امروز زمان
فردا آينده
گذشته از تصويري
آرامتر شبي براي توصيههايي

امروز زمان
فردا آينده
كنيم؟ برقرار ارتباط نوجوانان با چگونه
پرخطر ، زندگي چنگال در نوجوانان از بسياري كه ميدانيم
.گرفتارند ناچيز امكانات و كم اميد موادمخدر ، انواع
كه است عديدهاي مشكلات جمله از عاطفي مشكلات ميدانيم
زماني تنها كه مشكلاتي هستند ، روبرو آن با ما نوجوانان
جامعه ، با جامعه فرد ، با فرد مستقيم ارتباط كه ميشوند حل
وجود خانه با خانه خيابان ، با خيابان همسايه ، با همسايه
.باشد داشته
ارتباط ايجاد
خانوادهاي با اما باشد متعادلي نوجوان ميتوانست فرانك
هيچ بدون "تقريبا و موادمخدر و رفتاري مشكلات پرجمعيت ،
به فرانك.معتادل نوجواني جز بود چيزي همه امكاناتي
عليرغم كه جايي رفت ، مشكلدار نوجوانان مخصوص مدرسه
جمع اين محصل بدترين را او هنوز فرانك مدير خاص ، كلاسهاي
اميد با بود سقوط سراشيبي در فرانك آشكارا ، ميدانست
.جريان كردن عوض براي ناچيزي
جوانان مركز در برنامه هماهنگكننده مولر ، اليزابت اما
.نكرد كوتاهي فرانك از حمايت در فريپورت
لارنس دكتر كرد ، معرفي روانشناس يك به را او اليزابت
پيدا مدرسه از خارج در كاري فرانك براي كه كسي بزيان ،
ساعتي چند هفته هر داد قول بزيان دكتر اينكه مهمتر.كرد
برقرار صميمانهاي رابطه او با و كند ملاقات را فرانك
.كند اعتماد او به فرانك و شوند دوست هم با عاقبت تا كند
مدرسه از فرانك ترم ، يك از بعد بود موفقيتآميز نتيجه
دانشآموزان فهرست در و رفت معمولي دبيرستان يك به خاص
داشت ، حضور كلاسها همه در بعد به آن از.گرفت قرار خوب
نيز سركارش و ميكرد ملاقات "دائما هم بزيان دكتر با
.ميكرد پيدا حضور
داشت لازم فرانك كه چيزي تنها" ميگويد ، بزيان دكتر
نمونه فرانك ".بود زندگي در صحيح مسير و مشي خط گرفتن
خاطر اين به اينها همه شد همكلاسانش سرمشق و مسئول فردي
او ، با ارتباط ايجاد صرف را خود دقت شخصي كه بود
.كرد او زندگي به جديدي بعد بخشيدن و كردن راهنمايي
متفاوت دنياي ساختن
زماني ، ميزان اطراف محيط و خانواده درساختارهاي تغييرات
را ميگذرانند سرپرست حضور بدون نوجوانان از بسياري كه
مقابل خانه ، مدرسه ، در نوجوانان.است داده افزايش
هرگز كه خطراتي و فشارها با اطرافشان محيط در و تلويزيون
كه خطرات و فشارها اين.ميشوند مواجه نميشد تصور "قبلا
تنهايي به نوجوانان تا شده سبب هستند افزايش روبه "دائما
سريعتر رشد به منجر همچنين و شوند روبهرو مشكلات با
اين زمان ، همين در.است شده قديمي نوجوانان به نسبت آنها
از مختلف انواع از پيامهايي با تا بايستي نوجوانان
خود همسالان از بعضي جانب از فشار و گروهي رسانههاي
سنين در غيرمجاز داروهاي و سيگار الكل ، از استفاده براي
.(ميشوند) شوند مواجه پايينتر
براي جايي نوجوانان به جذاب و يافته سازمان فعاليتهاي
