به نياز دانشگاهها كردن محور پژوهش
دارد ساختاري تغييرات
فرهنگ پيك انتشارات از جديد كتاب سه
آموزش در آن نقش و ارتباطات
پرسشهاي به انقلاب معظم رهبر پاسخهاي
(2)دانشجويان
دانشگاه ، " سمينار جمهوري رئيس پيام با
تهران در فردا "اسلامي فرهنگ و جامعه
مييابد گشايش
به نياز دانشگاهها كردن محور پژوهش
دارد ساختاري تغييرات
- است؟ شده رنگ كم ما دانشگاههاي در پژوهش و پويش چرا
پاياني بخش
;اشاره
نظريات از نخست بخش صفحه ، همين در آذرماه اول دوشنبه روز
پژوهش كاستيهاي درباره آموزشيدانشگاههايكشور معاونان
ديدگاههاي شامل كه را عالي آموزش موءسسات و دانشگاهها در
و علموصنعت شيراز ، اصفهان ، دانشگاههاي آموزشي معاونان
با گزارش ، اين پاياني بخش در امروز.خوانديد بود ، الزهرا
درباره دانشگاهها آموزشي معاونان از ديگر نفر دو نظريات
.ميشويم آشنا دانشگاهها كردن پژوهشمحور
تكميلي تحصيلات و آموزشي معاون محمدي ، دلالپور محمدرضا
تبريز دانشگاه
صورت به "عمدتا ما دانشگاههاي حاضر حال در متاسفانه
درسي مباحث و مطالب بيشتر و ميشوند اداره محور استاد
زيادي حد تا دانشجو و ميشوند ارائه و آماده اساتيد توسط
سوي از.است كرده محدود مباحث همين فراگيري به را خودش
به آنها تا شده موجب علمي هيات اعضاي معيشتي مشكلات ديگر
مجال بعد دو هر از واقع در كه كنند رو بيشتر تدريس
شده سلب دانشجو ، از هم و استاد از هم پژوهش ، به پرداختن
واقعيت.كرد ريشهيابي بايد را موضوع اين البته ، .است
خود ، تحصيل ابتدايي مراحل از حتي ما دانشجوي كه است اين
كشورهاي در.است بيگانه پژوهش و تحقيق مساله به نسبت
در عمومي آموزش سطح از كه هستيم روندي شاهد ما خارج
ميكند ، پيدا ادامه هم دانشگاهها در و ميشود شروع مدارس
موضوع يك خصوص در چگونه كه ميآموزند ابتدا از يعني
...و بگيرند كتاب كتابخانه ، يك از چگونه كنند ، تحقيق
روي دبيرستان و دبستان مرحله همان از بايد ما اين ، بنابر
دانشگاهها ، در و كنيم بررسي و تامل پژوهش و تحقيق مساله
كارهاي به دادن بها و تدريس زمانهاي كردن كوتاه با
حل در را آنها مشاركت زمينه دانشجويان ، علمي و تحقيقاتي
غيرقابل واقعيت اين اما.كنيم موجودفراهم مشكلات و مسايل
كارهاي درگير اساتيد ، بيشتر الان كه است انكاري
پژوهشي كار براي را كافي فرصت اين ، و هستند حقالتدريس
هست ، هم ديگري تنگناهاي البته.است گرفته ما اساتيد از
كمبود علمي ، معتبر مجلات و ژورنالها بودن ناكافي
به دسترسي عدم آزمايشگاهي ، تجهيزات و تحقيقاتي امكانات
در بايد...و رساني اطلاع پايگاههاي و اينترنت شبكههاي
دانشگاهها سالهاست كه مشكلاتي بشود ، مرتفع ما دانشگاههاي
.گريبانند به دست آنها با
خيس هم زيرپايمان و بگذريم دريا از ميخواهيم اگر ما
تحقيق كردن نهادينه براي ما.نيست پذير امكان اين نشود ،
