به پرورش و آموزش وزارت پاسخ
در هنر آموزش زمان "
گزارش
"...نيست كافي جديد نظام
براي "واقعا خون ، اهداي آيا
دارد؟ فايده انسان
كتابفروشيها پيشخوان روي
چيست؟ مدرسه در پيشرفت راز
جلد هزار و 470 ميليون دو
شد منتشر گذشته هفته در كتاب ،
در نقاشي نمايشگاه برپايي
تهران معاصر هنرهاي موزه
به پرورش و آموزش وزارت پاسخ
در هنر آموزش زمان "
گزارش
"...نيست كافي جديد نظام
نظام در هنر آموزش زمان" عنوان با گزارشي انتشار پي در
به فرهنگي علمي صفحه شماره 1562 در كه "نيست كافي جديد
مديركل و پرورش و آموزش وزير مشاور سوي از رسيد ، چاپ
كه داشتهايم دريافت پاسخي وزارتخانه ، اين عمومي روابط
در شده ذكر مطالب بر افزون جديدي نكات بودن دارا جهت به
:ميآوريم درپي را ارسالي پاسخ عين شده ، ياد گزارش
زمان" عنوان با شماره 1562 در مندرج گزارش به پاسخ در
دفتر گزارش براساس."نيست كافي جديد نظام در هنر آموزش
:ميرساند آگاهي به را زير موارد حرفهاي ، و فني آموزشهاي
كارداني" دوره صورت به جديد ، نظام در گرافيك رشته -1
ارتباط گرفتن نظر در با و است شده طراحي "پنجساله پيوسته
قديم ، نظام دانشآموختگان به نسبت هنرجويان دروس ، طولي
آن از كه شد خواهند برخوردار بالاتري تكنيكي توانايي از
در ولي.كرد اشاره تا 6 طراحي 1 دروس به ميتوان جمله
"طراحي" دروس تحصيلي ، سال دو طول در فقط قديم ، نظام
تجسمي ، هنرهاي مباني و اصول نظر از كه ميگرديد ارائه
رغم به و بوده لازم هنري ارزش فاقد بعضي شده خلق آثار
كمتر هنري ، آثار خلق براي زيباشناسي اصول ظاهري ، زيبايي
.ميشد برده كار به آنها در
خبره كارشناسان توسط كه نمايشگاهها از ارزيابي در -2
ميتوان است ، شده انجام گرافيك رشته متخصص و برنامهريزي
آموزشي و درسي برنامهريزيهاي خوشبختانه كه دريافت
نيازهاي جوابگوي متوسطه ، آموزش جديد نظام در شده تدوين
پايه دروس آموزش در كه آنجا از.ميباشد عملي و علمي
صاحبنظر و متخصص افراد دارد وجود خاصي ظرافتهاي هنري ،
.گيرند قرار پرسش مورد بايد هم
ساله سه دوره در كه اين بر مبني شده درج مطلب برخلاف -3
تا 4 ، طراحي 1:دروس نميشود؟ داده آموزش تكنيكي گونه هيچ
مباني و 2 ، رنگشناسي 1 و 2 ، عكاسي 1 صفحهآرايي ،
دستي ، چاپ جهان ، و ايران هنر تاريخ و 2 ، هنرهاي 1
عنوان به آنها همه كه ميشود ارائه خوشنويسي و پرسپكتيو
ارائه تخصصي دروس بهتر درك براي و كاربردي پايه دروس
مقطع در پنجم ، سال پايان تا مطالب پيوستگي و ميشوند
در چنانچه است ، بديهيمييابد ادامه پيوسته كارداني
و تخصصي كتابهاي در مندرج مطالب آموزشي ، واحدهاي برخي
موضوع لازم ، مشخصات ذكر با نشود ، رعايت دروس ريزمحتواي
.بود خواهد پيگيري و رسيدگي قابل
رشته اين به آنها علاقه نشانگر رشته زياداين داوطلبان -4
تعيين سقف براي استانها اكثر شده باعث امر ، اين و است
به اقدام گرافيك ، رشته براي هنرجو پذيرش مورد در شده
رشته جذب كه هنرجوياني اكثر همچنينكنند آزمون برگزاري
مقايسه در بالايي نسبي معدل داراي ميشوند ، و شده گرافيك
بسيار نيز تخصصي دروس فراگيري در و بوده رشتهها ساير با
.بودهاند موفق
فراغت از پس هنرجويان موفقيت مورد در شده ارائه آمار -5
نيست ، صحيح آنها نبودن موفق و (نفر يا 5 رقم 4) تحصيل از
رشته اين فارغالتحصيلان مورد در جامعي تحقيق است بهتر و
و پذيرد صورت ميشوند ، سال در نفر هزار پنج بر بالغ كه
تخصصي نظرهاي ارائه به يافتهها ، تحليل و تجزيه از پس
اكثر كه شود توجه نكته اين به بايد ضمن ، در شود پرداخته
از فراغت از پس چه و تحصيل حين در چه گرافيك ، هنرجويان
به را مطلوبي بازده و بوده هنري فعاليتهاي مشغول تحصيل ،
