نقش از انقلاب معظم رهبر ستايش
جامعه
در كارگران و معلمان
دانشگاهها در فقيه ولي نمايندگان ديدار در
بپذيرد را كسيقانون هر :رئيسجمهوري
است خودي باشد ، كه مذهبي و هردين از
اعلام رياستجمهوري باشگاه در
از رئيسجمهوري شديد انتقاد :شد
دين عين را خود كه ديدگاههايي
ميدانند
كشور نمونه كارگران ديدار در
:رفسنجاني هاشمي آيتالله
بدون اجتماعي عدالت
مفهومي كارگران حقوق تامين
ندارد
از عبدالله ملك رسمي دعوت
سفر براي ايران جمهوري رئيس
اردن به
مراسم اجرايي ستاد رئيس
تولد سالگرد يكصدمين
امام سالگرد :(ره)خميني امام
تلقي تشريفاتي كار يك نبايد
شود
سلطان شاهزاده و شمخاني علي
:بنعبدالعزيز
ايران اسلامي جمهوري دفاعي روابط
مييابد توسعه سعودي وعربستان
بر نظارت و پيگيري هيات رئيس
گزينشهاي
:اساسي قانون اجراي
اعتقادي تحقيقات و اداري
نمايندگي
نامزدهاي درباره
است اساسي مغايرقانون
نقش از انقلاب معظم رهبر ستايش
درجامعه كارگران و معلمان
كارگري جامعه به بايد اقتصادي استقلال به رسيدن براي*
شود ويژه توجه
خامنهاي آيتالله حضرت:اسلامي جمهوري خبرگزاري - تهران
از جمعزيادي ديدار در ديروز اسلامي ، انقلاب معظم رهبر
دو عنوان به كارگران و معلمان از كشور ، كارگران و معلمان
و كردند ياد ارزش با و شريف بسيار و موثر قشراساسي ،
معلمان جامعه به نسبت وارزشگذاري قدرشناسي تكريم ،
رهبري معظم مقام.دانستند عمومي مهم وظيفه رايك وكارگران
شهيد استاد خاطره گراميداشت با ديدار اين در
اسلامي ايران در كارگر و معلم روز:مرتضيمطهريفرمودند
خدا راه در مجاهد يك نام و عالمبزرگ يك شهادت عطر به
پر حيات در مرتضيمطهري شهيد آيتالله.است مزين و معطر
ومعارضه اسلامي حقايق دفاعاز مصروف را همتش خويش ، بركت
هيچبيم راه ، اين در و كرد ديني انديشه و فكر دشمنان با
فضاي بر كه كاملي تسلط با و نداد راه خود به هراسيرا و
در استوار و محكم سدي مانند داشت ، فرهنگيكشور و فكري
.كرد اسلاميايستادگي اصول و احكام به هجوم مقابل
مرتضي شهيد استاد علمي آثار خامنهاي آيتالله حضرت
كشور كارگران و معلمان جوانان ، سئوالات پاسخگوي را مطهري
فكري جولان براي تازهاي راههاي بايد:فرمودند و دانستند
منظور ، اين براي و شود گشوده بيغرض جويندگان و جوان نسل
از يكي مطهري شهيد ناب و بلند افكار از گرفتن بهره
فروغ پر مشعل اين ياد گراميداشت كارهاست ، بنابراين بهترين
پيدا معنا هنگامي پديدهماندگار ، اين و فرهنگ و فكر عرصه
.باشد توام او افكار و آثار در غور با كه ميكند
به انسان تربيت و تعليم از اسلامي انقلاب معظم رهبر
:فرمودند و كردند ياد فاخرترينكارها از يكي عنوان
عمل و علم يعني والا ارزش دو از معلمان و كارگران
بنابراين است ، نظير كم كشور ، به آنان خدمات و برخوردارند
و قدرشناسي تكريم ، قبال در مردم و نظام مجموعه
.هستند تكليف كارگر ، داراي و معلم مقام به نسبت ارزشگذاري
دلسوزي ، كارداني ، مبناي بر كار انجام رهبري معظم مقام
اقتصادي توسعه لازمه را دشوار شرايط قبول و پيگيري
رها و اقتصادي استقلال به رسيدن براي:فرمودند و دانستند
به ويژه اهتمام جز چارهاي نفت ، به وابستگي از كشور كردن
كاركنان آموزش و كارگاهها مساله كارگري ، جامعه كار ، محيط
لازم زمينه ، اين در دولت ارزش با اقدامات وجود با و نيست
و كار مساله كشور ، دستگاههاي ساير و مجلس و دولت است
كارگران بگيرندو درنظر حقيقي و اساسي مساله يك را كارگر
.آنهاست پشتيبان اسلامي ، نظام كه بدانند نيز
توسعه پايهگذاران را معلمان خامنهاي آيتالله حضرت
و سياسي توسعه:فرمودند و توصيفكردند فرهنگي و سياسي
كه شرايطياست ايجاد مفهوم به جامعه يك در فرهنگي
درستي به را حقايق و بينديشند درست بتوانند انسانها
و توطئهها كه است شرايطي چنين در و فرابگيرند و بفهمند
.كرد نخواهد جامعه ، اثر آحادآن در كننده ، گمراه تلاشهاي
