گنجي اكبر به كديور و حجاريان نامه
دبستان از قبل كودك ، رواني رشد
(ع)بيت اهل ستايشگران گردهمايي
كودكان مورد در آغداشلو آيدين سخنراني
در ايراد 9:مجلس تحقيق كميسيون عضو
داشت وجود گنجي اتهامات به رسيدگي نحوه
نخستين افتتاحيه مراسم در پور ارغنده
دانشجويان اسلامي انجمنهاي نشريات جشنواره
نشانگر دانشجويي نشريات كيفي و كمي گسترش
است دانشجويي جنبش در عقلانيت رشد
گنجي اكبر به كديور و حجاريان نامه
ارسال با گنجي اكبر همسر شفيعي معصومه :اجتماعي گروه
صنفي انجمن نمايندگان ديدار گزارش ضمن نامهاي
محسن و حجاريان سعيد نامه از گنجي با روزنامهنگاران
فرهنگي شخصيتهاي از تن به 50 نزديك تقاضاي نيز و كديور
خبر وي غذاي اعتصاب به دادن پايان براي گنجي از سياسي و
.داد
:است آمده گنجي به خطاب كديور و حجاريان نامه از بخشي در
جنبش و انقلاب به تو متعدد خدمات سوابق !عزيز برادر
سعادت و اهداف پيشبرد راه در كه ميدهد ، گواهي اصلاحات
خويش گرامي جان حتي چيزي از اسلام سرافرازي و ملت اين
جنبش كه كنوني حساس شرايط در اما نميكني ، فروگذار
از مينوردد ، درهم را جمود و انحصار مختلف ابعاد اصلاحات
اهداف حقانيت و بيگناهي ابراز و اعلام ضمن ميخواهيم تو
و ما قطعي حمايت و قبول مورد كه خود ، گفتار و كردار و
حفظ بر هست ، نيز اصلاحات جنبش دوستداران و همهدوستان
غذاي اعتصاب شكستن با و همتگماري خويش عزيز وجود سلامت
دوستتر را تو امثال و تو عدم كه آنان آرزوي بر خود
و سياسي شخصيتهاي نامه در.كشي بطلان قلم ميدارند
:است آمده نيز گنجي به كشور فرهنگي
عزيز بندي كه است روز مدت 12 امروز 30/8/79
اكبر آقاي كشور اين صديق و شجاع نويسنده روزنامهنگاران ،
.برد مي بهسر غذا اعتصاب در گنجي
شده بيهوش نوبت حداقل 2 تاكنون ايشان واصله اطلاع طبق
بهوش بيمارستان و زندان درمانگاه در سرم تزريق با كه است
بينتيجه از پس گنجي آقاي كه است روز دوازده.است آمده
برخي ميتوانست او بهنظر كه اقداماتي كليه ماندن
آنچه به اعتراض در آورد خود به را قضائيه قوه مسئولان
است ناميده حقكشانه و آزاديستيز روشهاي را آن وي كه
.است زده غذا اعتصاب به دست
انجمن از مطبوعات ، صنفي انجمن از نامه اين امضاكنندگان
آن هيئتمديره جزو گنجي آقاي كه مطبوعات آزادي از دفاع
از وحدت ، تحكيم دفتر از كشور ، پزشكان جامعه از است ،
حقوقبشر سازمان از اسلامي ، شوراي مجلس محترم نمايندگان
اينباره در ميتوانند كه مدني تشكلهاي ديگر و اسلامي
گنجي آقاي طريق هر به تا دارد اقدام تقاضاي بردارند گامي
.نمايند منصرف غذا اعتصاب ادامه از را
صنفي انجمن نمايندگان از هياتي تقاضاها اين بدنبال
و تهراني رضا ارغندهپور ، كريم دكتر شامل روزنامهنگاران
كل رياست عليزاده آقاي با هماهنگي از پس نوروزي كامبيز
زندان محل در گنجي با شدند موفق تهران استان دادگستري
.كنند ملاقات اوين
گنجي قول از نامهاي در گنجي اكبر همسر شفيعي معصومه
