تشكلهاي درباره معين دكتر اظهارات
و خرمآباد دانشگاه ، كوي حوادث دانشجويي ،
دانشجويان دستگيري
جز راهي هيچ دانشگاهها ، به ورود براي
ندارد وجود كنكور در شركت
كتاب بينالمللي نشر توسعه همايش دومين
ميشود برگزار
ميشود؟ درمان چگونه و چيست چشم تنبلي
كوچكترها از بزرگترهامواظبت به احترام
" شب آسمان " توضيح
x22
در پيش سال حدود 9000 معماري بقاياي
شد كشف ساوجبلاغ
فيلمهاي بينالمللي جشنواره سيامين
ميشود برگزار آموزشي
تشريح دانشجويان توسط وام دريافت چگونگي
شد
تشكلهاي درباره معين دكتر اظهارات
و خرمآباد دانشگاه ، كوي حوادث دانشجويي ،
دانشجويان دستگيري
تشكلهاي آئيننامه اجراي براي :فرهنگي علمي گروه
.گرفتهايم كارشناسي كار فرصت ششماه دانشجويي ،
و تحقيقات علوم ، وزير معين مصطفي گذشته روز را مطلب اين
.كرد عنوان خبرنگاران جمع در فناوري
در وي اسلامي ، شوراي مجلس از همشهري خبرنگار گزارش به
شده تصويب آئيننامه با دانشجويي تشكلهاي مخالفت مورد
شرايط به توجه با:گفت فرهنگي انقلاب عالي شوراي توسط
مورد مصوبه اين كه بود پيشبيني قابل اجتماعي ، سياسي
آئيننامه مجموع در ولي نگيرد ، قرار قاطع اكثريت اقبال
دانشگاهها در سياسي فعاليتهاي محور و آمده در اجرا به
.است برخوردار قبولي قابل قانونمندي از
:كرد اضافه خرمآباد و دانشگاه كوي حوادث به اشاره با وي
آغاز را تحصيلي سال آرامترين ما حادثه ، دو اين از بعد
مصالح به نسبت دانشگاهي قشر التزام نشاندهنده كه كرديم
نگه آرام را دانشگاهها كردند تلاش كه است كشور عمومي
.كند رسيدگي مسائل به قضائيه قوه تا دارند
و علوم وزارتخانههاي نظارت هيات جلسه آخرين در:گفت وي
براساس و شود تشكيل كارشناسي كميته شد قرار بهداشت ،
دانشجويان ، از بانظرخواهي و آئيننامه اين عملكرد ارزيابي
.گيرد صورت اصلاحاتي آن در
به فرهنگي انقلاب شورايعالي تركيب تغيير خصوص در معين
تا كرد تاكيد ولي نگفت سخني اصلاحات مقابل جناح نفع
و باشد برخوردار اقتدار از بايد دارد وجود شورا كه زماني
فرهنگي مسائل اهم به روزمره و جناحي مسائل از فراتر
.ورزد اهتمام
دستگيري خصوص در خبرنگاران ديگر پرسش به پاسخ در معين
و ارتباط بدون دستگيريها اين:گفت خرمآباد در دانشجويان
.كنم اظهارنظر كه ندارم دقيقي اطلاع من و ماست با هماهنگي
به موظف ما:گفت دانشجويان دستگيري از تاسف ابراز ضمن وي
مقررات و قوانين چارچوب در دانشجويان حقوق از حمايت
مغايرت مورد در فناوري و تحقيقات علوم ، وزير.هستيم
دانشگاهها انضباطي كميته آئيننامه با دانشجويان دستگيري
دستگاه بيفتد اتفاق دانشگاه داخلي فضاي در جرمي اگر:گفت
.كند عمل دانشگاه هماهنگي با دارد حق قضائي
در و دانشگاه با هماهنگي رعايت عدم خصوص در معين دكتر
.نداد توضيحي انضباطي كميته آئيننامه اجراي عدم نتيجه
