ميزگرد زنان مشاركت امور مركز سوي از
شد برگزار جوان دختران مشاركت تحليلي
استوار خانوادهاي داشتن براي رمز 7
صورت به و منصفه هيات بدون باقي دادگاه
شد برگزار علني نيمه
ميزگرد زنان مشاركت امور مركز سوي از
شد برگزار جوان دختران مشاركت تحليلي
جوان دختران مشاركت ميزان بررسي" ميزگرد :اجتماعي گروه
امور مركز جوان دختران كميته سوي از "اخير ساله سه در
برگزار سالجاري ماه ارديبهشت دهم درتاريخ زنان مشاركت
.شد
مركز معاون زنان ، مشاركت امور مركز رئيس ميزگرد اين در
فنآوري و تحقيقات علوم ، وزارت فرهنگي معاون جوانان ، ملي
از نمايندگاني و پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاون و
.داشتند شركت جوان دختران
امور در رئيسجمهور مشاور شجاعي زهرا مراسم اين در
نقطه كه است فرآيندي مشاركت:گفت سخناني طي بانوان
سياسي نظام انجمن ، مجموعه ، يك به فرد وابستگي آن آغازين
مشاركت آن ايدهآل نقطه و بوده خانه چارچوب در حتي يا و
.ميباشد هدف به رسيدن در عملي
عرصههاي در مردم حضور زنان مشاركت امور مركز رئيس
:افزود و خوانده دولتها مشروعيت سنجش معيار را مختلف
دولتها مشروعيت باشد ، بيشتر مردم مشاركت ميزان هرچه
نشاندهنده مردم بيشتر مشاركت كه چرا است بيشتر
.است دولت به آنها تعلقخاطر
با علوم وزارت فرهنگي معاون خانيكي دكتر ميزگرد اين در
دو و بوده قدمت داراي ما فرهنگ در مشاركت اينكه بيان
مشاركت اصلي عناصر از محيط انعطاف و بهنفس اعتماد موءلفه
دختران و زنان در موءلفه دو اين كه ديد بايد:گفت ميباشد
.است آمده وجود به حد چه تا
مناسبترين از يكي را عالي آموزش حوزه ادامه ، در وي
كرد ذكر موءلفه دو اين رشد در دختران حضور براي زمينهها
نسبت دانشگاه در دختران حضور درصدي رشد 5 به اشاره با و
در مثبت زمينه يك بهعنوان را كمي شاخص اين قبل ، سال به
.كرد ارزيابي دختران مشاركت
و منابع تقسيم خود سخنان از ديگري بخش در خانيكي دكتر
حضور با متناسب را دختران مشاركت براي فرصتها تخصيص
تصريح اينباره در و ندانست دانشگاهها در آنان فيزيكي
اما است بيشتر دانشگاهها در دختران رشد آهنگ گرچه:كرد
سياسي توسعه روند در آنان بيشتر مشاركت معناي به اين
.نيست
رابطه در پرورش و آموزش پرورشي معاون عبادي نشست اين در
ذات در سياسي توسعه:گفت آن هزينههاي و سياسي مشاركت با
راه اين در كه كساني و نيست جديدي امر و است انقلاب
.بپردازند هم را آن هزينههاي بايد گامبرميدارند
انديشه با جمهور رئيس انديشه بودن همسو به ادامه در وي
بايد ما:گفت و كرد اشاره انقلاب معظم رهبر و راحل امام
جايگاه در هركدام و نكرده فراموش را دولت مشي خط و اصول
را اجرايي راهكارهاي و دهيم انجام درستي به را كار خود ،
.نماييم ارائه رهبري و دولت سياستهاي مطابق
استوار خانوادهاي داشتن براي رمز 7
از رهايي براي را موفقيتآميز باورهاي اين حالا ، همين
شد ، خواهد شما گريبانگير عمر يك كه وپاگيري دست باورهاي
.ببريد كار به
وجه اول نظر در آنها.ميانديشد چنين اين موفق خانواده
فراواني تنوعهاي انساني ارتباطات در زيرا ندارند اشتراكي
كه دريافتهاند برجسته محققان اما دارد ، وجود
هر با بوده مستحكمي عاطفي روابط داراي كه خانوادههايي
