دارد نظر تجديد به نياز دفاعي آمادگي درس
اجتماعي و فرهنگي پژوهشگران نشست دومين
شد برگزار گلستان استان
وزارت ديپلم فاقد كاركنان تحصيل ادامه
شد تسهيل پرورش و آموزش
دارد نظر تجديد به نياز دفاعي آمادگي درس
ديدگاه
دروس از يكي دبيرستان اول سال در و راهنمايي سوم كلاس در
آن.است "دفاعي آمادگي آموزش" ميشود ، تدريس كه اصلي
نياموختيم را درسي چنين مدرسه در بوديم ، محصل ما كه موقع
با وظيفه نظام دوران در و سالگي حدود 20 سن در تنها و
و شبانه رزم تيراندازي ، پدافند ، و آفند به مربوط مسائل
در.شديم آشنا دشمنان مقابل در دفاع و جنگيدن و مبارزه
اسلامي انقلاب و كشور عليه بعثي دشمن تحميلي جنگ گرماگرم
هر در و مرد و زن از اعم ملت آحاد تمام كه شرايطي در و
به مردمي و بسيجي شكل به ميدانست خود وظيفه سالي و سن
اداي و برود وقت ژاندارمري و كميتهها و ارتش و سپاه كمك
آيا ولي بود ، ضروري كاملا درسي چنين وجود نمايد ، وظيفه
در ميكند؟ اقتضا را وضعيت همان كشور ، موجود شرايط
يك عنوان به "عسگر سعيد" محاكمات گزارش كه ماه ارديبهشت
سرويسهاي در حجاريان سعيد ضارب و مجرم و خطاكار جوان
علني ، دادگاه جلسه دومين در ميشد ، پخش خبري مختلف
حال به تا" پرسيد كه دادگاه رئيس سوال مقابل در نامبرده
در اولينبار.سهبار":گفت "كردهاي؟ تيراندازي چندبار
به سوم و دوم دفعه و مدرسه دفاعي آمادگي درس آموزش هنگام
دو هر البته كه (مضمون به نقل) "...نفر دو كشتن قصد
ميان در كشتن قصد نهايت در ولي بوده ، نافرجام تصادفا
.است بوده
***
..لرزيدم خود به جدا و ريخت فرو قلبم موضوع ، آن شنيدن با
چه؟ يعني.
آموخته يا كنيم اطلاق "دفاعي آمادگي آموزش" را اين آيا
آتشين؟ سلاحهاي با بالغ تازه و شور و پرشر نوجوانان شدن
دوران كه بزرگسال افراد قانون اجازه با كه شرايطي در
بالاتر سني به و گذاشته سر پشت را نوجواني نشيب و پرفراز
با دارند ، يافتهاي شكل شخصيت و رسيدهاند قانوني سن از
كاري آن مقدار به زياد يا كم با) پول مقاديري پرداخت
دوران و وظيفه نظام مقدس خدمت انجام از ،(نداريم
و تيراندازي از و ميزنند باز سر سربازي پرافتخار
مورد نهايتا كه..پدافند و آفند و شبانه رزم و نگهباني
قبول ميتوان چطور ،"ميشوند معاف" ميباشد كشور نياز
راهنمايي دوره در يا و دبيرستاني نوجوان عدهاي كه كرد
را اسلحه انواع است ، نوجواني و بلوغ سن مقتضاي چه آن با
تير ميدان به خود همسالان گروه معيت در و گرفته دست در
نگذارد؟ آنان بر سويي تاثير هيچ و بروند
كردهاي بندم تخته دريا هفت ميان در
باش هشيار نكن دامنتر كه ميگويي بعد
در انسان كه است روانشناسي مهم اصل يك ،"گروه پويايي"
و فعال را خود گروه ، يك عضو عنوان به وقتي مختلف سنين
و روان و روح در تحولاتي و تغيير نوع چه ميبيند ، موثر
خود اطراف محيط با تعاملي نوع چه.ميشود ايجاد او رفتار
