كنيد راحت بچهها براي را رفتن مدرسه
خوزستان در " شورا "
زنان و مردان ناباروري علل به روز نگاه
فراغت اوقات و ژاپنيها
محيط مسائل درباره تازهكار افراد نظريات
كار
مديريت پيام
كنيد راحت بچهها براي را رفتن مدرسه
پايان به نيز بچهها فراغت اوقات تابستان ، اتمام با
دير صبحها بخوابند ، دير نميتوانند آنان ديگر.است رسيده
بازي خانه از بيرون هوا تاريكي تا و شوند بيدار خواب از
.كنند
دو درسيمعمولا فعاليتهاي آغاز و مدرسه به بازگشت
:دارد بچهها براي اصلي پيامد
.انعطافناپذيرتر زماني برنامه -1
تكاليف يا دوستان مدرسه ، آموزگار ، كلاس ، با تطابق -2
.درسي
باعث يا كند ايجاد روحي فشار ميتواند جديد تجارب اين
نشان بيهوده مقاومت تغييرات اين برابر در بچهها شود
با رويارويي هنگام به گاه هم بزرگسالان ما حتي.دهند
تصور.ميشويم دغدغه يا ناراحتي دچار جديد موقعيتهاي
آشنايي كه بچههايي براي ميتواند چقدر تجربه اين كنيد
.باشد گران دارند ، مجهولات با كمتري
نگاه جديد موقعيت به بچه ديدگاه از والدين كه صورتي در
.آورند فراهم او براي را راحت گذار نوعي ميتوانند كنند ،
:كنيد استفاده روش سه اين از ميتوانيد كم دست
كنيد آماده را او پيشاپيش
داشته را چيزي چه انتظار بايد بدانند اگر همواره بچهها
تحصيلي روزهايسال نخستين براي.هستند راحتتر باشند ،
كه دهند توضيح بچهها به ميتوانند خانواده اعضاي ، جديد
صبحگاهي برنامه.كرد خواهد تغيير چگونه او كاري برنامه
توضيح باشد ، فهم قابل او براي كه زباني به دقيقا را
خود براي تصويري جدول نوعي دارند دوست بچهها بعضي.دهيد
نشان قدم به قدم را صبحگاهي فعاليتهاي كه باشند داشته
.دهد
را آن فرق و دهيد توضيح بچه براي را مدرسه فضاي كنيد سعي
مهدكودك ، اولياي و مدارس برخيكنيد تشريح برايش گذشته با
تحصيلي سال آغاز از پيش تا ميكنند دعوت را بچه خانواده
اين از امكان ، صورت درشوند آشنا او مربي يا باآموزگار
شود ، آشنا مربي يا آموزگار با بچه تا كنيد استفاده فرصت
از پس ميتوانيد.شود آشنا مدرسه با و كند پيدا را كلاس
بستني برايش مثلا يا ببريد پارك به را بچه ديدار ، اين
.باشد داشته ذهن در آن از خوشي خاطره تا بخريد
با آنان آشنايي جهت عالي راهي بچهها با خواندن كتاب
كه بچهها ديگر بفهمند ميتوانند آنان.است جديد تجارب
هستند ابهام حالت دچار نيز گذاشتهاند مدرسه به پا تازه
براي آمادگي در را بچههاآيند فائق آن بر ميتوانند و
.دهيد مشاركت مدرسه به رفتن
كنيد صحبت احساسات درباره
برنامه مورد در را خود احساسات تا كنيد تشويق را بچهها
بكوشيد.كنند تشريح جديد تحصيلي سال آغاز در مدرسه هاي
ميبينند اينكه از والدين گاه.دهيد تخفيف را آنان بيم
فضاي و ديگر تحصيلي مقطع وارد تحصيلي مقطع يك از بچهشان
نگراني احساس ميشود ، بزرگتر بچههاي با جديد آموزشي
خراب بچه روحيه كند ، بروز شما احساسات اگر.ميكنند
و خوب احساسات از سرشار خداحافظي هنگام به.شد خواهد
.باشيد اطمينان
به لباس يا زدن مسواك خواب ، از شدن بلند از شما بچه اگر
شرايط اين طبعا.نكشيد فرياد ميكند ، خودداري كردن تن
.ميكند پيدا بهبود و تخفيف تدريجا
با تطابق و دارد همراه به روحي فشار جديد فعاليتي آغاز
و والدين.است زياد روحي فشار و تمركز مستلزم جديد وضع
بچهها كه باشند داشته را آن انتظار بايد مدرسه اوليا
وارد ناخوشايند حالات ديگر يا اشكبار چشمان با احيانا
.شوند آموزشيجديد محيط
باشيد آنجا
مدرسه به بچه همراه به اول روزهاي خلال در امكان صورت در
