نيستند؟ دانشآموزان الگوي معلمان چرا
امتياز صاحب مسئول ، مدير :بهزادي فرانه
ندادهام اجاره نيز را مجله ; هستم دبير سر و
شد اعلام كشوري هواپيمايي سازمان توسط
فارس خليج آبهاي در هليكوپتر سقوط چگونگي
وضعيت تغيير با مطبوعات بر نظارت هيات
كرد موافقت نشريه 17
سوي از وارده اتهامات مدارك دادگستري
كند اعلام را دادستان نماينده
نيستند؟ دانشآموزان الگوي معلمان چرا
گزارش يك به پاسخي
مطلبي ص12 (دوشنبه 10/5/1379 روز) روزنامه شماره 2180 در
چاپ "نيستند؟ دانشآموزان الگوي معلمان چرا" تحتعنوان
و اقتدار و قدرت حذف -را 1 مسئله اين علل و بود شده
تند برخورد -علم 3 ساده بسيار پوشش -معلمي 2 شغل جذابيت
با معلمي درآمد تفاوت -قبولي 4 درصد بالابردن جهت معلمين
اما.بود كرده ذكر معلمي ، نقش فراموششدن -هنرپيشگي 5
نشده مساله اين آورنده بهوجود دلايل به اشارهاي هيچ
اين در.ميشدند تلقي مشكل علت معلمين كه تاحدي بود
به سال به 10 نزديك كه معلم يك بهعنوان دارم سعي نوشتار
بررسي را مسئله اين علل گذراندهام تربيت و تعليم امر
بيگناهي جرم به نيز معلم مسير اين در كه دهم شرح و نمايم
.است مسلخ در
معيشتي وضعيت :الف
.است ايشان معيشتي مشكل معلمين ساله چندين مشكلات از يكي
كشور در معلمين متاسفانه تبليغاتي جاروجنجالهاي برخلاف
و دارند قرار مراتب پائينترين در حقوقي ردهبندي در ما
كه آوريم ياد به كه ميگردد آشكارتر زماني فاجعه عمق
صدهزار و ميليون يك درحدود دولت درصدكارمندان نزديك 25
سخنان اگرهستند پرورش و آموزش رسمي استخدام در نفر
داشته ياد به را تلويزيون در آقايمظفر جناب محترم وزير
درآمد متوسط ايشان وزارت مدت در كه فرمودند ايشان باشيم
افزايش ريال به 850هزار نزديك 400هزارريال از معلمين
اسلامي جمهوري مركزي بانك اينكه به توجه با.است يافته
خانوار) جامعه متوسط براي را فقر خط سال 1375 در ايران
است كرده اعلام ماهانه درآمد ريال ميليون يك (5نفره
ساله سه توان و تلاش تمام با سال 1378 در كه ميبينيم
.ميبرند بهسر فقر خط زير در معلمين هنوز متبوع وزارت
عليالخصوص است مستاجر كه معلمي:كه است اين سئوال حال
شيفت يك بايد..و شيراز مشهد ، تهران ، چون شهرهايي در
اجاره از قسمتي يا اجاره فقط بتواند تا كند كار تمام
پوشش با متناسب ميتواند آيا نمايد ، پرداخت را خود مسكن
اكثر كه است اين واقعيت بپوشد؟ لباس جوانان پسند و روز
ساعات علاوهبر يا ميكنند كار شيفت ازيك بيش يا معلمين
به و آموزشگاهها غيرانتفاعي ، مدارس در تدريس به موظف
.كنند امرارمعاش بتوانند تا ميشوند مشغول خصوصي تدريس
فروشندگي ، مسافركشي ، چون كارهايي به كه معلميني فراوانند
رفيع شان از دور كه مشاغلي ديگر و واسطهگري حسابداري ،
.مشغولند است معلمي
و آموزش وزارت كه است اين واقعيت منتشره آمارهاي برخلاف
روز هر بلكه نميشود كمك نهتنها مالي نظر از پرورش
