آشنا صداي با غريب حرفي عشق ،
به نسبت غلط باورهاي :كولايي الهه دكتر
كرديم توليد باز را زنان
ميشود بررسي ايران در فقر وضعيت
چهار در شبانهروزيها كودكان واگذاري طرح
ميشود اجرا كشور استان
هفتهنامه مديرمسئول عليه جديد شكايت 24
شد مطرح آبان
چاپ به زن روزنامهنگاران انجمن اعتراض
مطلب يك
آشنا صداي با غريب حرفي عشق ،
اجتماعي روانشناسي ديدگاه از عشق مفهوم علمي بررسي
:اشاره
نيامد بيستون از تيشه صداي ديشب
فرهاد شيرين خواب به شايد
باشد رفته
را عشق آيا انديشيدهايد؟ "عشق" مفهوم به تاكنون آيا
هوس با آيا چه؟ يعني عشق راستي به كردهايد؟ تجربه
برروي را وصل به علاقه و اگركشش كه اين است؟يا مترادف
آن منفي قطب و عشق آن مثبت قطب نمائيم ، تصور پيوستاري
كه تصنيفهايي اشعار از كه است مفهومي عشق آيا است؟ هوس
نه يا ميشود؟ استنباط ميكنند ، زمزمه جوانان و نوجوانان
سوژههاي در فيلمسازان وفور به روزها اين كه است مفهومي
ميدهند؟ جوانان و نوجوانان خورد به راست و چپ فيلمهايشان
آثار درون از را عشق مفهوم كه خواستهايم آيا سرانجام و
ادبيات درس قالب در و فرهنگمان ادبي زيباي و دلنشين غني ،
اصولا آيا و دهيم؟ آموزش جوانانمان و نوجوانان به
دارد؟ ضرورت آن دانستن
خاص و ويژه جايگاهي جوامع فرهنگ در كه موضوعاتي از يكي
آهنگهاي و زيبا افسانههاي در كه است "عشق" مفهوم دارد ،
مفهومي دارد ، ريشه فرهنگي سنتيهر و اصيل موسيقي دلنشين
نقل در زيرا !واقعيت هم و است وخيال رويا هم كه
آنها شخصيتهاي چگونه كه شنيدهايم قصهها و افسانهها
را نسلي وصالدستيافتند ، به تا كشيدند سختي شدند ، عاشق
.كردند خلق انسانيت فرهنگستان در را خوشبختي و آفريدند
چه و چيست؟ عشق كه ميآموزند ما به فرهنگها كلي طور به
مجنون ، و ليلي از مثلا باشيم ، داشته بايد ازآن انتظاري
و قدرت تلاش ، و سختكوشي فرهاد ، و شيرين از بودن ، مجنون
اين در كه ديگر مصداق صدها و...و را عشق نيروي توانمندي
سوژه بوده نوشتار اين انگيزه كه آنچه اما.نميگنجد مقال
نوجوانان خورد به راست و چپ روزها ، اين كه است فيلمهايي
،"آلوده دستهاي" ،"برباد تكيه" مثل ميشود ، داده جوانان و
به را عشق از مفهومي چه فيلمها اين واقعا..و "سهراب"
سردرگمي و تعارض آموزش آيا ميكنند؟ عرضه خود بينندگان
فيلمهاي شخصيت يك؟ كدام است؟ "هوس" آموزش يا است؟ درعشق
و ميكنند رها سريع چنان را خود عشقي موضوع اغلب كذايي
گفت بتوان شايد كه درميبندند ديگري نگاه در دل دوباره
از كه است پيشه عاشق فرد تنوعطلبي فيلم آموزشي موضوع
دوم يار و فراق در را اول يار و دزديدن دل و دادن دل راه
!ميشود تدريس كردن دعوت وصال به را
جوان نسل براي آن آموزش و عشق مفهوم دانستن كه اينجاست
در را عشق فيلمساز كه بداند بايد او زيرا مييابد ضرورت
كه بداند بايد و ميكند مطرح آن آتشين و بچگانه مفهوم
ميشوند محسوب شهواني عشق از مفهومهايي مفهوم ، دو اين
به و ناپايدار وبسيار ميشوند شعلهور مدت كوتاه در كه
فاقد عشقها اينگونه معمولا و وزودگذرند موقتي قولي
.هستند خود عشقي موضوع به تعهد و وفاداري توانايي ،