امروز ، متاسفانه ، .كنيم سرمايهگذاري ميبايست پژوهش و
مجاري در بخش ، اين در شده انجام سرمايهگذاريهاي اغلب
واقعي و درست مجراي.نميگيرند قرار صحيح و درست
اين.هستند دانشگاهها پژوهش ، و تحقيق برروي سرمايهگذاري
تا شود ، متمركز دانشگاه در بايستي "نوعا سرمايهگذاريها
كاريها چندباره و كاريها افراط و دوبارهكاريها از
.است ديگري مهم نكته پژوهشگر ، تربيت در سعي.شود جلوگيري
تربيت آموزشي سيستم در فقط را دانشجو ما دانشگاههاي
"اساسا خارجي دانشگاههاي در علمي دورههاي ولي ميكنند
"طبيعتا و ميشود تربيت پژوهشگر و است پژوهشي دورههاي
حل را خود جامعه تنگناهاي و معضلات پژوهشگران همين
.ميكند
يك نه و است الزام يك اساتيد ، نه اضافه تدريس مساله الان ،
واحد 10"صرفا استادياري مرحله در اساتيد موظفي.خواست
در كه نميخواهد دلش "قطعا ما استاد يعنياست هفته در
مشكلات و ناگزيري روي از و كند تدريس ساعت هفته 20
يكي مشكل ، اين حل براي لذاميدهد كار اين به تن معيشتي
علمي هيات اعضاي و اساتيد زندگي نسبي تامين راهكارها ، از
پژوهشي موظف واحد چند حداقل قراردادن ديگر طرف از و است
راهگشا ميتواند اساتيد براي آموزشي واحدهاي كنار در
بيشتر پژوهشي كار مادي جذبههاي اگر كه اين ضمنباشد
تاليفي ، و تحقيقاتي كارهاي انجام با افراد و باشد
ضرورت "طبيعتا باشند ، داشته نسبي درآمد يك بتوانند
حاضر ، حال در.ميشود بيشتر هم پژوهشي كارهاي به پرداختن
ميشوند انجام دانشگاه محيط از خارج تحقيقات ، از بسياري
كتابخانهها گوشه در و ميشوند كتاب به تبديل نهايت در و
جاي به ما چنانچه.نيستند كاربردي چون ميخورند ، خاك
همان پژوهش ، امر براي مختلف مجاري و كانالها ايجاد
موفق تحقيق كار در كنيم ، تقويت را صحيح موجود كانالهاي
.بود خواهيم
نام به جدي مشكل با ما دانشگاههاي آموزشي محيطهاي
متاسفانه ، گذشته سالهاي طي.هستند مواجه كميتگرايي
اهتمام بيشتر دانشجوي جذب به تنها ما دانشگاههاي
فضاهاي افزايش با توام عمل اين اينكه بدون ورزيدهاند ،
مشكل.باشد...و علمي هيات و رفاهي امكانات و فيزيكي
اقتصادي مشكلات ما دانشجويان اغلب كه است اين ديگر ،
وقت تمام دانشجوي هستند ، دانشگاه داخل در وقتي و دارند
دانشگاههاي تا شده موجب مشكلات اين همه بالاخره و نيستند
.بگيرند فاصله مطلوب حد با ما
اروميه دانشگاه آموزشي معاون لطفالهي ، علي محمد
مساله كرده ، دوچندان ما براي را تحقيقات مشكل كه موضوعي
.است ناچيز بسيار كه است ، علمي هيات اعضاي حقوق
چند در تدريس به مجبور مالي دغدغههاي لحاظ به كه استادي
پژوهش و تفكر تحقيق ، به ميتواند چطور باشد ، دانشگاه
بپردازد؟
كار تناسب به و درستي به تحقيقات حق بايد من ، نظر به
اساتيد حقوق.شود گرفته جدي دادهو اساتيد به شده انجام
