مدرسه از هراس
مظلوميت مجرميتيا ;نوجوانان انحرافات
، فرانسه ، ايتاليا آلمان كشورهاي حضور با
بينالمللي شودنمايشگاه مي برگزار روسيه و
تهران در كبدي بيماران بهنفع نقاشي
در بانك يك شعبه رئيس به گلوله شليك
شيراز
تبريز در خودرو توقيف 50
امنيت و حرفهاي استقلال آزاد تريبون
روزنامهنگاران شغلي
صنفي انجمن هياتمديره ديدار
رجايي عليرضا خانواده با روزنامهنگاران
دادگاه به
همبستگي روزنامه مسئول مدير
شد احضار
"ما عصر" هفتهنامه مسئول مدير محاكمه
ميشود برگزار امروز
ياد فقيد استاد درگذشت سالروز مناسبت به
شيخالاسلامي جواد محمد دكتر استاد
مدرسه از هراس
زياداز اضطراب دادن نشان و مفرط ترس مدرسه ، از هراس
مدرسه به رفتن از كودك آن نتيجه در كه است مدرسه موقعيت
از گريز اختلال با نبايد را اختلال اين ميكند ، خودداري
از كودك امتناع علت مدرسه از گريز در گرفت ، اشتباه مدرسه
مدرسه از بيرون فعاليتهاي كه است اين مدرسه در حضور
است ، مدرسه در حضور از لذتبخشتر و خوشايندتر او براي
ضعيف كودكان اين هم درسي لحاظ به و بوده متناوب غيبتها
والدين نوعا و نميدهند بروز را علائمروانتني هستند ،
كه كودكاني ولي نيستند مطلع آنها غيبتهاي از كودكان اين
طولاني و پيوسته غيبتهاي هستند مدرسه از هراس دچار
لحاظ از و ميدهند بروز خود از را روانتني دارند ، علائم
.هستند زرنگي كودكان درسي
مدرسه از هراس نشانههاي و علائم
احتمال درباره مبهمي نگراني و ترس از معمولا كودكان اين
خود مادر خصوصا و نزديكان براي مصيبت يا سانحه يك وقوع
سردرد ، مانند علائمي فيزيولوژيكي لحاظ به ميكنند ، صحبت
روانتني علائم از همه كه...نفس تنگي و قلب تپش دلدرد ،
ميكنند ، گزارش را مدرسه به رفتن هنگام در خصوصا هستند
.دارند عاطفي ريشه بلكه نداشته تعارض جنبه حالتها اين
ا و بوده تهوع احساس و دلهره حقارت ، حس داراي كودكان اين
و معلم با و هستند مشكل دچار اجتماعي سازگاري نظر ز
.ميگيرند تماس كمتر ديگر دانشآموزان
تا 7 عمدتا 5 را اختلال شيوع سن "كندي ":اختلال شيوع سن
از جدايي به نسبت كودكان كه زماني يعني ميداند ، سالگي
اختلال مجدد شيوع افزايش.ميشوند سازگار خود مادر
دوره از انتقال مانند انتقالي دورههاي در حدودا
ديده متوسطه به راهنمايي از يا راهنمايي ، به ابتدايي
افزايش سالگي سن 14 حدود در كه اين سرانجام.ميشود
در اختلال بروز.ميشود ملاحظه اختلال شيوع در مختصري
.است خورده پيوند افسردگي با اوقات اغلب سن اين
كودك اوليه مصاحبه و نخست نگاه در:اختلال سببشناسي
نميتواند باز ولي ندارد سرغ ترسش براي را علتي ميگويد
كه دارد وجود عميق ناراحتي يك قطعا كه حالي در !نترسد
اختلالات طبقهبندي جديدترين در.ميشود اختلال اين باعث
طبقه رادر مدرسه در حضور از كودك امتناع رواني
.ميدهند جاي جدايي اضطراب و اضطرابي اختلالات
مسائل از او شديد ترس همان مدرسه از كودك هراس ريشه
