ميگيرد ماه امشب و13دقيقه ساعت 21
وگوي گفت المللي بين مركز رئيس ديدار
استراليا فرهنگ وزير تمدنهابا
از ايران در توانند مي جهانگردان
كنند استفاده اعتباري كارتهاي
فناوري و علوم ملي سمينار اولين
ميشود سالآيندهبرگزار ماه رنگ ، ارديبهشت
...خستهشدهاند آسيا ، ببرهاي
آزمونتبيين آموزشوپرورش وزارت سوي از
برگزار (ع)علي حضرت تربيتي سيره و انديشه
ميشود
طبيعت با تنگنظري و تعصب :معين دكتر
دارد تعارض تحقيق
دانمارك دولت سوي از شايسته اقدام يك در
بازگردانده ايران نفيس و تاريخي اثر 13
شد
ميگيرد ماه امشب و13دقيقه ساعت 21
است رويت قابل بهخوبي ايران آسمان در خسوف پديده
ساعت 13/21 از ديماه بيستم امروز :گروهعلميفرهنگي
و كارشناسان نظر بر بنا ايران ، رسمي زمان به دقيقه
.ميشود رويت ماهگرفتگي شگرف پديده ستارهشناسان ،
لازم توجه و ايمني نكات رعايت با همميهنانمان بنابراين
شرعي آداب و احكام با است ضروري فن ، كارشناسان تذكرات به
كتابهاي و علميه رسالههاي در زمينه اين در كه ديني و
بهنحو را خود ديني وظيفه و شوند آشنا است شده بيان فقهي
.دهند انجام مطلوب
انسانها كه پديدهاي بهعنوان خسوف ، ما اسلامي فرهنگ در
.ميشود محسوب مياندازد ، رستاخيز روز و معاد ياد به را
وگوي گفت المللي بين مركز رئيس ديدار
استراليا فرهنگ وزير تمدنهابا
تمدنها وگوي گفت المللي بين مركز رئيس :گروهعلميفرهنگي
:گفت استراليا اقوام و فرهنگ وزير با ديدار در دوشنبه روز
و تمدن فرهنگ ، هويت ، بتوانند بايد هركشوري در مهاجران
استراليا ، حيث اين از و كنند حفظ را خويش فرهنگي شخصيت
.است بشري تمدنهاي و فرهنگها از اي موزه
تنوع:افزود ديدار اين در مهاجراني عطاءالله دكترسيد
بدون و كرد خواهد تر تحمل قابل و زيباتر را زندگي فرهنگي
اديان ، تنوع قبول و پذيرش بشر زندگي شرط ترين مهم ترديد
.تمدنهاست و آداب
يك تابع توان نمي را انسانها همه:كرد نشان خاطر وي
يك وگوي گفت نهايت كه داشت انتظار نبايد و كرد ، فرهنگ
يك شدن مسلمان يا مسلمان شدن مسيحي مسلمان ، يك با مسيحي
عقيده به احترام و ش تفاهم ، پذير بر اصل بلكه باشد مسيحي
.است ديگران
اين در نيز استراليا اقوام و فرهنگ وزير ،"رودوك فيليپ"
كشور آن در ايراني مهاجران مطلوب وضع تشريح با ديدار
مقيم خارجي مهاجران همه براي امكان اين كه كرد تاكيد
و آيين فرهنگ ، دين ، بتوانند كه است فراهم استراليا
به نسبت كامل آزادي با و كرده حفظ را خود ويژگيهاي
.كنند اقدام خود مراسم انجام
يافت ، حضور تمدنها وگوي گفت المللي بين مركز محل در كه وي
خارج متولدين استراليا جمعيت درصد حاضر 25 حال در:گفت
كشورهاي از آن ساكنان از درصد و 50 كشور اين از
تعامل ضرورت فرهنگي تنوع اين كه هستند زبان غيرانگليسي
.سازد مي ضروري كشور اين در را فرهنگها و اديان بين
هزار وجود 300 به اشاره با استراليا اقوام و فرهنگ وزير
شيعيان از زيادي تعداد حضور و كشور اين در ساكن مسلمان