جز راهي هيچ دانشگاهها ، به ورود براي
ندارد وجود كنكور در شركت
كشور ، آموزش سنجش سازمان رئيس رحيمي ، :فرهنگي علمي گروه
بوجودآمدن درخصوص پارلماني ، خبرنگاران جمع در گذشته روز
دولتي دانشگاههاي در دانشجو پذيرش براي واسطه شركتهاي
را شركتي نفري چند داريم ما كه اطلاعاتي براساس:گفت
با كه كردهاند اعلام خانوادهها با تماس ضمن و تاسيس
.كرد خواهند دانشگاه وارد را آنها فرزندان مبلغي دريافت
در شركت اين:كرد اضافه وي همشهري ، خبرنگار گزارش به
ورود با ارتباط در طوسي نصيرالدين خواجه دانشگاه با تماس
در بود ، كرده مذاكره آن آزاد دورههاي به داوطلب تعدادي
داده را رسمي دوره به ورود قول داوطلبان به كه حالي
.بودند
دورههاي برگزاري قانونيبودن و عادي به اشاره با رحيمي ،
متاسفانه:گفت دولتي دانشگاههاي در آزاد و كوتاهمدت
مذاكره وارد مزبور شركت با دقيق بررسي بدون دانشگاه ، اين
عوامل علوم ، وزارت پيگيري با قبل ماه دو ولي بود ، شده
.شدند شناسايي مردم ، ظن حسن از سوءاستفاده
زمان در كنكور پرسشهاي پاسخهاي پخش نحوه خصوص در وي
از پس بلافاصله عدهاي:گفت امتحانات پايان از پس محدودي
و چاپ و پرسشها به پاسخگويي به اقدام امتحانات پايان
از 150 جاري سال آزمون در كه حالي در ميكنند آن پخش
:گفت رحيمي.بود شده داده غلط جواب شده ، 59 داده پاسخ پرسش
از امتحانات پايان سئوال دفترچههاي آينده سال از
افراد برخي سوءاستفاده زمينه تا ميشود گرفته داوطلبان
اعتراض مورد در كشور آموزش سنجش سازمان رئيس.نشود فراهم
:گفت رزمندگان سهميه قانون رعايت عدم به نهادها برخي
در را ما توجيهات و دلايل مجلس اصل 90 كميسيون اعضاي
.پذيرفتهاند قانون اين چگونگي
كتاب بينالمللي نشر توسعه همايش دومين
ميشود برگزار
بينالمللي نشر توسعه همايش دومين :فرهنگي علمي گروه
مجامع دفتر ازسوي ماه آبان چهارم و بيست ايران كتاب
توسعه محور با اسلامي وارشاد فرهنگ وزارت فرهنگي
.ميشود برگزار ايران ، صادراتكتاب
برگزارمي صاحبنظران و كارشناسان حضور با كه همايش دراين
صادرات و توزيع در واينترنت الكترونيك نقشرسانههاي شود
الكترونيك تجارب براي نياز مورد سيستمهايبانكي كتاب ،
مقررات و قوانين درحوزه موجود وموانع مشكلات كتاب ،
.ميشود بررسي كتاب صادرات
صادرات زمينه در تركيه مصرو هند ، چين ، كشورهاي تجارب
آن ، ومشكلات وموانع خارج در ايران كتاب رايج كتاب ، سيستم
آن ونقش رايت كپي آن ، وآينده ايران صادراتكتاب مديريت
مباحث ديگر از كتاب درصادرات دولت وحمايتهاي درصادرات
.است همايش دراين بررسي مورد
ميشود؟ درمان چگونه و چيست چشم تنبلي
خانواده پزشكي اطلاعات
;اشاره
راكه مادران و پدران نياز مورد پزشكي انتشاراطلاعات
روز از شود ، انجاممي پزشكي نوين هفتهنامه همكاري با
