نوار ، حمل و نگهداري كرد تاييد مجلس
نيست جرم عكس و فيلم
ريال ميليون مردم 127 گذشته روز ده ظرف
كردهاند كمك كارشده بي نگاران روزنامه به
كودكان خاموش مرگ آزاري كودك
وتربيت اصلاح كانون بچههاي با
شد منتقل بند به گنجي اكبر
رفت دادگاه به اقتصاد اخبار مسئول مدير
آزاد دانشگاه دانشجويان اعتراضآميز تحصن
شد برگزار زاهدان
حمايت براي مرز بدون خبرنگاران سازمان
روي ايراني شده تعطيل روزنامههاي از
ميكند جمع امضاء اينترنت
مدارس ، نام ثبت زمينه در مردم شكايات به
ميشود رسيدگي
دانشجويان مشكل حل قرارداد نويس پيش
شد تدوين قم فاطميه
نوار ، حمل و نگهداري كرد تاييد مجلس
نيست جرم عكس و فيلم
يك الحاق طرح به مجلس نمايندگان ديروز :اجتماعي گروه
آن براساس كه اسلامي مجازات قانون ماده 640 به تبصره
فيلمهاي حمل و نگهداري و اجاره ممنوعيت خواستار طراحان
.ندادند راي شود ، تلقي جرم مستهجن و مبتذل
صدور با كشور عالي ديوان پيش چندي ما ، خبرنگار گزارش به
اعم فيلم نقاشي ، طرح ، نگهداري كرد اعلام رويه وحدت راي
را عمومي اخلاق و عفت كه چيزي هر كلي طور به يا ويدئو از
توزيع و تجارت منظور به كه صورتي در فقط كند جريحهدار
در مزبور وسايل از نگهداري صرف و ميشود محسوب جرم باشد
جنبه فاقد نباشد توزيع و تجارت نشانگر آن تعداد كه صورتي
طرحي مجلس نمايندگان از گروهي راي ، اين از پساست جزايي
فيلمهاي اجاره و نگهداري آن براساس كه كردند تهيه را
آن به مجلس نمايندگان كه شود تلقي جرم مستهجن و مبتذل
.ندادند راي
ريال ميليون مردم 127 گذشته روز ده ظرف
كردهاند كمك شده كار بي روزنامهنگاران به
آماده فلسطين انقلاب شعبه صادرات بانك حساب 1617 شماره *
است بيكارشده روزنامهنگاران به مردمي كمكهاي دريافت
كمك عنوان به ريال ميليون مردم 127 تاكنون :اجتماعي گروه
حساب 1617 به تعطيلشده روزنامههاي روزنامهنگاران به
صنفي انجمن نام به فلسطين انقلاب شعبه صادرات بانك
.كردهاند واريز روزنامهنگاران
صنفي انجمن مديره هيات عضو ارغندهپور كريم
:افزود ما خبرنگار به مطلب اين اعلام با روزنامهنگاران
روزنامهنگاران مورد در اطلاعات تكميل از پس پولها اين
.ميگيرد قرار آنها اختيار در بيكارشده
ارديبهشت حقوق دارد انتظار انجمن البته:افزود وي
اين و شود پرداخت روزنامهها خود توسط روزنامهنگاران
اختيار در روزنامهنگاران اين خردادماه حقوق بعنوان پول
:گفت مردم از تشكر ضمن ارغندهپور.ميگيرد قرار آنان
از كاملي گزارش بزودي و دارد ادامه همچنان كمكها اين
.ميشود ارائه آن هزينه نوع و ميزان
كودكان خاموش مرگ آزاري كودك
و پاك فرشتگان.مشتركاند زندگي ثمره كودكان :اشاره
حلاوت مادر و پدر كام در را زندگاني شهد كه هستند معصومي
در تا شدهاند سپرده ما دست به كه الهي مواهبي.ميبخشند
.است كودكان آن از فردا چون باشيم ، كوشا پرورششان و رشد
امانتها اين به بيمسئوليتي سر از كه والديني هستند اما
