تسامح و تساهل سياست :ترقي حميدرضا
فرهنگيدولتازعواملموثردرپديدآمدن
است زنجيرهاي قتلهاي
دانشآموزان رواني بهداشت
با زنجيرهاي قتلهاي پرونده :منتجبنيا
نميكند پيدا خاتمه فعلي صادره احكام
كرد غذا اعتصاب زيدآبادي احمد
بازجويي امروز آزادي پيام مديرمسئول
ميشود
شد منتشر شورا هفتهنامه
گرفت قرباني سه يخزده استخر رشت شهر در
آفريقا خيابان در زن يك جسد كشف
يك بناي ريزش در رايانه هنرجوي 4
شدند آموزشگاهزخمي
همسر با زنان مشاركت امور مركز مسئولان
كردند ديدار
(ره)خميني امام
دولتها از مطبوعات بينالمللي موسسه
كنند تضمين را مطبوعات آزادي خواست
پيراموننشريات پژوهشي گزارش ترين تازه
شد منتشر عامهپسند
شكايتش وضعيت شدن روشن تا شمسالواعظين
نميكند شركت دادگاهي هيچ در
تسامح و تساهل سياست :ترقي حميدرضا
پديدآمدن در عواملموثر از فرهنگيدولت
است زنجيرهاي قتلهاي
در خرداد دوم از بعد زنجيرهاي قتلهاي :اجتماعي گروه
اين پيامدهاي پاسخگوي بايد دولت طبيعتا و رخداده كشور
.باشد حادثه
موتلفه جمعيت مركزي شوراي عضو و سياسي دبير ترقي حميدرضا
اظهار مطلب ، اين بيان ضمن ايسنا با گفتوگو در اسلامي
قضائيه قوه زنجيرهاي ، قتلهاي پرونده فصلالخطاب:داشت
تا نيز ما بنابراين شده ، صادر هم اوليه احكام و است
احتمالي تغييرات يا تجديدنظر منتظر احكام ، شدن نهايي
احكام ، شدن نهايي و بيشتر توضيحات با البته.ميمانيم
شود روشن و باز مردم براي موضوع امكان ، حد تا است شايسته
اين نكته مهمترين جهت هر بهدهند پاسخ دولتي مسئولان و
اين آمدن پديد موجب كه زمينههايي و بسترها كه است
.گيرد قرار بررسي و دقت مورد شده حوادث و ديدگاهها
سوي از قتلها علت بيان در موتلفه جمعيت مركزي شوراي عضو
سياستهاي اول درجه در:داشت اظهار عاملان ، و آمران
افكار مروجان و نويسندگان به نسبت تسامحي و تساهلي
موثر عوامل از يكي ميتواند جامعه در دين مخالف و سكولار
عواملي طبيعتا و باشد نگرش و تحليلها اين آمدن پديد در
اگر كردهاند ، اقدام آمران نظرات نقطه اجراي به نسبت كه
خلافي كار قضاوتشان براساس كه نبودند باور اين بر دقيقا
.نميزدند اقداماتي چنين به دست شده ، انجام مقتولان توسط
كنيم جلوگيري كشور در زمينههايي چنين بروز از بايد لذا
در تحليلها اين كه برسد بهجايي شرايط كه ندهيم اجازه و
.جابيفتد جامعه
:كرد خاطرنشان قتلها آمران براي صادره احكام مورد در ترقي
به بلكه نبوده ، شرعي نظريه براساس عاملان و آمران اقدام
قضاوت نيز قاضي لذا.بازميگردد آنها امنيتي مسائل تشخيص
قانون طبق حادثه عاملين و آمرين اقدام براساس را خود
.است داده انجام
دانشآموزان رواني بهداشت
مي كمك افراد به كه است هنري و دانش رواني بهداشت :اشاره
بتوانند عاطفي و رواني صحيح روشهاي ايجاد با تا كند
از خود مشكلات حل براي و نموده حاصل سازگاري خود بامحيط
نداشتن تنها رواني بهداشت در.نمايند اقدام مطلوب راههاي
افراد بايد مناسب رواني بهداشت نيست ، كافي بيماري علائم
به را خود رواني و جسمي تاتوانائيهاي سازد قادر را
افراد بين ازتعامل ناشي استرسهاي از رسانيده ، حداكثر
