آينده افق مسجد ، معماري بينالمللي همايش
يافت پايان
رانش؟ يا كشش ;گزينش
ميشود آغاز "بنديان"در كاوش دوره هفتمين
:پرورش و آموزش وزير عمراني معاون
فضاي ساخت براي دولت تخصيصي اعتبار
نيست كافي كشور در آموزشي
مهاجراني دكتر عملكرد :شرقي استاندارآذربايجان
است بوده مثبت و خوب هنر و فرهنگ عرصه در
نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون توسط
ميشود اجرا كشور سطح در "مدرسه كانون" طرح
آينده افق مسجد ، معماري بينالمللي همايش
يافت پايان
مسجد ، معماري بينالمللي همايش" دومين :فرهنگي علمي گروه
ايراد و تبادلنظر و بحث روز سه از پس ،"آينده افق
كار به ديروز صبح خارجي و داخلي كارشناسان توسط سخنراني
.داد پايان خود
هيات عضو زرگر دكتر كاشان ، از همشهري خبرنگار گزارش به
مسجد ، معماري در سونگري يك:گفت سخناني در همايش اين علمي
توسعه به بايد بنابراين رساند ، نخواهد جايي به را ما
.شود بيشتري توجه علمي رويكرد با مسجد معماري
خود گذشته با دقيقتر مطالعات با بايد:افزود زرگر دكتر
زمينه اين در تفصيلي مطالعات است شايسته و شويم آشنا
حفظ بر تاكيد با سخنانش از بخشي در وي.يابد افزايش
بايد ميشود ساخته آن در مسجد كه مكاني:گفت مسجد بناهاي
.بماند باقي مسجد يك همواره تا كوشيد آن حفظ در
مساجد بازسازي و مرمت در:افزود ادامه در زرگر دكتر
كه باشد گونهاي به بايد و است مهم نيز آن توسعه تاريخي
.نشود وارد خدشهاي بنا اصالت به
آن بر را ما مسجد گونههاي تنوع:گفت پايان در وي
باشيم ، كوشا مسجد ساخت در بيشتري نظم و دقت با كه ميدارد
معماري دانش ، ارتقاء و عملكردها پيرامون مطالعه با تا
بينالمللي همايش دومين.باشد روز دانش بر مبتني ما مساجد
تاريخي مسجد در مهرماه از 20 "آينده افق مسجد ، معماري"
.يافت گشايش كاشان بزرگ آقا
رانش؟ يا كشش ;گزينش
وزارت كاركنان و معلمان گزينش نحوه از گزارشي
پرورش و آموزش
يك و كهنه صندلي دو جز به كه شد كمنوري و كوچك وارداتاق
پنجره.نبود آن در ديگري چيز رورفته ، رنگو كوچك ميز
بيرون سروصداي و ميشد باز بيرون به كوچك اتاق از كوچكي
ايجاد بودكه شكلي به اتاق فضاي.ميآورد داخل به را
لحظاتي تا بود قرار كه اين بويژه.ميكرد واسترس نگراني
مرد ميز طرف آن.آيد عمل به او از هم پرسشهايي بعد ،
رورفته و رنگ ميز پشت او تعارف با.بود نشسته ميانسالي
ثانيه حدود 30 سپس و شد بدل و رد وعليكي سلامگرفت قرار
در كه ميديد معلمي را خود خيال ، درعالم.درگرفت سكوت
و ذوق با كه معلمي.است مدرسهايها بچه به دادن درس حال
چهار.ميدهد درس روانشناسي خود دانشآموزان به تمام شوق
اين در.داشت علومتربيتي ليسانس و بود خوانده درس سال
آورد ، خودش به را او ميانسال ، مرد صداي كه بود فكرها
آغاز مجيد كلامالله با باشيد موافق اگر:گفت مودبانه
و آورد بيرون ميز كشوي از مجيد قرآن جلد يك سپس.كنيم
براي سوالها آن از پس.بخواند را آن از آيه چند خواست
او كه پاسخي هر.شد آغاز معلمي داوطلبان از يكي گزينش
و خواهر چند.ميشد يادداشت كاغذ يك روي بر ميداد ،
يك كدام خواندهاند؟ درس چقدر كارهاند؟ چه هستيد؟ برادر
ترك را ايران چرا هستند؟ كشور از خارج در شما اقوام از
است؟ باحجاب شما خواهر آيا ميكنند؟ چه آنجا كردهاند؟