داوطلبان كه زماني.ميدهند دادن انجام براي كاري و رفتن
داشته شركت فعاليتها اين در غيرمعتاد همسالان و بزرگسال
و شغلي مهارتهاي تا ميكنند كمك نوجوانان به باشند
نوجوانان به فعاليتها اين و بگيرند ياد جديدي اجتماعي
.بود خواهد آنها با عمر يك كه ميدهند اعتمادي و اطمينان
مشاوران با كه نوجواناني كه ميدهد نشان مطالعات همچنين
مواد از كه دارد وجود كمتري احتمال هستند ، ارتباط در
.كنند استفاده الكل و مخدر
مثبت فعاليتهاي
نوجوانان براي را بسياري مثبت فعاليتهاي ميتوانيد شما
عمل هرگونه شامل سالم فعاليتهاي است ممكن.سازيد فراهم
مهارتهاي كه باشد دلسوز و مسئول بزرگسالان با متقابل
را مثبت ديد و قابليت و توانايي نفس ، به اعتماد زندگي ،
.ميآورد پديد
را فعاليتهايي پيشگيري و بهداشتي آموزشي ، خدمات متخصصان
و سوءاستفاده از جلوگيري براي موءثر بسيار راهي عنوان به
.ميكنند ترويج آنها شروع از قبل پرمخاطره رفتارهاي ديگر
هم و مشاور هم كه پذيرد صورت همگاني بايد فعاليتها اين
.درگيرباشند فعاليتها اين در (مراجع) و كننده مشاوره فرد
انجام براي جانبه همه تلاش:فعاليتها اين در شما نقش
مثبت فعاليتهاي
مثمرثمر تنهايي به مخدر مواد خطرات زمينه در آموزش
مطالب مورد در سخنرانيهايي از نوجوانان.بود نخواهد
را كسي نوجوانان شدهاند ، خسته مخدر مواد از استفاده
نمايد گوش آنها حرف به و كند توجه آنها به كه ميخواهند
و تفريح به نوجوانانبياموزد آنها به عملي بهطور و
بزرگسالان و همسالان با بتوانند كه پرچالش فعاليتهاي
خدمات و بهداشت وزارت علت بدين.نيازمندند دهند ، انجام
را فردا آينده:امروز زمان نام با طرحي تاميناجتماعي
انحرافات از پيشگيري مركز كه طرح ايناست كرده پياده
اجرا را آن رواني بهداشت خدمات اداره به وابسته اساسي
تبديل الگوهايي به تا ميكند تشويق را بزرگسالان ميكند ،
.كنند راهنمايي را نوجوانان ميتوانند كه شوند
را نوجوانان تيمهاي مربيگري مسئول ، والدين كشور سراسر در
را اجتماعي و فرهنگي برنامههاي ميگيرند ، عهده به
تمامي.ميكنند راهنمايي را نوجوانان و ميبخشند سازمان
دلگرم و تشويق به كه حال عين در "مثبت فعاليتهاي" اين
را شخصي بين و عملي مهارتهاي ميپردازد ، نوجوانان كردن
.ميدهد افزايش نيز
دوستي در شدن داوطلب
هفته ، در يكبار شما وقت از ساعت چند براي تنها شدن داوطلب
باشد مقدور شما براي كه هرآنچه يا و ماه در يكبار
نوجوانان.باشد داشته نوجوان برروي مثبتي تاثير ميتواند
ميبريد ، لذت آن از نيز خود كه سرگرميهايي و بازيها در را
ديدگاه او به و ميكنيد خلق را مهارتها شما.سازيد سهيم
او در را مسئوليتپذيري و مسئوليت و ميدهيد هدفي و
.ميكنيد تقويت
و ادبيات و موسيقي.كنيد هدايت ورزش سوي به را نوجوانان
بازارهاي سوي رابه آنها و كنيد معرفي آنها به را تئاتر
.كنيد كار هنري پروژههاي روي بر آنها با و دهيد سوق كار