ميتوان كه است موضوعي عشق شد ، بيان كه ازآنچه صرفنظر
شناسي ، جامعه روانشناسي ، ادبيات ، هنر ، ديدگاه از را آن
.قرارداد كنكاش و موردبررسي...و مردمشناسي انسانشناسي ،
را عشق نظري مباني ابتدا كه است اين ما هدف و قصد اما
پژوهشهاي ذكر با سپس و كنيم بيان روانشناسي ديدگاه از
و استنباط و ميدهيم ادامه را مطلب اجتماعي روانشناسي
.ميگذاريم شما عهده به را مطالب از نتيجهگيري
عاقلانه جواب تنها عشق":ميگويد عشق تعريف در فروم اريك
ما اكثر لذا ، ".است انسان هستي معماي به رضايتبخش و
واقعي عشق كه سطحي تا را خود استعدادهاي كه نيستيم قادر
از آميخته واقعي ، عشقي عشقدهيم پرورش ميآيد ، حساب به
بررسي بر علاوه او.است شجاعت و شهامت خودشناسي ، بلوغ ،
فراگرفته را آن غلط مفاهيم از هالهاي كه رمانتيك عشق
بين عشق قرارداده ، موردمطالعه جهات همه از را عشق است ،
به عشق جنسي ، عشق برادرانه ، عشق فرزندان ، و والدين
عشق:ميگويد او.ميكند بررسي را خدا به عشق و خويشتن
و تمرين به نياز ديگر هنرهاي مانند و است هنر ورزيدن
حصول است ، هنر ورزيدن عشق كنيم قبول اگر پسدارد تمركز
.دارد كوشش و دانش به احتياج آن به
استفاده مورد بودن داشتني دوست براي كه طرقي از بسياري
جلب" موفقيت براي كه طرقيهستند همان گيرد ، مي قرار
درحقيقت ميشوند ، گرفته كار به "مردم در نفوذ و دوستان
بودن محبوب از ما فعلي فرهنگ در مردم اكثر كه آنچهرا
جذابيت و پسندي مردم بين تركيبي اساسا ميكنند ، درك
.است
عاشق است اقبال خوش كه كس آن تنها" كه اين به اعتقاد
چيزي عشق در ميگويد كه است غلطي فكر طرز مولود ،"ميشود
مشكل كه نمايد مي استدلال چنين و ندارد وجود آموختن براي
ميكنند فكر مردم.استعداد مشكل نه است معشوق مشكل عشق ،
مناسبي معشوق است كافي تنها و است آسان داشتن دوست
.نيست سادهاي كار البته كه بشوند كسي محبوب يا بيابند
اساس كه است اين دارد بستگي عامل اين با كه ديگر مورد يك
مبادلاتي سيريناپذير اشتهاي بر فرهنگها از برخي
خشنودي.باشند سودمند طرف دو هر براي كه شده پايهگذاري
و مغازهها ويترين تماشاي بردناز لذت امروز ، انسان
و زناست اقساط و نقد به آنها اجناس بيشتر هرچه تهيه
مرد نظر از ميكنند نگاه ديد همين با نيز را مردم مرد ،
دو هر كه است غنيمتي جالب مرد يك زن نظر از و جالب زن يك
جالب عقلاني و ظاهري نظر از را شخص آنچه.آنند طالب
روز مد صفاتي چه كه دارد اين به ميسازدبستگي جلوهگر
پرخاشگر و مشروبخوار سيگاري ، دختر يك دهه1920 درباشد
و حيا و حجب بيشتر امروزه كه آن حال ميشد ، محسوب جالب
واوايل قرن 19 اواخر در.دارد طرفدار زندگي به علاقه
طلب جاه و مهاجم كردن ، جلوه براي مرد كه بود لازم قرن 20
بردبار و اجتماعي بايد مردان امروزه كه درصورتي باشند
بههرتقدير.كنند جلوه جالبي كالاي بتوانند تا باشند
احساس اين گرفتن درنظر با تنها معمولا شدن عاشق احساس
كالا.هستيم روبهرو كالايي چه با كه ميآيد پديد باطني
به توجه با نيز و باشد مطلوب اجتماعي ارزشهاي ازنظر بايد
.باشد داشته قبولم من ، غيرمحسوس و محسوس امكانات و دارايي
