از خارج فرهنگي مسئولان همايش سومين
ميشود برگزار كشور
شد تشكيل فارس استان جهانگردي شوراي
دانشآموزان گروهبندي راهبردهاي
بدني تربيت درس در
x22
"كريم قرآن تفسير" سراسري مسابقههاي نخستين
ميشود آغاز مردادماه پانزده از
پاياننامههاي و پژوهشها از حمايت نامه آيين
شد تصويب نهجالبلاغه و قرآن با مرتبط
شد ملي اثر بيهقي آرامگاه
از خارج فرهنگي مسئولان همايش سومين
ميشود برگزار كشور
خارج در ايران اسلامي جمهوري فرهنگي مسئولان همايش سومين
فرهنگي ، هماهنگ برنامه اجراي و بررسي باهدف كشور از
اسلامي ارتباطات و سازمانفرهنگ در ماه مرداد پانزدهم
مسئولان نفراز حضور 200 با همايش اين.شد خواهد برگزار
برگزار كشور خارجاز در ايران اسلامي جمهوري فرهنگي
.شد خواهد
جمع در دوشنبه اسلامي وارتباطات فرهنگ سازمان مقام قائم
اجراي هماهنگي جهت در گامي همايش اين:خبرنگارانگفت
ساختن آگاه و كشور خارجاز در نظام فرهنگي سياستهاي
در ايران جاري سياستهاي از كشور فرهنگي سفيران
.است فرهنگي مسايل در ويژه به همهزمينهها ،
عمليبراي راهكارهاي ارائه:افزود نعماني حجتالاسلام
مناسبات كشورها ، گسترش ساير به ايراني فرهنگ صحيح عرضه
و مباني به نسبت جهانيان آگاهي و مللمختلف با فرهنگي
اين محورهاي جمله ايراناز اسلامي جمهوري فرهنگي مواضع
ارتباط جهت منظم برنامهريزي وي ، گفته به.است همايش
زبان گسترش و اشاعه كشورو از خارج هموطنان فرهنگي
همايش ايناست همايش اين محورهاي ازديگر فارسي وادبيات
نمايشگاهي آن حاشيه در و شد خواهد برگزار هفته يك مدت به
.ميشود برپا كشور از خارج در فرهنگي دستاوردهاي از
شد تشكيل فارس استان جهانگردي شوراي
حل هدف با فارس استان جهانگردي شوراي :علميفرهنگي گروه
صنعت توسعه به كمك و منطقه اين در گردشگري مشكلات
.شد تشكيل فارس استان در جهانگردي
با جهانگردي ، و ايرانگردي سازمان عمومي روابط گزارش به
ميليون سيصد اعتبار فارس استان جهانگردي شوراي تصويب
افزايش درصد با 300 استان گردشگري فصل سال 1378 توماني
صحرائيان گفته به بناشد بالغ تومان ميليون رقم 960 به
و ايرانگردي امور هماهنگي شوراي رئيس و فارس استاندار
را استان مشكلات ميتواند كه بخشهايي از يكي جهانگردي ،
جهانگردي فصل اعتبارات لذا است ، جهانگردي مسئله كند ، حل
در است بوده تومان ميليون ده مبلغ سال 1376 در كه استان
امر اين كه يافته افزايش تومان ميليون به 960 سال 1379
در بيشتر سرمايهگذاري جهت خصوصي بخش ترغيب موجب قطعا
.شد خواهد استان
سفر اصلي نقاط از يكي جمشيد تخت آثار و شيراز شهر
به قريب هرساله و بوده خارجي و داخلي از اعم گردشگران
آن از گردشگري جاذبههاي به علاقمندان نفراز ميليون 5/1
.ميكنند بازديد استان
دانشآموزان گروهبندي راهبردهاي
بدني تربيت درس در
گروهبندي براي فرصتهايي با پيوسته بدني تربيت معلمان
گروهبندي.ميشوند روبهرو آموزش منظور به دانشآموزان
و گروهها به كلاس تقسيم براي كه است سازماني رويه يك
مورد يادگيري تسهيل منظور به بيشتر يا نفري سه يارهاي
هست ، هم تدريس رويه يك گروهبندي.ميگيرد قرار استفاده
را آن بخواهيد واقعا كه باشد ساده چنان ميآيد نظر به
كنيد تلاش دارد امكان مثال ، براي.ببريد كار به
بگذارند كنار يا كرده فراموش خودرا گروههاي دانشآموزان
دانشآموزان از است ممكن و بپيوندند جديدي گروه به و
شخصي با كردن بحث با و بسازند نفري چهار گروه يك بخواهيد
