براي وزارتخانه پنج مسئولان گردهمايي
دانش كار طرح احياي
متوسطه دوره دانشآموزان ثبتنام جزئيات
شد اعلام
مفيد كتاب جلد طبابت 64 سال 64
در شركت براي ايراني نويسندگان از دعوت
پائولوكوييلو مسابقه
تحت كشور سراسر در راهنمايي مدرسه 2200
گرفت قرار دانشآموزي شوراهاي پوشش
و آموزش وزير تغيير مسئول ، مقام يك
كرد تكذيب را پرورش
ميشود ميهمانخانه شيراز "شاپوري خانه"
شد اعلام زمين بچههاي مسابقه برگزيدگان
- جسمي و نابينا دانشآموزان اردوي
شد برگزار كشور سراسر حركتي
براي وزارتخانه پنج مسئولان گردهمايي
دانش كار طرح احياي
ميشود برگزار امروز
شاخه اهداف تبيين گردهمايي نخستين :علميفرهنگي گروه
آموزشهاي توسعه در دولتي دستگاههاي جايگاه و كاردانش
پرورش ، و آموزش وزارتخانههاي مشاركت با امروز مهارتي
و كار و كشاورزي سازندگي ، جهاد اسلامي ، ارشاد و فرهنگ
.ميشود برگزار اجتماعي امور
نيروي آموزش و برنامهريزي مركز رئيس بهروان حميدرضا
گفتوگوبا در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت انساني
تعريف به دستيابي:گفت مطلب اين اعلام ضمن ما ، خبرنگار
در آموزش كاربردي سياستهاي تبيين كاردانش ، لفظ از واحد
در هماهنگي ايجاد مختلف ، دستگاههاي ميان در كاردانش شاخه
كاردانش ، زمينه در مختلف دستگاههاي فعاليتهاي ميان
.و كاردانش شاخه به مربوط فعاليتهاي در خصوصي بخش مشاركت
ادامه در وي.است گردهمايي اين برگزاري اهداف جمله از..
ميان كه هماهنگيهايي براساس اينكه به اشاره با سخنانش
موسسه است 60 گرفته صورت پرورش و آموزش و ارشاد
كاردانش رشتههاي تعليم به امسال مهر از فرهنگيهنري
ادامه بهروان.ميپردازند متوسطه دوره دانشآموزان براي
و گرفتهاند ارشاد از را لازم مجوز موسسهها اين:داد
راهنمايي دوره كه كساني آموزش بزرگسالان ، آموزش بر علاوه
تحصيل كاردانش شاخه در و گذاشتهاند پشتسر را تحصيلي
اينكه 56 اعلام با وي.دارند بهعهده نيز را ميكنند
تعريف فرهنگيهنري موسسههاي فعاليت براي كاردانش رشته
فيلمبرداري ، عكاسي ، ليتوگرافي ، :داشت اظهار است ، شده
روزنامهنگاري آينهكاري ، روميزي ، نشر گرافيك ، كامپيوتر ،
داده آموزش فراگيران به كه است رشتههايي جمله از..و
پشتسر را عمومي دروس كه دانشآموزاني:گفت وي.ميشود
مورد رشته در موسسهها اين در ميتوانند گذاشتهاند
مهارتهاي كه سال گذشت 2 از پس.كنند تحصيل خود علاقه
صلاحيت آوردند ، بهدست خود تحصيل مورد رشته در را لازم
تاييد ديدهاند آموزش آن در كه موسسهاي سوي از آنها
دانشآموزان به رسمي مدرك نيز پرورش و آموزش و ميشود
.ميدهد
افراد دانشآموزان جز به اينكه به اشاره با بهروان ،
:گفت كنند تحصيل موسسه اين در ميتوانند نيز بزرگسالان
تجهيزات ، خريد چون موسسهها اين هزينههاي ارشاد چون
دانشآموزاني شهريه ميكند جبران را..و اساتيد دستمزد
مگر.است رايگان ميكنند ثبتنام موسسهها اين در كه
خاصي شرايط يا و كنند ثبتنام پرهزينه رشتهاي در اينكه
مركز رئيس.باشد داشته وجود رشته آن در تحصيل براي
:كرد تصريح ارشاد وزارت انساني نيروي آموزش و برنامهريزي
توسعه است قرار و هستيم هنر و فرهنگ بخش متولي ما
شاخه طريق از خاطر همين به.دهيم ارتقاء و حفظ را فرهنگي
كار دستور در را فرهنگ بخش انساني منابع توسعه كاردانش ،
آموزش وزارت آموزش توسعه متولي بنابراين.دادهايم قرار
