نخستين جاري بهمن نهم و هشتم
ارشد
كارشناسي آزمايشي آزمون
ايثارگر و شاهد دانشجويان
ميشود برگزار
غيرحضوري و مكاتبهاي تحصيل
كشوردردانشگاههاي از خارج
است ايرانبياعتبار
پژوهش ردپاي ;پرورش و آموزش
هزار هفت معماري آثار كشف
ساوجبلاغ حومه در ساله
پايان تا بودجه كسري دليل به
ملي كتابخانه كار ساعات امسال
يافت كاهش
عكس بينالمللي مسابقه نتايج
"جهاني ميراث" عنوان يونسكوبا
نخستين جاري بهمن نهم و هشتم
كارشناسيارشد آزمايشي آزمون
ايثارگر و شاهد دانشجويان
ميشود برگزار
ارشد كارشناسي آزمايشي آزمون نخستين:فرهنگي علمي گروه
در امسال بهمن ونهم هشتم ايثارگر ، و شاهد دانشجويان
.ميشود برگزار اميركبير صنعتي دانشگاه
ايثارگر و شاهد دانشجويان امور كل مدير اسماعيلي حسن
اين:گفت خبرنگاران جمع در مطلب اين اعلام با ديروز
پايه علوم و مهندسي و فني انساني ، علوم گروه سه در آزمون
نفر هزار دو از بيش حضور با و متمركز طور به رشته در 32
.ميشود برپا ايثارگر و شاهد داوطلبان و دانشجويان از
ديماه بيستم تاريخ تا را آزمون اين در ثبتنام مهلت وي
شده ياد آزمون در ثبتنام جهت داوطلبان:افزود و كرد ذكر
ايثارگر و شاهد دانشجويان امور كل ادارات به ميتوانند
ثبت و مراجعه عالي آموزش و فرهنگ وزارت تابعه دانشگاههاي
براي آزمون اين در:كرد خاطرنشان وي.كنند نام
تا شد خواهد ارسال و صادر علمي كارنامه شركتكنندگان
ارزيابي و بررسي را خود علمي وضعيت بتوانند متقاضيان
.نمايند
و فرهنگ وزارت ايثارگر و شاهد دانشجويان امور كل مدير
هزار حدود 150 گذشته ، سال طي 10:گفت نيز عالي آموزش
آموزش موسسات و دانشگاهها وارد ايثارگر و شاهد دانشجوي
.شدهاند عالي
شاهد دانشجوي هزار پنجاه حاضر حال در:افزود "اسماعيلي"
آموزش موسسات و دانشگاهها در تحصيل به مشغول ايثارگر و
.هستند برخوردار مناسبي تحصيلي وضعيت از كه ميباشند عالي
علمي جهاد و مبارزه ضرورت درك با دانشجويان اين:گفت وي
از بيش كه طوري به درخشيدهاند ، خوش علم و دانش عرصه در
معيارهاي با كه كشوري نمونه دانشجويان از درصد هفتاد
.دادهاند تشكيل عزيزان اين را ميشوند گزينش علمي
دانشجوي شهداي همايش دومين:ساخت خاطرنشان همچنين وي
شخصيتهاي حضور با روز دو مدت به ديماه پانزدهم در كشور
تالار در شهدا معظم خانوادههاي و فرهنگي علمي ، سياسي ،
.ميگردد برگزار تهران دانشگاه اميني علامه
و شاهد دانشجويان و داوطلبان ثبتنام مهلت همچنين
كارشناسي آزمايشي آزمون نخستين در شركت براي ايثارگر
.شد تمديد جاري ماه دي بيستم تا ارشد
غيرحضوري و مكاتبهاي تحصيل
كشوردردانشگاههاي از خارج
است بياعتبار ايران
فرهنگ وزارت فارغالتحصيلان كل اداره:علميفرهنگي گروه
در غيرحضوري و مكاتبهاي تحصيلات كرد اعلام عالي آموزش و
تنها افزود كل اداره اين.ندارد اعتبار جهان كشورهاي ديگر
معتبر دانشگاههاي در حضوري و تماموقت تحصيلي مدارك
وزارت فارغالتحصيلان امور كل اداره تائيد به كه خارجي
.ميشود ارزشيابي است رسيده عالي آموزش و فرهنگ
ميتوانند خارجي كشورهاي در تحصيل داوطلبان تمامي