:است كرده گزارش چنين را گنجي با هيات اين ديدار چگونگي
بازداشت در غيرقانوني بهطور من كه هفتماهي اين در"
حقوق احقاق براي قانوني راههاي تمامي ميبرم بهسر
تاكنون ;كردهام طي قضاييه قوه طريق از را شدهام پايمال
پاسخ كه نوشتهام شاهرودي هاشمي آيتالله به چهارنامه
نيز و (احمدي) مقدس قاضي از ;نكردهام دريافت را هيچيك
دادسراي به - انقلاب دادگاه رياست -مبشري آقاي از
;است نشده رسيدگي تاكنون كه كردهام شكايت قضات انتظامي
عملا كه كردهام شكايت داخلي ذيربط مراجع و نهادها به
براي باقيمانده راه تنها لذا ;است نبوده مثمرثمر هيچيك
خود مظلوميت نداي بدينوسيله شايد تا بود غذا اعتصاب من
اظهار با كه حالا ولي ;برسانم عمومي افكار گوش به را
و حجاريان سعيد آقاي مخصوصا دوستان محبت و لطف و نگراني
عقل به هميشه كه آنجا از و شدهام روبرو كديور محسن دكتر
كرده موافقت دوستان خواسته اين با ميگذارم ، احترام جمعي
پس سهشنبه1/9/79 مغرب اذان هنگام كه ميدارم اعلام و
هميشه ولي ;داد خواهم پايان خود غذاي اعتصاب به افطار از
.ميدارم محفوظ خود براي را حق اين
دبستان از قبل كودك ، رواني رشد
در كودك" كه نيست پوشيده كسي بر واقعيت اين :اشاره
شكلگيري در خانواده اينرو از "ميكند رشد خانواده
هسته بهعنوان خانوادهدارد اساسي نقش كودك شخصيت
تجارب نخستين كودك كه است شده معرفي جامعه اجتماعي
در را دينداري و مليت و ميهن به عشق جمله از اجتماعي
ايجاد در خانواده اعضاي تمامي و ميكند كسب خانواده
رابطه.هستند مسئول كودك تربيت و تعليم براي مساعد شرايط
رابطه نوع خانواده ، بر حاكم احساسي -اخلاقي جو و داخلي
در خانواده در كودك موقعيت همچنين و كودكان با بزرگسالان
با خانواده يك اعضاي.دارد بسزايي تاثير تجارب اين كسب
و ميباشند ارتباط در يكديگر با معين مسئوليتهاي قبول
حاكم سيستم به ورود از پس است خانواده از عضوي كه كودك
.ميگردد آشنا زندگي رفتاري قواعد با خانواده بر
شكلگيري و خانوادگي زندگي امر در جديد عضو اين سهيمشدن
.دارد بستگي خانواده در كودك موقعيت نوع به وي شخصيت نوع
و ميشود آغاز خانواده از كودك اجتماعيشدن فرايند
خود ارزشهاي و افكار همچنين و خصوصيات از بسياري كودكان
از تاثيرپذيري كه است گفتني ميگيرند والدين از را
مثبت ويژگيهاي كسب به تنها خانواده اعضاي ديگر و والدين
و بدخلقيها و كمبودها و ضعف بلكه نميشود محدود
در كه آنجايي از.ميشود منتقل كودكان به نيز ناهنجاريها
كودك شخصيتي و ذهني رشد دوره دبستان از قبل و خانواده
امر كه باشند داشته عنايت بايد والدين ميگيرد ، شكل
دبستان به ورود از پيش سنين در كودكان تربيت و تعليم
با توام دقت و توجه حوصله ، از آنان برخورداري مستلزم
خود والدين شخصيت با كودكان زيرا است قاطعيت و اراده
قبل رشد مراحل ميآيد درپي كه متني.ميكنند همانندسازي
قرار بررسي مورد را كودك با برخورد چگونگي و دبستان از