مهاجران فرهنگي و ديني واقعيتهاي درك با ما:افزود
و وگو گفت طريق از كه ايم كرده سعي استراليا در مختلف
ساكنان بين پيش از بيش همراهي و تفاهم به فرهنگي تعامل
.يابيم دست سرزمين اين
در شركت و استراليا به سفر براي مهاجراني دكتر از وي
.كرد دعوت كشور اين تمدني و فرهنگي هاي گردهمايي
از ايران در توانند مي جهانگردان
كنند استفاده اعتباري كارتهاي
روزدوشنبه وجهانگردي ايرانگردي سازمان:علميفرهنگي گروه
كارتهاي از ايران در ميتوانند جهانگردان:كرد اعلام
جهانگردي خدمات و تسهيلات مدير.كنند استفاده اعتباري
:گفت خبرنگاران به جهانگردي و ايرانگردي سازمان
كارتهاي از استفاده امكان درايران اين از پيش جهانگردان
رايج به اشاره با "پور رحيم علي".نداشتند را اعتباري
:كرد تصريح گردشگران براي دنيا در اعتباري كارتهاي بودن
اداره مشاركت با كشور به ارزآوري و معضل اين رفع براي
در اعتباري كارتهاي شبكه ملي ، بانك "بانك كارت خدمات"
نبود از جهانگردان اغلب:افزود وي.ميشود گسترده ايران
گستردگي به توجه با درايران المللي بين مالي سيستم
نميتوانستند اينكه واز مند سامان ، گله دراين دستي هنرهاي
.ميكردند تاسف ابراز ميكنند ، خريداري را هنري اشياء اين
و32 تهران در مركزاقامتي و المللي بين هتل امروز 22 از
كارت خدمات كشور درسطح ملي بانك شعبه و 21 دراستانها هتل
سازمان مسئول اين.ميدهند ارائه را اعتباري بانك
كارتهاي شبكه باگسترش:معتقداست جهانگردي و ايرانگردي
فروشگاههاي اقامتي ، مجموعههاي درمراكزهتلها ، اعتباري
صنعت واقعي خدماتي ، ارزش بخشهاي ساير و رستورانها بزرگ ،
كارتهاي سودآوري به بااشاره ويظاهرميشود جهانگردي
سازمان:گفت كشور در جهانگردي صنعت رونق براي اعتباري
مناسب ، اطلاعرساني و ظرفيت باايجاد وجهانگردي ايرانگردي
.دهد مشاركت شبكه اين در نيز را خصوصي بخش كه ميكند تلاش
فناوري و علوم ملي سمينار اولين
ميشود آيندهبرگزار سال رنگ ، ارديبهشتماه
به رنگ فناوري و علوم سمينار اولين:فرهنگي علمي گروه
موسسههاي همكاري با و ايران رنگ صنايع پژوهشكده ابتكار
سال ماه ارديبهشت در كشور صنعتي مراكز و پژوهشي و علمي
.ميشود برگزار آينده
در فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت عمومي روابط گزارش به
با بيشتر آشنايي هدف با كه روزه دو علمي همايش اين
مشكلات طرح كشور ، صنعتي نيازهاي شناخت دانش ، جديد مرزهاي
نقش ، ميشود ، برپا رنگزا مواد توليدكنندگان و رنگ صنايع
و بهداشتي غذايي ، صنايع در رنگزا مواد اهميت و كاربرد
ميتوانند مواد اين از برخي كه احتمالي خطرات و دارويي
باشند داشته جامعه محيطي زيست شرايط يا مردم سلامت روي
.گرفت رخواهد قرا صاحبنظران بحث مورد
و استادان كليه از فراخواني طي ايران رنگ صنايع پژوهشكده
علمي يافتههاي آخرين تا خواست خارجي و داخلي پژوهشگران
سراميكي ، سطوح ، رنگهاي پوشش محورهاي در را خود پژوهشي و
و نوين و سنتي پيگمانهاي صنعت ، در مصرفي رنگزاي مواد
