيري غني محلهاي از يكي درياچه
قايق با نفري صد گروه يك در كه هستند كودكاني اينجا در
تا كودكان اين از بسياري.ميروند مدرسه به باريك پارويي
.نميكنند شروع را مدرسه سالگي تا 10 زمان 8
ياد كردن شنا بايد بروند ، مدرسه به آنان كه اين از پيش
كه است اين هم دليلش.كنند قايقراني بتوانند و بگيرند
ساخته خانههاي ميان در و است شناور آب روي مدرسه ، اين
اين سال هر.دارد قرار آب روي شناور چوبهاي و ني از شده
چندين به مجبورند روستائيان و ميشود سيل دستخوش منطقه
هستند ، آرامتر آبها كه جايي يعني دورتر ، كيلومتر
.ميآيد اينجا به هم مدرسه رو ، اين از.كنند نقلمكان
شدن ساخته از قبل پيش ، سال دواست بارندگي فصل آغاز اين
رسمي آموزش هيچگونه كودكان از بسياري مدرسه ، اين
كه اين از پيش":ميگويد كامبوجي شهروند يك.نميديدند
وجود هم معلمي نبود ، مدرسهاي شود ، ساخته مدرسه اين
پس.چيست براي آموزش نميفهميدند مادران و پدران.نداشت
شاگردان حضور شمار و دارند مدرسه آنان ،"يونيسف" كمك از
ميتوانند آنان.مييابد افزايش درصد سال 50 هر آن در
برقرار خوبي رابطه خود ، معلم با و بگيرند ياد بخوانند ،
".سازند
كامبوج دولت سياست با اكنون شناور ، مدرسههاي نوع اين
شناور ، مدرسههاي از خوشهاي گذشته آن از.دارد مطابقت
تشكيل شناور مدرسه ميدهند40 را ناحيه مدرسههاي تشكيل
را مدارس تنها نه سياست اين.ميدهند را ناحيه اين مدارس
هم را كمياب منابع بلكه است آورده محروم ناحيههاي به
اجتماعي نقش يك مدارس اينميكند تقسيم مدرسهها ميان
بين از كامبوج ، داخلي جنگ نتايج از يكي.ميكنند بازي هم
.بود يكديگر به مردم اعتماد رفتن
و ميشود تقسيم هم آنها منابع خوشهاي ، مدارس نظام در
از باشد ، داشته كمبود آموزشي وسايل لحاظ از مدرسه يك اگر
سطح همكاريها ، اينميشود كمك آن به غنيتر مدارس سوي
جنگزده جامعه اين در را يكديگر به اطمينان و اعتماد
.است برده بالا
زندگي نخواندم ، درس من چون":ميگويد بيسواد كامبوجي يك
تا برود مدرسه به كه است مهم دخترم براي.است مشكل برايم
".بفهمد و بياموزد چيزهايي
آيندهاي كليد آموزش بدانند است مهم هم والدين براي
آنها ، از برخي حتي نه؟ يا هست آنها كودكان براي روشنتر
در تا بفرستند دورتر كيلومتر صد به را بچههايشان حاضرند
.ببينند آموزش آنجا
در "بي" مننژيت پيشگيري مايه
شد ساخته كوبا
يك آزمايش سرگرم انگليسي پزشكان:خارجي رسانههاي واحد
ساخته كوبا در كه هستند مننژيت جديد (واكسن)پيشگيري مايه
جهان كشور تنها كوبا.است بوده موثر بسيار آنجا در و شده
ملي (واكسيناسيون) مايهكوبي برنامه يك داراي كه است
.است (B) "بي" مننژيت بيماري براي
سالهاي 1980 ، آغاز در سي ، .بي.بي تلويزيون گزارش به
در عفونت يك مننژيت.مردند مننژيت از كوبايي كودك هزاران
است ممكن.ميكند آلوده را خون و مغز كه است باكتري اثر
مبتلا "درد دل" يا "آنفلوانزا" به شخص كه بيايد نظر به
اين.بكشد را شخص ساعت چند ظرف ميتواند و است شده
كرده آماده فوري پژوهش براي را زمينه كوبا ، در همهگيري
مايه به شدهاند موفق كوبايي دانشمندان اكنوناست
پزشكان به استفاده براي را آن و يابند دست آن پيشگيري
هيچ شد ، آغاز مايهكوبي كه زماني از.كنند ارائه كوبايي