وروزنامه هياهو و جنجال با نميتوان را مساله اين البته
دست به تنها فرهنگي و سياسي توسعه بلكه كرد ، درست بازي
.ميشود معلمپايهگذاري
تعيينكننده نقش بر تاكيد با اسلامي انقلاب معظم رهبر
تعليم اخلاقي ، پسنديده نهادينهكردنخصوصيات در معلم
جوان نسل حقبه راه در مجاهدت و باطل مقابل در ايستادگي
كشور آينده نسل ميتوانند معلمان:فرمودند كشور نوجوان و
خودپرست ، يا فداكار بخيل ، يا بخشنده جبان ، شجاعيا را
جامد تفكرات به پايبند و يامنجمد فرهنگ و فهم و علم اهل
نسل و ما عمدهزندگي مسائل در معلم بنابراين كنند ، تربيت
به و است تاثير و ارزش نقش ، داراي حد اين تا آينده ،
و مقام تكريم به مكلف مردم و اسلامي نظام هميننسبت
.هستند معلم منزلت
و كارگران ايمان و نجابت هوشياري ، بر رهبري معظم مقام
:فرمودند سخنانشان پايان در و تاكيدكردند كشور معلمان
كارگري بخشهايدانشجويي ، مانند جامعه موثر و حساس بخشهاي
را خود كار بايد دشمن ، تلاش و خواست رغم به معلمي ، و
چنين در و دهند انجام دانايي و علم اساس بر و كامل متقن ،
حكومتي نظام مستحكمترين و بهمتقنترين كه است شرايطي
در ايستادگي قادربه كه شد خواهيم تبديل اخير قرنهاي در
.بود خواهد توطئهها بزرگترين برابر
وزيران رهبري ، معظم مقام سخنان از پيش گزارش همين برپايه
سخنان در يك هر اجتماعي امور و كار و پرورش و آموزش
با مظفر و گراميداشتند را كارگر و معلم روز ياد كوتاهي
باهنر ، رجايي ، شهيدان انقلاب ، بزرگ معلمان از تجليل
و تجليل گفت ، مطهري مرتضي بزرگ ، متفكر و مفتح بهشتي ،
مصلحاني و اولياء همه تكريم درحقيقت معلم از قدرشناسي
تنوير و دانش اخلاق ، فرهنگ ، معنويت ، بسط راه در كه است
.گماشتهاند همت نوجوان ، و جوان نسل افكار
همراهي بر سخناني در نيز اجتماعي امور و كار وزير كمالي
و كار صحنههاي تمامي در اسلامي باانقلاب كشور كارگران
روز:گفت و كرد تاكيد اسلامي ميهن از دفاع و سازندگي
نظام با كارگران همبستگي اعلام روز ايران در كارگر
و دولت ميان منطقي و صحيح ارتباط يك اكنون و است اسلامي
.ميباشد زمينههابرقرار همه در كارگران
دانشگاهها در فقيه ولي نمايندگان ديدار در
بپذيرد را كسيقانون هر :رئيسجمهوري
است خودي باشد ، كه مذهبي و هردين از
سزاست آيا ميشد تكفير عقايدش خاطر به روزي ملاصدرا*
كنيم قضاوت چنين ديگران مورد در امروز ما كه
و جناح يك رهبر فقط رهبري كه بيفتد جا بايد امر اين*
نيست گرايش
آن حاصل و گرفت قرار علم مقابل در دين وسطي قرون در*
اكنون و رفت بيرون ميدان از دين يعني شد ، مدرنيته
گرفته قرار دين مقابل در مدرنيته
يك (دانشگاهها در رهبري نمايندگان) نمايندگان شما*
دانشگاهها و هستيد اخلاقي و علمي معرفتي ، فكري ، حوزه
اين سئوال بنابراين است علمي معرفتي ، فكري ، حوزه يك نيز
است چگونه دو اين نسبت كه است
در سنتي آگاهيهاي بر علاوه بايد رهبري نمايندگان*
روانشناسي جديد ، كلام و علوم با كلام ، و فقه زمينه
باشند آشنا نيز جوان و دانشگاه
نيست عسس دانشگاهها در فقيه ولي نمايندگي *
همان بايد دردانشگاهها فقيه ولي نمايندگان:سياسي گروه
انقلاب معظم رهبر كه باشند دانشگاههاداشته در را نقشي
.دارند جامعه كل در
هابا دردانشگاه فقيه ولي نمايندگان ديدار در خاتمي آقاي
را رهبري نمايندگي شماعنوان:مطلب ، افزود اين بيان با وي
و گرايشها از فراتر رهبري كه است اين انصاف و داريد
نيست دين و رهبري نفع به بنابراين دارند ، قرار جريانها
بدانيم رهبري و فقاهت دين ، عين را گرايشمان و كهسليقه
.شويم گرايشنزديكتر و جناح يك به و
و اسلام نام تحت حكومتي آمدهايم ما:گفت جمهوري رئيس
آرامش و امنيت احساس آن سايه در همه آوريمكه پديد تشيع
را قانون يعني نظمجامعه مبناي كه كساني همه و كنند
و محترم باشند ، كه مذهبي و دين هر از پذيرفتهاند
.خوديهستند
در فقيه ولي نمايندگان ويژگي سه به اشاره با خاتمي آقاي