بودجه سال 1368 در.ميشود قبل از كمتر آن بودجه و درآمد
دولت 3/17درصد عمومي بودجه كل به نسبت پرورش و آموزش
به 6/14 اول پنجساله برنامه در ميزان اين كه است بوده
يافته كاهش درصد به 2/12 دوم پنجساله برنامه در و درصد
سال در 10 يعني ميشود درصد آنها 4/13 ميانگين كه است
و دانشآموزان تعداد سالانه افزايش وجود با گذشته
گذشته ادعاهاي برخلاف و موجود امكانات مستهلكشدن
و آموزش و مملكت اين فرهنگ به جدي توجه و توسعه مبنيبر
بلكه است نشده توجهي بخش اين به سازندگي ، نهتنها و پرورش
بودجه نسبت.است يافته نيز كاهش آن به اختصاصي بودجه
جاري 98/2 سال در ملي ناخالص توليد به پرورش و آموزش
در و درصد اول 96/3 پنجساله برنامه در كه ميباشد درصد
حالي در اين و است بوده درصد دوم 62/3 پنجساله برنامه
سطح در و خاورميانه 3/4درصد كشورهاي در ميزان اين كه است
سخنراني از برگرفته).ميباشد درصد بينالمللي 5/5
.(تهران شهر پرورش و آموزش مديركل
نيرو تربيت و جذب:ب
و جذب در كه برميدارد گام موفقيت روبه زماني سازمان يك
چون كشورهايي در.آورد عمل به كافي دقت و سعي نيرو تربيت
بهترين معروفند ، جهان برتر مدارس داشتن به كه ژاپن
معلمين براي دولت كاركنان سطح در رفاهي و مالي امكانات
به ورود براي جمعي گرايش تا شده باعث امر اين و است
را افراد بهترين بتواند دولت و آيد بوجود پرورش و آموزش
به اهانت قصد -ما كشور در اما.نمايد تربيت و جذب
و آموزش به رو كه افرادي اكثر -ندارم را عزيز همكاران
و شوند استخدام نميتوانند ديگري جاي چون ميآورند پرورش
ندارند ، را تجاري فعاليت براي مناسب امكانات و سرمايه يا
ديگر جاهاي در بهترينها پس.ميشوند متمايل بدينسو
روي وزارتخانه اين به ميماند آنچه و ميشوند مشغول
مراكز آموزشي سطح بودجه كمبود همان دليل به و ميآورد
معلم تربيت مراكز در آنچه.است پائين بسيار معلم تربيت
حداكثر و دانستهها تكرار بلكه نيست معلمي ميشود تدريس
ندارند كاربردي مدرسه در كه كليشهاي و قالبي مطالبي
كنفرانسها تحقيقاتي ، و ميداني كارهاي پژوهش ، از.ميباشد
تدريس كه است محفوظات فقط و نيست خبري علمي ميزگردهاي و
.ميشود
كشورهاي تلاش با ملبورن كنفرانس در ميلادي سال 1998 در
كه شد منتشر بيانيهاي ايران اسلامي جمهوري جمله از عضو
-زيستن براي يادگيري درباره توصيههايي -آن از قسمتي در
:است زير موارد بر مشتمل موجود نگرانيهاي":است آمده
وآموزشكساني تربيت -تدريس2 وداوطلبان معلمان انتخاب -1
آموزش -معلمان 4 شغلي توسعه -ميشوند 3 تدريس آماده كه
معلمان كاري شرايط -معلمان 5 براي مستمر حرفهاي
متخصص بهعنوان معلمان موقعيت -6
موضوع با آشنايي علاوهبرضرورت معلمان ازاينكه آگاهي -7
درك و شناخت براي كليدي مسئوليتي داراي آموزش ، نحوه و
طي در كه است مطرح سئوال اين حال ".ميباشند دانشآموزان
نگرانيهاي رفع جهت در پرورش و آموزش وزارت گذشته سال 2
موجود شاخصهاي به فوق جدول است؟در كرده چه اشاره مورد