.است نمرده "بي" مننژيت از كوبا در كودكي
از.ميكشد جهان در را كودك هزاران هنوز بيماري ، اين اما
را "واكسن" اين گرفت تصميم انگليسي پزشكي تيم يك اينرو ،
"نسبتا زمان يك در":ميگويد كارشناس يك.كند بررسي
براي را آن و كرده آزمايش ساخته ، را "واكسن" آنان كوتاه ،
يك ميكنند ادعا آنها.كردهاند عرضه روزمره بهرهبرداري
".كردهاند ريشهكن كوبا در را كشنده بيماري
.دارد وجود "بي" مننژيت از مختلفي انواع انگليس ، در
اين آيا ببينند بايد بريتانيايي پزشكان تيم بنابراين ،
هم انگليس در است ، موثر كوبا در كه همانقدر پيشگيري مايه
اول پله روي ما":ميگويد انگليسي كارشناس يك.نه يا هست
كنيم ارزشيابي را واكسن اين اول از بايد.هستيم نردبان
".بسازيم "بي" مننژيت نوع ويژه واكسني تا
اين در.يافت خواهد انتشار آينده سال بررسي ، اين نتيجه
انگليس ، در "بي" مننژيت با رويارويي نوع بهترين فاصله
.است آن هنگام زود تشخيص
;جديد دنياي در خشونت
تصادفي و بيدليل
راهحلهاي ارائه و امريكا مدارس در خشونت پديده بررسي
آن بر غلبه براي آموزشي
خانههاي به كه ندارند نيازي ناياب ، آدمهاي اكنون *
مجاور خانه در اكنون آنها.يابند راه ما همسايههاي
;ميكنند زندگي خودمان خانه همان در يا ما
!ماييم خود آنها
جوامع برخي خاص تلقي با "مدرسه در خشونت" شايد ;اشاره
-هنوز حداقل -ايران در ;آن از امريكا ، بويژه و غربي
آگاهي و موضوع اهميت اما باشد ، نداشته توجهي قابل مصاديق
تحليل كه بود تواند آن دليل نرفته ، و رفته راههاي در
از را امريكا تربيتي امور سياستگذاران و جامعهشناسان
را انديشمندان برخي حداقل.بدانيم و بخوانيم پديده ، اين
لوازم از اجتماعي پديدههاي برخي كه است براين اعتقاد
راه آنها براي ميتوان و صنعتياند جامعه اجتنابناپذير
.يافت مناسب حلهاي
نوع از خشونت بروز براي زمينه نبود كه ، اين ديگر نكته
مدارس به گرم اسلحه قبضه هزار آوردن 200 يعني -امريكايي
در ديگر شكلهاي در خشونت كه نيست آن دليل -امريكا در
مطلب اين فحواي از كه آنچنان.باشد نداشته وجود ما مدارس
در موفقيت از مطلوب حدي به رسيدن كه است آن برميآيد ،
مدرسه در خشونت از عاري و آرام محيط ايجاد مستلزم آموزش ،
.است
بيستمي قرن و فرامدرن اختراعي انسان ، عليه انسان خشونت
جدال و جنگ و دزديها پياپي ، كشتارهاي كشيها ، قوم.نيست
.بود انداخته وحشت به را ما تاريخ از پيش اسلاف گروهها ،
قبل ما ادبيات و هنر از بيش مدرن ، همگاني رسانههاي
كريم ، برادران پري و جن داستانهاي.نيستند خشن تكنولوژي
كه بيآن ادگارآلنپو ، وحشتآور حكايات و خشناند آشكارا
را ما آورند ، ميان به تهاجمي سلاحهاي از ذكري
در و نيست تازهاي eپديده خشونت بنابراين ، .ميترسانند
به حمله جنايات ، درصد هم و تعداد كاهش دادهها برخي واقع
نشان گذشته دهههاي در را تجاوزها و راهزنيها دزدي ، قصد
فريادي و غريو چرا پس.(آمار 1994 و جنايت) ميدهند
دادن پايان براي جنونآميز ظاهر به و اضطراري و ناگهاني
گذشته از بيش همواره ما ، چرا و دارد ، وجود خشونت به
ميترسيم؟
رحمانهتر ، بي و مينمايد متفاوت امروز خشونت زيرا
اتفاق من براي" پديده.است تصادفيتر و سبعانهتر
،"هستند من دنبال به آنها" به ، را خود جاي ،"نميافتد