و دانشگاهها در حضور بودن ، روحاني دانشگاههايعني
دارد ، را رهبري عنوان نامو كه دستگاهي و نهاد به انتساب
كه قرارميدهد حساسي موقعيت در را ما خصيصه سه اين:گفت
.دارد تدبر و تامل به نياز
ازدين ، دفاع روحاني ، خصيصه بالاترين اينكه بر تاكيد با وي
و است افراد ميان و جامعه متن دينيدر انديشه و دينداري
است ، نوخواهي و نوجويي انديشه ، علم ، مركز نيز دانشگاه
كه ميسازد مطرح را سئوال اين ويژگيها اين:گفت
.چيست پيشرفت و نوخواهي علم ، دين ، نسبتميان
معرفتي ، فكري ، حوزه يك نمايندگان شما:افزود جمهوري رئيس
فكري ، حوزه يك نيز دانشگاهها و اخلاقيهستيد و علمي
اين نسبت كه ايناست سئوال بنابراين است ، علمي معرفتي ،
.است چگونه دو
گاه هم تاريخ طول در كه نكته اين به اشاره با خاتمي آقاي
و تقابل گاه و داشتهايم را علم و همزيستيدين و تعامل
و نيستند هم درعرض علم و دين:گفت را ، آنها تعارض
در باشند ، نداشته يكديگر با تعارضي هيچگونه ميتوانند
مدرنيته آن حاصل و گرفت قرار علم مقابل در دين قرونوسطي
در مدرنيته اكنون و رفت ميدانبيرون از دين يعني شد ،
.ميبينيم را آن حاصل كه گرفته قرار دين مقابل
قرن حدود 12 دوران در چرا كه پرداخت سئوال اين طرح به وي
اوجگيري فلسفه تاسيس زمان از وبخصوص مسلمانان تاريخ از
الهيات ، نظري ، عقل حوزههاي در مسلمانان اسلامي ، تمدن
را شگفتانگيزي مرزهاي فقه و حديث فلسفه ، كلام ،
را سياست و مدينه مساله كه فارابي جز اما درنورديدند ،
سياست حوزه و امورسياسي در تامل متفكران بقيه كرد مطرح
.كردند فراموش را
و فلسفه ميان تفكيك اينكه به توجه با:افزود جمهوري رئيس
كه شد چطور است مسلمانان ابتكارات از عملي نظريو حكمت
دنياييترين و زمينيترين بخصوص و عملي حكمت بحث در تامل
(سياست)مدن سياست و (اقتصاد) منزل تدبير يعني آن بخش
شد؟ فراموش
كه دانست پرسشهايي جمله از را مسائل اين خاتمي آقاي
تامل به بايد دانشگاهها در فقيه ولي نهادنمايندگي فضلاي
.بپردازند آن درباره عميق بحث و
و ضرورت حكم به دانشگاه كه كرد اشاره نكته اين به سپس وي
بودند كساني اما آمد ، ايران به طبيعي نياز عنوانيك به
زندگي صحنه از را دين بايد ما داشتندكه را ديدگاه اين كه
هم علم و دهيم علمقرار را كارمان مبناي و بگذاريم كنار
عدهايهم و مييابد توسعه دانشگاه در كه است جديد آگاهي
جامعه در دين نفوذ ميزان كه بودند آمده سياست اين با
كه ميكردند تصور آنها.شود غيرديني جامعه ، و كم بايد
.است كردنجامعه غيرديني براي خوبي جاي دانشگاه ،
معناي به جامعه شدن غيرديني كه شد يادآور جمهوري رئيس
حوزه از دين كردن جدا منزله به بلكه بودننيست ضددين
تحقق امر اين حال هر امابه است ، فردي زندگي و روابط
.جامعهنشدند از دين جدايي باعث ما دانشگاههاي و نيافت
تحرك و جنبش كانون يك ما دانشگاههاي:افزود جمهوري رئيس
قرار استبدادي حركتهاي برابر در همواره و اجتماعيبودند
چون داشتند ، علميه برايحوزههاي هم بركاتي داشتندو
ميانآنها كه رابطهاي اثر بر كه كردند مطرح سئوالاتي
.شدند ديني حوزههاي در پويايي باعث بود
آيا كه است مطرح سوال اين هم الان اينكه به اشاره با وي
دينداري و دين مركز كه حوزه و جديد علم كهمركز دانشگاه
رااز سئوال اين پاسخ:گفت دارند ، هم با نسبتي چه است
.دانشگاههابدهند در فقيه ولي نمايندگي بايدنهاد جمله
و كنيم مشخص را علم و آزادي دين ، نسبت بايد ما بههرحال
پاسخ اين به نميتوانيم تعصبآلود و فضايهيجانزده در
.برسيم
تجربه لحاظ به كردكه اشاره نكته اين به سپس خاتمي آقاي
ابراز و انديشه آزادي علم ، برابر در هرگاهدين تاريخي ،
و است كرده زيان دين گرفته ، هم قرار سرنوشت تعيين حق و آن
بزرگميانجامد انحرافهاي به دين بدون آزادي آزادي ، هم
اگر هم دين و ميكند محروم زيبايي و لطافت از را زندگي و
مظهر بايد كه ديني است ممكن حتي نباشد كنارشآزادي در
