جشنواره زنگ كودك جهاني روز با همزمان
شد نواخته طبيعت و كودك
هر از پس چگونه بياموزيد خود كودكان به
كنند حفظ را خود تعادل شكست
پايبند "فرزندي تك" سياست ادامه به چين
است
روزجهاني شودگراميداشت مي برگزار امروز
كشور سراسر در كودك
ژاپنمختل رادر زندگي ريشتري زلزله 3/7
نكرد
تا انتظامي نيروي :انتظامي نيروي فرمانده
تلاش امنيت و آرامش ايجاد براي جان پاي
ميكند
را تهران عمومي دادگاه حكم رهامي محسن
خواند غيرقانوني
كشور سراسر در امروز از همبستگي روزنامه
ميشود منتشر
جشنواره زنگ كودك جهاني روز با همزمان
شد نواخته طبيعت و كودك
طبيعت و كودك جشنواره سومين كودك ، جهاني روز آستانه در
فضايي در نوجوانانتهراني و كودكان حضور با جمعه عصر
.كرد كار به آغاز پرشور
حيات و طبيعت موزه در روز هشت مدت به كه جشنواره اين
تهران شهرداري توسط ميشود ، برگزار (دارآباد) ايران وحش
برگزار (يونيسف) سازمانملل كودكان صندوق حمايت با و
.ميشود
آغاز تهران آسمان فراز بر بادبادك صدها پرواز با جشنواره
ميهمان را خود والدين كه نوجواناني و سپسكودكان و شد
جشنواره اين متنوع ازبرنامههاي بودند ، كرده جشن اين
.كردند استفاده
اهداف از محيطي زيست آموزههاي آموزش و طبيعت با ارتباط
نمايش فيلم ، پخشاست شده عنوان طبيعت كودكو جشنواره
زيست علوم با آشنايي عروسكي ،
در كودكانه متنوع و شاد اجرايبرنامههاي نقاشي ، محيطي ،
شركتكننده ونوجوانان كودكان استقبال با جشنواره اين
.شد روبهرو
هر از پس چگونه بياموزيد خود كودكان به
كنند حفظ را خود تعادل شكست
آنهايي و پويا بچههاي بين است وجهتمايزي انعطافپذيري
شوند رانده پيش زحمت به بايستي كه
به پسرم تابستاني اردوي جوايز اهداي جشن مراسم وقتي
.بود اشك از پر گاس ، سالهام ، هفت پسر چشمهاي رسيد ، پايان
چشمگير جايزه بود آن در كوچكترش برادر كه گروهي
اما.بود برده را ديگر جوايز از پر بغل يك و "بهترينها"
به هم آن گرفت ، تعلق بيارزش جايزه يك تنها گاس گروه به
كرده رها رختكن در را شنا لباسهاي و حولهها كه دليل اين
بالا به را جايزههايشان برندگان بقيه حاليكه در.بودند
به و بود نشسته من پسر ميكشيدند ، هورا و ميكردند پرتاب
مادر هر كه كردم را كاري همان منبود شده خيره زمين
:ميدهد انجام ببيند ، شاد را فرزندش دارد دوست كه ديگري
مسخره جايزههاي آن" گفتم ، گوشش در و كردم بغلش محكم
نتيجهاش اما داشتم ، خوبي نيت ".نميخورند دردي بههيچ
ليپسيت ، .پ.لويس.بود اشتباه روشم چون درآمد ، آب از بد
:ميكند اظهار براون ، دانشگاه روانشناس و پروفسور
التيام به "نيست مهمي چيز" گفتن با ميتوانيم بهندرت"
كه ميشود باعث اين.كنيم كمك بچه نااميدي احساس بخشيدن
كار اين و.باشد داشته بدي احساس خواستهاش مورد در او
".كند مقابله بد خبرهاي با چگونه كه نميآموزد او به