كه آن يا.برسند جايي به دارد خوبي مهارت درگروه كه
قرار گروهي در كه باشيد داشته دانشآموزي دارد امكان
.باشد گروهي جستجوي در و نگرفته
در كردن لحاظ براي را عواملي حاضر ، مقاله
براي دانشآموزان گروهبندي به مربوط تصميمگيريهاي
.ميدهد قرار بازنگري مورد آموزشي سازمان از بهرهمندي
گروهبندي در را اشاره مورد گامهاي است بهتر
و هدف درباره (الف:آوريد نظر در آموزش براي دانشآموزان
را راهبردي (ب ;بگيريد تصميم فعاليت از خود منظور
.باشد داشته تناسب شده ، انتخاب هدف با كه برگزينيد
دارم؟ هدفي چه
دانشآموزان گروهبندي براي زيادي دلايل بدني تربيت در
چگونه كه شود معين ميكنيم تلاش كه آنگاه.دارد وجود
نوع و هدف بايد نخست مينمايند ، عمل دانشآموزي گروههاي
رشد مهارت ، پرورش.گردد ملاحظه معلم نظر مورد فعاليت
در معلمان كه هستند اهدافي از دو آن اندازهگيري و عاطفي
مستلزم اهداف اين از يك هر.دارند بدني تربيت درس
همه از مهمتر ;است متفاوتي گروهبندي راهبردهاي استفاده
.آورد نظر در را درس هدف كه است آن
مهارت پرورش ويژه اهداف
براي فرصتهايي مستلزم بدني تربيت فعاليتهاي از بسياري
كوچك گروههاي تشكيل و دانشآموزان گروهبندي ;است عمل
معلمان.ميآورد پديد مناسبي فرصت تمرين ، و عمل براي
رويكرد اين البته ، .دهند تشكيل ناهمگن گروههاي بايد
بر افزون.ميگذارد دانشآموزان اختيار در را مقتضي فرصت
سطح حسب بر را دانشآموزان بخواهيد دارد امكان اين ،
است ممكن كه اين هم و كنيد گروهبندي دارند ، كه مهارتي
گروهبندي نسبيشان مهارت سطح مبناي بر را دانشآموزان
.بگيريد بهره مركب گروههاي از ويا كرده
نظرتان مورد فعاليت نوع و مهارت پرورش شما هدف اگر
توانايي نظر از كه گروههايي به نياز باشد ، رقابتي
دانشآموزان از كه ، آنگاه.داشت خواهيد هستند همسطح
بهطور آنان دهند ، تشكيل را خود گروههاي ميخواهيد
دارند ، كه تواناييهايي مبناي بر را خودشان طبيعي
خود گزينش دارد امكان رو اين از ;ميكنند گروهبندي
نسبت به مهارت با گروههايي تشكيل براي دانشآموزان
گروه تركيب از ميخواهيد اگر يا.باشد اثرگذار مشابه
.كنيد مشخص درس آغاز از پيش را خودتان نظر باشيد ، مطمئن
عاطفي هدفهاي
حيطههاي به مربوط هدفهاي بر افزون تربيتبدني ، مربيان
عاطفي حيطه قالب در هم هدفهايي حركتي ، -رواني و شناختي
نگرشها ، علايق ، برگيرنده در عاطفي حيطه عناصردارند
همكاري توانايي.است دانشآموزان ارزشهاي و قدرشناسيها
جنس ، نژاد ، :نظير عواملي ، نظرآوري در بدون افراد با
حائز هدفهاي از ناتواني يا اجتماعي ، -اقتصادي موقعيت
از بايد شما.گيرد قرار ملاحظه بايدمورد كه است اهميتي
قوي آموزان دانش همه آن در كه موقعيتهايي
قرار ديگر سويي در ضعيف فراگيران همه و سو يك در
تشكيل خاص دستهاي كه اقليتها دانشآموزان يا ميگيرند ،
.كنيد اجتناب ميدهند ،
كردن وهمكار جداكردن براي دلايلي بايد شما گاه ،
اهميت حائز.باشيد داشته دوستاند هم با كه دانشآموزاني
و يكديگر از دانش كسب منظور به را دانشآموزان كه است
ديگر ، سويي از.واداريد فعاليت به همياري طريق از يادگيري
در كه اين دليل به گروه از را افرادي بايد هم گاهي
هم ، باز.بگذاريد كنار ميكنند دشواري ايجاد مشترك فعاليت
!بگيريد نظر در را خود هدف
كلاس در بود نخواهيد قادر هميشه معلم ، يك عنوان به
از.باشيد گروه انتخاب در نهايي تصميمگيرنده بهعنوان
