اوقات غنيسازي براي ريال ميليارد 13
يافت اختصاص دانشآموزان فراغت
ميشود برگزار اشتغال و آموزش بزرگ همايش
خود كودكان به را اعصاب بر كنترل
بياموزيم
اوقات غنيسازي براي ريال ميليارد 13
يافت اختصاص دانشآموزان فراغت
ميشوند سلامتسنجي پيشدبستاني هزار 900
بودجه انقلاب ، از پس نخستينبار براي :فرهنگي علمي گروه
اختيار در دانشآموزان فراغت اوقات غنيسازي براي مستقلي
.گرفت قرار پرورش و آموزش وزارت
اعلام ضمن خبرنگاران با گفتوگو در شنبه روز عبادي رحيم
ميليارد مبلغ 13 جوانان ، طرحملي درقالب:گفت خبر اين
.يافت اختصاص دانشآموزان فراغت اوقات غنيسازي براي ريال
براي ريال ميليارد هفت مبلغ ، اين از:افزود وي
شوراهاي براي ريال ميليارد گردشگري ، سه فعاليتهاي
قالبفعاليتهاي در نيز ريال ميليارد سه و دانشآموزي
به.گرفت قرار كريم دارالقرآن مراكز اختيار در قرآني
ريال ميليارد پنج نيز پرورش و آموزش وزارت عبادي ، گفته
تا گرفت نظر در دانشآموزان فراغت اوقات برايبهينهسازي
.كرد برطرف را زمينه اين در مشكلاتدانشآموزان بتوان
انجام بر علاوه:كرد تصريح پرورش و آموزش وزير معاون
تحت نيز اردوگاهها مسئولان بودجه ، برايجذب فعاليتهايي
بتوان طريق اين از تا گرفتهاند قرار بلندمدت آموزشهاي
وي.داد قرار دانشآموزان اختيار در را خدمات بيشترين
پرورشي معاونت حوزه در تحصيلي 7978 سال در:داشت اظهار
و 250 ميليارد بر 11 بالغ هزينهاي با دورهآموزشي 117
.شد برگزار ريال ميليون
ميشود برگزار اشتغال و آموزش بزرگ همايش
هدف با اشتغال و آموزش بزرگ همايش :فرهنگي علمي گروه
همكاري براي هدفمند برنامهريزي و سازماندهي پايهريزي ،
بررسي نيز و صنفها و پرورش و آموزش حوزه دو ميان
پرورش و آموزش آموزشي امكانات و حرفهاي و فني نيازهاي
تدوين و تهيه.ميشود برگزار تهران در تير هفتم
آموزشهاي به مربوط درسي برنامههاي ملي استانداردهاي
اهداف ديگر از مهارتي آموزشهاي ترويج و توسعه و مهارتي
.است همايش اين برگزاري
نظام:گفت مطلب اين اعلام با همايش اين دبير تهراني
ظرفيتهاي تكميل با تا باشد شناور بايد مدارس در كاردانش
ديگر موردنياز رشته خاص ، رشته و حرفه يك در موجود
مناسبي همكاري الگوي هماكنون:افزود وي.شود آن جايگزين
بهعمل توافقهاي طبق و آن براساس كه دارد وجود تهران در
يا و اتحاديه طرف از موردنظر صنعت و رشته استادكار آمده
خواهد اعلام موردنياز ظرفيتهاي و شده تامين موردنظر صنف
.شد
خود كودكان به را اعصاب بر كنترل
بياموزيم
راحتتر را خود خشم دخترها ، به نسبت پسرها *
ميدهند بروز
است مهم كودكي هر آينده زندگي در عصبانيت ، بر تسلط *
ندهيد عصبانيت با را خود كودك عصبانيت پاسخ *
دچار -هرنكو كتي پنجساله پسر -"آدام" كه باري تاآخرين
او.بود اسكيت بازي مشغول كه بود وقتي شد ، عصبانيت
دور بهراحتي كه بزرگتر ، بچههاي از تقليد به ميخواست
