و تورم معضل حل براي ممكن راهكارهاي
بيكاري
و آموزش تلفيقي كلاسهاي مشكلات به نگاهي
استثنايي پرورش
طرح يك دوباره بررسي براي پيشنهاد
وپيامها نامهها ميان از
نبود راننده يك از انتقامگيري هدف
باشيم خوبي شنونده كنيم عادت
و تورم معضل حل براي ممكن راهكارهاي
بيكاري
((...را پايان كند انديشه كه است آن عاقل)) نوشتار به پاسخي
از كه را اقتصادي معضل يك اصلي بحث به پرداختن از قبل
وارد سپس و ميشكافيم آمد بوجود بعد ، به ميلادي دهه 1970
.ميشويم اصلي بحث
دچار كشورها ، برخي اقتصاد ميلادي ، از 1970 پس سالهاي در
و بود بيكاري رشد با همراه كه شد ، تورم از خاص نوعي
نرخ كه معني بدين.گرفت نام ((ركودي تورم)) اصطلاحا
.مييابد افزايش همزمان طور به تورم و بيكاري
اقتصادي پيچيده معضل به ركودي تورم پديده وجود امروزه
ناشي تورم با مواجه اقتصادي كه صورتي در.است شده مبدل
حالت در و انقباضي پولي و مالي سياست يك باشد ، تقاضا از
سياست يك باشد ، روبهرو بالا بيكاري با اقتصاد كه عكس
.ميگردد اعمال انبساطي
طور به بيكاري و تورم پديده دو هر با اقتصادي اگر حال
شود ، گرفته پيش در بايد سياستي چه باشد ، مواجه همزمان
.گويند پاسخ بايد اقتصاددانان كه است سوالي
است شده تورم نوع اين دچار نيز كشورمان اكنون متاسفانه
عاقل))مقاله محترم نگارنده.است بيكاري رشد با همراه كه
دانش هزاران بيكاري ((را پايان كند انديشه كه است آن
را ، افزايش آن علت و دانسته آزاد دانشگاه متوجه را آموخته
.دانستهاند دانشگاه اين در دانشگاهي واحدهاي بيرويه
از بسياري بيكاري (معضل يا) مشكل داشت توجه بايد
ونه برميگردد اقتصاد ساختار به كشورمان تحصيلكردگان
.دانشگاهي واحدهاي بيرويه افزايش
جاي در دانشگاهي واحدهاي افزايش كه شد متذكر بايد البته
كاهش ضرورت صورت در كه نيست شكي و ;است تامل قابل خود
.شود انجام بايد دانشگاهي واحدهاي پذيرش ظرفيت
مطرح را سوال يك ((...است آن عاقل)) مقاله محترم نگارنده
ولي گفتهاند ، پاسخ سوال آن به نيز خود و نموده
شده مطرح سوال به ربطي داشتهاند ، بحث از كه نتيجهگيري
.ندارد خودشان شده گرفته جواب و
دانشجويان ، بدون دانشگاهها ، وجود داشت ، توجه بايد البته
نباشد دانشجويي اگر يعني ;ندارد و نداشته مفهومي و معني
.بود نخواهد نيز دانشگاهي
واحد تاسيس علت مورد در دانشگاهي ، مسئولان از يكي از
او و بود شده سوال كردستان چون محرومي استان در دانشگاهي
اوقات سال كردستاني 4 جوانان آيا)):كه بود گفته پاسخ در
يا است بهتر بگذرانند بطالت به چهارراهها سر در را خود
از مقتضي وقت در و بياموزند دانشي سال ، اين 4 در اينكه
((.جويند بهرهاي آن
بود شده اشاره بدان مقاله در كه تاملي قابل نكته اما
مهندسي مورد در معلوماتي ما كشاورز نيست بد)):كه بود اين
((...و عكس بر نه ولي باشد داشته كشاورزي
در كه شد متذكر را نكته اين مقاله محترم نگارنده به بايد