دهم تا مقاله صورت به را رنگ مجدد توليد و كنترل همچنين
.كنند ارسال سمينار دبيرخانه به جاري سال ماه اسفند
...خستهشدهاند آسيا ، ببرهاي
مقايسه براي
آماده "اطلاعات عصر" براي را خود بچههاي آسياييها ،
دانشآموزان داد؟ آموزش را خلاقيت ميتوان آيا.ميكنند
درخشان مزارع در نشاها شدن سبز محض به سال هر در
جهت خود آمادگي براي را اقدامات آخرين تايوان ، شاليكاري
لحظه اين از و ميدهند انجام دانشگاه ورودي امتحانات
جسدي گاهي.ميشود آغاز وحشت و دلهره با توام داستانهاي
كشف شهر رودخانه در بتوني گذر زير يك زير در آب بر شناور
ميز روي را خودكشي يادداشت يك نگران ، والدين يا ميشود ،
در كه مييابند تايپه حومه در خود آپارتمان اتاقنشيمن
آنها ".شوم روبرو امتحانات با نميتوانم":شده نوشته آن
گاز ، با كه را پسرشان تا ميروند آشپزخانه به سريعا
نميتوانند والدين اوقات گاهي.بيابند كرده خفه را خودش
پينگ لي" مه ، ماه ششم در:بفهمند را تراژدي اين دقيق علت
با بود ، تايپه در دبيرستان سوم سال دانشآموز كه "شيا
اين.داد خاتمه خود زندگي به بلند ساختمان يك از پريدن
هيچ و بود بهنفس اعتماد با و سرزنده دانشآموزي دختر ،
.بود نگذاشته جاي به خود از خودكشي علت مورد در يادداشتي
را او خودكشي علت يقين ، طور به كس هيچ اينكه وجود با
نمرات "لي" كه كردند اظهار مدرسه مسئولين اما نميداند ،
تقريبا كشيها خويشبود كرده كسب عملي امتحان در را بدي
.است درآمده تايوان بهار فصل مراسمهاي از بخشي صورت به
در موجود بحران نشانگر متوفي ، به مربوط عبادي مراسم
اتفاقي چه.است منطقه اين اطراف مدارس اداره سامانه
بچههايشان كه موضوع اين از هميشه آسياييها است؟ افتاده
بچههاي.ميباليدند خود به كردهاند ، تربيت خوبي به را
بالاترين خود ، مصمم والدين انگيزه به توجه با آسيايي
دست به علوم و رياضي جهاني رقابتهاي در را نمرات
سنگاپور ، حتي و چين تا ژاپن از اكنون اما.ميآورند
و فشار تحت چنان بچهها كه ميشوند متوجه كشورها مسئولان
خوبي به كه دادهاند امتحان آنقدر و هستند شديد اضطراب
چيزي "اطلاعات عصر" و نميشوند آماده "اطلاعات عصر" براي
مربيان.است تفاوت داراي خلاقيت و تفكر آن در كه است
كرهاي دانشآموز يك از.دارند مشابه شكايتي اصلاحطلب ،
يك از يا بنويسد خلاقيت با را مقالهاي بخواهيد
مطرح برانگيز جنجال سئوال يك كه بخواهيد ژاپني دانشآموز
سئوالي كه بخواهيد هنگكنگي دانشآموز يك از يا و كند
.بپرسد
بلندپايه مقام يك كه "محبوباني كيشور" قبل سال دو
عنوان كنفرانس در را برانگيز جنجال سئوالي است ، سنگاپوري
مهمي چالش كه "كنند؟ تفكر ميتوانند آسياييها آيا":كرد
سنگاپور رهبران.آورد پديد را نفس به اعتماد عدم از
نظم كه اين و آسيايي ارزشهاي مزاياي درباره سال ساليان
سبك به آزادي از بهتر آسيايي مشابه دولتهاي و مدارس در
در روش آن اما كردهاند ، ايراد سخناني ميكند ، عمل غربي