امسال است قرار اينكه به اشاره با بهرواناست پرورش و
مشغول موسسهها اين در كشور سراسر در دانشآموز هزار 15
اين:داشت اظهار شوند كاردانش شاخه رشتههاي در تحصيل به
پس و شد اجرا محدود بهشكلي و آزمايشي بهطور پارسال طرح
.ميشود اجرا گسترده سطحي در امسال نواقص رفع از
متوسطه دوره دانشآموزان ثبتنام جزئيات
شد اعلام
دانشآموزان ثبتنام دستورالعمل :فرهنگي علمي گروه
روزانه پيشدانشگاهي دوره و نيمسالي و سالي نظام روزانه
.شد اعلام تحصيلي 8079 درسال بزرگسالان و
ازنيمه اول نيمسال براي واحددانشآموزان وانتخاب نام ثبت
تا 29 از14 دوم نيمسال وبراي ماه تا 28شهريور تيرماه دوم
.ميگيرد انجام ديماه
واحد به آموزشي واحد ازيك دانشآموزان انتقال اساس براين
مقصد وپرورش آموزش اداره موافقت پساز ديگر آموزشي
مجاز نيمسال پايان ازشروعامتحانات قبل ماه يك تا حداكثر
نيز دورهپيشدانشگاهي نام ثبت براي گزارش بنابراين.است
ورود ضوابط كه جديد نظام متوسطه فارغالتحصيلاندوره همه
رااحراز رشتهها يكاز هر در پيشدانشگاهي دوره به
تا 25 تيرماه دوم نيمه از ميتوانند كردهاند
مراجعه شده تعيين پيشدانشگاهي آموزش مراكز شهريورماهبه
ازدانشآموزان نام ثبت.كنند ثبتنام لازم مدارك وباارائه
از پس نيز غيرمتناظر رشتههاي و هنر دررشته
.ميشود انجام درشهريورماه رشته تغيير برگزاريامتحانات
سال يك از پس كه ودانشآموزاني آزاد داوطلبان اساس براين
نيمسال درهر نميشوند دروس همه بهگذراندن موفق تحصيلي
افراد قبيل واين كنند حداكثر 12واحدانتخاب ميتوانند
اول ازنيمسال دروسباقيمانده همه اول درنيمسال بايد
كنندوچنانچه راانتخاب دوم نيمسال دروس امكان ودرصورت
قبولي نمره كسب به موفق اول نيمسال پاياني درامتحانات
وتيرماه اسفندماه جبراني درامتحانات ميتوانند نشوندصرفا
به مربوط دروس انتخاب صورت كنند ، درهر شركت دروس اين
.نيست تحصيليمجاز هرسال دوم درنيمسال اول نيمسال
مفيد كتاب جلد طبابت 64 سال 64
آگاه سياوش دكتر با گفتوگو
;اشاره
و دارد سال است900 آمده دنيا به تهران در سال 1289 در
به ميگويد.است پرداخته طبابت به را خود عمر از سال 64
كشور از خارج به تحقيق يا تحصيل براي كه سالهايي جز
.بودهام تهران در را عمرم همه.رفتهام
صدها علاوه ، به و كرده ترجمه و تاليف كتاب جلد قريب 70
خانواده ، بهداشت.است نوشته پزشكي زمينههاي در نيز مقاله
دردكمر ، و آرتروز پزشكي ، پاسخ و پرسش انساني ، هورمونهاي
نخستين ، كمكهاي رواني ، افسردگي پزشكي ، سال پنجهزار
.است آگاه سياوش دكتر كتابهاي جمله از...و مواليد كنترل
هم يكبار حتي ولي كردهام ، رانندگي سال ميگويد ، 50
تدريس دختران عالي مدرسه در سال نشدهام300 جريمه
كسي هر.نرفتهام مدرسه به دير نيز يكبار ولي كردهام ،
سعي و بپذيريم را واقعيتها بايد.باشد ديگري آينه بايد
...و باشيم داشته خاطر رضايت كارهايمان از كه كنيم
داده ترتيب گفتوگويي آگاه سياوش دكتر با همشهري خبرنگار
.ميآيد پي در آن از بخشهايي كه است
.نوشتهام نيمهشب از بعد ساعت 3 از را كتابهايم همه *
است كافي انسان براي خواب كه 5ساعت دارم عقيده چون
كه اين و بگوييد خودتان درباره كمي لطفا دكتر آقاي *
و ابتدايي تحصيلات.آورديد روي پزشكي رشته به شد چطور
كرديد؟ سپري چگونه را متوسطه
