سال از "شير با دانشآموزان تغذيه" طرح
اجرا ابتدايي مدارس در آينده تحصيلي
ميشود
و تعليم سامانه در ارشد مديريت ويژگيهاي
تربيت
پرورش و آموزش پرورشي معاونت توسط
كلام و سيره در تربيت همايش
:ميشود برگزار
(ع) علي امام
شد منتشر آيينه
دانشآموزان به ابتكاري اقدام يك در
ميشود داده افتخار مدال
سنندجي تلاشگر
در صفوي عصر از باقيمانده مسجد تنها
شد مرمت ساري فرحآباد
شناخته تاريخي اثر هزار و 200 ميليون يك
دارد وجود ايران در نشده
سال از "شير با دانشآموزان تغذيه" طرح
اجرا ابتدايي درمدارس آينده تحصيلي
ميشود
تامين و اقتصاد عالي شوراي تصويب با:فرهنگي علمي گروه
از شير با تغذيه طرح پرورش و آموزش وزارت سوي از اعتبار
.ميشود اجرا كشور ابتدايي مدارس در آينده تحصيلي سال
روز دو ابتدايي مقطع در دانشآموزان طرح ، اين براساس
طور به امسال طرح اين.شد خواهند تغذيه شير با هفته
ميشود پيشبيني و شد اجرا استان پنج مدارس در آزمايشي
گذاشته اجرا مورد به ابتدايي مدارس تمام در آتي سال از
.شود
از نفر هزار حدود 76 نيز شرقي آذربايجان در امسال
.گرفتند قرار طرح اين پوشش تحت ابتدايي دانشآموزان
يكصد استكه ريال شير450 سيسي بطري 200 هر هزينه
منابع توسط بقيه و دانشآموزان خانواده طريق از آن ريال
.ميشود تامين دولتي
و تعليم سامانه در ارشد مديريت ويژگيهاي
تربيت
پاياني بخش - بگردد پرورش و آموزش چرخ اگر
چرخ اگر" عنوان تحت كه گزارشي نخست بخش در ديروز ;اشاره
مشكلات از بود ، برخي رسيده چاپ به "بگردد پرورش و آموزش
پاياني بخش در امروز.گرفت قرار بررسي مورد آموزشي نظام
و تعليم سامانه در ارشد مديريت ويژگيهاي گزارش ، اين
.است گرفته قرار بررسي مورد تربيت
را جامعه خدادادي استعدادهاي
ندهيم هدر
و آموزش وزارت:ميگويد دانشگاه استاد منصوري رضا دكتر
زير را انسان ميليون حدود 20 كه است مجموعهاي پرورش
و سخت بسيار متمركز عظيم سيستم اين اداره.دارد پوشش
با آشنايي قدري كه كسي هر بر امر اين بداهتاست پيچيده
ما اما.است روشن دارد حرفهاي مديريت و نوين دنياي
انتخاب آن گوناگون بخشهاي اداره براي را مديران بهترين
وزارتو ظاهر اينكه به دادهايم رضايت.نكردهايم
بدون باشد ، سازگار انقلابي ارزشهاي ظواهر با مدارسما
انسانها پرورش در وزارت توانايي به را لازم بهاي اينكه
را ما مدني جامعه آينده بتوانند كه انسانهايي ;بدهيم
كارآفرين و خلاق كافي حد به كه انسانهايي ;كنند تضمين
و فرهنگي جايگاه باشند قادر كه انسانهايي نيز و باشند
است چنين اين.بيافرينند دنيا در ما براي ويژهاي تمدني
كفران و ميدهيم هدر را جامعه اين خدادادي استعدادهاي كه
.ميكنيم نعمت
مديران نيازمند پرورش و آموزش
متخصص و متعهد
تخصصي و پيچيده فرايند به اشاره با احديان محمد دكتر
:ميگويد كنوني دنياي در پرورش و آموزش
كشورهاي از پارهاي پرورش و آموزش به كوتاه نگاهي
را افرادي جامعه كه ميدهد نشان آساني به صنعتي پيشرفته