مسئولان واز شده اشاره جهان برتر مدارس داراي كشورهاي در
خودمان ، پرورش و آموزش وضعيت با كنند مقايسه خواهيم مي
ايراني خانوار هر سرانه تصرف قابل درآمد سال 1375 در
ميانگين 168 احتساب با كه است بوده ريال هزار مبلغ 619
حقوق ميبايستي است اشاره مورد كشورهاي ميانگين كه
با كه ميبود ريال و39هزارو920 ميليون يك حداقل معلمين
مدارس در.نيافتهايم دست آن به هنوز سال چند گذشت
كلاسهاي ارسالي بخشنامه طبق تهران شهر تحصيلي راهنمايي
منحل بايد دولتي مدارس در دانشآموز از 37 كمتر ظرفيت با
متوسطه مقطع در كاري موظف ساعت.خاص شرايط در مگر شوند
از 20 بيش با معلمين براي و هفته در ساعت معلمين 24 براي
از گوشهاي اين.ميباشد هفته در ساعت سابقه 20 سال
ديگر كشورهاي برخي به نسبت ما پرورش و آموزش موجود فاصله
.كشورها آن سالهاي 19921991 با مقايسه در آنهم است جهان
اين در ميزان همين و "است خروار نمونه مشت" معروف قول به
.است بس باب
حاكم تفكر طرز:ج
پرورش و آموزش به نسبت
مدارس از يكي در سال 1378 ماه شهريور درامتحانات
هيچ وقتي امتحانات بازرس تهران شهر تحصيلي راهنمايي
از يكي توسط كوتاه آستين لباس پوشيدن نديد ، مشكلي
در آيا.نمود گزارش تخلف عنوان به را مدرسه خدمتگزاران
-بپوشد شيك كه داشت انتظار معلم از ميتوان شرايطي چنين
يك مدير كند؟ جذب بتواند را دانشآموزان تا -بتواند اگر
زير هم آن لي ، شلوار پوشيدن دليل به دخترانه دبيرستان
بار اگر كه بود داده تذكر معلمي به مشكي چادر و مانتو
مدرسه به وي ورود مانع بيايد مدرسه به اينچنين ديگر
.فراوانند اينچنين نمونههاي.شد خواهد
ميشود درمجلس پرورش و آموزش بودجه از صحبت كه وقت هر
مجلس جلسات درحاشيه يا نمايندگان بعضي صحبتهاي بين در
.دارد زياد نيرو پرورش و آموزش ميشود گفته كه ميشنويم
اينكه يا.ميشود ميليوني عدد به تبديل اضافه ريال يك
.محدود ما بودجه و توليدي نه است مصرفي پرورش و آموزش
و آموزش مكان توليديترين اقتصادي نظر از بگويم بايد
خودآقايان وحتي وكيل و مهندس و دكتر همه ايناست پرورش
پرورش و آموزش اساسا و كردهاند تلمذ كجا در نمايندگان
فرهنگي تحول كه چرا باشد داشته اقتصادي فعاليت نبايد
ما" كه بگوييم بايد چگونه و زباني چه بااست كشور
در اصلاحي و توسعه هيچ ".نيستيم زيادي اما زيادهستيم
يابد توسعه پرورش و آموزش تا گرفت نخواهد صورت مملكت
.شود واصلاح
امنيت حريم و غيرواقعي آمارهاي:د
موفقيت ارزشيابي آنها جمله از كه دارد هدف چند امتحان
تربيت و تعليم نوين سيستمهاي دراست معلم و دانشآموز
فرا"روش از آن جاي به و است مطرود "محوري نمره" روش
به بنا را فراآموزشي سيستم ما.ميشود استفاده "آموزشي
اجرا... و مدارس حجم مالي ، منابع امكانات ، دليل
.بكنيم اجرا نتوانيم هم زوديها اين به وشايد نميكنيم
امتحانات آموزشي سيستم در وقتي نقيصه اين جبران براي