.بيتوجهاند و بيتفاوت
خود كه آنگونه آورده ، حساب به خود اموال جزو را بچهها
نونهالانشان با -است شايسته كه آنچنان نه -مايلاند
طوفان در كه غنچههايي چه ميان اين در.ميكنند رفتار
شده تقصيري مرتكب بيآنكه نميشوند پرپر خانواده خشم
.باشند
چگونه كه است اين نميسازد رها را ذهن لحظهاي كه پرسشي
كه شوند بيرحم قدري به خانواده يك اعضاي است ممكن
مرگ كتاب در.رسانند آسيب خود افراد عزيزترين به بتوانند
مورد مختلف زواياي از مقوله اين ميشود ، تلاش خاموش
.گردد تبيين و بررسي
مختلف اشكال به تاريخ ، طول در همواره كودكان اذيت و آزار
جزوآسيبپذيرترين كه كودكان عبارتي بهاست داشته وجود
-گوناگون افراد تعرض معرض در هميشه هستند ، اجتماعي اقشار
.ميگرفتند قرار -اجتماع يا خانواده در خواه
.ميشود اطلاق "آزاري كودك" كودكان ايذاي پديده به امروزه
موجب كه است رفتاري آزاري كودك روانشناسي ، ديدگاه از
روند به و ميگردد كودك رواني و عاطفي ذهني ، جسمي ، آزار
.ميرساند آسيب وي سلامت و طبيعي رشد
ناآشنايي و ناآگاهي چون گوناگوني علل از ناشي پديده اين
مشكلات طلاق ، اعتياد ، فقر ، كودك ، حقوق به نسبت افراد
مزمن بيماريهاي و خانوادگي مشكلات كودك ، آزارگران رواني
.است كودكان در درمان قابل غير و
;كودكان استثمار و كار جمله از مختلف طرق به آزاري كودك
نامادري ، ناپدري ، يا خود والدين توسط كودكان ايذاي
در تبعيض ;كودكان به جنسي تجاوزهاي ;ناخواهري و نابرادري
فرزندان ميان تبعيض يا جنس دو بين تبعيض صورت به خانواده
.مييابد ظهور...و ناكارآمد آموزشي نظام ;جنس يك از
نسلي داشتن در جامعه هر پيشرفت و تعالي كه آنجايي از
ميتواند ، امروز كودكان صحيح پرورش پوياست ، و توانا سالم ،
.باشد بهتر فردايي ساختن سوي به استوار گامي
قانوني و طبيعي حقوق از انسان يك عنوان به ميبايست كودك
-كس هر توسط حقوق اين كه صورتي در و باشد بهرهمند خويش
-شود انگاشته ناديده...و مدرسه اولياي يا والدين خواه
.كند رسيدگي كودكان قبيل اين وضعيت به مرجعي
;است نشده ايجاد ما كشور در مرجعي چنين تاكنون متاسفانه
قرار كودك يك ايذاي جريان در كه افرادي تنها نه يعني
براي را مكاني ديده ، آزار كودك خود يا ميگيرند
قضايي مراجع به مراجعه صورت در بلكه نمييابد ، گزارشدهي
با "عملا موجود ، قوانين نشدن اجرا يا نقص دليل به نيز
.ميشوند روبهرو مشكل
كودكان درمورد اطلاعات و آمار نداشتن وجود ديگر معضل
آزار كودكان مورد در جامعي تحقيق تاكنوناست ديده آسيب
از تنها.است نگرفته انجام ما كشور در منسجم طور به ديده
به مطبوعات در آزاري ، كودك درمورد گزارشهايي سال 1376
:است بررسي قابل مختلف ابعاد از گزارشها اين كه رسيد چاپ
مطرح جسماني ازبعد را آزاري كودك گزارشها ، تمام -
كه رواني و روحي فشارهاي كه است حالي در اين.كردهاند
هنجار به نا فردي وي از آينده در و ميآيد وارد كودك بر
.نگرفتهاند قرار عنايت مورد ميسازد ،