.ميگذرد نظرتان از كه ميدهد
مراحل (آمادگي) دبستان به ورود سن به رسيدن تا كودك
را خود خاص ويژگيهاي مرحله هر كه ميكند سپري را مختلفي
و خانواده موقعيت با كودك شخصيت شكلگيري نوع و دارد
نزديك ارتباط والدين و خانواده اعضاي اخلاقي خصوصيات
خواسته هرگونه كردن برآورده در خانوادهها از بعضي.دارد
سعي و ميپيمايند افراط راه خود اشتغال جهت به كودك ،
خود كوتاهي كودك به (رشوه) فراوان پول دادن با.ميكنند
شرايط والدين اينگونه.كنند جبران را او تربيت به نسبت
فراهم او در را خودپرستي حس حداعلاي شكوفايي جهت را لازم
حقوق رااز كودك كه هستند والديني مقابل در و مينمايند
در و مينمايند برخوردار خانواده ديگر اعضاي با مساوي
.ميكنند سهيم خود توان حد در را كودك نگرانيها و شاديها
و آزادانديش و مثبت و فعال فردي آتيه در كودكي چنين
كودكان از عظيمي قشر كنوني عصر در.آمد خواهد بار بامحبت
به ماهگي يا 3 از 2 حدودا خود مادران اشتغال جهت به
رشد مراحل در نيز مكان اين كه ميشوند سپرده مهدكودك
نيز مهدكودك مربيان به كه دارد جا.دارد مهمي تاثير كودك
داده تربيتي صحيح روشهاي اتخاذ چگونگي جهت لازم آموزشهاي
.شود
دبستان از قبل دوره*
كودك رواني رشد به مربوط مسائل مهمترين از والدين آگاهي
مربوط قواعد رعايت و بهكارگيري و سني مراحل از يك هر در
مرحله به رسيدن از قبل كودك.است الزامي مرحله هر به
بر احساسش است ، بياراده دارد ، تقليد به شديد ميل دبستان
تلاش استقلال كسب براي ندارد ، تجربه دارد ، برتري او عقل
زمان كودكي اوان.است زندگي حقايق جستجوي در ميكند ،
گفته به.اوست رواني و عقلاني -جسماني نيروي شديد فعاليت
در فعالانه مغز ، و ارگانيزم تمام مرحله اين در پزشكان
در.ميشود فعالتر كودك عصبي سيستمهاي و است رشد حال
سبب افراد ، وجود زندگي ، محيط اشياء ، تمام مرحله اين
خود سئوالات به مناسب پاسخ درپي و ميشود او جلبتوجه
ميلادي سوم هزاره در خوشبختانه.ميدهد نشان كنجكاوي
فراهم پيش روز از بيشتر روز هر كودك فراگيري امكانات
كودك تربيتي يا آموزشي برنامههاي تنظيم ولي ميشود ،
-رواني رشد نمودارهاي با والدين آشنايي به مبرم نياز
.دارد كودك سني مختلف مراحل فيزيكي
ولي نيست يكي كودكان تمامي رشد مراحل اينكه عليرغم
.است خاصي ويژگيهاي داراي كودك رشد سير بطوركلي
اول سال *
در چشمگير موفقيتهاي علاوهبر خود رشد سال اولين در كودك
تشخيص و نزديكان و اشياء شناسايي علايم با آشنايي زمينه
وزن ، افزايش قد ، رشد شيري ، دندانهاي رويش آن ، تقليد و صدا
محركه عوامل مقابل در عكسالعمل دادن نشان تحرك ، قدرت
لبخند ، با مهربانيها به دادن پاسخ سر ، دادن حركت خارجي ،
توانايي داراي خواندن ، آواز هيجان ، با دستها دادن تكان
فرهنگ با و ميرود راه ديوار كمك به ميشود ، نيز كاري
.ميشود آشنا...و بنشين برو ، و بيا نزن ، دست لغوي
دوم سال *
قدرت و برود راه است قادر خود رشد از سال دومين در كودك