...آيا
ببر؟ نام دعا چند بود؟ كي حر شد ، عوض سوالها جنس سپس
چيست؟ نماز شكيات كن ، تيمم بخواني؟ عاشورا زيارت ميتواني
زد؟ (س)زهرا حضرت پهلوي به را در كسي چه
علاوه ، به.شد تبديل مشكل به آسان از كم كم سوالها
هم به را شخص فكري انسجام كه ميشد مطرح جوري سوالها
سپس رفتهاي؟ مطهر مرقد به كنون تا آيا پرسيد ;ميزد
ورسول ، عبده يا است صحيح رسول و عبده:داد ادامه
درباره بگو ، خواندهاي اخيرا كه كتابهايي درباره
هستي؟ آشنا او نظريات با آيا كيست ، سروش كن ، صحبت شريعتي
او كتابهاي ببر؟ نام را يزدي مصباح كتابهاي از تا چند
چيست؟ جامعه فرهنگي وضعيت درباره شما نظر خواندهاي؟ را
را مطهري كتابهاي بدتر ، يا شده بهتر پيش سال سه به نسبت
دكتر درباره است؟ چگونه مملكت اقتصادي وضعيت خواندهاي؟
...ديگر سوال چند و چيست؟ ميكونوس كن ، صحبت مهاجراني
شما به گفت او به و كرد او با گرمي خداحافظي سرانجام
هم هنوز او و گذشته زمان آن از ماه شش.ميدهيم اطلاع
را علاقهاش مورد شغل تا بدهند اطلاع او به كه است منتظر
اين گوشه درهيچ ولي بود ، شده انجام گزينش.كند دنبال
كار براي او علمي صلاحيتهاي سنجش براي جايي گزينش ،
به او علاقه فردي ، وتجربههاي تواناييها ميزان معلمي ،
.نداشت وجود معلمي كار براي او انگيزه بويژه و كار
***
در پرورش و آموزش در معلمان گزينش نحوه كه گفت ميتوان
بر در را مسائل همه كه بوده صورتي به گذشته سالهاي
وحرفهاي تخصصي مسائل به لازم حد در اما است ، ميگرفته
اغلب ، است شده نمي توجه پرورش و آموزش مشاغل
چنداني كهارتباط ميشود مطرح سوالهايي گزينش هنگام
سلايق به معلمان گزينش ودرنتيجه ندارد معلمي كار با
.ميشود واگذار گوناگون
و است برخوردار خاصي ظرافتهاي از معلمي كه حالي در
به تنها معلم.دارد فراواني وخمهاي پيچ آن به پرداختن
سروكار نيز آنها روح با بلكه نميدهد ، آموزش دانشآموزان
دانشآموزان الگوي ميتواند قابل و توانا معلم.دارد
كار براي را لازم آموزشهاي ميبايست خاطر بههمين.باشد
لازم وعلمي جسمي روحي ، تواناييهاي از و باشد ديده معلمي
شده طرح سوالات به نيمنگاهي اگر ولي.باشد برخوردار
اين كه ميكنيم مشاهده بيندازيم ، گزينش دواير توسط
نيرو جذب مسئولان توجه مورد كمتر تواناييها و ويژگيها
.ميشود واقع پرورش و آموزش به
اظهار پرورش و آموزش وزارت مقام بالاترين ارتباط ، اين در
اصلح انتخاب و سالاري شايسته با گزينش حذف كه است داشته
لغوقانون" طرح ارائه از انتقاد با سپس و دارد مغايرت
كه است اين گزينش ، حذف معناي ":است كرده اضافه "گزينش
".شود انجام فلهاي صورت به استخدامها
مگر كه سوال اين طرح با ادامه در بلندپايه مقام اين
وارد صلاحيت تشخيص بدون را فردي هر تدبير ، بدون ميتوان
كارگزاران زمره در عضويت بحث كرد؟ نظام دولتي دستگاه
عنوان شهروندي حقوق بحث از متفاوت بحثي را الهي نظام
ناشيانه ، كار يك را گزينش قانون اصل حذف وسرانجام كرده
وگو گفت در مظفر ، حسين).دانست كارانه سياسي و غيرمعقول
(ماه 79 مهر اسلامي ، 6 جمهوري روزنامه با
!ميشود انگاشته ناديده كه تواناييهايي
پرورش و آموزش سيستم از بيرون افرادي باشد لازم شايد
