و شيرازي مكارم عظام آيات ديدگاههاي
اين بايد گردشگري درباره گلپايگاني صافي
و بيبندوبار خارجي گردشگران كه ذهنيت
برود بين از هستند جاسوس
راهبردها - رويكردها ساختار تغيير
تاسيس :فناوري و تحقيقات علوم ، وزير
است غيرقانوني خصوصي دانشگاههاي
"ورزشي فدراسيون" پرورش و آموزش وزارت
ميكند تاسيس
شد ملي اثر "نورآباد كوشك"
در ايراني نوجوان و كودك سه درخشش
ژاپن نقاشي بينالمللي مسابقه
قم علميه حوزه محققين اطلاعاتي بانك
ميشود تاسيس
و شيرازي مكارم عظام آيات ديدگاههاي
اين بايد گردشگري درباره گلپايگاني صافي
و بيبندوبار خارجي گردشگران كه ذهنيت
برود بين از هستند جاسوس
ايران در خارجي گردشگران حضور :فرهنگي علمي گروه
و اسلام به نسبت آنان ديدگاههاي بر مثبتي اثرات ميتواند
.باشد داشته تشيع
معاون ديدار در شب چهارشنبه گلپايگاني صافي آيتالله
اعلام با جهانگردي و ايرانگردي سازمان آموزش و تحقيقات
فرهنگ معرفي مفيد ، و موثر راههاي از يكي:گفت مطلب اين
ميان در آنان حضور و كشورها ديگر مردم به اسلام اصيل
.است ايران مسلمان مردم
و مردم اسلامي و صحيح برخورد تاثير بر تاكيد با وي
جهانگردان با:شد يادآور خارجي گردشگران با ميهمانداران
حضور تا كرد برخورد مدارا فرهنگ و اسلامي اخلاق با بايد
.باشد داشته مثبتي اثرات كشور در آنان
كه جداگانهاي ديدار در نيز شيرازي مكارم ناصر الله آيت
داشتند ، وي با جهانگردي و سازمانايرانگردي مسئولين
.شد خارجي گردشگران درباره منفي ذهنيت كردن برطرف خواستار
بيبندوبار را گردشگران كه دروني ذهنيتهاي بايد:گفت وي
چهره ايران از كه بيروني ذهنيتهاي و كرده معرفي جاسوس و
.برود بين از صحيح منطق با و تدريجا ساخته ، واقعي غير
عليه مسموم تبليغات به اشاره با شيرازي مكارم آيتالله
به گردشگران وقتي:كرد خاطرنشان كشور از خارج در ايران
مثبت ديد يك با ديدند را انقلاب مثبت آثار و آمدند ايران
.بود خواهند ما دين و انقلاب نظام ، مبلغ
تا كاركرد بايد كشور درون و بيرون از:افزود وي
تنها جهانگردي صنعت به ما برد ، بين از را منفي ذهنيتهاي
فرهنگي نظر از بيشتر بلكه نميكنيم نگاه اقتصادي نظر از
.داريم تاكيد آن روي
منطق با:كرد خاطرنشان ادامه در شيرازي مكارم الله آيت
ما دهيم ، نشان آنها به را خود بايدارزشهاي اسلامي وادب
.نداريم را ديگران به خود فرهنگ تحميل قصد هيچگاه
وآموزش تحقيقات معاون مستوفي نصرالله ديدار اين در
انجام فعاليتهاي از گزارشي وجهانگردي ايرانگردي سازمان
.كرد ارائه كشور در صنعت اين گسترش و رشد جهت در شده
راهبردها - رويكردها ساختار تغيير
آموزشي معاون توفيقي جعفر بادكتر "همشهري"گفتوگوي
فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت
;اشاره
سياستگذاري مراكز تعدد:چون نارساييهايي و تنگناها وجود
براي منسجم و معين چارچوب فقدان تصميمگيري ، و
-علمي راهبردي اولويتهاي وتعيين كلان سياستگذاريهاي
براي بهنگام و جامع اطلاعاتي نظام فقدان تحقيقاتي ،
بودن ومحدود برنامهريزي در تمركزگرايي تصميمسازي ،
خودمدار و كارانه محافظه رويكردهاي و دانشگاهها اختيارات
كشور عالي آموزش نظام در.. و اجرايي و اداري نظام در