هماهنگ و بارور اقتصادي -اجتماعي زندگي" كرده ، جلوگيري
.باشند داشته "محيط با
به كه افرادينعمتهاست بالاترين زمره در رواني سلامت
ذهني عقبماندگيهاي و رواني بيماران با انحاء از نحوي
است بديهي.دارند كامل اعتقاد امر اين به دارند سروكار
يك مخصوص ميزند برهم را افراد رواني بهداشت كه عواملي
شامل را جامعه طبقات تمام و نبوده خاص طبقه يا و قشر
براي رفتاري و رواني بيماريهاي به ابتلا امكان و ميگردد
آينده و فعلي نسل مرتبا خطر اين و دارد وجود جامعه همه
.ميكند تهديد را
تشكيل دانشآموزان را جامعه اعظم قشر كه آنجايي از
بود ، خواهند آنها نيز جامعه آيندهسازان و ميدهند
قرارداد بررسي مورد را دانشآموزان رواني بهداشت بايستي
تا نمود ريشهكن مدرسه و خانه محيط در را ناهنجاريها و
.بهوجودآيد سالم جامعهاي
.ميگذرد ازنظرتان كه است شده تهيه خصوص اين در ذيل مطلب
خانه محيط
عرصه پابه آنجا در كودك كه است اولينمكاني خانه محيط
بزرگ مادر ، و پدر) پرورش و تربيت با و وجودمينهد
تربيت نظر از محيط آن در مادر و پدر اگر كه (ميشود
پيدا اختلاف نيز خودشان و باشند نداشته تفاهم فرزندانشان
در و بود خواهد محبت و عشق بدون و سرد خانه محيط كنند
تاثير كودك رفتار و دراخلاق زندگي اوايل همان از نتيجه
خواهد مواجه خطر با را او رواني بهداشت سلامتي و گذاشته
مهمترين كه دارند متعددي نيازهاي كودكان البته.كرد
مادر و پدر طريق از بار نخستين براي كودك.است آنهامحبت
احساس اين اگر ميشود ، آشنا محبت با خانواده افراد وساير
مكانهايي در و ديگر صورتهاي به كودك نشود برآورده او در
اگر.پرداخت خواهد آن جستجوي به خانواده از غير به
را لازم و كافي توجه شما به نسبت فرزندانتان كه ميبينيد
مفهوم ميدهند پاسخ شما به خشونت و عصبانيت با و ندارند
چنين ندارد ، وجود محبت خانواده افراد بين كه است اين آن
اما.كند جستجو خود همسالان بين را محبت است ممكن فردي
احساس ميشود سيراب والدينش محبت و عشق توسط كودك وقتي
مثبتي ديد با بنابراين و دارد تعلق گروهي به كه ميكند
و احترام به نياز عشق بعداز.ميكند نگاه جامعه به
مرحله آخرين در ميگيرد ، شكل او در خودشكوفايي و عزتنفس
كه خود انساني پاك فطرت به بتواند كه است آن نيازمند
و ببخشد عيني جنبه است گذاشته وديعه به وجودش در خداوند
موثر اين و كند آشكار را خود سازنده و مثبت تماميت
هنگام اين در.مذهبي تعاليم از بهرهگيري با مگر نميشود
يك عشق درواقع نيست ، هدف عشق كه ميشود متوجه او كه است
و شناخت از ميتواند آن بهوسيله كه وظيفهاي.است وظيفه
احساس براي است وسيلهاي عشق.شود برخوردار بهتري منطق
بذكرالله الا) تنهايي از دوري و فكري آرامش و امنيت
با.قلبهاست آرامش مايه خدا ياد كه (تطمئنالقلوب
فعاليت ميتواند فرزندتان محبت ، و عشق نياز برآوردهشدن
و شود نايل دستاوردهايي به و دهد انجام اجتماعي سازنده
همگي كه برسد پيشرفتهايي به معنوي و مادي زمينههاي در
.است خودشكوفايي آن خدمت در اينها
تغذيه
.است برخوردار خاص اهميت از خانه محيط در مناسب تغذيه
اصلي نقش اطفال طبيعي تكامل و رشد پيشبرد در مناسب تغذيه
امر اين زندگي ابتدايي سالهاي در ميان اين در دارد ، را