اطلاعاتي پايه بر تنها روزنامهها در شده درج موارد -
چاپ محلهاي به كه مراكزي كرج ، و تهران از كه است بوده
.است شده گزارش بودهاند نزديك نشريات ساير و روزنامهها
اطلاع به روستاها يا شهرستانها در مشابه رخدادهاي يعني
.است نرسيده مردم
ريشهيابي نه و -رخدادها و ماجرا شرح به تنها مطبوعات -
تنها عبارتي به ;كردهاند اكتفا -كارشناسانه بحثهاي و
.است بوده مدنظر مخاطبان به آگاهيبخشي ، نه و اطلاعرساني
با آزاري كودك پديده:گفت بايد فوق موارد به توجه با
دركشور هنوز اما دارد ، بشر تاريخ قدمت به گذشتهاي اينكه
و ارزيابي بررسي ، مورد صحيح و علمي شكل به چندان ما
.است نگرفته قرار شناخت
سال روزنامههاي در آزاري كودك مورد چندين درج از پس
دولتي غير هم "عمدتا كه سازمانهايي و انجمنها ازسوي 1376
.شد آغاز حركتهايي بودند ،
و كودكان حقوق از حمايت ملي انجمن مسئولان پيگيري
و آزاري كودك مورد چند با ارتباط در مجلس نمايندگان
يكي اصلاح به منجر سرانجام مطبوعات در آن گسترده بازتاب
(ماده 1173).شد حضانت مورد در مدني قانون مواد از
مورد در قانوني ماده يك اصلاح با تنها آيا اينجاست ، پرسش
آيا شد؟ خواهد حل والدين ستم تحت كودكان مشكل حضانت ،
نظر مورد كه صورتي به را موجود قوانين قانون ، مجريان
ميكنند؟ اجرا است ، بوده قانونگذاران
كارآمد و روز به قوانيني تدوين با تنها آنكه ديگر پرسش
كودكان از ميتوان قانون ، اجراي نحوه بر نظارت يا
كنيم تفهيم والدين به قادريم چگونه كرد؟ حمايت بيدفاع
كودكان آزار به منجر نهايت در كه را مشكلاتي ريشه كه
رابا والدين ميتوان چگونه جست؟ خانواده در بايد ميشود ،
آشنا خويش مسلم حقوق با را كودكان برعكس و كودك حقوق
ساخت؟
***
محبت ، كه است الهي هديهاي ما ديني و ملي فرهنگ در كودك
جامعه و خانواده وظيفه او تعالي و رشد مراقبت ، ملايمت ،
در كودك فرهنگي ، تلقي اين خلاف بر اينكه امااست
اذيت و موردآزار سايرين و والدين سوي از جامعه و خانواده
اين.است اجتماعي مشكل و مساله يك از نشان ميگيرد ، قرار
گسست و مفرط فردگرايي دليل به غربي جوامع در مشكل
يك به و دارد ديرينه سابقهاي خانواده ، نهاد بنيادهاي
.است شده تبديل پيچيده معضل
به سر تازگي به "آزاري كودك" مساله ما جامعه در متاسفانه
.گيرد خود به وسيعتري ابعاد ميرود و كرده آغاز گشودن
و چارهانديشي مشكل ، به توجه و طرح ضرورت موضوع اين
.ميكند اجتنابناپذير را آن با مواجهه براي تدبير
از فرهنگي تلقي طرز و سابقه آن چرا كه پرسش اين پاسخ
شايد نكرد ، مصون معضلي چنين مقابل در را ما جامعه كودك ،
نوعي كه برگردد رقيب اجتماعي -فرهنگي تلقيهاي طرز به
انسان يك عنوان به او حقوق نفي با را كودك از شيءانگاري
را تاديب تربيتي مفهوم كه سنتي نگرشهاي يا.ميكند ترويج
و جسمي شكنجه و آزار و "تنبيه" كه ميدهد توسعه چنان
كمتر ظهور و بروز ديگر سوي از.است شده شامل نيز را روحي