.است داده
خشونت از تازهاي نوع
برانگيخته خشونت از ما ادراكات براثر ما احساسات و اعمال
فلان از گزارشهايي عصر ، روزنامههاي كه هنگامي.ميشوند
ميدهند ابتدايي مدرسه يك در تيراندازي يا وحشتناك جنايت
ادراكات.نشاند فرو را ما ترسهاي نميتواند چندان ، آمار
زمينه در هم بند ، و بيقيد و آزاد رسانههايي از ما
"دايما كه ميشود تغذيه خبرها ، زمينه در هم و سرگرميها
پيشين نمونههاي همينكه ميكنند ، تشديد را ما هيجان
.ميآورند پديد وحشت از تازهاي سطوح شدند ، اشباع
را خشونتآميز حوادث همهگير افزايش كلي ، رقمهاي اگر
عليه خشونت ميگويند ما به عوض در نميكنند ، آشكار
حقيقت است ممكن آيا.است افزايش روبه سرعت به بچهها
جراحت براثر نوجواني ساعت ، نيم هر در كه باشد داشته
ميشود؟ كشته تيراندازي يك از وارده
هزار تا 200 بين 100 برآوردها برخي طبق كه است درست آيا
دستههايي دارو آيا ميشود؟ آورده مدرسهها به گرم سلاح
دارد؟ وجود "ويل اسمال" در
شده اتفاقي و بيعلت بيمعني ، ديگر وقت هر از بيش خشونت
قتل به پول خاطر به بود ممكن شخص زماني كه حالي در.است
غير كلاهي برسرگذاشتن خاطر به دارد احتمال اكنون برسد ،
انگار كه ميآيد نظر به.بدهد دست از را خود جان عادي
كه خانههايي درون در حتي متحركيم ، هدفهاي ما همه
كه روزنامههايي سرعنوانهاي.بود امان و امن روزگاري
پنجرههاي ميان از رباييها كودك و تيراندازيها از حاكي
و تند درخواستهاي موجب فقط نه بچههاست ، خواب اتاقهاي
را ما نياز بلكه است ، شده سختتر قوانين وضع براي تيز
.ميدهد افزايش ناباب آدمهاي گزند از خودمان محافظت براي
پاركها در يا نميزنيم ، قدم خيابانها در آزادانه ديگر
و سلاح به را خود جاي ما ، خوشامدگوييهاي.نميكنيم گردش
.است داده ايمني سيستمهاي
به كه ندارند نيازي ناباب آدمهاي اين ، از بدتر حتي
خانه در اكنون آنان يابند ، راه ما همسايههاي خانههاي
آنها.ميكنند زندگي خودمان خانه همان در يا ما مجاور
.خودماييم
بازگشت جاده
مدارس از ميرسد ، جامعه متن به اجتماعي مسائل وقتي
"اصلا.كنند روشن را مسائل اين تكليف كه ميشود خواسته
آن درمان كه اجتماعي بيماري يك و هزار به آموزشكاران چرا
كودكان ميكنند؟ اضافه هم را خشونت ميخواهند ، ما از را
بياعتمادتر و آسيبپذيرتر درسي سطوح همه در مدارس ، در
از برخي كه است راهي تنها جنگيدن.ميآيند نظر به
همتايان احترام جلب مرتبه ، و شان حفظ براي دانشآموزان
دانشآموزان بيشتر چه اگرميشناسند بودن موفق يا خود
آشفتگي و ترس مايه هستند كه آنها اما نيستند ، خشن "عادتا
مساله اين قبال در ميتوانيم چه ما.ميشوند ديگران
آيد؟ نظر به ناتوان خودش ما جامعه اگر دهيم ، انجام
كار به را خود كوشش همه جهان.بكنيم كاري است بهتر ولي
به دسترسي.كند بنا اطلاعاتي بزرگ شاهراه يك تا ميبرد
ميان فزاينده شكاف و است ، جديد عصر رايج كه اطلاعاتي
ندارند ، كه كساني و دارند دسترسي اطلاعات به كه كساني
همه اين با و دهد افزايش را خشونت به ميل است ممكن
نشده كاسته انسان به نسبت انسان سبعيت از هرگز اطلاعات ،
يا جنايت نفرت ، نژادپرستي ، تعصب ، بر را راه دانشاست
.ثروت يا تكنولوژي عقل ، حال است چنين.است نبسته خشونت