خانه در او نبودن صورت در ميدهد احتمال كه است ناگواري
مادر ايمني كه شرايطي در خصوصا و نزديكان از يكي براي
ناموفق ، زناشويي بيماري ، مانند پديدههايي اثر در
تهديد مورد ديگر رنجآور حالتهاي يا مالي مضيقههاي
وجود مشكلي چنين كند احساس كودك حداقل يا و گيرد قرار
كودك وقتي اينكه به مادر تهديدهاي گاه.ميشود ديده دارد
تهديدهايي يا و بود نخواهد خانه در او بازگردد منزل به
مرد يا و ميروم خانه اين از من) والدين بين نزاع در كه
موثر نيز ميشود ايجاد (..ميدهم را طلاقت ميگويد
.بود خواهد
به را اساسي اهميت زمينه اين در شناختي روانشناسان
تا ميدهند خانواده مسائل و موقعيت از كودك برداشتهاي
مادري است ممكن لذا.والدين رفتار و بيروني واقعيتهاي
حاد حد به آنها خانواده در گفته پيش مسائل كه باشد معتقد
و تجزيه با كودك ولي ندارد ، وجود عميقي مشكل و نرسيده
بين تند حرفهاي شدن بدل و رد و خانواده اوضاع تحليل
احتمال ديگران مورد در وضعيت اين مشاهده با و والدين
مادر خصوصا و خانواده اعضاي براي ناگوار حادثهاي وقوع
.بشود مدرسه از هراس دچار و بدهد را خود
معتقدند تحليلي روان متخصصان برخي اساسي علت اين كنار در
باشد داشته نقش هراس ايجاد در ميتواند هم مدرسه خود
هستند ، بزرگبيني خود دچار كودكان برخي ميگويند آنها
تهديد مورد محيط در طريقي به بزرگبيني خود اين وقتي
ترجيح روگرداني الگوي يك ايجاد با كودك ميگيرد قرار
و بماند (نيست تهديد مورد قدرتش كه مكاني)منزل در ميدهد
.نرود مدرسه به
را مدرسه از هراس نوع دو "كندي ":مدرسه از هراس انواع
.است كرده معرفي
يك دنبال به و ناگهاني هراس اين شروع:يك نوع هراس
هفته اواخر در مدرسه از مجاز غيبت و مدت كوتاه بيماري
و مرگ درباره معمولا كودكان اين.ميشود آغاز قبل
رواني وضع ميكنند ، نگراني ابراز خود مادر بدني بيماري
بين خوبي متقابل روابط.است خوب كودكان اين اولياء
و تفاهم با فرزندشان به كمككنندگان است ، با حاكم والدين
شيوههاي به كودك خود پاسخ و ميدهند نشان واكنش همكاري
.است مطلوب هم درماني
بار چندين قبلا مدرسه به رفتن از امتناع:دو نوع هراس
جدي نگراني.دهد رخ هفته روز هر در است ممكن شده ، ديده
تهديد مورد مادر جسماني بهداشت.دارد وجود مادر مرگ از
(ميكند تصور چنين كودك يا است مريض مادر واقعا يا)است
رفتاري مشكلاتروانيو آنها.نيست مطلوب والدين رابطه
ميدهد ، نشان خود بچه به زيادي علاقه پدر دارند ، خاصي
مدرسه به كودك گرداندن باز براي كه روشهايي با والدين
امتناع گاه كودكان اين.نميكنند همكاري ميشود پيشنهاد
ميدهند تعميم موقعيتها ساير به را مدرسه به رفتن از
جمع در نميروند ، هم ورزش به مدرسه بر علاوه مثلا
نهايتا و ميشوند محبوس خانه در و نميكنند شركت دوستان
.نامطلوباست درماني شيوههاي به كودك پاسخ
ازمدرسه هراس درمان