ضد خشن ، عاملي به جامعهباشد پيشرفت و لطافت تحرك ،
ايندو بنابراين شود ، تبديل انديشه رشد مانع و پيشرفت
.بروند پيش يكديگر با تعامل با و هم كنار در بايد حوزه
با اگر كه شود مطرح انديشه اين بايد:شد يادآور سپس وي
جولان براي گستردهتري فضاي بنگريم بهجهان ديني نگاه
شكوفاتر باشد ديني درفضاي چه هر عقل و ميكنيم پيدا عقل
.ميشود
بخشهايي است شدني كهنه آنچه:افزود ادامه در خاتمي آقاي
جوشاني سرچشمه كه دين خود نه است دين از برداشتما از
معنا بدان اين البته بهرهگرفت ، آن از مداوم بايد كه است
صورت اين زيرادر نيست دين در ثابتات و قطعيات كه نيست
.نميماند ديني هويت و دين براي چيزي ديگر
در و چيز همه كه بگوييم اگر اينكه به اشاره با سپس وي
و نميماند باقي دين براي چيزي ديگر تغييرميكند همهجا
هم را اين بايد ولي آشفتگيميشود دستخوش نيز بشر زندگي
چقدر ميكنيمو تكيه ديني ظواهر به چقدر كه كنيم مشخص
مناسك و شريعت از دفاع البته ميگيريم جدي آنرا محتواي
اخلاق از و معنويت از نبايد ولي است لازم هم ظواهر و
همهجانبهنگر دين نسبتبه بايد بمانيم غافل هم اسلامي
.باشيم
است مخالف دين با عقل جايي در اگر:افزود جمهوري رئيس
فلسفي تفكر در تجربي علم خود البته.شودكجا مشخص بايد
كمتر برهاني عقلي ازعلوم اعتبارش منتها بوده هم اسلامي
وما ميشود زيادي بحثهاي علم ماهيت مورد در امروز بود ،
توهمات و ظنيات و مسلمات و قطعيات مرز كه كنيم مشخص بايد
.كجاست
امروز مگر كه پرداخت سئوال اين طرح به سپس خاتمي آقاي
بلند نظريات و نظري بحثهاي ما نظرياتاسلامي مبناي
بشريخاتمالمتفكرين عالم در ما نيست صدرالمتالهين
آيا شد مي تكفير عقايدش بخاطر روزي ملاصدرا نداريم ،
كنيم ، قضاوت چنين ديگران مورد در امروز ما سزاستكه
متغير امور با را مسلمات قطعياتو مرزهاي نبايد بنابراين
.كنيم مخدوش
نظرهاي نكردن مطلق و نكردن بت:گفت سپس جمهوري رئيس
.ميدانيم دين رشد سبب را نكردنآنها دين عين و خودمان
و نقد مساله را جديد تمدن مثبت ويژگيهاي از يكي وي
كه خطري حال عين در:افزود و حوزههادانست همه در انتقاد
اگر ميشود نفي ومطلق كامل بطور عقلي حجيت گاه اينكه هست
سنگبند روي سنگ نپذيريم را عقلي داوري حجيت الجمله في
برداشتهاي حجيت در چنان گاه مقابل طرف در ولي نميشود
.ميكنيم نفي را نقدي هرگونه كه مطلقگراميشويم خود
نظر از:گفت دين و آزادي تقابل زمينه در خاتمي آقاي
است اين به هم اصول در ديني باور حتيارزش اسلامي تعاليم
تقليدي دين زيرا.باشيم رسيده آن به تعقل و تفكر با كه
آنچهرا نبايد البته ندارد ، چنداني ارزش اصول و مباني در
.ببريم بين از ميشود جامعه انسجام و پيوند باعث كه
عادت كه موضوع اين پيرامون ارسطو ديدگاه به جمهوري رئيس
اساس نبايد ما:گفت و كرد اشاره است انسجامجامعه موجب
هم عادتها برخي ببريماگر بين از را اجتماعي انسجام
گيردمن صورت زمان مرور به بايد امر اين شوند ، عوض بايد
نبايد جامعه در غلط رسوم و باورها بابرخي كه نميگويم
طول در كه جامعه احساسات با ولينميشود شود برخورد
دراين بلكه بازيكرد شده ، تلقي ارزش مردم براي تاريخ
.رفت پيش دقت و ظرافت با بايد زمينه
تعقل بر را پايهاش كه ديني كرد تاكيد خاتمي آقاي
گيرد قرار پيشرفت و علم و عقل نميتواندمقابل ميگذارد
را يكديگر و پيشميروند كه هستند خروشاني رودخانه اينها
بودن فراگير ضرورت بر تاكيد با جمهوري رئيس.ميكنند كامل
بايد امر اين:گفت دانشگاهها فقيهدر ولي نمايندگي حوزه
نيست ، وگرايش جناح يك رهبر فقط رهبري كه بيفتد جا
گفتوگو و بحث جاي كه دانشگاهها در هم آن رهبري نمايندگي
آن در جامعه بخش جستجوگرترين و شادترين كه آنجا از استو
رادر مختلف گرايشهاي و طبيعيجناحها بطور دارند حضور
.باشد فراجناحيداشته نقش بايد است داده جاي خود
طرح به را آن پويايي و دانشگاه هويت همچنين خاتمي آقاي