را آزاري كودك رسمي آمار قلت و ايران جامعه در مشكل اين
درجامعه مشكل اين نداشتن وجود حساب به خوشبيني ، با نبايد
فرياد براي زبانگويايي نه كودكان كه چرا ;كرد تلقي
به دسترسي يا شكايت براي زيادي توان و امكان نه و دارند
و خصوصي" دليل به همچنين.عمومي تريبونهاي و رسانهها
و مراجع موارد ، از بسياري در مشكل شدن تلقي "خانوادگي
و مدارس بيمارستانها ، انتظامي ، نيروي و پليس چون مراكزي
آزاري كودك موارد گزارش به چنداني تمايل آموزشي ، مراكز
مواردي ، چنين گزارش صورت در حتيندارند قضايي مراكز به
قيموميت و ولايت از كه ويژهاي تفسير به توجه با قضات
دليل به همچنين دارند ، فرزند بر پدر خصوص به والدين
شاكي وجود بدون نيستند ، حاضر تنبيه ، و تاديب مرز ابهام
.دهند قرار بررسي مورد را جرايمي چنين
فيزيكي و جسمي موردآزارهاي در فقط مانع و ابهام همه اين
كودك رواني و روحي آزارهاي اگر اما است ، عمدي و مشهود
يا حقوق از محروميت جنسي ، آزارهاي فشار ، و تهديد همچون
نزديكان و والدين بيمبالاتي و بيتوجهي از ناشي حوادث
دهيم ، قرار توجه مورد نيز را كودك از نگهداري و مراقبت در
ميتوان كه طوري بهشد خواهد بيشتر بسيار فاجعه عمق
به كه دانست "خاموش مرگ" نوعي را كودكان شكنجه و آزار
براي نيز زبانگويايي و مانده دور نظرها از آشكار طرزي
.ندارد وجود درد اين فرياد
به كودكان از بيشماري تعداد كه حالي در است ، آن واقعيت
كشور اشغال و جنگ واگير ، بيماريهاي سوءتغذيه ، فقر ، علت
تعداد شاهد ميدهند ، دست از را خود جان بيگانگان ، توسط
.هستيم رفتار سوء براثر كودكان مير و مرگ زيادي
مراجع به كودكان فوت علت تعيين يا شكايت براثر مواقعي در
والدين خشم قرباني كه ميشويم مواجه كودكاني با قانوني ،
.شدهاند خود سرپرستان يا
معصوم كودكان اين اجساد شاهد هم چندگاهي هراز متاسفانه
شدت علت به بيشتر كه هستيم قانوني پزشكي تشريح تالار در
.رسيدهاند قتل به شده وارد جراحات
جاري چشمان از اشك تلخگاه واقعيات اين ديدن يا شنيدن با
ودر گرفته فرا خشم را وجودمان سراپاي گاه و ميشود
اما.ميخوريم افسوس زندگي گلهاي اين شدن پرپر به مواقعي
سود؟ چه
اين نميسازد ، رارها ذهن لحظهاي كه پرسشي ميان اين در
امنترين بايد كه خانه مانند جايگاهي در بايد چرا كه است
شاهد مواقعي در باشد ، كودكان براي مكان آرامترين و
است ، افراد براي مامني كه خانه گاه شويم؟ خشن رفتارهاي
خانواده اعضاي است ، ممكن چگونه.ميشود قتلگاه به تبديل
آسيب خود افراد عزيزترين به كه شوند بيرحم قدري به
رسانند؟
از بيرون به خانگي خشونتهاي اين آيا است ، اين ديگر پرسش
شد؟ نخواهد كشيده نيز خيابانها و خانه
اين تاثير و ميشود رفتارهايي چنين باعث عواملي چه
آنان آيا بود؟ خواهد چگونه كودكان اين آينده در رفتارها
شوم ميراث يك عنوان به آينده نسلهاي به را پديده اين هم
سكان ميتوانند كودكاني چنين آيا داد؟ نخواهند انتقال