را مختلفي راهحلهاي هراس نوع به توجه با روانشناسان
علت به يك نوع هراس در ميكنند ، پيشنهاد هراس درمان جهت
ميگيرد انجام راحتتر درمان و نشده عميق مشكلات كه اين
هماهنگي.ميشود پيشنهاد هراس درمان براي زير شيوههاي
براي موقع به ارجاع خانواده ، و مدرسه پرسنل بين كامل
سردرد ، مانند جسماني شكايتهاي روي بر تاكيد عدم درمان ،
تمجيد و تشويق و مدرسه در كودك الزامي حضور ،...دلدرد
روي از حضور اين اگر ، حتي مدرسه در حضور خاطر به او از
در والدين ، توسط مدرسه به كودك بردنباشد والدين اجبار
كودك منتظر مدرسه در شود داده اجازه مادر به لزوم صورت
غيبت هنگام) كودك به ثانويه نفع رسيدن از جلوگيري بماند ،
او براي تنقلات و اشيا خريد از منزل در او ماندن و كودك
با كودك قصهگوييبراي.(شود خودداري است لذتبخش كه
با شدن روبهرو هنگام فرد پايداري و مقاومت نفع بر تاكيد
از بعد بايد خلباني دانشجويان چگونه:مثلا ترسناك شرايط
چطور قوي اسبسوار برگردند ، خدمت به بلافاصله سانحه هر
به و ميشود خود اسب سوار فورا اسب از افتادن از بعد
.ميدهد ادامه تمرين
كار است عميقتر مشكل كه اين دليل به دوم نوع هراس در
كاربرد قبلي شيوههاي شايد و ميشود مشكلتر درمانگر
درمانگران رفتار هراس نوع اين در لذا.باشد نداشته اصولي
سيستمي ، درماني خانواده نظامدار ، حساسيتزدايي از
موقعيت با تدريجي مواجهه آرامي ، تن آموزش سرمشقگيري
دارو نهايتا و خانواده تعاملي الگوهاي تغيير مدرسه ،
.ميكنند استفاده درماني
در است ، شناختي رفتار درمان هراس ، درمان براي ديگر شيوه
-خود آموزش بر تاكيد با درماني فعاليتهاي شيوه اين
بايك ابتدا روش اين در شد ، خواهد اجرا و طراحي كنترلي
چند بعد ميشود ، پرداخته مشكل بررسي به مصاحبه جريان
از مجموعهاي تا ميگيرد صورت مشاورهاي فعاليت جلسه
به مدرسه با غيرمرتبط ترسهاي با آمدن كنار مهارتهاي
وقايع مجموعه ضمن در درآيد ، عمل به و شود آموخته كودك
تا مينمايد رادرجهبندي خود ناراحتكننده شده تجربه
درباره كودك يا درمانگر. شود مشخص او ترس مراتب سلسله
و ميكند صحبت ميشود هراس حالت اين به منجر كه افكاري
تحريككننده موقعيتهاي با آمدن كنار شيوه نهايتا
.ميشود داده تعليم مدرسه به وابسته اضطراب
فهلي ابراهيم
مظلوميت مجرميتيا ;نوجوانان انحرافات
سرعت ، ميگذرد آن از چه هر كه اجتماعي حيات تحول مسير در
انحرافات مييابد ، تصاعدي سير تحولات تنوع و پيچيدگي
عصر در پيشرفتها و دگرگونيها اين از تبع به نوجوانان
رسانهها و رايانهها.است گرديده متنوع و متحول معاصر
منشا خود بودهاند كنوني قرن در تمدنها تجدد مظاهر از كه
.ميباشند وسيعي سطح در انحرافات انواع تكثر مصدر و تبليغ
نيست مباحثه و مجادله محتاج و است محرز و مبرهن كه آنچه
متفاوت ابعاد در تحول گسترش با همراه كه واقعيتاست اين
بعد در تنها نه نوجوانان انحرافات معاصر انسان زندگي