و كنيد اعلام دانشآموزان به را اهداف است بهتر رو ، اين
امكان.بزنند گروهبندي به دست تا دهيد فرصت آنان به
فداي را زمان بخشي اثر كه باشد موقعيتهايي از اين دارد
.ميكنيد گروهسازي فرآيند تمرين
سنجش
از غيررسمي و رسمي ارزشيابيهاي بايد بدني تربيت معلمان
در موقعيت ، دو هر در.دهند انجام دانشآموزان عملكرد
را ميشود برگزيده سنجش براي كه شيوهاي نيازها ، نظرآوري
.ميسازد متاثر
چند به معطوف را خود مشاهده دارد امكان موارد ، بيشتر در
گاهي.دهيد انجام دوستي سنجش كه آن تا بكنيد دانشآموز
خودآزمايي به دست بخواهيد دانشآموزان از ميآيد پيش هم
كار يكديگر با بخواهيد دانشآموز چند از هم شايد و بزنند
.كنند
گروهبندي راهبردهاي
راهبردهايي كه است آن گروهبندي رويههاي درباره خوش خبر
گرفت بهره گروهبندي براي آنها از ميتوان كه دارند وجود
زيانبخشي نتايج سنتي رويههاي برخي كه است اين بد خبر و
آن يكي نامناسب راهبردهاي بين از.دارند دانشآموزان بر
باقي و شود برگزيده فعاليت براي تيم چند كلاس از كه است
...و (21 ، 21 ، شمارهگذاري.شوند ملحق آنها به افراد
(گروهها براي...و يا 4321 ، 4321 يارها براي
ولي ميگيرد ، قرار استفاده مورد كه است معمولي راهبرد
در چون ;است سرگشتگي عامل معمولا و وقتگير كار اين
فراموش را شده تعيين شمارههاي دانشآموزان اوقات غالب
.ميكنند
ميزنيد ، گروهبندي به دست دلايلي چه به بنا كه نيست مهم
اتلاف از پيشگيري براي بايد ميگيريد ، پيش كه رويهاي
از.باشد اثرگذاري براي و اختلافات از كاستن وقت ،
گروهبندي براي ميتوان ميآيد پي در كه راهبردهايي
و بايد راهبردها ، بيان از پيش.كرد استفاده دانشآموزان
و بايد.ميدهيم ارائه را گروهبندي به مربوط نبايدهاي
:است زير ترتيب به گروهبندي نبايدهاي
بايدها
را مناسبي راهبرد و بگيريد تصميم فعاليت ، هدف درباره -
.برگزينيد
.كنيد طراحي كلاس از پيش را گروهي راهبردهاي -
.بگيريد بهره حاصل زود و اثرگذار رويههاي از -
به يادگيري ايمن محيط در راهبرد كه كنيد حاصل اطمينان -
.نشست خواهد بار
نبايدها
يادگيري گروههاي براي كاپيتان تعيين -
..و گروه نژاد ، برحسب دانشآموزان كردن جور و گروهبندي -
وقت اتلاف به كه ترفندهايي و بازيها از استفاده -
.ميانجامد
پيش دانشآموزان ، گروهبندي براي استفاده مورد راهبردهاي
كلاس از
پيش را دانشآموزان و آوريد نظر در را كلاس كار چرخش *
صورت اين در.كنيد گروهبندي كاغذ برروي كلاس به رفتن از
را گروه ليست يا بيابيد را افراد نام ميتوانيد سريعتر
.بفرستيد
در دانشآموزان گروهبندي در استفاده مورد راهبردهاي
كلاس
و كرده انتخاب يار خود براي بخواهيد دانشآموزان از *
.كنند آغاز را كار
.بنشينيد فرد نزديكترين پيش بخواهيد دانشآموزان از *
او با ميتوانند كه را كسي بخواهيد دانشآموزان از *
.بيابند كنند همياري
را خود يار شماره ، پنج تا بگوييد دانشآموزان به *
.كنند انتخاب
از استفاده مثال ، براي) مشترك فعاليت به را كودكان *
به كرده متوقف را كار سپس فراخوانيد ، (لوكوموتيو بازي
.بايستند يكديگر نزديك سريع خيلي بگوييد دانشآموزان
دانشآموزان از و بزنيد صدا را شمارهاي توقف ، سوت با *
.است شده اعلام شمارهاش كه بروند گروهي داخل بخواهيد
ميدهند ، انجام ايستگاهي كار كه داريد دانشآموزاني اگر *
شانههاي به دست و كنيد حركت كلاس در كار شرح از پس