جزء كشاورزي به كشاورزي مهندس پيشرفته ، كشورهاي
ابايي جزء كارهاي انجام از مكانيك مهندس و ميپردازد
شاهد كشورها آن در روز هر كه است علت همين به.ندارد
همين به وباز هستيم زمينهها تمام در فراوان نوآوريهاي
وارد بايد است هنوز كه هم هنوز كشورمان در كه است علت
.باشيم پيشرفته كشورهاي همان از گندم كننده
دانشآموختگان ، از بسياري كشورمان در متاسفانه كه چرا
را ميزنشيني پشت و خودميدانند شان دون را ازكارها بعضي
.ميدهند ترجيح سخت كارهاي به
تهران -مفتي پيوند
و آموزش تلفيقي كلاسهاي مشكلات به نگاهي
استثنايي پرورش
آموزش دفتر اسلامي ، شوراي مجلس مصوبات طبق سال 1370 در
صورت به شدو جدا پرورش و آموزش وزارت از استثنايي كودكان
استثنايي پرورش و آموزش سازمان)) عنوان با مستقل سازماني
.نمود كار به شروع((كشور
دوره اتمام از بعد بايد ونيمهشنوا ناشنوا دانشآموزان
ادامه براي استثنايي ، كودكان مدارس در ابتدايي تحصيلات
عادي پرورش و آموزش دبيرستان و راهنمايي مدارس به تحصيل
بايدهمان عزيز ناشنوايان كه اينجاست مهم نكته و بروند
شده تاليف عادي دانشآموزان براي كه بخوانند را كتابهايي
گفته تلفيقي آموزش ناشنوايان ، تحصيل روش اين به و است
.ميشود
كتاب سه فقط تمام سال نه حدود در كشور استثنايي سازمان
تغييرات) مناسبسازي تحصيلي راهنمايي دوره براي را درسي
منظور (عادي پرورش و آموزش درسي كتب در خلاصهنويسي و
ديني ، تعليمات شده ، مناسبسازي كتابهاي است ، كرده
اجتماعي و ديني كتابهاي.ميباشد فارسي ادبيات و اجتماعي
آخر و اول كه چون بود ، بهتر نميشد مناسبسازي هم اگر
شده مناسبسازي كتاب بهعنوان و كرده قيچي را عادي كتاب
كتابهاي كه صورتي در كردهاند ، تدوين ناشنوايان براي
كه را انگليسي زبان عربي ، تاريخ ، علوم ، :مانند ديگري
آموزشي مشكلات آنها ، معلمين و ناشنوا دانشآموزان براي
.نميشود سازي مناسب آورده ، بوجود زيادي
بيش كشور محروم استانهاي در استثنايي پرورش و آموزش سطح
و علمي نظر از ناشنوا ، دانشآموزان و ميباشد ضعيف حد از
بروز علت گرفتهاندكه قرار پاييني بسيار درجايگاه آموزشي
مدارس ، آموزش مسائل دقيق بررسي و نظارت عدم مشكل ، اين
مديريت ضعف و استانها مراكز در استثنايي ادارات توسط
گردهمايي در اخيراميباشد استثنايي مدارس در اجرايي
شده اعلام كشور ، كل استثنايي پرورش و آموزش ادارات روساي
سختي شرايط بابت بيشتري مادي حمايتهاي آينده در كه بود ،
گرفته درنظر استثنايي دانشآموزان تلفيقي كلاسهاي در كار
وقت هيچ ماديات شويم متذكر بايد مورد اين در كه ميشود
در كار سختي شرايط آموزشو مشكلات نميتواند
برنامهريزيهاي اين بلكه دهد كاهش را مدارساستثنايي
دانشآموزان ومناسبشرايط ويژه كتب وتاليف صحيح
كه ميباشد تحصيلي مختلف درمقاطع ناشنواونيمهشنوا
ودانشآموزان برايمعلمان را لازم رواني ميتواندآرامش
از بتوانند هم دانشآموزان اين تا كند ، فراهم ناشنوا