ناگوار حوادث با مقابله كه معتقدند متخصصين حاليكه در
فرزندتان به ميتوانيد شما كه است مهارتي مهمترين
يعني -انعطافپذيري كه ميدهد نشان مطالعات.بياموزيد
-ناگوار رخدادهاي از پس روحي تعادل آوردن بدست توانايي
موقعيتهاي در كه آنهايي از را پويا بچههاي كه است چيزي
متمايز شوند ، رانده پيش به زحمت به بايستي پراضطراب
موضوع يا و باشد بد نمره يك گرفتن مساله ، خواه ميكند ،
.طلاق يا مرگ مانند جديتري
مينهسوتا دانشگاه از كودك روانشناسي پروفسور ماستن ، آن
زيادي كارهاي كودك ، انعطافپذيري افزايش براي":ميگويد
اينجا در ".دهند انجام ميتوانند والدين كه است
:شده ارائه امر متخصصين از پيشنهاداتي
كنيد يادآوري بچهها به
نمييابند دوام بد چيزهاي كه
.است حياتي اما ميرسد ، نظر به ساده چه اگر پيام اين
گروه يك عضو عاليرتبه ، محقق دانشمند يك لفرت ، نانسي
تحقيقاتي انستيتوي در بزرگسالان و كودكان روي بر تحقيق
اين كافي اندازه به بچهها اغلب":ميگويد مينياپوليس ،
-ميافتد بدي اتفاق وقتي كنند درك كه ندارند را تجربه
به دوستشان بهترين يا ميبازند را مهم بازي يك مثلا
فكر آنها نرسيده ، آخر به دنيا -ميكند بياعتنايي آنها
شكست اين اينكه يا و است ابدي بد احساس اين كه ميكنند
باعث فكر طرز اين متاسفانه ، ".ميكند خراب را چيز همه
آموزشي مركز رئيس ريچ ، دروتي.ميشود انگيزه كاهش
ديسي واشنگتن انداسكول هوم انستيتوي از مگااسكيلز
ناكامياش علت كه باشد عقيده اين بر كودك اگر":ميگويد
اين نميكند ، فرقي كند كاري هر يا است ، چيزدائمي يك
".ميباشد تلاشش ارائه جهت در او توانايي كاهش باعث مساله
اگر كنيد ، كمك فرزندتان به ميتوانيد شما موقعيتي هر در
به ميتوانيد است ، گذرا خاص موقعيت يك كه ميكنيد احساس
سعي دوباره ميتواني فردا اما باختي ، امروز" بگوييد او
زنگ دوستت به اگر" است تغيير قابل امر نتيجه يا و "كني
كني ، خواهي معذرت او از و بزني
شخص يك عقيده يا و "نميكند رفتار تو با اينجوري ديگه
خانم است ممكن" نباشد واقعيت به نزديك است ممكن خاص
"ميبينم ديگري جور را قضيه من اما كند ، فكر اينطور بنسون
مقاومت و باشد اميدوار كه ميكنيد متقاعد را او شما ،
.كند
:ميگويد نيوانگلند از فرزند دو مادر بت:خاص مورد يك
مورد درسهاي از يكي هنر بود ، ساله هشت كتي دخترم وقتي"
تمام كه داشت هنر معلم يك او زمان آن در.بود علاقهاش
توجه بقيه به بهندرت و بود شاگردانش از يكي معطوف توجهش
دادم ، توضيح برايش من كه ميزد پس داشت كتي.ميكرد
نميكند تمجيد تو از كسي كه دليل اين به تلاشت از هيچوقت
تا كند ، تكرار را نصيحت اين اغلب بود مجبور بت.نكش دست
كتي اكنون ".كرد دريافت را پيام دخترش بالاخره اينكه
درس پروپاقرص طرفداران از يكي هنوز و است ساله دوازده
.ميباشد هنر
دهيد افزايش آنها در را مشكلات حل قدرت
مشكلات حل در مهارت اهميت به انعطافپذيري مورد در تحقيق