اساسي اهداف از يكي خود ، اين كه ميكنند عرضه جامعه
.است خوداشتغالي و شغل ايجاد يعني حرفهاي و فني آموزشهاي
از درسي هيچ تخصصي محتواي شده ، انجام بررسيهاي طبق -6
مورد دروس ، جديد ، نظام در بلكه نشده ، حذف قديم نظام
آنها تقويت و اعتلاء بر سعي و گرفته قرار اساسي تجديدنظر
نظر در و درسي برنامهريزي اصول رعايت با و است بوده
محتواي در نيز جديدي مطالب تخصصي ، و فني تحولات گرفتن
.است شده وارد ساله پنج برنامههاي
متوسطه آموزش جديد نظام در كه نكته اين بيان عليرغم -7
دوره بودن فعال:گفت بايد است ، جانيفتاده گرافيك رشته
تخصصي ، دروس كليه براي كتابها تاليف پيوسته ، كارداني
و هنر پيشدانشگاهي دوره اجراي براي برنامهريزي
از برخي كارشناسي ، به كارداني سطح ارتقاي برنامهريزي
و كيفي سطح ارتقاي براي همگي كه بوده بخش اين اقدامات
توسعه لحاظ از و شده انجام رشته اين دانشآموختگان علمي
صورت جدي اقدامات نيز تجهيزات و انساني نيروي كيفي ،
.است گرفته
چنانچه ماه ، از 9 پس متوسطه آموزش قديم نظام تحصيل در -8
مردود كند ، كسب را لازم معدل نميشد موفق دانشآموزي
عمومي و تخصصي از اعم را قبل سال دروس همه بايد و ميشد
متوسطه ، آموزش جديد نظام در ولي.ميكرد تكرار
واحد كسري عنوان به را افتاده دروس فقط دانشآموزان
.ميكنند انتخاب "مجددا
تخصصي ، دروس ارائه نحوه و هنر معلمان آموزشي روش -9
محتواي درس ، هر و است متفاوت بسيار گونههاي داراي
طور به نيز درس هر در شده مطرح مسائل و دارد جداگانهاي
با فقط دانشآموزان كه ندارد ضرورتي و است تخصصي كامل ،
و رشته مطالب گستردگي علت به و كنند كار هنرآموز يك
و فني رشتههاي در موجود مطالب و دروس بودن تخصصي
مختلف ، هنرآموزان مهارتها ، نوع به توجه با بايد حرفهاي ،
ميزان و فردي توانائيهاي به توجه با را مختلف دروس
.بگذرانند تخصصي تحصيلات
و فرهنگ گسترش در همهجانبهاي فعاليت تربيتي ، امور -10
هنرستانهاي بالطبع و داشته آموزشي واحدهاي در اسلامي هنر
ميبرد فراوان سود عزيزان اين وجود از هم حرفهاي و فني
محترم مسئولان مستقيم زيرنظر مدارس فرهنگي امور و
خوشبختانه كه ميشود انجام تربيتي مربيان و هنرستان
.است داشته همراه به نيز را مطلوبي بسيار بازده
آموزشي روش نوع يك هم "مراد و مريد" شيوه كه هرچند -11
نميرسد ، نظر به مناسبي روش گرافيك رشته براي ولي است ،
و اقتصاد كنار در و است تخصصي كامل طور به رشته اين چون
نيز را كشور سطح در گسترده تبليغات رسالت جامعه ، فرهنگ
هستند ، تكثيرپذير گرافيكي آثار كه اين ضمن.دارد عهده به
واداشت ، كار به را مريد چند مراد ، يك با نميتوان عمل در
علت به اينكه بخصوص نيست اينطور هم بحمدالله هرچندكه
در خود هنرجو گرافيك ، رشته در زياد بسيار مهارتهاي وجود
با و ميكند پيدا را لازم تبحر خاص مورد يك در تحصيل حين
هنري فعاليتهاي به اقدام پيشكسوتان آثار مطالعه به توجه
.مينمايد
و درس هر نظري يا عملي واحدهاي تعداد به توجه با -12
و اصول براساس بايد نيمسال ، هر و هفته در ساعات تعداد
آموزشي و درسي برنامهريزان كه كرد حركت مشخصي معيار
چارچوب در نيز گرافيك رشته.كنند عدول آن از نميتوانند
نيز موجود ساعات حداكثر از و كرده حركت شده تهيه مدل
.است كرده منطقي استفاد
اهتمام و تلاش تمام حرفهاي ، و فني آموزشهاي دفتر -13
جهات مداوم كنترل با كه ميدهد قرار مبنا اين بر را خود
آن علمي و تخصصي ارتقاي به نسبت گرافيك ، رشته گوناگون
نيز ، شده انجام برنامهريزيهاي در كه آن ضمن نمايد ، اقدام
.است شده رعايت هم نظري مباني مطالعه و علمي اصول آخرين
كليه تخصصي و علمي نظرهاي پذيرش آماده دفتر ، اين همچنين
را كوشش و دقت نهايت و بوده تربيت و تعليم امر متخصصان