اين و ندهند پول التدريس حق به ديگر ولي ، باشد مكفي بايد
باز جديد علمي هيات جذب براي فضا كه ميشود باعث عمل در
پژوهش به قديميتر مجرب اساتيد ديگر سوي از و شود
فعلي حقوق كه است عملي صورتي در فقط اين البته.بپردازند
از و يابد افزايش برابر به 3 حداقل دانشگاهها ، علمي هيات
مناسبي حقالزحمه هم ، آنها پژوهش حاصل به ديگر ، سوي
چون بودند ، پويا و فعال دانشگاهها گذشته در.شود پرداخت
و درسي واحدهاي تنظيم در بيشتري عمل استقلال خودشان
عالي آموزش در تمركزگرايي كه زماني از و داشتند آموزشي
اين پس از نميتوانند دانشگاهها كه شد احساس و شد شروع
در موجود توانائيهاي گرفتن نظر در بدون بربيايند ، كارها
اينها و پرداختند درسي سرفصلهاي تعيين به دانشگاهي هر
و بشوند يكنواختي دچار هم درسي كتابهاي حتي كه شد باعث
الان ، .شد گرفته دانشگاهها از پويايي و فعاليت نهايت در
يا و فوايد محتوا ، مورد در حتي كه ندارد جرات گروهي هيچ
تا 12 كه 10 حالي در كند ، فكر درسي واحد يك تدريس نحوه
.دارد خود در را برجسته استاد نفر
حتي ما دانشجوي كه اين ما دانشگاههاي در ديگر مشكل
ارگانها و كارخانهها بدنه اغلب كه ليسانس ، دوره دانشجوي
چون.نيستند بلد را تحقيقات كار "اصلا ميدهند ، تشكيل را
دوره در و هستند محور استاد ما دانشگاههاي متاسفانه ،
.است دير كمي كه ميشوند ، تحقيقاتيتر واحدها فوقليسانس
و آموزش از بايد دانشگاههايمان كردن محور پژوهش براي ما
پرورش به بايد ما پرورش و آموزش.كنيم شروع پرورش
دانشآموز نهايت در تا بدهد ، بها بيشتر دانشآموزان
.يابند راه دانشگاهها به تحقيق و پژوهش اهل و علم جوياي
.كنيم پويا و فعال را دانشگاههايمان بايد ما ديگر ، طرف از
به است مجبور است ، خودش آقاي كند احساس دانشگاه وقتي
آموزشي گروههاي اگر.باشد هم خود آينده و حال وضع فكر
.ميشود پويا و فعال هم دانشجو "مطمئنا باشد ، فعال ما
دانشجوي.است جامعه در دانشجويان آينده تامين ديگر ، نكته
اطمينان موجود كار بازار و خود شغلي آينده از بايد ما
.باشد داشته خاطر
تامين دانشآموز ، تقويت ;اساسي محور سه به توجه لذا
سازي فعال و آموزشي گروههاي تقويت و دانشجو آينده
.است ضروري بسيار دانشگاهها
صحرايي فريبا
فرهنگ پيك انتشارات از جديد كتاب سه
در جديد كتاب سه تهران ، فرهنگ پيك انتشارات سوي از
پيشخوان روي به و رسيد چاپ به مختلف حوزههاي
زير قرار به كتابها اين مشخصات.گرفت قرار كتابفروشيها
:است
محل منزل ، در:هميشه) شويم؟ پيروز تا كنيم بحث چگونه *
:ترجمه /اسپنس گري:نويسنده /(روز هر هركجا ، دادگاه ، كار ،
عزيز:ويراستار /طباطبايي علي حسيني ، حاجي ابوالفضل
/وزيري صفحه ، 360/نسخه پنجهزار اول 1378 ، چاپ /ترسه
.تومان 1500
ژئوفيزيك ، رشتههاي دانشجويان براي) ژئوفيزيك مباني *