برابر در فرزندانتان از" مطلب با و مهرماه سهشنبه 19
بخش در امروزكرديم آغاز "!كنيد محافظت سرب با مسموميت
قرار بررسي مورد را آن درمان راه و چشم تنبلي دوم ،
تنظيم ساده زباني به كه مطالب اين انتشار.دادهايم
معلمان و مادران پدران ، استفاده مورد ميتواند و ميشود
.يافت خواهد ادامه فرهنگي علمي صفحه در گيرد ، قرار
چيست؟ چشم تنبلي
كاهش موجب كه است چشمي بيماري يك آمبليوپي ، يا چشم تنبلي
كه ميشود آغاز زماني مشكل ، .ميشود اطفال در بينايي
تكامل يا نميكنند رشد كافي قدر به مغز ، بينايي مسيرهاي
و هستند جاده شبيه تقريبا مسيرها اين.نمييابند
.ميدهند انتقال مغز به چشم از را بينايي پيامهاي
ميشود؟ چشم تنبلي موجب چيز چه
رشد ، طي در و ميشوند متولد ضعيف بينايي با نوزادان تمامي
دقيق تصويري خوب ، بينايي براي.ميشود بهتر آنها بينايي
تصوير اگر.باشد مشابه چشم ، دو هر در كه است لازم شفاف و
چشم دو در شده ايجاد تصويرهاي يا نباشد شفاف چشم ، يك در
.نمييابند تكامل درستي به بينايي مسيرهاي نباشند ، مشابه
.بشوند هم بدتر مسيرها است ممكن واقع در
دوران در چشمها لوچي يا ديد تاري موجب كه عاملي هر
اگر مثلا.كند ايجاد را چشم تنبلي ميتواند شود كودكي
او ، چشم دو در تصوير است ممكن باشد ، چشم لوچي دچار كودكي
(ميگويند هم استرابيسم آن به كه) چشم لوچي.باشد متفاوت
.نكنند پيدا تمركز شيء ، يك بر چشم دو تا ميشود موجب
كساني شوند ، چشم تنبلي دچار است ممكن كه ديگري كودكان
يا دارند احتياج عينك به ديدن بهتر براي كه هستند
چشمان يا و دارند پلك افتادگي يا (مرواريد آب) كاتاراكت
دچار كودكان درصد پنج حدود.دارد ارادي غير حركات آنها
.هستند چشم تنبلي
ميشود؟ درمان چگونه چشم تنبلي
بايد علت هر براي دارد ، متعددي علل چشم تنبلي كه آنجا از
برطرف را مشكلات بعضي عينك ، .رود كار به مناسبي درمان
ممكن چشم لوچي يا پلك افتادگي كاتاراكت ، مورد درميكند
تنبلي علت آنكه از پس.باشد لازم جراحي عمل انجام است
ضعيفتر چشم از اوقات اكثر در بايد كودك شد ، يافت چشم
كردن وادار براي.شود قويتر چشم اين تا كند استفاده
قويتر چشم روي ميتوان ضعيفتر ، چشم از استفاده به كودك
خاص چشمي قطرههاي يا ويژه عينكهاي از گاهيپوشاند را
كار ، اين با.ميشود استفاده قويتر چشم ديد كردن تار براي
چشم به تبديل حالا بود ، ضعيفتر زمان اين تا كه چشمي
ميشود ، پوشانده چشم يك روي كه مواردي در.ميشود قويتر
يا روز طول تمام در ميتوان كودك بينايي و سن براساس
.داشت نگه بسته را چشم روز از بخشي
طبيعي حد به بينايي كه مييابد ادامه زماني تا درمان
كار اين كودكان ، اغلب درشود متوقف آن شدن بهتر يا برسد
به سالگي تا 108 كودكان از ، تعدادي ميكشد طول هفته چند
.دارند نياز چشمبند
است؟ مهم هنگام زود درمان چرا
