ندارد معماري هويت مركزي استان
فولاد تكنولوژي به نسبت متفاوت ديدگاهي
ايران
ملي اثر همدان آنجيلي چوبي كليساي
شد شناخته
خانه به خانه پيمايش و املاك مميزي طرح
ميشود اجرا گلستان استان در
شناخته ملي اثر گرگان لطيفي امير خانه
شد
مطرح اردكاني خليلي بامحمدحسين گفتگو در
كشور از خارج دانشآموزان تحصيلي وضعيت :شد
ندارد معماري هويت مركزي استان
با قانوني برخورد براي مهندسي نظام انتظامي شوراي
است شده تشكيل مهندسان تخلفات
بزرگ چهرههاي پرورش رغم به مركزي استان :شهرستانها گروه
مناسب سازهاي و معماري هويت فاقد علمي و سياسي مذهبي ،
.است
جلسه در مركزي استان استاندار همشهري خبرنگاري گزارش به
:گفت همچنين اراك در ساختمان و مهندسي نظام سازمان عمومي
از حاكي استان نقاط اقصي در مانده جا به معماري آثار
اما است استان اين در اسلام از قبل غني معماري آثار وجود
اقتصادي ، مسائل به دادن اولويت خاطر به اخير سالهاي در
وي.است نشده ارائه سازهها و معماري بخش در مشخصي الگوي
و آب با متناسب مصالح و تحقيقات بكارگيري بر تاكيد با
و كارگران آموزش مهندسان ، سوي از ساز و ساخت در هوا
نظارت عدم حاشيهنشيني ، :گفت بناها ساخت در اجرايي عوامل
از صحيح ساز و ساخت به نسبت مردم نشدن توجيه و دستگاهها
اجراي در مردمي و ملي سرمايههاي رفتن هدر عوامل مهمترين
عمراني معاون جلسه اين ادامه در.است عمراني طرحهاي
سازهاي و ساخت از درصد به 50 نزديك:گفت نيز استانداري
درصد و 90 است اصولي غير آن حاشيه و شهرها محدوده
مهندسان:افزود وي. است استاندارد غير استان ساختمانهاي
در سعي و نظارتي وظيفه صحيح انجام با بايد ساخت بر ناظر
ملي سرمايههاي صرف از استان ، مهندسان دانش ارتقاي
.كنند جلوگيري
براي مهندسي نظام انتظامي شوراي تشكيل از همچنين بيات
:شد يادآور و خبرداد مهندسان تخلفات با قانوني برخورد
يك مناسب ، و اصولي ساز و ساخت نحوه از مردم آگاهي براي
مختلف مراحل درباره مطالب و عكس حاوي آموزشي كتاب
ساخت پروانه صدور هنگام به كه است تهيه دست در ساختبنا
.ميشود داده تحويل مالكان به
فولاد تكنولوژي به نسبت متفاوت ديدگاهي
ايران
نظر ،"احتراما سلام عرض با همشهري ، روزنامه محترم سردبير
عقبتر اروپا از ايران فولاد تكنولوژي" مقاله درج به
روزنامه ، آن صفحه 8 در ماه بهمن دوم تاريخ در "نيست
.ميگردد ارسال خدمتتان ذيل مطالب
به نسبت بودن عقب بر علاوه ايران فولاد تكنولوژي -1
عقبتر نيز سوم جهان كشورهاي از اروپايي ، كشورهاي
.ميباشد
چنداني اطلاعات مقاله ، نويسنده ميرود گمان متاسفانه -2
ماده اين توليد مقدار به فقط و نداشته فولاد تكنولوژي از
.است نموده استناد
ديگر ، كشورهاي فولادي توليدات ليست به مراجعه با -3
مشخص "كاملا ديگر كشورهاي با ايران تكنولوژي اختلاف
.ميشود
روزنامه دقيق و صحيح اطلاعرساني رسالت به توجه با لذا
رشته ارشد كارشناس احمدي حاجي عليرضا اينجانب همشهري ،
مواد مهندسي رشته ارشد كارشناسي دانشجوي و كاربردي شيمي
كه ايدهگستر آلياژي فولاد شركت مديرعامل و متالورژي و
فولاد صنايع با ارتباط در خود نامه پايان رساله از دفاع
يا حضوري مصاحبه جهت را خود آمادگي دارم ، عهده به را