اشتراكي وجه داراي پيشينه و خانواده تعداد پوست ، رنگ
يا و پرجمعيت خانواده يك شما اگر بنابراين.هستند بسياري
وجديدترين بهترين باشيد ، متفاوت وخوي باخلق جمعيت كم
است آن باشيد داشته اطمينان بدان ميتوانيد كه تفكراتي
مستحكمتر و گرمتر هرچه را خانواده دركناريكديگركانون كه
.كنيد
خويش كنار در شما عاطفي و فيزيكي حضور به كودكتان -1
است نيازمند
بهتر كارولينا آمار مركز پژوهشگران جديد گزارشهاي طبق
پايان تا كودكي اوان همان از فرزندانشان با والدين است
گزارشها اين و باشند ، داشته مستحكم و صميمي ارتباطي
كه (سال تا 19 بين 13 كودكان) نوجواناني ميدهد نشان
والدين تاثير تحت يا و داشته والدينشان با نزديكي روابط
و اعتياد خطر معرض در كمتر دوستانشان ، تا هستند خويش
بدو از صميمي روابط اين وجود.ميگيرند قرار خلاف راههاي
ميگيرد شكل ارتباط نوزاد در كه هنگامي و است حياتي تولد
.شد خواهد نمايان آينده در كودك رفتار در آن تاثير
مريلندبيان دانشگاه از خانواده پروفسور اپستين ، پروفسور
را اطمينان اين نوزادشان به بايد والدين":ميدارد
به و بوده او دسترس در آنها نياز ، صورت در كه ببخشند
رابطه اين استحكام براي شهامت كسب در او ياور علاوه
".باشند صميمي
والدين از ميتوانند رشدند حال در كودكان كه همچنان و
خواب هنگام آن بعداز مدرسه ، از قبل) مقتضي لحظات در خويش
متخصص لوين سوزان.جويند بهره (غذا صرف زمان و
اگر":ميدارد ابراز خانواده مسائل پيرامون در رواندرمان
كودكانتان با منظم طور به كه والدينيد از دسته آن از شما
ميخوانيد ، داستان كنارش در خواب هنگام يا ميخوريد ، غذا
شماري لحظه ساعات اين براي كودكانتان بدانيد است بهتر
".ميكنند
بوده شما فيزيكي حضور نيازمند فرزندانتان همچنانكه و
لحظاتي پس هستند ، نيز خويش با شما عاطفي روابط نيازمند
اين در پروفسور.دهيد اختصاص آنها به را صميمي و خصوصي
به راجع كودكانتان با لحظات اين در كه ميگويد رابطه
شما.كنيد صحبت روزمرهشان زندگي و مسائل و آنها
همصحبت باكودكانتان فرصتي يافتن محض به ميتوانيد
يا (داري؟ دوست بيشتر را كدامشان !كن نگاه گل آن به)شويد
بچه من شدي؟وقتي ناراحت نكرد بازي تو با دوستت وقتي آيا"
بهتر حال ، هر به اما ميشدم ، ناراحت لحظاتي چنين در بودم
بنسون پروفسور و "!بپرسي؟ دوستت از را كار اين دليل است
قادر را فرزندتان كلامي دادوستد نوع اين:ميافزايد
يك نه و ياور و چارهساز يك چشم به را شما تا ميسازد
.كند نگاه رقيب
زورگو يك نه هستيد سرپرست يك شما عزيز مادر و پدر -2
علمي ، هيات مدير و محقق هات ، پروفسور اظهارات طبق
:ميكند تقسيم روش سه به تربيتي نظر از را خانواده
تنبيهاتي و قوانين كه هستند والديني مستبد ، والدين
ميگيرند ، نظر در فرزندانشان براي لازمالاجرا و دلبخواه
است آنها نظر مورد كودكان رضايت فقط كه آسانگير والدين
سرانجام و ميدهند منفي جواب كودكانشان به ندرت به و
نام مقتدر والدين عنوان به آنها از پروفسور كه والديني
براي نبايدها و بايدها يكسري والدين اين كه ميبرد
آنها به توضيحاتي حدود اين مورد در كه گرفته فرزندانشان
برقرار را متقابل و گرم روابطي آنها با و ميدهند