كودكان كه وقتي يعني زود بسيار بايد مغز بينايي مسيرهاي
زندگي ، اول سال چند.برسند تكامل به هستند ، كوچك خيلي
سن به كودك رسيدن با.دارند بينايي بر را تاثير مهمترين
است كرده رشد كاملا مغز بينايي سيستم سالگي ، ده تا هشت
اين تا چشم تنبلي اگر.كند پيدا تكامل نميتواند ديگر و
ضعيف بينايي عمر پايان تا كودك باشد ، نشده درمان سن
عينك ، با نميتوان را بينايي ضعف اين.داشت خواهد
.كرد اصلاح ديگري درمان هر يا چشمبند
مدت به چشمبند از استفاده كه دارد وجود كمي احتمال
كودكاني دليل ، همين به.بزند صدمه قويتر چشم به طولاني ،
توسط منظم طور به بايدميكنند استفاده چشمبند از كه
.شوند معاينه پزشكشان ،
كوچكترها از بزرگترهامواظبت به احترام
تحقيقات و بررسي شامپانزهها دراحوال كه "چين ريچارد"
به كه نيست تنهاجانداري انسان:است نوشته كرده ، فراواني
ميكند ، مواظبت كوچكترها واز احترام خود بزرگترهاي
شامپانزه يك.هستند خصلت همين داراي هم شامپانزهها
ميكند ، مواظبت خود طفل و كوچك شامپانزههاي از بزرگسال
را اين هم بچهها.نباشند خودش خانواده از اگر حتي
.ندارند بيم آنها از و نميهراسند بزرگسالان واز ميدانند
.بزرگترها به گذاردن احترام است طور همين
مسن شامپانزه تهديد مورد اگر حتي جوانتر شامپانزههاي
مقابله صدد در حتيالمقدور ميكوشند گيرند ، قرار
را شامپانزهاي عكس ، ميكنند ، راخالي ميدان و برنيايند
ميكند ، -رايگان البته -مواظبت ديگر شامپانزه بچه از كه
.ميدهد نشان
" شب آسمان " توضيح
"لاينيير" ديد هابل) دوشنبه 25/7/1379 "شب آسمان" در
"بييهلا" دنبالهدار نام لطفا سطر 13 ستون 5 (!تركيد
.كنيد تصحيح "لا بييه" به را
جهان نامي رياضيدانان با آشنايي
(16621623ميلادي)پاسكال بلز
خود معاصر بزرگ مرد از سال كه 27 فرانسوي رياضيدان
فرانسه فران كلرمون شهر در بود ، جوانتر دكارت رنه
خود از بزرگ دانشمند اين كه بديعي اثر مهمترين.شد متولد
كه است احتمالات حساب رياضي نظريه اختراع گذارده ، باقي
نظريه اين در.است شريك پيرفرما با آن ابداع افتخار در
از عبارت آن و كرد وحل مطرح را واقعي مسئلهاي پاسكال
دارد ، نام تصادف كه را وناشناسي غيرمشخص موجود كه بود اين
و درآورد محاسبه و نظام و قانون تحت ميتوان چگونه
در استادانه ، نظريه اين كه نظرميرسد به چنين امروزه
در پاسكال.دارد قرار بشري معلومات تمام مبدا و ريشه
واضعين از واقع در و داشت بلند نبوغي هم فلسفي رشتههاي
حاكي او تفكرات كتاب.است بوده خود زمان در تجربي فلسفه
.است او فلسفي مباني تمام
( 1646ميلادي-1716)نيتس لايپ
سيگ لايپ شهر در كه آلماني بلندپايه و بنام رياضيدان
خود پدر سالگي شش در او.كرد زندگي سال هفتاد و شد متولد
او از را مطالعه به عشق ولي.داد دست از بود ، معلم كه را