كه ميكند انتخاب پرورش و آموزش كليدي پستهاي تصدي براي
اداره نظام و حاكم اجتماعي فلسفه به وفاداري كنار در
نيز پرورش و آموزش امر در كافي تجربه و تخصص داراي كشور ،
.هستند
كه است آن بر سعي كشورها از پارهاي در ترتيب همين به
نظر مورد شخص كه دهند سوق سمتي به را جمهور رئيس انتخاب
باشد ، داشته برعهده را پرورش و آموزش وزارت تصدي قبلا
و آموزش اداره چگونگي به نسبت خوبي به شخصي چنين زيرا
.است آگاه بهخوبي ملي توسعه روند بر آن نقش و پرورش
آموزش" و "اقتصاد" زيربنايي نقش بر تاكيد با احديان دكتر
هر در:ميگويد جوامع پايدار توسعه و رشد در"پرورش و
پرورش و آموزش كليدي نيروهاي و مديران ويژگيهاي جامعهاي
بر ملي توسعه و رشد روند بر را قاطعي تاثيرات ميتواند
.گذارد جاي
كه است ضروري مهم بسيار نكته تذكردو اينجا در البته ،
به مجهز بايستي پرورش و آموزش كليدي كارگزار هر اولا ،
پهناور گليم بتواند تا باشد "تخصص" و "تعهد" بال دو
.آورد در به آب از بخوبي را پرورش و آموزش
تربيتي علوم در مدرك دو يكي ، شكلي به كه شخصي هر ثانيا ،
.نيست متخصص الزاما است كرده پا و دست خود براي
براي ابزاري عنوان به را تربيتي سواد ادعاي كه كساني
ميتوانند دارند ، پرورش و آموزش در كليدي پستهاي تصدي
مباحثه خبرهبه و بيغرض كارشناسان با ملت ، محضر در
چيست؟ آن و اين ميان كهتفاوت شود روشن تا بپردازند
كشور كنوني شرايط در پرورش و آموزش:ميكند تاكيد وي
را آن متخصص و متعهد عاشق ، ايرانياني كه است آن نيازمند
با كه دلسوزي كاركنان از دسته آن استثناء به.كنند اداره
آموزش بهينه اداره راه در را خود تلاش نهايت اندك درآمدي
موجه ظاهر به صورتي متاسفانه ميگيرند ، بهكار پرورش و
پرورش و آموزش كار از گره ديدن تدارك مدركي و داشتن
مستلزم كور گره اين بازگشايي.كرد نخواهد باز ايران
متخصص هم و متعهداند هم كه است زناني و مردان بهكارگيري
.باشند
ندارد استراتژيك ديدگاه مديريت
اين در پرورش و آموزش دبير و عبداللهي ، كارشناس شيرزاد
:است معتقد زمينه
دارد ، دست در را پرورش و آموزش عالي مديريت كه مجموعهاي
نيست آموزشي و فرهنگي مسايل به نسبت استراتژيك ديد داراي
ديده آموزشي و فرهنگي مسايل نظريهپرداز آنها ميان در و
.نميشود
در كه هستند اجرايي و اداري مديران اين حالت بهترين در
ميچرخانند را كشور پرورش و آموزش چرخ موجود ، وضع چارچوب
.ميكنند حل را روزمره مسايل و
آموزشي مسايل بر كامل اشراف
مهم ويژگي يك
و آموزش وزير كه است اعتقادات اين بر نوروزي داريوش دكتر
تصميمگيري توانايي و داشته علمي شخصيتي بايد پرورش
.باشد داشته را منطقي
.است مدت طولاني فرايندي پرورش و آموزش فرايند واقع در
ديگر سال يا 20 نتيجهاش 10 است ممكن اشتباه يك يعني
.شود مشخص
كسي كه گيرد صورت ملاكهايي براساس بايد وزير انتخاب لذا
اول درجه در ميگيرد ، قرار كشور پرورش و آموزش راس در كه
در و باشد داشته پرورش و آموزش مسايل به كامل اشراف
و مشاوران از و بداند مديريت.باشد خوبي مدير بعد درجه