احساس علاج بهترين اقدام:است روشن دليلش.دارد اشاره
كفشهايش بند نبستن بخاطر كه بچهاي مثلا.است درماندگي
پيدا بيشتر مهارت كسب براي راهي بتواند اگر خورده ، زمين
من به كه ميخواهم جيسون از" مييابد بهبود زودتر كند ،
".كند كمك
طريق از كارها انجام توانايي احساس عمدتا بچهها در
كه زمان هر بنابراينميكند پيدا گسترش عملي تمرينهاي
را راهحلش خودش كه كنيد تشويق را فرزندتان دارد ، امكان
جلوي ميخواهند والدين اغلب":ميگويد ريچ.كند پيدا
وقتي بنابراين بگيرند ، را فرزندشان ناراحتي و نگراني
بدون كنند ، حل را مشكل تا وسط ميپرند ميآيد ، پيش مشكلي
توانايي بفهمد كه بدهند را فرصت اين فرزندشان به اينكه
".كند ايجاد موجود وضع در تغييري كه دارد را اين
كارولينا فورت از كه سالي آن گاس پسرم كه بود چيزي اين
حركت اينكه محض بهگرفت ياد كرديم ، حركت اوهايو بهطرف
تنگ دوستانش براي دلش چون كرده ، بغض او كه ديدم كرديم ،
فكر ميتواني اما ناراحتي ، ميدانم":گفتم او به.ميشد
و كرد فكر مدتي براي او "شود؟ بهتر حالت كني چكار كني
دور راه تلفن يك كه دارد امكان آيا كه پرسيد من از سپس
بزند؟ دوستش بهترين به
فورا گاس حالت اما كشيد ، طول دقيقه پنج فقط گفتگو اين
او كرديم ، حركت نيويورك بهطرف وقتي بعد ، سال.كرد تغيير
كه پرسيد من از دهد ، دست بهش تنهايي احساس اينكه از پيش
بزند؟ زنگ دوستانش از يكي به ميتواند آيا
كنيد دخالت موقع چه كه بدانيد
بعضي در.نميشوند حل راحتي اين به مشكلات همه البته
.بكنيد بيشتري راهنمايي شويد مجبور شما است ممكن موارد
.رسيد نتيجه اين به بزرگترش دختر مورد در بت كه همانطور
از گروهي با بود سالش يازده سارا وقتي":ميگويد بت
با داشتند تمايل كه كرد شروع را جديد تحصيلي سال دوستانش
گرفتن به معطوف فكرش تمام سارا.كنند معاشرت پسرها
گذاشتن سر به سر به كردند شروع آنها.بود خوب نمرههاي
او.ميكرد سردرگمي و آزردگي احساس داشت كمكم او و او
ميخواست و گفتهاند چه او به دوستانش كه گفت من به
"بود؟ آنها با حق آيا كه بداند
بايد دخترش كه كرد احساس سپس.كرد گوش فقط بت ابتدا در
بدنبال كه كردم تشويق را او من":بكشد كنار گروه اين از
به او كه دارند علاقه چيزهايي همان به كه بگردد دخترهايي
شناختن راههاي مورد در حتي ما.است علاقهمند آنها
من" ميكند ، اضافه بت ".كرديم صحبت هم با دخترها اينجور
احساس من از كمك تقاضاي براي سارا اگر كه نميكنم فكر
".ميكرد پيدا فيصله راحتي اين به قضيه نميكرد ، راحتي
كه است اين سازگاري نوع اين پيشبرد براي راه بهترين
او حامي و مشوق ميكند ، سوال شما از فرزندتان كه زماني
كه است چيزي آن تمام كوچك حمايت يك موارد اغلب در.باشيد
تحقق راه در موفقيت كسب جهت اقدام براي شما فرزند
بودم ، تو سال و سن هم وقتي" دارد احتياج آن به خواستهاش ،