بايد دانشگاه:افزود و دانست نوخواهي پرسشو و سئوال
آزاد فضاي در و بهتر بيشترو پرسشها هرچه باشد ، دانشگاه
.است بهتر شود ، مطرح منطقي و
گام چند بايد هم دانشگاهها در مستقر روحانيون:افزود وي
و آرا مبادله گفتوگوها ، پرسشها ، اين به باشندو جلوتر
هم مسائل از بسياري زمينه در.بدهند مناسب پاسخ نظريات
برداشتهايمان و بينشها و انگارهها در بايد ما
ديني انديشه پويايي سبب مساله همين و كنيم تجديدنظر
.ميشود
نمايندگان:شد يادآور خود سخنان پايان در جمهوري رئيس
كلام ، و فقه زمينه در سنتي آگاهيهاي علاوهبر بايد رهبري
نيز جوان و روانشناسيدانشگاه جديد ، كلام و علوم با
يكطرفه آموزش فكر به "صرفا نبايد ما باشند ، آشنا
بايد.است مهم بسيار نيز خود به پرداختن باشيمبلكه
بيشتري آمادگي با تا آموزشببينند هم نمايندگي اعضاي
دينداري دينو از دفاع قصدمان ما همه.وظيفهكنند انجام
بوده مفيد چقدر روشهايمان كه كنيم ارزيابي بايد ولي است
:شد يادآور جمهوري رئيس.داشتهايم موفقيت حد تاچه و
پناهگاه نيستبلكه عسس دانشگاهها در وليفقيه نمايندگي
موفق كنيم فراهم را موقعيتي چنين توانستيم اگر است
.خواهيمبود
قمي والمسلمين حجتالاسلام جمهوري ، رئيس سخنان از پيش
كوتاهي گزارش دانشگاهها در فقيه ولي نهادنمايندگي رئيس
دانشگاه در روحانيت حضور سوابق نهاد ، اين فعاليتهاي از
.ارائهكرد اسلامي انقلاب پيروزي از بعد و قبل در
واحد از 400 بيش كه فعلي شرايط در:شد يادآور وي
در فقيه ولي نمايندگي نهاد داريم ، سراسركشور در دانشگاهي
دردانشگاههاي روحانيون داردو نمايندگي دفتر دانشگاه 98
.حضوردارند اسلامي معارف درس ارائه منظور به نيز ديگر
اين بر حاضر جمع كه امر اين بر تاكيد با پايان در قمي
مناسب فضاي و آزاد بستر يك بر ديني كهانديشه باورند
اين:افزود است وبالندگي رشد قابل بهتر گفتوگو ، براي
نهتنهاتهديد را جوان نسل نقادي و گري پرسش خصيصه جمع ،
زمينه مسائل رساي بيان تا ميداند فرصتي بلكه نميداند
ترديد ايجاد اما سازد فراهم حقيقت آفتاب برايدرخشش را
جريانها برخي سوي از جوان نسل معتقداتمذهب و باورها در
شود انديشيده بايدتدبيري بنابراين نيست ، قابلقبول نيز
سالمبا فضاي در بتواند جوان نسل معتقدات و باورها كه
.شود آشنا اسلامي معارف
روحانيت از انتظار مورد كاركرد خواست جمهوري رئيس از وي
.كند ترسيم را دردانشگاه جوان
اعلام رياستجمهوري باشگاه در
از رئيسجمهوري
شديد انتقاد :شد
دين عين را خود كه ديدگاههايي
ميدانند
اگر آموختند مسلمانان رااز تسامح اروپاييان *
باشيم هم خرد اهل بايد باشيم اهلگفتوگو ميخواهيم
خاتمي محمد سيد المسلمين و حجتالاسلام:سياسي گروه
به جمهوري رياست باشگاه در كه شامي درضيافت رئيسجمهوري
تمدنها گوي و گفت نشستاسلامي خارجي مهمانان افتخار
گويتمدنها و گفت پيشنهاد جهاني تاييد بود ، شده برگزار
گفت به بشريت عالم مبرم نياز نشاندهنده را سال 2001 در
.دانست تفاهم گوو و
بشر ، كه شد تصويب هنگامي پيشنهاد اين:گفت خاتمي آقاي
و گذاشته سر پشت را ترور و ستيز و آشوبجنگ از پر قرن
بوده تجاوزها قربانياين موارد از برخي در دنياياسلام
.است
از پس تفاهم و گو و گفت ميلادي قرن 21 آغاز:افزود وي
رئيس.ميدهد را بهتري آينده نويد وآشوب ، ستيز قرن
تمدنها گوي و گفت پيشنهاد ارائه اسلامي كنفرانس سازمان
جهان نفس به اعتماد نشاندهنده مسلمانان ، ازجانب را
:كرد تاكيد اسلامي ، عظيم تمدن اشارهبه با و دانست اسلام
رئيس.اسلامياست بزرگ تمدن مرهون شدت به غرب تمدن
حكمت و فلسفه و علوم انتقال تاريخ به اشاره با جمهوري
اروپائيان:افزود غرب ، دنياي به مسلمانان ازطريق يوناني
يك عنوان به حال و مسلمانانآموختند ما از را تسامح
.توصيهميكنند تساهل و تسامح به را ما اخلاقي ، توصيه
قرار هم مقابل در كه انديشه دو:گفت جمهوري رئيس
در كه است آن مهم و ميدهند تكامل همديگررا ميگيرند ،