كند ، عمل ميگذاشتند ، بهنمايش را جذابي پرشهاي و ميزدند
.ميافتاد زمين به اما
شدت بر لحظه هر كه بودم شاهد من":ميگويد مادرش
سراپاي خشم سرانجام اينكه تا ميشد ، افزوده او عصبانيت
كفشهاي ميكرد ، گريه درحاليكه او و گرفت را وجودش
".كرد پرت گوشهاي به را خود اسكيت
دچار گهگاه -چهلساله خواه و چهارساله خواه -ما همه
و خشم كنترل چگونگي كه كسي اما.ميشويم عصبي حالتهاي
گسيختن هم از با را خود عمر است ، نياموخته را عصبانيت
فرصتهاي دادن ازدست و دوستان اذيت و آزار فردي ، پيوندهاي
.ميكند سپري اينها از بدتر مسائلي حتي يا و پيشرفت كسب
طغيانهاي:است معتقد خانواده ، درمانگر ،"تيسدل آليشا"
اما است ، احساسات بروز براي راهي عصبانيت از ناشي روحي
هم ، كودكان حتي.نيستند مفيد چندان طغيانهايي چنين
خود به نسبت خوبي احساس عصبانيت ، هنگام در كه واقفند
.ندارند
ميتوانند كه بياموزيم آنان به است لازم اينرو ، از
ناراحتيشان باعث آنچه درباره مقابل ، در و نشوند عصباني
.كنند صحبت است ، شده
ابداع را راههايي جورج ، شوهرش اتفاق به هرنكو ، كتي
چه كه كنند كمك موارد اين تشخيص در پسرشان به تا كردند
علت سازد ، آرام را خود چگونه شود ، عصباني است ممكن موقع
به و معقول شكلي به سپس و بيابد را ناراحتياش واقعي
.كند رفتار آن درست شيوه
ميتوانيد فرزندتان ، در عصبانيت ريشههاي تشخيص با شما
مهمي عوامل زير دركنيد كمك احساساتش بر تسلط در او به
:است آمده ميشود بچهها در خشم برانگيختن باعث كه
خشمگين زماني فاصله چه در فرد اينكه:ذاتي خصوصيات
او شخصيت به بيشتر است ، چقدر او عصبانيت شدت و ميشود
چيز پنج -باليني روانپزشك -"گرينپن استنلي".دارد بستگي
مفرط ، حساسيت:ميكند تعريف فرزندان در خشم بروز عامل را
حواسپرتي فرمانپذيري ، عدم و سركشي خودخواهي ، و خودبيني
.پرخاشگري يا و بودن فعال بيتوجهي ، و
بخشي گوياي عوامل ، اين از يك هر":است معتقد "پن گرين"
.است شخصيتي چالش نوعي نهايت در يا و شخصيت رشد سلامت از
فرزندتان ، اخلاقي خصوصيات شناخت با شما كه ايناست راهحل
".سازيد مبدل انرژيزا عوامل به را چالشها ميتوانيد
كه پيشپاافتادهاي موضوع هر سر بر لجوج ، و سرسخت بچه يك
خشمگين بگذرد ، آن از راحتي به او آسانگير دوست شايد
او به بيشتر ، زمان صرف با كه شماست وظيفه اين و ميشود
ديگري راههاي ميتواند شدن ، عصباني جاي به كه بياموزيد
.برگزيند را
بزرگ جهش آستانه در كه فرزندي:رشد به مربوط مراحل
بروز مستعد بيشتر دارد ، قرار اجتماعي رشد يا و فيزيكي
"متفاوتي عوامل" رشد مراحل از يك هر دراست عصبي حالتهاي
به كه نوپايي كودك مثال ، براي.ميشوند خشم بروز باعث
سخن اين شنيدن با است ممكن ميزند دست ميوه پراز كاسه يك
يك اماشود عصباني "نيست وقتش حالا نزن ، دست آن به" كه