به روسايشان كه آورده پديد كارآمدي و مطيع كارگران آسيا ،
براي رضايت و خوشحالي با كشورها.ميكنند فكر آنها جاي
مدارس ساختمانهاي حتي و آسمانخراشها و توليد خطوط
مدرن روشهاي توسعه براي اما كردهاند ، سرمايهگذاري
.ميدهند خرج به حساسيت حرفهمند معلمان آموزش و تدريس
كه شده گرفته ناديده آنقدر آسيا مدارس كه اين نتيجه
فرط از كه نيمهوقت كلاسهاي در كشورها بعضي در بچهها
دانشآموزان.ميكنند شركت است ، تركيدن حال در شلوغي
هستند خستهكننده جوابهاي كردن حفظ درگير حدي به آسيايي
.ندارند را تفكر يادگيري فرصت كه
امتحانات ، كه رسيدهاند نتيجه اين به آسيايي كشورهاي بعضي
ايجاد باعث تايوان در دموكراسي.است امور اين اصلي علت
اين شده ، استبدادطلب قديمي مدارس مورد در عمومي بحثهاي
امتحان خفقانآور سيستم اين سال 2002 تا دارد قصد كشور
نااميدي باعث زيرا بگذارد ، كنار را دانشگاهها ورودي
تنها دهه ، چندين طي ورودي امتحان.است شده دانشآموزان
و بود تايواني نوجوانان سرنوشت تعيينكننده عامل
در مطالب كه عصرانهاي مدارس در سال دو حدود دانشآموزان
خود تا ميكنند تحصيل ميشود ، تدريس فشرده صورت به آنجا
قبول امتحان در آنها اگركنند آماده امتحان براي را
سال طول در زياد پشتكار يا كلاس در خوب رفتار حتي نشوند ،
جيمز" كه هنگامي گذشته سال.باشد جبرانكننده نميتواند
شدت به نشد ، قبول ورودي امتحان در ساله نوزده "كوآن
تماموقت صورت به تا كرد رها را بسكتبال وي.شد سرخورده
واقعا":ميگويد او.شد قبول كار اين با و بخواند درس
چندين طريق از درآينده دانشگاه به ورود."بود سخت بسيار
:از عبارتند امتحانات اين كه شد خواهد تعيين امتحان
و خاص زمينههاي در استعداد امتحان معلم ، نامه توصيه
امريكا در كه "استاندارد پيشرفت آزمون" به شبيه امتحاني
و تجزيه براي را دانشآموز توانايي و ميشود برگزار
يكسري باعث تغييرات اين.ميكنند ارزيابي اطلاعات تحليل
نگرانند تايواني والدين از بعضي.ميشود جديد نگرانيهاي
حدودي تا سيستم اين استاندارد ، آزمون يك بدون كه
كميتههايي مترقي ، مدارس بعضي.كرد خواهد عمل غيرمنصفانه
بر تا ميدهند تشكيل معلمها و والدين از متشكل را
مقابل در را روابط وجود عدم و كنند نظارت توصيهنامهها
تايپه والدين انجمن منشي "سيوچي لاي".كنند تضمين ضوابط
و تبعيض نظير مشكلاتي نگران ما البته":ميدارد اظهار
بيشتر خود حقوق به تايوان كارگر طبقه اما هستيم ، امتياز
خود گفته به كه معتقدم من و ميگذارند احترام بيشتر و
".كرد خواهند عمل
كنار را دانشگاه سخت امتحان كه گرفته تصميم جنوبي كره
غرق فئوداليسم سنتهاي در كه قديمي سيستمهاي اما.بگذارد
دموكراسي ورود رغم به ميروند ، بين از سختي به شدهاند ،
كاري براي مجوز تنها دانشگاه ، نمره هم هنوز كره ، به
كه دارند سعي كرهاي والدين.است احتمالي يا اميدبخش
انجمن.دهند رشوه معلمها به پول از پر پاكتي با مرتبا
و شد شناخته رسمي طور به بار اولين براي اخيرا معلمها