اين تحقيقات و اكتشافات مهمترين.بود برده ميراث به
.بود تركيبات آناليز و ديفرانسيل حساب زمينه در دانشمند
و پيوسته يا متصل محيط طبيعي زبان يعني ديفرانسيل حساب
براي اما دارد را نقش همان تركيبات ، آناليز كه آن حال
.بود پيشقراولان اولين از شاخه اين در لايپ.منفصل محيط
منطق دانش تشريح گرديد متوجه كه بود كساني اولين از وي
تركيبات آناليز مسائل ازجمله و فكر قوانين ايجاد يعني
حساب روش با كمال و تمام مسئله اين ما دوران در.است
رياضيات بر علاوه نيتس لايپ.ميگيرد قرار مطالعه مورد
خود دوران در نيز فلسفه و الهيات و سياست حقوق ، علم در
اثبات فلسفه در وي كه قضايايي از.بود برجستهاي دانشمند
.برد نام ميتوان را واجبالوجود وجود اثبات كرد ،
( 1707ميلادي-1783)اويلر لئونارد
پانزدهم در وي.است سوئيس كشور رياضيدان بزرگترين اويلر
و مطالعات.شد متولد بازل شهر در سال 1707 آوريل
حساب از اعم رياضي رشتههاي تمام در اويلر اكتشافات
(اعداد نظريه)حساب و (آن مباحث همه)انتگرال و ديفرانسيل
زياد قدري به احتمالات حساب و مكانيك و هندسه و جبر و
مكرر او نام دورهاي هر به متعلق و كتاب هر كهدر است
تاريخ طول تمام در كه است رياضيداني وي.ميشود ديده
آورده بوجود جديد مطالب ديگري ، فرد هر از بيش رياضيات
لقب آدمي صورت به مجسم رياضي آناليز را او معاصرانش.است
بزرگ ، نابغه اين فوقالعاده آثار ميان از.بودند داده
بينهايت آناليز بر مدخلي نظير مهمي كتابهاي ميتوان
محاسبات بنياد و ديفرانسيل محاسبات بنياد كوچكها ،
زمان كلاسيك كتابهاي جزو بلافاصله كه برد نام را انتگرال
گفته اويلر به راجع فرانسوي فيزيكدان آراگوشدند خود
يا ميكشد نفس انسان كه راحتي همان به اويلر" كه است
محاسبه محسوس ، تلاش بدون ميكند ، پرواز درباد عقاب
و نام و ميدانند رياضيات شكسپير بحق را اويلر ".ميكرد
.بود خواهد جاويدان رياضيات تاريخ در او اكتشافات
زاهدي رامين دكتر:گردآورنده
در پيش سال حدود 9000 معماري بقاياي
شد كشف ساوجبلاغ
كاوش فصل سومين عمليات ادامه با :فرهنگي علمي گروه
بقاياي ساوجبلاغ ، شهرستان ازبكي محوطه در باستانشناسي
هفتم و ششم هزارههاي به متعلق مسكوني مجموعه يك معماري
بيرون خاك زير از مربع متر وسعت 200 در ميلاد از پيش
.شد كشيده
محوطه اين تپههاي از يكي در كه معماري بقاياي اين
مختلف ، لايه در 3 دارد قرار "يانتپه" نام به باستاني
و اتاقها منازل ، كف ساختماني ، واحدهاي از متشكل
.شدند نمايان تپه سطح در كاوش با كه است ديوارهايي
فيلمهاي بينالمللي جشنواره سيامين
ميشود برگزار آموزشي
فيلمهاي بينالمللي جشنواره سيامين :فرهنگي علمي گروه
فيلم شركت 191 با آبان چهاردهم رشد تربيتي و آموزشي
همزمان طور به جهان كشور از 21 خارجي فيلم و 33 ايراني
.ميكند آغاز را خود كار كشور استان و 24 تهران در