دولت بخصوص.كنند استفاده نحواحسن به وپرورش آموزش
جامعه معلولين قشر آموزش براي ايران ، اسلامي جمهوري
.است كرده هزينه زيادي مادي سرمايههاي
احمدزاده سعيد
طرح يك دوباره بررسي براي پيشنهاد
رانندگي و راهنمايي اداره توسط كه است روز پانزده مدت
علت ظاهرا كه شده يكطرفه شقاقي شهيد خيابان يك ، منطقه
اعلام بهشتي شهيد ترافيكخيابان بار كاهش اقدام اين
همراه به هم منفي پيامدهاي اقدام اين اما.است گرديده
.است داشته
خيابانهاي مسافران دسترسي مثال عنوان به
وسايل به فاطمي دكتر و بهشتي دكتر فراهاني ، مقام قائم
جمالالدين راه چهار تا بايد آنها ، شده مشكل نقليه
پيدا دسترسي مسافري خودروي تابه بروند پياده اسدآبادي
افزايش مسير اين در آمد و رفت هزينه نيز عمل در و كنند
.است يافته
خيابان در توماني هزار جريمه قبول با رانندگان از بعضي
سوار بالا هزينه با را مسافران از تعدادي شقاقي يكطرفه
را جريمه جبران تا ميكنند مسافركشي شب آخر تا و كرده
پيشنهاد رانندگي و راهنمايي اداره به حال.باشند كرده
صورت در طرح اين ضرر و نفع ميزان به توجه با ميكنم ،
.كند تجديدنظر درآن صلاحديد
تهران از جانانپور
وپيامها نامهها ميان از
!ساله پرونده 20 يك سابقه
امروز به تا كه هستم سالهاي بيست پرونده شاكيان از يكي
اين مشكل حل و رسيدگي به موفق مرند اهرو -جلفا دادگاه سه
.نشدهاند پرونده
تا كه است من پرونده موضوع افراد بعضي توسط باغ آب قطع
طريق اين از اميدوارماست نرسيده نتيجهاي به امروز به
!برسانم محترم مسئولين گوش به را خود صداي
انصاري طيبه
آزمايشگاه براي مجوز تقاضاي
مجوز پزشكي آموزش و درمان بهداشت ، وزارت قوانين طبق
پزشكان همان يا فني مسئولين به آزمايشگاه تاسيس
عنوان به آزمايشگاه پرسنل ساير و ميشود داده آزمايشگاه
طبق صرفا كه مشخصي ماهيانه حقوق و شده تلقي كاري نيروي
قانوني جنبه هيچ و ميشود گرفته نظر در فني مسئولين نظر
.ميكنند دريافت ندارد ،
دارم تقاضا آزمايشگاه كارشناس يك عنوان به اينجانب لذا ،
مشكلات گرفتن نظر در با درمان و بهداشت وزارت مسئولين
پزشك از غير افراد به خصوصي بخش وشاغلين پرسنل مالي
.شود داده تاسيس مجوز نيز آزمايشگاه
محفوظ نام
اخراجي كارگر يك مشكلات
شركت به وابسته كامپيوتر خدمات شركت در كار سال از 4 پس
اداره به آن از پس.شدم اخراج سال 78 پايان در باختر برق
.كردم شكايت ارائه شهرستان كار
مزايايي گونه هيچ ماهيانهام حقوق بهجز شركت اين در
حقوقم از درصد بيمه 30 شركت مدير درضمن نكردهام دريافت
.بپردازد شركت خود را درصد بايد 23 كه درحالي كرد كسر را
و كرد محسوب كارگر را من اداره طرف از صادره راي در
مساله و سال چهار عيديهاي بابت ولي قانوني را اخراجم
به دارم تقاضا ازمسئولين.است نشده تامين من حق بيمه ،
.كنند رسيدگي مساله اين
نبوي نيرهالسادات
بخريم؟ نرخي چه به را نان