لغو" طرح تدوين در كه مجلس نمايندگان از چند تني مثلا
حذف كه اين درخصوص را نكاتي داشتهاند ، دست "گزينش قانون
اتفاقا و ندارد سالاري شايسته با مغايرتي هيچ گزينش
و آموزش مسئولان اطلاع به را ميشود ، اصلح انتخاب باعث
.برسانند پرورش
باره اين در مختصري توضيح بتوانيم هم ما شايد البته
فلهاي استخدامهاي معناي به اصلا گزينش حذف كه بدهيم
در و داريم استخدامي رديفهاي پرورش و آموزش در چون نيست
اين براساس استخدام نباشد ، چه و باشد گزينش چه نتيجه
.ميگيرد صورت رديفها
بدون افراد كه نيست معنا اين به قطعا هم گزينش حذف
ساختار چون شوند ، نظام دولتي دستگاه وارد صلاحيت تشخيص
را لازم آموزشهاي كه دارد نياز افرادي به پرورش و آموزش
بخشهاي به مربوط امور عهده از وبتوانند باشند ديده
.برآيند پرورش و آموزش مختلف
پرورش آموزش به كار براي افرادي بيشتر ، حاضر درحال
هستند ، برخوردار دانشگاهي تحصيلات از ميكنندكه مراجعه
بر واغلب ميشود كمترديده تواناييها اين جذب ، هنگام ولي
ميشود تاكيد ظاهري ويژگيهاي و سياسي تقيد چون مواردي
انگيزه ، بهكار ، علاقه ميزان كه است حالي در واين
كردن برقرار ارتباط نحوه تدريس ، روش فردي ، تواناييهاي
.نميشود بررسي اغلب.. و دانشآموزان با
شد تصويب تاخير سال با 14 كه قانوني
آموزش گزينشهاي پيامدهاي و آثار درباره كه اين از پيش
سلايق نيز و ميشود اعمال آن در كه ضوابطي با پرورش و
تاريخچه به كوتاه و گذرا بهصورت بگوييم ، گزينشگران
.ميكنيم اشارهاي گزينش
پرورش و آموزش در گزينش نحوه گزارش ، اين محور چون البته
و آموزش گزينشهاي وهواي حال به دوباره اين ، بنابر است
.برميگرديم پرورش
آموزش در گزينش غيررسمي فعاليتهاي كه بود سال 58 اواخر
بررسي ، دفتر نظر زير فعاليتها اين.شد آغاز پرورش و
دليل به ولي.ميگرفت صورت انساني نيروي گزينش و ارشاد
توسط مصاحبه جلسات در كه غيرشرعي پرسشهاي از برخي
انقلاب كبير رهبر تاريخي فرمان ميشد ، مطرح گزينشگران
گزينش ، امر در عليه تعالي الله رضوان خميني امام اسلامي ،
از پس سال چهارده سيزده ، حدود ولي.شد صادر سال 1361 در
چهارم ، مجلس نمايندگان از تعدادي كه بود فرمان اين صدور
تصويب از قانون اين وسرانجام كردند مطرح را گزينش قانون
وقانون پيش سال پنج درست گزينش قانون.گذشت چهارم مجلس
نمايندگان تصويب از سال 75 ارديبهشت پنجم نيز آن تسري
حدود 14 آن تسري و گزينش قانون تصويب.گذشت چهارم مجلس
را پرسش اين ،(ره)خميني امام تاريخي فرمان از پس سال
اعمال كه روزهايي در و زمان گذر در آيا كه ميكند مطرح
در را انحصاراتي ميخواهيم است ، يافته گسترش سليقهها
كرده تحصيل وزارتخانهها نهادهاو سازمانها ، نيروهاي جذب
گوناگون سليقههاي به را اندازهگيري قابل شايستگيهاي و
يك با و پيش سال چهار حدود مهمي قانون چنين.كنيم واگذار
پرسشهاي و شد داده تسري بخشها ساير به دوفوريتي طرح
.گذاشت پاسخ بدون را كار جوينده جوانان فراوان
و نهادها وزارتخانهها ، ساير سراغ گزارش اين در
پرورش و آموزش برروي تنها و نميرويم...و سازمانها
از سازمانها همه در داريم عقيده اگرچه.ميشويم متمركز
سوءپيشينه كردن كشف براي ميبايست پرورش و آموزش جمله
و اطلاعات وزارت انتظامي ، نيروي از استخدام ، داوطلبان