يا آموزگار شايدشود آشنا محيط با كاملا او تا برويد
فرزند با مستقيما روزانه فعاليت از پيش بتواند هم مربي
خلال در بتوانيد كه كنيد برنامهريزي طوري.كند صحبت شما
.برويد او دنبال به آموزشگاه تعطيلي از پس اول روزهاي
به تا ميآيد او دنبال كسي كند اطمينان احساس بايد بچه
استفاده عمومي نقليه وسايل از حتيالامكانببرد خانهاش
.نشود ايجاد تراكم خيابانها در تا كنيد
براي را زمينه گذار حالتهاي با والدين برخورد چگونگي
آماده زندگي در جديد وضعيتهاي ديگر با بچه تطابق بهبود
با ميتوانند دارند ، دوست را بچهشان كه كساني.ميكند
به كردن گوش و تغييرات روشن توضيح پيشاپيش ، آمادگي
كمك جديد وضعيت با تطابق در را آنان بچهها نگرانيهاي
.كنند
اينترنت:منبع
(WWW.Kidsource.com)
خوزستان در " شورا "
اين.شد منتشر "شورا" فارسي -عربي نامه هفته شماره نخستين
شش داراي ميشود ، منتشر خوزستان عرب مردم براي كه نشريه
خوزستان و تهران در و است فارسي صفحه شش و عربي صفحه
پيرامون مقالهاي مسئول ، مدير سرمقالهميشود توزيع
توماس اثر جادو كوه رمان درباره نقدي طالقاني ، آيتالله
از مهاجرت درباره مقالهاي و شعر كتاب يك بر نقدي و مان
هفته فارسي بخش مطالب عمدهترين اهواز ، شهر به روستاها
.هستند شورا نامه
زنان و مردان ناباروري علل به روز نگاه
تاليف با اخيرا كه است صفحهاي اي 90 مجموعه كتاب اين
پزشكي علوم دانشگاه دانشيار معمارزاده محمدتقي دكتر
آن ، در و رسيده چاپ به زايمان ، و زنان رشته متخصص و ايران
منابع از استفاده با كتاب ، عنوان زمينه در مهمي مباحث
ساده زبان به روز ، پزشكي علوم معتبر نشريات و اينترنتي
دانشجويان نيز و نابارور افراد راهنمايي و استفاده براي
براي كتاب ، مطالعه.است شده عرضه پيراپزشكي رشتههاي
اين.بود تواند مفيد دارند ، درمان قصد كه نابارور افراد
ريال قيمت 4750 به صفحه در 90 آدنا انتشارات توسط كتاب
.است شده منتشر
فراغت اوقات و ژاپنيها
حدود 4000 روي ژاپن تفريحات توسعه مركز اخير بررسي طبق
و فراغت اوقات صرف نحوه درباره سال بالاي 15 مرد و زن
كه افرادي تعداد:كه شد مشخص آن به راجع ژاپنيها نظر
به رو ميدهند ، اهميت كار از بيشتر را فراغت اوقات
اصلي دليل مردم درصد كه35 شد مشخص همچنين.است افزايش
مقايسه در نسبت اين.مييابند تفريحات در بيشتر را زندگي
.است داشته افزايش قبل 3درصد سال ده با
ومعناي داشته علاقه تفريح از بيش كار به مردم درصد 33
.ميبينند كار در را زندگي
.نبود اول نسبت از كمتر نسبت اين قبل سال آمار 10 در
اوقات گذران نحوه در كه شد مشخص آماري بررسي اين طبق
مواردي در جمله از.است شده ايجاد تغيير نيز افراد فراغت
و اتومبيل با گردش ازمنزل ، بيرون در خوردن غذا چون
گرايش كه ميدهد نشان بررسيها نوع ، اين از فعاليتهايي
فراغت اوقات در زير فعاليتهاي به پرداختن جهت در
پيادهروي ، باغباني ، :است روبهافزايش
.رايانهشخصي با كار و ماراتن دوي
محيط مسائل درباره تازهكار افراد نظريات
كار
قرار پرسش دربرابراين ژاپني كار تازه كارمند 900
كه زماني كار ، روز يك پايان در كنيد فرض":كه گرفتند
شما از و آيد پيش مشكلي كنيد ، ترك را شركت ميخواهيد
"ميكنيد؟ چه شود ، خواسته كاري
احساس مواقعي چنين در كه دادند پاسخ آنان درصد 11
برنامه كه اين از ميشوند ناراضي و كرده ناراحتي
.ميكنند ترك را شركت خورده ، هم به زندگيشان
شرايطي چنين در كه دادند پاسخ شوندگان پرسش درصد 89
را كار و ميمانند شركت در ولي كرده ، ناراحتي احساس
.شود رفع مشكل تا ميدهند انجام