است اميد مينمايم ، اعلام فوق موضوع درباب مقاله ارائه
تصحيح به نسبت شده ، ياد صفحه در حقير اين توضيحات درج با
براي مذكور مقاله نويسنده از دعوت و شده منتشر مطالب
.نماييد اقدام تبادلنظر و بحث ادامه
احمدي حاجي عليرضا -فراوان تشكر با
ملي اثر همدان آنجيلي چوبي كليساي
شد شناخته
اعلام همدان استان فرهنگي ميراث كل مدير :شهرستانها گروه
-تاريخي بناهاي و آثار از حراست و حفظ بهمنظور:كرد
در شماره 2459 به همدان آنجيلي چوبي كليساي فرهنگي ،
.رسيد بهثبت ايران ملي آثار فهرست
به كليسا اين ساخت زمان رشيدبيگي ، حبيبالله گفته به
جهاني جنگ جريان در انگليسي نيروهاي حضور زمان سال 1917
.بازميگردد اول
بويژه اروپايي جنگلهاي جنگلي چوبهاي از بنا اين تمامي
شيوه به و انگلستان و آلمان شوارتزوالد جنگلهاي
است شده ساخته اروپا وسطايي قرون دوران روستايي كليساهاي
.ميشود محسوب ايران در منحصربهفرد اثر تنها و
در آنجيلي كليساي همدان در همشهري خبرنگاري گزارش به
بيمارستان هماكنون كه امريكاييها بيمارستان حاشيه
.است شده بنا ميشود ، ناميده اكباتان
در كه بود همدان ارامنه از جمعي عبادتگاه مدتها بنا اين
شدن دست به دست چندبار بعداز و شد مصادره انقلاب دوران
و شد واگذار علومپزشكي دانشگاه به سرانجام ادارات ، بين
بسياري ميزبان ابنسينا ، تالار عنوان با هماكنون
.است همدان علمي همايشهاي و ازسمينارها
خانه به خانه پيمايش و املاك مميزي طرح
ميشود اجرا گلستان استان در
از جامع اطلاعات آوردن دست به منظور به :شهرستانها گروه
و آنها تعداد رشد به باتوجه مشتركين وضعيت
با منطبق خدماتدهيبهتر و آتي برنامهريزيهاي
تجهيزات از استفاده و (GIS) امروزي نوين سيستمهاي
شركت در خانه به خانه پيمايش و املاك مميزي طرح پيشرفته ،
.ميشود اجرا گلستان استان فاضلاب و آب
امور و درآمد مدير گرگان در همشهري خبرنگار گزارش به
طرح اين كامل اجراي:گفت استان فاضلاب و آب شركت مشتركين
حساب به آب كاهش مطالعه در را مهمي نقش ملي ديدگاه از
و آماري اهداف راستا اين در كه ميكند ايفا نيامده
در كلان و خرد صورت به شهرها سطح در نظر مورد اطلاعات
كدگذاري سيستم همچنين و شهري توسعه و برنامهريزي جهت
.ميشود شناسايي مجزا كاربري و كد با ملك هر مجدد
در:گفت مشتركين انشعاب وضعيت مورد در همچنين قدوسي مهدي
فلكه ، شير كنتور ، قبيل از خانگي شبكه تاسيسات شده ياد طرح
قرار ارزيابي مورد انشعاب قطر و جنس وصل ، و قطع شير
به مربوط اطلاعات شدن دقيقتر منظور به همچنين و ميگيرد
تمامي مفيد غير و مفيد بناي و اعيان و عرصه موجود وضعيت
بلوك هر در آن موقعيت به توجه با ملك هر كروكي املاك ،
يك و پانصدم يك نقشههاي از خصوص اين در كه ميشود رسم
محيط در شهري آبرساني شبكه روي بر پردازش جهت هزارم
.است شده استفاده اتوكد
طراحي 35 تاكنون:گفت طرح اين پيشرفت نحوه مورد در وي
از پرونده هزار تطبيق 15 اعيان ، و عرصه كروكي فرم هزار
اعيان و عرصه اطلاعات كردن پياده گرگان ، منطقه بايگاني
فايل در اشتراك هزار بر 17 بالغ گرگان شهر يك منطقه
شهر ملك هزار از 75 ملك هزار پيمايش 70 و اتوكد نقشههاي
.است شده انجام گرگان
شناخته ملي اثر گرگان لطيفي امير خانه