عمرم همه تقريبا و آمدم دنيا به تهران در سال 1289 در *
كشور از خارج به تحقيق و تحصيل براي كه سال چند جز به را
اشراف مدرسه در را ابتدايي تحصيلات بودم ، تهران در رفتم ،
كه معتقدم.بود "اشراف" مدرسه اسم تنها البته كه گذراندم
و عميقتر ابتدايي مقطع در سالها آن در تحصيلات سطح
كه اين از پس حال هر به.است بوده حاضر حال از جديتر
پيدا راه متوسطه دوره به گرفتم ، را ابتدايي ششم تصديق
موفق و دادم امتحان ديپلم مدرك براي نيز سرانجام و كردم
.بگيرم ديپلم شدم
گرفتيد ديپلم شما كه سالي آن در كه هست خاطرتان آيا *
كردند؟ شركت ديپلم نهايي امتحانات در نفر چند حدودا
سال آن در.گرفتم ديپلم كه بود سال 1308 كه ميكنم فكر *
چون.بودند ديپلم امتحان در شركت داوطلب نفر حدودا 300
نيز نهايت در.داشت دبيرستان هشت تنها سالها آن در تهران
.شدند قبول داوطلبان ميان از نفر 90
بود؟ زياد مردودين تعداد چرا *
فرانسوي زبان به درسها همه كه اين خاطر به شايد خب *
معلمان همه متوسطه ، ششم و پنجم سالهاي در.ميشد تدريس
ساير فارسي ، و عربي درسهاي جز به و بودند فرانسوي ما
آن در ما درسهاي.ميشد تدريس فرانسوي زبان به دروس
و بود...و طبيعي تاريخ ، هندسه ، حساب ، جبر ، شامل سالها
.ميخوانديم عربي زبان به را فقه تنها
از خاطر همين به.نداشتيم كنكور الان مثل سالها آن در
سالي همان در.شديم طب مدرسه وارد نفر ما 80 نفري جمع 90
كه حالي در.شد سال شش طب دوره شديم ، طب مدرسه وارد كه
اول سالبود سال چهار طب دوره ما ، ورود از قبل سال تا
كه خوانديم را طبيعي و شيمي فيزيك ، درسهاي طب مدرسه در
با ديگري مدرك نيز سال پايان در و داشت نام PCN دوره
سال كه اين از پس.ميشد اهداء فراگيران به وزير امضاي
دانشكده تاسيس زمزمههاي سوم سال در گذرانيدم را طب دوم
زمزمهها اين نيز سرانجام.رسيد گوش به تشريح تالار و طب
در حكمت ، علياصغر وزارت دوران در و پيوست حقيقت به
است ، شده واقع آن در تهران دانشگاه الان كه زميني
در.شد افتتاح سال 1313 بهمن در 15 تشريح تالار ساختمان
البته كه گذرانديم را تشريح درس ما پنجم و چهارم سال
.ميخوانيدم طب دوم يا اول سال در را درس اين ميبايست
در و شدم پزشكي دانشنامه اخذ به موفق كه بود سال 1315
نيروي دكتر عنوان به و رفتم وظيفه نظام خدمت به سال همان
يك پزشكان خدمت مدت زمان آن در.شدم خدمت مشغول هوايي
درجه با ماه شش و سربازي درجه با ماه شش كه بود سال
.ميكردند خدمت سوم ستوان
بهداري كل اداره استخدام به كه بود سال 1317 بهمن يازدهم
و نداشت وجود ايران در بهداري وزارت زمان آن در.درآمدم
مادر.بود كشور وزارت ادارات از يكي بهداري كل اداره
داده هديه بهداري كل اداره به را بيمارستاني حسابي دكتر
در پزشك عنوان به كه حسابي گوهرشاد بيمارستان نام به بود
.شدم كار به مشغول بيمارستان اين
سالها آن در پزشكي مدرسههاي و بيمارستانها وضعيت *
قائل پزشكي تشكيلات ميان تفاوتي هيچ دولت آيا.بود چگونه
ميشد؟
پروفسور نام به فرانسوي نفر يك دولت سال 1319 دربله *
را كشور پزشكي تشكيلات تا كرد استخدام را "اوبرلن"
پزشكي ، دانشكدههاي درجهبندي او وظيفه.كند ساماندهي
تحصيل پزشكي زمينه در كه بود افرادي و بيمارستانها
..و استاديار استاد ، ردههاي به را پزشكان يعني.ميكردند
كار شدن تخصصي در مهمي نقش اوبرلن پروفسور.كرد تقسيم.