نام و تحصيل محل رشته ، به مربوط تكميلي اطلاعات
و فرهنگ وزارت دانشجويي معاونت از را معتبر دانشگاههاي
.كنند دريافت عالي آموزش
معاونت تختي ، ميدان بهشتي ، شهيد خيابان -تهران:نشاني
-پستي 6186 صندوق عالي ، آموزش و فرهنگ وزارت دانشجويي
.15875
پژوهش ردپاي ;پرورش و آموزش
و تعليم پژوهشكده علمي هيات اعضاي و رئيس با گفتوگو
پرورش و آموزش وزارت تربيت
چه ما پرورش و آموزش نظام در تحقيق فعلي ، شرايط در *
اهميت خصوص در واقعي و لازم بينش آيا ;دارد جايگاهي
ميان در تحقيقات هاي يافته و نتايج كاربرد و پژوهش
دارد؟ وجود پرورش و آموزش مسئولان
;اشاره
كشف جهان ، پيشرفته ممالك در آموزشي تحقيقات اصلي هدف
مشكلات و معضلات حل در آنها از استفاده و جديد حقايق
در تحقيقي هرگونه اينرو ، از و است پرورش و آموزش عمده
و آموزشي مشكلات از گرهي كه هدف اين با زمينه ، اين
افزايش و مشكل حل موجبات و بگشايد را آن از ناشي اجتماعي
هدايت باشد ، پرورش و آموزش معضلات درباره آگاهي و اطلاع
پژوهشهاي ساير همانند آموزشي تحقيقات.ميشود طراحي و
ايجاد آنها همه تا كه است اركاني و مباني داراي علمي ،
.رفت نخواهد پيش مطلوب جهت در تحقيقاتي فعاليتهاي نشود ،
تحقيقاتي ، نيروهاي حقيقتيابي ، و پژوهشخواهي فرهنگ وجود
مراكز بر حاكم مقررات و تحقيقاتي بودجه و اعتبارات
ثبت نگهداري ، و تحقيقاتي مجهز مراكز و تشكيلات تحقيقاتي ،
اركان جمله از آن ، از بهرهبرداري و تحقيقات نتايج نشر و
وضعيت از تصويري ارائه منظور به.ميروند شمار به مزبور
ميزگردي كشورمان ، پرورش و آموزش ساختار در پژوهش اركان
غلامعلي دكتر و متين نعمتالله دكتر آقايان حضور با را
رئيس اسماعيلي تاجيك عزيزالله و علمي هيات اعضاي احمدي
دادهايم ، تربيت پرورش و آموزش تربيت و تعليم پژوهشكده
:ميخوانيم هم با كه
صحرايي فريبا:از گفتوگو
و تعليم پژوهشكده با همشهري خوانندگان آشنايي براي
.دهيد توضيح قدري "لطفا آن ، وظايف و تشكيل اهداف و تربيت
و آموزش در پژوهشكده تاسيس فلسفه:اسماعيلي تاجيك دكتر *
اهداف راستاي در كاربردي و بنيادي تحقيقات انجام پرورش ،
.است وزارتخانه اين وظايف شرح و
كه داريم پيشرفته كشورهاي در بخصوص را ، مركزي چنين مشابه
پيشروي موضوعات و مسايل اهم شناسايي به خاص طور به
راهكارهايي و ديدگاهها و ميپردازند پرورش و آموزش
ايران ، درميدهند ارائه مذكور معضلات حل رابراي
اواسط از "تقريبا پرورش و آموزش در تحقيقاتي فعاليتهاي
و مطالعات انجام سال 1368 ، در.شد گرفته جدي دهه 60
هماهنگ آموزشي تحقيقات شوراي عنوان تحت شكلي به تحقيقات
به ساماني و سر مزبور ، شوراي تشكيل با وزارتخانه و شد
تعليم پژوهشكده سال 74 اواخر از دادو تحقيقاتي فعاليتهاي
.كرد آغاز را خود كار تربيت و
و است فعال هم حاضر حال در آموزشي تحقيقات شوراي البته
.است پژوهش امر در سياستگذاري شورا اين وظيفه
توسط پرورش و آموزش تصميمات اكثريت اينكه به توجه با
مصوبات بفرماييد ميشود ، اتخاذ پرورش و آموزش عالي شوراي