جاي به نبودهايم موفق ما كه ميدهند نشان دوره پايان
امتحانات آنها ، نتايج از استفاده و آن تحليل و تجزيه
ميكنيم مدرسهاي و يامنطقهاي برميداريم را دوره پايان
در كه اين نتيجه است ، شده كم تحصيلي افت ميگوييم بعد و
سختگيري خصوص در ادبيات سوم سال دانشآموزان اعتراض نامه
شاهد بود شده نوشته سطر در 4 كه فارسي ادبيات متون معلم
وقتي كه اين جالب و هستيم دستوري غلط و 6 املايي غلط 15
مشكلي كه ميدهند گزارش معلمين و كارشناسان و متخصصين
.ميشوند روبهرو روسا وتوي حق ، با هست
-بزند نبايد كه -بزند دانشآموز گوش به سيلي يك معلمي اگر
و بخشنامه و ميكند پخش را آن هم سراسري شبكه اخبار تا
و راديو در اطلاعيهها و روزنامهها در كه است تذكر
خواهيم چنان و چنين خاطي معلم با كه ميشود پخش تلويزيون
است نمره همان معلم ارزيابي ملاك باز نهايت در اما.كرد
- فزون روبه اندكي -دانشآموزان گستاخي و قبولي آمار و
نجات براي معلمي كه آنجا اما.معلم مقام مقابل در
از و ميكند بغل را مدرسه نفتي بخاري كلاسش شاگردان
بستري بيمارستان در ماه وچندين ميپرد بيرون به پنجره
رودخانه به شاگردانش نجات براي معلمي كه آنجا ميشود ،
ميشود ، غرق خود و ميدهد ت نجا را آنها و ميزند خروشان
اهدا را خود كليه شاگردانش نجات براي معلمي كه آنجا
جسمي آزار و هتكحرمت از جلوگيري براي كه آنجا و ميكند
بيمارستان در و مضروب و ميشود درگير اوباشان با شاگردش
چند يا يك حد در مگر نيست ونشاني نامي هيچ ميشود بستري
ميماند خالي كه روزنامه از درگوشهاي هم آن كوتاه جمله
و تعجببرانگيز سكوت و شود پر بايد اينچنين ناچار به و
جمعي ، رسانههاي و پرورش و آموزش مسئولين باور غيرقابل
و است خود عمل مسئول معلم فقط پرورش و آموزش در كه چرا
.شود واقع تذكر و تنبيه و توبيخ مورد بايد
ساعت با 24 تربيتي مربي يك دانشآموز هر 325 بهازاي
درس را آن ساعت ميبايستي 11 كه ميگيرد تعلق نيرو موظف
صرف را ساعت مانده 13 كندو تدريس پرورشي و قرآن -ديني
تحصيلي و سازشي مشاوره -بر 1 مشتمل كه مدرسه تربيتي امور
مختلف طرق از كمك و نيازمند افراد شناسايي -و2000
و مناسبتها براي ويژه ومراسم آغازين مراسم برگزاري -3
نمازخانه كتابخانه ، اداره -و4000 ايامالله
براي دانشآموزان آمادگي و هنري گروههاي راهاندازي -5
بر نظارت -رشته 6 حداقل 10 در هنري -فرهنگي مسابقات
به پاسخگويي -مدرسه 7 در قرآن و ديني دروس تدريس
ارسالي بخشنامههاي درصد به 60 نزديك) اداري بخشنامههاي
تبليغات امور -8(ميباشد تربيتي امور به مربوط مدارس به
تشكلهاي بر نظارت -مختلف 9 مراسم جهت مدرسه وتزئين
مدرسه شوراي منطقه ، جلسات در شركت -مدرسه10 دانشآموزان
يك تنهايي به آنها از كدام هر كه مواردديگري و... و
درصد را 100 آموزشي روز اگردارد نياز وقت تمام مربي
مربي ، آنچه تدريس ساعت كسر از پس بدانيم دقيقه و 315 مفيد
.دقيقه ميشود4 ماه در آموز دانش هر بهازاي ميماند