".كردم را كار اين من و افتاد هم من براي اتفاق اين
شويد قائل منطقي محدوديتهاي آنها براي
روي بر نيز ميكنيد حكمراني چگونه خانه در شما اينكه
كه ميدهد نشان تحقيقات.دارد بسزايي تاثير شما فرزند
ميكنند ، وضع منصفانهاي قوانين آنها والدين كه بچههايي
و ميدهند ارائه روشني دلايل نيز خود قوانين براي
بيشتر ، انگيزه ايجاد باعث قوانين اين اعمال متعاقبا
آنها در بيشتري نفس به اعتماد و بهتر اجتماعي مهارتهاي
بيش را قوانين آنها والدين كه ميشود بچههايي به نسبت
.ميگيرند سخت حد از بيش يا راحت حد از
تمپل دانشگاه از روانشناسي پروفسور يك اشتانبرگ ، لارنس
احتياج بزرگترها راهنمايي به بچهها":ميدارد اظهار
-بدهيد آنها به حد از بيش راهنمايي شما اگر اما دارند ،
ياد آنها -شود آنها كردن كنترل منجربه كه حدي در
به خودشان پراضطراب ، موقعيتهاي در چگونه كه نميگيرند
".كنند فكر تنهايي
كنيد محول را خانه كارهاي از بخشي فرزندتان به اينكه
كردن تميز قبيل از كارهايي باشد ، موثري كمك ميتواند
لفرت.زبالهها بردن بيرون يا و غذا ميز چيدن اتاقش ،
روزمره كارهاي انجام در بچهها كردن مسئول":است معتقد
آنها در نفس اعتمادبه و لياقت استقلال ، حس ايجاد باعث
".ميشود
كنيد تحسين را موفقيتشان
قرار ستايش مورد زياد كه دارند تمايل موفق بچههاي
افكارشان در ميكند تشويق را آنها عمل اين بگيرند ،
در من" كنند فكر خود با مثلا دهند ، نشان بيشتري انعطاف
تيم گلزن بهترين اما نگرفتم ، بالايي نمره رياضي امتحان
در و بروم سن روي ميتوانم من اگر" و "هستم بيسبالم
براي بود خواهم قادر مسلما بزنم ، ويلون تماشاچيها برابر
".شوم كانديدا شدن مبصر
توانايي دريابند كه شود داده فرصت اين بچهها به اگر
بگيرند ياد ميتوانند آنها همه دارند ، را كاري چه انجام
فوق فعاليتهاي" ميدهد ، توضيح لفرت.كنند بدينگونهفكر
به مدرسه تكاليف حتي ورزش ، انواع سرگرميها ، برنامه ،
ارزشمند بودن ، بااراده حس يك به كه ميكند كمك بچهها
.يابند دست وجودشان در بودن ، متعهد و بودن
كه است اين فعاليتهايشان در بچهها تشويق لزوم ديگر دليل
كشف را زياد تلاش و موفقيت بين ارتباط بياموزند آنها
ياد ميكند سعي كودك كه زماني":ميگويد ماستن.كنند
وسيله يك بزند ، ضربه بيسبال توپ يك به چگونه كه بگيرد
بياورد سردر كامپيوتري بازي يك از يا و بنوازد را موسيقي
"يافتن دست" فوقالعاده حس يك ميرسد ، نتيجه به نهايتا و
كه ميگيرد ياد همچنين او.ميكند احساس خود درون در را
اگر دهد ، انجام كاري نميتواند ميكند فكر كه زماني حتي
".شود موفق است ممكن دهد ، ادامه ممارست و تلاش به
كاليفرنياي در ساله ده پسر ، يك براي كه است اتفاقي اين
كلاس به پسرم وقتي":ميگويد پسر اين مادر.افتاد شمالي
تصميم است ، تيم عضو بدترين كه شد متوجه و رفت بسكتبال
