!است ناكافي هم اينجا در معلمان دستمزد
مديريت پيام
!است ناكافي هم اينجا در معلمان دستمزد
دانشجويان دانشآموزان ، شمار بين توازن برقراري به نگاهي
آرژانتين آموزشي نظام در مالي منابع و
از جهان كشورهاي بهترين از يكي قاعدتا بايد آرژانتين
اقتصاد در خود جايگاه به و باشد آموزشي خدمات عرضه نظر
اما باشد ، مطمئن است فكري توان بر مبتني كه جهان جديد
علت و دانشآموزان فزاينده شمار علت يك.نيست گونه اين
.است مالي منابع كمبود دوم
يافته افزايش دانشگاه مقطع در خصوص به متقاضيان نام ثبت
گسترش است ، رايگان همگاني آموزش كه آن به توجه با.است
در.است نبوده متناسب آموزشي كادر افزايش آموزشيو فضاي
گنجانده تالار يك در دانشآموز تا 300 دبيرستانها برخي
است مجبور كه چرا ميكند ، غيبت دبير حتي گاه.ميشوند
پنججلسه ازاي به دبير يك درآمد.باشد داشته ديگري شغل
مجبور او نتيجه در.است دلار ماهي 200 حدود در هفته ، در
تاكسي واقع در و رود ديگر مكان به مكاني از تاكسي با است
.براند
تا تحصيل.است داشته هم ديگري پيامدهاي مالي منابع كمبود
در دانشآموزان از زيادي شمار اما.است اجباري سالگي 15
.ميكنند تركتحصيل سالگي از 15 پس خصوص به و بالا سالهاي
اندك درآمدهاي به خانوادهها كه است آن معمولا علت
تا نوجوانان 14 از نظرسنجي يك اساس بر كه نيازمندند آنان
در دلار حدود 57 بوئنوسآيرس فقيرنشين محلات در ساله 19
را رفتن دانشگاه متوسط طبقه جوانان از بسياري.است ماه
تا ميكنند تحصيل ترك آنجا اما ميدهند ، ترجيح بيكاري به
اصلا اينكه يا كنند تامين را خود زندگي هزينه
دانشگاه يك در.كنند تامين را تحصيل هزينه نميتوانند
يك از پس واردشوندگان درصد تا 40 بين 25 معمولي ، دولتي
معمولا 5 كه تحصيلي دوره پايان تا درصد تا 70 و 60 سال
.برميدارند درس از دست ميكشد ، طول سال
شرمآور متوسط امكانات با كشوري براي ارقام اين البته
ميشود ، كرده تحصيل ترك يك آموزش صرف كه هم پولي.نيست
است مجبور لاچ خوان آموزش جديد وزير اما.است نشده تلف
هم رويبكوشد آن عاقلانه صرف و مالي منابع كسب براي
به را داخلي ناخالص درآمد از درصد آرژانتين 5 رفته ،
موسسات مصرف به رقم اين پنجم يك.ميدهد اختصاص آموزش
بايد رقم اين ميگويند كارشناسان.ميرسد خصوصي آموزشي
.است اندك همواره دولتي مالي منابع اما.برسد درصد به 6
بهتر را آن يا افزود آن بر ديگر منبعي از ميتوان آيا
كرد؟ استفاده
شهريه دانشگاهها در ميتوان مثلا.است ممكن كار اين
يعني داخلي ناخالص توليد درصد دهم حاضر 6 حال در.گرفت
تعلق دانشگاهها به ملي بودجه از دلار ميليارد حدود 8/1
روبهرو مردم منفي واكنش با كار اين البته.ميگيرد
يك عنوان به اكراه با را اين لاچ كه چند هرشد خواهد
بازپرداخت مورد در طرحهايي اما ميپذيرد ، زندگي واقعيت
.است تهيه دست در فارغالتحصيلان توسط هزينهها از بخشي
بيشتر بسيار مدارس در مالي منابع از بهتر استفاده امكان
انجام استانها مديريت سطح در مدارس اداره كه چرا است ،
.ميكند كمك امر اين به اداري كاغذبازي كاهش.ميشود
هدف.ميشود ديوانسالاري صرف مدارس هزينه درصد حدود 17
.برسد كلاس به نهايتا بودجه درصد كه 95 است آن نظر مورد
.دارند نياز بيشتري توجه به آموزگاران ميان اين در
دلار ثروتمند 320 آيرس بوئنوس در آموزگار درآمد ميانگين
.نيست زياد مبلغ اين.است كمتر ديگر استانهاي در و ماه در
كه اكنون علاوه به.ميشود پرداخت دير آنان حقوق گاه