تعليم پژوهشكده پژوهشهاي بر مبتني اندازه چه تا شورا اين
است؟ تربيت و
نقش پرورش و آموزش در عالي شوراي:اسماعيلي تاجيك دكتر *
فعاليتهاي با فعاليتش "ماهيتا كه دارد قانونگذاري
.است متفاوت پژوهشكده
رسيدن و پژوهشي كارهاي انجام پژوهشي مركز يك كار "معمولا
.است پژوهش مورد موضوعات زمينه در مشخص نظريات به
بعد را فعاليت دو رسيد ، نظر نقطه اين به وقتي پژوهشكده
و نشر:از عبارتند كه بدهد انجام بايد تحقيق نتايج از
.برنامهريزيها در آنها كاربست و نتايج اشاعه
انتشارات طريق از را تحقيقاتش نتايج اشاعه كار پژوهشكده
و كاربرد زمينه در ولي.ميدهد انجام خود سمينارهاي و
در همچنين.است توصيهاي "صرفا پژوهشكده نقش كاربست ،
پرورش و آموزش عالي شوراي مهم ، تصميمگيريهاي و بحثها
.برعكس و دارد ارتباط پژوهشكده با
پژوهشكده از تصميمگيري ، از قبل شورا موارد ، از برخي در
برنامهها ، تصويب از بعد ديگر ، بعضي در و ميخواهد نظر
برنامه آن پيرامون تا ميشود داده ماموريت پژوهشكده به
و كرده تحقيق ميشود ، اجرا آزمايشي صورت به هم "غالبا كه
.كند ارائه شورا به بعدي تصميمگيريهاي براي را نتايج
محول پژوهشكده به را وظيفهاي شورا "اخيرا مثال ، طور به
به رسيدن و فرهنگ دبيرستانهاي وضعيت بررسي پيرامون كرد ،
يا و دبيرستانها اين آينده سياستگذاري براي نظري نقطه
خصوص در كه امتحانات شدن نوبته دو مورد در تصميمگيري
پژوهشكده امتحانات ، جديد شيوه اين كارايي ميزان
.داد خواهد صورت مطالعهاي
و آموزش عالي شوراي عضو كساني چه پژوهشكده ، اعضاي از
هستند؟ پرورش
به الان شورا ، در پژوهشكده حضور:اسماعيلي تاجيك دكتر *
مختلف كميسيونهاي در كه است نمايندگاني توسط حضور صورت
آموزش عالي شوراي خود در متاسفانه ولي.هستند عضو شورا ،
بنده نظر به كه ندارد ، نمايندهاي پژوهشكده پرورش ، و
تا باشيم ، داشته شورا اين در را نمايندگاني ما است لازم
پژوهشي و علمي ديدگاههاي از شورا ، تصميمگيريهاي از قبل
.شود گرفته بهره آنها
از قبل مظفر آقاي سوي از شده اعلام برنامههاي از يكي
پيرامون مطالعات انجام پرورش ، و آموزش وزارت امر تصدي
قبل مسايل كارشناسي و كشور پرورش و آموزش مسايل و معضلات
به حاضر ، حال در دهيد توضيح "لطفا.بود تصميمسازيها از
در جايگاهي چه پژوهش و تحقيق اخير ، سال دو يكي طي ويژه
چه تا مظفر آقاي شعارهاي به و دارد پرورش و آموزش نظام
است؟ شده پوشانده عمل جامه حد
تصميم اتخاذ لازمه ببينيد ، :اسماعيلي تاجيك دكتر *
اول درجه در ما كه است اين تحقيقات ، و مطالعات براساس
اين از.باشيم داشته اطميناني قابل و اتكاء قابل مطالعات
.دارد وجود مشكل ما كشور در "واقعا جهت
توجه با ميبايست كه هستيم تحقيقات از نوعي نيازمند ما
.بگيرد صورت كشورمان پرورش و آموزش و خودمان خاص مسايل به
و آموزش نظام گذشته ، سال چند طي ما مثال ، عنوان به
در را جديدي بحث الان و كرديم متحول را متوسطه پرورش
بحث داريم ، پيشرو عمومي پرورش و آموزش در دگرگوني مورد
....و است محوري مدرسه ديگر ،
نوع اين حد چه تا كه كنيم مطرح را سوءال اين اگر