محيط در نوجوانان استخدام و بهكارگيري براي فرصتها
.بسيارند و گوناگون موءثر و مفيد روشهايي در اطرافشان
مشاور
و تشويق رابا نوجوان كه است مسئولي بزرگسال فرد مشاور
و ميسازد آنها رفاقت و دوستي آگاهي ، و پند دلگرمي ،
به مشاوران.ميكند تقويت و تاييد را والدين تلاشهاي
استعدادهايي و نيروها نگهداري و حفظ و تشخيص در نوجوانان
صحبت پاي و ميكنند توجه آنها به ميكنند كمك دارند كه
.مينشينند آنان
زندگي بر فوقالعادهاي تاثير مشاوره برنامههاي
با بهطورمرتب كه نوجواناني.دارد بزرگسالان و نوجوانان
كه دارد وجود كمتري احتمال هستند ارتباط در خود مشاوران
الكل و مخدر مواد از يا و شوند رد يا كنند فرار مدرسه از
در كه دارد وجود كمتري احتمال همچنين و كنند استفاده
.شوند سرگردان ترسناك و پيچيده دنيايي
نوجوانان با كاركردن
به كه قولهايي به و باشيد ثابت نوجوانان با خود رفتار در
يك زندگي در شما برخورد و اعتبار.كنيد عمل ميدهيد آنها
شما به ميتواند او كه ميگيرد قرار مبنا براين نوجوان
.كند اعتماد و باشد اميدوار
دوي هر.باشيد صادق و صاف آنها از خود انتظارات مورد در
بهرهمند ميآيد بوجود كه احترامي و اعتماد از شما
.شد خواهيد
به كه هنگاميبگذاريد احترام نوجوانان اسرار به
دوست از و گرفت خواهيد ياد ميدهيد ، گوش حرفهايشان
.ميبريد لذت جديدتان
چيست؟ نتيجه
كمك نوجوان يك موفقيت به اينكه از خشنودي و رضايت -
.كرديد
.خود سرگرميهاي در (نوجوانان) ديگران كردن سهيم لذت -
طريق از جامعه شدن سالمتر از كه رضايتي و خوشحالي -
.ميآوريد بدست مخدر مواد از استفاده در نوجوانان ممانعت
فردا آينده:امروز زمان
زندگي در تفاوتي ميتواند "واقعا بزرگسال يك چگونه
متقابل عمل كه ميدهند نشان مطالعات آورد؟ بوجود نوجوان
مهارتهاي تا ميكند كمك نوجوانان به بزرگسالان مثبت
و آورده بوجود را قابليت و توانايي داده ، توسعه را زندگي
در.كنند ايستادگي مخدر مواد از استفاده برابرفشار در
كه است شده داده نشان مخدر مواد ازاستفاده پيشگيري آنسوي
در انتخابشان ازحق مثبت درك با را نوجوانان روابط اين
رسمي استخدام براي بهتري فرصتهاي و ميسازد آماده زندگي
.ميسازد فراهم را آينده در
بهطور كه بزرگ خواهرهاي و بزرگ برادرهاي اخير مطالعه
و كوچك برادرهاي با يكبار سالي حداقل منظم و مرتب
اين كه داد نشان بودند ، تماس در كوچكشان خواهرهاي
اين از نتيجه و شدهاند مقايسه ديگر بچههاي با نوجوانان
:است بوده قرار
غيرقانوني داروهاي از استفاده در كمتر احتمال درصد 46-
الكل از استفاده در كمتر احتمال درصد 27-
مدرسه از فرار در كمتر احتمال درصد 52-
خود آكادميك فعاليتهاي به نوجوانان اين براين علاوه
كمترين ديگران با زدوخورد در و داشته بيشتري اطمينان
ميكنند زندگي خانواده گرم جمع در اينكه و احتمال
.دارد وجود آنها مورد در احتمال بيشترين
عسگري مريم :ترجمه / ريدرزدايجست :منبع