مغزي رشد درصد بهطوريكه 70 ميكند ايفا را مهمتري نقش
پس ميشود ، تكميل سالگي هفت تا آن درصد و30 سالگي تا 3
در كه نيست پوشيده كسي بر سنين اين در تغذيه موضوع اهميت
.دارد تاثير كودكان روان بهداشت سلامت
مدرسه محيط
عوامل خانوادهاست بزرگترازجامعه جامعهاي كه مدرسه
.دارند كودك در موثري نقش آن انساني عوامل و فيزيكي
گرما ، و سرما ايمني ، وسايل و ابزارها:مانند فيزيكي عوامل
مانندعزت انساني عوامل.محيط آرامش و آمد و رفت وسايل
موفقيت دانشآموز ، با مدرسه محيط سازش معلم ، رضايت و نفس
و ادراكها نگرشها ، برونگرايي ، و درونگرايي تحصيلي ،
.تعارفها
انساني عوامل
خود براي شخص كه است احترامي و ارزش نفس عزت:نفس عزت
رفتارها ، از شخص هر ارزيابي ازطريق نظر اين كه است قائل
آنها در كه ميباشد فرد اجتماعي وموقعيت هوش ظاهر ،
نشدن حساس رقابتها ، رفتن بالا خطرات ، از نترسيدن ميتوان
يعني.برد نام را والا اهداف داشتن و ديگران انتقاد به
او در عزتنفس ميخورد شكست دفعات به كه دانشآموزي
موفقيت با يعني است ، صادق نيز برعكس ميآيدو پايين
و مديران كه است اين.ميرود بالا او عزتنفس پيدرپي
را رقابتهايي بايستي خود دانشآموزان براي معلمان
و آورند بهدست موفقيتي بتوانند كه آورند بهوجود
دانشآموز شكست نبايد معلم.رود بالا نيز آنان عزتنفس
او عزتنفس و بكشد او رخ به روز هر دهدو جلوه بزرگ را
روان بهداشت در معلم منفي يا مثبت نگرش.بياورد پايين را
به نگرشي اگر.است موثر بسيار مدرسه محيط در دانشآموز
بالا رفتار و اخلاق خلاقيت و كارآيي باشد مثبت عملكرد
غيبت نه و ميگويد دروغ نه دانشآموز يعني ميرود ،
نگرش اگر ليكن ميآيد ، بهوجود ناهنجاري نه و ميكند
در ميكند ، عمل برعكس و يافته كاهش او كارآيي باشد منفي
.ميافتد بهخطر روانياو سلامتي نتيجه
مورد در كه ديگري موضوع:گرايي برون و گرايي درون
برونگرايي و درونگرايي دارد بيشتري اهميت دانشآموزان
.گوياست و رسا غيركلامي و كلامي رفتار با برونگرايي.است
همراه خجالت با توام و نارسا رفتارهاي با درونگرايي
ميكند ، دل درد همه براي برونگراست كه دانشآموزي.است
اجتماعي روابط زود خيلي ميريزد ، بيرون دارد دردل هرچه
ميشود دوست بهراحتي و است خندان و شاد ميكند ، برقرار
زندگي در و بخواند درس خوب ميتواند رفتارها اين با و
ولي.باشد مفيدي فرد خويش وطن براي و بوده موفق
روابط بهراحتي و ميرود فرود خود در درونگرا دانشآموز
زيادي دوستان مدرسه محيط در نميكند ، برقرار اجتماعي
سلامتي بر ناهنجار رفتارهاي اين درنتيجه نميآورد بهدست
دانشآموز بنابراين.داشت خواهد تاثير او بهداشترواني
و بوده سرزنده خانه در همچنين و مدرسه محيط در برونگرا
محيطها آن در درونگراها ولي خواهدداشت بيشتري بازده
.داشت خواهند كمتري بازده و بوده ساكت و آرام
شخصيت حفظ و گذاشتن احترام:كودك شخصيت حفظ و احترام
پيامبر چنانچه.است برخوردار والايي اهميت از كودك
"آدابكم احسنوا و اولادكم اكرموا":ميفرمايند (ص)اكرم
پسنديده روش و آداب با و كنيد احترام خود فرزندان به)
همه به (ص)اكرم پيامبر كه است سفارشي اين (.كنيد معاشرت