شاهراه حدود از كه نكنيم بنا انساني بزرگ شاهراه يك اگر
باسرعتي خشونت ، و خودخواهي آزمندي ، بگذرد ، اطلاعاتي بزرگ
.گرفت خواهد فزوني همچنان خطرناك
اما آورد ، پديد بهتري ايمني سيستمهاي است ممكن تكنولوژي
دست دور تپهاي در دستي به تفنگ ستيز خرد آدم نميتواند
.دارد باز دانشآموزان به تيراندازي از را
را ما تا داريم نياز انساني بزرگ شاهراه يك به ما
.سركنيم يكديگر با چگونه كه بياموزد ما به و كند راهنمايي
و تكنولوژي عنصر از تركيبي يا آينده درسي برنامه
.رسيد خواهيم بنبست به باسرعت يا و بود خواهد انسانيت
بكنند؟ ميتوانند چه مدارس
خشونت كه كنترلي نبود و ويرانگري ترس از وضوح به مدارس
كه محيطي در.ميبينند لطمه ميگذارد ، جا به خود از
ميان در نميتواند يادگيري از سخن است ، ترس از انباشته
رفتارهاي و دانشآموزان كتاب و بيحساب خشونتهاي.باشد
ميآورد پديد بيقرار و ناراحت مدرسهاي دايمي ، ناهنجار
.ميشود تغذيه درماندگي و بيچارگي و نوميدي از كه
كردهاند ، استخدام نگهباناني مدارس ، از بسياري چه اگر
فلزياب افزودهاند ، خود كادر به وقت تمام پليس افسران
كنند ، اين از بيش كه بايد و ميتوانند و كردهاند نصب
.كنند مستحكم و محصور را مدرسه دروازههاي كه نيست بس اين
كودكان به كه كنيم بدل مكانهايي به را مدارس بايد ،
خود جاده و بزنند خودمهار خشن طبيعت بر بياموزد ،
به سرعت به را آنها اختيارشان ، از بيرون كه را ويرانگري
.دهند تغيير ميكشاند ، سراشيب
يك همچنين و چالش يك صورت به مدارس در خشونت با اگر
امنترو را مدارس بتوانيم كه شايد شويم ، روبهرو مسئوليت
اينها.دهيم تغيير كلي طور به را جامعه و كنيم بهتر حتي
.دهيم رضايت اينها از كمتر به نبايد اما بزرگند ، هدفهايي
عنصر سه شامل بايد كارآمد و موءثر ستيز خشونت كارزار يك
:باشد اساسي برنامهاي
بياموزيد را خشونت جانشينهاي دانشآموزان به -1
سرخوردگي يا خشم تا ميكنند رفتار خشونت با دانشآموزان
محافظت خود از يا بدهند قدرت نمايش كنند ، بيان را خود
و والدين بامشاهده خود زندگي سراسر در بچهها.كنند
كارتونهاي و سريالها قهرمانان نيز و خود آموزگاران
.كنند بيان را خود احساسات چگونه كه ميآموزند تلويزيوني
نيازهاي برآوردن براي دانشآموزان كه ابزارهايي قدر هر
احتمال باشد ، بيشتر برميگزينند ، خود احساسات بيان و خود
.است بيشتر نيز آنها از بهرهگيري
همتايان ، ميانجيگري ستيزهها ، فصل و حل در مهارتهايي
شرافت ، و شان با تواءم انضباط برخشم ، زدن مهار
خشونت جانشينهاي كه است موجود برنامههاي از نمونههايي
هم خود دانشآموزان به ميتوانند آموزگاران.ميآموزد را
پيامدهاي بررسي هم و ناهنجار حوادث از جلوگيري درباره
.دهند آموزش خشونتآميز برخوردهاي
به را ديگري دانشآموز دانشآموزي ، آنكه از پس:نمونه
است ، زده صدا موهن نامي به را او كه ميزند كتك سبب اين
بايد چطور كه بگويم تو به بگذار" بگويد ميتواند آموزگار
و "ندهد آزار را تو ديگر تا بزني ، حرف پنبه پهلوان يك با
خشونت از عاري مثبت جانشين يك زير جمله گفتن با آنگاه
.نميآيد خوشم بزني صدايم اسم ، اين به اينكه از".بياموزد
"
.بياموزيد را موءثر انتخابهاي چگونگي دانشآموزان به -2
دارند نياز كردند ، كسب اضافي مهارت دانشآموزان كه همين