خواهد كار به حرفهاي و فني رشتههاي كيفي بهبود براي
محتواي ميتوانند كشور جرايد است ، بديهي همچنين ، .بست
صاحبنظراني از دعوت با و نقد را حرفهاي و فني رشتههاي
ميكنند ، ايفا را موءثري نقش هنري آموزشهاي گسترش در كه
.كنند هديه جامعه به را بيشتري پويايي و اطمينان
براي "واقعا خون ، اهداي آيا
دارد؟ فايده انسان
در كه دارد خون ليتر ميلي هزار متوسط 5 بهطور انسان بدن
.ميشود خونگيري ميليليتر خون 350 اهداي بار هر
بالغ فرد بدن خون چهاردهم يك متوسط بهطور بنابراين ،
بهطور فرد هر خون ، انتقال سازمان در.ميشود گرفته
بعداز و شده دقيق معاينه خون انتقال پزشك توسط خصوصي
به خونگيري جهت مربوطه ، پزشك تائيد صورت در و مشاوره
تذكر به لازم جا ، همين در.ميشود معرفي خون اهداي قسمت
درصورت ميشود ، معاينه پزشك توسط كه داوطلبي كه است
او پزشك و شده معاف خون اهداي از فيزيكي ، مشكلات داشتن
آن رفع جهت در تا ميكند آگاه مربوطه جسماني مشكل از را
ازطرف.است داوطلب فرد نفع به عمل اين كل ، در كه برآيد
و قلبي سكته بروز از جلوگيري باعث خون ، مرتب اهداي ديگر ،
جايگزين علت به ميتواند خود ، اين كه ميشود مغزي سكته
غلظت تنظيم و استخوان مغز توسط خون تازه گلبولهاي شدن
نوع چهار داوطلب خون روي خونگيري ، عمل بعداز.باشد خون
ايدز ، آزمايشات:عبارتنداز كه ميگيرد انجام مهم آزمايش
.سيفيليس و Cهپاتيت ،Bهپاتيت
دچار جهان مردم از نفر ميليون حدود 350 حاضر ، حال در
يك از بيش سالانه بيماري ، اين و هستند Bهپاتيت بيماري
اين.ميبرد مرگ كام به را جهان مردم از نفر ميليون
برخي در اما ميكند ، بروز زردي بهصورت افراد در بيماري ،
در و ميماند باقي مخفي معمولي ، سرماخوردگي يك بهصورت
از بعد كه ميكند فعاليت وي ، كبد در بخصوص و شخص خون
.شود ظاهر كبدي بيماري بهصورت ميتواند سال ، چندين
اين عليه بر بيمار بدن مبتلا ، افراد اكثر در البته
جلوي ميتواند كه ميكند ترشح ويروس ضد فاكتور بيماري ،
انجام و خون اهداي با بنابراين ، .بگيرد را بيماري رشد
شناسايي جامعه در را حامل افراد ميتوان هپاتيت ، آزمايش
معرفي خون انتقال سازمان مشاوره بخش به افراد اين.كرد
از و گرفته قرار آزمايش تحت نيز آنها خانواده تا ميشوند
اين كه شود جلوگيري خانواده در بيماري اين بيشتر شيوع
.است مفيد او خانواده و كنند اهداء سلامت تضمين براي عمل ،
كبدي تخصصي آزمايشات و پزشكي مشاوره انجام با زيرا
جلوگيري فرد بدن در ويروس اين بيشتر رشد از دارو وتجويز
ميشود شروع مرموزي بيماري برعليه مبارزه واقع در و شده
.است بوده بيخبر آن از خون اهداي از قبل تا شخص خود كه
خون به نيازمند انسانهاي جان نجات سبب خون ، اهداي
با را زندگي شريفي ، خون اهداي با درواقع و ميشود
هيچ هنوز ميدانيم كه همانطور.ميكنيم قسمت بيماران
افراد براي اهدايي ، خون بهغيراز مطمئني ، جايگزين
فايده مهمترين بنابراين ، .ندارد وجود خون به نيازمند
.است مرگ از انسانها جان نجات خون ، اهداي
مائده سوره در مجيد قرآن در بزرگ خداوند كه همانگونه
مثل بخشد ، حيات را نفسي كه هرفردي:ميفرمايد (آيه 32)
اهداي درواقع و است بخشيده حيات را مردم همه كه آناست
والاترين اين و است بيماران رگهاي در زندگي تزريق خون ،
مورد در ميتواند شخص ، يك كه است انسانيتي و بزرگمنشي
.دهد انجام جامعه افراد
مهم فايده حداقل 4 خون اهداي خلاصه ، بهطور بنابراين ،
:دارد داوطلب افراد براي
بررسي درواقع كه خون انتقال پزشك توسط فيزيكي معاينه -1
.است فرد سلامت فيزيكي
.مغزي سكته و قلبي سكته از جلوگيري -2
افراد خون در خطرناك ويروسي بيماريهاي تشخيص -3