.كنيد تشويق بيشتر فعاليت براي را آنها و بزنيد آنان
عدد يا رمز عنوان به رنگي كارت يك دانشآموزان به *
آن از خود تعيينگروه براي بخواهيد آنها از و بدهيد
.كنند استفاده
مكان تعيين براي زمين روي بر شده نقاشي رنگي دواير از *
هم ويژهاي هندسي اشكال از.كنيد استفاده گروه افراد
.گرفت بهره ميتوان
كه است اين ميگيرد قرار استفاده مورد معمولا كه روشي
.ميكنند انتخاب را خود گروه اعضاي يا يار دانشآموزان
و ميشوند سازماندهي سرعت به دانشآموزان روش اين در
داشته نظر در بايد.است دانشآموزان مطلوب حاضر روش
از ميكنند اخلال ايجاد يكديگر با كه را يارهايي باشيد
از گروهبندي موثر راهبرد كه ، اين نهايت.كنيد جدا هم
به دست دانشآموزان خود دهيم اجازه كه است آن زماني نظر
آشنا كار روش با دانشآموزان اگر البته.بزنند گروهبندي
صورت هر به اما ;بود نخواهد موثر شده ، ياد راهبرد نباشند
از يكي.فراگيرند را اصول ميتوانند عمل و تمرين طريق از
نتوانند دارد امكان دانشآموزان برخي كه است آن مشكلات
كه بگويند دارد احتمال آنان نوعا.بگيرند جا گروه يك در
كه ديگري كار هر يا "نميدهد جا خود گروه در مرا كسي"
است آن مسئله اين حل روشهاي از يكي.دارد بروز احتمال
كنيد ، پيدا گروه نميتوانيد شما اگر..." گفت ، بايد كه ،
".كرد خواهم تعيين شما براي را گروهي بياييد من با لطفا
راهبردهاي و گرفتيد تصميم فعاليت هدف درباره كه گاه آن
تا داريد آمادگي آورديد ، نظر در را ممكن گروهبندي
.كنيد انتخاب كلاس با سازگاري ايجاد براي را خاصي راهبرد
گروه:از عبارتند گروهبندي ، براي نظر مورد راهبردهاي
كه نيست مهم.بازي گروه معلمساز ، گروه گزين ، دانشآموز
كه است اين است مهم آنچه ميكنيد ، استفاده راهبردي چه از
.باشد آسان استفاده براي و بيدردسر بايد انتخابي راهبرد
مستلزم كه ميگردند مواجه موقعيتهايي با معلمان همه
سه روي ، هر بهفعاليتاند براي دانشآموزان گروهبندي
رفع حل راه است ، دسترس در گروهبندي براي راهبرد نوع
و هدف با كه شود انتخاب استراتژياي كه است آن مشكل
.باشد سازگار دانشآموزان علايق
سنه افسانه
بدني تربيت ارشد كارشناسي دانشجوي
پزشكي و انساني علوم در رياضيات جايگاه همايش
و انساني علوم در رياضيات جايگاه و نقش همايش اولين
معاونت توسط ماه 79 اسفند يازدهم و دهم روزهاي پزشكي ،
با كه همايش اين در.ميشود برگزار شاهد دانشگاه پژوهشي
رياضيات جهاني سال ستاد و ايران رياضي انجمن همكاري
علوم رشتههاي در رياضيات كاربرد و توسعه ميشود ، برگزار
رياضي گروه.گرفت خواهد قرار بررسي مورد پزشكي و انساني
علمي ، هيات اعضاي از شاهد دانشگاه پايه علوم دانشكده
مقاله ارائه براي تكميلي تحصيلات دانشجويان و پژوهشگران
با تماس براي.است آورده عمل به دعوت همايش اين در شركت و
تلفنهاي شماره با ميتوان همايش ، اين برگزاري ستاد
ارتباط دورنگار 6418589 با يا و و 6418592 6418590
با ارتباط براي زير الكترونيكي نشاني همچنينكرد برقرار
:است شده گرفته نظر در همايش اين
Mail:Mu-Shahed@hbi. dmr.or.ir
زنجان در رياضيات جهاني سال ستاد برنامههاي
و اقدامات رياضيات جهاني سال استاني ستاد دبير
.كرد تشريح زنجان در را ستاد اجراياين دست در برنامههاي
سالجهاني بهنام سال اين اعلام هدفاز ورسايي دكتر
كيفيت ارتقاء رياضيات ، از اقبالعمومي گسترش را رياضيات
علوم در وكاربردي بنيادي تحقيقات از حمايت رياضي ، آموزش