شد
محله در واقع لطيفي امير قديمي خانه :شهرستانها گروه
.رسيد بهثبت ملي آثار فهرست در گرگان چهارشنبهاي
مدير اميني محمد سيد گرگان در همشهري خبرنگار گزارش به
از ارزشمند بناي اين:گفت گلستان استان فرهنگي ميراث
باقي تاكنون قاجاريه دوره اواخر از كه است بناهايي معدود
از و است جنوب روبه اشكوبه دو داراي بنا اين.است مانده
همدورهاي ابنيه ساير به فراواني شباهت نقشه ، و فرم حيث
.دارد "كبير خانه" همچون خود
چيني كرسي بخش و زيرين طبقه در حوضخانهاي وجود:گفت وي
دري سه دو و بنا درميانه آفتاب روبه سهدري اتاقهاي بنا ،
سه اين كه است خانه اول طبقه بخشهاي از آن طرفين در ديگر
جدا هم از فوقاني طبقه به دسترسي پلكان رديف دو با اتاق
.ميشود
اين با است ، شده تكرار پلان همين نيز فوقاني طبقه در
است ، شده تبديل دري پنج به اتاقها سطح افزايش به كه تفاوت
بخشهاي و بنا شده چيني قلوه و آجر كف بنا ، سفالين پوشش
.است لطيفي امير خانه بناي ويژگيهاي ديگر از بنا خدماتي
مطرح اردكاني خليلي بامحمدحسين گفتگو در
كشور از خارج دانشآموزان تحصيلي وضعيت :شد
كه كشور ، از خارج ايرانيان متعدد سوءالات :اشاره
تحصيل ادامه از بويژه هستند كشور به بازگشت علاقهمند
را ما ميكنند نگراني اظهار كشور داخل در خود فرزندان
خليلي محمدحسين با اختصاصي گفتگوي يك در تا داشت برآن
از مدارسخارج كل اداره پرورشي و آموزشي معاون اردكاني
مطرح را متعددي پرسشهاي پرورش ، و آموزش وزارت كشور
.نمائيم
بازگشت قصد كه ايرانياني بسيارياز بحث مقدمه بهعنوان *
اطلاعاتي تطبيقي مدارس مورد در مايلند دارند را كشور به
و مدارس اين تشكيل نحوه مورد در "لطفا باشند ، داشته
.بفرمائيد توضيح آنها اهداف
تطبيقي پسرانه مجتمع يك و دخترانه مجتمع يك تهران در -
كه دانشآموزاني كه است اين مجتمع اين اصلي هدف كه داريم
فارسي زبان در و بودهاند كشور از خارج در سال چندين
خارج سال حداقل 2 كه دانشآموزاني ياحتي ميباشند ، ضعيف
نميدانند را فارسي كردن صحبت بهطوركلي و بوده كشور از
مجتمعها اين به مراجعه با ميتوانند نديدهاند آموزش يا
حين در البتهنمايند برطرف را اينكمبود سال يك ظرف در
.ميدهند ادامه همزمان نيز تحصيلات به عمل ، اين
از خارج دانشآموزان تحصيلي مدارك ارزيابي مورد در *
انجام پرورش و آموزش عالي شوراي توسط "قبلا كه كشور
داريد؟ نظري چه شده منفك آنجا از هماكنون ولي ميگرفت
منفي؟ يا ميكنيد ارزيابي مثبت را تغييرات اين آيا
وقت اتلاف و بوروكراسي دچار كنندگان مراجعه اينكه براي -
به را ارزشيابي واحد كه كرديم تقاضا عالي شوراي از نشوند
خوشبختانه كه نمايد منتقل كشور از خارج مدارس كل اداره
دلايل به تحولات و تغيير اين لذا شد موافقت امر اين با
مراجعهكنندگان مشكل كه چرا شد ، واقع موءثر بسيار فوق
شده كاسته بسيار آنها سردرگمي از و ميشود برطرف سريعتر
.است
كشور از خارج دانشآموزان تحصيلي مدارك ارزشيابي براي *
است؟ لازم آنان سوي از اقداماتي چه
كشورتحصيل از خارج در كه دانشآموزاني اينكار براي -
ابتداي در هستند كشورشان به بازگشت خواستار و ميكنند
.نمايند ارسال ارزشيابي اداره به را مداركشان بايد امر