اين ببينيد.باشد مي مردم اول درجه و غذايي مواد از نان
هر درآوردهاند در روزي و حال چه به را مردم اصلي غذاي
كساني نميدانم.ميشود عرضه متفاوتي نرخ با نان محلهاي
يا دارند اطلاع وضع اين از هستند نان نرخ دستاندركار كه
دوش روي بيشتر نان نرخ ومرج هرج و گراني اين فشار خير؟
.ميكند سنگيني كمبضاعت مردم
تهران-محمودي فاطمه
خويشفرما بيمه هزينههاي
در تاميناجتماعي سازمانهستم خودفرما شده بيمه بنده
دريافت تومان از 40هزار بيش ماه مدت 3 براي نفر ازاي 2
شهيد بيمارستان ورزش تست دستگاه تنها كه درحاليميكند
نزديك 2 (اجتماعي تامين سازمان مجموعه زير) كاشان بهشتي
در ورزش تست هزينه كه حالي در ميباشد خراب كه است سال
پاسخي چه مربوط سازمان ميباشد تومان هزار خصوصي 12 بخش
دارد؟
كاشان از خودفرما شده بيمه
معدل؟ چراشرط
.ميشود استفاده معدل شرط از بانكها استخدام آگهي در چرا
با شبانه دوره در هم آن زياد سختي و مشقت با كسي اگر
پيشنهاد رو اين از چيست؟ تكليف باشد گرفته ديپلم كم معدل
.شود نظر تجديد مورد اين در ميكنم
ابطحي كمال سيد
تهران از
نبود راننده يك از انتقامگيري هدف
آن سرانجام و شكايت يك به عميقتر نگاهي
ما جامعه اعضاي زحمتكشترين زمره در تاكسي رانندگان
كار زمستان سرماي و تابستان گرماي در آنهاميباشند
مشكلات و سنگين ترافيك تحمل با را مسافران جابجايي دشوار
زحمات از قدرداني ضمن.ميرسانند انجام به آن از ناشي
خوانندگان نظر به را نامهاي زحمتكش ، و شريف قشر اين
از شهروند يك تشكر گوياي بيشتر كه ميرسانيم همشهري عزيز
به كه است تاكسي راننده يك عليه او شكايت به رسيدگي نوع
ممكن كه مشكلي.بود آورده روي حرفه اين به غيرمجاز صورت
.باشد داشته وجود صنفي هر در است
***
را بدي موارد معمولا يعني هستم ، بدبيني آدم اصولا من
يعني ميدهم ، تعميم ميشوم مواجه آن با روز طول در كه
آن تمام مواجهبشوم بداخلاق مغازهدار يك با صبح اول اگر
و بداخلاق مغازهدارها تمام كه است براين عقيدهام روز
برخوردهاي دليل به ترتيب همين به.آخر الي و هستند بدعنق
و ايران اداري نظام در كه معتقدم خودم و اطرافيان مكرر
كه ميشود پيدا ادارهاي كمتر ما كشور بوروكراسي سيستم
...و كاري وجدان نبود بيكاري ، غلط ، برخورد رشوه ، از آن در
شدم مواجه موردي با پيش روز چند اينكه تا.نباشد خبري
:بود قرار اين از اتفاق اين و شد عوض نظرم كه
به تاكسي منتظر بخارست سرخيابان دوستانم از نفر با 8
مقابل كه تاكسي اولين سوار نفر بوديم ، 5 سيدخندان مقصد
بطور اگر.بودم نفر اين 5 جزو هم من كه شدند كرد توقف ما
كه ميدانيد باشيد كرده عبور مسير اين از بار يك اتفاقي
خيابان اصلي ، مقصد ميكشد ، طول دقيقه حداكثر 10 مسير اين
از بهسيدخندان رسيدن از بعد اين بنابر.بود دبستان
به خوشبختانه و كرديم سئوال را بعدياش مسير راننده
خيابان داخل تا را ما محترم راننده كه رسيديم توافق