و حوادث و وقايع به نسبت بينشي چه و ميكند پيدا
ميشود؟ ايجاد او در اجتماعي گوناگون پديدههاي
تمامي كه هستيم شرايطي در كشور ، كل در ما الان آيا
اين و تيراندازي و انفرادي رزم بروند ما پسر نوجوانان
و آموزشها اين كنار در آيا بگيرند؟ ياد را مسايل قبيل
و مقابله در را روحيهاي نوع چه وقت صرف اين قبال در
آيا ميكنيم؟ القاء دانشآموزان ذهن به دشمنان با مبارزه
آيا ميدهيم؟ ياد نيز را مخاصمه طرف و دشمن شناسايي
جا افراد براي بسيج مقاومت هستههاي در داوطلبانه آموزش
و اجباري آموزش از (گرفته شكل رواني شخصيت داراي) افتاده
و مربيان آيا نيست؟ بهتر آن موجود شكل به مدرسهاي
حاكم و انتظار مورد مناسبات تمامي دفاعي ، آمادگي معلمان
مراعات جانبه همه و كامل طور به را كلاسها اين فضاي بر
با مقابله و جنگاوري و نظامي امور آموزش آيا ميكنند؟
چنين از (وظيفه نظام دوره) سال بالاي 18 سن در دشمن
آموزش" سالها طي آيا نيست؟ موثرتر و مفيدتر آموزشهايي
است توانسته حد چه تا آن ، فعلي شاكله با "دفاعي آمادگي
را آنها و يابد دست آن طراحان و مولفين موردنظر اهداف به
در كه رواني و عضوي ضايعات و عوارض تاكنون بخشد؟ تحقق
بوده حد چه تا است شده دانشآموزان متوجه آموزش اين قبال
قضاوت و ارزيابي توجه ، اندازهگيري ، مورد اساسا آيا و
است؟ گرفته قرار
رفتن براي (صحيح سنت يك براساس) مدارس سوي از كه حالي در
سفالين ، كوزه تماشاي) موزه يك از بازديد به ساعته چند
و تفريحي پارك يا شهربازي در گردش و (..مفرغي ، ابريق
والدين از قبلا امثالهم و برقي قطار به شدن سوار
صرفا بچهها عزيمت و ميگيرند كتبي اجازه دانشآموزان
ايشان مادر و پدر شرط و بيقيد رضايت و موافقت به منوط
گرفتن تعليمقرار تحت پيرامون والدين نظريات آيا است ،
است؟ بيتاثير گريز جنگو و تيراندازي براي بچهها
سال دو يكي طي ديگري از پس يكي پرورش و آموزش عالي شوراي
راههاي و ميدهد ارائه ابتكاري و نوين طرحهاي اخير
نرسيده آن وقت آيا.مينمايد هموار را نابسامان و دشوار
همه بررسي و مطالعه هم درسي ماده اين تدريس زمينه در است
از ميكنم پيشنهاد موكدا اينجانب گيرد؟ صورت جانبهاي
اين در ذيربط مديران و معلمين و والدين دانشآموزان ،
اين آينده خصوص در و آيد عمل به جامعي نظرخواهي موضوع
.گردد اتخاذ مقتضي تصميم درس
دانشآموز يك پدر
اجتماعي و فرهنگي پژوهشگران نشست دومين
شد برگزار گلستان استان
با گلستان استان اجتماعي و فرهنگي پژوهشگران نشست دومين
شهيد تالار محل در پژوهشگران و دانشجويان محققان ، حضور
برگزار گرگان طبيعي منابع و كشاورزي علوم دانشگاه مطهري
.شد
محمود دكتر گرگان ، در همشهري خبرنگار گزارش به
هويت شناخت معيارهاي زمينه در دانشگاه استاد روحالاميني
.كرد سخنراني شناخت راه تنها پژوهش و استان فرهنگي
بايد برنامهاي هر شروع براي:افزود دانشگاه استاد اين
