نيازمند ;دانشگاه و صنعت ارتباط دفاتر
سازماني جايگاه و ساختار در تحول
!آور دست به دلي تواني تا
قرآن آيات با نماز در سيري
است برداشت امتحان ، كاشت آموزش
ميگذرند؟ چگونه امتحان روزهاي
استثنائي پرورش و سازمانآموزش رئيس
كشور استثنائي دانشآموزان آموزشي نظام
ميكند تغيير
ميرعماد موزه در نامه خاوران
نيازمند ;دانشگاه و صنعت ارتباط دفاتر
سازماني جايگاه و ساختار در تحول
;اشاره
شده انجام تحقيقاتي كار يك حاصل داريد پيشرو كه مطلبي
در كه است عشقآبادي زهرا و متقيان نفيسه خانمها توسط
همكاريهاي بينالمللي كنگره دومين و سراسري كنگره پنجمين
.است شده ارائه صنعت و دانشگاه دولت ،
-ارتباطي زمينههاي طرح در بازنگري منظور به پژوهش اين
در صنعت با ارتباط دفاتر تشكيل مصوبه درباره تحقيقي
توجه ضرورت بيانگر آن نتايج و است شده انجام دانشگاهها
اين پرسنلي ترميم و مديريت تقويت تشكيلاتي ، جايگاه به
.است دفاتر
درآمد
در سال 1361 در صنعت و دانشگاه ارتباطي زمينههاي طرح
شامل طرح اين.شد ابلاغ سپس و تصويب وزيران هيات
به بخشيدن تحقق براي لازم تشكيلات و ارتباطي زمينههاي
اين در لازم تشكيلات.است صنعت با دانشگاه ارتباط هدف
ارتباط دانشگاهي دفتر شامل ارتباطي ، دفاتر قالب در طرح
و فني دانشگاههاي در (صنعت با ارتباط دفتر) صنايع با
اجرايي ارگانهاي در دانشگاه با ارتباط دفتر مهندسي ،
فرهنگ وزارت در (دفترمركزي) صنعت با ارتباط دفتر و ذيربط
مشمول اجرايي دستگاههاي.است شده پيشبيني عالي آموزش و
نيرو ، فلزات ، و معادن صنايع ، نفت ، وزارتخانههاي طرح اين
پست اجتماعي ، امور و كار شهرسازي ، و مسكن ترابري ، و راه
وظايف و هستند بودجه و برنامه سازمان و تلفن و تلگراف و
ارتباطي زمينههاي تحقق در نيز دفاتر اين از يك هر
.است شده تعيين موردنظر ،
طرح ، اين در بازنگري منظور به صنعت با ارتباط مركزي دفتر
و وضعيت بررسي به اقدام آن اصلاح و بهتر اجراي جهت
منظور اين به و نمود صنعت با ارتباط واحدهاي فعلي جايگاه
.گرديد ارسال دانشگاهها تمام به و تهيه پرسشنامهاي
ارسال و تكميل را پرسشنامه دانشگاه حاصل ، 44 نتايج بنابر
.كردند
در 34 صنعت با ارتباط واحد شده ، انجام بررسي براساس
.بيبهرهاند آن وجود از دانشگاه و 10 دارد وجود دانشگاه
با ارتباط مسئول ارگان داراي دانشگاهها از درصد حدود 71
بيانگر گرچه ارقام اين.هستند گوناگون اشكال در صنعت
اما است ، ارگان اين وجود ضرورت به دانشگاهها اكثر توجه
واحد هيچ دانشگاهها از درصد در 29 هنوز كه ميدهد نشان
.نيست صنعت با ارتباط برقراري مسئول مستقلي
سازماني جايگاه
از بحث مورد دانشگاههاي در ارتباطي دفاتر سازماني جايگاه
:است قرار اين
(دانشگاه 26) پژوهشي معاونت
(دانشگاه 4) پژوهشي آموزشي معاونت
(دانشگاه 2) پژوهشي مديريت
(دانشگاه 2) رياست
با ارتباط واحدهاي از درصد جايگاه 82 آمار اين براساس
زمينههاي بنابراين و است دانشگاهها پژوهشي بخش در صنعت
و صنعت ارتباط پژوهشي كارهاي به بيشتر واحد ، اين كاري
اوليه طرح براساس كه آن حال ميشود ، معطوف دانشگاه
:از عبارتاند صنعت و دانشگاه ارتباطي زمينههاي
مشاوره و فني خدمات (الف
طرحها نياز مورد صنعتي تحقيقات (ب