او مقابل در تازهاي افق هستي جهان و آورده دست به تكلم
و مييابد افزايش نيز او لغوي فرهنگ و است كرده باز
آموخته آنچه بعضا و ميكند درك را اطرافيان سخنان مفهوم
نمود صحيح ، تربيت مرحله اين در !نزن دست مامان ميآموزد ،
بكن ، -نميشود ميشود ، " مفاهيم با كودك چون ميكند پيدا
از باشند پيگير و قاطع كه والديني و است شده آشنا "نكن
اخلاقي موازين به پايبند و منظم مثبت ، فردي خود كودك
.ساخت خواهند
سوم سال *
براي كنجكاوي حس و استقلال كسب كودك رشد از مرحله اين در
برقراري جديد انواع با و مييابد فزوني خارج دنياي كشف
اصول ميتواند و ميشود آشنا خود همسالان با روابط
تقاضاي است قادر او.كند تجربه عمل در را ابتدايي
قاطع ، و آرام لحن شنيدن مقابل در و دهد انجام را بزرگترها
نشان خاص عكسالعمل و گيرد قرار تحتتاثير مهربان و شوخ
.دهد
چهارم سال *
مباحثات در است قادر كودك رشد ، از مرحله اين در
دلبستگي مييابد ، دست تكلم قدرت به و كند شركت بزرگسالان
رفتار مهرباني با او با كه آنان خصوص به نزديكان به خاصي
به را خود علاقه خود رفتار با و ميكند پيدا ميكنند
نيز او تواناييهاي و اخلاق بهتدريج و ميدهد نشان آنان
گوشكردن فكري ، بازيهاي به ميشود ، تغييرات دستخوش
در.ميشود علاقهمند كتاب و كاري استقلال كسب قصهها ،
كودك و يكديگر با والدين بين حاكم روابط نوع مرحله اين
انعطافپذيري فرمانبرداري ، دوستي ، همكاري ، حس پرورش در
كودك بهشدت نيز اطرافيان مناقشات و دارد اساسي نقش كودك
.ميسازد نگران و مضطرب را
پنجم سال *
دست بيشتري استقلال قدرت به كودك زندگي پنجم سال در
مطرحكردن و خود كارهاي از برخي انجام به قادر و يافته
گوناگون چراهاي و "چيست؟ اين" ،"چه؟ براي" نظير سئوالاتي
واقعيتهاي بيشتر درك براي تلاشاو نشانگر كه ميشود
.است آنها بين ارتباط كشف و اطراف با آشنايي و زندگي
مسئوليت احساس خود وظايف درمقابل كودك مرحله اين در
تحمل ، پشتكار ، خود از كار به اشتغال حين در و ميكند
پيشدرآمدهاي اين تمامي.ميدهد نشان پايداري و اراده
برنامه از او برخورداري صورت در كودك ، تربيتي و روحي
باشد داده جا خود در را معين و مهم نكات كه تربيتي صحيح
.رسيد خواهد خود شكوفايي حد به بهتدريج
ششم سال *
و اعتمادبهنفس كودك درحركات زندگي از مرحله اين در
او.است آرامش با توام رفتارش و شده نمايان بيشتري مهارت
در و گفتگو خود همسالان با طولاني مدت به ميتواند اكنون
ولي.كند تشريكمساعي آنها با اشتراكي كارهاي و بازي
كه دارد سعي اغلب و دارد برتري عقلاش بر او احساس هنوز
تحقق آن اخلاقي جنبههاي ارزيابي بدون را خود خواستههاي
فاقد و ميزند خلاف كارهاي به دست اوقات برخي و بخشد
ميبايستي والدين مرحله اين در.است آن نتايج سنجش قدرت
اراده ، حس قوه كودكان كاري تواناييهاي رشد موازات به
و حوصله با و كنند تقويت آنان در نيز را خوب و بد تشخيص