مجبور او كه گفتيم پدرش و من اما.كند ترك را آن گرفت
كه نميداد اجازه هم مربي حتي.كند تمام را دوره اين است
مرتب و داد قرار تيم جزو را پسرم او.كند ترك را تيم او
".دهد ادامه تلاشش به كه ميكرد تشويق را او
داد ، شكست را مقابل تيم بازي ، آخرين در جوان پسر بالاخره
.ميكرد غرور احساس چقدر ميديديد بايد":ميگويد او مادر
الان بود ، نداده ادامه تلاشش به اگر كه ميفهمد حالا او
".نداشت را تجربه اين
دايجست ريدرز:منبع
ذوالقدري مريم:ترجمه
پايبند "فرزندي تك" سياست ادامه به چين
است
سياست ما :كردند اعلام چين ي مقامها :اجتماعي گروه
زيرا ;كرد خواهيم حفظ را "فرزندي تك" سخت و سفت
يعني 6/1 آن اوج نقطه به حاضر قرن اواسط در ميخواهيم
ترتيب اين به بايد چين زياد جمعيت.برسيم نفر ميليارد
.شوند قانون اين شامل بايد هم نژادي اقليتهاي.شود محدود
كمونيست حزب بيانيه يك پكن ، از فرانسه خبرگزاري گزارش به
نگه درصد زير 5/1 را جمعيت ولد و زاد ميانگين چين:گفت
رشد آهنگ به حاضر قرن اواسط در كشور اين و.داشت خواهد
اين كه است صورتي در اين.رسيد خواهد صفر با مساوي جمعيت
.شود اجرا سياست
از بايد هم نژادي اقليتهاي:افزود بيانيه اين
ويژه مقررات اما.كنند پيروي خانواده براي برنامهريزي
شهرداريها و خودمختار مناطق استاني ، دولتهاي سوي از آنها
.شد خواهد داده
و كرده ، اجرا را فرزندي تك سياست چين دهه 1980 ، از
سياست اين اما.است نموده نسل قطع به مجبور را متخلفان
در تا كرده سختگيري كمتر نژادي اقليتهاي مورد در هميشه
."هان"نژاد چينيهاي اكثريت مورد
و ميشود اجرا قدرت با شهرها در بيشتر "فرزندي تك" سياست
باشد دختر اولش فرزند اگر خانواده يك روستاها در
.باشد داشته هم دومي فرزند ميتواند
جوايز شهرها ، در فرزند تك خانوادههاي:گفت بيانيه اين
در كرد ، خواهند دريافت بازنشستگي يارانه و اجتماعي تامين
دست مزايا ساير و زمين به فرزند تك روستاييان حاليكه
.يافت خواهند
ازاي به نكنند رعايت را قانون اين كه خانوادههايي اما
اذعان بيانيه اين.شد خواهند جريمه اضافي فرزند هر
و دارد وجود دختر و پسر فرزندان ميان تعادلي عدم ميكند
.سازند برطرف را نقص اين دارند سعي مقامها:است گفته
سقط را آن دختر فرزند تشخيص از پس زنان از بسياري
از بيشتر پسران شمار رو اين ازميكنند
.است دختران
پيش ، سال چين ، آمار ملي اداره ارقام و آمار اساس بر
به 259/1 نفر ، ميليون افزايش 11 با كشور اين جمعيت
.رسيد تن ميليارد
روزجهاني شودگراميداشت مي برگزار امروز
كشور سراسر در كودك
سراسر در امروز كودك جهاني روز مراسم :اجتماعي گروه
.ميشود برگزار ايران
نهادها و سازمانها از برخي امروز ما خبرنگار گزارش به
جشنهايي همچنين.ميشود اداره كودكان توسط سمبليك بصورت
كودك مهدهاي نوجوانان ، و كودكان فكري پرورش كانونهاي در
كودك مهدهاي جوايز امروز.ميشود برگزار بهزيستي مراكز و