فقط اگر ولي.كند استفاده علمي و مجرب و كارآمد معاونين
نهاد رشد كند فراموش را خود وظيفه اصل و كند سياسي كار
عقب به سالها تربيت و تعليم مهم و حساس فوقالعاده
.ميافتد
كشور توسعه در پرورش و آموزش نقش به اشاره با وي
از بسياري بچرخد ، خوب ما آموزشي چرخ اگر:ميافزايد
.شد خواهد خوب چيز همه و رفع مشكلات
باشد تربيت و تعليم متخصص بايد وزير
و تعليم در بالا سطح تخصص بودن دارا خلخالي ، مرتضي سيد
پرورش و آموزش وزير براي مهم ويژگي يك عنوان به را تربيت
و آموزش وزارت راس در كه شخصي:است معتقد وي.ميداند
از اعتقادي ملاكهاي احراز ضمن بايد ميگيرد ، قرار پرورش
داراي و بوده برخوردار تربيت و تعليم درك و تخصصي دانش
.باشد حوزه اين در جامع و سيستمي ديد
بيشتري توان تربيت و تعليم در متخصص وزير:ميگويد وي
طرحهاي و سياستها ارزيابي و آموزشي مسايل تحليل در
تامين به كه تربيت ، تعليمو در متخصص وزير.دارد آموزشي
انتخاب پي در ميدهد آموزشياولويت طرحهاي فني نيازهاي
به خود نزديك همكاران انتخاب ودر است فراجناحي مسئولان
.است متعهد سيستم نيازهاي و انتخاب ضوابط رعايت
مسايل تحليل به قادر تربيت و تعليم در متخصص وزير و...
.است ايران و جهان روز به استانداردهاي به عنايت و آموزشي
شود اصلاح بايد وزير انتخاب روند
بايد حتما وپرورش آموزش وزير معتقداست عبداللهي شيرزاد
و آموزش وزير وتئوري ، نظريه صاحب و باشد فرهنگي شخصيت يك
داشته كامل احاطه آموزشي و فرهنگي مسايل در بايد پرورش
را عظيم و مهم نهاد اين مديريت براي لازم شايستگي و باشد
.باشد دارا
.كند تغيير ميبايست وزير انتخاب روند:ميكند تاكيد وي
و اصولاآموزش كه است اين اصلي مساله:ميكند اضافه وي
فارغالتحصيلان و است هدفي چه دنبال به ما پرورش
كدام واجد تحصيلي سال ازدوازده بعد ما دبيرستانهاي
هستند؟...و اخلاقي فني ، علمي ، مختصات
آموزش بوروكراسي ساختار اصلاح:ميگويد همچنين عبداللهي
و محور نمره آموزشي نظام در اساسي تغييرات پرورش ، و
و آموزش نظام در معلم جايگاه احياء محفوظات ، بر مبتني
تاثير مكانيزم تعيين امور ، اداره در آنها مشاركت و پرورش
و تصميمسازيها روند بر معلمان وشوراهاي صنفي تشكلهاي
و راهبردها و پرورشي معاونت تكليف تعيين تصميمگيريها ،
...و معاونت اين براي جهاني تحولات با مطابق جديد وظايف
.گيرد قرار توجه مورد بايد كه است مسايلي جمله از
آموزشي نظام ارشد مدير ويژگي 12
و آموزش در مقام عالي كارگزار يك احديان ، دكتر نظر از
:كه است فردي پرورش
.است متخصص و معتقد -
آنها هضم به و است تربيتي علوم نظري يافتههاي به عالم -
.است رسيده
.است عمل در نظري يافتههاي بكارگيري به قادر -
به خود اختيار تحت افراد انتخاب در و است بيطرف -
.دارد توجه لياقتسالاري
پس جهان مجازات و پاداش به و است معتقد آخرت جهان به -
.دارد اعتقاد مرگ از
.ميكند حراست خود شخصي اموال همچون بيتالمال از -
او از بيش است ممكن صاحبنظران از پارهاي كه ميپذيرد -