علاقهمندان و رياضي و فيزيك عمران ، معدن ، زمينشناسي ،
استاد) عكاشه بهرام دكتر:نوشته /(ژئوفيزيك علم به
365/نسخه هزار پنج اول ، 1378 ، چاپ /(كشور زلزلهشناسي
.تومان 1200/وزيري عكس ، +نقشه +مصور صفحه ،
خصوصي ، طرحنامههاي) انگليسي نامهنگاري و انشاء *
اول ، چاپ /ميرزايي مسعود:تنظيم و نگارش (تجاري و اداري
.تومان 750/رقعي صفحه ، 255/نسخه پنجهزار 1378 ،
آموزش در آن نقش و ارتباطات
جهاد يادگيري و مطالعه مركز ماهانه علمي نشست نهمين
يازدهم پنجشنبه روز صبح ساعت 9 معلم ، تربيت دانشگاهي
در معلم تربيت دانشگاه شهريور هفده تالار در آذرماه
خواهد برگزار انقلاب خيابان به نرسيده مفتح شهيد خيابان
درباره حسيننژاد ، غلامرضا دكتر نشست ، اين در.شد
.كرد خواهد سخنراني آموزش در آن نقش و ارتباطات
پرسشهاي به انقلاب معظم رهبر پاسخهاي
(2)دانشجويان
زمينههاي در انساني نيروهاي كه ميكند ايجاب مديريت *
براي آنان از شدن بهرهمند امكان تا شوند ، شناخته مختلف
بهطور نهادي يا ارگان تاكنون آيا.آيد وجود به جامعه
"مخصوصا -نيروها اين شناساندن و شناخت مسئوليت مشخص
مهم اين اگر است؟ شده عهدهدار را -انديشه و فكر صاحبان
همين در عالي حضرت ميدانيد صلاح آيا است ، نگرفته انجام
بسياري كه اين توضيح بفرماييد؟ مسئول را نهادهايي جلسه
وافر علاقه عليرغم كنار ، و گوشه در نيروها قبيل ازاين
.ميبرند بسر غربت در هماكنون خدمتگزاري ، به
محيطهاي:اول:دارد وجود نيروها شناخت براي ميدان دو *
دوم ، ;ميدهد پرورش خود در را نخبگان كه دانشگاهي و علمي
مسئوليتها وسعت به توجه با.اجرايي فعاليت و خدمت ميدان
مفيد و توانمند نيروهاي نبايد "اصولا خدمت ، عرصههاي و
براي مركزي ايجاد است اميد و بمانند مخفي مسئولان چشم از
موءثرتر كاري بتواند مزبور ، ميدانهاي بر علاوه امر ، اين
مورد دراين كارهايي گذشته سالهاي در البته.دهد انجام
اميد كه است داشته نيز شيريني نتايج و است گرفته صورت
.كند پيدا گسترش داشت بايد
را خود نيز صالح و توانمند نيروهاي كه است خوب چه "ضمنا
را آن در خدمت توان كه عرصههايي در گوناگون مسئولان بر
.كنند عرضه دارند ،
جنگ و امروز دنياطلبان و صفتها منافق حاضر حال در *
ميزنند ولايت و دين اصول ريشه به تيشه ديروز ، گريزان
دين تهديد به اقدام منكرات ، و فحشا علني اشاعه وبا
بيان را اظهاراتي "آزادي" مورد در شما كه حالنمودهاند
آزادي كه افكار اين با چرا بفرماييد "لطفا داشتيد ،
نميشود؟ برخورد است ، انداخته مخاطره رابه دينداران
به هميشه انقلابي ، و ديني ارزشهاي عليه اقدام و تهديد *
كساني كه ازاين نبايد و داشته وجود ما جامعه در نحوي
و دينداري كه كرد استنتاج دارند ، انگيزههايي چنين
شيطنتها ، و شيطانها با مبارزه.مخاطرهاند در دينداران