در كنند عمل چنين اگر كه نموده مربيان و مادران و پدران
كه كساني بنابراين.شد خواهند خوشبخت آخرت و دنيا
آموزش به بايد قطعا بپرورند باشخصيت فرزند ميخواهند
مادراني و پدران كنند ، عمل (ص)اكرم رسول عالمانه و عميق
و زشت رفتار با و نميكنند احترام را خود فرزندان كه
نميتوانند ميپردازند آنها تحقير و توهين به خود ناپسند
همين بهخاطر و كنند تربيت باشخصيت و ارزشمند فرزنداني
كه.هست مربيان و مادران و پدران بردوش بيشتري مسئوليت
.نكنند تحقير را فرزندانشان و نموده دقت خيلي برخوردها در
چه و خانه در چه رفتارها و اعمال كه بدانيم هم را اين
و ميگذارد تاثير كودكان در گفتارمان از بيشتر مدرسه در
ميكند زندگي آنجا در كه محيطي اثر بر كودك رفتار چگونگي
بدن حركتي-عصبي سيستم پاسخ رفتار ، اصولا.ميگيرد شكل
ساير همانند سيستم اين تكامل و ميباشد خاص تحريك به
اما است ، ژنتيك عوامل تحتتاثير عمدتا بدن سيستمهاي
است اين رفتار تكامل بر محيط اصلي اثر كه داشت توجه بايد
اصل برطبق.دهد تغيير را طبيعي الگوي ميتواند كه
روي از رواني پديده هيچ فرويد نظريه در رواني جبرگرايي
رواني حوادث براساس بلكه نميدهد ، روي اتفاق يا شانس
ايجاد در موثر عوامل از يكي پسميشود تعيين قبلي
چنين كه است يادگيري بحث آنها تكامل با رواني پديدههاي
و ميگيرد شكل محيط براثر عمدتا رفتار كه ميكنند عنوان
يك اجتماعي عواقب و انتظارات تغيير و دستكاري با ميتوان
رفتارهاي مقابل در و تعديل را ناپسند رفتارهاي رفتار ،
روندي شدن شرطي رفتار ، علم در.داد افزايش را پسنديده
محيط ، در دستكاري و تغيير با ميتوان آن طريق از كه است
موجود رفتار اينكه نتيجه.نمود تعديل و اصلاح را رفتاري
كودك به والدين طريق از بيشتر كه است سيستمي كودك يك در
انتظارات پياژه شناخت نظريه براساس.است شده القاء
ميان تفاوت از آنها فهم عدم از اغلب والدين غيرواقعي
الگوي در ميتوان كه ميگيرد منشا بزرگسال و كودك منطق
اين از بسياري متوجه كودك تغذيهاي رفتارهاي و تغذيه
.شد واقعيات
مدرسه عنوان به كه فضايي يعني مدرسه ، محيط:فيزيكي عوامل
كلاسهاي و سالن حياط ، ازقبيل ميشود آن وارد دانشآموز
زيباتر و تميزتر آنها از كدام هر اگر كه برد نام را درس
خواهد تاثير دانشآموز روحيه در باشد منظم و مرتب و
دانشآموزان براي مناسبي فضاي است بهتر بنابراين.گذاشت
اين تا شود فراهم اول كلاس دانشآموزان بخصوص
از تفريح هنگام به بتوانند جديد و خردسال دانشآموزان
.باشند مصون دانشآموزان ديگر اجتماعي تعرضات و حملات
طول تمام در بايستي معلمان و مربيان ناظمان ، صورت درهر
بيشتري مراقبت اول كلاس دانشآموزان از تحصيلي سال
با را خود بتوانند عزيزان اين كامل راحتي با تا بنمايند
ديگر و معلمان دبستان ، با و دهند تطبيق آموزشي محيط
سالهاي در كنند سعي نيز معلمان و بگيرند انس دانشآموزان
از را مدرسه در توبيخ و تنبيه مثل نفرت عوامل مدرسه اول
روان بهداشت سلامت در بجا و سالم برخورد كه ببرند بين
.دارد بسزايي تاثير كودكان
علاوه است ، اجتماعي فشارهاي مطلب آخرين:اجتماعي فشارهاي