در دموكراسي از كه است اصلاحطلب موسسهاي انجمن اين
رشوه عليه انجمن اين مسئولين.ميكند دفاع مدارس
.است نابودي شرف در ارتشاء و دادهاند انجام اقداماتي
اين از والدين استاندارد ، آزمون يك فقدان دليل به اما
و سرمايهدار خانوادههاي شانس آينده ، در كه نگرانند
بيشتر دانشگاه به بچههايشان فرستادن براي رابطهدار ،
اظهار كره آموزش پيشرفت موسسه در "ايميونكي".بود خواهد
در دانشگاه ورودي امتحان جديد نظام سيستم":كه ميكند
ارتشاء و فساد ايجاد باعث مجددا نشدن برگزار صحيح صورت
".شد خواهد مدارس در
شبه يك ميتوانند تئوريك ، آموزشي اصلاحات و تغييرات
رغم به جنوبي كره كلاسهاي در.شوند واقعيت به تبديل
همان تدريس ، كردن مدرنتر جهت اقدامات از مجموعهاي اعمال
تنبيه دليل به معلمي اخيرا.حكمفرماست استبدادي روش
پليس اداره به و دستگير مسئولين ، شدن مطلع و بچهها بدني
ارائه جديدي پيشنهادهاي اخيرا آموزشي ، مقام يك.شد برده
سانتيمتر از 60 بلندتر چوبهاي از:از عبارتند كه كرده
كه صورتي در فقط را بدني تنبيه نكنيد ، استفاده
را بچهها و دهيد انجام نبينند ، را آن ديگر دانشآموزان
تنبيه نيست ، خطرناك و حساس كه بدن از قسمتهايي در فقط
.كنيد
كه مدارسي به تحصيل براي كرهاي دانشآموزان از بسياري
معلم يا و ميروند است ، فشرده صورت به آنجا در تدريس
.نميخوابند شبانهروز در ساعت از 4 بيش و ميگيرند خصوصي
براي ميانبر راه يك مانند كشورها از بعضي در كامپيوتر
و درازمدت برنامه يك مالزي كشور.ميكند عمل مدرن آموزش
مدارس تمام به اينترنت و كامپيوتر معرفي براي را جدي
.است كرده آغاز
سختافزارها ، كردن فراهم" مالزيايي وكيل يك از نقل به
كه است نرمافزارهايي كار ، دشوار قسمت اما است ، آسان
كه ميكند اظهار گلهمندانه او ".وادارد تفكر به را مردم
"انديشيدن جهاني" مورد در حقوق رشته اخير فارغالتحصيلان
در مهم بسيار امري اين.نيستند عقيدهاي هيچ داراي
برنامهريزي با بايد روزها اين كه است حقوقي شركتهاي
استخدام.كنند كمك خود موكلان به استراتژيك و مالي
را خاصي وظايف و كارها ميتوانند فقط جوان ، شوندگان
فكر اطلاعاتشان از فراتر نميتوانند اما دهند ، انجام
.كنند
و ميفهمد را نظري تدريس گذاشتن كنار لزوم مالزي ، كشور
تا ميدهد ارائه دانشآموزان به را جديد آزاديهاي
.بياموزند خود خواسته طبق را چيزهايي
است ، دخيل آموزشي اصلاحات تعيين امر در كه بازرگان يك
يك خوردن با را كار آينده ، در دانشآموزان":كرد ابراز
.گفت نخواهد "نه" آنها به كس هيچ و كرد خواهند شروع دسر
محافظهكار ، والدين اما ".است غيرمتدوال نيز قديمي روش
جديد ، آزاديهاي و فنآوري مبادا كه هستند اين نگران
فيلمهاي و تصاوير نظير خطراتي معرض در را بچههايشان
و آموزش وزير ،"رزاك نجيب".دهد قرار اينترنت مستهجن
انقلابي جامعهاي ، در وقتي":گفت نيوزويك مجله به پرورش ،
.ميهراسند تغييرات از مردم -است انقلاب يك اين و -دهد رخ
سيستم يك داراي بايد و داريم محدود انتخاب حق ما اما