كه بود سالها همين درداشت بيمارستانها و درمانگاهها
منصوب گوهرشاد بيمارستان پزشكي درمانگاه رئيس عنوان به
.شدم
وقوع به كه بود سالها همين در ظاهرا هم دوم جهاني جنگ *
پيوست؟
آغاز باشد آغاز دوم جهاني جنگ كه بود سال 1320 در *
.شدم منتقل فارابي بيمارستان به دوم جهاني جنگ
.بگوييد دوم جهاني جنگ مورد در خودتان خاطرات از كمي *
شده حادث جنگ كه روزهايي در بيمارستانها و درمانگاهها
ميكردند؟ چه بود
جنگ ، روزهاي در.بود دوم جهاني جنگ سوغات تيفوس و قحطي *
به نانواييها حتي و بود اسفناك بسيار بار و خوار وضع
بيمارستان.ميفروختند پخته سيبزميني مردم به نان جاي
شده تيفوس به مبتلا كه بود افرادي از مملو هم فارابي
دكتر چون معروفي دكترهاي با همراه هم من خود حتي.بودند
كه شديم تيفوس به مبتلا يزداني دكتر و شيخالاسلامي
اين دليل به يزداني دكتر و شيخالاسلامي دكتر متاسفانه
تيفوس به مبتلا كه كساني حساب.باختند جان بيماري
براي خاصي داروهاي چون.بود الكاتبين كرام با ميشدند
پشت از پس هرحال بهنداشت وجود بيماري اين با مقابله
از كه اين از پس و جنگ از ناشي بحرانهاي سرگذاشتن
بهداري به اوبرلن توسط كردم ، پيدا رهايي تيفوس بيماري
به مشغول بهداشتي بازرس عنوان به و شدم منتقل آموزشگاهها
.ميكردم بازديد مدرسه دو از روز هر و شدم كار
تحصيل يا و تحقيقات انجام براي سفرهايي كه بوديد گفته *
.بدهيد توضيح باره اين در.داشتيد خارجي كشورهاي به
مرخصي معارف وزارت از پيش ، سال يعني 50 سال 1329 در *
بيماريهاي زمينه در تحصيل براي خودم هزينه به و گرفتم
يك.رفتم فرانسه كشور به تحقيقاتي كارهاي انجام و داخلي
زمينه در گواهينامهاي توانستم و بودم كشور اين در سال
سازمان دعوت به نيز سال 1335 دربگيرم كودكان تخصص
و دانمارك سوئد ، كشورهاي به ماه شش مدت به جهاني بهداشت
صورت مطالعاتي آموزشگاهها بهداري درباره و رفتم انگلستان
آموزشگاه يك بيماريها از يك هر براي كشورها اين در.دادم
سازمان به و كردم تهيه مفصلي گزارش.بودند كرده تاسيس
وزارت به نيز گزارشي همچنين.فرستادم جهاني بهداشت
اين نتيجه.دادم وقت نخستوزير اقبال دكتر و بهداري
دانشآموزان براي رايگان تغذيه پايهگذاري نيز گزارشها
.بود
هر براي اروپايي كشورهاي در كه اين به كرديد اشاره *
شما ارسالي گزارش آيا.كردند داير آموزشگاه يك بيماري
ايجاد باعث بهداري وزارت نيز و وقت نخستوزير براي
نشد؟ كشور در بيماري هر براي تخصصي آموزشگاههاي
هر براي كردم بازديد آنها از كه كشورهايي اين در *
صرع ، ناسازگاريها ، قلبي ، بيماريهاي مثلا بيماري
امكانات از كه بود شده تاسيس مدرسه يك...و ناشنوايي
صرعيها مدرسه مثلا.بودند برخوردار نيز خوبي بسيار
مانند ميشديم مدرسه اين وارد وقتي.بود شهر يك مانند
كه است طبيعي.شدهايم جديد شهر يك وارد كه بود اين
از كه ميخواهد زيادي بسيار هزينه مدرسههايي چنين احداث
.بود خارج دولت توانايي
به سال 1337 در بازگشتم ايران به كه اين از پس حال هر به