اين متوليان و مسئولان گشتگي ، رها مدتها از پس بالاخره
تغيير طرح) جديد طرحي ارائه با تا داشت آن بر را نظام
و وظايف اهداف ، اصلاح ،(عالي آموزش و فرهنگ وزارت ساختار
خود كار دستور در را مزبور معضلات رفع و وزارتي تشكيلات
و فرايندها سازماندهي و ساماندهي به و دهند قرار
.گمارند همت كشور فناوري و پژوهشي آموزشي ، ساختارهاي
با وتشكيلات ووظايف اهداف اصلاح لايحه پيشنويس چند هر
ماه تير كشور ، توسعه سوم برنامه قانون ماده 99 به استناد
شده محقق عمل در تاكنون آنچه اما شد ، تدوين جاري سال
علوم ، وزارت به عالي آموزش و فرهنگ وزارت نام تنهاتغيير
ماه ارديبهشت رسمي مراسمي طي كه است فناوري و تحقيقات
.شد انجام گذشته
برخورد نحوه و مزبور طرح رويكردهاي با آشنايي منظور به
وگويي گفت عالي ، آموزش درنظام موجود ومشكلات موانع با آن
و تحقيقات علوم ، وزارت آموزش معاون توفيقي جعفر دكتر با
.ميخوانيم هم با كه دادهايم انجام فناوري
صحرايي فريبا :از وگو گفت
آن تبديل و عالي آموزش و فرهنگ وزارت ساختار تغيير طرح *
مهم تحول يك بهعنوان فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت به
قبل و شده مطرح پيش ازچندي ما كشور عالي آموزش نظام در
نام تغيير شاهد ما ارتباط اين در ماهوي تغيير نوع هر از
.بوديم وزارتخانه اين
ساختار ظاهري ، و اسمي تغيير اين از غير به كه بفرماييد
و رسمي تحولات چه شاهد نزديك آينده در كشور عالي آموزش
در ساختار تغيير لايحه تدوين كار و بود خواهد عميقتري
است؟ مرحلهاي چه
لايحه كه بوديم شده موظف ما هستيد ، مطلع كه همانطور -
و وظايف اهداف ، اصلاح لايحه ;كنيم تنظيم را ساختار تغيير
شده تهيه لايحه اين پيشنويس هم حاضر حال در.تشكيلات
شده ، توزيع ارگانها ساير و تحقيقاتي و دانشگاهي مراكز ودر
خواهي نظر به و بگيرد قرار صاحبنظران دراختيار تا
سه حدود و مرجع و مركز حدود 350 چيزي يعني شود ، گذاشته
نظر در فرصت پيشنهادات و نظريات جمعآوري براي وقت هفته
شهريور اواسط تا كه است اين ما پيشبيني و است شده گرفته
بعد و كنيم تقديم دولت به نهايي اصلاحات از پس را لايحه
خواهيم شما اشاره مورد محتوايي تغييرات شاهد ما آن از
.بود
است؟ چيزهايي چه دقيقاشامل لايحه اين *
و است عالي آموزش نظام اركان وظايفو و اهداف شامل -
.جديد وزارت اختيارات برخي
اصلاح واقع در ما لايحه ، تصويب مرحله از بعد البته ،
.داريم كار دستور در هم را وزارتخانه خود تشكيلات
لايحه در وزارتخانه وظايف و اهداف تحقق براي عبارتي ، به
.شود بازبيني و بازنگري بايد هم تشكيلات خود جديد ،
كنيد؟ تشريح را اهداف اين است ممكن *
:كرد تقسيمبندي بتوان چهاردسته در شايد را اهداف اين
جديد وزارت بود ، هم قبلا كه است آموزشي اهداف دسته يك
در و داشته عهده به دركشور را عالي آموزش توسعه مسئوليت
.است شده تاكيد مجددا لايحه اين
تعيين و تحقيقات توسعه به مربوط اهداف از ديگري بخش
تحقيقات توسعه بر بهخصوص.است كشور تحقيقاتي اولويتهاي
مورد ما كشور در كمتر كه شده ، تاكيد توسعهاي و كاربردي
توسعه و تحقيقاتي اعتبارات افزايش.است گرفته قرار توجه
در هم تحقيقاتي فعاليتهاي بر نظارت و تحقيقاتي مراكز