فشار بكاهند ، آموزشي بودجه حجم از ميكوشند استانداران
پارسال.ميشود وارد آموزشي مالي منابع بر زيادي
كرد دير و بيكاري حقوق ، كاهش عليه استان آموزگاران 8
.زدند اعتراض به دست قرضه اوراق با حقوق پرداخت يا حقوق
و نميشود آغاز موقع به تحصيلي سال استانها برخي در
دستمزدها مانند آموزگاران كيفيت دهه چند طول در تدريجا
.است داشته قهقرايي سير
زمان آن آثار اما است ، ضروري دستمزدها افزايش طبعا
.است عاجل خوب آموزگاران به نياز.شود آشكار تا ميطلبد
بايد آنان خود حاضر حال در كه است مهم امري معلم تربيت
اندك سرمايهگذاري اين نتيجه تازه و بدهند را آن هزينه
معتقد لاچمهارت نه و ميرود بالا سن اساس بر حقوق.است
حقوق سپس و آزمود داد ، آموزش را آنان بايد عوض در است
.نيستند راضي روشي چنين از آموزگاران اتحاديههاي.داد
تدريجا و ميكنند طرفداري آن از دانشآموزان والدين اما
.شد خواهد اجرا روش اين
استان در.دارد وجود جسورانه نظريات از ديگر برخي
واگذار غيرانتفاعي اتحاديههاي به مدرسه چند سانلوئيس
زماني لاچ.ميكنند استفاده عمومي بودجه از كه است شده
حالا امابود دانشآموزان به مدرسه بنهاي تحويل طرفدار
مناطق مدارس وضع تا ميشود باعث كار اين ميگويد او
به اول كه است بهتر و شود بدتر هست ، كه اين از فقيرنشين
آن در را بچهها حفظ موجبات و كرد رسيدگي مدارس وضع
به مالي كمك مورد چند آيرس ، بوئنوس استان درآورد فراهم
گذاشته دانشآموزان اختيار در ماه در دلار صد ميزان
قرار.است بيشتر نوجوان يك درآمد ميانگين از كه ميشود
تامين ديگر نقاط در را مشابه طرحي هزينه مركزي دولت است
.كند
بيشتر كه است خصوصي دانشگاه آرژانتين ، 49 دانشگاه از 86
شهريه دانشگاهها اين.هستند دانشكده واقع در و كوچك آنها
دانشگاه مانند شماري انگشت تعداد.ميكنند دريافت معقولي
ساليانه هستند ، يك درجه كه ديتلا توركواتو يا سانآندرس
.ميگيرند شهريه دلار هزار ده تا هشت
در اكنون كه چند هر ندارد ، محدوديت دانشگاه به ورود
آن از هدف كه ميشود ارائه پايهاي درسي دانشگاهها بيشتر
.است يكسان سطحي به وارد تازه دانشجويان آوردن بالا
آيا اما.ميكنند تحصيل ترك مقطع همين از تعدادي معمولا
ميكنند؟ انتخاب را خود مناسب رشتههاي ميمانند كه آنان
در زمان شد تاسيس سال 1613 در كه كوردوبا دانشگاه در
تازه ساختمان در.است مانده متوقف گويي حقوق دانشكده
شرط دارد وجود ديوار بر چهگوارا سخنان پوسترهاي دانشكده
باد به ديگر درس به رفتن و درس يك الزامات گذراندن
اما.باشد جديد هم آموزش روش شايد.است شده گرفته انتقاد
دارد؟ نياز رومي حقوقي كارشناس هزار دهها به آرژانتين آيا
قاره كل براي كه دارد وجود پزشك قدر آن كشور اين در
كره بافت تغيير براي هم آن معماران تعداد و ميكند كفايت
ارتباط" مانند جديد رشتههاي برخي در.است كافي زمين
و ميكنند تحصيل دانشجو دانشگاه 8000 يك در فقط "اجتماعي
يا شد خواهد ايجاد شغل آينده در نسبت همين به نيست معلوم
.خير
شمار كاهش نظير طرحهايي مشكل ، اين با مقابله براي
تصورپذير گزينش ديگر عبارت به يا دانشگاه به واردشوندگان
تقاضا بر بيشتر چه هر را آموزش مبناي دارد قصد لاچ.است
دو هر آموزگاران و دانشجويان ، دانشآموزان به و بگذارد
را رشتههايي و دارد نياز چيز چه به جامعه كه بگويد
ديگر عدهاي و وي.دارد قرار مسير اين در كه كند تشويق
دانشگاه بدون عالي آموزش وجود ضرورت به كارشناسان از
تحصيل مدت از بايد ميكنند خاطرنشان آنانهستند معترف