آسيبهاي و محروميتها همچون عواملي مدرسه و خانه بر
گروهي ، فشارهاي و سلطه شغلي ، ناسازگاريهاي اجتماعي ،
انفعالي ، شخصيت تقويت نژادي ، برتريطلبيهاي و مقايسهها
به اخلاقي شجاعتهاي و صراحتها تهديد و تقبيح پرخاشگريها ،
و خصومت فرهنگ ترويج تزوير ، واليان و زور صاحبان توسط
عوامل ديگر از جامعه در نفساني لجامگسيختگي و خشونت
رفتارهاي و كمرويي تشديد اضطراب ، فزوني زمينهساز
بسيار عوامل و عوامل اين. باشد ميتواند گوشهگيرانه
رواني بهداشت سلامتي و ميدهند هم دست به دست ديگري
.مياندازند خطر به را كودكان
ومقتضيات كودك طبيعي خصايص بايد والدين اينكه نهايتا
او رواني و شخصيتي ساختار براساس و شناخته را او شخصيتي
بايد آنها دهند ، نشان واكنش و نموده تحليل را رفتارهايش
او با احترام و ملاحظه با نموده ، اجتناب كودك آزردن از
مطلوب الگوهاي و يافته رشد كودك تدريج به تا كنند رفتار
متناسب و مفيد آموزش و تجربه رواني ، و ذهني رشد سايه در
.گيرد شكل او در
مهدي
مرندي
با زنجيرهاي قتلهاي پرونده :منتجبنيا
نميكند پيدا خاتمه فعلي صادره احكام
ريشههاي داشتم اعتقاد نيز ابتدا از من :اجتماعي گروه
حجتالاسلام.نيست يافتن دست قابل زنجيرهاي قتلهاي
ايسنا ، با گفتوگو در رئيسجمهوري مشاور منتجبنيا رسول
كه است اين من اعتقاد:داشت اظهار مطلب اين بيان با
پيدا خاتمه احكام اين با زنجيرهاي قتلهاي پرونده
.نميكند
روال كاش اي:مبارزگفت روحانيون مجمع مركزي شوراي عضو
اين در بود ، صحيحتري و بهتر روال با منطبق امور ، اداره
راي بودن فصلالخطاب" بر مبني يونسي آقاي سخنان صورت
احكام متاسفانه اما بود درست "زنجيرهاي قتلهاي دادگاه
از را آمده بوجود ذهنيتهاي نميتواند دادگاه اين صادره
.ببرد بين از تاريخ حتي و امروز دنياي ما ، جامعه
استقلال قضايي دستگاه كه صورتي در:كرد تصريح منتجبنيا
و ريشهها همه به كه باشد اين آن قصد و هدف و داشته كامل
همه طبيعتا كند ، پيدا دست قتلها حادثه پشتپرده عوامل
است ، پذيرفتني شود ، صادر كه رايي هر و بوده طبيعي چيز
تبرئه يا و زندان قصاص ، احكام به اشكال نيز هماكنون حتي
حد در را افراد آن نقش لابد قاضي چراكه نيست ، متهمان
نبايد كه است اين مهم مسئله اما دانسته ، صادره احكام
علل و ريشه به بايد بلكه ميشد متوقف حد اين در احكام
مشاور.ميشد پرداخته گرفته صورت جنايات وقوع
شدن برگزار غيرعلني از انتقاد ضمن پايان در رئيسجمهوري
در ذهنيتي زمانيكه:كرد تاكيد زنجيرهاي قتلهاي دادگاه
آن با روشن و شفاف بسيار بايد ميگيرد ، شكل جامعه
با اما.شود پاك بهدرستي شائبه هرگونه تا شد روبهرو
نتيجه ذهنيتها آن تثبيت جز دادگاه ، كردن برگزار غيرعلني
.آمد نخواهد بهدست ديگري
كرد غذا اعتصاب زيدآبادي احمد
زنداني ، روزنامهنگار زيدآبادي ، احمد:اجتماعي گروه
پنج بند به اجباري انتقال پي در گذشته شب يكشنبه
به غذا اعتصاب در كه كرد اعلام اوين ، زندان (آموزشگاه)
.ميبرد سر
قاضي دستور به انتقال ، اين ميشود گفته ايسنا گزارش به
جرايم ويژه قضايي مجتمع شعبه 1410 رئيس مرتضوي ، سعيد
نگهداري جديد محل.است گرفته صورت دولت ، كاركنان