كه ميشوند يكديگر شيداي و عاشق نفر دو وقتي بنابراين
آن ارزش و نقايص به توجه با را كالا بهترين بازار در
امكان ملك ، يك خريد مانند درست غالبا و باشند يافته
ايفا معامله در بزرگي نقش كه اشكالاتي گسترش و بروز
ختم بازار به راهها همه كه درجايي.دارد وجود ميكند
كه ندارد تعجبي دارد ، والايي مقام مادي توفيق و ميشود
ستد و داد روش خود عاشقانه روابط در نيز انسانها
.گيرند كار به را بازار سوداگران
به نيازي عشق كه كنيم گمان ميشود سبب كه اشتباهي سومين
نخستين احساس كه است پنهان نكته اين در ندارد ، آموختن
عشق در بگويم بهتر يا و بودن عاشق دايمي حالت و شدن عاشق
كه نفر دو اگر.ميگيريم اشتباه يكديگر جاي به را ماندن
از را بيگانگي ديوار اين بتوانند بودهاند ، بيگانه هم با
يكي لحضه اين كنند ، يگانگي و قرابت احساس و بردارند ميان
بهويژه.ميشود زندگيشان تجارب هيجانانگيزترين از
دو اين كه ميكند جلوه معجزهآساتر و سحرآميزتر هنگامي
دو خلاصه.باشند داشته بيعشقي و بند پرقيدو گذشته نفر
روز نخستين ، معجزهآساي دلبستگي ميشوند ، آشنا هم با نفر
سرانجام و ميافتد اختلاف آنها بين ميرود ، تحليل روز به
هيجانهاي باقيمانده دوجانبه ، سرزنشهاي و نوميدي تلخكامي ،
سرانجامي چنين از آغاز در هرچند.ميبرد بين از را اوليه
شيفتگي اين اوليه شدت آنها درحقيقت ، .نيستند باخبر
كه درحالي ميپندارند ، خود علاقه بر دليلي را "احمقانه"
بي و تنهايي بند ، و قيد عشقي ، چنين دليل تنها است ممكن
غلبه براي ميرسد نظر به.است بوده آنها گذشته ايام عشقي
دقيق مطالعه آن و ميماند باقي راه يك تنها شكست ، بر
.است عشق واقعي معني يافتن براي تلاش و شكست اين دلايل
است هنر يك عشق شويم آگاه كه است اين قدم نخستين
بخواهيم ما اگر.است هنر يك هم كردن زندگي كه همانطور
را همان بايد ورزيد ، عشق ميتوان چگونه كه بياموزيم
اما.است لازم ديگر هنر هر آموختن براي كه كنيم انتخاب
براي بهندرت عشق ، آشكارشاندر شكستهاي عليرغم مردم
و وافر اشتياق وجود با و ميكنند كوشش هنر اين آموختن
ديگر چيزهاي همه تقريبا دارند ، عشق به كه بيپاياني
مهمتر عشق برايشاناز قدرت و مقام پول ، موفقيت ، مانند
رسيدن راه كه ميشود اين صرف ما نيروي تمام تقريبا.است
ورزيدن عشق هنر هرگز تقريبا و بياموزيم را هدفها اين به
چيزهايي تنها كه كرد قبول ميتوان آيا.نميآموزيم را
و ميرسانند مقام و پول به را ما كه دارند آموختن ارزش
سودي امروزي مفهوم به است مفيد روح براي "فقط" كه عشق
ندارد ضرورتي و است تفنني امر يك فقط و نميكند عايدمان
كنيم؟ صرف آن براي چنداني نيروي كه
.هستند عاجز ورزيدن عشق از كه معمولي افراد مانند درست
ديدگاه از عشق و دوستيها
اجتماعي روانشناسان
روابط برقراري امروز زندگي جنبههاي مهمترين از يكي
سبكهاي در تغيير و اجتماعي تغييرات رغم به.است نزديك
ايدهآل و آرماني زندگي مردم بيشتر فردي ، بين ارتباطي
عشق ، نزديك ، دوستيهاي همچون روابطي برقراري در را خود
روزانه زندگي در اگرچه مييابند شدن مادر و پدر و ازدواج