.شده پيشيبني لايحه
اين واقع در است ، فناوري بحث است ، جديدتر كه مهمي بحث
را مناسب ساختار يك و مشخص متولي يك كه است درصدد لايحه
.بكند طراحي و تعيين دركشور فناوري توسعه براي
اهداف اصلاح لايحه لايحه ، كه اين به توجه با بنابراين
فناوري ، بخش در (سال 53 قانون مصوب اهداف) است ما قبلي
نقيصه اين تا دارد اين بر سعي و ميكند برخورد فعال خيلي
متولي كسي حاضر درحال متاسفانه چون.كند جبران دركشور را
ضعف كشورمان در دانشفني توليد در ما و نيست فناوري
بيتوجهي مورد ما دركشور فناوري اركان اساسا ، و داريم
-فرهنگي بخش اهداف ، آخر بخش اما ، و است گرفته قرار
ارتقاء در مشاركت علمي ، فرهنگ ترويج به كه است اجتماعي
... و انساني اجتماعي ، علوم رشتههاي توسعه عمومي ، فرهنگ
ميشود ، مربوط ودانشگاهها مردم فرهنگي مسائل به كه آنچه
.دارد اشاره
روي شده تاكيد لايحه در دانشگاهيان مشاركت بحث روي
و شده تاكيد ودانشگاهيان دانشگاهها خودگرداني و استقلال
اندازه آن از علمي نهادهاي عنوان به دانشگاهها اينكه
حل خودشان را مربوطه مسائل كه باشند ، برخوردار اختيار
.كنند وفصل
گرفته قرار موردتوجه جدي بطور امناء هياتهاي نقش بحث
فناوري و تحقيقاتي فعاليتهاي بين هماهنگي ايجاد و است
ديده وزارتخانه ، مهم رسالتهاي از يكي عنوان به كشور در
علوم ، عالي شوراي نام به شورايي منظور همين به كه است شده
جمهور رئيس رياست با كه شده پيشبيني فناوري و تحقيقات
.شد خواهد تشكيل ذيربط ، وزراي از تعدادي ومشاركت
ما كشور عالي آموزش بخش ومهم هميشگي مشكلات از يكي *
است ، بوده حوزه اين در تصميمگيرنده ومراجع مراكز تعدد
امور دستاندركاران توسط همواره معضل اين كه طوري به
يافتن و شده گوشزد عالي آموزش و فرهنگ وزارت و دانشگاهها
.است گرفته قرار تاكيد مورد آن براي حلي راه
اين رفع براي چارهاي آيا علوم ، وزارت جديد ساختار در
است؟ شده انديشيده مشكل
تمركز ايجاد جديد ، ساختار لايحه جهتگيري كاملا.بله-
عدم وايجاد است كلان برنامهريزيهاي و سياستگذاري در
سياستهاي تعيين بحث كه جايي در بنابراين ، .اجرا در تمركز
وزارتخانه اين كه شده پيشبيني است ، راهبردها و كلان
فناوري و تحقيقات علوم ، عالي شوراي و باشد متولي
با لايحه بنابراين.باشد كلان سياستهاي تصويبكننده
علوم ، وزارت و علوم عالي شوراي يعني ارگان ، اين معرفي
در را تمركز نوعي وظايف ، تقسيم و فناوري و تحقيقات
لذا.ميكند ايجاد نظارت كار و برنامهريزي و سياستگذاري
تجمع يك جديد ساختار در كه ميكند حركت گونهاي به لايحه
مرحله در.خود نظارت تحت البته ، كند ايجاد ومركزيتي
فعال ميتوانند اجرايي دستگاههاي كه است معتقد اجرا
كارهاي انساني ، نيروي آموزش مثل اموري در مثلا.باشند
از يكي بنابراين.باشند داشته مشاركت... و تحقيقاتي
كه ايناست يكپارچگي همان ايجاد لايحه ، جهتگيريهاي
حوزههاي در بهخصوص تصميمگيري ، مراكز تعدد از بتواند
مفيد را مجريان تعدد ماكند جلوگيري سياستگذاري ،
.مضر را برنامهريز و سياستگذار مراكز تعدد و ميدانيم
ميان اين در فرهنگي انقلاب عالي شوراي تكليف و نقش پس *
ميشود؟ چه