صنعتي مراكز در دانشجويان عملي آموزش (ج
صنايع متخصصان و شاغلان بازآموزي (د
در دانشگاهها تحقيقاتي و علمي هيات اعضاي همكاري (-ه
مطالعاتي كارهاي و اجرايي دستگاههاي برنامهريزيهاي
در تدريس امر در صنايع متخصصان و صاحبنظران همكاري (و
دانشگاهها
با دانشگاهها كيفي و كمي فعاليت ميزان كردن هماهنگ (ز
صنايع متخصص انساني نيروي نيازهاي
كه -ه و ب الف ، بندهاي جز به ميشود مشاهده كه همانطور
زمره در بندها ساير است ، مربوط پژوهشي امور به نوعي به
با ارتباط دفاتر گرفتن قرار و ميشود محسوب آموزشي امور
ساير به كمتوجهي موجب دانشگاهها پژوهشي حوزه در صنعت
.ارتباطيميگردد زمينههاي
صنعت با ارتباط واحد ساختار
واحد دانشگاهها از درصد در 6 شده انجام مطالعات براساس
مسئولان توافق با و اداري نمودار از خارج صنعت با ارتباط
واحد نيز ازآنها درصد در 18.است شده ايجاد دانشگاه فعلي
يا يك صورت به بلكه نيست ، صنعت با ارتباط مسئول مستقلي
در 24 بنابراين و ميكند وظيفه اداي كارشناسي پست دو
.ندارد وجود "عملا صنعت با ارتباط واحد دانشگاهها از درصد
كافي پرسنل و اختيارات با مناسب سازماني نمودار يك وجود
.ميرسد نظر به ضروري دانشگاهها تمام براي
اداري مراتب سلسله در صنعت با ارتباط واحد مسئول جايگاه
هستند ، صنعت با ارتباط واحد داراي كه دانشگاههايي در
:است قرار اين از مديران جايگاه
(دانشگاه 17) مديركل يا مدير *
(دانشگاه 7) سرپرست *
(دانشگاه 5) كارشناس *
(دانشگاه 3) مسئول *
(دانشگاه 2) رئيس *
دفاتر از درصد حدود 50 در كه ميدهد نشان آمار اين تحليل
اداري مناسب حكم بدون و موقت صورت به مديران موجود ،
.هستند بهكار مشغول
كاركنان شمار
زير نتايج سمت تفكيك به پرسنل ، شمار سوءال به پاسخ در
:است شده حاصل
(نفر 14) مسئول كارشناس *
(نفر 23) كارشناس *
(نفر 4) كارشناس كمك *
(نفر 13) دفتري امور *
(نفر 4) موارد ساير *
(2) و (1) شماره جدولهاي در نيز ديگر طريقي به آمار اين
پرسنل از درصد جدول 64 اين طبق.است شده داده نشان
بيانگر كه هستند مسئول كارشناس و كارشناس صنعت با ارتباط
.است صنعت با ارتباط واحدهاي در سمت اين مناسب توزيع
چه متوسط طور به واحد هر در كه ميدهد نشان ميانگين
انحراف.كارهستند به مشغول سمت تفكيك به كارمند ميزان
آن نشانگر نيز مد و آماره اين پراكندگي معرف نيز معيار
.است طبقهاي چه به مربوط دادهها بيشتر كه است
نيروي شديد كمبود بيانگر شده ياد آمارههاي و آمار
.شود ترميم بايد كه است صنعت با ارتباط دفاتر در انساني
در كاركنان شمار زياد پراكندگي بيانگر آمار اين همچنين
.است دفاتر
پيشنهادها و نتيجهگيري
با دانشگاه هر ويژگيهاي برحسب كافي انعطاف با نموداري -1
متمركز صورت به و دستاندركاران و دانشگاهها از نظرسنجي
.شود ابلاغ دانشگاهها همه به و تصويب
آموزشي مسائل به ارتباطي زمينههاي از درصد حدود 60 -2
واحدهاي اكثر جايگاه حالحاضر در و است مربوط دانشگاهها
بازنگري بنابراين ، .است پژوهشي معاونت در صنعت با ارتباط
آموزشي زمينههاي بهتر و بيشتر پوشش جهت ساختار اين در
.ميرسد نظر به ضروري صنعت و دانشگاه ارتباط
صنعت ، با ارتباط واحدهاي مديران وضعيت آمار به توجه با -3
مديريت وضعيت به توجه كمي ارتباط اين ضعف دلايل از يكي