مهران محمود دكتر وزارت زمان در آموزشگاهي بهداري رياست
عنوان به و دادم شغل تغيير نيز سال 1340 در.شدم منصوب
وزارت برنامهريزي و مطالعات كل اداره بهداشت كارشناس
به سال 1346 در نيز سرانجام.شدم كار به مشغول فرهنگ
دانشسراي در نيز سالها اين در شدم نائل بازنشستگي افتخار
.ميكردم تدريس عالي دانشسراي و مقدماتي
درباره كمي لطفا.نوشتهايد كتاب زيادي تعداد *
آورديد ، روي نويسندگي به شد چطور كه اين و كتابهايتان
.بگوييد
در و بودم نوشتن به علاقهمند سالگي دوازده از *
ميكرد ، برگزار سالها آن در اقدام روزنامه كه مسابقههايي
مسابقه در و شد چاپ روزنامه آن در من مقاله.كردم شركت
.گرفتم قرار تقدير مورد نيز اقدام روزنامه مقالهنويسي
پزشكي مقالههاي اطلاعات روزنامه در نيز طولاني مدتهاي
ميكردم ، تدريس دختران عالي مدرسه در كه زماني.مينوشتم
عنوان با كتابي آنها براي نداشتند ، بهداشت كتاب چون
پيشرفتهاي آخرين كتاب همچنين.نوشتم "نوين بهداشت"
شده نوشته انگليسي برجسته استاد شانزده توسط كه پزشكي
مقالههاي و نوشتهام كتاب تاكنون 70.كردم ترجمه را بود
.درآوردهام تحرير رشته به پزشكي زمينههاي در نيز زيادي
ساعت 3 از را كتابهايم همه بدانيد كه باشد جالب شايد
خواب كه 5ساعت دارم عقيده چوننوشتهام نيمهشب از بعد
همه سكوتشب در خاطر همين به.است كافي انسان براي
.نوشتهام را كتابهايم
گفت خردمندي مرا بودم خواب در
نشكفت شادي گل را كسي خواب كز
جفت باشد عجل با كه كني چه كاري
خفت ميبايد خاك زير كه هشدار
.بفرمائيد داريد خاصي صحبت اگر *
مردم اگر موقع آن.بود بيشتر خاطر رضايت ما زمان در *
ولي.بودند راضي ميآمد ، گيرشان هم پنير و نان اندكي فقط
زندگي سطح رفتن بالا و تكنولوژي پيشرفت وجود با الان
رضايت داشتن.ندارد وجود سابق مانند خاطر رضايت آن مردم ،
به بيماريها همه ريشه كه معتقدم.است الهي نعمت يك خاطر
همه روي بر بريزد ، هم به شما اعصاب اگر.برميگردد اعصاب
كه كرد تلاش بايد پس.بود خواهد تاثيرگذار بدن اعضاي
.داشت خاطر رضايت
. سپاسگزارم داديد ، خرج به كه حوصلهاي و صبر از *
در شركت براي ايراني نويسندگان از دعوت
پائولوكوييلو مسابقه
و نقدوبررسي رمان ، زمينه سه در كه ايراني نويسندگان
ميتوانند كنند ، عرضه اعتنايي درخور آثار اسلامي فرهنگ
خود سفر از پس كه برزيلي نويسنده پائولوكوييلو جايزه از
.كنند استفاده گرفته نظر در ايران ، به
خبرنگار با گفتوگو در كوييلو آثار مترجم حجازي ، آرش
با كاروان انتشارات:گفت مطلب اين بيان ضمن همشهري
اين برگزاري مسئوليت اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت همكاري
.است گرفته عهده به را ادبي مسابقه
دلار جايزه 1000 براي نظرگرفتهشده در مبلغ وي گفته به
.است برزيلي زبان به كوييلو هزينه به آثار ترجمه علاوه به
ادبي مسابقه اين برگزاري از هدف كوييلو وي گفته به
آمريكاي به ايران معاصر ادبيات و فرهنگ معرفي را سالانه
.است كرده ذكر لاتين
مسابقه اين در ميتوانند كساني كاروان نشر مدير گفته به