دفتر مديركل محرابي ، رحمتالله همشهري ، خبرنگار گزارش به
اين اعلام با ديروز پرورش و آموزش وزارت آموزشي تكنولوژي
رشد فيلم بينالمللي جشنواره:گفت خبرنگاران جمع در مطلب
امر پيشبرد در تصوير از استفاده فرهنگ تثبيت هدف با
فيلمهاي توليد براي فيلمسازان ترغيب و تشويق آموزش ،
كشورها ساير تجربيات از يافتن آگاهي و تربيتي و آموزشي
.ميشود برگزار تربيتي و علمي آموزشي ، فيلمهاي زمينه در
تربيتي و آموزشي فيلمهاي بينالمللي جشنواره:گفت وي
تربيتي فيلمهاي و آموزشي علمي فيلمهاي گروه دو در رشد
بخش دو به نيز تربيتي فيلمهاي گروه كه ميشود برگزار
.ميشود تقسيم خانواده و دانشآموزي
كه است رسيده جشنواره دبيرخانه به فيلم محرابيگفت522
اين ميان از.است بوده خارجي فيلم و 57 ايراني فيلم 465
براي فيلم فيلم ، 15 انتخاب هيات سوي از نهايت در فيلمها
براي فيلم جشنوارهها ، 26 جشنواره فيلمهاي بخش در شركت
بخش براي فيلم ايران ، 19 در خانواده فيلمهاي بخش
.شد انتخاب خانواده فيلمهاي
سينمايي بلند فيلمهاي داوران هيات اعضاي درباره وي
دكتر سينمايي ، منتقد طالبينژاد احمد:گفت جشنواره
رسول تربيت ، و تعليم كارشناس اسماعيلي تاجيك عزيزالله
انجمن نماينده عصاره عليرضا سينما ، كارگردان صدرعاملي
هيات نويسنده كرماني مرادي هوشنگ و مربيان و اولياء
اعضاي:افزود وي.ميدهند تشكيل را بلند فيلمهاي داوران
نيز جشنواره آموزشي و علمي تربيتي ، فيلمهاي داوران هيات
محمود آموزشي ، تكنولوژيست حسيننژاد غلامرضا دكتر شامل
درسي ، كتب تاليف و برنامهريزي دفتر نماينده تهراني اماني
تكنولوژيست نوروزي داريوش دكتر فيلمساز ، مهرانفر فرهاد
نماينده استپلس تري نيز و مستند فيلمساز اردزند و آموزشي
كشور از فيلمساز بالوگ و انگليس نوجوان و كودك سينماي
.است كرواسي
بخش در آموزشي علمي فيلمهاي گروه جوايز درباره محرابي
و زرين كتاب برگزيده 3 تهيهكنندهاثر به:گفت مسابقه
كتاب دوم اثر تهيهكننده به و آزادي بهار سكه 30
زمينه در.ميشود اهدا آزادي بهار نيم سكه و 30 سيمين
يا فيلمبرداري فيلمنامه ، يا تحقيقي متن كارگرداني ،
.ميشود اهدا نقدي جوايز نيز تصويربرداري
تشريح دانشجويان توسط وام دريافت چگونگي
شد
كرد اعلام دانشجويان رفاه صندوق رئيس :فرهنگي علمي گروه
مركز ، و 162 دانشجو و 92 امسال ، 324هزار اول ماهه شش در
در:گفت خوشگفتار حميد.داشتند قرار صندوق اين پوشش تحت
وام نفر هزارو 943 دو صندوق اين امسال ، از اول ماهه شش
وديعه نفر ازدواج ، 169 وام نفر و 297 ضروري ، يكهزار
وي.كردند دريافت درماني خدمات بيمه وام نفر مسكنو 443
دو و شبانه آموزش دورههاي دانشجوي و 24 هزار دو:افزود
امسال اول ماهه درشش نور پيام دانشگاه دانشجوي و113 هزار
.دريافتنمودهاند ضروري وام
علمي اخبار