ضروري دفاتر اين مديريت به توجه و بررسي بنابراين.است
.است
ارتباط امر در شاغل انساني نيروي ساختار بررسي -4
ارتباطي دفاتر وظايف شرح تدوين از پس صنعت و دانشگاه
.ميشود پيشنهاد
:پاورقيها
واحد چند كه است آن نشاندهنده جدول داخل اعداد (2) و (1)
ستون هر تعداد به شده ذكر سمتهاي داراي صنعت با ارتباط
فاقد صنعت با ارتباط واحد كه 9 ميدهد نشان عدد 9.هستند
داراي 1 واحد يا 18 و هستند مسئول كارشناس كارشناسيا
.هستند مسئول كارشناس
با ارتباط دانشگاه ، در 5 كه ميدهد نشان آمار اين (3)
.هستند پرسنل فاقد صنعت
ماخذ و منابع
نامه تصويب صنعت ، و دانشگاه ارتباطي زمينههاي طرح -1
شماره 15674 ارديبهشت 1361 ، تاريخ 12 وزيران هيات
موجود وضعيت بررسي عشقآبادي ، وزهرا متقيان نفيسه -2
صنعت ، با ارتباط مركزي دفتر دانشگاهها ، در ارتباطي دفاتر
خرداد 1377
!آور دست به دلي تواني تا
.بود استثنايي جهات بسياري از امسال كتاب نمايشگاه
دوباره غيبت ، سالها از پس بار اولين براي آلماني ناشران
بخش همچنين.داشتند حضور علني شكل به نمايشگاه اين در
فعاليت هم فرانكفورت كتاب جهاني نمايشگاه اطلاعرساني
.داشت خوبي
كار بود ، همه از جالبتر من براي امسال كه آنچه اما
غافلگير "واقعا را يكي من كه بود SAL(UK) غرفه مسئولين
درصدي تخفيفي 20 كتابهايشان خريداران به آنها.كرد
آنها كتابهاي ديگر خريد براي را آن ميشد كه ميدادند
وقتي اما نميشد ، باورم چيزي چنين ابتدا.كرد استفاده
Theدلاري كتاب 81 و دادم ارائه را خريدم برگههاي
مدتها كه را History * Practiceof Ancient Asronomy
نفر منشد باورم گرفتم تحويل رايگان به بودم ، دنبالش به
(تحسينبرانگيز اقدام اين از كه بودم چهارم و نود صدو
.متشكريم.ميگرفتم بهره SAL(UK)
غريب عليزاده حسين
قرآن آيات با نماز در سيري
انتشارات و شده تاليف شاهچراغي سيدنصرالله توسط كتاب اين
هزار سه شمارگان در را آن اول چاپ فرزانگان ، چاپار
پيشخوان روي بر ريال قيمت 4500 به صفحه در 128 و نسخهاي
آيه بر 73 مشتمل حاضر مجموعه.است داده قرار كتابفروشيها
علاوه آيه ، هر زير در و است نماز خصوص در كريم قرآن از
مختصر توضيح و شرح به معتبر ، روايات ذكر با ترجمه ، بر
د ، و ج سني گروههاي براي كتاب ، اين.است پرداخته نيز آيه
و مادران و پدران مدارس ، تربيتي امور مربيان
ميتواند نماز خصوص در پژوهشي كارهاي به علاقهمندان
از خود ، اثر تدوين براي موءلف.باشد استفاده قابل و مفيد
.است برده بهره منبع از 30 بيش
آذربايجان نويد جديد شماره انتشار
فرهنگي ، اجتماعي ، سياسي ، نشريه از نهم و هفتاد شماره
"آذربايجان نويد" نام با تهران و كشور غرب شمال اقتصادي
صاحب.شد منتشر ريال قيمت 500 به و مترويي قطع صفحه در 8
منتشر اروميه در كه آذربايجان نويد مسئول مدير و امتياز
زبان به مختلفي مطالب آن ، در و است تبريزي مهران ميشود
درج كشوري موضوعات نيز و استاني درون حوزههاي در فارسي
در كه هفتهنامه اين فرهنگي مطالب عمده همچنين.ميگردد
نوشته تركي به است ، آذربايجاني ادبيات و هنر فرهنگ ، مورد
نويد موضعگيريهاي و مطالب به نگاهي باميشود
دوم مطبوعات طيف در را نشريه اين ميتوان آذربايجان ،