شكل موءثر روشهاي اين با كه خانوادهها اين.ميكنند
بدون را دستورات اين كه خانوادههايي از كمتر ميگيرند
اجرا بالا ، مقامات از شده صادر اوامر صورت به و توضيح
دو داراي كه مادري.دارند كشمكش يا و ديده صدمه ميكنند
زمان كه هنگامي":ميدارد بيان رابطه اين در است فرزند
كم كه بدهم توضيح آنها به اگر ميرسد فرا فرزندانم خواب
ميشود ، آنها صبح فردا خستگي و بيحوصلگي موجب خوابي
آنها به كه هنگامي تا روند مي رختخواب به راحتتر آنها
تاييد در هات پروفسور و" ميدهم را كار اين انجام دستور
ندارد تعجب جاي مادر اين موفقيت كه ميگويد مادر اين
نظر در مقتدر والدين توسط كه حدود اين برقراري زيرا
اين زيرا بخشيده ، امنيت احساس يك كودكان به ميشود گرفته
شما البته كه داشته آموزشي و تربيتي جنبه بيشتر قوانين
و بايدها اين با ارتباط در قانعكنندهاي دلايل ميبايست
.دهيد ارائه باشند ، خردسال اگرچه كودكانتان به نبايدها
"نزن را دوستت" بگوييد خردسالتان فرزند به آنكه جاي به پس
صدمه است ممكن بزني را دوستت اگر":بگوييد است بهتر
والدين البته "كني بازي او با نتواني ديگر و ببيند
قوانين اين تهيه هنگام در و بوده انعطاف قابل ميبايست
گونهاي به بايد قوانين اين زيرا كنند رعايت را اعتدال
محيط در را قوانين و حدود اين فرزندان كه شود تدوين
تحقيقات همچنين.كنند كسب والدين ، توسط آمده بوجود مناسب
تمايل مقتدر والدين فرزندان كه ميدهد نشان هات پروفسور
اجتماعي روابط داراي و داشته تجاوز و سركشي به كمتري
گفتگو و بحث آنها زيرا هستند خود همكلاسيهاي با محكمتري
علت كودكان اين دليل همين به و آموختهاند ، را مصالحه و
آن قبول به راغبتر و دانسته را والدين وارزشهاي قوانين
.بود خواهند قوانين و ارزشها
كنيد ابراز را خود عشق -3
وشرط بيقيد عشق متوجه فرزندان كه ميزان اين به چيز هيچ
با را فرزندان روابط شوند ، خويش به نسبت والدين
كتاب نويسنده اسكارف مگي.نميكند مستحكمتر خانوادهشان
ميشود كامياب خانواده چگونه:صميمي دنياي) صميمي دنياي
شرط و بيقيد عشق":ميدارد بيان (ميخورد شكست چگونه و
اعمال و رفتار به فرزندتان به شما عشق كه است گونه بدان
بداند فرزندتان بدهيد اجازه و ندارد بستگي او اهداف يا
اما نيست شما پسند مورد ميدهد انجام او چيزي هر اگرچه
اجازه همچنين و او ، وجود خاطر به ميورزيد عشق او به شما
نيز همسرتان و شما بين مطلب اين كه بداند فرزندتان دهيد
قيد بيهيچ و آزادانه فرزندتان و شما وقتي.است صادق
و داده نشان هم به نسبت را خود محبتآميز عواطف وشرطي
مراقبت استحكام ، به و ميدهيد اختصاص يكديگر به را زماني
مزايايي و استحكام موجب داريد ، توجه خويش روابط حسن و
اين همچنين":ميافزايد وي ".شد خواهد خانواده تمامي براي
كنار در و ميكند پر شعف احساس از را خانواده محيط موضوع
و.ميسازد مطلوب خانواده تمام براي را بودن يكديگر
عمل يك صورت به كه باشد سهل قدر آن ميتواند آن اجراي
كودكتان وقتي كه نيست معني بدان اين و درآيد ناخودآگاه
به من":بگوييد او به داد انجام كماهميت كار يك فقط
است بهتر:ميگويد بنسون دكتر ".ميكنم افتخار تو داشتن
عالي تو":بگوييد و بوسيده را او بگيريد ، آغوش در را او