فكر بيشتر داريم ، لايحه در ما كه بحثي اين با طبيعتا -
پيدا ارتباط فرهنگي توسعه مسائل به كه آنچه كه ميكنيم
.ميشود طرح قابل شورا آن در ميكند ،
براي سال ساليان حال هر به فرهنگي انقلاب عالي شوراي *
...بوده تصميمگيرنده ما عالي آموزش نظام
وظايف در بارها فرهنگي انقلاب عالي شوراي البته ، خب ، -
خود به را اجرايي امور از خيلي و كرده تجديدنظر خود
پرداخته ، سياستها تعيين به بيشتر و كرده واگذار دستگاهها
وزارت خود به را برنامهريزي عالي شوراي قبل سال مثلا ،
هست هم شورا خود در جهتگيري اين يعني.كرد واگذار علوم
بنابراين.ميكند بازبيني را خود وظايف مستمر بهطور و
.ندارد وجود عالي شوراي با لايحه جهتگيريهاي بين منافاتي
فرهنگي توسعه كلان مسائل به بيشتر هم عالي شوراي
.ميپردازد
و تحقيقات علوم ، عالي شوراي كه باشد قرار اگر حالا *
انقلاب عالي شوراي و بپردازد سياستگذاري امور به فناوري
را امور اين در برنامهريزي موارد درپارهاي هم فرهنگي
نميشود؟ ايجاد تداخلي چيست ، تكليف بداند خود وظايف از
مقداري را كار مرزهاي بعدي مراحل در قطعا ما البته ، -
.ميكنيم تعريف شفافتر
نرسيدهايد؟ مرحله اين به هنوز *
كنيم تثبيت را لايحه خودمان ديد از كه وقتي.نخير -
برخورد با و داشت خواهيم خصوص اين در هم بحثي
خودمان وظايف بين مرزبنديهايي تفكيك به ريزبينانهتري
كشور علمي پژوهشهاي شوراي و فرهنگي انقلاب عالي باشوراي
.پرداخت خواهيم
مرزبنديها اين حدود و حد از خاصي ذهني تصوير هيچ آيا *
است؟ چگونه شما نظر از مطلوب وضعيت.داريد خودتان نزد
به مربوط مسائل كه است اين من نظر به مطلوب ، وضعيت -
علوم وزارت ساختار در وفناوري تحقيقات عالي ، آموزش توسعه
.شود ديده
ميشوند؟ چه آنها پس *
.هستند "فرهنگي" انقلاب عالي شوراي ، اصلا كه آنها -
ميكردند؟ ايفا رسالت زمينه اين در الان تا ولي *
دنبال را فرهنگي انقلاب عالي شوراي بحث اگر منتهي.بله -
.كرده كمرنگ را رسالت اين روز روزبه خودش كنيد ،
نقطهاي به روند اين در شورا شما نظر به ولي.صحيح *
فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت اين بپذيرد ، كه رسيد خواهد
باشد؟ ما عالي آموزش نظام هدايتگر تنها بايد كه است
.(ميگويد پاسخ باخنده) ميشود ميكنيم فكر ما -
يي تنها به علوم وزارت كه است اين شما منظور غايت يعني *
شود؟ تبديل كشور عالي آموزش بخش هدايتگر و متولي به
كه اين ضمن.است همين دقيقا لايحه جهتگيري.بله -
وزارت سال 53 مصوب قانون براساس و بوده همينطور هم قبلا
اين ضرورتهايي ، برحسب بتدريج و بوده اصلي متولي علوم
.كرد جمع را آن بايد دوباره و رفته دست از اختيارات
مراكز تعدد جاي به جديد وساختار لايحه در كه فرموديد *
دادهايد ، قرار توجه مورد را مجريان تعدد تصميمگيرنده
انجام وزارتخانه توسط فقط كلان برنامهريزيهاي كه بطوري
خصوصي بخش و نهادها و دستگاهها به اجرايي امور و شود
قايل خصوصي بخش براي سهمي آيا بخش اين در.شود سپرده
شدهايد؟
هم و لايحه در هم ما ، مهم بحثهاي از يكي اتقافا بله ، -
توسعه در بويژه خصوصي ، بخش مشاركت سوم ، برنامه در
وجود آموزشي امور در مشاركت اين.است فناوري ، و تحقيقات