طريق از ميتوان نشريه اين با.كرد طبقهبندي خردادي
.كرد برقرار ارتباط اروميه در پستي 174/57135 صندوق
است برداشت امتحان ، كاشت آموزش
در امتحان مقوله به توجه چگونگي درباره توصيههايي
مادران ، مسئولان و پدران توسط يادگيري -ياددهي فرآيند
امتحانشوندگان و آموزشي
اضطراب ناخودآگاه ميشود ، مطرح امتحان واژه كه زماني هر
اين البته.ميشود ايجاد افراد در ناخواسته دلهرهاي و
اطرافيان بلكه امتحانشوندگان ، حال شامل تنها نه اضطراب
عملكرد ، اين كه ميرسد نظر به.است نيز خانواده اعضاي و
امتحانات ويژه به زندگي دوران در ناخوشايند تجارب بازتاب
معلمان كه گفت ميتوان بنابراين.باشد تحصيلي دوران
حد از بيش كه چرا هستند ، مسئله اين اصلي عاملين واولياء
تاكيد ، و اصرار اين و ميكنند تاكيد امتحان مقوله به
.ميكند ايجاد آنها فرزاندان در نامناسبي اثرات متاسفانه
مدرسه ، به ورود از قبل بچهها كه است داده نشان تحقيقات
طور به و ندارند امتحان به نسبت نامطلوبي واكنش هيچگونه
مطرح تحصيلي دوره شروع با آن ، عواقب و امتحان واژه معمول
.ميشود
امتحان و كاشت مثل تعليم و آموزش نگارنده اعتقاد به
بسيار بايد برداشت روز "معمولا لذا است ، برداشت مانند
و اضطراب اين نگذاريم و شود تلقي لذتبخش و خوشايند
لازم لذا و ببرد بين از را مطلوب فينفسه عمل يك نگراني ،
اولياي و تربيت و تعليم نظام دستاندركاران است
در را بچهها منفي نگرشهاي تا كنند سعي دانشآموزان ،
.دهند تغيير خصوص اين
مورد ميتوان مقوله سه در را امتحان اضطرابزايي عوامل
:داد قرار مطالعه
(...و خانواده اعضا اولياء ، ) خانه محيط -1
(...و فضا معلمان ، مسئولان ، ) مدرسه محيط -2
(...و باورها تفكرات ، ذهنيات ، ) امتحانشونده شخصيت -3
كاهش براي عملي راهبردهاي كنكاش و بررسي قطع ، طور به
.است اصلي منبع سه مطالعه طريق از دانشآموزان اضطراب
خانه محيط:الف
اثرات منزل ، محيط نامناسب شرايط و سختگيريها واسطه به
.ميشود ايجاد دانشآموز ارزشيابي روند در مخربي
(خانواده محيط)اعضاءخانواده و اولياء براي لازم توصيههاي
(...و صدا نور ، فضا ، ) مناسب و آرام فضايي ايجاد *
نمايي بزرگ و امتحان خصوص در حد از بيش تاكيد از پرهيز *
.آن
از بيش "بعضا كه اولياء استرس كاهش و كنترل *
.دارند اضطراب دانشآموزان
.منزل در دانشآموزان استراحت براي مناسب برنامهريزي *
كردن محروم جاي به دانشآموزان تفريح و بازي كنترل *
.آنان
اجراي بعداز و قبل تنبيهي اقدامات يا تهديد از پرهيز *
.امتحان
.امتحان اجراي از قبل مرز و حد نكردن تعيين *
.واختلافاتخانوادگي مشاجره از پرهيز *
.ديگران با دانشآموز تحقير و مقايسه عدم *
غذايي مواد و كمخوري پرخوري ، از پرهيز)مناسب تغذيه *
(...و كسلكننده تحريككننده ،
مدرسه محيط:ب
محل با مدرسه ، محيط در زايي اضطراب عوامل از ديگري بخش
محيطهاي از بيش امر اين و است ارتباط در امتحان اجراي
مدرسه محيط عواملدارد اثر دانشآموزان فعاليت بر ديگر
...و قوانين فضا ، معلمان ، مسئولين ، به مربوط ميتواند
.باشد
(مدرسه محيط)مسئولان براي لازم توصيههاي
.بيمورد وببندهاي بگير و سخت رسمي عمليات از پرهيز *
.دانشآموزان با اجرايي عوامل انگيز نشاط و آرام برخورد *
دانشآموزان تهديد از پرهيز *