كدام آنها ميان از و گيرند بهره آن از وقت چه كه بدانند
را قاعدهاي آموزي دانش كه بار هر.كنند انتخاب را يك
محدودههاي بايد هم كند ، رفتار ناهنجار يا كند نقض
مهم انتخابهاي هم و كرد توصيه آنها به را محكم و استوار
كه ميدهد نشان دانشآموزان به محكم محدودههاي.را
هم و پذيرفت خواهيم هم كه است چيزي كار اين از ما منظور
نياز مهم انتخابهاي به دانشآموزان.پذيرفت نخواهيم
بر كه كنند حس و كنند عمل كردن انتخاب مهارت به تا دارند
احساسات به كه خشونتي اندازه هر.دارند تسلط خود زندگي
;باشد بيشتر ميرساند ، مدد دانشآموزان درماندگي از ناشي
كه دارند نياز تسلط و انتخابها به بيشتر اندازه همان به
.كنند مقابله درماندگي با آن ياري به ميتوانند
به ميتوانند كه كنند باور دانشآموزان قدر هر وانگهي
بگذارد ، تاثير آنان زندگي بر كه برسند راستيني انتخابهاي
جانشينهاي ميتوانند كه كنند احساس ميتوانند بيشتر
.برگزينند را غيرخشن
ميشود ، داده فراغتي دانشآموزي به كه هنگامي:نمونه
پنج" ميگويند دانشآموز به عبارتي چنين آموزگاران بيشتر
اما دارد ، محدوده پيام اين ".تفريحداري وقت دقيقه
انتخاب تو":بگوييد "مثلا آن جاي بهندارد انتخاب
حس وقت هر.(محدوده) بدهي تفريح وقت خودت به كه كردهاي
".(انتخاب)برگرد هستي يادگيري آماده كردي
عصبانيت ، از دانشآموزان تغييرات جانشين براي الگو -3
بيتابي و سرخوردگي
مشاوران ، مديران ، آموزگاران ، از اعم مدرسه كاركنان
بايد مدرسه ، اتوبوس رانندگان و ناهارخوري سالن ناظمان
كه دهند قرار خود سرمشق را رفتارها و انتخابها همان
هيچ.دهند انجام را آنها دانشآموزان ميخواهند
را آن هرگز كه دهد انجام كاري نميتواند دانشآموزي
و مهارتها همان از بهرهگيري با بايد ما.است نديده
بياموزيم دانشآموزان به مثبت انتخابهاي به دستيازيدن
كه اين و ميكنند استفاده استراتژي اين از واقعي مردم كه
.كارسازند استراتژيهايي چنين
زبان بر شئونات منافي چيزي دانشآموزي كه وقتي:نمونه
تلقي خود شخص به توهين را آن اغلب آموزگاران ميآورد ،
از دانشآموزان كردن بيرون يا نيشدار سخني با و ميكنند
همان به كار بااين آموزگاران.ميگويند پاسخ آنرا كلاس ،
دانشآموز در ميكوشند خود كه ميبخشند اعتبار رفتاري
خود كه دهيد پاسخ شيوهاي همان به است بهتر.دهند تغيير
خوش":كند رفتار خشم هنگام در دانشآموز ميخواهيد
ممكن كه ميفهمم همه اين با بيندازي ، دستم طور ندارماين
هم با و بزنيم حرف هم با "بعدا بگذار.باشي عصباني است
".كنيم حلش
كروين.ال ريچارد: نوشته
دبير - قاسميان رقيه: ترجمه
دارد ادامه
آموزش سنجش سازمان رئيس توسط
برگزاري زمان و كشورنحوه
سراسري آزمونهاي
و ارشد دانشگاهها ، كارشناسي
خارج به اعزام تخصصي دكتراي
شد اعلام
آزمونهاي برگزاري زمان و نحوه:فرهنگي علمي گروه
و ارشد كارشناسي عالي ، آموزش موسسات و دانشگاهها سراسري
سنجش سازمان رئيس سوي از خارج به اعزام تخصصي دكتراي
.شد اعلام كشور آموزش
عالي آموزش موسسات و دانشگاهها سراسري آزمون اساس اين بر
آموزش قديم نظام داوطلبان و دانشآموزان همه براي كشور ،
يك در پيشدانشگاهي يكساله دوره فارغالتحصيلان و متوسطه
جمعه 25 و پنجشنبه 24 روزهاي در همزمان بهطور و مرحله