از برخي در البته.كرد استعلام درماني و بهداشت مراكز
حساسيت از نظامي و سياسي و امنيتي نظر از كه پستهايي
گزينش ولياست لازم گزينش قطعا است ، برخوردار بالايي
ميگيرد صورت نهادها و دستگاهها همه در كه فعلي روال بر
قانون براساس.نباشد مملكت و نظام صلاح به زياد شايد
.شود ثابت آن خلاف كه اين مگر است ، بربرائت اصل اساسي
اين ميگيرد صورت حاضر حال در كه گزينشهايي در ولي
گزينش سويي از.است شده گرفته ناديده كامل بهطور مسئله
نوعي و نميگيرد صورت اصلا شهروندان از برخي مورد در
وجود به آنها ميان در را بودن ممتاز طبقه و غرور احساس
را مغزها فرار پديده بتوان منظر اين از شايد.است آورده
.كرد بررسي است ، كرده فراهم را مسئولان نگراني موجبات كه
متفاوت مسير دو و دونگرش
با معلمان:ميگفت پرورش و آموزش گزينش مسئولان از يكي
ميبايست خاطر همين به.دارند سروكار دانشآموزان روح
كاملا پرورش و آموزش در كار داوطلبان اخلاقي صلاحيتهاي
بنابر است ، حساسي بسيار جاي پرورش و آموزش.شود احراز
ميشوند ، پرورش و آموزش وارد كه افرادي گزينش در بايد اين
و دارند سروكار دانشآموزان روح با معلمان.بود جديتر
برروي باشد ، داشته مشكلي اخلاق نظر از آنها از يكي اگر
.ميگذارد تاثير نيز ديگران
پرورش و آموزش بودن حساس نظر از مسئول اين سخن البته
معلمي حرفه به پرداختن براين ، علاوه ولي است درست كاملا
داشتن نيازمند پرورش و آموزش پستهاي ساير نيز و
چنداني توجه آن به گزينش در كه است گوناگوني تخصصهاي
.نميشود
در پرورش و آموزش مسائل كارشناسان از يكي پيش چندي
اهميت درباره تربيتي علوم دانشجويان جمع در خود سخنراني
اجتماعي دگرگونيهاي مجموعه در:ميگفت پرورش و آموزش
.است توجه جالب پرورش و آموزش به شديد گرايش اخير ، قرن
امروز جامعه در.است جهاني و فراگير تقريبا كه گرايشي
حال در و پيشرفته اجتماعي و سياسي نظام هر با ملتها همه
نسبت پرورش و آموزش و دارند توجه تربيت مسئله به پيشرفت ،
اولويت از جهاني مقياس در اجتماعي فعاليتهاي ديگر به
.است برخوردار خاصي
:ميگويد دانشجويان به خاصي حرارت با دانشگاه استاد اين
ابهام با تخصصي و ظريف فن يك ضرورت ، عين در تربيت مسئله
براي وسيعي پژوهشي كوششهاي.است بسيار پيچيدگيهاي و
عمل به جهان سراسر در رشته اين دشواريهاي و مسائل شناخت
موثرتر و بخشتر سود روش و محتوا به راهيابي و ميآيد
.ميكند جستجو را تربيتي و آموزشي
دانشگاه استاد اين و گزينش مسئول اين سخنان بتوان شايد
.كرد مقايسه هم با پرورش و آموزش بودن حساس نظر از را
كردهاند ، تعريف پرورش و آموزش از آنها كه حساسيتي ولي
از هريك ديدگاه اساس بر و است متفاوت يكديگر با كاملا
.كرد خواهد تفاوت پرورش و آموزش مسير آنها ،
شاهي امير افشين سيد
دارد ادامه
به پرداختن تدريس ، هنگام آموزشي تكنولوژي از بهرهگيري
از ديگر مسئله صدها و دانشآموزان مشكلات و تربيتي مسايل
جذب در ميبايست و است پرورش و آموزش تخصصي امور جمله
اين به پرورش و آموزش مختلف بخشهاي براي نيرو
بخشها ، اين از كدام هر در علاوه بهكرد توجه تواناييها
نيز و مجرب و سابقه با افراد تجربيات از ميتوان
گاهي شايد كه ابتكاراتي.برد بهره نيز شخصي ابتكارات