شغلي ارتقاي سيستم درباره شما نظر":كه پرسش اين پاسخ در
:بود زير شرح به پاسخها "چيست؟
كنند كار محيطي در مايلند كه گفتند دهندگان پاسخ درصد 72
.باشد "كار انجام توانايي" براساس شغلي ارتقاي كه
هستند مكاني در كار خواستار كه دادند نظر آنان درصد 28
از.كنند رشد تجربه ميزان و كار سابقه براساس كاركنان كه
درصد فقط 20 نظرسنجي ، پرسشنامه به دهندگان پاسخ ميان
خود شركت براي مادامالعمر كردن كار قصد كه كردند اعلام
بوده درصد برابر 27 ميلادي سال 97 در نسبت اين.دارند را
.ميدهد نشان كاهش كه
(ساده)فعلي شغل در مايليد آيا":كه پرسش اين مقابل در
:"خير؟ يا بمانيد
كرده پيشرفت خود كار در دارند قصد كه دادند پاسخ درصد 52
بالاتر بودن ساده كارمند از و برسند كارشناسي حد به و
.بروند
مديريت پيام
بهرهوري در سازمان جوانسازي و مشاركتي مديريت نقش
اقشار همه تلاش و كار به وابسته ملتي هر سعادت و خوشبختي
اين عملكرد ارزيابي براي معياري بهرهوري و بوده جامعه
.است اجتماعي -اقتصادي مختلف بخشهاي در تلاشها و فعاليتها
بهدرستي بهرهوري ارزش و اهميت ما ، كشور در متاسفانه
نگرش و فرهنگ هنوز ديگر ، عبارت به.است نشده شناخته
زمينه ، اين در است لازم و نبوده حاكم جامعه بر بهرهوري
.شود برداشته موثري و اساسي قدمهاي
بنا تشكر نظام براساس كه مشاركت برمبناي مديريت نظام
و قرارداد آمرانه مديريت مقابل نقطه در دقيقا ميشود ،
با افراد و مديريت و كاركنان محبتآميز روابط بسط موجب
اجتماعي روابط زورمدار ، و آمرانه نظام در.ميشود يكديگر
سوق تخاصمآميز و كينهتوزانه و دشمنانه روابط سمت به
همه كنيد ، فكر همه:ميگويد نظاممشاركت.ميكند پيدا
.كنيد فكر كه شماست تكليف و هستيد مسئول و موظف
و بومي متغيرهاي مجموعه يك از مشاركتي مديريت طوركلي ، به
تاثيرگذار ، متغيرهاي اين از يكي كه ميكند ، تبعيت سازماني
مديريت استقرار و طراحي براي.است فرهنگسازماني
از يكي كه است لازم پيشنيازهايي اول درجه در مشاركتي
و آموزش طريق از آن باور و است فرهنگي بسترسازي آنها
.ميشود انجام تبليغات
مشاركت علمي فوايد
.سازمان هزينههاي در صرفهجويي.1
و تصميمگيري و مشاركت به كاركنان بيشتر تمايل افزايش.2
.شايستگي و لياقت دادن نشان براي كاركنان فرصت ميزان
و كارها بهبود براي كاركنان پيشنهادهاي افزايش.3
توسعه به كاركنان اهميت ميزان افزايش درنتيجه و محصولات
.شخصي مهارتهاي و معلومات
ميزان و مديران برخورد از كاركنان رضايت ميزان افزايش.4
.كاركنان با سرپرستان و مديران صداقت
.خود عملكرد نتايج از كاركنان بيشتر يافتن آگاهي.5
مشاركت اسلامي فوايد
.بيشتر علم و معرفت با كارها انجام.1
."الامر في شارهم و" سفارش به عمل.2
المخلوق ، يشكر لم من) ميكند پيدا مصداق "شكر" واژه.3
.(الخالق يشكر لم
.فعل و قول در "احسن" ارزشي نظام شدن برپا.4
.تبذير و اسراف از جلوگيري.5
موفق مدير ويژگيهاي
به و ميكند انتخاب اختيار تفويض براي را مناسب افراد *
.ميدهد آموزش آنها
و است بازآموزي و مطالعه جديد ، دانش كسب پي در همواره *
.ميكند تلاش مطلوب كمال به رسيدن براي
وسيلهاي بهعنوان آن از و كرده استقبال انتقاد از *
.ميكند استفاده عملكردهايش ارزيابي براي
.ميآورد فراهم را كاركنانش ارتقاي امكان *
.ندارد متكبرانه رفتار كاركنان با *
كاركنان از كدام هر خصوصيات و رفتاري تنوع و تفاوتها *
.ميكند قبول را
.ميكند فراهم را آموزش فرصت كاركنان همه براي *
ترغيب يكديگر از غيبت و سخنچيني به را كارمندانش *
.نميكند
|