رياضيات سال استاني ستاد:كرد تصريح وي.كرد عنوان رياضي
وسياستگذاري بهمنظوربرنامهريزي گذشته سال ماه آبان در
رياضيات ، عموميكردن شامل مقطعي دربرنامههاي
رياضي پژوهش و دانشگاهها و پرورش و آموزش در تقويترياضي
اين يافته فعاليتهايانجام وي.شد تشكيل استانها در
نهاييخانهعلم ، كردنطرح آماده را ، تاسيس بدو ستاداز
تكميليعلومپايه مركزتحصيلات در هفتگي برپايي 48سخنراني
همايش و كنفرانس برگزاري و علمي دانشگاهها ، همايش
نقش بررسي سميناراستاني تدارك و طرح دانشآموزي ، تهيه
.كرد ذكر علمي پيشبرد در سلطانيه گنبد
"كريم قرآن تفسير" سراسري مسابقههاي نخستين
ميشود آغاز مردادماه پانزده از
قرآن تفسير" سراسري مسابقههاي نخستين :فرهنگي علمي گروه
قرآن قرائت و حفظ سراسري مسابقات دومين و بيست و "كريم
روز مدت12 به مردادماه شكوفههااز 15 و بزرگسالان كريم
.ميشود برگزار كرمانشاه دراستان
دوشنبه روز خيريه امور و سازماناوقاف فرهنگي معاون
مسابقات در:گفت خبرنگاران درجمع مطلب اين بااعلام
پيروزي از بارپس اولين براي كه قرآنكريم تفسير سراسري
نفرات از نفر ميشود ، 32 برگزار اسلامي شكوهمند انقلاب
.پرداخت خواهند رقابت به كشور برگزيدهاستانهاي
دومين و بيست برگزاري به اشاره با خسروي حجتالاسلام
و بزرگسالان كريم قرآن قرائت و حفظ مسابقاتسراسري
از نفر بزرگسالان 207 مسابقاتسراسري در:گفت شكوفهها
وي.حضوردارند كشور سراسر از مختلف رشتههاي برگزيدگان
كل حفظ و جزء جزء ، 20 حفظ 10 رشتههاي در خواهران:افزود
رشته سه در نيز كشور نونهالان از نفر و 79 قرآنكريم
رقابت هم با كريم قرآن كل وحفظ جزء حفظ 15 قرائت ،
.ميكنند
گروه ازمسابقات 27 دوره اين در:كرد اضافه خسروي
رقابت كه دارند شركت استان از 27 تواشيح و همخواني
شامل مديحهسرايي و كريم قرآن خواني جمع رشته دو آناندر
عليهم وطهارت عصمت بيت اهل مدح و عرفاني ، تربيتي اشعار
.بود خواهد السلام
پاياننامههاي و پژوهشها از حمايت نامه آيين
شد تصويب نهجالبلاغه و قرآن با مرتبط
و پژوهشها از حمايت نامه آئين :فرهنگي علمي گروه
بر مشتمل نهجالبلاغه و قرآن با مرتبط پاياننامههاي
.رسيد تصويب به تبصره شش و ماده هفت
به فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت عمومي روابط گزارش به
در نهجالبلاغه و قرآني پژوهشهاي كيفي و كمي گسترش منظور
تبيين براي مناسب راهكارهاي جمله از كه دانشگاهي محيطهاي
فرهنگ توسعه موجب و است قرآني و اسلامي تفكر ترويج و
در آراء و افكار احسن و متين تضارب و خردورزي و علمي
اين "دانشگاه و قرآن شوراي" ميشود ، علمي مراكز
.كرد تدوين را مربوط آئيننامه وزارتخانه
براي ريال ميليون هفت سقف تا مبلغي نامه آئين اين براساس
ميليون دوازده سقف تا ارشد ، كارشناسي پاياننامههاي
ده سقف تا و تخصصي دكتراي دوره نامههاي پايان براي ريال
نهجالبلاغه و قرآني مستقل پژوهشهاي براي ريال ميليون
.ميشود پرداخت
شد ملي اثر بيهقي آرامگاه
"بيهقي زيد عليبن ابوالحسن" آرامگاه :فرهنگي علمي گروه
در 35 واقع هجري ششم قرن بزرگ دانشمندان از (ابنفندق)
ملي آثار فهرست در شماره 2601 با سبزوار جنوب كيلومتري
ششم قرن بزرگ دانشمندان از فندق ابن.رسيد ثبت به ايران
به كودكي در وي.شد متولد ق. _ه سال 493 در كه است هجري
قطبالدين چون خود عصر اساتيد محضر از و پرداخت دانش كسب
.برد بهره خيام عمر حكيم و مروزي محمد
|