.باشند توانا پرورش و آموزش امور اداره در ويارانش
.ميگيرد بهره خبره صاحبنظران پيشنهادات و نظرات از -
.نميدهد سودجويي و سوءاستفاده فرصت ابنالوقت افراد به -
.است آشنا عمل در آن بهكارگيري و مديريت علم با -
جهان تربيت و تعليم نظامهاي ويژگيهاي و تاريخچه با -
.است آشنا
به و داشته تنگاتنگ ارتباط دانشگاهيان و دانشگاه با-
بهره تربيتي علوم وعالمان پيشكسوتان نظرات از درستي
.ميگيرد
صحرايي فريبا
پرورش و آموزش پرورشي معاونت توسط
كلام و سيره در تربيت همايش
:ميشود برگزار
(ع) علي امام
و سيره از تربيتي آموزههاي تدوين و استخراج منظور به
كاربست و اشاعه شيوههاي بررسي و (ع) علي امام كلام
ابعاد معرفي و آموزشي نهادهاي در امام تربيتي ديدگاههاي
برنامهريزان و كارشناسان به (ع) امام شخصيت تربيتي
است مزين اميرالمومنين نام به كه سالي در تربيت و تعليم
پرورشي معاونت به وابسته اسلامي تربيت مطالعات مركز
امام پژوهشي-آموزشي موسسه همكاري با پرورش و آموزش وزارت
و تعليم پژوهشكده دانشگاه ، و حوزه پژوهشكده (ره) خميني
تهران دانشگاه تربيتي علوم و روانشناسي دانشكده و تربيت
حوزه محققان و كارشناسان تربيت ، و تعليم اساتيد شركت با
(ع) علي امام كلام و سيره در تربيت همايش اولين دانشگاه و
و آموزشي موسسه محل در ماه 79 اسفند يازدهم و دهم در را
.ميكند برگزار قم شهرستان خميني امام پژوهشي
تربيت ، و تعليم مباني پرورشي معاونت عمومي روابط گزارش به
ديدگاه از تربيت ساختهاي و محتوا تربيت ، و تعليم اهداف
همچنين و اجتماعي سياسي تربيت بر تاكيد با (ع) علي امام
الگوي و اسوه (ع) علي امام و تربيت و تعليم آسيبشناسي
همايش اين برگزاري محورهاي جمله از اسلامي تربيت كامل
.است
شد منتشر آيينه
آيينه فصلنامه.شد منتشر آيينه فصلنامه شماره هفتمين
مشاوره كارشناسي توسط و است مشاورهاي فعاليتهاي ويژه
منتشر تهران استان شهرستانهاي پرورش و آموزش كل اداره
بررسي مورد زير مطالب فصلنامه از شماره اين در.ميشود
:است گرفته قرار
در اخلاقي ملاحظات خون ، سلامت نوجوانان ، مشكلات و مسائل
چند مشاوره درماني ، بازي مكاتبهاي ، مشاوره و راهنمايي
رفتار بر معلم شخصيتي عوامل از برخي تاثير فرهنگي ،
در نهفته نكته يك و هزار شخصيت ، انواع دانشآموزان ،
هستند بهشتي بچهها خستهام ، قدر اين چرا فرزندان ، تربيت
....و
دانشآموزان به ابتكاري اقدام يك در
ميشود داده افتخار مدال
سنندجي تلاشگر
از اداره اين:كرد اعلام سنندج يك ناحيه پرورش و آموزش
در آنان تلاش پاس به "تلاشگر" دانشآموزان به پس ، اين
.ميدهد "افتخار مدال" تحصيليشان وضعيت بهبود و رشد
"تلاشگر" دانشآموزان سنندج ، همشهريدر خبرنگار گزارش به
آنها درسي نمرات تحصيل مدت در كه هستند دانشآموزاني
درسيآنان وضعيت و شود بهتر تحصيلي سال ابتداي به نسبت
و ابتدايي آموزش كارشناسي توسط مدال اين.كند پيدا بهبود
تنظيم و تهيه سنندج پرورش و آموزش يك ناحيه كودكستاني