.ميشود برگزار سال 78 تيرماه
با ديروز كشور آموزش سنجش سازمان رئيس رحيمي حسين دكتر
سراسري كنكور در:گفت خبرنگاران جمع در مطلب اين اعلام
داوطلبان پذيرش ظرفيت و 76 ، سالهاي 77 برخلاف سال 78
نميشود ، تقسيم جديد و قديم نظام دو هر دانشآموزان ميان
نمرههاي براساس نظام دو هر داوطلبان پذيرش نحوه بلكه
.بود خواهد آنها اكتسابي
قديم و جديد نظام دو هر داوطلبان بنابراين:داد ادامه وي
رقابت به يكديگر با آينده سال كنكور در متوسطه آموزش
مباحث و سرفصلها از نيز آزمون محتوايپرداخت خواهند
بخشهاي از همچنيناست نظام دو هر داوطلبان مشترك
به باشد نشده حذف كه نظام دو هر كتابهاي غيرمشترك
تقريبا دشواري سطح نظر از كه ميشود طرح سئوال گونهاي
.باشد يكسان
درباره سخنانش دامه ا در كشور آموزش سنجش سازمان رئيس
در:گفت آينده سال سراسري آزمون در رشته انتحاب نحوه
.شد خواهد صادر كارنامه داوطلبان همه براي سال 78 كنكور
پذيرش ، ظرفيت به توجه با سراسري آزمون برگزاري از پس ولي
رعايت با پذيرش ظرفيت برابر چند رديف در كه داوطلباني به
انتخاب اجازه ميگيرند ، قرار شده تعيين نصاب حد و ضوابط
.ميشود داده رشته
اواخر سراسري ، كنكور نتايج كه كرد اميدواري اظهار وي
در كنكور چون:افزود و شود اعلام آينده سال شهريور
نظر از ميشود ، برگزار آينده سال تير و 25 روزهاي 24
اين در تا ميشود اعمال سنجش سازمان بر زيادي فشار زماني
.برسد نهايي گزينش نقطه به بتواند كم مدت
كه اين به اشاره با سخنانش از ديگري بخش در رحيمي دكتر
رزمندگان سهميه از كه داوطلباني همه و 79 سالهاي 78 ظرف
(...و شهدا همسران شهدا ، فرزندان آزاده ، رزمنده ، )
كشور عالي آموزش موسسات و دانشگاهها در ميكنند استفاده
از كه افرادي اين از پيش:داشت اظهار ميشوند ، پذيرفته
رشته در كه صورتي در ميكردند ، استفاده رزمندگان سهميه
سالهاي آزمونهاي در نميشدند ، پذيرفته خود علاقه مورد
سال 79 تا اگر قانون اين براساس ولي.ميكردند شركت بعد
آموزش موسسات و دانشگاهها در ثبتنام براي خود سهميه از
.داد خواهند دست از را سهميه اين نكنند ، استفاده عالي
رزمندگان سهميه از كه داوطلباني تعداد ميشود پيشبيني
.باشد نفر هزار از 20 كمتر ميكنند استفاده
ارشد كارشناسي آزمون برگزاري چگونگي درباره همچنين وي
آزمون در شركت براي نفر هزار از 170 بيش تاكنون:گفت
طي آزمون اين.كردهاند ثبتنام ارشد كارشناسي سراسري
و تهران در همزمان امسال اسفند هفتم و ششم پنجم ، روزهاي
.ميشود برگزار دانشگاهي رشته در 116 و كشور بزرگ شهرهاي
كارشناسي داوطلبان پذيرش ظرفيت كه اين به اشاره با وي
:كرد تصريح است ، بوده نفر از 7500 بيش سال 77 در ارشد
تحصيلي 78 سال براي ارشد كارشناسي دانشجويان پذيرش ظرفيت
سال از بيشتر قطعا پذيرفتهشدگان تعداد ولي نيست ، مشخص
.است 77
تخصصي دكتراي آزمون مورد در كشور آموزش سنجش سازمان رئيس
تخصصي دكتراي آزمون:داشت اظهار سال 78 در خارج به اعزام
آزمون اين ثبتنامشد خواهد برگزار وقفه سال سه از پس
صورت جاري ديماه يكم و بيست تا ديماه دوازده از
برگزار علمي رشته در 64 تخصصي دكتراي آزمون.ميگيرد
.شد خواهد
به اعزام تخصصي دكتراي آزمون برگزاري زمان:كرد تاكيد وي