براي وسيله جديترين و اولين درواقعشود توجه پژوهش به
به نياز و است پژوهشي فعاليتهاي در مشكلات حل و توسعه
.است حتمي و ضروري امري عمل از قبل پژوهش
گلستان استان پژوهشگران و محققان به روحالاميني دكتر
تاريخي ، مسائل زبان ، مكانها ، بزرگان ، زمينه در كرد توصيه
تحقيقاتي فعاليتهاي منطقه اين در مختلف اقوام و نقشه
.باشند داشته
هنري و فرهنگي پژوهشهاي و آمار مركز مديركل كوثري ، دكتر
كه مطلب اين اعلام با نيز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
فرهنگ وزارت توسط فرهنگي امور همه بودن متولي تصور
ارگانهاي ساير بر مسئوليت اين زيرا است ، اشتباه سرچشمه
.ميشود شامل نيز فرهنگ حوزه بر تاثيرگذار
مربوط ارشاد وزارتخانه به فرهنگ از بخش آن:افزود وي
نيز محدوده اين در و است او اختيارات حيطه در كه ميشود
.شود انجام پژوهشها بايد
مركز اين در پژوهشي فعاليتهاي اولويت زمينه در وي
بر موثر عوامل و فرهنگي كالاهاي مصرف شناخت:شد يادآور
به پاسخگويي و فرهنگي تحولات زمينه در پژوهش آن ،
اعمال از پرهيز و تحقيق براساس موجود واقعيتهاي
جامعه فرهنگي وضعيت از مقطعي عكسبرداري فردي ، سليقههاي
فعاليتهاي جمله از استاني و منطقهاي اولويتهاي و
درخواهد اجرا به كه است مركز اين در شده تدوين پژوهشي
.آمد
استان اسلامي ارشاد و فرهنگ مديركل قليشلي حبيبالله
پژوهش بدون برنامهاي هيچ:گفت مراسم اين در نيز گلستان
اجراي پايه و اساس پژوهش و تحقيق و ندارد فايده و موثر
.است مختلف برنامههاي
داشتن جامعهاي هر در رشد و توسعه براي لازم شرط:گفت وي
اجراي صورت در برنامهها و است شده تعريف برنامه
آينده به نگرش با مدون پژوهشي و تحقيقاتي فعاليتهاي
.ميشود محقق
نيز استان پژوهش شوراي اعضاي از يكي مكتبي احسان
ارائه 12 و استان پژوهش شوراي تخصصي كتابخانه راهاندازي
:افزود و كرد عنوان مركز اين اقدامات از را پژوهشي طرح
جديد ، يافتههاي با آشنايي و بهروز اطلاعات كسب منظور به
شبكه به نزديك آيندهاي در گلستان استان پژوهش شوراي
.شد خواهد متصل اينترنت
وزارت ديپلم فاقد كاركنان تحصيل ادامه
شد تسهيل پرورش و آموزش
برقراري با پرورش ، و آموزش وزارت :فرهنگي علمي گروه
خود ديپلم فاقد كاركنان تحصيل ادامه زمينه جديد ، تسهيلات
.ميكند فراهم را
پس اين از پرورش ، و آموزش عالي شوراي مصوبه براساس
پايان مدرك حداقل داشتن صورت در وپرورش ، آموزش كاركنان
ادامه ميتوانند اولمتوسطه ، و تحصيلي راهنمايي دوره
داد گزارش پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط.دهند تحصيل
نظام متوسطه سوم سال امتحانات در يا افراد ، بايد اين كه
از يكي در شرايط صورتداشتن در يا و كنند شركت جديد
دفتريو امور مالي ، امور اداري ، امور مهارتي رشتههاي
ادامه غيرحضوري و حضوري صورت به و كاردانش شاخه آموزگاري