مراكز كه بگوييم بايد است؟ تحقيقات براساس تصميمگيريها
به ميتوانند را اطلاعاتي چه ما موجود پژوهشي
يك عنوان به كه است وظيفهاي اين بدهند؟ برنامهريزان
در حد چه تا ما كه اين ولي.است ما دوش بر تحقيقاتي مركز
بنيه به بستگي داريم ، توانايي تحقيقات اين انجام
.دارد كشور كل تحقيقاتي
كل حتي و) وزارتخانه در تحقيقاتي بودجه كه اين وجود با
كم بودجه همين جذب در الان ما ولي نيست ، زياد خيلي (كشور
پروژه يك بخواهيم ما اگر كه معني اين به.داريم مشكل هم ،
كنيم ، تعريف علمي تحقيق اصول و مباني براساس را تحقيقاتي
به نميكند ، تنگنا و بحران دچار را ما خيلي بودجه ، همين
نيست غني هنوز كشور در تحقيقاتي شالودههاي كه اين خاطر
زياد ما كشور در محققان تعداد كه است آن بيانگر آمارها و
بدنههاي بين متقابلي ارتباط يك الان جهت اين از.نيستند
نتايج و اطلاعات مبادله قالب در پژوهشكده و ستادي
سوي از كه موارد از بعضي در و دارد وجود تحقيقات
نداريم ، پاسخگويي توانايي ما ميشود ، نياز اعلام معاونتها
ما.نداريم دسترس در زيادي خيلي تحقيقاتي اطلاعات چون
انبوهسازي به نوعي به ساله ، چند فرايند يك در بايد
كه بدهيم ، انجام بيشتري كيفي تحقيقات و بپردازيم اطلاعات
پرورش و آموزش مبتلابه مسايل سوي به بيشتر آنها جهتگيري
.باشد
عرض اسماعيلي دكتر توضيحات تكميل در من:احمدي دكتر *
ميكنيم سعي هم اقدامپژوهي طريق از بخصوص ما كه ميكنم
پشتوانه وزارتخانه اجرايي برنامههاي از برخي براي
داده ماموريت پژوهشكده به ،"اخيرا.باشيم داشته تحقيقي
آزمون كردن مرحلهاي دو طرح اجراي با همزمان تا شده
، مطالعهاي شيوه اين مزاياي درخصوص راهنمايي ، و ابتدايي
طرق از ميكند سعي پژوهشكده حال هر به.دهد انجام را
.بدهد خدمت پرورش و آموزش بدنه به مختلف
در كه بود اين من سوءال.نبود من سوءال پاسخ اين.البته
جايگاهي چه ما پرورش و آموزش نظام در تحقيق فعلي شرايط
و پژوهش اهميت خصوص در واقعي و لازم بينش آيا دارد؟
تصميمگيران ميان در تحقيقات يافتههاي و نتايج كاربرد
دارد؟ وجود نظام اين
مطلوبي "نسبتا نگرش و بينش حاضر حال در:اسماعيلي دكتر *
وزارتخانه سطح در تحقيقات به نسبت (كلان سطح در البته)
گفت بتوان شايد پايينتر و مياني سطوح در ولي.دارد وجود
.نيست گونه اين
اخير سالهاي طي كه پژوهشهايي كمي ، لحاظ از:احمدي دكتر *
لحاظ به ولي.است خوب من نظر به شده ، انجام پژوهشكده در
ما كه گونه آن هم هنوز.بكنيم بيشتري كار بايد ما كيفي ،
.است نرفته معلمان ، ميان و مدارس دربطن پژوهش هستيم مايل
خودشان ما معلمان كه برسد روزي كه است اين ما آرزوي
برنامههاي طريق از را پژوهش فرهنگ بايد ما.كنند پژوهش
در تا كنيم القاء دانشآموزان به تدريس روشهاي و درسي
بيرون ما تربيت و تعليم نظام دل از پژوهشگران آينده
.بيايند
كه دارد نياز ساختار به اول مرحله در تحقيق:متين دكتر *
شده تعريف پرورش و آموزش در آبرومندانه بسيار ساختار اين
پژوهنده ، معلم طرح با حتي وزارتخانه سطح در ما يعني است ،