در زيرا است ، پاسخي چنين پذيرش مستعد بيشتر ساله ده بچه
.است يافته پرورش او در بردباري و صبر قدرت سن اين
خود خشم دخترها به نسبت پسرها معمول ، طور به:كودك جنس
ما فرهنگ به موضوع اين علت و ميدهند بروز راحتتر را
چگونه" كتاب نويسنده -"ايستمن مگ" گفته بنابه.برميگردد
معلمان و والدين":-"كنيم مهار كودكان در را خشم اژدهاي
چنين و دارند را تهاجمي رفتارهاي انتظار بيشتر پسرها از
آنچه.ميرسد بهنظر موجهتر آنها جانب از رفتاري
ميگيرد ، قرار پذيرش مورد دخترها در خشم نمود بهعنوان
و دختران چه اما.است خاطر رنجش و آزردگي از ناشي گريه
بدون را خود خشم چطور كه بياموزند بايد پسران ، چه
".كنند مهار ديگران از سوءاستفاده يا و خشونت بهكارگيري
طلاق ، ازقبيل مختلفي علل به بچهها:خانوادگي زمينه
دچار خانواده در ديگر فرزندي تولد يا و مرگ بيماري ،
يك يا و زندگي وضعيت در تغيير اغلبميشوند نگراني
فرزند آشفتگي و ابهام به گذاشتن سرپوش باعث مهم ، رويداد
آسيب عصبانيت و خشم حالتهاي بروز طريق از و ميشود
رو اين از و ميكند آزردگي احساس شما فرزند ميرساند ،
.كند جبران را آن ميخواهد
و خشم از جلوگيري براي بحراني ، لحظات در بچه يك اينكه
يا و ميسازد مرتفع شوخي با را موضوع احتمالي ، عصبانيت
يا و ميكند پرت بهگوشهاي را برادرش كولهپشتي برعكس ،
به حدي تا همگي ميدهد ، هل ديوار سمت به را او خود
چنين.است مرتبط خانواده در عصبانيت الگوهاي
كه ميشود مشاهده خانوادههايي در بخصوص عكسالعملهايي ،
انجام يا و فريادكشيدن به خشم بروز درنتيجه آن ، اعضاي
در.ميآورند روي "درها كوبيدن" مانند خشن ، اعمال
است ، نمايان بيشتر محدوديت آثار آنها در كه خانوادههايي
افراد خانوادهها ، اين در.دارد وجود ديگري الگوهاي
جرم نوعي عصبانيت بنابراين هستند ، احساساتشان بروز نگران
در آنچه از درست بچهها":تيدل گفته بنابر.ميشود محسوب
".مينمايند پيروي ميكنند ، مشاهده خود اطراف
وقايع به نسبت او عكسالعمل نحوه در كودك سن كه آنجا از
اطلاعاتي شرح به اينجا در است ، دخيل ديگران و اطراف
مهار در فرزندان به آموزش چگونگي پيرامون كه ميپردازيم
:شدهاند طراحي مختلف سنين در عصبانيت
كودكان ، در خشم علت:نوپا كودكان در عصبي حالتهاي -1
آرام براي.آنهاست جسماني خواستههاي برآوردن در تاخير
بگيريم ، آغوش در را آنها است لازم كودكان از برخي كردن
صحبت همچنين.شود كار اين مانع كودك ابتدا ، در چند هر
.باشد داشته تاثيريآرامشبخش ميتواند آرام ، لحن با كردن
فعاليت به را آنها توجه بايستي ديگر ، كودكان مورد در
"تيسدل".بخوابانيم را آنها يا و داريم معطوف جديدي
پاسخ نبايد كه باشند داشته توجه بايد والدين":ميگويد
وحشت باعث رفتاري چنين.دهند عصبانيت با را كودك عصبانيت
مادرم و پدر اگر ميانديشد ، خود با اوميشود كودك
اين ميتوانم چهطور من بگيرند ، را خود خشم جلوي نتوانند