".ندارد وجود آن براي هم دليلي و هستي
بكشيد دوش به را مسئوليت بار بايد همسرتان و شما -4
انجمن توسط (ش.:-ه 1377)ملي گسترده مطالعه يك طبق
كارهاي در مادر و پدر وقتي كار ، و خانواده غيرانتفاعي
اعضاي از عضوي هر ورزند مشاركت مسئوليتهايشان و منزل
.شد خواهد بهرهمند حاصله كار از خانواده
از مراقبت در شاغل مردان چيست؟ مادر براي حاصله نتيجه
.كرد خواهند مشاركت ازپيش بيش روزمره كارهاي و كودك
آن در "حقيقتا ما كه راهي كتاب نويسنده)كوتز استفاني
منزل كارهاي انجام در مردان قصور:ميدارد بيان (هستيم
مردان وقتي است زنان اضطراب و افسردگي براي بزرگ علت يك
ابتدا در است ممكن شوند منزل كار درگير جدي طور به
است آن بر حاكي مشاهدات تمامي اما كند ، بروز اختلافاتي
مستحكمتر وخانواده ازدواج و راضيتر زن آن ، از بعد كه
مردان براي نيز بچهداري امر در مشاركت همچنين.شد خواهد
ميكند ، فرزندان وقف را خود خانواده پدر وقتي و است مفيد
مضر عادات از را او كه گشته سالمتري تصميمات اتخاذ موجب
به زدن صدمه سبب كه مخدر ، مواد و الكل به اعتياد شبيه
مشاركت همه از مهمتر و ميدارد ميشود ، درامان خويشتن
.است دلپذير امري كودكان براي فرزندان نگهداري در والدين
را فرصت اين كودكش به ميكند عمل بدينگونه كه پدري
آن بر علاوه و كند مشاهده را والدين همكاري كه ميدهد
بدست يكديگر با مادر و پدر ارتباط نحوه از مثبتي احساس
چشمگيرتر اخير سال از 20 پدران توسط همكاري اين و آورده
.است شده
فرزندانتان از كدام هر از توانايي هر براي است بهتر -5
كنيد شادماني و خوشحالي اظهار
متفاوت خلقوخويي و علايق توانائيها ، استعدادها ، كودكان
تفاوتها اين به توجه با والدين رسيدگي چگونگي و دارند
را كودك مراقب والدين و داشت خواهد آنها واكنش به بستگي
در.بسازد ديگر كودك شبيه را خود كه كرد نخواهند مجبور
از كدام هر قوت نقاط و علايق به است بهتر عوض ،
.بگذارند احترام فرزندانشان
خانواده تكتك فردي خصوصيات به كه استوار خانواده يك
كه ميكند منتقل را پيام اين كودك به ميگذارد احترام
مناسب حرفهاي يا و شغل يافتن براي جستجو منظور) نوآوري
مناسب شما كه است اين از بهتر كردن (است شخصي استعدادهاي
.نباشيد خويش كار با هماهنگ و
سازنده صورتي به را ناملايمات و برخوردها است بهتر -6
كرد هدايت
داشتن اگرچه":ميدارد ابراز اطفال متخصص لوين سوزان
در سعي اما است ، زيانآور بسيار كودك براي هميشگي اضطراب
و است غيرممكن هم كشمكشها و برخوردها تمامي از اجتناب
و بحث مهارت يادگيري نيازمند كودك و نيست كودك سود به هم
".است ناملايمات حل و مجادله
سازنده طور به مشكلات با استوار eخانواده يك چگونه
ناكامي شبيه احساساتي والدين نخست ، ميكند؟ برخورد
در سپس ، .بپذيرند زندگي از جزيي عنوان به را وعصبانيت
منفي ، احساسات بيان كه بياموزند كودكان به خردسالي همان
را خانواده اعضاي از يكي ناراحتي آنكه ديگر و بوده خوب
او ناراحتي و حرفها به كه بفهمانيم او به و بگيريم جدي
است ممكن كه ميآموزد كودك به اين و ميدهيم نشان توجه
.شود پذيرفته ديگران نقطهنظرهاي گاهي
شرح بدين اختلافات بيان و بروز هنگام در موءثر روش يك پس