تختي
تهران خانيآباد در شمسي شهريور 1309 در تختي غلامرضا
از و كرد تحصيل و شد بزرگ محله همين در تختي.شد متولد
شركت جهان چهارگوشه كشتي مسابقات در كه بود محله همين
ميهن براي بزرگي افتخارات پياپي سال دوازده وطي نمود ،
وي قهرماني مقام با متناسب تختي محبوبيت.كرد كسب خود
از پسميگرفت مايه مردمياش شخصيت از بيشتر و نبود ،
و مصيبتزدگان به كمك براي تختي قزوين بوئينزهراي زلزله
فعلي انقلاب ميدان از مسيري زلزلهزده ، روستاهاي آوارگان
مردم مسير اين طول در.پيمود پياده را راهآهن ميدان تا
به كمك ريال ميليونها و پيوستند او به فراوان شور با
و بود راهآهن ساده كارمند تختيكردند اهدا زلزلهزدگان
دليل به.ميكرد اداره را خود ساده زندگي اندكي حقوق با
يا تا افتاد تكاپو به شاه رژيم تختي ، به مردم عظيم علاقه
توجه كانون از را او ديگري طريق به يا و كند جذب را تختي
رئيس پناه ايزد سرلشكر رابطه اين در.بياورد بيرون عمومي
ملاقات شاه با كه خواست تختي از بار چند بدني تربيت اسبق
ملاقات اين به حاضر تختي او ، زياد اصرار عليرغم ولي كند
دور ورزشگاهها از را او.شد تمام گران گفتن نه اين.نشد
حذف ميگرفت تعلق او به كه را قهرماني مزاياي و كردند
تبعيدي ، يك مانند و شد ممنوع برايش گذرنامه صدور نمودند ،
سلطنت به وفاداري اعلام طلب او از و ميشد احضار ماه هر
به تختي ورود از حتي.نكرد هرگز تختي كه كاري مينمودند ،
همين با مقارنميشد جلوگيري هم ورزشي باشگاههاي
شاه رژيم عليه بر سياسي فعاليت به تختي كه بود اقدامات
.پرداخت
هتل اتاقهاي از يكي در تختي ماه 1346 دي تاريخ 16 در
.درگذشت مرموزي مرگ به تختجمشيد ، خيابان در آتلانتيك
شايعات امااست كرده خودكشي وي كه كرد ادعا رسمي گزارش
آمپول با را شكنجه ، تختي از پس ساواك كه بود آن از حاكي
با بيمانندي باشكوه جنازه تشييع.است رسانده قتل به هوا
شاه رژيم و شد برگزار او براي مردم از زيادي عده شركت
به خشمآلودي اعتراض كه تختي ، از تجليل ازاين نتوانست
.كند جلوگيري بود رژيم اين
زارع رويا :تهيهكننده
ساهر حميد آرشيو از كاريكاتورها
آرامتر شبي براي توصيههايي
نه شويد آماده خواب براي هستيد ، خسته "واقعا كه زماني *
.است رسيده وقتش اينكه براي
در كه هست هم دقيقه و 15 نميرود خوابتان كه زماني *
زماني و شويد بلند كه است بهتر گرفتهايد قرار رختخواب
خوابتان سريع ديگر ميكنيد احساس كه برگرديد دوباره
.ميرود
ادرار احساس زيرا نكنيد استفاده نوشيدني از زياد شبها *
.شما كردن بيدار براي است عاملي
.كنيد خودداري سنگين غذاهاي خوردن از شبها *
موءثر آرام شبي داشتن براي منظم ورزش و بدني فعاليتهاي *
منتقل شب يا بهعصر را خود سنگين تمرينهاي ساعت.است
.نكنيد
كردن سست و گذاشتن رها ازقبيل تمرينهايي همچنين *
كمك شبانه آرامش به آن امثال و يوگا مثل بدن اندامهاي
.ميكند
|