و بقا باعث و گيرند دست رابر جامعه اين فرداي كشتي
.شوند بشريت آينده ارتقاي
و كودكان را آن جمعيت درصد از 50 بيش كه ما كشور
.نيست مستثني قاعده ازاين ميدهند ، تشكيل نوجوانان
...و علل شيوع ، مانند پديده اين جزييات از بسياري شناخت
شدن مطرح با خوشبختانه و دارد بيشتري پژوهشهاي به نياز
.است شده تلقي اجتماعي مهم معضل يك صورت به تازگي به آن ،
است شده سعي پورناجي بنفشه خانم نوشته خاموش مرگ كتاب در
مختلف جنبههاي به نسبت جانبه همه دركي به رسيدن براي تا
پديده علمي ، مشخص راهكارهاي ارائه و آزاري كودك پديده
قرار بررسي مورد مختلف زواياي و ابعاد از آزاري كودك
.گيرد
و غربي متخصصان و كارشناسان ديدگاه از آزاري كودك تعريف
كه كودكاني ويژگي ايران ، و جهان در كودكان ، وضعيت ايراني
آزارگر ، والدين خصوصيات و ميگيرند قرار اذيت و آزار مورد
و كودكان آزار حقوقي بررسي آزاري ، كودك اشكال و انواع
پديده ، اين گسترش از جلوگيري براي عملي راهكارهاي ارائه
با كه روزي اميد به.است كتاب اين در شده مطرح مباحث از
خصوص به افراد آشنايي و كودكان به مربوط مسائل طرح
يافته كاهش ديده آزار كودكان تعداد كودك ، حقوق با والدين
ما.آيد پديد آزاري كودك از پيشگيري براي كارآمدي نظام و
كه دوختهايم زماني به اميد چشم كودك دوستداران تمام و
هر -خود انساني و طبيعي حقوق به جهان سراسر در كودكان
.بينديشند بهتر فردايي به و يابند دست -نسبي طور به چند
انشاءالله
خاموش مرگ
آزاري كودك پديده به نگاهي
پورناجي بنفشه:تاليف
همشهري انتشارات
ريال قيمت9200
وتربيت كانوناصلاح بچههاي با
غفلت و دوستي
به ميگويد راحت خيلي.زدن حرف به ميكند شروع بيمقدمه
.اينجا آمده خودش معرفي با خودش و اينجاست اعتياد خاطر
خوب اولش كه ميداند چون كند ترك را اعتياد ميخواست دلش
مدت از بعد اما ميكرده سنگيني و راحتي احساس و بوده
مادرش با و ميشكسته را شيشهها و ميشده عصبي كوتاهي ،
بدش ديگر.بود شده خسته خودش اعتياد ازميكرده دعوا
.ديده تركش در بهتر و بود آمده
آوردي؟ روي مخدر مواد به چرا -
.كنم فراموش را موردي ميخواست دلم پوچ ، چيز يك خاطر به -
ميكرد اصرار بهم بود "غربت" ساكن كه دوستانم از يكي
.ميكني فراموش بكش ، حشيش بيا
چه؟ يعني كجاست؟ غربت -
يعني غربت كجاست؟ غربت نميدانيد شما:ميپرسد تعجب با
."غربتي" ميگويند هم ساكنينش به.سفيد خاك
به كردم شروع و پارك يك توي رفتيم كه ميدهد ادامه بعد
سرم هم بعد.ميخنديدم همهاش.آمد خوشم خيلي كشيدن ،
.بودم افتاده مدرسه و درس از.كشيدم حشيش ماه شد20 سنگين
و ميشد دعوايم مادرم با خانه توي نداشتم مواد وقتي
يك عرض در فقط من و است كارگر پدرم.ميشكستم را شيشهها
و محل پاسگاه رفتم هم بعد.شكستم شيشه تومان هزار ماه 70
.كردم معرفي را خودم
دادند؟ نشان واكنشي چه فهميدند وقتي خانوادهات -
شاگرد و خوب بچه.حيفي تو ميگفت.ميكرد گريه پدرم -
