!هميناست؟ هدف ;فرهنگي ميراث حفظ
وكلاي شمار جدي كمبود به توجه لزوم
دادگستري
كرج اتوبوسراني واحد شركت در بينظمي
!هميناست؟ هدف ;فرهنگي ميراث حفظ
- آيندگان از بيشتري اطلاعات موجود ، پيشينيان شواهد طبق *
-خود زمان شهرسازي و معماري مسائل مورد در دستكم
داشتهاند
شناخت گوياي بزرگ ، تمدنهاي از مانده جا به آثار
با آن بانيان و بوده خود اطراف دنياي از آن پديدآورندگان
گذشته ، قرون در خود زندگي محيط وضوابط معيارها از آگاهي
باقي خود از آثاري شهرسازي و معماري نظر از توانستهاند
است اصلي آن ، پيرامون تعمق و تحقيق مطالعه ، كه گذارند
.بازماندگان براي مقدس است وظيفهاي و انكارناپذير
اعم را آنها از مانده باقي آثار و آموخت گذشتگان از بايد
بررسي باشد غيره و نوشتاري معماري ، هنري ، اثري كه اين از
.بازشناخت را اطرافش محيط با آن رابطه و نمود تحليل و
و معماري ميراثهاي به مربوط ما بحث چون جا اين در
.ميگيريم پي را مطلب سئوال سه طرح با است شهرسازي
هستند؟ مطالبي چه گوياي مانده باقي آثار -1
دارند؟ ما براي پيامي چه آثار اين -2
ميآموزند؟ ما به چيزي چه -3
سبك هنر ، همچون ، پديدههايي محتواي اينجانب ، نظر به -1
افراددر خواستهاي و امكانات سليقه ، زندگي ، نوع معماري ،
معماري سبك از ميتوان وقت و تعمق كمي با كه است زمان آن
نوع و تفكر سطح فرهنگ ، سطح به دوران آن در شهرسازي و
نكته اين به كارشناسانه بررسي وبا برد پي مردم زندگي
امكانات و صحيح شناخت با ما پيشينيان كه رسيد ظريف بسيار
بهترين موجود ساختماني مصالح از تكنيك ، نظر از كم بسيار
به را خود زندگي فضاي توانستهاند و برده را استفاده
"دقيقا.باشند داشته راحتي زندگي بتوانند كه بسازند نحوي
در بالايي بسيار امكانات ميكنيم ادعا كه ما عكس به
خود مسكوني فضاي نتوانستهايم اما دارد قرار اختيارمان
چه تا نمائيم بنا خود پيرامون محيط با هماهنگ حداقل را
.آن در آسايش و راحتي نظر از رسد
دهنده نشان گذشته ، در محلهها تركيب و شهرها ساختار
هم با آمدشان و رفت نحوه و يكديگر با انسانها روابط
تركيب و شكل همين و دسترسيها و فاصلهها همين.ميباشد
با آدمها نزديكي و انساني فضاي يك دهنده نشان.. و محله
گفتگوهاي و بحث و مطالعات تاكنون زمينه ، اين در.است هم
بينتيجه گاه و درست و مناسب گاه كه گرفته صورت مختلفي
مورد اين در گفتگو و بحث و مطالعه صورت هر در.است بوده
.است نياز مورد و بجا بسيار
از بيشتري اطلاعات پيشينيان موجود ، شواهد طبق گويا -2
خود زمان وشهرسازي معماري مسائل مورد در كم دست آيندگان ،
"دقيقا را موجود وضعيت كه ميبينيم زيرا داشتهاند ،
و كردهاند ارزيابي "كاملا را خود امكانات شناختهاند ،
بودهاند واقف خود تكنيكي عملكرد و شناخت قدرت به
آن كاربرد نحوه و خود زمان ساختماني مصالح از واستفاده
يك در گفت بايد.بودند آموخته شكل بهترين به را
هدفهاي و نظريه جوابگوي برنامه زماني صحيح ، برنامهريزي
درست و صحيح "كاملا اوليه اطلاعات كه ميباشد نظر مورد
از است قادر برنامهريزي آيا كه اين از بگذريم.باشد
كه ميشود ملاحظه خير ، يا ببرد را صحيح استفاده اطلاعات
استفاده بهترين و بوده واقف امر اين بر "دقيقا پيشينيان
.كردهاند آن از را
را باد حركت جهت "دقيقا گذشته كارآزموده معماران