اگر آنكه ضمن.نباشد ستيز و تضاد انديشهها تقابل
.باشيم خرد اهل بايد باشيم گو و گفت اهل ميخواهيم
تمدنها گوي و گفت جهاني تاييد اينكه بيان با خاتمي آقاي
و ستيز:افزود ملتهاست ، و اقوام بين تساوي معنيپذيرش به
هر از و ميخواهد بيشتري كسيحق كه است جايي در جنگ
حق اين وتجاوز جنگ به توسل با و استفاده زور حتي وسيله
تساوي و گو و گفت پذيرش كه حالي در.ميكند طلب را
بزرگي دستاورد كه است ستيز اين نفي ملتها و مياناقوام
.شمارميرود به بشريت براي
تصور اين بر مبني مسلمان جوامع مشكلات به اشاره با وي
:گفت ندارد ، عقل به نياز انسان وجوددين ، با كه باطل
و بيدين انسان تفاوت ميشناسدو خود عقل با را دين انسان
دارد ، دوكتاب دين با انسان كه كه است آن در دين با انسان
دانش و خويش عقل مدد به كه طبيعت كتاب بر علاوه يعني
نيز را الهي وحي و تشريع كتاب ميآورد ، بدست آنرا بشري
.ميكند مراجعه آن عقلبه با هم باز كه دارد
برداشتهاي برخي كه ديدگاه اين از انتقاد با خاتمي آقاي
زمان يك در عالمان:گفت ميدانند ، دين راعين خود ناقص
بخش و ديگر برداشتهاي زمانديگر در و دارند برداشتهايي
است مكاني زمانيو انسان برداشتهاي و عاطفهها از عظيمي
تغيير با و ميدانند دين عين را خود برداشتهاي بعضي اما
ما:افزود جمهوري رئيس.نيستند آن در تغيير به زمانحاضر
بر بايد بشريتبسازيم براي الگويي ميخواهيم اگر انسانها
آنكه به اشاره با وي.كنيم تكيه خدادادي نعمت اين عقل ،
آزاديبستري:افزود ندارد ، قرار آزادي مقابل در دينداري
داده ما به را درس اين خدا دين و است عقلانيت رشد براي
.است
اسلام تعاليم بر تكيه با:گفت پايان در خاتمي آقاي
با اسلامي كشورهاي جوامع در خود كهابتدا ميشويم آماده
سپس و بنشينيم تفاهم گوو و گفت به منطق و عقل از استفاده
.كنيم مطرح ديگر تمدنهاي با را خود ديدگاههاي
مسئولان شركت با تمدنها گفتگوي اسلامي نشست
سهروز مدت به دوشنبه روز از اسلام جهان از وانديشمنداني
در وزارتامورخارجه بينالمللي و سياسي مطالعات دفتر در
.شد برگزار تهران
كشور نمونه كارگران ديدار در
:رفسنجاني هاشمي آيتالله
بدون اجتماعي عدالت
مفهومي كارگران حقوق تامين
ندارد
و توليد جهت در را سرمايه مردم تا كرد فراهم فضايي بايد
بكارگيرند اشتغال
نظام مصلحت تشخيص مجمع رئيس رفسنجاني ، هاشمي آيتالله
عدالت:كرد تاكيد كشور نمونه كارگران ديداربا در ديروز
.ندارد كارگرانمفهومي حقوق تامين بدون اجتماعي
با وي نظام ، مصلحت تشخيص مجمع عمومي روابط گزارش به
:گفت جامعه هر در كار نيروي نقش اهميت فراوانيو به اشاره
و رهبري ،(ره)امام راه اسلاميانديشهو جمهوري نظام در
از كار ازنيروي پشتيباني كشور ، رتبه عالي مسئولان همه
.است اصولي اهداف
در پرتلاش كارگران ارزنده نقش رفسنجاني هاشمي آيتالله
سازندگي و مقدس دفاع اسلامي ، انقلاب مبارزه ، پيروزي دوران
جمهوري در كار قانون:وگفت كرد نشان خاطر را توليد و
و شده واجرا تصويب تدوين ، محكمي اراده و تلاش با اسلامي
و كارگري جامعه براي خوبي قانوني و روحي پشتوانه
.است كارگر و كارفرما ميان سالم و عادلانه برقراريروابط
نظام گسترده سرمايهگذاري نظام مصلحت تشخيص مجمع رئيس
و دستمزد افزايش و اشتغال ايجاد آموزشكارگران ، بخش در
نيروي آموزش:افزود و يادآورشد را كارگران زندگي تامين
از توليد وزمان ابزار سرمايه ، از بهتر استفاده براي كار
.ميشود دنبال همچنان كه است نظام زيربنايي برنامههاي
مهم مسائل از را اشتغال مساله رفسنجاني هاشمي آيتالله
بدترين بيكاري:گفت و كرد عنوان توجهنظام مورد و
مردم زندگي و كشور جامعه ، اقتصاد اخلاق ، به را آسيبها
دور كه وتوليد كار بيشتر رونق براي بايد و ميكند وارد
.كنيم مشاركت همه نيست دسترس از
دهند ترجيح مردم تا كرد فراهم فضايي بايد:افزود وي
.گيرند بكار اشتغال و جهتتوليد در را سرمايه
تامين بيمههاي گسترش نظام ، مصلحت تشخيص مجمع رئيس