دقايق در كلاس برگزاري و فشرده برنامههاي از پرهيز *
.امتحان آغاز از قبل
فضاي فيزيكي مسايل و صدا هوا ، نور ، كيفيت به توجه *
.امتحان
براي امتحانات اجراي از قبل مطالعاتي برنامه يك تدوين *
.دانشآموزان
.لازم توصيههاي جهت اولياء با جلسهاي تشكيل *
.امتحاني سوءالات مناسب حروفچيني و طراحي *
سوءالات اعمال از پرهيز و متوسط سوءالات طراحي و انتخاب *
.دشوار خيلي و مبهم
(دانشآموز) آزمونشونده:ج
روحيات ، شخصيت ، به مربوط اضطرابزا عوامل از گروه سومين
رغم به اوقات بعضي و است دانشآموزان نگرشهاي و ذهنيات
موجبات دروني مسايل يكسري مساعد ، عوامل ديگر بودن فراهم
بيروني كارايي كاهش نتيجه در و نفس به اعتماد كاهش
.ميشود آموزش فرآيند
دانشآموزان جهت لازم توصيههاي
.امتحاني دروس مطالعه براي مدت كوتاه برنامهريزي *
مطالعات جاي به تحصيلي سال ابتداي از عميق مطالعه *
.امتحان شب فشرده
.رواني و روحي ناراحتيهاي از پرهيز *
.امتحانات ايام در خود تفريحي برنامههاي كنترل *
.همكلاسيها و دوستان با گروهي مطالعات *
.امتحان اجراي از قبل كافي استراحت *
.آن اصلاح و درسي ضعف موارد و اشكالات بررسي *
از استفاده و مطالعه مورد دروس محتواي خلاصهنويسي *
.موءثرمطالعه روشهاي
پريشاني نفس ، عزت بودن پايين كه هستند معتقد صاحبنظران
دانشآموزان شود سعي بنابراين ميكند ايجاد اضطراب و
در را خود عملكرد از ورضايتمندي بودن ارزشمند احساس
.كنند درك امتحان جريان
فضليخاني منوچهر
ميگذرند؟ چگونه امتحان روزهاي
و اوليا دانشآموزان ، و است رسيده راه از امتحان روزهاي
فصل موفقيتآميز شدن سپري براي نوعي به كدام هر معلمان ،
.ميكنند تلاش تحصيلي سال سرنوشتساز و پاياني
كه ميبينيم را دانشآموزي كناري و گوشه هر در روزها اين
سال طي كه آنها حتي.ميكند آماده امتحان براي را خود
نيروي تمام روزها اين نگرفتهاند ، كتاب و درس از سراغي
ميگيرند كار به شبه يك تلاشي نشاندن ثمر به براي را خود
به اميد روزهاي بايد را امتحان روزهاي اساس همين بر و
.دانست شكست از بيم و موفقيت
به شيريني خاطرات امتحان روزهاي از كه آن براي بيترديد
بدون كه دهيم قرار توجه مورد را نكاتي بايد بسپاريم ، ذهن
.شد خواهيم مشكل دچار روزها اين گذران در آنها
بسياري دانشآموزان كه است مسائلي از يكي امتحان اضطراب
.هستند روبهرو آن با
اندكي كه است داده نشان آمده عمل به تحقيقات اگرچه
اين اگر اما است ، لازم يادگيري تقويت و تسريع جهت اضطراب
ميتواند شود ، خارج خود طبيعي حالت از نگراني و اضطراب
به آنها والدين و دانشآموزان براي را زيادي مشكلات
.باشد داشته همراه
اضطراب و ترس ايجاد عوامل و علل ابتدا بجاست اين بنابر
.بپردازيم عوامل اين بردن بين از به سپس و شناسايي را
امتحان براي آمادگي
و لازم آمادگي بايد ديگري كار هر مانند نيز امتحان براي
نتايج گاهي آمادگي ، اين نداشتن و باشيم داشته كافي
بار به دانشآموزان تحصيلي سرنوشت در را جبرانناپذيري
ايام در دانشآموزان است لازم اين بنابر.ميآورد
.كنند توجه نكات اين به امتحانات
خود قوت و ضعف نقاط امتحانات ، زمانبندي شدن مشخص از بعد
موجود خالي زمانهاي و فراغت اوقات و مختلف دروس در را