گوش دقت به مقابل شخص سخنان به بكشيد ، عميق نفس يك:است
.كنيد تكرار را ميكنند بيان ديگران كه آنچه و دهيد
ميكنند شناسايي را اختلافات تنها نه استوار خانوادههاي
:ميگويد نويسنده اسكارفميپردازند هم آن حل به بلكه
وسائلش جمعآوري براي را شما تقاضاي "مكررا كودكتان اگر"
، شما بسيار تذكر عليرغم همسرتان اينكه يا بگيرد نشنيده
و باشيد عاقل مادر يك كه است بهتر ندهد ، آب را گلها
كار اين تو اما جمعكني را وسايلت تو ميخواستم":بگوييد
،"هستم عصباني تو دست از دليل همين به و ندادي انجام را
!نميدهد گوش من حرفهاي به كس هيچ":بگوييد اينكه نه
روش در ".ندادهايد گوش حرفهايم به شما حال تابه "اصلا
كنند تلاش مشكل حل در ميشود داده اجازه خانواده به درست
.سازند متهم را يكديگر آنكه نه
باشيد پايبند سنتي مراسم به -7
در "دايما كودكان و بزرگسالان كه جايي در عصر ، اين در
داشته دنيا اين از خود براي جداگانهاي سهم تا تلاشند
تا ميكند كمك خانوادهها به برنامهها اين باشند ،
،"عملا.باشند سهيم تلاش اين در يكديگر با و آهستهتر
.است متفاوت ديگر خانواده با خانواده هر از برنامهها اين
مذهبي ، مراسم در منظم شركت شامل ميتواند برنامهها اين
انجام تعطيل ، ايام شبهاي در جمعي دسته و منظم بازي يك
اين تمام در كه آنچه سنتي ، مناسبتهاي يا و بزرگداشتها
و مراسم اين تمام كه است ، نظم بوده ، مشترك برنامهها
.ميشود برگزار خاصي روزهاي در برنامهها
ثبات و امنيت مراسم نوع اين":ميدارد اظهار هات دكتر
در خانواده بودن جمع و برده بالا كودكان در را شخصيتي
كودكان همچنين و كرده تقويت را اعتماد احساس يكديگر كنار
از جزيي اينكه از مطلوبي احساس خانوادهها گونه اين
.دارند خانوادهاند ،
سوءالات كودك كه است محلي خانواده كه ميدارد بيان اسكارف
و منسجم خانواده يك در و كرده كشف را زندگي درمورد اساسي
.است مثبت اينسوءالات تمامي به پاسخ استوار
پرنتز مجله:منبع
نوري.ح معصومه:مترجم
صورت به و منصفه هيات بدون باقي دادگاه
شد برگزار علني نيمه
دبيري سر شوراي عضو باقي عمادالدين دادگاه :اجتماعي گروه
حضور بدون روزنامه در مطلبي نوشتن اتهام به فتح روزنامه
.شد برگزار علني نيمه صورت به و منصفه هيات
دادگاه نگهباني دادگاه ابتداي در:ما خبرنگار گزارش به
تنها و كرد جلوگيري قضايي مجتمع به خبرنگاران ورود از
.كردند پيدا ورود اجازه خبرگزاري و سيما و صدا خبرنگاران
به بود رفته دادگاه به باقي همراه به نيز كه قوچاني محمد
دادگاه رئيس به قوچاني.شد اخراج دادگاه از مرتضوي دستور
چيزي بخواهيم ما كه نمانده روزنامهاي ديگر بود گفته
به اهانت دليل به بود شده گفته وي به "ظاهرا بنويسيم
دادگاه در وقت آخر تا بايد جمله اين گفتن خاطر به دادگاه
.شود رسيدگي هم او موضوع به تا بماند
حضور عدم بدليل باقي عمادالدين دادگاه ، جلسه درابتداي
قاضي است ، علني غير جلسه اين گفت خبرنگارانروزنامهها
اسلامي ، جمهوري خبرگزاري گفتخبرنگاران وي پاسخ در مرتضوي
.است كافي بودن علني براي شما خانواده و سيما و صدا
حضور امكان دادگاه فضاي محدوديت بدليل كرد اضافه مرتضوي
تاكنون است گفتني.ندارد وجود جلسه در بيشتري افراد