ويروسها اين وجود از نيز افراد اين خود كه اهداءكننده
.بيخبرند
ارزش والاترين اين ، كه نيازمند بيماران جان نجات -4
.است خون اهداي
كيايي مصباح ميبد سيد دكتر
كتابفروشيها پيشخوان روي
پروژه مديريت دانش
انتشاراتي -فرهنگي مركز :ناشر /آلادپوش حميد :ترجمه
.تومان 1300/صفحه 315/نسخه هزار 3/اول ، 1377 چاپ /حامي
دانش كليات و ويژه مفاهيم پيرامون تخصصي بحثي كتاب اين
.ميكند بيان خلاصه طور به را پروژه مديريت
عموم قبول مورد و اصلي زيرمجموعه و ويژه مفاهيم تعيين
مورد اهداف از آنها ، اجزاي تشريح و پروژه مديريت دانش در
.است كتاب اين توجه
انگليسي زبان گرامر
هزار 3/اول ، 1377 چاپ /صبح سفير انتشارات /محوري عباس
تومان قيمت850 /صفحه 259/نسخه
چهار دوره گرامري قواعد كليه از گلچيني شامل كتاب اين
.است پيشدانشگاهي دوره و جديد و قديم نظام ساله
ملي امنيت متغير چهره
:ناشر /راهبردي مطالعات پژوهشكده :ترجمه /ماندل رابرت
3/اول ، 1377 چاپ /راهبردي مطالعات پژوهشكده انتشارات
.تومان 700/صفحه 224/نسخه هزار
با ملي ، امنيت مفهومي چارچوب مجدد تعيين كتاب ، اين هدف
پايان دنبال به كه است جديدي راهبردي چالشهاي به توجه
عناويني به كتاب اين مطالعات در.است كرده ظهور سرد ، جنگ
ساختار دفاع ، تاكتيك و استراتژي ملي ، امنيت تاريخ:مانند
توجه دفاعي ديوانسالاريهاي ماهيت نيروها ، و سلاحها
و بررسي روي مطالب كانون مقابل ، در ولياست نشده چنداني
بر جهاني مهم تحولات آثار چگونگي نظري تحليل ارزيابي
.است متمركز امنيت ماهيت
سياسي ، اقتصادي ، نظامي ، امنيت همچنين و ملي امنيت تعريف
اين عنوانهاي از برخي امنيتي مورد مطالعات و فرهنگي
.است كتاب
چيست؟ مدرسه در پيشرفت راز
.نميآموزند مدرسه در ميدانند ، را آنچه بيشتر كودكان *
خود مادران و پدران از را دانستهها قبيل اين آنان
ميآموزند
يادگيري يا صفا پر خانه ;ميشود ايجاد ابتدا كداميك *
خوب؟
:اشاره
تحصيلي آزمون يك در دبيرستان آخر سال دانشآموز 2130
نوعي به كه شخصي پرسشهاي از فهرستي به و كردند شركت خاص
.دادند پاسخ بود ، مدرسه در آنها موفقيت علت به مربوط
پيشرفت دلايل از برخي آمده ، مقاله اين در آنچه
دانشآموز تعداد اين توسط كه است مدرسه در دانشآموزان
تحليل و تجزيه از پس و شده مشخص سوالها اين به پاسخ در
.است شده ارائه پژوهشگران ، توسط
پي براي هستند؟ بقيه از موفقتر دانشآموزان برخي چرا
از 2130 "دايجست ريدرز" نشريه مساله ، اين علت به بردن
خاصي تحصيلي آزمون كرد دعوت دبيرستان آخر سال دانشآموز
پاسخ شخصي پرسشهاي از فهرستي به آنگاه و بگذرانند را
را زير موارد ميتوان آزمون اين يافتههاي زمره دردهند
:آورد نمونه
در توجهي قابل برتري بچهها به مستحكم ، خانوادههاي *
دو هر با كه دانشآموزاني نمونه ، براي.ميبخشند مدرسه
شده ، ياد آزمون در "غالبا ميكردند ، زندگي خود مادر و پدر
زندگي آنان دوي هر با كه آناني به نسبت بهتري نمره
همراه منظم طور به كه دانشآموزاني.گرفتند نميكردند ،
.گذراندند را آزمون بقيه از بهتر ميخوردند ، غذا خانواده
پيشينههاي با دانشآموزان همه در "خانوادگي شكاف" اين
.شد آشكار مختلف
ميشود ، انديشيده آنچه از بيشتر "عموما امروزه جوانان *
نفر هر 5 از.هستند خوشبين خودشان سرنوشت و خويش به نسبت
را وديگران خود زندگي" توانست خواهند بودند مطمئن نفر 4
خود خانوادگي زندگي شمار ، همين به "تقريبا و "كنند بهتر
.كردند توصيف "عالي" يا "خوب بسيار" را
تمامي است شده مشخص نظرسنجيها ديگر در كه همانطور *
.نگرفتند خوب نمره آزمون در اندازه يك به گروهها
نسبت هستند ، دانشگاه كرده تحصيل آنها والدين كه بچههايي
درس دبيرستان از بيشتر والدينشان كه بچههايي به