پيوندهاي تنهايي ، همچون واقعياتي با وبيش كم ما
روانشناسان.هستيم روبهرو طلاق و ملالآور و ناخوشايند
نزديك پيوندهاي مطالعه به فزايندهاي بهطور اجتماعي
اولين.كرد خواهيم اشاره آنها برخي به كه پرداختهاند
آيا كه است اين ميآيد ذهن به بخش اين در كه سوالي
خواهدشد؟ "عشق" ظهور به جنسمنجر دو بين نزديك دوستيهاي
پاسخ سوال اين به خود مطالعات براساس اجتماعي روانشناسان
كه دارند عقيده و (همكاران 1989 و آرون) دادهاند منفي
زيرا نيست ، عشق يك آغاز چگونگي از درست توصيف يك دوستي
نزديكي و افراد بين شباهت نزديك دوستيهاي برقراري در
شدت با عشق كه حالي در هستند اصلي كنندههاي تعيين آنان
واقع در.ميگيرد قرار عامل دو اين تاثير تحت كمتري
برقراري به كه عاملهايي با ميشوند عشق باعث كه عاملهايي
همكاران ، و آرون) هستند متفاوت كاملا ميانجامند دوستي
.(1989
عشق انواع
وجود عشق از نوع چندين كه معتقدند نظريهپردازان از برخي
كه 6 نمودهاند عنوان و (همكاران ، 1980 و لاسول) دارد
:دارد وجود ذيل شرح به عشق از مختلف نوع
منطقي عشق -دوستانه 4 عشق -بچگانه 3 عشق -آتشين 2 عشق -1
خود از فارغ عشق -تملكي 6 عشق -5
آتشين عشق در هم مردها نمره كه دادهاند نشان پژوهشها
چند همزمان) بچگانه عشق در هم و (آتي و موقتي و زودگذر)
نمره كه حالي در است ، زنان از بيشتر (دارند عشقي موضوع
عشق مالك) تملكي عشق و عشق در بودن منطقي دوستي ، در زنان
.(همكاران 1988 و هندريك) است مردان از بيشتر (بودن
مثلث يك عنوان به عشق
سهمولفه حسب بر كه مثلثي الگوي با را عشق استرنبرگ
اولين.ميكند بيان وجه بهترين به است شده مفهومسازي
احساس هم به دوفرد كه نزديكي ميزان.صميميتاست مولفه
شريكهايي.مينمايد حفظ را آنها كه قدرتي آن و ميكنند
و سلامتي خواهان دارد وجود آنها بين صميميتزيادي كه
قايل ارزش هم براي آنهاهستند مقابلشان طرف شادماني
و.ميكنند تقويت و ميپذيرند كاملا را همديگر و ميشوند
درك و ميكنند حساب همديگر كمك روي نياز مواقع در
خود دارايي و سرمايهها آنها.دارند يكديگر از متقابلي
حمايت يكديگر از و ميكنند تقسيم خود بين عادلانه را
با صميمي ارتباطات در و ميآورند بهعمل هيجاني و عاطفي
.ميشوند درگير هم
و جسماني جاذبه شامل ، كه است شهوت عشق مولفه دومين
كه ميكند عنوان استرنبرگ و ميشود جنسي تعاملهاي
برتري ،(وابستگي) پيوندجويي نفس ، عزت مثل رواني نيازهاي
.باشند سهيم شهوت در است ممكن خواهي انقياد و طلبي
عوامل براساس كه است تصميم و تعهد عشق مولفه سومين
بعد يك و مدت كوتاه بعد يك و ميشود پايهگذاري شناختي
كه ميگيرد تصميم فرد كوتاهمدت بعد در.دارد درازمدت
شخص كه است تعهدي آن درازمدت بعد در و بدارد دوست را كسي
.ميگيرد گردن به عاشقانه رابطه اين حفظ قبال در
شدت و ميدهد نشان را عشق حيطه مثلث شكل استرنبرگ نظر از
بزرگتر مثلث.مييابد تغيير مثلث اندازههاي براساس عشق
نقش شهوت مولفه است معتقد او.است شديدتر عشق نشاندهنده
و صميميت كه درصورتي دارد ، مدت كوتاه روابط در بيشتري
سهمولفه و هستند پايدار رابطه يك اساس و پايه تعهد