ساختار لذا.كردهايم مطرح هم كلاس داخل در را پژوهش بحث
.است شده نظاممند ساله ، ده روند يك طي پژوهش
ما كه اين.است مهم بسيار هم ، ساختار اين در محتوا بحث
به بتوانيم تا كردهايم فراهم را موادي چه كنون تا
كلي ، بررسي يك در بگوييم بايد دهيم ، پاسخ مطرح سوءالات
سال طول 8 در نسبي رشد يك به پرورشي و آموزشي پژوهشهاي
پژوهشهاي و پاياننامهها تعداد امروزه.است رسيده گذشته
.ميرسد طرح حدود 2500 رقمي به زمينه اين در شده انجام
ما اگر.است پژوهش كيفيت است ، مهم بنده نظر از آنچه اما
اعتماد نوعي به بيفزاييم پژوهشها كيفيت بر بتوانيم
جلب پژوهشها اين يافتههاي از استفاده جهت در را مديران
نگهداري و تربيت جذب ، بحث ما هم ، امر اين براي.كردهايم
مطرح پرورش و آموزش سطح در را پژوهش كيفيت و پژوهشگر
عبارت دهيم ارائه پژوهش از تعريفي ما اگر حال.كردهايم
دست كشف اين به ما."نوآوريها و واقعيتها كشف" از است
منتهي رسيدهايم ، هم نوآوريها از بعضي به و زدهايم
سطح در بايد را يافتهها اين از استفاده فرآيند
خود مديران ، آموزش به هم آن كه كنيم تسهيل وزارتخانه
... و بيشتر بودجه تخصيص كيفيت ، افزايش پژوهشگران ، باوري
.دارد نياز
چهارچوب در ما كه كرد ارزيابي چنين ميتوان كل طور به
.كردهايم فراهم پرورش و آموزش در را آن فرهنگ پژوهش ،
رساني اطلاع بحث و دادهايم شكل هم را پژوهش توليد نظام
پژوهشگراني بايد ما است ، مهم آنچه وليداريم هم را
بالاتر را پژوهش كيفيت بتوانند تا كنيم تربيت توانمند
آنها ، يافتههاي از استفاده براي ما قدرت تا ببرند
.شود داده افزايش
كه پرورش و آموزش در جاري و معروف المثل ضرب يك براساس
نميكنيد فكر بيفتيد ، جا "بعدا تا بيانداز راه:ميگويد
واقع در نيست؟ كارساز خيلي تربيت و تعليم پژوهشكده وجود
ميشود ، تصويب پرورش و آموزش مسئولان توسط طرحها از خيلي
را طرحها اين علمي توجيه ميخواهند پژوهشكده از سپس
چه مورد اين در.برساند انجام به علمي پژوهشهاي براساس
ميگوييد؟
حوزه در را مواردي چنين كمتر البته من:احمدي دكتر *
كجا از ضربالمثل اين حالا !دارم پرورشسراغ و آموزش
در وزير تغيير با بگويم ميخواهم ، ولي نميدانم آمده ،
يك با "حتما وزارتخانه وتصميمات كارها تمامي جديد ، دولت
در مهم موضوع چند گذشته سال در.است همراه پژوهشي فكر
يكي محوري مدرسه طرح كه شد مطرح پرورش و آموزش وزارت سطح
طريق از است قرار طرح اين كهبود آنها مهمترين از
بعضي در آزمايشي صورت به پژوهي اقدام شيوه به پژوهشكده
لذا.بگيرد قرار علمي مطالعه مورد و شود پياده استانها
است ممكن گرچه.ندارم قبول خيلي را ضربالمثل اين من
پژوهش به شايد هم نيازي كه بشود انجام كوچكي كارهاي
در بهويژه پرورش و آموزش بدنه در الان ماباشد نداشته
پژوهشهاي كه داريم پژوهشي واحد يك بخش هر در ستادي ، حوزه
كلان پژوهشهاي.ميدهند انجام را خود امور به مربوط خرد
موضوع اين لذا.ميگيرند صورت پژوهشكده سطح در كه هم
.باشد بوده پرورش و آموزش گذشته به مربوط شايد
تاييد براي شما كه مثالي همين به خاص طور به من البته ،