هرگز.دهيد اختصاص درسي ضعفهاي رفع براي را آنها مشخص
از.كنيد معطوف امتحان شب به را خود اميد تمام نكنيد سعي
امتحان از قبل شب در فكري يا جسمي شديد فعاليتهاي
اوقات در درسها ، مرور و مطالعه پايان از بعد.بپرهيزيد
.بياوريد ذهن به را آنها بيكاري
تمركز عدم اصلي عامل فراموشي از ترس مواقع ، بيشتر در
به كدام هر اضطراب ، و بدبيني نگراني ، دلهره ، .است حواس
.آيد پيش شده خوانده مطالب فراموشي تا است كافي تنهايي
به امتحان شروع از قبل لحظه آخرين تا كه دانشآموزاني
و گيجي دچار امتحان زمان در ميپردازند ، دروس خواندن
جوابهاي و سوءال و بيجا بحثهاي از.شد خواهند آشفتگي
است ممكن كه نكاتي آوردن خاطر به براي بياساس و عجولانه
ميشوند ، انرژي شدن تلف باعث تنها و نباشند مهم هم خيلي
كافي اندازه به امتحان از قبل شب ممكن حد تا.بپرهيزيد
غذا صرف از وقت در صرفهجويي خيال به هرگز.كنيد استراحت
.نكنيد خودداري
كافي درس مطالب يادگيري تنها امتحان ، اضطراب كاهش براي
امتحان از ترس و تشويش نيز جسمي آمادگي عدم بلكه نيست ،
حافظه پذيرش نيروي بردن بالا در خواب.ميشود باعث را
خواندن درس به را روز و شب اگر.دارد فراواني اثر
صورت ، اين در و شد خواهيد رو روبه مغز خستگي با بپردازيد ،
.ميگيريد ياد كمتر بخوانيد بيشتر هرچه
پايين يا بالا در اثرفراواني نيز غذا خواب ، بر علاوه
لبنيات ، تخممرغ ، زرده از استفاده.دارد يادگيري سطح آمدن
برنامه در "حتما را گردو و پسته لوبيا ، و عدس مثل غلاتي
اندازه به غذاها ، اين از البته.دهيد قرار خود غذايي
.كنيد استفاده كافي
جاهايي در هرگز.كنيد انتخاب مطالعه براي را آرام محيطي
مطالعه به ميكند ، پريشان را افكارتان مدام آن شلوغي كه
كه تازه هواي ورود براي را اتاق پنجرههاي.نپردازيد
باز است مفيد بسيار مغزي سلولهاي استراحت براي آن اكسيژن
.بگذاريد
امتحان روزهاي در والدين وظيفه
نقشهاي و وظايف امتحان روزهاي در نيز مادران و پدران
پرتلاش و كار پر ماه اين دردارند عهده بر توجهي قابل
مناسب ، جسماني و رواني شرايط كردن آماده والدينضمن
و بپرهيزند فرزندانشان ترس و اضطراب به زدن دامن از بايد
مضاعف كوشش و تلاش براي را زمينه آرامش و خونسردي با
طور به نبايد روزها ، اين دركنند آماده دانشآموزان
قرار پرسش و سوءال مورد را دانشآموزان "مكررا و مداوم
.شد خواهد منجر آنها آشفتگي به تنها كار اين كه چرا داد ،
از پرهيز و خانه در آرام محيطي ايجاد ديگر طرف از
همچنين و خانواده قالهاي و قيل و درگيريها مجادلات ،
والدين وظايف ديگر از فاميلي آمدهاي و رفت كردن محدود
گذاشتن تنها يا و اتاق يك در دانشآموز با همراهي براي
اين جاي به و بپرهيزيد "جدا مطالعه منظور به خانه در او
نگهداريد ، ساكت و آرام را خانه محيط روز از ساعاتي كار ،
افراد ديد معرض در كه اين ضمن دانشآموز كه طوري به
.بپردازد يادگيري به سكوت در بتواند است ، خانواده
هر يا راديو و تلويزيون از استفاده ساعات كردن محدود
بايد والدين كه است ديگري نكته ايام ، اين در ديگر وسيله
.كنند توجه آن به
براي ساعت يك تا ربع سه مدت به عصرگاهي تفريح يا خواب
ضرورتي بوده ، خواندن درس مشغول روز تمام كه دانشآموزي
سايه در تا باشند داشته توجه آن به بايد والدين كه است