همچنان.نگيرد قرار گزينش مسئولان توجه مورد چندان اوقات
شده داده تذكر ابتدايي مقطع معلم خانمهاي از يكي به كه
كلاس در نمايش ايفاي به تدريس ، هنگام مثلا چرا كه بود
نوين روشهاي از يكي "نقش ايفاي" كه حالي در است ، پرداخته
پرورش و آموزش فرآيند در امروزه كه است يادگيري -ياددهي
در گزينش.ميشود استفاده نيكي به آن از ابتدايي دوره
معلمي علاقهمندان همه كه است گذري پرورش ، و آموزش
اين دانشآموزان وقت يك تا بگذرند آن از ميبايست
نيست ، برخوردار لازم صلاحيتهاي از كه معلمي با مرزوبوم
پاسخ پرسش اين به كه بدنيست ولي.نگيرند قرار كلاس يك در
ما دانشآموزان ميان در بزهكاري درصد چرا كه شود داده
حتي و ديده آسيب دانشآموز زيادي تعداد چرا است ، بالا
در دبيرستاني دختر دانشآموز يك ظاهر چرا داريم؟ معتاد
و دارد زيادي تفاوتهاي مدرسه از بيرون با مدرسه داخل
چراهاي و بشناسيم مدرسه بيرون در را او نتوانيم شايد حتي
در بزهكاري درصد رفتن بالا درباره كه ديگري زياد
ما دانشآموزان كه اين نه مگر.دارد وجود دانشآموزان
جلسات از توانستهاند كه ميبينند آموزش كساني توسط
.برآيند گزينش مصاحبه و گوناگون پرسشهاي عهده از و گزينش
اين به پاسخ چيست؟ دهنده نشان بزهكاري بالاي آمارهاي پس
.ميكنيم واگذار پرورش و آموزش مسئولان به را پرسش
پرورش و آموزش در گزينش عمومي ضوابط
پرورش و آموزش كاركنان و معلمان گزينش قانون براساس
كاركنان سياسي و اعتقادي اخلاقي ، گزينش عمومي ضوابط
و سازمانها و غيرانتفاعي مدارس و پرورش و آموزش
مبين دين به اعتقاد:است زير موارد شامل تابعه شركتهاي
اساسي ، قانون در مصرح و رسمي اديان از يكي يا و اسلام
ولايت به التزام و اعتقاد اسلام ، احكام به عملي التزام
به اشتهار عدم اساسي ، قانون اسلاميو جمهوري نظام فقيه ،
مخدر ، مواد به اعتياد عدم فسق ، به تجاهر و اخلاقي فساد
وابستگي سابقه عدم و موثر كيفري محكوميت سابقه عدم
كه گروههايي و سازمان و احزاب از هواداري تشكيلاتي ،
يا و شده اعلام صالحه مقامات طرف از آنها بودن غيرقانوني
.شود احراز آنها توبه كه آن مگر ميشود ،
چندان كار شده تصريح گزينش قانون در كه مواردي چنين كشف
نيروي اطلاعات ، وزارت از استعلام با تنهانيست مشكلي
از بسياري ميتوان درماني و بهداشتي مراكز يا و انتظامي
به.كرد مشخص است ، آمده گزينش قانون در كه را مواردي
قانون به خودرا التزام كتبي صورت به شخصي اگر علاوه
گزينش قانون بندهاي از بسياري واقع در اعلامكند ، اساسي
داوطلبان صلاحيت احراز اين بنابراست پذيرفته را معلمان
همان نوعي به فعلي ، روشهاي با پرورش و آموزش در كار
شرايط اگر خاطر همين به.است گرداندن سر دور را لقمه
صلاحيت مانند پرورش ، و درآموزش استخدام داوطلبان عمومي
گزينش شود ، احراز آنها رواني و جسمي توانايي و علمي
چندان كار استخدام داوطلبان سياسي و اعتقادي اخلاقي ،
.بود نخواهد دشواري
اميرشاهي سيدافشين :از گزارش
ميشود آغاز "بنديان" در كاوش دوره هفتمين
تاريخي محوطه در كاوش دوره هفتمين :فرهنگي علمي گروه
بيانگر آن كتيبههاي كه درگز شهرستان در واقع "بنديان"
.شد آغاز است ساساني دوران در ايران سياسي محدوده
كاوش ادامه باستانشناسي ، هيات سرپرست رهبر مهدي گفته به