بخش مشاركت است ، عقب ما كشور در الان كه آنچه و دارد
و كاربردي تحقيقات بخصوص تحقيقات ، توسعه در خصوصي
براي سودآوري و توليد به منجر ميتواند كه است توسعهاي
علوم وزارت كه شده پيشبيني لايحه در لذا.شود خصوصي بخش
نظر از چه.كند فراهم مشاركت اين براي را تسهيلاتي بايد
با خصوصي بخش كه مقررات و آئيننامه نظر از چه و اعتباري
شود ميدان وارد بتواند پشتيباني احساس و كافي تضمينهاي
پايان در ايم ، كرده پيشبيني كه بهطوري كند ، مشاركت و
درصد ملي ، 5/1 ناخالص توليد از تحقيقات سهم سوم ، برنامه
گرفته نظر در خصوصي بخش براي رقم اين درصد نيم كه باشد ،
.است شده
حمايت خصوصي پژوهشي مراكز توسعه از بشدت ما هم ، الان
مجوز صدور زمينه در گسترش شوراي كه شكلي به ميكنيم
.است فعال واقعا
بخش مشاركت حاضر حال در ما كه گفتيد صحبتهايتان در *
است ممكن.داريم خوبي درحد آموزشي زمينههاي در را خصوصي
بزنيد؟ مثالي
غيرانتفاعي و غيردولتي موسسات در دانشجو جذب زمينه در -
...و
ست؟ تا چند مراكز و موسسات اين تعداد *
موسسه حدود 25 ما آزاد ، دانشگاه از غير به الان -
.داريم غيردولتي -غيرانتفاعي
دارند؟ پوشش تحت را دانشجو چند اينها *
.را نفر هزار حدود 30 ميكنم فكر -
است؟ ايدهآل وضع اين شما نظر به *
دسترسي و است انتهاناپذير عالي آموزش توسعه بالاخره ، -
با منتهي.است لايحه اهداف از عالي آموزش به مردم تكتك
و نبيند لطمه كيفيتها واقعا اينكه يكي ;نكته دو رعايت
عالي آموزش نظام.شود عرضه متنوع عالي آموزش اينكه ، ديگر
يك فقط و كرده حركت بعدي تك گذشته سال بيست ده طي ما
را نور پيام نظام مثل نظامي كه حالي در كرده ، عرضه نظام
نيمه آموزشهاي ميكنيم فكر و ميكنيم ارزيابي موفق ما
بايد...و كاربردي -آزاد ، علمي غيررسمي ، رسمي ، حضوري ،
.كند پيدا توسعه
در خصوصي بخش مشاركت جلب زمينه در ناموفق تجربه آخرين *
غيرانتفاعي موسسه حدود 50 تعطيلي و راهاندازي ما كشور
اين در علوم وزارت خود رسمي مجوز با كه بود (دوم نوع)
چنين تكرار نميكنيد فكر.بودند كرده سرمايهگذاري زمينه
داخلي ناهماهنگيهاي و مشكلات از ناشي عمدتا كه حوادثي
به منجر است (گيرنده تصميم مراجع سطح در حداقل)
آيا شود؟ آنها مشاركت عدم و خصوصي بخش كامل بياعتمادي
اشاره آن به كه سياستهايي با برخوردها و رفتارها اين
ندارند؟ منافاتي كرديد
بخش.كرد جدا هم از بايد را بحث دو اين البته ، حالا -
اقتصادي ، امنيت احساس كه ميشود كار وارد وقتي خصوصي
سال چند در كه كنيم تحليل اگر يعني.كند سياسي و اجتماعي
علتهاي از يكي نبوده ، فعال خيلي خصوصي بخش چرا گذشته
و بحث ولي.است بوده امنيت احساس عدم بحث همين مهم
و نيست الان به مربوط دوم نوع غيرانتفاعي موسسات ماجراي
مقررات و آئيننامه بايد شويم مبحث آن وارد بخواهيم اگر
اصلا موسسات آن كه بدهيم نشان و كنيم بازبيني را آنها
.ميگرفتند رسمي دانشجوي نبايد
دارد ادامه
تاسيس :فناوري و تحقيقات علوم ، وزير
است غيرقانوني خصوصي دانشگاههاي
دانشگاهها جديد ، مديريتي ساختار در :فرهنگي علمي گروه
زيرا شوند محسوب كشور توليدي بخش عنوان به بايد
.نيستند كننده مصرف دانشگاهها