اين غير در آورد ، پديد خلاق كارگران كه باشيم آموزشي
".خورد خواهيم شكست صورت
براي را طرحي تا است تلاش در هم هنوز "هنگكنگ" كشور
كمتر بچههاي.بيابد خود ناكافي مدارس وضع بهبود
به اغلب معلم ، و درس كلاس كمبود دليل به سال ازدوازده
سرمايهگذاري حال در دولتميبينند آموزش وقت نيمه صورت
را دانشگاه ورودي امتحان دارد قصد و است كامپيوتر روي بر
اين اماكند متوقف است ، مردودي يا قبولي اساس بر كه
خود استعمار از پس جديد هويت به هنگكنگ تلاش با مدارس
برنامه ، اجرايي مدير رياست به امر مسئولين.رسيدهاند
اظهار ميهنپرستانه اقدام يك در "هوا تانگچي" يعني
.نيازمندند چيني زبان و فرهنگ به هنگكنگ مدارس كه كردند
و انگليسي از تركيبي كشور ، اين مدارس در گذشته ، سال تا
تدريس به تصميم "تانگ".ميشد تدريس ناقص طور به چيني
معتقدند معلمان ، بسيارياز عوض ، در.گرفت چيني زبان مجدد
كند استخدام را بيشتري انگليسي معلمهاي بايد هنگكنگ كه
سنگاپور نظير رقبايي با تا كنند كمك كشور اين به آنها تا
.كنند برابري
آسيا ، مدارس در سستي ايجاد دليل به "كنفوسيوس" كردن سرزنش
بازگرديم ، ميلاد از قبل چهارم قرن به اگر.است آسان كاري
اما ميدهم ، انتقال من":گفته چيني فيلسوف كه ميبينيم
نبود ، ابداع آموزش ، از هدف وي ، عقيده به ".نميكنم خلق
توسعه پيشين "طلايي عصر" در كه بود عقايدي تهذيب بلكه
:بود مراتب سلسله اساس بر جهان معمولي نظم.بود يافته
به دانشآموزان ميگذاشتند ، احترام پدرها به پسرها
استبداد امپراتور از مردم و ميگذاشتند احترام معلمها
بر عبادي مراسمميكردند اطاعت خود خواه نيك ولي طلب
توانايي و -تفكر بدون كردن حفظ و ميكرد حكمفرمايي زندگي
موفقيت سبب كه بود چيزي تمام -رسمي امتحانات در شدن قبول
.ميشد
حفظ از كار اين كه ميدانستند هميشه آسيا ، نخبگان البته
واقع موثرتر مدرن ، دنياي در آن ساختن براي مطالب كردن
تحصيل براي را خود بچههاي كه است دليل همين به و ميشود
اكثر و هشتاد دهه طول در.ميفرستند و ميفرستادند غرب به
بزرگ مهماني يك مانند آسيا ناگهاني ترقي نود ، دهه سالهاي
نكرده فكر فردا براي شدن آماده لزوم به كس هيچ كه بود
اين از چيز هر از بيش ژاپني دانشآموزان احتمالابود
آسيا ، اضمحلال متعاقب.شدهاند خاطر رنجيده كوتهنظري
تفكر بدون يادگيري دسترس ، غيرقابل آرزوهاي واسطه به آنها
سرخورده قدري به امتحانات ، در شدن قبول براي فشار و
بالا شدت به مدرسه از گريز و خشونت ميزان كه ميشوند
.ميرود
تغييرات بدون نميتوانند آموزشي اصلاحات و تغييرات
وضع كه همچنانباشند آن نظير مشكلاتي حلال اجتماعي ،
كه شد خواهند مجبور كشورها مييابد ، بهبود آسيا اقتصادي
بازديد بدون ميتوانند آنها.دهند انجام سختي گزينشهاي
را نامرغوب كالاهاي و روند پيش خود ، اجتماعي موسسات كلي
را خود توجه آسياييها اگر اما.كنند توليد مدتي براي
شروع مدارس از كار اين كه كنند كردن حفظ نرمافزار معطوف