بلكه ميخواهد دلشان كه هرچه نه كه بياموزند آنها به دقت
.دهند انجام دارند وظيفه كه را آنچه
دبستان به ورود از قبل كودك طبيعي رشد ميگويند متخصصين
آنها مهمترين كه دارد بستگي متعددي عوامل وجود به
يادگيري ، قدرت جسمي ، رواني ، ويژگيهاي از كودك برخورداري
كودك ، با بزرگترها روابط نوع والدين ، رفتار زندگي ، شرايط
...و او علاقه مورد تفريحات و كارها خانواده ، حاكمبر جو
خاصي مورد به ميتوان خانواده بر حاكم جو درباره.است
كه "هيجاني اغواگري" خانوادهها از بعضي در كرد ، اشاره
در كه صورت اين به.است حاكم ناهنجاريست بسيار پديده
قولي به هيجانزده بسيار فرزندان اشتباهات با برخورد
بروز با منطقي برخورد بهجاي و ميكنند برخورد "دستپاچه"
.ميآورند بهوجود جديد مشكل نابجا هيجاناتي و ناراحتي
فردي ويژگيهاي *
عالي سيستم خاصي نوع تولد بدو از كودك هر كه آنجا از
با نيز او عصبي جريانات تناسب و تحرك و دارد عصبي
است ، مستقيم ارتباط در وي عصبي سيستم بيولوژيك ويژگيهاي
سرعت بدن ، عمومي تحرك نحوه در كودك عصبي فعاليتهاي نوع
.داد مستقيم اثر او بيان آهنگ و احساسي عكسالعملهاي
از روحي و جسمي طبيعي ، رشد از برخورداري بهموازات
امر در اينرو از.ميشود برخوردار نيز فردي ويژگيهاي
ميبايستي كودكان از يك هر تربيت و تعليم
نيز را او جسمي و روحي تحولات و شود پيروي خاصي شيوه از
.داد قرار توجه تحت ميشود حاصل رشد جريان با رابطه در كه
.ميشوند تقسيم گروه چند به كودكان فردي ويژگيهاي نظر از
درونگرا كودك *
بازدارنده و محركه نيروي نظر از كودكاني چنين اين
درمقابل همواره ناپايدار روحيه داشتن دليل به و ضعيفترند
و بهانهجويي به و شده بياختيار ناملايمات كوچكترين
پذيرا را جديد شرايط ميتوانند مشكل و ميپردازند گريه
با و داشته اعتدال درحد توجه و محبت به مبرم نياز و شوند
نوع از كودكان اين تربيت و تعليم صحيح اصول از پيروي
انساني والاي خصوصيات از و شده بااحساسي و مثبت انسانهاي
.شد خواهند برخوردار ادب و نزاكت جمله از
كند و آرام كودك *
عكسالعملهاي كندي داراي و كمتحركاند كودكان گروه اين
دقيق نيز بزرگسالان درخواست مقابل در بوده ، جسمي و رواني
اطرافيان نارضايتي سبب درنتيجه و نيستند پيگير و
از ميبايستي گروه اين تربيت و تعليم در.ميشوند
بازيهاي در شركت براي آنان تشويق به و خودداري عصبانيت
تحرك ، افزايش سبب كه ورزشي حركات انجام و گوناگون
سرعت افزايش و هوش تقويت انعطافپذيري ، مهارت ، بالارفتن
عزيزان اين تربيتي اصول در.، پرداخت ميگردد عكسالعمل
نيروي بالابردن و استقلال قدرت پرورش به بايد اصلي توجه
از بودن كمتحرك دليل به آنان چون گردد متمركز خلاقه
.برخوردارند مناسبي تاثيرپذيري
كنترل براي اراده نيروي فاقد كودك *
خود اعمال
و سختكوش انرژي ، با پرتحرك ، فوقالعاده كودكان اينگونه
احساسي عكسالعملهاي خود از بهوضوح و هستند بياختيار