ميگفت فقط.بگويد چه كه بود مانده هم مادرم.هستي خوبي
.كردند دشمني باهاتكردند خرابت بد دوستاي
كني؟ چه ميخواهي آزادي از بعد -
كتابهاي گفتم.بود خوب درسم مدرسه تو.ميخوانم درس -
اين بر و دور هم ديگر.نمانم عقب كه بياورند را درسيم
كه ميدانم و چشيدم را مزهاش ديگر.نميروم چيزها جور
.ميكند بدبخت را آدم
مهدوي مرضيه
شد منتقل بند به گنجي اكبر
وضعيت مورد در جلاييپور حميدرضا :اجتماعي گروه
است خوب شمس آقاي وضع:گفت زندان در گنجي و شمسالواعظين
.است شده منتقل بند به نيز گنجي و
:افزود ميگفت ، سخن كتاب نمايشگاه در گذشته روز كه وي
و شمس پيش اكنون و است شده منتقل بند 325 به اكنون گنجي
.دارد جاي بقيه
انفرادي سلول به اين از پيش گنجي اكبر ميشود يادآوري
.بود ممنوعالملاقات و شده منتقل
رفت دادگاه به اقتصاد اخبار مسئول مدير
روزنامه مسئول مدير سحرخيز عيسي ديروز صبح :اجتماعي گروه
شعبه اين به شعبه 1413 احضاريه پي در اقتصاد اخبار
.كرد گفتوگو دادگاه رئيس با و مراجعه
احضاريهاي دريافت از پس سحرخيز ما ، خبرنگار گزارش به
به قاضي كه كرد مراجعه دادگاه به ديروز حضور ، تاريخ بدون
صحبت سحرخيز با دقيقه تنها 15 پرونده چند به رسيدگي دليل
.كرد
من با ملاحزاده قاضي برخورد:گفت ما خبرنگار به سحرخيز
دارد وجود اقتصاد اخبار از شكايت يا 3 گفت 2 و بود خوب
.است برخوردار كمتري حجم از روزنامهها بقيه به نسبت كه
از كه بود اين قاضي سخنان از من برداشت:افزود وي
قاضي:گفت وي.ميشود توقيف رفع اقتصاد اخبار روزنامه
اتهام تفهيم جلسه بهعنوان شنبه ، روز ساعت 30/11 براي
.است كرده تعيين وقت
آزاد دانشگاه دانشجويان اعتراضآميز تحصن
شد برگزار زاهدان
واحد اسلامي آزاد دانشگاه دانشجويان :اجتماعي گروه
به اعتراض در دانشگاه سراي مقابلاستاد در زاهدان
.زدند دست تحصن به كنوني وضعيت
دانشگاه رئيس استعفاي خواستار شعارهايي در دانشجويان اين
بيكفايت ، مدير شعار مدتي و شدند زاهدان واحد اسلامي آزاد
.دادند سر را استعفا استعفا ،
هدايت با متحصن دانشجويان ايسنا خبرنگار گزارش براساس
پاسخي و پرسش جلسه در و شده مسجد وارد دانشگاه مسئولان
جاسبي ، دكتر سياسي مشاور سيادتي ، دكتر حضور با دانشگاه كه
به تا خواستند ايشان از و نمودند شركت بود ، كرده برپا
.شود رسيدگي دانشگاه اسفبار وضعيت
مورد در شد مطرح پاسخ و پرسش جلسه در كه مسائلي از
واحد دانشگاه در چرا شد پرسش كه بود سنتي و محلي موسيقي
پاسخ در.است شده اعلام ممنوع سنتي يا محلي موسيقي زاهدان
وجود:گفت اسلامي آزاد دانشگاه سياسي مشاور پرسش اين
هيچ نباشد لعب و لهو آن محتواي اگر دانشگاه در موسيقي
.ندارد ايرادي
دربارهي پرسشهايي دختر دانشجويان جلسه ، ادامه در
در كه كردند عنوان واحد اين در چادر كردن اجباري مساله
ميباشد زن اسلامي پوشش حجاب ، :گفت سيادتي دكتر باره اين
به چادر كه اين از پيش باشد چادر كه نيست لازم "حتما و