|
نوبل گنجينه به ديگر نوبل جايزه دو كاليفرنيا دانشگاه
افزود خود
شهرهاي در آن دانشكدههاي كه كاليفرنيا دانشگاه شبكه
گذشته سالهاي خلال در است ، شده گسترده ايالت اين مختلف
آن جديدترين كه است كرده كسب را نوبل جايزه از 42 بيش
كاليفرنيا دانشگاه استاد دو به فيزيك و شيمي جوايز تقسيم
.بود سانتاباربارا شهر در
جمله از كاليفرنيا دانشگاه فرانسه ، خبرگزاري گزارش به
كه ميآيد حساب به امريكا در دولتي دانشگاههاي معتبرترين
امريكا غربي جنوب ايالت اين شهرهاي در دانشكده از 10 بيش
معظم دانشگاه اين استادان حال ، به تا سال 1939 ازدارد
كسب گوناگون رشتههاي در را نوبل جايزه توانستهاند 42
در نوبل جايزه با 16 بركلي دانشگاه ميان اين در.كنند
.دارد قرار دانشگاهها اين راس
استادان كه بود سانتاباربارا دانشگاه نوبت بار اين اما
شريك سايرين با نوبل فيزيك و شيمي جوايز در توانستند آن
و روسي آلفروف ژورس اتفاق به فيزيكدان كرومر هربرت.شوند
.كردند تصاحب را سال 2000 فيزيك جايزه امريكايي كيلبي جك
ديودهاي ترانزيستورها ، روي خود تحقيقات براي نفر سه اين
فرهنگستان.بردند را جايزه اين متحد مدارهاي و ليزري
اطلاعرساني فناوري پايهگذار را زمينهها اين سوئد علوم
.كرد توصيف نوين
اتفاق به مشتركا توانست كرومر شيميدان همكار هيجر آلن
ژاپن از شيراكاوا هيدكي و نيوزيلند زاده ديارميد آلنمك
به هيجر تحقيقات زمينه.آورد دست به را نوبل شيمي جايزه
نيمهرسانا پليمرهاي ايجاد به سوئد علوم فرهنگستان گفته
و دانشجو از 174000 بيش كاليفرنيا دانشگاه شبكه.انجاميد
دانشگاه بزرگترين و دارد بودجه دلار ميليارد ساليانه 12
از 7600 بيش دانشگاهها اين.است واقع لوسآنجلس در آن
بردهاند ، آنان كه نوبلي جوايز بيشتر.دارد علمي هيات عضو
رشتههاي در اما است ، بوده فيزيك و شيمي رشتههاي در
نوبل جوايز زمره در نيز ادبيات جايزه يك و پزشكي اقتصاد ،
.است بوده شده ياد
سه و بيمارستاناست پنج داراي كاليفرنيا دانشگاه
امريكااداره انرژي وزارت براي مهمرا علمي آزمايشگاه
اولينبمب كه لسآلاموس جملهآزمايشگاه از ميكند ،
.شد طراحي آن در هستهاي
قلب ژنهاي
در تغذيه مركز پژوهشگر اردواس ، خوزه پروفسور اعتقاد به
كه دارند وجود ژن صد حدود در ،(متحده ايالات) بوستون
برخي.باشند عروقي -قلبي امراض ايجاد عامل ميتوانند
هم عدهاي و خون فشار ديگر برخي خون ، چربي ميزان افراد
فهرستي بهزودي.ميكنند كنترل را خود وزن افزايش ميزان
توجه با ترتيب بدين و ميشود تهيه افراد اين مشخصات از
انجام وي مناسب معالجه بيمار هر ژنتيكي ساختار به
اطلاعات اين كه بود اميدوار بايد اين ، وجود با.ميگيرد
بيمه شركتهاي و كارفرمايان دسترس از دور و محرمانه
.بماند
مهتاب:ترجمه /زندگي و علم فرانسوي مجله:منبع
عظيميفرد
|
|