خواهند كشف مجددا ميدانستند ، كه را چه آن آيا ميشوند ،
در بهار و كنند فكر ميتوانند آسياييها البته كرد؟
نخواهد برنج محصول از مهمتر چيزي شخص ، هر براي تايوان
.آورد
نيوزويك:منبع
حيدري عليرضا:ترجمه
آزمونتبيين آموزشوپرورش وزارت سوي از
برگزار (ع)علي حضرت سيرهتربيتي و انديشه
ميشود
حضرت تربيتي سيره و انديشه تبيين" غيرحضوري دوره آزمون
(ع)علي امام سال مناسبت به امسال بهمن جمعه 28 "(ع)علي
.ميشود برگزار كشور سطح در
مناسبت به پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
رهبر سوي از قبل سال (ره)خميني امام تولد سال يكصدمين
گرديد نامگذاري (ره)خميني امام سال عنوان به انقلاب معظم
نيروي آموزش و معلم تربيت كل اداره راستا اين در و
غيرحضوري ساعته دوره 100 برگزاري به اقدام انساني ،
هدف با "(ره)خميني امام وانديشههاي افكار تبيين"
بزرگوار آن متعالي انديشه فياض چشمه از بيشتر بهرهگيري
از نفر و 762 هزار دوره 343 اين در كه كرد كشور سراسر در
و سطحمناطق در نفر و 1380 كردند شركت استانها همه
قرار تشويق و تقدير مورد استانها سطح در نفر تعداد 116
.گرفتند
آموزش كاركنان كليه نيز جاري سال در گزارش ، اين اساس بر
تربيت مراكز دانشجويان غيررسمي ، و رسمي از اعم پرورش و
آزمون در ميتوانند فرهنگيان عالي آموزش مراكز و معلم
به منوط غيررسمي افراد گواهينامه صدور و كنند شركت فوق
افراد خدمت ضمن گواهينامه صدور و است آنها رسمي استخدام
.است آزمون نمره درصد حداقل 60 كسب به منوط رسمي
طبيعت با تنگنظري و تعصب :دكترمعين
دارد تعارض تحقيق
و تحقيقات علوم ، وزير معين مصطفي دكتر:فرهنگي علمي گروه
-آموزشي معاونان مشترك نشست ششمين در سخناني در فناوري
فرديت و فردگرايي فرهنگ:گفت اجرايي دستگاههاي پژوهشي
منجر غيرسازنده رقابتهاي و تعصب تنگنظري ، به جامعه در
و علم طبيعت با تعصبها و تنگنظريها گونه اين و ميشود
.دارد مغايرت علمي توسعه
-آموزشي معاونان و نيرو وزير حضور با كه شده ياد جلسه در
شد ، برگزار نيرو پژوهشگاه در اجرايي دستگاههاي پژوهشي
منابع و تجهيزات اعتبارات ، و بودجه مشكل:گفت علوم وزير
چند هر تحقيقاتي ساختارهاي نارسايي و محقق كمبود علمي ،
ولي ميگذارد ، منفي تاثير تحقيقات رشد روند بر كه
.است "تحقيق فرهنگ" فقدان ايران در تحقيق مسئله مهمترين
و علوم ، تحقيقات وزارت جديد ساختار تشريح با معين دكتر
فرهنگي واسط نهادهاي مهمترين از را دانشگاهها فناوري ،
.هستند جامعه مختلف بخشهاي دهنده پيونده كه دانست
امناي هياتهاي جلسه سومين در معين دكتر همچنين
علوم وزارت اينكه بر تاكيد با اصفهان منطقه دانشگاههاي
بورسيه اعطاي به كارشناسي مقطع در هنر رشتههاي در فقط
نياز لحاظ به علوم وزارت:گفت كرد خواهد اقدام تحصيلي
كارشناسي مقطع در كشور ، در هنري رشتههاي توسعه به مبرم
كارشناسي عالي دورههاي براي را دانشجويانممتاز نيز
.كرد خواهد بورسيه خارج و داخل تخصصي دكتراي و ارشد