نخستين در فناوري و تحقيقات علوم ، وزير معين مصطفي دكتر
علوم دانشكدههاي و دانشگاهها امناي هياتهاي مشترك اجلاس
اشتباه تلقي اين:افزود مطلب اين اعلام با كشور پزشكي
هستند انسانسازي و فرهنگسازي محل كه دانشگاهها كه است
.شوند گرفته نظر در كننده مصرف عنوان به
گرهگشاي و نيازها پاسخگوي دانشگاهها:داد ادامه وي
بايد پس هستند ، كشور تكنولوژيك و اجتماعي فرهنگي ، مشكلات
گسترش و تحول جهاني پيشرفت با متناسب بيشتري ، توجهات با
.يابند
در دانشگاهها پيشرفته ، كشورهاي در:كرد تصريح وي
كه حالي در ميكنند ، ايفا نقش تصميمگيري ، سطوح بالاترين
برخورد علمي و كارشناسي نظر بدون مسايل ، با كه جامعهاي
.شد خواهد روبرو بنبست با قطعا ميكند ،
و پاسخگويي بر تاكيد با فناوري و تحقيقات علوم ، وزير
عنوان به دانشگاهها:گفت دانشگاهها ، بودن ماموريتگرا
بالايي اجتماعي التزام از كشور در پيشرفت مركز يك
.برخوردارند
وابستگي مالي نظر از بايد دانشگاهها اينكه بيان با وي
دانشگاهها گذشته در:افزود دهند ، كاهش را خود دولتي
درآمدهاي طريق از را نيازهايشان از درصد از 10 كمتر
توسعه سوم برنامه در رقم اين كه ميكردند تامين اختصاصي
.يابد افزايش درصد از 30 بيش به بايد
دانشگاههاي تاسيس بودن غيرقانوني بر تاكيد با معين دكتر
آن و هستيم دانشگاهها خصوصيسازي مخالف ما:گفت خصوصي
.ميدانيم نظام مخالف را
و دانشگاهها بين عميقي جدايي متاسفانه:داد ادامه وي
ساختاري تحول در و دارد وجود كشور اجرايي دستگاههاي
.بيايد بوجود همبستگي اين كه ميرود انتظار
سطح در ما كشور در دانشگاهي منزلت معين دكتر گفته به
سخنراني و خطبه شعار ، سطح در تنها و ندارد قرار مطلوبي
.ميشود خلاصه
علم جايگاه ارتقاي اهميت بر تاكيد با ادامه در معين دكتر
امناي هيات:كرد خاطرنشان جامعه ، در دانشگاهها و
در دانشگاه و علم جايگاه تثبيت و ارتقاء در دانشگاهها
.دارند بسزايي نقش جامعه
هيات:گفت دانشگاهها امناي هيات اختيارات به اشاره با وي
و هستند دانشگاهها در گيرنده تصميم ركن عاليترين امناء
.شود شناخته رسميت به آنها اختيارات بايد
ندارد ، وتو حق كس هيچ اينكه بيان با پايان در معين دكتر
به افراد و شود متحول بايد امناء هيات جلسات دستور:گفت
.بپردازند دانشگاهها به تنگنظريها از دور
"ورزشي فدراسيون" پرورش و آموزش وزارت
ميكند تاسيس
:گفت وپرورش آموزش وزارت پرورشي معاون :علميفرهنگي گروه
با جديد سالتحصيلي وزارتخانهدر اين ورزشي فدراسيون
كشور المپيك كميته و تربيتبدني سازمان همكاري
.تاسيسميشود
:افزود رامسر چمران شهيد اردوگاه در پنجشنبه عبادي رحيم
رشتههاي در ورزش كيفيت بردن بالا هدف با فدراسيون اين
فعال مهرماه در بينالمللي و ملي سطح در شدن مطرح و پايه
.ميشود
درس جديد تحصيلي سال در شده تنظيم برنامه براساس:گفت وي
دوم و اول كلاسهاي براي بهصورتآزمايشي تربيتبدني
و 81 سالهاي 80 در و شده گنجانده كشور استان مدارس 10
.شد خواهد تدريس تحصيلي پايههاي كليه در درس اين
رقابتهاي در شركتكننده دانشآموز هزار دو جمع در كه وي
:افزود ميگفت سخن رامسر در كشور ورزشي المپياد ششمين
ورزش رشد با فقط آينده و كنوني نسلهاي در تحول و شادابي