كردن صرف وقت دقيقه با 4 دانشآموز هر ازاي به ما يعني
هم آن.كنيم مبارزه فرهنگي تهاجم با ميخواهيم ماه در
.عديده مشكلات با و مالي پشتوانه امكانات بدون مربي
هزار يك از كمتر چيزي گذشته سال در دانشآموز هر سرانه
مدرسه برق و آب پول كفاف حتي مبلغ اين كه است بوده تومان
.آن پوياي و سازنده فعاليت به رسد چه تا نميدهد هم را
و بود معلم يك درددلهاي از گوشهاي گذشت نظرتان از آنچه
ندارم و نداشته را عزيزي هيچ به نسبت جسارت و اهانت قصد
فراموش نبايد اما.ميطلبم پوزش پيشاپيش شده چنين واگر
آموزش در تا ميخواهيم ترقي و اصلاح و توسعه اگر كه كنيم
هرگز نگيرد صورت اصلاح و توسعه تغيير ، پرورش و
بر معلم كه روز آن اميد بهشد نخواهد محقق آرزوهايمان
دنياي در كه دركلام ، نه زند ، تكيه خويش حقيقي جايگاه
.واقع
حضرتي حجت
امتياز صاحب مسئول ، مدير :بهزادي فرانه
ندادهام اجاره نيز را مجله ; هستم دبير سر و
مديرمسئول بهزادي فرانه محاكمه :اجتماعي گروه
دادگاه شعبه 1410 در ديروز صبح دانستنيها دوهفتهنامه
.شد برگزار مرتضوي سعيد رياست به تهران عمومي
كسائيان ، ناصري ، اولادي ، عسگر رهگذر ، شورجه ، جلسه اين در
حضور منصفه هيات اعضاي عنوان به كروبي فاطمه و شبيري
.داشتند
دانستنيها نشريه شاكي كرد اعلام مرتضوي جلسه ابتداي در
به نشريه اين اجاره آن اتهامات از يكي و است مدعيالعموم
مدعيالعموم نماينده از سپس وي.است بوده جامعهروز شركت
.كند مطرح را خود شكايت خواست
بسرعت نشريات:گفت شكايت طرح عنوان به تشكري علياصغر
هر به و ميزنند قلم غربي نوع از آزادي راه در روييده
حمله غيرآزادي و استبداد نام با نباشد ، درمنافعشان آنچه
.ميكنند
و اخلاقي صلاحيت فاقد را جامعهروز شركت گردانندگان وي
جمله از غيراخلاقي كارهاي انجام:گفت دانستو شرعي
و غيرقانوني مراجع ازسوي كه است آنان متداول كارهاي
اينزمينه در البته كه ميشوند مالي پشتيباني نظام مخالف
.است شده تشكيل دادگاه در پروندهاي
عصرآزادگان ، دانستنيها ، گوناگون ، نشريات اجاره مدعي وي
اين:گفت و شد جامعهروز شركت به نشاط و اخباراقتصاد
.است واگذاري بلكه مشاركتنيست ، قراردادها
مورخ شماره 110 قرارداد به سپس مدعيالعموم نماينده
نمايندگي به بيگ ولي باقر با دانستنيها تيرماه1379 پنجم
قرارداد اين براساس:گفت و اشارهكرد جامعهروز شركت از
مدير حتي و جامعهروزبوده شركت با عكسها و مطالب انتشار
.نميدادند راه مجله به را مسئول
در دانستنيهانيز مجله مديرمسئول بهزادي فرانه:گفت وي
مطلب تهيه در نقشي هيچگونه كه گفتهاست تحقيقاتمقدماتي
وي نظارت بدون تهيهشده مطالب نداشتهو مجله انتشار و
.است ميشده منتشر
سردبيري شوراي اعضاي تعداد:افزود ادامه در تشكري
و روزنامهها انتشار مورد در تصميمگيري جامعهروزبراي
از تركيب اين بودهدرحاليكه نفر پنج اجارهاي ، مجلات
.است بوده خودشان به منحصر فقط مسئول مديران سوي