بينالمللي مسابقههاي در شركتكننده ايراني نوجوان و
.ميشود اهدا مراسمي طي هنري
كشور شهرهاي سطح در راهپيمايي با امروز كودكان همچنين
و زيست محيط از حفاظت مهرباني ، دوستي ، صلح ، خواستار
.ميشوند كودك حقوق با جامعه آشنايي
جشن هنري ، و فرهنگي متنوع و شاد برنامههاي اجراي
عرضه فروشگاههاي و نمايشگاهها برگزاري بادبادكها ،
امروز برنامههاي ديگر جمله از هنري و فرهنگي محصولات
.است
عكاسي نقاشي ، خيمهشببازي ، نمايش خياباني ، نمايش اجراي
مراكز در كه است امروز مراسم ديگر از محلي لباسهاي با
.ميشود برگزار فرهنگي
كودكان فكري پرورش كانون موزه افتتاح
روز با همزمان نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون موزه
.مييابد گشايش امروز كودك جهاني
ايجاد منظور به موزه اين كانون ، عمومي روابط گزارش به
فرهنگي محصولات و آثار دورهاي و دائمي ارائه جهت مكاني
و متخصصان كودك ، كتاب نويسندگان نوجوانان ، و كودكان براي
و فرهنگي مسائل به علاقمندان عموم و دانشجويان هنرمندان ،
.است شده داير هنري
بدو از كانون توسط منتشرشده كتابهاي جلد روي تصاوير
سرگرميهاي و عروسكها از نمونههايي تاكنون ، تاسيس
پيامبران ، هجرت مسير نقشه ابريشم ، جاده بزرگ نقشه سازنده ،
و كانون تئاتر مركز نمايشهاي خاطرهانگيز عروسكهاي
شمار به آثاري جمله از بازار قصههاي فيلم (ماكت) نمونك
.شدهاند گذاشته نمايش به موزه اين در كه ميآيد
كودك ، كتاب تصاوير(اورژينالهاي) اصلي نمونههاي همچنين
قطعههاي كانون ، در انيميشن فيلمهاي اصلي طلقهاي نمونه
ديگر بخشهاي جمله از فيلم اصحاب فيلم شده قالبگيري گچي
.ميرود شمار به موزه اين
و فيلم نمايش سالن از بهرهگيري با همچنين كانون موزه
تلويزيون رايانه ، مانند تصويري و صوتي امكانات
فراهم را مركز اين از بهينه استفاده امكان وآسماننما
.است آورده
كودكان حقوق به احترام
براي كودكان بهحقوق احترام يادآور كودك جهاني روز
.است بهتر جهاني ساختن براي آنان دنياي به ويژه نگاهي
به كه كشور فرهنگي ميراث سازمان بهشتيرئيس سيدمحمد
ميگفت ، سخن سعدآباد مجموعه در كودك جهاني روز مناسبت
اختصاص تهران به فقط كودك جهاني روز برنامههاي:افزود
و سازماندهي با ميبايست فعاليتها بلكه ندارد ،
.شود داده تعميم كشور سراسر به مناسب برنامهريزي
نخستين به اشاره با كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس
:گفت فرهنگي ، يادگارهاي دوستداران تاسيسانجمن سالگرد
در اسلامي ايران تاريخي ، ملي هويت حفظ براي انجمن اين
.ميكند فعاليت فرهنگي ميراث سازمان كنار
ميراث و دوستي كودكان ، " شعار با كودك جهاني روز مراسم
تفريحي ، و فرهنگي هنري ، متنوع شاملبرنامههاي "فرهنگي
خانواده و كودكان و صاحبنظران ، هنرمندان حضور با جمعه روز
.شد برگزار سعدآباد مجموعه در هايشان