نمرات.گذاشتند سر پشت را آزمون بهتر نخواندهاند ،
پسران نمرات "عمومابود سياهپوستان از بهتر سفيدپوستان
نظر اينكه مهمتر اما.بود دختران از بيشتر
خانواده وجود گروه ، هر در كه داد نشان "ريدرزدايجست"سنجي
.است مهمي بسيار عامل مستحكم
كمك با "ريدرزدايجست" نشريه پيش سال چند بهار
آخر سال دانشآموزان از بخشي از "وشركاء هريس لوئيس"شركت
از دسته اين كل نماينده كه آمريكا در دبيرستان
كه شده ياد آزمون.آورد عمل به آزمون بودند ، دانشآموزان
هشت شامل شد ، انجام قلم و كاغذ از استفاده با و ساده
ادبيات ، علوم ، رياضي ، يعني بود ، درس از 5 كدام هر از پرسش
.(مدني)حكومت و تاريخ و جغرافيا
در را سخت تا آسان موضوعات از درس هر در كه پرسش اين 40
توسط كه شد برگرفته امتحاناتي از "اكثرا برميگرفت ،
تهيه آموزش ، فدرال موءسسه آموزشي ، پيشرفت سنجش ملي سازمان
و ارزشها زندگي ، مورد در دانشآموزان از آنگاه.بود شده
خوب كه دانشآموزاني ويژگيهاي و شد پرسش خانوادههايشان
.شد بررسي دادند ، امتحان
از بيش.شدند ظاهر انتظار حد در رفته هم روي دانشآموزان
اساسي قانون متمم مورد ده اولين كه ميدانستند درصد 90
درصد چهار و شصت.ميشود ناميده حقوق لايحه آمريكا ،
رخ شيميايي تغيير اثر بر ميخ زدن زنگ كه ميدانستند
.نه يخ ، شدن آب اما ميدهد ،
.كرد پديدار را عمومي اطلاعات كاستيهاي همچنين آزمون اين
روي را فرانسه نتوانستند دانشآموزان درصد هفت و سي
دوران كه نميدانستند درصد چهار و سي.كنند پيدا نقشه
سوم يك "دقيقاآمد پيش قرن اين در بزرگ ركود
جنگ در آمريكا اصلي دشمنان آلمان و ژاپن كه نميدانستند
كه ميشود محاسبه زماني پايه بر روز يا بودند دوم جهاني
.ميچرخد خود محور روي بار يك زمين
و "غالبا ميكنند ، صحبت مشكلات اين حل درباره وقتي مردم
ممتاز مدارس.ميكنند مدارس معطوف را خود توجه "صرفا
دانش مشخص جايي تا فقط مدارس اين اما است ، مهم "يقينا
موفقيت معتقدند كارشناسان.ميكند هدايت را آموزان
توسط لازم پايه آوري فراهم رهگذر از دانشآموزان
.ميشود حاصل خانوادهها
به منجر رفتارهاي و ارزشها انتقال اصلي طريق خانواده
دنيس".است آتي نسل به آن از بيرون و مدرسه در موفقيت
ايالت در واقع "هادسن" موسسه در آموزشي پژوهشگر "دويل
در ميدانند ، را آنچه بيشتر كودكان:گفت "اينديانا"
پدران از را دانستهها قبيل اين آنان.نميآموزند مدرسه
.ميآموزند خود مادران و
نكته "اجتماعي روحيه" كتاب نويسنده "اتزيوني امتيازي"
خانواده وجود بدون ميگويد او.ميشود متذكر را مهمتري
قايقهايي در گذاشتن بار براي تلاش به مدارس نقش مستحكم
.مييابد تنزل نگرفتهاند ، شكل هنوز كه
براي.ميدهد نشان را خانواده اهميت آشكارا مطالعه اين
مادر و پدر دو هر با كه دانشآموزاني از درصد نمونه ، 53
آوردند دست به آزمون در بهتري نمرات ميكنند ، زندگي خود
مقابل در.دادند پاسخ بيشتر يا پرسش به 30 پرسش از 40 و
ميكردند ، زندگي خود مادر با فقط كه دانشآموزاني درصد 41
شكاف" eدهنده نشان امر اين.يافتند دست معيار اين به
.است درصد اندازه 12 به "خانوادگي
دانشآموز براي ميتواند خانواده كه پيشرفتي انگيزه
پسر "دورسي چارلي".نيست تعجبآور وجه هيچ به كند ، ايجاد
اول سال دانشجوي اكنون كه آزمون در شركتكننده ساله 18
عالي تحصيلات ادامه به موفق اينكه دلايل از يكي گفت است ،
وضعيت بارها اول كلاس از او مادر و پدر كه است اين شد ،
.ميدادند قرار مشورت مورد او آموزگاران با را درسياش
كه نداشتند وقت آنان دوي هر هميشه "دورسي" گفته به البته
از يكي وقت هر ولي بروند ، او آموزگاران ديدار به هم با
پسر اين.ميگرفت عهده بر را وظيفه اين ديگري نبود آنان