سردبيري شوراي اعضاي تركيب اين به باتوجه:افزود وي
شوراي جلسه به يا و نشريه به را مسئول مديران جامعهروز
.نميدادند راه سردبيري
تحقيقات در مطلب اين:كرد تصريح مدعيالعموم نماينده
شده توقيف روزنامه مديرمسئول گرشاسبي آقايغفور از قضايي
شده توقيف مجله بهزاديمديرمسئول فرانه آزادگان ، عصر
هفتهنامهتوقيف مديرمسئول فرهمندپور فاطمه و دانستنيها
اجاره جامعهروز شركت به را خود نشريات كه گوناگون شده
.است گرفته قرار تاييد مورد بودند ، داده
مندرج ما زمانه به فرهنگ زبان به سرمقاله به سپس تشكري
در:گفت و كرد اشاره سال 79 در دانستنيها شمارهدوم در
قانونشكني و بهخشونتطلبي اسلامي نظام سرمقاله اين
.شدهاست تشبيه خفقان دوران به نظام اين و شده متهم
كه ميشود استنباط سرمقاله اين عبارات از:افزود وي
روبهموت بيمار يك كندن جان به را نظاماسلامي نويسنده
مشهود مقاله اين در نظامنيز براندازي تفكر و كرده تشبيه
.است
عنوان با را مجله اين ديگر سرمقاله مدعيالعموم نماينده
نيز مقاله اين از و كرد قرائت را ماست روزانه فرهنگنان
.كرد شكايت
چون آمدهام وكيل بدون من:گفت دفاع مقام در بهزادي سپس
.ندارم خود بودن مجرم به اعتقادي
:گفت دانستنيها سابقه درباره توضيحاتي ارائه از پس وي
كرد اخطار من به اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت امسال اوايل
آن امتياز امسال ماه تير تا مجله انتشار عدم صورت در كه
با داشتم كه مشكلهايي و دليل همين به ميشود ، لغو
بهصورت شد قرار و كردم صحبت وليبيگ و سحرخيز آقايان
.كنيم منتشر را نشريه مشاركت
صاحبامتياز ، و ندادم اجاره را نشريهام من:افزود وي
با مطالب تمام و بودم خودم نشريه سردبير و مديرمسئول
.ميرسيد چاپ به من اجازه و نظارت
در شما پرسيد كه دادگاه رئيس سئوال به پاسخ در وي
مطالب در دخالتي هيچگونه كه نوشتهايد مقدماتي تحقيقات
مطالب از و ميخريديد را مجله چاپ از بعد و نداشتهايد
اما ببينم را بچههايم ميخواستم گفت ، من ميشديد آگاه
خبر مطالب از روحم گفتم همين براي خواستيد سند من از شما
زندان آماده الان اما بروم خانه به بتوانم تا ندارد
.ندادم اجاره را مجله من ميگويم را حقيقت و رفتنم
قرارداد بندهاي مورد در قاضي سئوالات به پاسخ در وي
جامعهروز شركت با قراردادي هيچ من:گفت منعقده
مطالب تمام من بستم قرارداد وليبيگ آقاي با و نداشتهام
.ميخواندم را
مدعيالعموم شكايت مورد سرمقالههاي مورد در سپس بهزادي
هر مورد در ميتواند كردند تفسير ايشان كه مطالبي:گفت
صفحات از ميتوانند ايشان.گيرد قرار استفاده مورد متني
سرمقاله در من اما باشند داشته برداشتي چنين نيز هنري
ايشان كه مواردي از هيچيك و نوشتم را خودم احساس
به بايد شاعر يك آيا نيست ، و نبوده من مدنظر ميگويند
.است نوشته را احساسش چون شود محاكمه شعرش جرم
به يكي ديگر مقاله دو از شكايت مدعيالعموم نماينده سپس
مطرح را نبوي سيدابراهيم قلم به ديگري و قوچاني محمد قلم