خيلي و علاقهمندند سروصدا پر بازيهاي به ميدهند ، نشان
برنامههاي در ميكنند ، برقرار ارتباط ديگران با راحت
تقويت به مربوط اصول كودكان از گروه اين تربيتي و تعليم
علاقهمند و آرامش حفظ خودداري ، و اراده تحمل ، قدرت
پشتكار ، به نيازمند كه سرگرميهايي و بازيها به آنان ساختن
بهموازات و دارد قرار اولويت در است پيگيري و دقت
انرژي بتوانند كه شود فراهم امكاناتي بايد يادشده مسائل
جالب سرگرميهاي و پرتحرك بازيهاي جريان در را خود جوشان
حد از بيش تحرك عدم از كودكان اين چون برسانند مصرف به
بر تسلط دادن دست از آن نتيجه كه ميكنند خستگي احساس
.است خويش حركات
حساس و تاثيرپذير كودك *
يكسان بهطور آرام و پرتحرك بازيهاي به كودكان گروه اين
حواس تمركز و دقت با را محوله كارهاي و علاقهمندند
و فعال زندهدل ، تاثيرپذير ، بااحساس ، ميدهند انجام
با خانوادهها و هستند احساسي مثبت فعاليت داراي ذاتا
آنان از تربيتي ، صحيح اصول.دارند مشكل كمتر عزيزان اين
.ميسازد بالندهاي انسانهاي
آخر سخن *
بلكه نميشوند متولد انسان با اخلاقي خصوصيات كه آنجا از
هر در ميكند ، كسب را آن زندگي مختلف مراحل طي انسان خود
مثبت اخلاقي خصوصيات ميتوان خاص ويژگي نوع هر با و كودك
صحيح تربيتي اصول از برخورداري با و آورد بهوجود را
و مهربان انسانهايي و مدرسه در موفق كودكاني ميتوان
.داد تحويل جامعه به خداشناس و ترس خدا و ديندار بشردوست ،
درجه در والدين كه است لازم موفقيت اين به رسيدن براي
و شده آشنا تربيتي اصول مناسب نوع انتخاب نحوه به اول
رشد مراحل شناخت زمينه اين در اول گام.ببندند بهكار
اين بعدي مهم و موثر گام و اوست فردي ويژگيهاي و كودك
كودكان زندگي در والدين منفي رفتاري انگارههاي كه است
احساسي و عاطفي آسيبهاي چون باشد ، نداشته ادامهدار حضور
شيميايي سم يك مانند ناآشنايي و رفتار چنين اين از ناشي
او در كودك رشدكردن با ميشود ، پخش كودك وجود تمام در
.ميگيرد تازه ابعاد و ميكند رشد
يك كودك پرورش كه باشند داشته خاطر به بايد عزيز والدين
آنان.است بسيار اراده و حوصله مستلزم كه است خلاقه عمل
بلكه بشناسند را خود كودك فردي ويژگيهاي بايد نهتنها
كنند درك نيز را كودك خلاف اعمال انگيزههاي نمايند سعي
بروز يا خلاف اعمال از پيشگيري براي مناسب راه و
خاص توجه و بيابند را خود كودك در نامناسب عكسالعملهاي
براي وي تلاش و او در عزتنفس رشد حال در زمينههاي به
والدين با احترام و اعتماد برمبناي تفاهم حس برقراري
قبل متعادل رشدي از كودك تا كنند رعايت را انصاف همواره
.باشد برخوردار دبستان مرحله از
"صبحي نازخند"
(ع)بيت اهل ستايشگران گردهمايي
مبارك ماه آستانه در (ع)بيت اهل مداحان گردهمايي هفتمين
آييني ادبيات دفتر سوي از آذرماه ششم يكشنبه ، روز رمضان
.ميشود برگزار مشهد در هنري حوزه
سعيد حاج حضور با (ع)بيت اهل مداحان گردهمايي اين در
غلامحسين حاج و ادبي آفرينشهاي مركز مسئول فلاحپور ،