دانش" پريسك كوك ".گرفت بالايي نمره شده ياد آزمون در
درسي كرد اذعان گرفت ، بالايي نمره كه ديگري ، همسن آموز
دادند ، تشكيل را خوبي زوج كه خويش مادر و پدر از بزرگ
و شكيبا بايد اهداف به دستيابي براي:است اين آن و گرفته
.بود پايبند
زندگي ادامه به كه كرد كمك من به آنان الگوي:گفت "پريسك"
و درآورد پول تا ميكند كار امسال كوك ".شوم علاقهمند
.برود دانشگاه به آينده سال دارد قصد
درصد بود60 اين آزمون يافتههاي توجهترين جالب از يكي
غذا صرف براي خانواده اعضاء همه گفتند كه دانشآموزاني
انجام هفته در چهاربار كم دست كار اين و ميآيند هم گرد
كه دانشآموزاني ميان ازگرفتند بالاتري ميشود ، نمرات
فقط ميخوردند ، غذا خانواده با كمتر يا هفته در بار سه
با برابر شكافي نشانگر اين كه گرفتند بالا نمره درصد 42
.است درصد 18
ميآورد؟ وجود به تفاوت قدر اين هم ، با خوردن غذا چرا
جواب آشنا سوءالي پرسيدن با آموزش كارشناس "فين چتراي"
مدرسه در امروز:چيست جمله اين درباره شما نظر":ميدهد
سخت چقدر ميدانند والدين از بسياري كردي؟ كار چه
حال ، اين با.واداشت پرسش اين پاسخ به را بچهها ميتوان
معتقد اواست موءثر بسيار سوال اين پرسيدن ميگويد "فين"
باشيم ، داشته خوب عملكرد انتظار بچهها از اگر":است
شدن علاقهمند احتمال و بود خواهند موفق آنان
بچههايشان آنچه به ميخورند غذا هم با كه خانوادههايي
".است بيشتر ميدهند ، انجام
با خوردن غذا كه برميآيد گونه اين آزمون يافتههاي از
.دارد والدين دو هر با زندگي از بيشتري بسيار تاثير هم
است ممكن":گفت او.نيست متعجب حقيقت اين از "اتزيوني"
تفكر به را اوقات تمام و باشند وكيل مادر و پدر دو هر
به تنها نه هم با خوردن غذا.بگذرانند خويش كار درباره
وظيفهاش خانواده كه معناست اين به كه خانواده وجود معني
".ميدهد انجام را
خوب؟ يادگيري يا پرصفا خانه ميشود ، ايجاد ابتدا كداميك
آزمون امابيابد پرسش اين به پاسخي نميتواند آزمون
كساني درصد هستند52 هم با دو هر كه داد نشان شده انجام
توصيف "عالي"يا "خوب خيلي" را خود خانوادگي زندگي كه
فقط 39.گرفتند بيشتري نمرات شده ياد آزمون در كردند ،
كردند ، توصيف بدتر يا "نيست بد"را خود خانه كه كساني درصد
.اختلاف درصد يعني 13 گرفتند ، بالا نمرات
متكي بچههاي پرصفا خانههاي داد نشان آزمون اين وانگهي
را اوضاع ميتوانند دارند اعتقاد كه ميپروراند نفس به
موارد درصد در 83 امر اين.كنند بهتر وديگران خود براي
به متكي و شاد بچههاي داد نشان آزمون همچنين.ميكرد صدق
داد نشان نظرسنجي كه اين جالبتر.بودند موفق آن در نفس
از گذر در نفس ، به متكي نه و هستند شاد نه كه بچههايي
كم نمرات كه درصدبچههايي 64"دقيقا.داشتند مشكل آزمون
از دادند ، درست پاسخ را پرسش از 30 كمتر يعني آوردند ،
.بودند دسته اين
به.بودند كوچكي اقليت ناشاد دانشآموزان اين خوشبختانه ،
امروز جوانان تار آينده مورد در "احتمالا آنچه رغم
زندگي دبيرستان ، چهارميهاي كلاس شنيدهايد ، 79درصد
امر اين كه كردند توصيف "عالي"يا "خوب خيلي" را خانوادگي
.است شگفتانگيز
ميان را معنيداري اختلافات "دايجست ريدرز" آزمون نتايج
دانشآموزان درصد فقط 38كرد آشكار بچهها گروههاي
گرفتند ، مجموع 40 از بالاتر يا نمره 30 تبار اسپانيايي
ديگر ازبود درصد سياهپوستان 16 مورد در شده ياد درصد
بالا نمرات آسيايي و سفيدپوست دانشآموزان درصد سو ، 58
.گرفتند
زيادي حد تا نيز والدين تحصيلي وضعيت داد نشان يافتهها
رفته ، هم روي.است موثر دانشآموزان علمي بازده در
تحصيلكرده مادر يا پدر داراي كم دست كه بچههايي
درصد بودند59 برخوردار مهمي امتياز از بودند ، دانشگاهي
بچههايي درصد فقط 42 عكس ، بر.گرفتند بالا نمرات آنان