خداست ، بزرگ نعمتهاي از كه آزادي و ;است هميشگي وظيفه يك
به آنان كننده هدايت و افراد تعالي و رشد زمينهساز بايد
.باشد مقدس مبارزه اين صحيح روش
امروزه كه پيچيده مساله اين درباره ميدانيد ، صلاح اگر *
:بفرماييد توضيح است ، شده سوءتفاهمهايي موجب
است خودمان كاستيهاي معلول ميزان چه تا ما جامعه مشكلات
بر غربيان كه آن از پيش مگر غربيهاست؟ تقصير قدر چه و
مگر نداشتهايم؟ آفتهايي و مشكلات ما بشوند ، مسلط جهان
نداشته وجود اوليه دوران از ما عقبافتادگيهاي از برخي
است؟
كه آنگاه ;اوست خود از جامعه هر و ما ملت گرفتاريهاي *
ميكند ، و كرده چه او با و كيست او دشمن كه بفهمد نتواند
.بكند بايد چه خود دشمن با او و
تغيير بسيار دانشگاه در آن تبع به و كشور در فرهنگي جو *
جهاني ، شرايط تاثير علت به كه ميرسد نظر به و است كرده
در و باشد داشته پيش در هم بيشتري تغييرات فرهنگي جو
يعني -مشخص سوي يك به جهان همه.است كنترل غيرقابل حقيقت
تاثير بيش و كم هم مقاومت و است حركت در -غرب فرهنگ
چه و ميبينيد چگونه را مطلب اين شما.ندارد عمدهاي
داريد؟ زمينه اين در توصيهاي
عمومي باورهاي تغيير براي اسلام دشمنان كه نيست ترديدي *
حاكم فضاي و جامعه فرهنگ و اجتماعي ذائقه و ميل و
گستردهاي و وسيع تهاجم ما ، مردم اعتقادات و برانديشهها
;است داشته هم آثاري مواردي در كه دادهاند سازمان را
فرهنگ برابر در جامعه تسليم معناي به اين "اولا ولي
ملت اصيل و اسلامي فرهنگ قدرت نبايد و نيست غربي مهاجم
برخوردار مستحكم و عميق بس بنياني و ريشه از كه -را ما
روشنفكران و زبدگان وظيفه "ثانيا و ;گرفت كم دست -است
فوري و جدي بايد را خصمانه تهاجم اين با مقابله در واقعي
.دانست اغماض غيرقابل و
بيگانگان فرهنگي تهاجم با مقابله كه است آن اساسي نكته
وظيفه را آن جهان كشورهاي بيشتر در آگاهان همه امروز كه
كاري كه -فرهنگي تبادل با منافاتي هيچ ميدانند ، خود
-است ملت و فرهنگ يك بالاي ظرفيت از حاكي و پسنديده
بايد ديگر ملت هر از را مفيد و مثبت نقطه هر.ندارد
تفاوت.كرد غنيتر آن رابا خودي فرهنگ و برگزيد و آموخت
تبادل در كه است آن -فرهنگي تبادل تهاجمبا -دو اين
ملت يك آگاهان و زبدگان وسيله به جذب و گزينش فرهنگي ،
;ميشود جذب فرهنگي ازهر بهترينها "طبيعتا و ميگيرد صورت
و است بيگانه دست در عمل ابتكار فرهنگي ، تهاجم در ولي
ميكند رفتار خود اراده و ميل طبق تهاجم ، مورد ملت با او
و فقر و استضعاف موجبات تحميلي ، فرهنگ طريق از و
.ميسازد فراهم را تهاجم مورد ملت بيهويتي و بيايماني
به است خصمانه حمله يك فرهنگي ، تهاجم خلاصه ، بهطور
تحليل ايدئولوژي ، ) زيانبخش فرهنگي و فكري كالاي وسيله
از "عمدتا و (..و رفتارها پوشش ، طرز مد ، خبر ، سياسي ،
مقابله و (غيره و مطبوعات رسانهها ، ) فرهنگي وسائل راه