و معلمان پيشنهاد به درس كلاسهاي از بازديد در و شده
.ميشود اهدا دانشآموزان به كارشناسان توسط
دانش گور تا زگهواره" شده ، نوشته افتخار مدال اين روي به
."باد مبارك شما بر افتخار مدال اين" ،"بجوي
روش اين:ميكنند عقيده اظهار پرورش و آموزش كارشناسان
آنها درسي وضعيت بهبود براي دانشآموزان بيشتر تلاش به
.ميكند كمك
در صفوي عصر از باقيمانده مسجد تنها
شد
مرمت ساري فرحآباد
فرحآباد مسجد منارههاي و خانه گنبد:فرهنگي علمي گروه
از باقيمانده بناهاي از يكي و صفوي عصر به متعلق ساري
استان فرهنگي ميراث سوي از فرحآباد قديمي شهر بقاياي
و مديريت سازمان سوي از بودجهاي اختصاص با و مازندران
تا وسعت 30 با كه شهر اين.شد مرمت استان اين برنامهريزي
گرفته قرار ساري كيلومتري تقريبي 28 فاصله در هكتار 40
لقب با پررونق و آباد بندري صفوي عباس شاه زمان در
.است بوده دارالسلطنه يا و دارالسرور
تيزه برچيدن استان ، مرمت هيات سرپرست مصلحي رضا گفته به
و بود شده اجرا غلط گونهاي به پيش دهه چند در كه گنبد
و شده تخريب كانال برچيدن گنبد ، جديد تيزه احداث
ايزوله و گنبد ساقه پوش كانه احداث گنبد ، ساقه غيراصولي
اقدامات جمله از...و منارهها شمالي ، ضلع مرمت آن ،
طاقها از سلسلهاي را اصلي ورودي نماي.است بنا اين مرمتي
مقرنس آن داخلي پوشش كه ميدهد تشكيل ورودي سردر يك و
ورودي سردر نماي.است شده بنا قطاء روي 16 بر كه است گچي
ضمن آن از نمونههايي كه بوده رنگ هفت كاشيهاي به مزين
.است آمده دست به ورودي قسمت خاكبرداري
شناخته تاريخي اثر هزار و 200 ميليون يك
دارد وجود
ايران در نشده
:گفت كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس:علميفرهنگي گروه
تاريخي اثر هزار و 200 ميليون يك از بيش حاضر درحال
.دارد وجود نشده شناسايي
فرهنگي آمارگيري جامع طرح اجراي بهمناسبت بهشتي سيدمحمد
كشور فرهنگي ميراث حوزه از جامع اطلاعات آوري جمع:گفت
.ميكشد طول سالها كه است جامع مطالعه يك تدوين نيازمند
وي فرهنگي ، آمارگيري جامع طرح عمومي روابط گزارش به
كه اماكني از دسته آن فقط طرح اين در كه كرد تصريح
اطلاعات و گيرند مي قرار سرشماري مورد شدهاند شناخته
بدان اين:افزود بهشتي.ميشود جمعآوري آنها به مربوط
با بلكه كند كمك ما به نميتواند طرح اين كه نيست معنا
امكان وثوق ، مورد و لازم اطلاعاتي بسترهاي ساختن فراهم
ابراز ويميشود فراهم بخش اين براي علمي برنامهريزي
كشور ، فرهنگي جامع آمارگيري طرح اجراي تا كرد اميدواري
طرح.بگذارد برجاي مثبتي تاثيرات فرهنگي ميراث حوزه در
از سرشماري جاري ماه اسفند اول از فرهنگي جامع آمارگيري
نظر زير طرح اين.است كرده آغاز را فرهنگي مركز 160
حوزه در و ميشود انجام اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
ميراث كل اداره تاريخي ، آثار موزهها ، فرهنگي ، ميراث
فرهنگي ميراث آماتوري و حرفهاي صنفي ، تشكلهاي و فرهنگي
.ميگيرند قرار شناسايي مورد
|