برابر هم با تقريبا سه هر كه مييابند تعادل زماني
دو از مولفهها از يكي كه است هنگامي تعادل عدم و باشند
.باشد نيرومندتر ديگر مولفه
در ديگران با افراد روابط گيري شكل در خانواده نقش
:بزرگسالي
دارد وجود روابط و عشق از زيادي انواع كه اين به توجه با
دارد وجود راهي آيا شما نظر كنند ، به مي تجربه مردم كه
به تمايلدارد فرد يك چرا كه كند ، مشخص را نكته اين كه
كه معتقدند (1987) شاور و مهازان شود؟ عاشق خاص طريقي
تاثير تحت شديدا بزرگسالي در فرد عاشقانه روابط
پژوهشگران.ميباشد والدين با كودكيشان دوران تعاملهاي
اين.كردهاند شناسايي را تيپ نوع سه خود مطالعات براساس
:ميباشند زير شرح به تيپ نوع سه
:صميمي و گرم تيپ -1
خاطر باامنيت تعاملهاي خود والدين با گروه اين افراد
دوستداشتني و گرم والديني از كودكي در و داشتهاند
بيان نيز بزرگسالي در افراد اين.بودهاند برخوردار
آسان برايشان داشتن ديگران با صميمي روابط كه داشتهاند
روابط.داشتهاند نيز ديگران با خوبي روابط و است
ديگر گروه دو با مقايسه در داشتهو تداوم آنان خانوادگي
.داشتهاند را طلاق ميزان كمترين
:كنارهگير تيپ -2
بزرگسالي در و بودند طردكننده افرادي گروه اين والدين
ميدهند نشان آنها با روابط و دوستي به تمايل مردم وقتي
بهعنوان آنها روابط و ميكنند مشكل و ناراحتي احساس
.است شده توصيف نامتعادل هيجانات از جرياني
:عاطفي دوسوگراي - مضطرب تيپ -3
دوران در خود والدين با برهم و درهم روابطي گروه اين
گاهي آنها والدين كه دادهاند گزارش و داشتهاند كودكي
اين.بودهاند دوستداشتني ديگر زماني و طردكننده اوقات
اين ولي باشند نزديك خود همسران با كه ميخواستند افراد
درباره زيادي نگرانيهاي و مييافتند دشوار و سخت را كار
.داشتند كند ، ترك را آنها همسرشان مبادا كه اين
ريشههاي كه است اين ميشود استنباط فوق مطالب از آنچه
بهويژه و است نهفته نيز انسان رشدي تجربيات در عشق
روابط در قاطعي نقش آنان فرزندپروري شيوههاي و والدين
.دارد افراد بزرگسالي
روانشناسي فوقليسانس /فر زاهدي شهين
فروم اريك / ورزيدن عشق هنر:منبع
عليزاده سعدالله:ترجمه
به نسبت غلط باورهاي :كولايي الهه دكتر
كرديم توليد باز را زنان
شوراي مجلس در تهران نماينده يك :اجتماعي گروه
گرو در را زن به نسبت غلط نگرشهاي اصلاح اسلامي ،
تمامي از بهرهگيري با توام و نظاممند تلاشي
.دانست حقوقي و آموزشي فرهنگي ، ابزارهاي
زن حقوق ميزگرد" در سهشنبه روز كولايي ، الهه دكتر
غلط باورهاي اصلاح جاي به:افزود "خانواده در
به همچنان زنان ، نسبتبه فرهنگي تاريخي ،
.پرداختيم باورها همان توليد باز
در "زنان مطالعات ايراني انجمن" موسس هيات عضو
از برخاسته انتقادي چنين اينكه بر تاكيد عين
تمامي يكسره نفي نه و زنان بحق انتظارات
:گفت است ، قشر اين براي انقلاب مثبت دستاوردهاي
زن از شفاهي حدتكريم در منفي ، نگرشهاي زدايش بهجاي
.ماندهايم باقي
صرف ، قانونگذاري زن ، نماينده اين گفته به
جامعه در زنان رفعمشكلات در تواند نمي بتنهايي
حقوق و جايگاه زن ، كه حالي در باشد ، كارساز امروز