حضور با كه اصفهان منطقه دانشگاههاي امناي هيات جلسه در
روساي و امنا هيات عضو شخصيتهاي ساير و اصفهان استاندار
و مديريت سازمان نماينده و يادشده دانشگاههاي
دانشگاه جديد تشكيلات و سازمان شد برگزار برنامهريزي
اصلاحات حقالتدريس ، آئيننامه ماده 2 اصلاحات شهركرد ،
نحوه و علمي هيات اعضاي استخدامي آئيننامه ماده 9
مشاوره دفاتر پارهوقت مشاوران حقالزحمه پرداخت
.گرفت قرار وتصويب بررسي مورد دانشجويي
دانمارك دولت سوي از شايسته اقدام يك در
بازگردانده ايران نفيس و تاريخي اثر 13
شد
اقدامي در دانمارك پادشاهي سفارت:فرهنگي علمي گروه
مسئولين حضور با يكشنبه ديروز عصر كه مراسمي طي و شايسته
ميراث سازمان اسلامي ، ارشاد و فرهنگ خارجه ، امور وزارت
برگزار ايران ملي موزه در خارجي سفراي از جمعي و فرهنگي
دوم هزاره اواخر) آهن عصر به متعلق سفالين شيء قلم شد 13
اهدا موزه اين به را (ميلاد از پيش اول هزاره اوايل و
.كرد
فرهنگي ميراث سازمان رئيس بهشتي سيدمحمد مراسم اين در
كه را ميلادي آغاز 2001 روزهاي با اتفاق اين تقارن كشور
:گفت و دانست مغتنم است ، گرفته نام تمدنها گفتگوي سال
سياسي نمايندگي يك سوي از بار نخستين براي اقدام اين
.ميگيرد صورت ايران اسلامي جمهوري در مقيم خارجي
به فرهنگي و تاريخي اشياي اهميت و ارزش به اشاره با وي
كوشش ، تلاش ، ميتوان آن قاب از كه پنجرههايي مثابه
حيات از دورهاي در را بشر تمدنسازي فرهنگ خلاقيت ،
شناسنامههاي منزله به آثار اين:كرد ، افزود مشاهده
براي را فرهنگي-تاريخي هويت از گوشهاي كه هستند فرهنگي
.ميكند بازگو جامعه آن در مختلف جوامع و اقوام
صرفا تاريخي-فرهنگي اشياي كه نكته اين يادآوري با بهشتي
داشته وجود خود مادري سرزمين در فيزيكي مفهوم به نبايد
در شيء آن استقرار با كه كرد اميدواري اظهار باشد ،
دارد ، تعلق آن به شيء كه پژوهشي و علمي فرهنگي ، منظومه
.ميگيرد قرار توجه مورد نيز
خارجه امور وزير معاون خرازي صادق مراسم اين در همچنين
تعاملات عنوان به دانمارك كشور شايسته اقدام اين از
فرهنگي و علمي شخصيتهاي و دولتها و ملتها ميان سازنده
تنها نه "دانمارك" شايسته اقدام اين:افزود و كرد ياد
گذاشت ، جاي به كشور ديپلماسي دستگاه در را سترگي تاثير
ثبت به كشور و موزه اين تاريخ در را دانمارك نام بلكه
.رساند
"آندرسن هوگواوسترگارد" مراسم اين ادامه در همچنين
:گفت سخناني طي ايران ، اسلامي جمهوري در سفيردانمارك
بين همكاري مهم زمينههاي از ميتواند باستانشناسي
سابقهاي از دانمارك و ايران مورد در كه باشد كشورها
رابطه به ميتوان آن طريق از و است برخوردار قديمي
مراسم اين ابتداي در.برد پي كشور دو تاريخي قدمت همكاري
يكي:گفت سخناني طي ايران ملي موزه رئيس كارگر محمدرضا
درباره كه اروپائي معتبر و مهم سفرنامههاي نخستين از
دانمارك كشور از اولناريوس آدام شده ، توسط نگاشته ايران
است رسيده چاپ به سال 1647 ودر نوشته
|