جاي كه قضايي مجتمع هفتم طبقه در دادگاه 1410 علني جلسات
.ميشد برگزار داشت كافي
مدعيالعموم نماينده شريفي عبدالله از سپس دادگاه رئيس
پرونده اين شاكي اولين عنوان به خود شكايت طرح به خواست
.بپردازد
آياخشونت" عنوان با شده چاپ مقالات به بااشاره شريفي
مقاله ، اين تائيد و باقرزاده حسين قلم به "مجازاست دولتي
"نشاط" روزنامه در عمادالدينباقي توسط ديگري مقاله طي
و اعدام" عنوان تحت و سال 1378 شهريورماه دوم تاريخ در
به واهانت قرآني احكام به اهانت بهاتهام را باقي ،"قصاص
وي براي اسلامي مجازات درخواست و دانسته مجرم مقدسات ،
.كرد
و كرد دادگاهاعتراض صلاحيت به نسبت باقي عمادالدين
خود دلايل تشريح در متهم وكيل دادگاه ، رئيس خواست بنابه
.گرفت قرار جايگاه در دادگاه ردصلاحيت به نسبت
را خود موكل ابتدا ، در متهم مدافع وكيل حائري مسعود
قانوني مسئوليت نداشتن را آن دليل و تعقيبندانست قابل
.كرد عنوان مقالهيادشده چاپ به نسبت موكلش
روزنامه مسئول مدير متوجه را مقاله چاپاين مسئوليت وي
"قبلا نيز مديرمسئول اين اينكه به باتوجه:افزود و دانست
.ندارد وجود محاكمه براي ديگردليلي شده ، محاكمه
قانون و 27 مواد 25 ، 26 به اشاره با همچنين حائري
با را مطالب يكايك نشر جزايي كهمسئوليت مطبوعات
.ندانست تعقيب قابل را موكلش ميداند ، مديرمسئول
هيات حضور بدون دادگاه در محاكمه انجام به متهم ، وكيل
بايد باشد ، مطبوعات دادگاه اگر:گفت و گرفته ايراد منصفه
.باشد داشته حضور منصفه هيات
دادگاه قرار متهم ، وكيل اظهارات به پاسخ در مرتضوي قاضي
قضات هيات نظر اساس بر كه كرد قرائت را زمينه دراين
عمومي دادگاه شعبه 1410 استانتهران ، نظر تجديد دادگاه
به رسيدگي وصلاحيت شده قلمداد عمومي محاكم جزو تهران
.دارد را تهران قضايي حوزه در اشخاص عمومي جرايم
و بگيرد قرار جايگاه در تا شد خواسته متهم از ادامه در
مقاله موضوع باقي عمادالديندهد ارائه خودرا دفاعيات
را نشاط روزنامه در شده چاپ "وقصاص اعدام" عنوان تحت خود
دولتي خشونت آيا" عنوانمقاله تحت باقرزاده ادعاي نفي در
.كرد اعلام "مجازاست
خواند مقدسات و دين از دفاع در را خود مقاله همچنين ، وي
گفته نيز خرداد روزنامه با مصاحبه در كه همانگونه:وگفت
و غيرتحقيقي نوشته يك باقرزاده مقاله نظراينجانب ، از شد ،
.است غيرعلمي
و علما نوشتههاي و سخنان و بيانات به بااشاره متهم
مقاله:گفت خود ، مقاله محتواي از دردفاع دين بزرگان
نفي بلكه نيست نظراتباقرزاده توجيه وجه هيچ به اينجانب
.بودهاست باقرزاده مقاله
را آن و گرفته ايراد مقاله اين به كه كساني افزود وي
را (ره)امام سخنان نوعي به خود ميدانند مقدسات به توهين
مخالفت مستقيم غير بهطور امام نظرات با و كرده تحريف
ماه گفت9 وي خبر مركزي واحد خبرنگار گزارش به.كردهاند
قوه وقت رئيس يزدي آيتالله قصاص و اعدام مقاله از قبل
نه حكومتهاست ساخته اعدام كه ميگويد همايشي در قضائيه
دهيم تطبيق بينالمللي قوانين با را خودمان بايد ما شرع
چرا نوشتهام مقالهام در هم من را جملات اين "دقيقا
.نگرفت ايرادي ايشان از هيچكس
تعدادي نظرات به خود دفاعيات ادامه در باقي عمادالدين
مقاله از "مقدسات به اهانت" اتهام رد در مراجع و علما از