.كرد
را مسائل اينكه دليل به:گفت دفاع ادامه در بهزادي فرانه
.دارم وكيل تقاضاي من ميكنيد پيچيده
از و نكرد موافقت بهزادي وكيل تقاضاي با مرتضوي قاضي
من:گفت بهزادي كه كند مطرح را دفاع آخرين خواست بهزادي
مورد گفتند مدعيالعموم آنچه و نشدهام مرتكب گناهي هيچ
و كرد اعلام را رسيدگي ختم مرتضوي سپس.است نبوده من نظر
ديگري جلسه به گوناگون هفتهنامه اتهامات به رسيدگي گفت
.ميشود موكول
شدند شور وارد هياتمنصفه اعضاي دادگاه جلسه پايان از پس
جهت به را "دانستنيها" نشريه مديرمسئول آراء اتفاق به و
شركت نماينده به خود نشريه امتياز غيرقانوني واگذاري
.دادند تشخيص مجرم "روز جامعه"
اتهام با رابطه در هياتمنصفه:ميافزايد گزارش اين
مقدس نظام عليه تبليغ بر مبني دانستنيها نشريه مديرمسئول
نظام عليه اهانتآميز مطالب انتشار و اسلامي جمهوري
اين.دانستند مجرم را نامبرده آراء اكثريت با نيز اسلامي
تخفيف مستحق نشريه واگذاري باره در را بهزادي فرانه هيات
.دانست
هياتمنصفه اعضاي:كرد اعلام پايان در اطلاعيه اين
و "ماست روزانه نان فرهنگ" مقاله با رابطه در مطبوعات
مجرم را دانستنيها نشريه مديرمسئول اتهامي ، موارد ساير
.ندانست
شد اعلام كشوري هواپيمايي سازمان توسط
فارس خليج آبهاي در هليكوپتر سقوط چگونگي
خدمات سازمان هليكوپتر سقوط چگونگي :اجتماعي گروه
كشوري هواپيمايي سازمان عمومي روابط سوي از هليكوپتري
كشوري هواپيمايي سازمان عمومي روابط گزارش در شد اعلام
آمده و شده بياطلاعي اظهار هليكوپتر خلبانان سرنوشت از
جزيره فرودگاه از شبانگاه مرداد در 25 هليكوپتر.است
پس و درآمده پرواز به "ساگادريل" نفتي سكوي مقصد به كيش
و الجزايري ايراني ، مليتهاي با مسافر سه سواركردن از
آبهاي در و شده سانحه دچار سكو از بلندشدن هنگام هندي
در هليكوپتر اين مسافر سه است ، كرده سقوط خليجفارس
از اما يافتهاند نجات فانوس يدككش توسط شب نيمه همان
.نيست دست در اطلاعي هنوز هليكوپتر خلبانان سرنوشت
وضعيت تغيير با مطبوعات بر نظارت هيات
كرد موافقت نشريه 17
روز جلسه در مطبوعات بر نظارت هيات :اجتماعي گروه
.كرد موافقت نشريه وضعيت 17 تغيير تقاضاي با خود ، دوشنبه
از جلسه اين در:گفت داخلي مطبوعات مديركل جعفري مهرنوش
يك صاحبامتياز ، تغيير تقاضاي موجود 6 مجموعدرخواستهاي
نشريه نام تغيير تقاضاي و 11 ترتيبانتشار تغيير تقاضاي
.گرفت قرار بررسي مورد
مبني بهارستان محمود تقاضاي با جلسه اين در:افزود وي
هفته در شماره دو از جوانان فضيلت انتشارنشريه تغيير بر
نشريه اين زمينهانتشار از سينما حذف و روزنامه به
.شد موافقت
بر نظارت هيات:كرد خاطرنشان داخلي مطبوعات مديركل
وسيماي صدا سازمان تقاضاي با جلسه اين همچنيندر مطبوعات
به زنان سروش نامنشريه تغيير بر مبني اسلامي جمهوري
و سروشجوان نشريه دو صاحبامتيازي تغيير و بانوان سروش