ما از راننده رسيديم نظر مورد مقصد به وقتي ببرد ، دبستان
زده خشكمان ما همه تقريبا كرد ، تومان هزار دو تقاضاي
هزار دو دقيقهاي مسير 10 براي كه بود ممكن چطور بود ،
و كرديم جروبحث راننده با دقيقه حدودا 32 گرفت؟ تومان
ساعت آن در هوا حد از بيش گرماي نرسيديم ، هم نتيجهاي به
وعصبي كلافه راننده بخصوص ما همه كه بود شده باعث ظهر
بيش كردن جروبحث كه رسيديم نتيجه اين به بالاخره باشيم ،
اين بنابر.است بيفايده عصباني راننده با هم آن حد از
از پس و رابرداشت نظر مورد تاكسي شماره دوستانم از يكي
طريق از حتما ما كه شد متذكر راننده به پول پرداخت
و كرد خواهيم پيگيري..و تاكسيراني مثل قانوني مراجع
كه نداشتيم باور ما از كدام هيچ كه نماند ناگفته البته
مثل و شود پيگيري قانوني مراجع سوي از اصولا موردي چنين
با آن كنار از مواجهيم آن با روز طول در كه مواردي همه
و راننده بد لحن اما گذشت ، خواهيم تاسف با يا و عصبانيت
مثل عصبانيت اين كه شد باعث بود شده ما به كه اهانتي
اين پيگيري منشا واقع در و نباشد زودگذر عصبانيتها ساير
كه بود اين شد احساس اين تشديد باعث كه چيزي شود ، مسئله
آمده تومان با 500 را مسير همان ما دوستان دوم گروه
.بودند
مسافران) ما دوستان از يكي توسط مسئله اين حال هر به
از تاكسيراني سازمان اقدام پياين در.شد منعكس(تاكسي
تير روز 20 در كه كرد درخواست مسئله اين شاكيان از يكي
ميدان در واقع تاكسيراني سازمان ادارات از يكي به ماه
دوستانم ساير طرف از نمايندگي به من.كند مراجعه خراسان
از پس بلافاصله.كردم مراجعه سازمان اين حراست قسمت به
.شدم مواجه نظر مورد تاكسي راننده با حراست قسمت به ورود
هم من و خواست من از را ماجرا مفصل شرح حراست قسمت رئيس
.دادم توضيح بود افتاده اتفاق و بودم ديده كه را هرآنچه
عنوان به من از كه بود ادارهاي اولين اين آنكه جالب
خلاف بر بخصوص و خواستند محلي استشهاد نه و اسم نه شاكي
شكايات به رسيدگي به موظف قانوني مراكز و ادارات ساير
خواسته...و منزل آدرس يا تلفن شماره هيچ من از مردم ،
شكايت يا فرم هيچ كه نشد خواسته من از همچنين و نشد
اداره اين طبقات تمام باشم مجبور كه كنم پر را نامهاي
پس خلاصه ، .بروم پايين و بالا..و امضا و مهر براي را
راننده زبان از وقع ما شرح من اظهارات از
از پسشد بيان اداره اين مسئولان از يكي براي نيز تاكسي
دوستانم ، ساير و من امتناع عليرغم راننده ، حرفهاي اتمام
ما ، همه باطني ميل عليرغم بازهم و شد پرداخت ما خسارت
ميكرد ، كار رسمي مجوز داشتن بدون كه تاكسي راننده كار از
ضمن دوستانم از نمايندگي به اكنون.آمد عمل به جلوگيري
درخواست تاكسيراني سازمان حراست قسمت عملكرد از قدرداني
تخفيف و نظر مورد راننده به كار اجازه دادن پس باز
.دارم را خسارت پرداخت حد تا ايشان مجازات
ما كشور در كه بدانند مردم تا نوشتم را ماوقع شرح
دلسوزانه و هستند خودآگاه وظيفه به كه دارند وجود افرادي