باورهاي همان قالب در و جامعه سوي از ويهمچنان
.شود ارزشگزاري نادرست ،
تعارضها و نارساييها كه اين بر مكرر تاكيد با كولايي ،
و تاريخي پيشينه در ريشه زنان ، مسايل قبال در
به بخشيدن فعليت براي:داشت اظهار دارد ، ما فرهنگي
(ع) معصومين سيره از برگرفته آرمانهاي و آلها ايده
همهجانبه بسيج يك به ،(ره)امام حضرت بيانات و
.نيازمنديم
را انسان عبوديت و آزادي اسلام:كرد تصريح وي
در سلطهآميز نگاه و كرده تجويز خداوند برابر در تنها
.است مردود زن ، و مرد روابط
شاخص در:افزود شده ، ياد انجمن موسس هيات عضو
"انسان هو بما انسان" و بازد مي رنگ جنسيت نيز توسعه
.است مطرح مردبودن ، يا زن از فارغ
خواستار اسلامي ، شوراي مجلس در تهران مردم نماينده
به زنان نيازهاي و مشكلات به اساسي پاسخي ارائه
مسكن ، جايدادن به:گفت و شد انسان يك عنوان
اصلاح براي همهجانبه برنامهاي اجراي و طراحي درصدد
.باشيم وضعموجود
سالگشت سومين و بيست آستانه در:داشت اظهار وي
خصوص در بايد مي اسلامي ، شكوهمند انقلاب پيروزي
انقلاب آرمانهاي و اهداف ديگر چون نيز زنان مسايل
اهداف و آلها ايده چرا ببينيم و بنشينيم ارزيابي به
و نيافتهاند؟ تحقق مجال مدت اين در انقلاب گرانقدر
متعارض كاملا جامعه امروز رفتارهاي از بسياري اينكه
.ميگيرد شكل امام حضرت ديدگاههاي با
ابتكار به سهشنبه خانوادهروز در زن حقوق ميزگرد
در مدرس تربيت دانشگاه و مطالعاتزنان ايراني انجمن
.شد برگزار دانشگاه اين انساني دانشكدهعلوم محل
ميشود بررسي ايران در فقر وضعيت
در فقر وضعيت بررسي تخصصي علمي ، گردهمايي :اجتماعي گروه
بهزيستي علوم دانشگاه در بهمنماه و 25 روز 24 ايران
.ميشود برگزار توانبخشي و
در بهزيستي علوم دانشكده رئيس جغتايي تقي محمد
را همايش اين برگزاري از هدف خبرنگاران با گفتوگو
اجتماعي راهكارهاي ارائه و كشور در فقر وضعيت بررسي
.خواند معضل اين حل براي
در فقر وضعيت بررسي تخصصي علمي ، گردهمايي در:افزود وي
ارتباط ايران ، در فقر روند به مربوط مسائل ايران ،
و فقر بيكاري ، و فقر دولت ، اقتصادي سياستهاي با فقر
اجتماعي ، انحرافات و فقر شهري ، شورشهاي و فقر توسعه ،
.ميشود بررسي جسمي ناتواني و فقر
ايران در فقر مشكل:گفت بهزيستي علوم دانشگاه رئيس
محصول بلكه است نيامده بوجود اخير سال چند در
.است قبل دهه دو اجتماعي و اقتصادي سياستهاي
تامين سيستم به اينكه بهدليل مردم:افزود وي
ثروت با كنند مي سعي ندارند ، اعتماد كشور در اجتماعي
.كنند تامين را خود فرزندان و خود آينده اندوزي
گذشته در فقرزدايي طرحهاي اينكه به اشاره با جغتايي
كه را طرحهايي:كرد اميدواري اظهار است ، نبوده موفق
و برنامه و بهزيستي اجتماعي ، تامين سازمانهاي اخيرا
ارائه دولت به فقر با مبارزه زمينه در بودجه
.باشد راهگشا بتواند كردهاند
چهار در شبانهروزيها كودكان واگذاري طرح
ميشود اجرا كشور استان
به سرپرست بد و بيسرپرست كودكان واگذاري :اجتماعي گروه
.ميشود انجام كشور استان چهار در خانوار شبه صورت
در:افزود خبرنگاران جمع در مطلب اين اعلام سپهرضمن دكتر