پيراپزشكان پزشك ، جاي به مثلا و شود كاسته رشتهها در
و خدمت ضمن آموزشهاي كار محيطهاي در.شوند تربيت بيشتري
.است يافته گسترش بزرگسالان آموزش
نعيمي وحيدرضا:مترجم
مارس اكونوميست 6:منبع
مديريت پيام
كار از بريدن و مفرط خستگي
(مديران براي بويژه) ميآيد پيش كار محيط در شرايطي گاهي
در مديران.است مشكل آن براي عبارتي يا كلمه يافتن كه
از افسردگي ، شغلي ، رضايت عدم احساس مواقعي ، چنين
اميدواري با كه افرادي.دارند عصبانيت و خودبيگانگي
شگرفي تحولات و تغييرات تا ميگيرند برعهده را مسئوليتي
ايدههايشان كردن عملي در كه مدتي از بعد آورند ، بار به
منفي تلقي طرز خود ، شغل و خود به ميشوند ، نسبت ناكام
.ميكنند پيدا
.است زيانآور سازمان براي هم و فرد براي هم احساسي چنين
اين بروز از جلوگيري براي سازماني تمهيدات از شماري
:از عبارتند احساس
فرد به را بودن مهم و رشد فرصت كه نحوي به شغل طراحي *
شاغل و باشد برخوردار لازم تنوع از شغل همچنين.كند اعطا
.باشد داشته عمل استقلال
اهميت حائز جوانب تمامي از شاغل كاري شرايط به توجه *
.است
شرايط كردن فراهم و بيشمار كارهاي ارجاع از جلوگيري *
تحميل زمينه اين درتعطيلات و مرخصي از استفاده
به شايسته كاري زمان ، يك در متعدد تكاليف و اضافهكاري
.نميرسد نظر
مافوق مقام قدرداني و تقدير حمايت ، توجه ، :وقت صرف *
.دهد كاهش را رواني انباشته بار ميتواند
بايد هستند ، مواجه بيشتري عصبي فشارهاي با كه افرادي *
.باشند داشته نيز بيشتري تفريح و استراحت فرصتهاي
.است موثر آموزشي دورههاي به فرد اعزام شرايط اين در *
مسئوليتهاي و وظايف شرح در بازنگري با شاغل طريق اين از
برطرف را مشكلات از پارهاي لازم ، مهارتهاي كسب و محوله
.ميكند
ديگران از بيشتر خود شخصيت نوع دليل به افراد از بعضي *
در احساس اين بروز زمينه.ميشوند مبتلا احساس اين به
زمان يك در كار چند انجام به و هستند سريعتر كه افرادي
فراميخوانند ، شتاب به را ديگران و خود و دارند تمايل
يا هنر يادگيري مثل اموري به بايد افراد اين.است بيشتر
حرفه و كار كنار در ورزش يا خانواده جمع در حضور تفريح ،
.بپردازند خود
اهداف حذف و بلندمدت و مدت كوتاه اهداف در تجديدنظر *
.است موثر مفرط خستگي احساس كاهش در دسترس غيرقابل
پاداش موثر سيستمهاي
سيستمهاي زمينه در سازمانها تجارب و موفق شركتهاي بررسي
موثر سيستمهاي تمامي كه است آن از حاكي كاركنان ، پاداش
:هستند ذيل مثبت ويژگيهاي داراي پاداش
ايفا افراد عملكرد در كليدي نقشي پاداش سيستمهاي -1
عمل به پاداش و هستند پاداش مبناي شاخصها -ميكنند ، 2
فلسفه با پاداش عناصر و سيستم -ميبخشد ، 3 معني ارزيابي ،
دارند ، وتناسب سازگاري آن مطلوب ارزشهاي و سازمان وجودي
پرداخت مقدار از بيش افراد ، به پرداخت نحوه و چگونگي -4
پاداش و ارزيابي برنامههاي -ميگيرد ، 5 قرار توجه مورد
ميشوند ، اجرا و تدوين معين چشماندازي راستاي در
ازفرايند بيش (ومعنوي مالي ارزشهاي جمله از)پاداش ارزش-6
بااولين برنامهاي هر -است ، 7 سودمند كاركنان براي آن
شعارهايش ، به سازمان وتعهد توجه ميزان دادن نشان و پرداخت
صورت به سنجش معيارهاي -ميشود ، 8 نزديك واقعيت به
ميگردد ، تشريح و تفسير كاركنان براي عملي توصيههاي
كه نحوي ، به هستند توجه قابل و ارزشمند پاداشها از بعضي-9
پاداش ، نهادينه سيستم -ميشوند ، 10 انگيزه ايجاد موجب
موجب را سازماني ارزشهاي و اهداف استراتژي ، شعارها ، شدن
.ميشود
|