.ميبرند سر به آن در زنداني كه 24 است اتاقي زيدآبادي ،
اين ادامه زيدآبادي جسماني وضعيت نبودن مساعد به توجه با
.بود خواهد نگرانكننده بسيار روند
احمد:گفت همشهري با گفتگو در زيدآبادي همسر همچنين
قبلي بند به را او كه وقتي تا است كرده اعلام زيدآبادي
خواهد ادامه خود غذاي اعتصاب به نكنند منتقل بند 325 يا
.داد
بازجويي امروز آزادي پيام مديرمسئول
ميشود
مدير و امتياز صاحب سياوشاني بهرامي داود:اجتماعي گروه
در امروز صبح ساعت 10 تهران آزادي پيام روزنامه مسئول
.ميشود بازجويي تهران عمومي دادگاه شعبه 1413
تعداد همراه به امسال ماه ارديبهشت آزادي پيام روزنامه
را پيامآزادي روزنامه وكالت.شد توقيف نشريات از ديگري
.دارد عهده بر جداريفروغي محمدعلي
شد منتشر شورا هفتهنامه
عربي و فارسي زبان دو به شورا هفتهنامه:اجتماعي گروه
.شد منتشر
عربي صفحه و 4 فارسي آن صفحه كه 4 صفحه در 8 نشريه اين
.دارد اختصاص خوزستان به آن مطالب بيشتر و شده منتشر است ،
به و اجتماعي و فرهنگي -سياسي روش با نشريه اين
.ميشود منتشر صالحي حميدرضا مديرمسئولي و صاحبامتيازي
گرفت قرباني سه يخزده استخر رشت شهر در
يك يخزده سطح در بچه پسر دو بازي:همشهري خبرنگار - رشت
.گذاشت جا بر كشته سه طبيعي استخر
به ميكردند ، بازي استخر اين كنار در كه بچه پسر دو اين
فرو موجب يخ شكستن و رفتند آن يخزده سطح روي تدريج
يك همراه به كودكان از يكي پدر.شد آب در آنها افتادن
بودند ، شده استخر وارد آنان نجات براي كه تاكسي راننده
علت به هيچيك اما دهند ، نجات را كودكان از يكي توانستند
كه طاهري مظفر جسد.نشدند آب از خروج به قادر شديد سرماي
كودكان ، از يكي جسد و بود كشيده بيرون آب از را فرزندش
براي تلاش اما شد خارج استخر از آتشنشاني مامورين توسط
.ماند ثمر بي (تاكسي راننده) شريفي ساعي حبيب جسد يافتن
گذشته ، شب ساعت 11 حدود غواصي ، گروه يك كمك با سرانجام
.شد كشف نيز سوم جسد
اثر بر محل ، اهالي گفته بنابه طبيعي ، استخر اين
رها حفاظ بدون اما شده ايجاد ساختوساز براي خاكبرداري
.است شده
آفريقا خيابان در زن يك جسد كشف
نيمه ساختماني در زن يك جسد ديروز عصر:اجتماعي گروه
كشف انتظامي نيروي تجسس گروه توسط آفريقا خيابان در تمام
.شد
كه حالي در ديروز عصر مقارن ما خبرنگار گزارش به
و نقليه وسايل با را (جردن) آفريقا خيابان مسير شهروندان
كه شدند جمعيتي انبوه متوجه ميكردند ، طي پياده صورت به
به.كنند ترك را محل ميخواست آنها از انتظامي نيروي
گوني داخل در كه ميانسال بانويي جنازه عيني شاهدان گفته
ساختمان مجاورت در چالهاي داخل بود ، در شده پيچيده
يكي مشاهده از پس ميشود گفته.بود شده رها نيمهتمام
تحقيق نيروهاي انتظامي ، مراكز به او اطلاع و رهگذران از
بررسي و معاينه براي را جنازه و شده حاضر محل در تجسس و
كالبدشكافي از پس كردند ، منتقل قانوني پزشكي به بيشتر
و عامل دستگيري پيرامون قضايي تحقيقات و بررسي و مرگ علت
.ميشود دنبال آن عاملان يا
يك بناي ريزش در رايانه هنرجوي 4
شدند آموزشگاهزخمي
در رايانه آموزشگاه يك آموزش اتاق كف:اجتماعي گروه