.كرد بيان را آن فلسفه بايد شود سر
حمايت براي مرز بدون خبرنگاران سازمان
روي ايراني شده تعطيل روزنامههاي از
ميكند جمع امضاء اينترنت
اعلام مرز بدون خبرنگاران فرانسوي سازمان :اجتماعي گروه
روزنامهنگاران آزادي منظور به سهشنبه روز از كه كرد
در روزنامهها انتشار ممنوعيت ، رفع ايران در زنداني
از امضاء جمعآوري به خود اينترنت سايت روي بر ايران
.ميپردازد جهانيان
سازمان اطلاعيه ايسنا بينالملل سرويس گزارش به
براي اخير اقدامات برشمردن ضمن مرز بدون خبرنگاران
تعطيلي 16 جمله از ايران در مطبوعات آزادي محدودكردن
كه كرد اعلام روزنامهنگاران زندانيشدن نشريه و روزنامه
از حمايت عدم حكم در ايران روزنامهنگاران از حمايت عدم
بدون خبرنگاران سازمان است بشر حقوق و دموكراسي آزادي
امضاء جمعآوري به اينترنت سايت روي بر كه كرد اعلام مرز
.ميپردازد ايران مطبوعات و روزنامهنگاران آزادي براي
مدارس ، نام ثبت زمينه در مردم شكايات به
ميشود رسيدگي
در مدارس ثبتنام امر بر نظارت مركزي ستاد تشكيل با
پاسخ و رسيدگي خانوادهها شكايات به وپرروش ، آموزش وزارت
.ميشود داده آنها به لازم
و آموزش كل ادارات در مدارس ثبتنام بر نظارت ستاد
.است شده تشكيل نيز مناطق وادارات استانها پرورش
از پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط ادارهكل
و مطلوب نتيجهگيري براي كه كرد خانوادههادرخواست
در را خود مشكلات مسائلو ابتدا سرگرداني ، از جلوگيري
در پيگيريو خود شهرستان يا شهر بخش ، ادارات ستادهاي
مراجعه استانها مراكز در ستاد اين به نشدن ، قانع صورت
.كنند
شمارههاي 8172302 ، 8172393 ، پرورش ، و آموزش وزارت
تلفني ارتباط برقراري براي و 8898051را 8894068
اين در ثبتناممستقر بر نظارت مركزي ستاد با خانوادهها
.است داده اختصاص وزارتخانه
دانشجويان مشكل حل قرارداد پيشنويس
شد تدوين قم فاطميه
اطلاع چهارشنبه روز اسلامي آزاد دانشگاه :اجتماعي گروه
درمان بهداشت ، بينوزارت دادي قرار پيشنويس كه داد
مشكلات حل براي دانشگاه اين و پزشكي وآموزش
.است شده تدوين قم ، فاطميه پزشكي علوم دانشجوياندانشگاه
قرارداد اين:است آمده اسلامي آزاد دانشگاه دراطلاعيه
است مقرر و نرسيده آزاد دانشگاه تاييدنهايي به هنوز
وآموزش درمان وزيربهداشت ، فرهادي محمد آقايان بين موضوع
و مطرح اسلامي آزاد دانشگاه رئيس جاسبي عبدالله و پزشكي
.شود اعلام نهايي نتيجه مذاكره ، از پس
آزاد دانشگاه آموزشي معاون شجاع صادقي حسين پيشتر
شرايطي هيچ تحت دانشگاه اين كه كردهبود اعلام اسلامي
را قم فاطميه علومپزشكي دانشگاه دانشجويان نميتواند
.كند جذب
و ظرفيتپذيرش نبود دانشجويان ، اين پائين نمرات" وي ،
"آزاد دانشگاه با فاطميه دانشگاه درسي مطابقتواحدهاي عدم
.بود كرده ذكر دانشجويان پذيرشاين امتناع دلايل از را
آموزش كيفيت به كه ماههاست قم فاطميه دانشگاه دانشجويان
.دارند اعتراض آن ومديريت دانشگاه اين
|