محيط هواي و آب با ميكردند ، درك را آن اثر ميشناختند ،
نيز اساس همان بر و داشتند كامل آشنايي خود مسكوني
مينهادند بنا را خود مسكوني بناهاي و شهري ساختارهاي
طبيعي خصوصيات همان و ميگرفتند درس طبيعي عوامل از آنها
كه آن با.ميدادند قرار استفاده مورد خود راحتي براي را
ميتوان و بودند مضيقه در مدرن و پيشرفته تكنيك نظر از
آنچه از را استفاده بهترين نداشتند ، اطلاعي "اصلا گفت
.گرفتند بهكار را آن و كردند داشتند ،
امكانات ، حداقل با انسان كه جاست همين در "دقيقا هنر ،
حال در هستيم شاهد كه آن حال.آورد پديد را بهترينها
متاسفانه ميباشد دست در كه امكان همه اين با حاضر ،
شكل بهترين به آن از نميتوانيم يا و نتوانستهايم
عملكرد نحوه كه گفت ميتوان بنابراين.كنيم استفاده
و معماري زمينههاي در خود موقعيت از شناخت با پيشينيان
و صحيح بسيار داشتند دست در كه كمي امكانات با شهرسازي
.است بوده آن شكل بهترين خود زمان در
ميراث حفظ از صحبت مدام پيش ، مدتها از و حاضر حال در -3
يافته تاسيس منظور اين براي نيز سازماني و ميشود فرهنگي
كار به مشغول سازمان اين در محقق و كارشناس بسياري و
.ميشود صرف راه اين در نيز زيادي مخارج بالطبع و هستند
كه اين معرفي فقط آيا چيست؟ براي سازمان اين تاسيس راستي
وجود غيره و شهري معماري ، نظر از شكل بدين گذشتهاي
از آثاري وچنين ميكردند زندگي گونه اين گذشتگان و داشته
در را آنها از برخي ما اينك و گذاشتهاند باقي خود
است؟ كافي ميكنيم ، حفظ خود درجاي را ديگر بعضي موزههاو
هر در را خود فرهنگي ميراث دليل اين به بايد ما اينكه يا
بسيار كه بكوشيم آن حفظ در و نهاده ارج باشد ، كه شكل
در و گرفت الگو آنها از بايد و هستند آموزنده و باارزش
داد؟ قرار سرمشق را آنها فعلي زندگي در امكان صورت
شود شناخته الگوهايي مثابه به بايد آثار اين من نظر به
شناخت با و گرفته درس آن از بتوانند قرن اين انسانهاي كه
بهبود را خود زندگي مدرن تكنيكهاي كمك به آن از كافي
به هم سهمي ميراث ، اين از كه برگزينند ترتيبي و بخشند
حفظ براي ديگري دليل چه صورت اين غير در برسد آيندگان
داشت؟ خواهد وجود ميراث اين
و كرده تغيير زمان كه است درست "كاملا مطلب اين
تكنيك.است گرفته خود به ديگري شكل مردم خواستهاي
پيشرفت اين راستاي در ما حركتهاي بايد و كرده پيشرفت
انسان كه است اين ميشود مطرح كه سئوالي اما.گيرد قرار
بشر زندگي بهبود اصلي ، هدف آيا دارد؟ نقشي چه جا اين در
زندگي بهتر و راحتي براي چيز همه كه موضوع اين آيا نيست؟
نبايد انسان آيا نميباشد؟ مطرح آمده وجود به بشر كردن
خود زندگي وضع بهبود در را استفاده بهترين دادهها از
.بنمايد
كه ميشود ملاحظه كنيم ، توجه سئوالها اين به دقت با اگر
ياد آن از فرهنگي ميراث حفظ عنوان به كنون تا چه آن تمام
تصور كه نيست گونه آن عمل در و است گفتار حفظ كردهايم
و درك را مطلب اصل كه نكردهايم سعي هيچ ما.ميكنيم
يك در بلكه كنيم دنبال خود صحيح راستاي در را موضوع
خود دور به چرخش حال در دائم يا گرفتهايم ، قرار گرداب
طي را راهي مستقيم مدتي شده آزاد گاهي يا و هستيم
!ندارد انتهايي كه مينمائيم
شناخت كنيم ، لمس را واقعيتها دقيقتر كه زيباست چه