باستان حفاري نحوه با نزديك از كودكان مراسم اين در
آشنا گذشتگان ، دنياي به دستيابي كاوشگرانبراي شناسي
.شدند
ژاپنمختل رادر زندگي ريشتري زلزله 3/7
نكرد
و 400 هزار مقياسشش همين در زلزلهاي پيش سال پنج *
گذاشت جاي به ژاپن در كشته
حالي در ژاپن غرب مردم از تن هزار صدها :اجتماعي گروه
نيز ريشتري لرزه 3/7 كهزمين كردند سپري را جمعه روز
.كند مختل را آنان عادي زندگي نتوانست
آن 1/7 شدت اوليه گزارشهاي در كه مهيب زلرله اين كانون
غرب در زمين عمق كيلومتري در 10 شدهبود اعلام ريشتر
.داشت قرار "توتوري" استان
در 500 دارد جمعيت نفر هزار حدود 615 كه "توتوري" استان
اين.است واقع ژاپن پايتخت توكيو غربي كيلومتريجنوب
از بيش كه كوبه شهربندري پيش سال پنج زلزله از لرزه زمين
برجاي ويران مسكوني واحد هزار و 250 كشته هزارو 400 شش
.بود تر نيزقوي ريشتر دهم يك گذاشت ،
به اضطراري نشست از پس ژاپن وزير نخست "موري يوشيرو"
تلفات مهيب لرزه زمين كه است خوبي خبر اين:گفت خبرنگاران
.است نداشته جدي
گذاشتند نمايش به را تصاويري ژاپن تلويزيوني شبكههاي
از برخي در و شده جادههاايجاد وسط زياديدر شكافهاي كه
.است كرده ريزش كوه نيز مناطق
در 6 دارد ، آن از حكايت گزارشها:گفتند مسئول مقامهاي
تكان را آنها ثانيه مدت 15 به لرزه اينزمين كه استاني
.است شده وارد ساختمانآسيب به 5 كم دست است داده
دست تاكنون دريافتي گزارشهاي گفتندكهطبق رسمي مقامهاي
جاني تلفات لرزه زمين اين ولي مجروحشدهاند نفر كم 34
.است نداشته
بيشتر شيشه كه دارد آن از حكايت تلويزيوني تصاوير
آسيب ديوارها به اما است شكسته لرزشزمين اثر بر خانهها
قفسه تا شده موجب قدرتمند لرزه زمين اين.است نشده وارد
نيروهاي كه بهگونهاي شود فروشگاههاواژگون درون كالاهاي
چيدن فروشندگانبراي به كمك سرگرم بيشتر رساني كمك
.ميباشند كالاها
شده متوقف لرزه زمين شدت اثر بر كه نيز تندرو قطارهاي
.گرفتند سر از را ديگرفعاليتشان بار بودند
تا انتظامي نيروي :انتظامي نيروي فرمانده
تلاش امنيت و آرامش ايجاد براي جان پاي
ميكند
ايران اسلامي جمهوري انتظامي نيروي فرمانده :اجتماعي گروه
سال عنوان به كه امسال است درصدد نيرو اين:كرد اعلام
كشور در مناسبرا و خوب امنيت شده ، نامگذاري ملي امنيت
.كند برقرار مردم آسايش و آرامش حفظ براي
پيش سخنران عنوان به كه قاليباف باقر محمد سرتيپ سردار
نيروي هفته مناسبت به تهران جمعه خطبههاينماز از
هفته ازاين انتظامي نيروي:اظهارداشت ميگفت ، انتظامي ، سخن
داخل بيشتردر امنيت ايجاد رابراي طرحهايي مستمر بهطور
.آورد خواهد در اجرا به كشور مرزي مناطق و شهرها
در ناامنيها برخي از مردم گلايههاي به اشاره با وي
ازنيروي مردم توقع:كشور ، گفت مرزي ومناطق شهرها داخل
حد در نيرو اين ولي حقاست به امنيت ايجاد در انتظامي