"دهم؟ انجام را كار
براي فرصتي ندهيد اجازه خود كودك يا و نوزاد به هيچگاه
خود حال به":است معتقد "پن گرين" دكتر.بيابد عصبانيت
در را تفكر اين است ممكن سن ، اين در بچهها ترك و گذاشتن
مادر دست از ميتواند عصبانيت با كه آورد وجود به آنها
كه اين جاي به فرزندتان رفتاري ، چنين باشود خلاص
شاد روحيه ميتواند دوباره عصبانيت ، از پس كه بياموزد
ناكامي و ماندن تنها با را خشم آورد ، دست به را خود
.ميسازد مرتبط
در:(دبستان از پيش بچههاي) خردسالان در خشم -2
به آنها ميل ميشود ، خشم بروز باعث آنچه اغلب خردسالان ،
ميبينند ، خود دوستان دست در كه است وسايلي داشتن
در را خشم ميتواند قبيل اين از مواردي اين ، علاوهبر
مهارتهاي عدم ترس ، مفرط ، خستگي گرسنگي ، ;برانگيزد خردسال
داشتن نيز و احساسات بيان براي كلمهاي نداشتن حركتي ،
به را كاري" ميخواهد كودك كه مواقعي در كه والديني
.ميكنند مداخله "دهد انجام تنهايي
گوش دقت به خود ، خردسال فرزند صحبتهاي به بايد والدين
به.اوست با همدردي احساس معناي به كار ، اين.دهند
پشت را سختي روز ميدانم":مانند جملاتي كارگيري
است ممكن" يا و "ميآيي ناراحت نظر به" ،".سرگذاشتي
به را فرصت اين "بزني؟ حرف من با ناراحتيات علت درباره
به بايد والدين.بشناسند بهتر را خود كه ميدهد كودكان
است ، طبيعي امري عصبانيت گرچه كه بياموزند فرزندانشان
به رساندن آسيب و دوستان آزار باعث ندارند حق آنها اما
منجربه است ممكن كه وضعيتي از را كودك.شوند آنها اموال
ديگري مسائل به را او توجه و سازيد خارج شود ، عصبانيت
.داريد معطوف
"!بلوغ سن به رسيدن از قبل بچهها در پرخاشگري" -3
كه دارند دوست بيشتر ساله ، دوازده تا شش بچههاي
علت اغلب.باشد همسن بچههاي ميل مطابق رفتارشان
.است دوستان از عقبماندگي احساس آنان در روحي طغيانهاي
ديگران دارند ، دوست بيشتر سن ، اين در بچهها كه آنجا از
ممكن آورند ، حساب به نفس به متكي و توانا افرادي را آنها
با مواجهه در كه كند خطور آنها ذهن در غلط تصور اين است
باعث است ممكن حس اين.شوند برنده بايستي حتما مشكلات
منجربه اعجابانگيزي شكل به كه شود لفظي نزاعهاي بروز
نزاعهاي در آنها معمول ، طور به.ميشود خشن رفتارهاي
زشتي دماغ عجب":مانند استهزاءآميز عباراتي از خود لفظي
.ميكنند استفاده "نيستي بلد بازي كه تو" يا و "داري
كه كنند روشن فرزندشان براي را موضوع اين موظفند ، والدين
.برگزينند را درستتري رفتار بايد عصبانيت ، صورت در حتي
وركيك زشت عبارات يا و خشونت از كه نيستند مجاز آنها
با اما كنيد ، قبول فرزندتان از را عصبانيت.كنند استفاده
مسئوليتهاي افزايش يا و پولتوجيبي قطع نظير تدابيري
.نماييد ممانعت او ناشايست رفتار از خانه ، داخل
با را ، هيجانات كه داد ياد بچهها به ميتوان همچنين ،