.دهند تحصيل
وزارت آموزشي معاونت توسط مصوبه ، اين اجرايي دستورالعمل
معين كميسيون تاييد از پس كه شده تدوين پرورش و آموزش
آموزش كل ادارات به اجرا پرورشبراي و آموزش عالي شوراي
.شد خواهد ابلاغ استانها پرورش و
و آموزش وزارت در نفر هزار حدود 13 مصوبه ، اين اجراي با
متوسطه ديپلم دريافت براي تحصيل ادامه شرايط واجد پرورش
.هستند
علمي اخبار
|
چيست؟ گلخانهاي اثر
زمين جو به را بسياري گازهاي خود فعاليتهاي با انسانها
.موثرند هوا و آب تغييرات در كه ميكنند وارد
از مشهورند ، گلخانهاي گازهاي به كه گازها اين از تعدادي
شدن گرم باعث و كرده جلوگيري تاحدي زمين گرماي پخششدن
حتي و ميشوند هوا سطحي لايههاي تعداد افزايش و جهان
بالا همچون -ميكنند ايجاد هوا و آب در چشمگيري تغييرات
.دربردارند نيز خطرناكي نتايج كه -دريا آب سطح آمدن
و بشر تماس حاصل كه را گلخانهاي گازهاي اين از نيمي
با ديگر گاز چهار را بقيه و دياكسيدكربن هستند ، طبيعت
:از عبارتند كه ميدهند تشكيل مختلف نسبتهاي
در موجود ازن ،((13درصد متان ،((18درصد كلروفلوروكربنها
.((3درصد خندهآور گاز و ((7درصد زمين به نزديك لايههاي
با مقابله به بايد نهتنها گلخانهاي ، اثر جبران براي پس
را ديگر گاز چهار اثرات بايد بلكه پرداخت ، دياكسيدكربن
.گرفت درنظر نيز
صالحي مينو:ترجمه/يادگيري و زبان :منبع
درمان براي جديدي داروي
شد توليد "ب هپاتيت"
:كرد اعلام ايران كبدي بيماران از حمايت خيريه انجمن
.است آمده بوجود "ب هپاتيت" دردرمان تازهاي اميد
فوق پزشك علويان مويد سيد دكتر از نقل به انجمن اين
نتايج طبق:شد متذكر كبد و بيماريهايگوارش تخصص
چاپ ويريسيانگليس هپاتيت مجله در كه علمي تحقيقات
جديد داروهاي از استفاده شد ، منتشر سال 2000 ژانويه
درمان در روزافزوني پيشرفتهاي "آدفوير" و "تنوفوير"
.داشتهاست همراه به "ب هپاتيت"بيماري
پيش سال چند از "لاميوودين" داروي ، گزارش اين اساس بر
بيماري ريشهكني حتي و كنترل در دارويموثر عنوان به
بودهاست ، نيزسودمند آن مصرف نتايج و مطرح "ب هپاتيت"
دراز مصرف در دارو اين به نسبت مقاومت ايجاد با ولي
داروهاي محققان و پزشكان بيماران ، از برخي توسط مدتآن
كه كردهاند تجويز را "تنوفوير" و "آدفوير" مانند جديدي
با را بيماران و بوده رضايتبخش آنبسيار مصرف نتايج
. نكردهاست روبرو جانبي عوارض
دندان پروتز سالانه علمي كنگره نهمين
نمايشگاه ونهمين دندان پروتز سالانه علمي كنگره نهمين
صنفي ، هويت احياء پيام با لابراتواري وتجهيزات مواد
تا 21 ازتاريخ 18 دندان ساخت جايگاه ارتقاء و مشاركت
اجتماعي وامور كار وزارت شماره 2 ساختمان در ماه مرداد
برگزار جم جام از بالاتر وليعصر خيابان تهران در واقع
.ميشود
جامعه دبيرخانه با بيشتر ، اطلاعات كسب براي علاقهمندان
.نمايند حاصل تماس تلفن925709 ايران دندانسازان
|
|