دانشجوي و 4 ريخت فرو تهران غرب در معين استاد خيابان
.شدند مجروح آموزشگاه خانم
تا 35 خانم 18 بريزد 13 فرو اتاق كف آنكه از پيش لحظاتي
از زيادي عده كه بودند رايانه آموزش مشغول آن در ساله
.شوند خارج اتاق از سرعت به توانستند آنها
ايجاد حفره در رايانه دستگاه دو با همراه خانم دانشجوي 4
محل به كه آتشنشاني مامورين و افتادند اتاق كف در شده
اعزام بيمارستان به و خارج را آنها بودند ، شده اعزام
.كردند
همسر با زنان مشاركت امور مركز مسئولان
كردند ديدار
(ره)خميني امام
پيروزي سالگرد و فجر مبارك دهه آستانه در:اجتماعي گروه
مشاور شجاعي زهرا ديروز بعدازظهر اسلامي ، انقلاب
از چند تني و زنان ، مشاركت امور مركز رئيس و رئيسجمهور
مكرم بيت با زنان مشاركت امور مركز مديران و معاونان
ايران اسلامي جمهوري بنيانگذار (ره)خميني امام حضرت
.كردند ديدار
و ياد گراميداشت ضمن ملاقات اين در ايسنا ، گزارش به
شهداي والاي آرمانهاي با ميثاق تجديد و راحل امام خاطره
و زنان زمينه در انقلاب دستاوردهاي باره در اسلام ،
.شد نظر تبادل و گفتگو گذشته دهه دو در آنان وضعيت پيشرفت
وضعيت بهبود زمينه در تلاش تداوم ضرورت به نشست اين در
نظريات اسلام ، شريعت چارچوب در آنان مشكلات حل و زنان
حضرت مكرم همسر و شد تاكيد اساسي قانون و (ره) امام حضرت
.كردند دعا كشور زنان روزافزون توفيق براي امام
دولتها از مطبوعات بينالمللي موسسه
كنند تضمين را مطبوعات
آزادي خواست
دولتها از مطبوعات بينالمللي موسسه:اجتماعي گروه
عمومي انتشاراتي موسسههاي كار در دخالت از خواست
.كنند تضمين را مطبوعات آزادي و خودداري
بر داد قول هند پايتخت در خود نشست در موسسه اين
مانع عمومي انتشاراتي موسسههاي فعاليت در كه كشورهايي
.نمايد افشاء را آنها و نظارت كنند ايجاد
پنجاهمين پايان در شب دوشنبه كه قطعنامه يك در موسسه اين
به نسبت رسيد ، تصويب به نو دهلي در آن عمومي مجمع نشست
افزايش و اخبار كردن سياسي براي حكومتها فزاينده تمايل
.كرد نگراني ابراز انتشاراتي موسسههاي بر خود كنترل
دولتي سخنپراكني موسسههاي است ، آمده قطعنامه اين در
.شوند تبديل آزاد انتشاراتي موسسههاي به ميبايست
است شده خواسته ها دولت از همچنين قطعنامه اين در
مختلف رسانههاي به سنتي طور به كه را آزاديهايي
.شود داده نيز اينترنتي نشريات به ميدهند
ها رسانه نمايندگان آن در كه موسسه اين روزه سه نشست در
براي دولتها اقدام داشتند ، شركت جهان كشور از 50
از آن پخش و اطلاعاتي منابع به مردم دسترسي از جلوگيري
.است شده محكوم اينترنت طريق
اقدام هرگونه از ميخواهد دولتها از همچنين قطعنامه اين
مربوط اصل اجراي از جلوگيري و نگاري روزنامه كنترل براي
هر طريق از افكار و اطلاعات پخش و دريافت جستجو ، حق به
.كنند خودداري جغرافيايي ، مرزهاي به توجه بدون رسانه
سازمان يك تاسيس خواهان ديگر قطعنامه يك در موسسه اين
اين تا شد رسانهها آزادي بر نظارت جهت دولتي بين موثر
مراقبت مطبوعات آزادي از تخطيها بر دايم طور به سازمان
.كند
گذشته شنبه روز از ساله پنج و سي وقفه يك از پس هند
المللي بين موسسه عمومي مجمع سهروزه نشست ميزبان