ميراث چه حال -الهي دادههاي از و آوريم دست به بيشتر
استفاده بهترين -آن امثال و طبيعي ميراث چه باشد ، فرهنگي
.گيريم فرا را آن از صحيح استفاده نحوه و ببريم را
شفيعي سعيد مهندس دكتر
وكلاي شمار جدي كمبود به توجه لزوم
دادگستري
نياز و كشور جمعيت افزايش به نسبت حقوقي وكلاي شمار
محترم وزير را مطلب اين و روبهروست جدي كمبود با جامعه
وكالت كارآموزان از تن تحليف 236 مراسم در دادگستري
كانون آزمون آگهي نشر پي درفرمودند مطرح دادگستري
كانون جهت تن تعداد 134 پذيرش بر مبني كشور وكلاي
"تهران جمله از استان سيزده شامل" مركز دادگستري
اين نام ثبت مهلت تمديد ضمن وكلا ، محترم كانون "متعاقبا
به نفر از 134 را داوطلبان پذيرش قابل تعداد كانون ،
اين از %معادل 30 البته كه داد افزايش نفر تعداد 205
.دارد اختصاص ايثارگر عزيزان سهميه به تعداد
و دادگستري محترم وزير از كه دارد آن جاي صورت بههر
تبيين در كه عزيزي مسئولان همه و وكلا كانون محترم رياست
اوليه پذيرش ميزان در نظر تجديد و واقعيت اين تقبل و
در كه آنچه اما شود قدرداني و تشكر داشتهاند مساعدتي
راس در بايد "لزوما و است بررسي و طرح قابل راستا اين
به توجه با كه اين گيرد ، قرار اساسي تدبيري و توجه
فارغالتحصيلان از ملاحظهاي قابل تعداد ساله هر افزايش
كشور جمعيت رشد با فعلي پذيرش گذشته تعداد به حقوق رشته
"مضافا نداشته كافي توازنوتناسب موجود التحصيلان فارغ و
كه است افرادي محروميت موجد نيز آن از ناشي آثار براينكه
علم اين تحصيل به خود اشتياق و اميد هزاران با
خود توفيق حصول انتظار در متمادي ساليان و پرداختهاند
.ميبرند بهسر
به عنايت با محترم مسئولان كه است ضروري اساس اين بر
در شركت داوطلبان نفري هزار چندين حضور "خصوصا جهات جميع
زمينه ، اين در لازم تعادل ايجاد ضمن كانون اين آزمون
افزايش جامعه ، نياز با متناسب را متقاضيان پذيرش تعداد
نظر مطمح قضايي حقوق فارغالتحصيلان آمار و كشور جمعيت
كنكور حذف با دور ، چندان نه گذشته همچون و داده قرار
ضريب تا سازند هموار گونهاي به را راه كانون ، اين ورودي
آنان بهرهمندي و داوطلبان پذيرش تسهيل جهت بيشتري توفيق
.گردد فراهم اجتماعي حقوق از
قضايي حقوق فارغالتحصيل
كرج اتوبوسراني واحد شركت در بينظمي
اداري شئون همه در كه مزمن بيبرنامگي و آشفتگي بينظمي ،
برنامهريزي به متاسفانه ميشود ، ديده كرج شهر سازماني و
كه است كرده سرايت نيز كرج برقي قطار ايستگاه اتوبوسهاي
و حصارك ايستگاههاي از مترو اتوبوسهاي حركت در آن نمونه
.است مشهود طالقاني ميدان
ايستگاه از اتوبوس حركت براي تاخير دقيقه پنج و بيست
پاسخهاي همچنين.نيست اغماض و توجيه قابل تاخيري مبدا
دستگاه ما كه اين جمله از كرج ايستگاه در واحد شركت
استفاده آن از اتوبوس ، شدن خراب با كه نداريم فتوكپي
نظر به منطقي و مسئولانه نيز توصيهها ، ديگر يا و كنيم
ساعت قطار براي فوق مشكل كه است توضيح به لازم.نميرسد
.است افتاده اتفاق صبح 9
بر نظارت و برنامهريزي مسئول كه كساني همه پاياناز در
مصرانه ميباشند اتوبوسها حركت دقيق و درست اجراي
دستگاه اين بر را نظم مشكلات ، كردن برطرف با خواستاريم
كرج اداري سازمانهاي ديگر براي نظم الگوي و كنند حاكم
.باشند
ديگران و باباپور مهدي
|