صورت در) شده تاييد مدرك آخرين:از است عبارت مدارك اين
خارجي تحصيلي مدارك كليه اصل -(ايران در قبلي تحصيل
قرار كشور آن در كشورمان نماينده سياسي تاييد كهمورد
هر تحصيلي مدرك عكس ، قطعه و 2 شناسنامه فتوكپي گيرد ،
ارسال كل اداره اين به كه دبيرستان دوره دانشآموز
آن به هفته ، يك حدود مدت ، كوتاهترين طي ميشود
فرد حضوري مراجعه به نياز "ضمنا.ميشود جوابداده
بهپروندههاي باتوجه) پارسال به نسبت امسال.نميباشد
.ميدهد نشان افزايش كشور به بازگشتي دانشآموزان (موجود
گذاشته مدارس خود عهده به تحصيلي مدارك ارزشيابي اگر*
زمينه اين در.نميباشد بهتر شما نظر به عمل اين آيا شود
نه؟ يا است پذيرفته انجام اقدامي تايكنون
و آموزش عالي شوراي به را اينكار پيشنهاد "اتفاقا-
را مدارك ارزشيابي كه كردهايم درخواست و دادهايم پرورش
دستور در موضوع اين بررسي كه شوند عهدهدار مدارس خود
.است گرفته قرار شورا كار
خارج دانشآموزان به بسياري كمك شود تصويب پيشنهاد اگر
ملاك شده ارائه كه پيشنهادي در البته.ميباشد كشور از
.دادهايم قرار مذكور دانشآموز راسن اساسي
ديپلم تا را خود تحصيلات تمام كه كساني مدارك ارزشيابي *
در آيا است؟ صورتي چه به گذارندهاند كشور از خارج در
است؟ مهم تحصيل زمان ارزشيابي اين
در را خود آموزشي نظام كامل سال دوازده تمام كه كساني
در سال عرض 12 در را ديپلم و باشند گذرانده كشور از خارج
مدرك ميتوانند نيز ايران در باشند رسانده اتمام به آنجا
پيشدانشگاهي پايان مدرك بهعلاوه متوسطه ، پايان ديپلم
آمريكا در كه دانشآموزاني مدارك ارزشيابي.بگيرند را
دانشآموزان به نسبت گرفتهاند ديپلم و كردهاند تحصيل
استناد بهدارد فرق كشورها ساير فارغالتحصيل ايراني
است كم درسي موضوعات آمريكا متوسطه مدارس در چون مصوبه ،
تا است عمومي بيشتر آنجا در متوسطه مدارس دروس محتواي و
شده باعث آمريكا در درسي موضوعات بودن محدود لذا تخصصي
دانشآموزان نتيجه در.شود تلقي ساله آنها 11 ديپلم كه
ارزشيابي براي كه وقتي كشور اين از التحصيل فارغ ايراني
تحصيل ايراني مدارس در سال يك حدود بايد ميكنند مراجعه
در بهطوركلي.گيرد قرار تاييد مورد آنها مدرك تا نمايند
ميدهند ديپلم مدرك سال از12 كمتر كه كشورهايي
ايران در بتوانند اينكه براي كشورها اين فارغالتحصيلان
بقيه بايد "حتما برسانند تاييد به را خود ديپلم مدرك
در فيليپين در "مثلا.نمايند تكميل را تحصيلي سالهاي
لذادانشآموزان ميدهند ، ديپلم سال طولمدت 10
ايراني مدارس در سال بايد 2 كشور اين از فارغالتحصيل
قرار تاييد مورد آنها ديپلم مدرك تا دهند تحصيل ادامه
.گيرد
براي كردهاند تحصيل واحدي نظام بهصورت كه كساني *
آنها واحدهاي تعداد شود ، معلوم آنها تحصيلي سنوات اينكه
ميشود؟ محاسبه چگونه
واحد سال 32 هر براي تحصيلي نظام اينگونه ارزشيابي در -
سوم سال در ميتواند دانشآموزي "مثلا.ميگيرند نظر در
واحد كه 64 دهد تحصيل ادامه و شود پذيرفته متوسطه
اختيارياين واحدهاي كل اين بر علاوه و باشد گذرانده
ميشود منظور محاسبه ، در (نه يا باشند گذرانده چه) افراد
تا بگذرانند واحد بايد 32 افراد اين نيز پيشدانشگاهي و
.نمايند شركت سراسري كنكور در بتوانند
|