زندگي ثبات با و مهم پشتوانههاي ازجمله را اجتماعي
شريف ، اخلاق ، با جامعهكارگري:گفت و دانست كارگري جامعه
نظاماسلامي و ديني ارزشهاي به وفادار و تقوا با قانع
مجمع و باشد كشور مسئولان عنايت مورد همچنان بايد و است
.است زمينه اين در همكاري هرگونه آماده نظام تشخيصمصلحت
و كار وزير كمالي حسين ديدار اين در گزارش اين اساس بر
و كارگري جامعه وضعيت از عليرضامحجوب اجتماعيو امور
كارگران حمايتي بيمهايو مسائل به بيشتر توجه لزوم
.كردند ارائه جداگانهاي گزارشهاي
مجمعتشخيص رئيس از كشور نمونه كارگران ديدار اين در
.كردند هداياييدريافت نظام مصلحت
از عبدالله ملك رسمي دعوت
سفر براي ايران جمهوري رئيس
بهاردن
پيام اردن پادشاه مشاور "ابوعوده عدنان":سياسي گروه
حجتالاسلام تقديم را اردن پادشاه "عبدالله ملك" كتبي
.كرد جمهوري رئيس خاتمي محمد سيد والمسلمين
به سفر براي جمهوري رئيس از اردن پادشاه پيام اين در
.است كرده دعوت امان
عبدالله ملك دعوت از تشكر ضمن ديدار اين در خاتمي آقاي
اميدواري اظهار كشور ، اين از بازديد براي اردن پادشاه
.كند ديدار امان از مناسب فرصت در كرد
فرهنگي و تاريخي مشتركات بر تاكيد با همچنين جمهوري رئيس
.كرد تاكيد كشور دو روابط تحكيم و توسعه بر اردن و ايران
اشتياق به اشاره با ديدار اين در نيز اردن پادشاه مشاور
رياست ايران ، اسلامي جمهوري رئيس با ديدار به اردنيها
دور آغاز را اسلامي كنفرانس سازمان بر خاتمي آقاي ادواري
نزديكي به منجر كه خواند سازمان اين فعاليتهاي از جديدي
.است شده جهان مسلمانان قلوب بيشتر
مراسم اجرايي ستاد رئيس
تولد سالگرد يكصدمين
امام سالگرد :(ره)خميني
امام
تلقي تشريفاتي كار يك نبايد
شود
سالگرد يكصدمين مراسم اجرايي ستاد رئيس:سياسي گروه
و نيست مقطعي و شعاري ما حركت:گفت (ره)خميني تولدامام
.شود تلقي تشريفاتي كار يك نبايد
در چهارشنبه روز انصاري علي محمد والمسلمين حجتالاسلام
معاونين و اسلامي تبليغات سازمان حضوررئيس با جلسهاي
اقشار تمامي وحدتبين بايد امسال:افزود سازمان اين
(ره)امام حضرت همفكر و لباس هم كه كساني و باشد جامعه
.كنند نگاه جدي موضوع اين به بايد هستند
سياستهاي برنامههاو آمادهسازي حال در:گفت انصاري
به نياز واين هستيم راحل امام تولد يكصدمينسالگرد ستادي
.دارد فرهنگي وسازمانهاي نهادها كليه همكاري و همفكري
امام تولد سالگرد يكصدمين مراسم اجرايي ستاد رئيس
مطلوب برگزاري براي موجود امكانات مجموعه:گفت (ره)خميني
.شود گرفته كار به شناساييو بايد مراسم اين مناسب و
از برخي و جوان نسل كشور داخل در:افزود انصاري
انديشههاي و آرمانها بايد آنگونهكه جامعه روشنفكران
يك ايشان سالگردتولد يكصدمين كه نميدانند ، را راحل امام
ديني ، انديشههاي كردن مطرح بهتر براي استثنايي فرصت
.ميباشد اسلامي جمهوري بنيانگذار وسياسي فكري
سلطان شاهزاده و شمخاني علي
:بنعبدالعزيز
ايران اسلامي جمهوري
دفاعي روابط
مييابد توسعه سعودي وعربستان
جمهوري دفاع وزيران رسمي مذاكرات دوم دردور:سياسي گروه
برلزوم طرفين سعودي عربستان پادشاهي و ايران اسلامي
اجرائيوتبادل مناسبات وگسترش دفاعي ارتباطات تداوم
.كردند توافق نظامي وابستگان
مسلح نيروهاي وپشتيباني وزيردفاع شمخاني علي دريابان
ووجوب اسلامي اعتقادات مابراساس:اينديدارگفت درجريان
هيچگونه بدون اسلامي ، ميانكشورهاي وهمكاري برادري مودت ،
معرض ايرانرادر اسلامي جمهوري دفاعي توان محدوديتي
.داديم قرار سعودي مسلمان برادران بازديد
توسعه سوي به دوكشور منطقي حركت لزوم به بااشاره وي
عربستان پايه بلند هيات حضور:جانبهافزود همه روابط
دوكشور مندي برايعلاقه دليل روشنترين درتهران سعودي
.است مشترك همكاري سطح افزايش به نسبت
واعتمادسازي زدائي تشنج دوران:كرد اضافه شمخاني دريابان
گرديده سپري سعودي وعربستان ايران اسلامي جمهوري درروابط