استودانها ، وبازسازي مرمت آتشكده ، به وابسته مهم بناي در
اهداف از مكشوفه آتشكده بينظير گچبريهاي مرمت بازبيني
.ميباشد كاوش فصل اين
فصول طي كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
و بزرگ اجتماعات سالن با يكآتشكده كاوش ، گذشته
استودانها اتاق ساساني ، دوره بينظير گچبريهاي
دادن قرار جهت زرتشت تعليمات براساس كه محفظههايي)
استفاده آن از گوشت شدن زايل از بعد اجساد استودانهاي
نقشهاي به مزين گچي استودان سه با ،(است ميشده
.است شده كشف محوطه اين از اساطيري مينياتوري
:پرورش و آموزش وزير عمراني معاون
فضاي ساخت براي دولت تخصيصي اعتبار
نيست كافي كشور در آموزشي
:گفت پرورش و آموزش وزارت عمراني معاون :فرهنگي علمي گروه
برنامه در كلاس هزار ساخت 270 براي دولت تخصيصي اعتبار
مقدار اين درصد ده از كمتر ساخت براي فقط كشور توسعه سوم
.است كافي آموزشي فضاي
باب يك گشايش آئين حاشيه در پنجشنبه بوربور حبيبالله
اسلامي جمهوري خبرگزاري با گفتگو در خيرين توسط مدرسه
دولت عمراني اعتبارات مجموع از تخصيصي درصد افزود3
تخصيص درصد تا 20 با 15 حتي و نيست كافي سازي مدرسه براي
.داشت خواهيم آموزشي فضاي مشكل نيز
همچنين و دولت اعتبار تومان ميليارد يكصد با:گفت وي
بتوانيم امسال آخر تا ميشود پيشبيني مردمي كمكهاي
.بسازيم را درس كلاس هزار 20
مهاجراني دكتر عملكرد :شرقي استاندارآذربايجان
است بوده مثبت و خوب هنر و فرهنگ عرصه در
عملكرد :گفت شرقي آذربايجان استاندار :فرهنگي علمي گروه
ارشاد و فرهنگ وزارت تصدي دوران درطول مهاجراني دكتر
.است بوده مثبت و خوب اسلامي
سومين از بازديد جريان در پنجشنبه محمدزاده يحيي
و وي به كه كساني:افزود تبريز كتاب نمايشگاهبينالمللي
كه باشند متوجه بايد ايرادميگيرند ، او فرهنگي سياستهاي
.نيست ارشاد وزارت اختيار در تنها فرهنگ
جامعه در موجود فرهنگي معضلات ريشههاي و دلايل:گفت وي
.ميباشد مهاجراني آقاي حوزهكاري از وسيعتر بسيار
كه وظايفي حد در فرهنگ ، بخش در:كرد تاكيد محمدزاده يحيي
عمل خوب بسيار مهاجراني دكتر است ، وزارت بهعهدهاين
.است كرده
نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون توسط
ميشود اجرا كشور سطح در "مدرسه كانون" طرح
كودكان فكري پرورش كانون مديرعامل :فرهنگي علمي گروه
طي كشور درسطح "مدرسه كانون" طرح ازاجراي كشور ونوجوانان
.داد خبر وپرورش آموزش وزارت مشاركت با جاري سال
مركز چهار افتتاح مراسم در پنجشنبه چينيفروشان ، محسن
بااجراي:افزود درقم نوجوانان و كودكان فكري كانونپرورش
كانونهاي در حضور300هزاردانشآموز زمينه طرح اين
.ميشود فراهم سراسركشور
آموزان دانش بيشتر مشاركت را طرح اين اجراي از هدف وي
امكانات از آنان استفاده و وراهنمايي ابتدايي دورههاي
كانون مراكز برنامههاي درباره ويكرد ذكر مراكز اين
اين:گفت ايامتابستان در نوجوانان و كودكان فكري پرورش
برنامههاي اجراي با توانستند كشور درسراسر مراكز
را نوجوان و كودك ميليون شش مختلفحدود
.نمايند جذب
پرورش كانون مركز حاضر 440 درحال:افزود چينيفروشان
ميليون سه داشتن حدود و ثابت هزارعضو با500 كودكان فكري
.هستند فعال كشور درسراسر كتاب
|