.است ممكن
ايجاد براي منطقي پاسخي بدني تربيت و ورزش وي گفته به
نيازهاي پاسخگوي ميتواند كه است جامعهجوان در نشاط
.باشد پسران و دختران طبيعي
تربيت رشدبرنامههاي شده تنظيم طرح براساس:كرد اظهار وي
به 12 كنوني درصد از 5/4 سوم برنامهپنجساله در بدني
.مييابد افزايش درصد
تربيتبدني مربي هزار جاري 11 شهريورماه طي:افزود وي
تربيتبدني تدريس راستاي در كشور درسراسر پرورش و آموزش
.فراميگيرند را درس اين خدمت ضمن كلاسهاي در شركت با
شد ملي اثر "نورآباد كوشك"
قاجار دوره به مربوط "نورآباد كوشك" :فرهنگي علمي گروه
در شماره 2570 با ايذه شهرستان نورآباد روستاي در واقع
.گرفت قرار ايران ملي آثار فهرست
كوشك كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
آرايههاي بيشتر كه است گچي و سنگي ساختماني نورآباد
.است شده نمايان سنگها و ريخته فرو آن تزئيني
بر كه متر xابعاد 1822 در چهارگوش است بنايي كوشك اين
تالار يك شامل بنا.دارد قرار متر ارتفاع 4/1 به سكويي
به آن جنوب و شمال در كه است ايوان دو با مركزي سالن يا
كوشك اين اصلي بخش غرب و شرق.شدهاند واقع يكديگر قرينه
هر مياني اتاقهاي كه ميباشد طرف هر در اتاق سه داراي
.است ورودي چهار داراي و يكديگر قرينه ضلع
و گانه سه ورودي دهانههاي با بنا دشت به رو نماي
كه باختري نماي با (اتاق سه هر در) نيمدايره تاقهاي
.است متفاوت دارد ورودي يك فقط
با و گچ و سنگ تويزه تاق شيوه به سنگ ، از بنا
يكي نورآباد كوشك يا قلعه.است شده بنا گچي شيشهگريهاي
حاكم توسط ق.-ه سالهاي 12301235 در كه است بناهايي از
سرزمين در نسبي امنيت و آرامش برقراري از پس بختياري
.است شده بنا كنوني ايذه در بختياري
حاكمنشين و مسكوني مناطق مهمترين از يكي بنا اين
.است ميشده محسوب بختياري
در ايراني نوجوان و كودك سه درخشش
ژاپن نقاشي بينالمللي مسابقه
با ايراني هنرمند نوجوان و كودك سه :فرهنگي علمي گروه
كودكان نقاشي بينالمللي نمايشگاه و مسابقه در درخشش
.آفريدند افتخار ژاپن لنوهيكاري انجمن
يك توسط كه مسابقه اين در كانون ، عمومي روابط گزارش به
كشاورزي ملي تعاون سازمان به وابسته انتفاعي غير نهاد
تهراني ساله نوجوان 11 رضواني سحر ميشود ، برگزار ژاپن
مسابقه اين افتخار ديپلم و طلايي نشان دريافت به موفق
غزلي 11 باقر محمد و ساله بدخشاني 6 آيدا همچنينگرديد
اين برنزي و نقرهاي نشانهاي تهران از دو هر ساله
.كردند دريافت افتخار ديپلم همراه به را مسابقه
بهترين" و "روستا"افتخارآفرين نوجوان و كودك سه اين
.بودند داده قرار خود نقاشيهاي موضوع را "دوست
قم علميه حوزه محققين اطلاعاتي بانك
ميشود تاسيس
قم علميه حوزه محققين اطلاعاتي بانك :فرهنگي علمي گروه
والمسلمين حجتالاسلام.است راهاندازي و تاسيس حال در
دوره هفتمين پايان در قم علميه مديرحوزه بوشهري حسين
معصوميه علميه حوزه ممتاز طلاب عربي زبان تابستاني آموزش
تشكيل با:گفت مطلب اين اعلام با اروميه دانشگاه در قم
در تحقيق و پژوهش كار قم علميه حوزه تحقيقاتي معاونت
اين نتايج كه شده آغاز اسلامي علوم مختلف بخشهاي
.ميشود جمعآوري مجهز اطلاعاتي بانك يك در تحقيقات
|