نگراني كه هستند وكساني كنند مي رسيدگي مردم مشكلات به
موجود وضع از را دوستانم و من مانند ايرانياني نااميدي و
يك تحقق و آينده به را وما ميدهند تخفيف حدي تا جامعه
.ميسازند اميدوار سالم اداري نظام
الهي امين مهسا
باشيم خوبي شنونده كنيم عادت
اهميت ديگران براي كه اميد اين به ميگويي موفقيتهايت از
حرفهايت به بيتفاوت آنها كه ميبيني اما باشد ، داشته
بايد تنها را موفقيتها و دلبستگيها از گفتن.ميكنند گوش
انتظار.نميكند گوش حرفهايت به كسي.بگويي خودت براي
كند ، گوش زندگي در را تو آرمانهاي شوق ، با دوستت كه اين
تظاهر اغلب نميكند ، گوش را ديگري حرف كسي.است بيهوده
!نيست اينطور واقع در اما هستيم ، خوبي شنونده كه ميكنند
.ميكند گوش ظاهر به شنوندهات و ميگويي و ميگويي تو
به دادن پايان و حرفهايت قطع براي لحظهاي هر از او اما
سخن او با كه آن.نيست همصحبتي اين.ميكند استفاده آن
همه.بيابيد را خودتان همصحبت نيست ، شما شنونده ميگوييد
بگوييم ، ديگران براي خودمان علايق از كه داريم دوست ما
آنان دلبستگيهاي شنيدن به علاقهاي هيچ خودمان اما
خودشان از تنها كه دارند دوست انسانها بيشتر.نداريم
كردن گوشعلايقشان هدفهايشان ، كارهايشان ، از كنند ، صحبت
اما است ، جالب انسان براي اندازهاي تا ديگران هدفهاي به
گفتههاي شنيدن به را تمام روز يك كه ندارد دوست كس هيچ
بايد كه همانطور.بگذراند او تازه خلاقيت مورد در دوستش
مقدار همان به باشيم ، دوستانمان حرفهاي براي خوبي شنونده
هيچگاه تا باشيم گفتههايمان مراقب كه ميبايست هم
از كردن صحبت معمول از بيش.نشود بيحوصله ما شنونده
شنونده جاي را خودتان همواره.ميكند عاصي را همه خودمان
حجم اين تحمل بوديد او جاي اگر كه ببينيد و بگذاريد
كه كرديد ترديد ذرهاي اگر حتي داشتيد؟ را گفتار
بايستيد ، است ، شده دلتنگ سخنانتان شنيدن از شنوندهتان
با پياپي و يكسره گفتن سخن.ندهيد ادامه را حرفهايتان
.ميآورد پديد آزردگي دل شنونده شخص در كننده ، كسل روندي
اين.بدهيم گوش ديگران گفتههاي به بهتر و بيشتر بياييد
اندازه هر كه دانست بايد را اينميكند محبت ايجاد كار
همان به نيز آنها ميكنيد ، گوش ديگران حرفهاي به شما كه
كه داريد دوست اگر.ميكنند توجه گفتههايمان به اندازه
كنيد سعي كنيد ، گفتوگو آنان با ديگران در نفوذ هدف با
.دهيد اهميت آنان به.بزنيد حرف آنان با علايقشان از كه
ديگران كه دارد ، ويژگي يك دستكم كه ميكند فكر كس هر
داراي كه شود گفته آنان به كه دارند دوست همه آنند ، فاقد
.دهيد اهميت آنان به ميتوانيد تا پس.ميباشند اهميت
سوال خودشان از كه است آن ديگران در رخنه براي ديگر شگرد
مورد در ازشان.آينده در و درگذشته كارهايشان از.كنيد
.كنيد گوش حرفهايشان به خوبي به و بپرسيد سرگرميهايشان
و هدفها شمابه كه ميشوند خوشحال و زد خواهند حرف آنان
.داريد علاقه سرگرميهايشان
نخعي خسرو
|