بيشتري روشني هرروز مياندوكشور همكاري تابناك وافق
.مييابد
دوم معاون عبدالعزيز بن سلطان شاهزاده ملاقات دراين
ضمن درسخناني سعودي عربستان وهوانوردي ووزيردفاع پادشاه
شدهاين بيني پيش اهداف بهتامين نسبت كامل ابرازرضايت
اعتماد تهرانفضاي در كوتاه اقامت درمدت:اظهارداشت سفر
.است يافته گسترش فزايندهاي بصورت دوكشور ميان واطمينان
اجرايي راهكارهاي به اشاره با سعودي پادشاهي دفاع وزير
تهران در حضور اظهارداشت دوكشور ميان دفاعي روابط توسعه
ازصنايع بازديد و ايران ودفاعي سياسي بامقامات گفتوگو و
به جمهورياسلامي دفاع وزير آتي سفر وهمچنين دفاعي
دفاعي مناسبات دهي درمسيرشكل موثري گامهاي سعودي عربستان
.بود خواهد مياندوكشور
بامسئولين شده انجام ملاقاتهاي عبدالعزيز بن اميرسلطان
وموجب رابسيارسازنده ايران اسلامي عاليرتبهجمهوري
:واظهارداشت دوكشوردانست ميان مشترك علائق افزايش
به مارانسبت نگرش شده انجام مفيد ملاقاتهاي
.نمود بسياروسيعتر ايران جمهورياسلامي
وابستگان سريعتر هرچه براعزام طرفين ديدار اين درپايان
.كردند تاكيد يكديگر بهكشورهاي نظامي
بر نظارت و پيگيري هيات رئيس
گزينشهاي
:اساسي قانون اجراي
اعتقادي تحقيقات و اداري
نامزدهاينمايندگي درباره
است اساسي مغايرقانون
تشخيص به مربوط مقررات نيز و گزينش مقررات:سياسي گروه
شوراهاي و اسلامي شوراي مجلس نامزدي داوطلبان صلاحيت
شرط را فقيه ولايت و اسلام به التزام و اعتقاد كه اسلامي
و عقايد تفتيش جواز عدم و عقيده آزادي اصل با ميدانند
آن بر اساسي قانون در كه مختلف عقايد دارندگان به تعرض
.است تعارض در است ، شده تاكيد
جمهوري در آن تحقق و آزادي همايش خبري ستاد گزارش به
سهنفره هيات عضو و حقوق استاد مهرپور ، حسين دكتر اسلامي
در اسلامي ، جمهوري اساسي قانون اجراي بر نظارت و پيگيري
برگزار تربيتمدرس دانشگاه در سهشنبه روز كه همايش اين
جمهوري موضوعه قوانين" عنوان با خود سخنراني در گرديد
:افزود مطلب اين بيان با "اساسي آزاديهاي و ايران اسلامي
كه گذشته در "مخصوصا گزينشها عملكرد از قطعنظر
و ميگردد مطرح شكايتها و ميشود نقل آن از داستانها
دارد ، مختلفه امور در را افراد عقايد در كنكاش از نشان
و تعرض اگر و دارد پي در را عقيده تفتيش و كنكاش "طبعا
اعمال به "منحصرا را اساسي قانون اصل 23 موضوع موءاخذه
نامزد يا و استخدام قبول عدم ندانيم ، معموله مجازاتهاي
در آن امثال و شوراها يا مجلس نمايندگي براي شخص شدن
محسوب عقايدشان خاطر به افراد به تعرض موارد از بسياري
.ميشود
و تبيين در بايد عادي قوانين اينكه به اشاره با مهرپور
آنها به اساسي قانون براساس كه توسعهاي و مفهومبندي
نسازند ، خدشهدار را اساسي قانون اصلي مراد شده ، محول
آنچه به وفادار حدودي تا را مطبوعات قانون و احزاب قانون
قانون از اما كرد ذكر داشت نظر مد اساسي قانونگذار كه
اصل و اساسي قانون با حدودي تا كه قانوني عنوان به گزينش
.كرد ياد است ، تضاد در 23
به اشاره و مصوب 1364 مطبوعات قانون به اشاره با مهرپور
جز آزادند مطالب بيان در نشريات كه اساسي قانون اصل 24
قانون:گفت عمومي حقوق و اسلام مباني به اضلال موارد در
مصاديق حدودي تا و باشد داشته مفاهيم شفافيت بايد عادي
.كند مشخص را
:گفت اساسي قانون شموليت و وسعت به اشاره با پايان ، در وي
و عقيده داشتن آزادي "صرفا اصل 23 ، در عقيده آزادي بيان
تضمين را عقيدهاي داشتن ساده اظهار حداكثر يعني آن بيان
عقيده كسي شد معلوم اگر كه است اين آن مقتضاي و ميكند
ميشود ، محسوب مرتد شرعي موازين طبق كه دارد كفرآميزي
نخستين در رئيسجمهوري.كرد مجازات را او نميتوان
تشكيل با گرفت دست به را مجريه قوه تصدي كه روزهايي
اساسي ، قانون اجراي بر نظارت و پيگيري هيات نام به هياتي
در اساسي قانون خلاف موارد گزارش و شناسايي مامور را آن
.كرد اجرايي اعمال و قوانين
|