متون باشند ، فارسيزبان نويسنده كه كنند شركت ادبي
از پس نيز متن و نشده منتشر اين از پيش ارائهشده
حجم واژه حدود 40000 صفحه از 200 بيشتر نبايد حروفچيني
.باشد داشته
به ،(اگوست 2000 24) تاريخ 3/6/1379 تا بايد آثار
.شوند ارائه (كاروان انتشارات) دبيرخانه
در) اسفند بيستم تاريخ در جايزه اعطاي مراسم ;وي گفته به
.شود مي برگزار ،(كوييلو آقاي حضور با امكان صورت
تحت كشور سراسر در راهنمايي مدرسه 2200
گرفت قرار دانشآموزي شوراهاي پوشش
مدارس دانشآموزي شوراهاي زمينه در مقدماتي پژوهش طرح
پرورشي امور برنامهريزي و توسعه دفتر همت به راهنمايي
.شد آغاز پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاونت
با گفتگويي در دفتر اين مسئول كارشناس شكوهي ، مرتضي
آزمايشي مرحله:افزود مطلب اين اعلام ضمن ما ، خبرنگار
كشور راهنمايي مدارس در آموزي دانش شوراهاي تشكيل طرح
اختياري طور به تحصيلي 7978 ، سال در بار اولين براي
پسرانه مدرسه آن 1138 طي كه آمد در اجرا به استانها براي
وي.گرفتند قرار پوشش تحت دخترانه راهنمايي مدرسه و 1068
كشور استانهاي مزبور طرح آزمايشي مرحله در:گفت همچنين
موجود ، امكانات و نيازها با متناسب تا بودند مختار
پوشش تحت را خود راهنمايي مدارس از درصد تا 20 حداكثر
امور برنامهريزي و توسعه دفتر و دهند قرار طرح اين
زمينههاي تحقيقاتي طرح يك انجام با تا است درصدد پرورشي
در را طرح اين فراگيرسازي و تعميم ضرورت عدم يا ضرورت
مطالعه مورد آينده سال براي كشور راهنمايي مدارس تمامي
حاضر حال در كه مطلب اين به اشاره با شكوهي.دهد قرار
اين در:گفت است ، شده انجام مذكور پژوهشي طرح اول مرحله
و شد تقسيم جغرافيايي منطقه به 5 كشور كل ابتدا مرحله
مازندران فارس ، قم ، اصفهان ، شرقي ، آذربايجان استان سپس 6
آماري نمونه عنوان به طرح مجري استانهاي ميان از يزد و
نوع سه مرحله اين طي:كرد اضافه وي.گرديد انتخاب
و غيرعضو دانشآموزان عضو ، دانشآموزان براي پرسشنامه
حال در حاضر حال در كه شده ارسال مدارس مسئولان و مربيان
سال شهريورماه اواخر تا اميدواريم و هستيم آنها جمعآوري
مهرماه اواخر تا و كنيم آماده را آن آماري دادههاي جاري
تصميمگيري جهت را پژوهشي تحليلي و آماري نتايج كل نيز
در شوراها تشكيل طرح صددرصد تعميم خصوص در مسئولان نهايي
.دهيم ارائه راهنمايي مقطع
و آموزش وزير تغيير مسئول ، مقام يك
كرد تكذيب را پرورش
مطالب پرورش و آموزش وزارت مقام قائم :فرهنگي علمي گروه
و آموزش وزير تغيير درمورد برخيروزنامهها در شده درج
.كرد راتكذيب پرورش
رياست دوره پايان تا مظفر حسين:گفت احمدي اصغر علي
پرورش و آموزش وزير سمت در خاتميهمچنان آقاي جمهوري
.ماند خواهد باقي
ارتباط اين در روزنامهها برخي كه مطالبي:افزود وي
.است گمان حدسو براساس نوشتهاند
آموزش وزير به جمهوري رئيس ديداري در اخيرا:گفت وي
.ماند خواهد باقي خود سمت در كه اطميناندادهاند وپرورش
ميشود ميهمانخانه شيراز "شاپوري خانه"