سال در كه اين آن و ميكنم اشاره زديد ، خودتان عقيده
شخص سوي از محوري مدرسه اجرايطرح برنامه گذشته
تصميم "ظاهرا و شد مطرح وسيع سطحي در پرورش و وزيرآموزش
جديد نظام طرح همين ديگر مثال !بود شده گرفته "قبلا
علمي پژوهشهاي بر مبتني ميشود ، گفته كه است متوسطه
را خود بودن غيركارآمد نظام اين كه اكنون و است نبوده
داريد؟ خصوص اين در نظري چه است ، داده نشان
تصميم "اولا كه داشت نظر در بايد:اسماعيلي تاجيك دكتر *
تحقيقات نتايج گرو در تنها مواقع از خيلي در گيري
كه اينبگيرد تصميم بايد مدير يك باشد ، نميتواند
تصميمگيري در ميتوانند را خدمتي چه تحقيقات "واقعا
مديراني ما كه اين به برميگردد حدي تا بكنند ، صحيح
به و باشند داشته تحقيقات به درست نگرش كه باشيم داشته
نظام "اصولا و باشند داشته عنايت مربوطه تحقيقات نتايج
اين از بايد پرورش ، و آموزش آن تبع به و كشور مديريتي
ولي بدهم قضيه اين به پاسخي نميخواهم من.شود بررسي جهت
اجرايي تصميمگيري خواست مديري اگر كه است اين بعدي نكته
.داد تحقيقاتي سرويس او به ميشود حد چه تا بكند ،
انجام براي لازم توان حتم بطور تربيت و تعليم پژوهشكده
را مشكل ميبايست من نظر به و دارد را نياز مورد تحقيقات
.ديد ديگر جاي در
درون از عواملي پرورش و آموزش بر كه است اين ديگر موضوع
عوامل اين مواقع ، از خيلي.ميگذارند اثر بيرون و
به شمانيست پرورش و آموزش اختيار در "اصلا تاثيرگذار
.كرديد اشاره متوسطه نظام
نظام ;كرد مطرح جامعه سطح در را سوءال اين بايد "واقعا
ميشد؟ شروع بايد كجا از تغيير اين كرد؟ تغيير چرا متوسطه
پيشبيني آموزشي بحران يك شرايط آن در كه بود اين واقعيت
خودنمايي متوسطه مقطع در نزديك آيندهاي در كه ميشد
نشان را خود كنكور درهاي پشت كه ميبينيد الان و ميكرد
.ميدهد
به بخواهد پرورش و آموزش اگر كه است مطرح هم سوءال اين
پيش يا جديد نظام چون مهمي مسايل خصوص در تنهايي
راحتش جامعه مجموعه آيا كند ، برنامهريزي دانشگاهي
نه؟ يا ميگذارد
حالا دهيم ، جواب را اينها همه اگر و است مساله همه اينها
به دست تحقيقات براساس است قرار اگر كه ميماند
.دارد نياز زمان ، چقدر بزند تصميمگيري
دارد ادامه
هزار هفت معماري آثار كشف
ساوجبلاغ حومه در ساله
باستانشناسي كاوش عمليات دنبال به:علميفرهنگي گروه
آثار ساوجبلاغ حومه در واقع ازبكي تپه تاريخي محوطه در
ساساني دوره تا پيش سال از 8000 جامانده به معماري
.شد شناسايي
اولين در كشور فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
مجيدزاده يوسف دكتر سرپرستي به كاوش و حفاري عمليات فصل
مورد معماري لايه چند متر ارتفاع 25 به ازبكي تپه روي بر
.گرفت قرار بررسي و مطالعه
دوران به مربوط قلعه يك از كوچكي بخش عمليات اين در
.است شده آورده بيرون خاك زير از نيز ساساني
است شده شناسايي و كشف حجيم معماري دوره قلعه 4 اين در
.است ساساني دوره به مربوط آن ساز و ساخت آخرين كه
پيچيدگي بيانگر باستانشناسي قبلي بررسيهاي و مطالعات
منطقهاي يعني ايران مركزي فلات تاريخ از پيش فرهنگهاي