و ششم پنجم ، يعني ارشد ، كارشناسي آزمون با همزمان خارج
نيز 400 آزمون اين پذيرش ظرفيت.است امسال اسفند هفتم
.است نفر
به اعزام تخصصي دكتراي آزمون كه اين به توجه با:گفت وي
ميشود پيشبيني است ، نشده برگزار گذشته سال سه طي خارج
آزمون در.باشد ملاحظه قابل آزمون اين داوطلبان تعداد
تخصصي ، دروس امتحان بر علاوه خارج به اعزام تخصصي دكتراي
زبان ، آزمون در.ميآيد عمل به هم انگليسي زبان آزمون
آزمون در تا كنند كسب را لازم نصاب حد ميبايست داوطلبان
.شوند داده شركت نهايي
آزمونهايي پس اين از دارد قصد سنجش سازمان طرفي از
ديگر زبانهاي و انگليسي زبان زمينه در شده استاندارد
زبانهاي امتحانات تا است شده نيز صحبتهايي.كند برگزار
.شود شناخته رسميت به ميكند برگزار سازمان اين كه خارجي
علمي المپياد مورد در سخنانش ادامه در رحيمي دكتر
مرحله ارشد ، كارشناسي آزمون با همزمان:گفت دانشجويان
سال 78 براي رشته در 8 نيز دانشجويان علمي المپياد اول
.ميشود برگزار
المپياد رشتههاي جزو آنها رشته كه دانشجوياني همه از وي
اين در كه كرد دعوت هستند بالا به دوم سال دانشجوي و است
.كنند شركت المپياد
كودك مهدهاي اجرايي شيوهنامه
كرد
تغيير آمادگي كلاسهاي و
خدمات ارائه و هماهنگي ايجاد بهمنظور:فرهنگي علمي گروه
مهدهاي اجرايي شيوهنامه مناسب رفاهي و تربيتي ، آموزشي ،
.كرد آمادگيتغيير كلاسهاي و كودك
كلاسهاي نظارت و اجرا مسووليت جديد ، شيوهنامه اساس بر
واگذار پرورش و آموزش وزارت ابتدايي دفترآموزش به آمادگي
.ميدهد قرار پوشش تحت سالهرا شش تا پنج كودكان كه شد
و آموزش وزارت جديد تصميم اساس بر كودك مهدهاي همچنين
وزارتخانه اين اجتماعي تامين و تعاون بهادارهكل پرورش
را ساله پنج تا چهارماهه شدكودكان بنا كه است شده واگذار
.باشد داشته پوشش تحت
:كرد اعلام دوشنبه روز پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط
اين كل ادارات به اجرا براي وزير باامضاي شيوهنامه اين
.شد ابلاغ كشور سراسر در وزارتخانه
به آمادگي كلاسهاي و كودك مهدهاي معلمان و مربيان آموزش
محتواي و است خدمت ضمن آموزش و معلم تربيت كل اداره عهده
برنامهريزي و پژوهش همكاريسازمان با آموزشي مواد
ابتدايي وآموزش اجتماعي تامين و تعاون كل ادارات آموزشي ،
.شد خواهد تعيين
خواستار پرورش و آموزش وزير
فرهنگيان بيطرفي
شهردرانتخابات اسلامي شوراهاي
شد روستا و
صدور با پرورش و آموزش وزير:فرهنگي علمي گروه
كشور سراسر در وزارتخانه اين كل ادارات به بخشنامهاي
انتخابات در فرهنگيان استقلال حفظ و بيطرفي خواستار
بخشنامه ، اين در مظفر حسين.شد روستا و شهر اسلامي شوراهاي
و مساعدت به موظف را استانها پرورش و آموزش كل ادارات
.كرد بخشداران و فرمانداران با همكاري
دانشآموزان آموزش:است آمده بخشنامه اين از قسمتي در
اهميت به آنان آگاهكردن و انتخابات در شركت شرايط واجد
بشمار فرهنگيان وظايف از شوراها نقش و وظايف جايگاه ،
.ميآيد
از استانها كل ادارات:كرد تاكيد پرورش و آموزش وزير
نشستهاي و مربيان و اوليا انجمن جلسات برگزاري طريق
اين استاني ، و منطقهاي همايشهاي و پاسخ و پرسش و سياسي
.كنند تشريح دانشآموزان براي را مهم كار
|