ارزشمند بناهاي از يكي "شاپوري خانه":فرهنگي علمي گروه
با است قاجار دوران اواخر به متعلق كه شيراز شهر زيباي و
راستاي در و بودجه قانون تبصره 36 - ه بند طرح اجراي
تبديل ميهمانخانه به مجموعه اين احياي و كاربري تغيير
.ميشود
مترمربع مساحت 2500 به باغي ميان در كه مسكوني منزل اين
را معماري فوقالعاده ويژگيهاي طبقه دو در گرفته ، قرار
.است داده جاي خود در
و پرارزش مفصل ، تزئينات تاريخي بناي اين نقاط تمام در
و آيينهكاري گچبري ، آجركاري ، شامل كه دارد وجود متنوعي
.است بديعي نقاشي و چوبي كارهاي
پس كه دارد قرار شمالي جبهه در ساختمان اين اصلي ورودي
چوب جنس از پلكاني مركزي سرسراي وارد بيننده آن ، گذر از
.ميشود
تا دور در و گرديده مستقر اتاقهايي نيز سرسرا اين حول
طبيعي مناظر از تابلوهايي اول ، طبقه در فضا اين دور
.شدهاند نقاشي
جبهه در اصلي تالار كه است نحوي به اتاقها فضايي آرايش
-دارد باغ سمت به را منظره و ديد بهترين كه -شرقي
.است يافته استقرار
شهر انوري خيابان در كه قاجار دوران ارزشمند خانه اين
ثبت به كشور ملي آثار فهرست در زودي به دارد ، قرار شيراز
.ميرسد
شد اعلام زمين بچههاي مسابقه برگزيدگان
زمين بچههاي مسابقه برگزيده نوجوان سه :فرهنگي علمي گروه
.شدند انتخاب پاريس به سفر براي
اعلام تمدنها گوي و گفت بينالمللي مركز ارتباطات دفتر
ميلان 15 نينا تهران ، از ساله ابوترابي 16 آيدا:كرد
سه اسفراين از ساله قرباني 15 كاظم و گنبدكاووس از ساله
مقر از بازديد براي كه مسابقهاند اين نهايي برگزيده
سفر پاريس به ايران در يونسكو ملي كميسيون طرف از يونسكو
.كرد خواهند
اين نيمهنهايي مرحله برگزيده گزارش 15 اين براساس
و ايران سراسر از ارديبهشت هشتم پنجشنبه روز مسابقه
تا شدند جمع زمين ، بچههاي دفتر در نزديك و دور راههاي
آقاي آزمون اين داوران.كنند شركت حضوري آزمون يك در
شاهنده ايران ، در يونسكو كميسيون اجرايي معاون طباطبايي
تمدنها ، گوي و گفت بينالمللي مركز بينالملل امور معاون
از فتوحي مهرزاد و عطيف فرانك و روانشناس خمسهاي آقاي
دبير شاهي جليل آقاي حضور با كه بودند زمين بچههاي واحد
گوي و گفت كننده ، شركت با 15 ايران در يونسكو كميسيون كل
آنها سفر و نفر سه اين انتخاب شاهي دكتر.داشتند حضوري
اين همه كرد تاكيد و دانست نمادين حركتي يونسكو به را
سه اين گزينش و دارند را انتخاب و سفر شايستگي بچهها
.است نمادين حركت يك تنها نفر
- جسمي و نابينا دانشآموزان اردوي
شد برگزار كشور سراسر حركتي
و نابينا آموزان دانش سراسري اردوي :فرهنگي علمي گروه
مراكز دانشآموزان حضور با كشور سراسر حركتي جسمي
آمل شهرداري علامهميرحيدر سالن در استان استثنايي 11
استثنايي سازمان مديركل ميرشفيعي عيسي سيد.گرديد آغاز
و علمي ارتقاي جهت:اعلامكرد گفتوگويي طي مازندران
مواهبطبيعي از آنان برخورداري و آموزان دانش فرهنگي
اين مازندران سياحتي اماكن و دريا جنگل ، از اعم شمال
.ميگردد برگزار پسران و دختران سطح دو در هرساله اردوها
|