نمره نرفتهاند ، فراتر دبيرستان سطح از مادرشان و پدر كه
.گرفتند بالا
ميرسد نظر به.نميشود ختم اينها به فقط اختلافات اين
.است موثر گروه هر در بچهها عملكرد بر خانواده كيفيت
بچههاي براي امتيازي سالم خانوادههاي نمونه ، براي
هر با كه سياهپوستي دانشآموزان درصد هستند220 سياهپوست
بالا نمرات آزمون در ميكنند ، زندگي خود والدين دو
با فقط كه سياهپوستي دانشآموزان درصد فقط 9 اماگرفتند
.كردند كسب مشابه بالاي نمرات ميكردند ، زندگي خود مادر
.ميشود مشاهده جا اين در درصدي اختلاف 13
دورگهو او.گرفت بالايي نمره آزمون اين در "رولندائوكي"
بزرگ از نيز وي.است ژاپني و اسپانيايي مادر و پدر از
.گرفت فراواني بهره خود والدين دو هر با شدن
درسي موفقيت با كه خانوادگي عوامل ديگر زمره در
.است والدين ديني اعمال داشت ، مستقيم ارتباط دانشآموزان
گرفت ، بالايي نمره آزمون اين در كه دانشآموزاني از يكي
موفقيت به رفتن كليسا مانند ديني فرائض انجام بود معتقد
.كرد كمك بسيار او
دخترها تحصيلي بازده در مهم بسيار عاملي خانوادگي زندگي
كردند ، شركت آزمون در كه پسراني درصد كه 58 وجودي با.بود
شركتكننده دختران درصد فقط 39 گرفتند ، بالا نمرات
اختلاف درصد دهنده 19 نشان امر اين كه گرفتند بالا نمرات
مطالعه مورد گروههاي تمام ميان در اختلاف اين.است فاحش
دختران و پسران ميان امتياري اختلاف 20 :شد پديدار
و دختران ميان درصدي اختلاف 12 آسيايي ، يا سفيدپوست
و پسران ميان درصدي فاحش 28 اختلاف ;سياهپوست پسران
.تبار اسپانيايي دختران
خود خانواده با همراه منظم طور به كه دختراني حال اين با
فقط.گرفتند بالا نمره موارد درصد در 51 ميخوردند ، غذا
غذا خانوادههايشان با كمتر كه دختراني درصد 32
با 19 برابر اختلافي يعني گرفتند ، بالا نمره ميخوردند ،
.درصد
زندگي خود مادر و پدر دو هر با كه دختراني درصد 44
دختراني مورد در ميزان اين ;گرفتند خوب نمره ميكردند ،
.بود درصد فقط 30 ميكردند ، زندگي خود مادر با فقط كه
كم نمره اوقات گاهي اعتقادند اين بر كارشناسان برخي
امر اين چنانچه.است آنان اندك عزتنفس دليل به دختران
زندگي از خرسندي احساس كه نيست تعجبآور باشد ، درست
كردند ، شركت آزمون در كه دختراني ميان در خانوادگي
آزمون در كه دختراني از يكي.كرد ايجاد اختلاف 16درصد
نيز دانشگاه در و گرفت بالايي نمره و كرد شركت يادشده
دوست را همديگر مادرم و پدر ميدانم من:گفت شد ، قبول
در كه دختراني.دارند دوست مرا هم آنان و دارند
عصبي حالات ناچارند ميكنند ، زندگي پرآشوب خانوادههاي
دوستي با ميكنند تصور آنان.دهند بروز جايي در را خود
درسخواني وقت كار اينمييابند دست امنيت به پسرها با
براي روحيه و شادي منبع من خانواده اما ميكند ، سلب را
.است من
در كه "روپر" عمومي افكار پژوهش مركز مدير "لاد اورت"
اين در":گفت كرد ، كمك آزمون نتايج تحليل و تجزيه
.ميشود تكرار بارها كه دارد وجود روشني ساختار يافتهها
در را بزرگي بسيار اختلاف خانوادگي زندگي با مرتبط عوامل
".ميكند ايجاد دانشآموزان اين بازده
در پنجم و چهارم كلاس در كه است سال چهار "كانسولا جين"
.ميكند تدريس آمريكا "مريلند" ايالت در "جورج پرينس" شهر
ورود از پيش مدتها يادشده الگوي است معتقد وي
او از كه هنگامي.ميشود ظاهر دبيرستان به دانشآموزان
از ناشي تاثيرات دچار او كوچك دانشآموزان آيا شد پرسيده
:داد پاسخ لبخند با وي نه ، يا هستند خانوادههايشان
شاهد انسان است ، سامانمند كه خانوادهاي در البته ، "
".است بهتر انتخابهاي و بيشتر اعتماد بهتر ، سازمان
را خانواده چهارم كلاس "مثلا فرزند ضعيف خانواده چنانچه