اهل مداحان و هنري حوزه آييني ادبيات دفتر مسئول رفيعا ،
روز در ميتوانند علاقمندان.داشت خواهند حضور (ع)بيت
تبليغات سازمان مدرس ، بلوار نشاني به ساعت 17 راس يادشده
.كنند مراجعه خراسان اسلامي
كودكان مورد در آغداشلو آيدين سخنراني
جلسات هرماه شنبه اولين در كودكان حقوق از حمايت انجمن
.ميكند برگزار سخنراني
در مراسمي بعدازظهر ساعت5/4 امروز منظور همين به
.ميشود برگزار وصال خيابان در ايران خون انتقال سازمان
نقاشي در خلاقيت پيرامون آغداشلو آيدين جلسه اين در
.است آزاد عموم براي ورود.ميكند سخنراني كودكان
در ايراد 9:مجلس تحقيق كميسيون عضو
داشت وجود گنجي اتهامات به رسيدگي نحوه
هيچ:گفت اسلامي ، شوراي مجلس تحقيق كميسيون عضو
به گنجي اكبر مورد در من را آنچه نكرده جرات روزنامهاي
.كند چاپ گفتم ، خبرنگاران
مردم منتخب نماينده دولتآبادي ، محمدرضا ;ايسنا گزارش به
سوي از خود گفته به كه اسلامي شوراي مجلس در نيشابور
مامور كمسيون ، نماينده سه از يكي عنوان به مجلس رئيس
نيشابور ، در سخناني طي بود ، شده گنجي پرونده درباره تحقيق
به كه را اشكالي مورد از 9 مورد فقط 2 روزنامهها:گفت
.كردند چاپ بودم ، گرفته قضايي عملكرد
گفته گنجي كه را مواردي از خيلي هيات ، :گفت دولتآبادي
بازداشت ماه كه 6 بود معتقد هيات مثلا كرد ، تاييد بود
بايد ايشان پرونده و است بوده زياد گنجي آقاي براي موقت
.ميشد فرستاده دادگاه به و تكميل اول ، ماه دو همان در
نخستين افتتاحيه مراسم در پور ارغنده
دانشجويان اسلامي انجمنهاي نشريات جشنواره
نشانگر دانشجويي نشريات كيفي و كمي گسترش
است دانشجويي جنبش در عقلانيت رشد
نشانگر دانشجويي نشريات كيفي و كمي گسترش :اجتماعي گروه
از پرهيز و دانشجويي اصيل جنبش در عقلانيت رشد
.است كاذب هيجانطلبيهاي
در روزنامهنگاران صنفي انجمن رئيس نايب ارغندهپور كريم
اسلامي انجمنهاي نشريات جشنواره نخستين افتتاحيه مراسم
با مازندران دانشگاه در كشور سراسر دانشگاههاي دانشجويان
بايد جشنواره اين اهداف مهمترين از:گفت مطلب اين اعلام
براي همفكري و دانشجويي نشريات راهبرد تعريف و تبيين
.باشد اصلاحات به دانشجويي جنبش افزونتر ياريرساني
و انقلاب با آنرا اصلاحات اهداف برشمردن با وي
تحقق لازمه:گفت و دانست تعارض در و متفاوت تجديدنظرطلبي
و شكيبايي و صبر ثبات ، استقرار آرامش ، جامعه در اصلاحات
از پرهيز و جمعي عقل پذيرش و مدني نهادهاي ساختن كارآمد
قانوني مخالف تحمل نهايتا و روانه راست يا چپ تكرويهاي
.اوست شهروندي و قانوني حقوق به احترام و
گسترش فضاي بر زدن دامن درواقع اصلاحي حركت:گفت وي
و مسالمتآميز راههاي و گفتگو طريق از جامعه در عقلانيت
.است شفاف
و بطئي حركتي اصلاحات منظر اين از:گفت ارغندهپور
شتاب بر افزودن.است گام به گام آن پيشرفت و تدريجي
تزلزل آن در و سازد آسيبپذير را آن اساس چهبسا اصلاحات
.كند ايجاد
|