انديشه ، تحليل ، تبيين ، وسيله به بايد "عينا آن ، با
حياتي ، نبرد اين ميدان در.گيرد صورت روشنگري و افشاگري
عمده جامعه ، دلسوز و اصيل روشنفكران و زبدگان و فرزانگان
.كنند وظيفه انجام نخستين درصفوف بايد كه مدافعند قواي
خودتان و است هويت عدم بارز نماد تملق ، كه مستحضرهستيد *
آفريده حر را انسان خداوند كه آورديد شاهد (ع)معصوم از
صفهاي كننده ناراحت صحنههاي آيا كه است اين سوءال.است
اگر نيست؟ غيرشدن عبد سمت به حركت و تملق دستبوسي ، طويل
نميفرماييد؟ ممانعت چرا است ، چنين
كه است مردمي صف كرديد ، اشاره آن به كه طويلي صفهاي*
او به سخني و كنند ملاقات ازنزديك رهبري با مايلند
چاپلوسي پرشور ، صحنههاي اين در.بشنوند او از يا بگويند
.دوسوست از محبت و صفا هست ، هرچه و ندارد راهي تملق و
دراين كه غمگساريهايي و محبت لبخندهاي و شوق اشكهاي
پديدهها زيباترين و نادرترين شمار در هست ، ديدارها
.است مسئولان و مردم ميان پيوند درباب
و صحيح تصميمگيري يك براي داريد ، استحضار كه طوري به *
;دارد واقعي و درست اطلاعات به احتياج انسان واقعي ،
توجه با.ميرسد انسان به كانالهايي طريق از هم اطلاعات
و دفتر مسئولان) عالي حضرت اطرافيان اكثر اينكه به
البته كه -ميدهند تشكيل خاصي جناح را (...و بازرسي
ديدگاههاي با "قطعا آنان زيربنايي و مبنايي ديدگاههاي
آنان طريق از اطلاعات و -دارد مغايرت "كاملا عالي حضرت
براي را تدبيري چه عالي حضرت ميرسد ، عالي حضرت به
كردهايد؟ اتخاذ شدن كاناليزه از اجتناب
از يك هيچ در داخل دفتررهبري ، اصلي بخشهاي مسئولان*
يك هيچ و نيستند گوناگون دستهبنديهاي و سياسي جناحهاي
!نميدانند خود از را آنها هم معروف سياسي خطوط از
و متنوع مقدور ، حد در رهبري ، اطلاعاتي كانالهاي بعلاوه ،
اطلاعاتي حصار در رهبري كه ميشود كوشش و است فراگير
و برد پناه خداوند به بايد همواره البته.نگيرد قرار
.بود انحراف و خطا از صيانت مراقب
عالي حضرت گذشته سال ابتكاري و گرانقدر بحث به توجه با *
با و صدراسلام ، تاريخي تحولات در خواص خطير نقش درباره
و علمي هيات اعضاي بويژه دانشگاهيان ، مهم نقش ملاحظه
سياسي فرهنگي ، تحولات در تكميلي تحصيلات دانشآموختگان
اين كه خطراتي و آفات از اختصارشمهاي به "لطفا كشور ،
اجمال به و نموده ذكر مينمايد ، تهديد را خواص گونه
.فرماييد بيان باب اين در را دانشآموختگان ويژه وظايف
نفس هواي از پيروي و اخلاقي ضعفهاي خواص ، آفت مهمترين*
.است جامعه و آنان خود براي گرفتاريها همه منشا كه است ،
نمودارهاي انواع ميشود ، دچار دورني مشكل اين به كه كسي
حسادت ، وجاهتطلبي ، بيعملي ، ناپذيري ، حق:قبيل از منفي
و قوم ثروتاندوزي ، و دنياخواهي حقيقت ، كتمان جويي ، مقام
بروز او شخصيت و رفتار در غيره و غيره و قبيلهگرايي