.است بكارگرفته را خود تلاش تمامي امكانات ،
ميداند خود وظيفه انتظامي نيروي:افزود قاليباف سردار
.كند تلاش كشور در امنيت و آرامش ايجاد جانبراي پاي تا
برقراري در انتظامي نيروي پرسنل مداوم تلاشهاي به وي
درهر انتظامي نيروي:اظهارداشت و كرد كشوراشاره در امنيت
در امنيت برقراري براي تا 3شهيد متوسط 2 طور به هفته
همه امنيت ايجاد در:گفت قاليباف.ميكند تقديم كشور
حفظ در ولي سهيمهستند ملت آحاد و سازمانها نهادها ،
وي.ميكنند ايفا را اول نقش مردم و انتظامي نيروي امنيت
ملت و مردم پناه بايد مومن و اقتدار با پليس يك:افزود
وحشت و رعب احساس او وجود از كشور وناامنكنندگان باشد
انتظامي نيروي آرماني نقطه:اظهارداشت قاليباف.كنند
در كه آنهايي و محرومان و تماممظلومان كه است روزي
پناه احساس پليس درمقابل گرفتهاند قرار تعرض مورد جامعه
.كنند ملجاء و
را تهران عمومي دادگاه حكم رهامي محسن
خواند غيرقانوني
مبني صفحهاي حكم 61 تهران عمومي دادگاه :اجتماعي گروه
به و صادر را "عبادي شيرين" و "رهامي محسن" محكوميت بر
.نميداند قانوني را حكم اين رهامي اما كرد ، ابلاغ آنان
دريافت را حكم اين جمعه ظهر تا ظاهر به كه رهامي محسن
طبق:گفت ايرنا سياسي خبرنگار با درگفتوگو است ، نكرده
ارزيابي با رهاميقانونينيست حكمي ، چنين وكلا ، قانون
وكالتمحروم از را عبادي و او كه تهران عمومي دادگاه راي
غيراز مرجعي هيچ وكلا استقلال قانون طبق:گفت ميكند ،
وكالت از را وكيل نميتواند وكلا انتظاميكانون دادگاه
.كند محروم
آن به دادگاه كه اسلامي مجازات قانون ماده 19:افزود وي
نكرده لغو را خاص قانون كه است عام قانون كرده ، يك استناد
نظام مصلحت تشخيص مجمع واحدهايدر ماده سال 70 ، در.است
آن ، تبصره3 بهموجب كه شد تصويب وكلا حقوق حفظ مورد در
قاضي احترامات و تامينات كليه از وكالت مقام در وكيل
.است برخوردار
قاضي كه همانطور واحده ، ماده همين طبق:داشت اظهار رهامي
محكمه مگر كند ، محروم قضاوت از نميتواند مرجعي راهيچ
وكالت از نميتواند هيچمرجعي نيز را وكيل قضات ، انتظامي
.وكلا كانون انتظامي دادگاه الا كند ، محروم
كشور سراسر در امروز از همبستگي روزنامه
ميشود منتشر
حزب صاحبامتيازي به همبستگي روزنامه :اجتماعي گروه
منتشر كشور سراسر در امروز صبح از اسلامي ايران همبستگي
.ميشود
با اطلاعيهاي در جمعه روز همبستگي روزنامه عمومي روابط
مديرمسئولي به همبستگي روزنامه:افزود مطلب اين اعلام
.مييابد انتشار "سلامي ابراهيمباي غلامحيدر"
جمله از روزنامه اين:است آمده اطلاعيه اين در
تداوم هدف با كه است اصلاحطلبي و خرداد دوم روزنامههاي
و خرداد دوم حماسه دستاوردهاي از حراست و حفظ اصلاحات ،
اصول به وفادار و معتقد نيروهاي ميان همدلي و وحدت تحكيم
را همبستگي ورود همشهري روزنامه.شد خواهد منتشر انقلاب
.ميگويد تبريك مطبوعات عرصه به
|