به رسيدن راه والدين ، و دانشآموز بين دوجانبه همكاري
.شود هموار امتحانات در موفقيت
صاحبي فهيمه
استثنائي پرورش و آموزش سازمان رئيس
كشور استثنائي دانشآموزان آموزشي نظام
ميكند تغيير
مختلف گروههاي آموزشي نظام :فرهنگي علمي گروه
.است تغيير حال در تدريج به كشور استثنايي دانشآموزان
و آموزش سازمان رئيس گرگان ، از همشهري خبرنگار گزارش به
و آموزش روءساي و مديران گردهمايي در كشور استثنايي پرورش
و آموزش:گفت گرگان در كشور استانهاي استثنايي پرورش
توسعه تلفيقي و فراگير آموزش نگاه با استثنايي پرورش
كودك حضور امكان كه زمان هر روش اين در همچنين.مييابد
شده طراحي مكانيزمي باشد ، فراهم عادي مدارس در استثنايي
كلاس در ميتواند عادي كودك كنار در استثنايي كودك كه
.بنشيند درس
نظام اجراي شيوههاي كه مطلب اين اعلام با قدمي ، مجيد
تاكيد مورد يونسكو سوي از كه است شيوههايي آموزشي جديد
كودكان آموزش كلاسهايي چنين در:افزود است ، گرفته قرار
راهنمايان همكاري با و رابط معلمان طريق از استثنايي
اين مادي حمايتهاي وي ، گفته به.ميشود انجام تعليماتي
اين معلمان براي مثال طور به و شده پيشبيني نيز شيوه
.ميشود منظور كار سختي مدرسه ، مديران و كلاسها
نيازهاي با منطبق آموزشي نظام شيوه اين در:افزود بايد
براي آن توانائيهاي و است استثنايي كودك اساسي
.ميشود شناسايي بعدي آموزشي برنامهريزي
اين با:گفت كشور استثنايي پرورش و آموزش سازمان رئيس
و ميگيرد قرار ويژه آموزش تحت خاص طور به يا كودك سنجش ،
و كنترل طريق از عادي ، آموزش نظام به هدايتشدن با يا
ميگيرد ، صورت رابطه معلمان واسطه به كه حمايتهايي
آموزش نظام مزاياي از يكي ويمييابد ادامه او آموزش
نظام ، اين در:وافزود كرد عنوان هزينهها كاهش را فراگير
در تا ميكنند پيدا را توانايي اين استثنايي دانشآموزان
يادآور ويكنند برقرار ارتباط جامعه با بتوانند هم آينده
استثنايي كودكان ويژه كلاس نيز ، تلفيقي آموزش روش در:شد
و شده ايجاد عادي مدارس در كلاسها اين اما است
عادي دانشآموزان كنار در تفريح زنگ در آن دانشآموزان
.برد خواهند بسر
آموزش تلفيقي روش با كه دانشآموزاني تعداد حاضر حال در
و يكهزار هماكنون است گفتني.است نفر هزار سه ميبينند
كشور در ضميمه مركز و 66 مستقل استثنايي آموزش مركز 34
.دارد فعاليت
ميرعماد موزه در نامه خاوران
فرهنگي ميراث هفته و موزه جهاني روز بزرگداشت با همزمان
اثر "نامه خاوران" منظوم كتاب مصور و خطي نسخه از برگ 60
به ميرعماد موزه در ق -ه قرن 9 مذهب شيعي شاعر حسام ابن
.شد گذاشته عمومي نمايش
دلاوريهاي و جنگها سفرها ، حماسي مثنوي اين در حسام ابن
را ابوالمحجن و اشتر مالك جمله از يارانش و (ع)علي حضرت
.است كشيده نظم رشته به تخيلي صورت به
و وزن به كه است بيت در 22500 منظوم كتابي نامه خاوران
هجري سال 830 در حسام ابن توسط فردوسي شاهنامه از تقليد
.است شده سروده
اين صفحات نيز نهم قرن نام صاحب نقاش شيرازي فرهاد استاد
.است ساخته مصور را كتاب
تا ساعت 9 از روزه همه ميتوانند بازديد جهت علاقهمندان
(زعفرانيه) فلاحي شهيد خيابان وليعصر ، خيابان به 17
.كنند مراجعه سعدآباد ، فرهنگي مجموعه طاهري ، شهيد خيابان
|