داشتم اشتغال حوزوي علوم به من 12سال:گفت و پرداخت خود
صلاحيت حوزوي و ديني مطالعات در ساله سوابق 24 داشتن وبا
.باشد جرم نميتواند نظر اختلاف صرف ولي.دارم را بحث اين
وعلمايي (ره)امام حضرت سخنان و بيانات به بااشاره باقي
از دفاع به طباطبايي علامه خوانساري ، همچونسيداحمد
بين تفاوت و پرداخت "قصاص و اعدام" مقاله در نظرياتخود
.كرد بيان را الهي حكم عنوانيك به قصاص و اعدام
دين ضروريات به منكر را متهم براينكه تاكيد با قاضي
خواستيد خود مقاله بانوشتن شما پرسيدآيا وي نميدانداز
كنيد؟ توجيه را باقرزاده مقاله
"قصاص و اعدام" مقاله آن نوشتن با من:گفت جواب در باقي
دين از و باشم كرده اقدامي باقرزاده مقاله دررد خواستم
.كنم دفاع
و اعدام با رابطه در كه مطالبي:كرد تاكيد دوباره متهم
مقاله از دفاع مطلقا نوشتهام ، مقالهخود در قصاص
اصول از را كهاعدام افرادي تائيد در و نبوده باقرزاده
بوده علمي بحث يك فقط و است نبوده نيز ميدانند دين
.است منطبق علما نظر كهبا
"مقدسات به اهانت"اتهام با درارتباط مدافع وكيل ادامه در
نه نوشته"قصاص و اعدام" عنوان تحت باقي كه مقالهاي:گفت
ضعف جهت به حتي بلكه نيست باقرزاده مقاله تائيد در تنها
ارزش آن ، بودن استدلال فاقد و باقرزاده مقاله وضعف مفرط
ابتدا از كه است تاسف باعث براياينجانب و ندارد حقوقي
.مقالهشدهاست اين از تصوري چنين
مطالب است ممكن كه بوده اين باقي هدف:افزود حائري
را بوم و مرز اين جوانان ذهن باقرزاده مقاله نظير مسمومي
به و علمي مباحثه يك درگشايش كرده سعي و نمايد ملكوك
است ، عللآن قرآني آموزههاي كه امر اين رساندن اثبات
.كند مطرح استدلالي بحث
انگيزه باقي:گفت باقي مقاله اول پاراگراف به بااشاره وي
تفسير و استدلال به و داده نشان مقاله درابتداي را خود
.است داده انگيزههابار و عواطف مقابل در
درقسمتي:افزود خود دفاعيات از ديگري دربخش مدافع وكيل
كه ميكند قرآن در اعدام نفي از سخن مقاله ، باقي ، از
براي قرآن در "عدم" مجرد ريشهثلاثي از كه است اين منظور
دانسته قتل تعبيرقرآنيرا وصريحا نشده استفاده مجازات
است لفظي بحث بنابراين بشود اعدام منكر آنكه نه است
همچنين وي.ندارد جزايي طبعا و حقوقي بار وهيچگونه
ازآن ديگر قسمتي وهمچنين مقاله از چهار بهبند بااشاره
ايشان كه است برداشتي اين:گفت قصاص ، شريفه درتفسيرآيه
كه باشد داشته ديگري نظر ديگري شخص ممكناست و داشتهاند
رحمت موجب را اختلافنظر ،(ص)اسلام پيغمبر بهگفته
.است فراوان اختلافات ازاين فقها بين كه همانگونه دانسته
است علمي محافل در علمي مباحث اين طرح جاي:افزود حائري
و فضا در موكلم چون اينكه مضافا ندارد جرم به ربطي و
در اهانتآميز الفاظ وازطرفي نموده تحرير ديگري عالم
را حتياشتباه و علمي نظر اختلاف و ندارد وجود مقاله
تقاضاي درنتيجه داد قرار جزايي دعواي موضوع نميتوان
.دارم دادگاه محضر از را باقي عمادالدين برائتآقاي
عمادالدين اتهامي پرونده به رسيدگي ادامه مرتضوي قاضي
موكول (سهشنبه) امروز صبح دقيقه و 30 بهساعت 8 را باقي
ستاد به مربوط را درجلسهآينده شده مطرح شكايت و كرد
.كرد ذكر اسلامي انقلاب پاسداران سپاه مشترك
|