دبيرستان به آنان كه هنگامي تا پس كند ، مشكلات دستخوش
آمد؟ خواهد پيش چه برسند ،
در "ويلتون" شهر در تاريخ آموزگار "اوگريدي ريچارد"
در كودكان كه را توجهي اگر":ميگويد "كانكيتكات" ايالت
ميكوشند آنان كنيم ، دريغ آنان از نيازمندند ، آن به خانه
اين در.يابند دست آن به ناباب دوستان با همنشيني با
".ميكند قهقرا به ميل رفتارشان كه است هنگام
است معتقد رئيسجمهوري مشاوران از "گلاستون بيل"
و "كانسولا" سخنان يا "ريدرزدايجست" آزمون يافتههاي
:ميگويد است ، پدر خودش كه اونيست جديدي چيز "اوگريدي"
بچهها اگراست مهم بچهها براي بسيار امنيت و ثبات"
كنند ، احساس ميشود ، منبعث خانواده از كه را امنيتي
چه مدرسه در چه زندگي ، چالشهاي با خوبي به ميتوانند
".كنند هماوردي آن از بيرون
نعيمي وحيدرضا: تنظيم و ترجمه
جلد هزار و 470 ميليون دو
شد منتشر گذشته هفته در كتاب ،
مجوز كتاب عنوان گذشته 471 هفته در :علميفرهنگي گروه
.كردند دريافت انتشار
دو شمارگان در عناوين اين خبر ، مركزي واحد گزارش به
و هزار پنج متوسط طور به) جلد و 450 هزار و 470 ميليون
ميان 360 اين از كه شدهاند منتشر (كتاب هر براي جلد 245
گزارش ، اين براساس.هستند ترجمه عنوان و 111 تاليف عنوان
و دين حوزه در كتابها بيشترين موضوعي نظر از هفته اين در
علوماجتماعي ، حوزههايادبيات ، در ترتيب به آن از پس
و تاريخ هنر ، عملي ، علوم زبان ، رياضيات ، و طبيعي علوم
اين ميان از.است شده منتشر كليات و فلسفه جغرافيا ،
تجديد عنوان و 176 بودهاند اول چاپ عنوان كتابها 295
و 71 بزرگسالان براي عنوان همچنين 400.شدهاند چاپ
.است شده منتشر نوجوانان و كودكان براي عنوان
سهم عنوان كتاب ، 304 عنوان اين 471 از كه است گفتني
اين.است شهرستاني ناشران سهم عنوان و 167 تهراني ناشران
متوسط طور به) صفحه و 251 هزار در 537 مجموع در كتابها
.است شده منتشر (صفحه در 217 كتاب هر
نشر دفتر انتشارات تهراني ناشر پركارترين جاري ، هفته در
ناشر پركارترين و كتاب ، عنوان انتشار 14 با دانشگاهي
اسلامي تبليغات دفتر) قم علميه حوزه انتشارات شهرستاني
.بود كتاب عنوان انتشار 13 با (انتشارات مركز
غلامرضا گذشته هفته پديدآورندگان پركارترين همچنين
سه با كدام هر هاشميان ناهيد و صفوي عبدالله آدينهزاده ،
عليرضا سليماني ، محسن مترجمان پركارترين و تاليف عنوان
عنوان دو با كدام هر فصيحي ارسلان و شاكر حميد طيب ،
فارسي ، ادب متون برگزيده كتاب گذشته هفته در.بودند ترجمه
هزار در 40 دانشگاهي مركز انتشارات از تجليل جليل نوشته
.داشت را شمارگان بيشترين كه شد منتشر نسخه
انتشارات از انسان تشريحي اطلس كتاب جلدي دو دوره همچنين
كتاب و گرانترين ريال هزار بابهاي 250 انقلاب اميد
ريال ، بابهاي 500 بنيسي علامه انتشارات از آلياسين زيارت
.بود كتاب ارزانترين
در نقاشي نمايشگاه برپايي
تهران معاصر هنرهاي موزه
ايران اخير نيمقرن نقاشي آثار از برگزيدهاي نمايشگاه
نمايشگاه و ايران نوگراي نقاشي در سنت بازتاب" عنوان تحت
عنوان تحت جهان معاصر نقاشان برجسته آثار از منتخبي
در واقع معاصر هنرهاي موزه در امروز از "انتزاع - بيان"
اين در.ميشود برگزار لاله پارك جنب شمالي كارگر خيابان
مونك ، ادوارد ميرو ، خوان پيكاسو ، پابلو از آثاري نمايشگاه
جكسن روئو ، ژرژ جاكومتي ، آلبرتو كاندينسكي ، واسيلي
مادرول ، رابرت بيكن ، فرانسيس دكونينگ ، ويليام پولاك ،
بزرگ نقاشان از ديگري تعداد و تاپيس آنتونيو روتكو ، مارك
ديده آفريدهاند را آثار فوق هنري شيوههاي در كه جهان
در همزمان بطور نمايشگاه دو هر افتتاحيه مراسمميشود
كشور عالي مقامات حضور با ساعت 16 شنبه 15/12/77 تاريخ
.ميشود برپا
|