.كرد موافقت سروش انتشارات شركت به انديشه سروش
تغيير بر مبني درخواستهايي جلسه دراين:گفت وي
شريعت فرهنگي موسسه به قزوين طلوع نشريه دو صاحبامتيازي
و وادب علم بشير موسسه به لرستان نداي نشريه و قزوين
لرستان ، بهاستانهاي نشريه اين توزيع گستره تغيير همچنين
بختياري ، خوزستان ، و چهارمحال بويراحمد ، و كهكيلويه ايلام ،
.شد موافقت آنها با و مطرح تهران و همدان مركزي ،
جلسه اين در مطبوعات بر نظارت هيات اعضاي:افزود جعفري
بر نظارت و هماهنگي عالي ستاد تقاضايدبيرخانه با
اسلامي ارشاد و فرهنگ مساجدوزارت هنري و فرهنگي كانونهاي
فرهنگي بهموسسه شبستان نشريه امتيازي صاحب تغيير براي
.كردند موافقت خورشيدسواران
به كوثر همچون نشرياتي تغييرنام داخلي مطبوعات مديركل
راهنماي به ايران سمينارهاي راهنماي پزشكيكوثر ، مجله
پزشكي علوم به مدرس پزشكي پايه علوم ايران ، همايشهاي
مسير به چين و ايران وتجارت اقتصادي مطالعات مدرس ،
پيمانكاران و مشاورين كيفيت ، و به صنعت و كيفيت ابريشم ،
نظارت هيات اخير مصوباتجلسه ديگر از را ساز و بهساخت
.كرد اعلام مطبوعات بر
نشريه نام تغيير با جلسه اين در همچنين وي گفته به
و ريشهها به ماشين خاك ، آب ، جهان ، سينما به روز تصوير
نشريه نام تغيير تقاضاي با و فرهيختگان به آفرينش فرهنگ
اين توزيع گستره تغيير و آوايكرمانشاه به غرب آواي
.شد موافقت كرمانشاه استان به نشريه
سوي از وارده اتهامات مدارك دادگستري
كند اعلام را دادستان نماينده
ارسال با اقتصاد اخبار روزنامه مديرمسئول سحرخيز عيسي
از دانستنيها نشريه دادگاه خبر از بخشي مورد در توضيحي
به پاسخگويي وقت تقاضاي تهران استان دادگستري رئيس
.كرد شد ، دانستنيها نشريه دادگاه در وي به اهانتهائيكه
محترم رئيس عليزاده آقاي جناب:است آمده سحرخيز نامه در
علياصغر" نام به شخصي شما نميدانم تهران ، دادگستري
دانستنيها نشريه دادگاه جلسه در دوشنبه روز كه را "تشكري
و ميشناسيد؟ كرد صحبت "مدعيالعموم نماينده" عنوان به
كه را افتراهايي و توهينها ايشان سخنان آيا نميدانم
يك" عنوان به حتي ،"انقلاب و اسلام طرفداران به نه"
آقاي ياخير؟ ميكنيد تاييد آورد وارد "مسلمان ايراني
صفاتي به غيرمستقيم صورت به را بنده دادگاه در تشكري
خبرگزاري خبر از نقل به آن محترمانه عبارت كه كردند متهم
ايشان.است "شرعي و اخلاقي فاقدصلاحيت" اسلامي جمهوري
كارهاي جمله از غيراخلاقي كارهاي انجام" داشت تاكيد
نظام ، مخالف و غيرقانوني مراجع سوي از كه است آنان متداول
.ميشوند مالي پشتيباني
رياست شاهرودي آقاي جناب همچنين و جنابعالي از اينجانب
از فرصت اولين در دارم انتظار قضائيه قوه محترم
اين تاييد صورت در يا و جوئيد تبري وارده اتهامهاي
وارده اتهامهاي اثبات در لازم مدارك دهيد دستور موارد
در دفاع براي نيز را فرصتي و كنند منتشر علني صورت به را
.دهند قرار بنده اختيار در مطبوعات دادگاه
|