تاريخ ، .ميگردد ازمردم عظيمي خيل گمراهي وسيله و ميكند
و زندگي بر خواص هلاكتبار تاثيرگذاري ازنمونههاي سرشار
ازآفتي "عمدتا كه است ، مردم عامه سلايق و عقايد و رفتار
.ميگيرد سرچشمه شد ، گفته كه
اين به توجه با مييابند ، خواص شمار در را خود كه كساني
از وسيعتر مراتب به تاثيري دايره آنان اخلاقي ضعفهاي كه
در الهي خشم از بايد دارد ، خودشان سرنوشت و خودشان شخص
"حقيقتا ضعفها آن رفع براي و بپرهيزند آخرت و دنيا
مهلكه در ناخواسته كه اين براي هم ديگرانكنند مجاهدت
راه نشوند ، گرفتار خواص نفس هواي و اخلاقي ضعف از ناشي
اعمالشان و رفتار با را شخصيتها كه است آن علاجشان
نكنند جستجو خواص جذاب گفتارهاي در تنها را حق و بسنجند
.بطلبند هدايت خداوند از همواره و
عالي حضرت و (ره)راحل امام مهم رهنمودهاي به توجه با *
مظهر دو علمي تلاشهاي و انديشهها افكار ، تقريب درباب
-دانشگاه و حوزه يعني -ما جامعهي در دانش و فرهنگ مهم
وحدت درجهت تحقق قابل راهكارهاي چه عالي ، حضرت نظر به
توليد منظور به اسلامي دانشگاه ايجاد و دانشگاه و حوزه
را امروز جامعه در شدن پياده قابل اسلامي معارف و علوم
نمود؟ پيگيري ميتوان
علميه حوزههاي اساتيد و جوانان ميان تقريب باب در*
و شده زيادي توصيههاي جداگانه كشور ، دانشگاههاي و ديني
اين در آنچه به است خوب ;است گرديده پيشنهاد راههايي
.نماييد مراجعه شده ، منتشر زمينه
دانشگاه ، " سمينار جمهوري رئيس پيام با
تهران در فردا "اسلامي فرهنگ و جامعه
مييابد گشايش
فرهنگ و جامعه دانشگاه ، " سمينار :فرهنگي علمي گروه
محترم رياست پيام با جاري آذرماه و 8 روزهاي 7 "اسلامي
حضور با و فرهنگي انقلاب عالي شوراي رئيس و جمهوري
در خارجي كشور انديشمندان 10 و داخلي متفكران محققان ،
.ميشود برگزار تهران و مدرس تربيت دانشگاههاي
براي سمينار اين:گفت سمينار اين دبير معيدفر سعيد دكتر
نهاد تحولات بررسي دانشگاه ، كاركردهاي و نقش تبيين
مقابل در نوين چالشهاي بررسي و شناسايي تهران ، دانشگاه
نقش دانشگاه ، و جامعه متقابل تاثيرات بررسي دانشگاه ،
در معنويت گسترش و اجتماعي و فرهنگي توسعه در دانشگاه
دانشگاه نظري ابعاد و ويژگيها و مفهوم تبيين و جامعه
.ميشود برگزار اسلامي
به كشور از خارج مقالهاز گفت44 فر معيد دكتر
مالزي ، كشورهاي از مقاله كه 10 بود رسيده دبيرخانه
.شد پذيرفته مصر و لبنان آمريكا ، پاكستان ، هندوستان ،
در ارائه براي حوزوي انديشمندان از نيز مقاله پنج همچنين
دانشگاهي استادان توسط نيز بقيه و شده انتخاب سمينار
.ميشود ارائه
تربيت دانشگاه سالن دو در همزمان سخنراني جلسات:گفت وي
تهران دانشگاه مديريت و اداري علوم دانشكده و مدرس
دانشگاهي ، مركز دستاوردهاي 20 از نمايشگاهي برگزارميشودو
.شد خواهد برپا
|