دهلينو در كشور اين نخستوزير توسط كه بود مطبوعات
.شد افتتاح
هزار دو است اتريش وين شهر در آن مركز كه موسسه اين در
موسسههاي اجرايي مدير ناشر ، سردبير ، از متشكل نفر
.دارند عضويت جهان كشور صد يك نگاران روزنامه و انتشاراتي
پيراموننشريات پژوهشي گزارش ترين تازه
شد
منتشر عامهپسند
عامه نشريات محتواي تحليل تحقيقي گزارش:اجتماعي گروه
و مطالعات مركز سوي از سال 1379 دوم ماهه سه در پسند
.شد منتشر رسانهها تحقيقات
رسانهها ، تحقيقات و مطالعات مركز عمومي روابط گزارش به
سال 1379 دوم ماهه سه در عامهپسند نشريات محتواي تحليل
آزادي ، پيك پيامآور ، بشير ، آينه ، نشريه بررسي 13 به
زندگي ، ماهان ، قصه شاخص ، سهيل ، ستاره دوستان ، تلاش ،
كلي مشخصات گزارش اين در.ميپردازد نور و نخل ميلاد ،
عكسها ، تيترها ، جهتگيري و خبري ارزشهاي تيترها ،
مورد... و نشانگاه مطالب ، سبك مطالب ، آگهيها ، موضوعات
.گرفتهاند قرار تحليل و تجزيه
نشريات اين دوم و اول تيترهاي عمده موضوع گزارش اين در
و است بوده سينمايي و ورزشي موضوعات اول ، ماه سه همچون
برخورد7/93درصد و دربرگيري خبر ، شهرت ، ارزش
اختصاص خود به را نشريات اين دوم و اول تيترهاي مجموع از
اين دوم و اول تيترهاي اصلي واژگان ميان در و دادهاند
اول تيترهاي از مجموع 9/33درصد در ورزشي واژگان نشريات ،
.ميدهد تشكيل را دوم و
صورت به ميتوان را نشريات اين در شده مطرح كلي موضوعات
حوادث4/26درصد ، درصد ، ورزشي 9/28.كرد طبقهبندي زير
- اجتماعي موضوعات و سينمايي 15درصد و درصد متفرقه 8/18
.خانوادگي8/10درصد
شكايتش وضعيت شدن روشن تا شمسالواعظين
نميكند شركت
دادگاهي هيچ در
كه است كرده اعلام شمسالواعظين ماشاءالله:اجتماعي گروه
دادگاه و نشود مشخص شكاياتش به رسيدگي پرونده وضعيت تا
تعيين مطبوعاتيها براي قضاييه قوه سوي از صالحهاي
.يافت نخواهد حضور دادگاهي هيچ در نگردد ،
حدود كه آن با:گفت ايسنا خبرنگار به شمسالواعظين همسر
هيچ ميبرد ، سر به زندان در همسرم كه است ماه 1110
و نميكنيم مشاهده وي پرونده به رسيدگي روند در تغييري
خارج متفاوت بحثهاي شامل كوتاهمدت ، بازجوييهاي همچنان
.ميشود اعمال وي به نسبت پرونده ، از
اتهامات واردآمدن با كه است ماه شش حدود:كرد تصريح وي
آن در روز جامعه شركت كه ساختماني كل همسرم ، عليه جديدي
كه حالي در.است شده پلمب قضاييه ، قوه سوي از دارد ، قرار
نيز آنها از يكي و است شخصي ملك ساختمان ، اين واحدهاي كل
نقل آنجا به ما بود قرار كه است شمسالواعظين به متعلق
ما به هم پيگيريمان در.كنيم زندگي آنجا در و مكان
پلمب بوده ، روز جامعه اجاره در ملك ، اين چون كه شد گفته
.شود رسيدگي است ، موجود آن در كه مداركي به تا است شده
و يادشده ساختمان از بهرهبرداري اجازه هم خاطر همين به
.ندادهاند ما به را آن وسايل
تلفني تماسهاي:ساخت خاطرنشان عباسقليزاده ،
قطع كلي طور به تاريخ 30/6/79 از منزل ، با شمسالواعظين
با ديدار از پس وي ، با ما ملاقاتهاي اما.است شده
به هفته هر مرتب ، شنبه طور شاهرودي ، به هاشمي آيتالله
.ميشود انجام دقيقه تا 60 مدت 30
|