شمال ، در البرز جنوبي كوهپايههاي شرق ، در نمك كوير ميان
در اصفهان استان و غرب در زاگرس كوههاي شرقي دامنههاي
.ميباشد جنوب
در دستنخورده "كاملا محوطههاي معدود از يكي تپه اين
از بسياري جوابگوي ميتواند كه است ايران مركزي فلات
تاريخ از پيش فرهنگهاي روند مورد در بيجواب پرسشهاي
.باشد مركزي فلات
پايان تا بودجه كسري دليل به
ملي
كتابخانه كار ساعات امسال
يافت كاهش
كار ساعات سال 77 ، بودجه كسري دليل به:فرهنگي علمي گروه
روز در ساعت به 9 ساعت از 13 اسلامي جمهوري ملي كتابخانه
.يافت كاهش
ايران اسلامي جمهوري ملي كتابخانه ما ، خبرنگار گزارش به
آثار مخزن معتبرترين و بزرگترين غنيترين ، عنوان به
و دانشپژهان از زيادي شمار روزه همه كشورمان در مكتوب
كه آنجا از ميباشد پذيرا مراجع عنوان به را علم اهل
ملي كتابخانه اهداف از يكي موقع وبه صحيح اطلاعرساني
علمي بهرهبرداري زمان مدت و كاري ساعات ميشود ، محسوب
خاصي اهميت از نيز مكتوب شده حفاظت گنجينه اين از
.بود خواهد برخوردار
جهان نقاط از بسياري در ملي كتابخانههاي كه حالي در
اطلاعرساني و سرويسدهي به شبانهروزي و ساعته بطور 24
علت به جاري ماه دي ابتداي از متاسفانه ميپردازند ،
كاركنان ، اضافهكاري پرداخت امكان عدم و بودجه كمبود
در و ساعت حدود 4 عادي روزهاي در كتابخانه كاري ساعات
كه حاليست در اين و است يافته تقليل ساعت جمعه 6 روزهاي
.معترضند زماني محدوديت اين به نسبت مراجعين از بسياري
ساعات افزايش خواستار كه آن ضمن آنها از عدهاي همچنين
پرداخت جهت را خود آمادگي شدهاند كتابخانه كار
!كردهاند اعلام كتابخانه پرسنل اضافهكاري حقالزحمه
اسلامي جمهوري ملي كتابخانه معاون خسروي دكتر است گفتني
ايام در زودهنگام تاريكي ما ، خبرنگار با گفتگويي در
كمبود نيز و از 17 بعد كتابخانه به كمتر مراجعه زمستان ،
ذكر كتابخانه كاري ساعات كاهش دلايل جمله از را بودجه
آنچه حال هر به":گفت موضوع اين از تاسف اظهار ضمن و كرد
در به 24 كتابخانه كاري ساعات كه آن است مطلوب ما براي
با ميبايست فعلي شرايط در ما ولي برسد ، شبانهروز
".باشيم داشته سازگاري موجود امكانات
عكس بينالمللي مسابقه نتايج
"جهاني
ميراث" عنوان يونسكوبا
سالگرد پنجمين و بيست بهمناسبت سال 1997 در يونسكو
بهمنظور و جهاني طبيعي و فرهنگي ميراث معاهده تصويب
و تاريخي اثر ارزش 506 به نسبت عمومي آگاهي سطح ارتقاي
و جهاني ميراث فهرست در جهان كشورهاي ثبتشده طبيعي
عنوان با عكس بينالمللي eمسابقه يك آنها حفظ اهميت
.بود داده ترتيب "جهاني ميراث"
شركت مسابقه اين در كشور از 91 عكاس هنرمند از 49000 بيش
كرده شركت eمسابقه در هنرمند نيز 246 ما كشور از.كردند
.نداشتيم برندهاي متاسفانه كه بودند
اول جوايز.بود شده گرفته درنظر مسابقه براي جايزه 350
:است گرفته تعلق كشورها اين به هنرمندان دهم تا
جوايز سوئد ، و چين:سوم و دوم جايزه اسپانيا ، :اول جايزه
آلمان يونان ، استراليا ، ،(دونفر) ايتاليا:دهم تا چهارم
.چين و (دونفر)
|