از دوسوم حدود دنيا ، يافته توسعه كشورهاي در حاضر حال
خانواده شبه در شبانهروزي مراكز مراقبت تحت كودكان
مراكز در آنها از سوم يك حدود و شوند نگهداريمي
در يعني پنجم يك ما كشور در حاليكه در.هستند شبانهروزي
مراكز در نفر و 9000 خانوادهها شبه در نفر حدود 1200
.ميشوند نگهداري شبانهروزي
و مطالعات:افزود بهزيستي خانواده شبه امور معاون
خانواده از جداي كه كودكاني اكثر كه ميدهد نشان تحقيقات
هستند روبرو عاطفي شديد مسائل با زندگي در ميكنند زندگي
در كه كرده تلاش اول درجه در بهزيستي دليل همين به و
و داشته قرار كودكان پذيرش اولويت در بستگان صلاحيت صورت
.گيرد صورت نيز آنها از مالي حمايت كارشناسي بررسي با
آزمايشي صورت به ابتدا طرح اين:افزود همچنين سپهر دكتر
ميشود اجرا كرمان و فارس خراسان ، تهران ، استان چهار در
در اجرا مرحله به كشور در كامل صورت به سال 1380 در و
.ميآيد
هفتهنامه مديرمسئول عليه جديد شكايت 24
شد مطرح آبان
توقيف هفتهنامه مديرمسئول عليپور محمدحسن :اجتماعي گروه
شعبه 1413 دادگاه به دوشنبه 17/11/79 روز آبان شده
از جديد شكايت مورد شد 24 اعلام وي به و احضار مطبوعات
مطرح شكايت مورد و 39 شده مطرح وي عليه مدعيالعموم سوي
.است گرديده اعلام منتفي قبلي شده
جلسه چند طي آبان هفتهنامه عمومي روابط گزارش به
از مورد پاسخبه 19 براي آبان هفتهنامه مديرمسئول
.بود گرفته قرار بازجويي مورد مدعيالعموم قبلي شكايتهاي
بدون و كلي مدعيالعموم سوي از جديد شده مطرح شكايتهاي
.ميباشد مصاديق ذكر
قوه تضعيف آبان هفتهنامه مسئول مدير جديد اتهامات
نگهبان ، نشر شوراي به توهين نظام ، عليه تبليغ قضائيه ،
.ميباشد غيرقانوني گروههاي نفع به تبليغ و اكاذيب
چاپ به زن روزنامهنگاران انجمن اعتراض
مطلب يك
صدور با ايران زن روزنامهنگاران انجمن :اجتماعي گروه
حضور" مورد در انتقادي مطلبي چاپ به نسبت بيانيهاي
.كرد اعتراض صبح روزنامه يك در "مجلس در زن خبرنگاران
تصور كه نگاهي:است آورده خود بيانيه در انجمن اين
هستند ، خاص حوزه يك در حضور به مجاز فقط زنان ميكند
بارها (ره)خميني امام كه دارد متحجرانه نگرشي در ريشه
از آن طرد و حذف خواستار و كردند نگراني ابراز آن نضج از
بهرغم كه شاهديم امروز اما.بودند كشور مختلف عرصههاي
همچنان و بياموزند نخواستند بعضي توصيه ، و تاكيد همه آن
.ميكوبند جاهليت عصر افكار طبل بر
طرح از نگراني ابراز ضمن ايران زن روزنامهنگار انجمن
درخواست اسلامي شوراي مجلس محترم رياست از مطالبي ، چنين
حقوق از علني صحن در و مجلس تريبون از كه مينمايد
از دفاع ادعاي با كه آناني به و نموده دفاع زن خبرنگاران
ميپردازند ، چنين اين مطالبي درج و طرح به نظام ، اسلاميت
مطبوعاتي محترم معاونت از همچنيندهند خور در پاسخي
دهد تذكر مزبور روزنامه مسئول مدير به كه ميخواهد كشور
باشد ، داشته گزارشها و اخبار ارائه در بيشتري نظر دقت تا
گروهي حرمت دست اين از شبهاتي طرح با كه گونهاي به
عزيز مردم به اطلاعرساني و خدمت جز هدفي كه زن خبرنگار
.نشود شكسته ندارند ، را كشورمان
|