.كنند خنثي ندارد ، وجود خشونت آنها در كه فيزيكي اعمال
شدت كه كنند رسم نقاشياي يا و كنند بازي فوتبال مثلا
.دهد نشان شما چهره در را ناراحتي
در عصبانيت علت بيشترين:عصباني و خشن نوجوانان -4
كاهش با ميكنند حس كه آنهاست ، والدين متوجه نوجوانان
حمايت آنها از ميتوانند استقلال ، سمت به فرزند گرايش
فرزند سني گروههاي ساير از بيش سن ، اين در.كنند
اكنون و باشد داشته مطابقت خود همقطاران با ميخواهد
.ميدهد تشكيل را سازگاري اين از بخشي جنسي جاذبههاي
پوشيدن در محدوديت از -شود گرايش اين مانع آنچه هر اما
باعث ميتواند -آنها رفتوآمد كنترل تا نامناسب لباسهاي
.شود پرخاشگري اعمال و خشم برانگيختن
شوخي خود فرزندان با بايد والدين ،"ايستمن" توصيه بنابر
پا زير مقابل در و بپرهيزند آنها افراطي كنترل از كنند ،
توجيبي ، پول قطع مانند تدابيري از منزل ، مقررات گذاشتن
و ادب رعايت با بايستي قوانين اين.نمايند استفاده
نوع هيچ طاقت سن اين در بچههاباشد توام متقابل احترام
در بچهها به كمك.ندارند را اهانت يا و خشونت قال ، دادو
بيشك اما نيست ، سادهاي كار خشم ، كنترل نحوه يادگيري
.است نتيجهبخش
شنون شالي نوشته زحمتكش ، مادران:منبع
عباسي بهجت:ترجمه
فروشيها كتاب پيشخوان روي
|
آب قطره يك داستان
فرهنگ نشر دفتر /مظاهري علي:نقاش /آبياري نرگس:نويسنده
تومان 380/نسخه 2000/اول ، 1379 چاپ /اسلامي
كودكان براي آب قطرات از كوتاهي داستان شامل كتاب اين
.است
Photoshop جادويي طرحهاي
/تهران ديباگران هنري فرهنگي موسسه /نوري شكوفه:مولف
قيمت 3000 /نسخه 3000/وزيري صفحه ، 285/اول79 چاپ
تومان
ابزارهاي و كار محيط با آشنايي چون مطالبي كتاب اين در
از استفاده و لايهها ايجاد چگونگي Photoshop5.0برنامه
Photoshop5.0 برنامه اصلي فيلترهاي از استفاده كانالها ،
برنامه اصلي فيلترهاي توسط مختلف بافتهاي ايجاد نحوه و
.است رسيده چاپ به
چهارم نسل زبانهاي
محمد مهندس نظر زير /بافقي حكيمي سيدمحمد:مولف
اول ، چاپ /تهران ديباگران هنري فرهنگي موسسه /عادلينيا
تومان 990/نسخه 2000/78
آزمونهاي ويژه چهارگزيني پرسشهاي شامل كتاب اين
.است پيوسته كارداني
ماندگار خاطرات
اول ، چاپ /اسلامي فرهنگ نشر دفتر /نظري مرتضي:گردآورنده
.تومان 1250/رقعي صفحه ، 350/نسخه 2500/1378
شهيد آيتالله زندگي از خواندني خاطراتي كتاب ، اين در
.است شده آورده بهشتي سيدمحمد دكتر
سرگردان طبيب
اول ، چاپ /اسلامي فرهنگ نشر دفتر /خليلي سپيده:نوشته
.تومان 500/وزيري صفحه ، 105/نسخه پنجهزار / 1378
زندگي با شده ، تنظيم داستاني شيوه به كه كتاب اين در
.ميشويم آشنا مسيحي ابوسهل
فلسفه و ادبيات ماه كتاب
فلسفهويژه و ادبيات ماه كتاب شماره سيويكمين
مطالب با البته و سروقت پيشين شمارههاي اسفند78همانند
.شد منتشر كتابشناسي و نقد حوزه در متنوع
|
|