وتفرع تعدد تنوع شكلو لحاظ از نهاده ، تزايد روبه آماري
.است يافته خاصي
سو يك از كه خود خاص اهميتهاي دليل به نوجواني دوران
مهارتهاو اكتساب مناسب بستر شخصيتو تشكل دوران
سوي واز برتراست زيست انديشههاي تحصيل و دانش فراگيري
ازآن ناشي وبحرانهاي رشد انقلاب علت به دوران اين ديگر
است شايسته ميباشد ، بالايي پذيري آسيب حساسيتو واجد
با زيرا گيرد ، قرار ويژه تدقيق و توجه مورد كه
نظامهاي كنوني سرمايه آن به نسبت بيتفاوتي و سهلانگاري
.ميگردد تضييع اجتماعي آينده فرداسازي براي آموزشي
ما كشور كنوني جمعيت از پنجم يك حدود در حداقل وسيعي قشر
اين كه نقشي به توجه با كه ميدهند نوجوانانتشكيل را
ومشكلات مسائل بيتوجهيبه دارند ، آيندهجامعه در گروه
مرزوبوم سرنوشت به نسبت غرضورزي و اهمالكاري جز به آنها
.ندارد ديگر توجيهي
اهميت از علل تبيين اجتماعي ، معضلات مطالعه و بررسي در
شناسايي با كه علت بدان است ، برخوردار فراواني ارزش و
تبيين.برآمد چارهجويي صدد در ميتوان معضل بروز علل
پيچيده و گسترده آنچنان موضوعي انحرافاتنوجوانان علل
مشغول خود به را گوناگون علوم صاحبنظران توجه كه ميباشد
شناختي ، جامعه بررسي جهت در تحقيقات و پژوهشها.است ساخته
جرم پيگير تلاشهاي با همگام زيستشناختي و شناختي روان
...و مربيان مشاوران ، مددكاران ، روانپزشكان ، شناسان ،
.است موضوع اين از حاكي همه
عناوين نظامهايمختلف و علوم در نوجواني انحرافات بحث
روانيبيشتر علوم حيطه در.برميگيرد در متفاوتيرا
ميشودو شناخته بيماريهايرواني و اختلالات عنوان تحت
بزهكاري جامعه قضايي و حقوقي نظام در كه است حالي در اين
را رفتارها گونه اين جامعهشناسان و ميگردد محسوب جرم و
و گناهكار اصطلاح ميكنند ، اطلاق انحرافوناهنجاري
موضوع.برگزيدهاند آن براي را علوممذهبي در خطاكار
قوانين ، از مرزشكني نوعي وجود مفاهيم و تعاريف اين مشترك
به.ميباشد عرفها تعادلهاو ميزانها ، هنجارها ، معيارها ،
ميگردد جرممحسوب نوعي قضايي قضاوت در مثالسرقت طور
نظام در و شده محسوب واختلال انحراف اجتماعي علوم در و
از صرفنظر.ميگردد ياد بزهكاري عنوان تحت آن از حقوقي
توسط موضوع تعريف در اصطلاحاتيكه و عناوين القابو
است مشهود و بارز آنچه ميرود كار به گوناگون ديدگاههاي
آن براي بايد كه فردميباشد كردار در مشكل نوعي وجود
.انجامداد اقداماتي
آنها فرد ، در موجود عوامل بر تاكيد با محققين از گروهي
محيطي عوامل ديگر گروهي ميدانند ، مهمتر و موثرتر را
بحث كه آنجا از.ميكنند قلمداد موثر را فرد از خارج
حوصله در انحرافات در دخيل و ذيربط عوامل كليه پيرامون
كه مهم عوامل از دستهبندي ارائهيك اما نيست مطلب اين
داشته خود مجموعه زير در را ديگر علتهاي ساير ميتواند
.ميرسد نظر به مفيد باشد
چنان ميتواند كه كلي دستهبنديهاي اين در وتعمق دقت با
جاي خود در را علت هزاران آن شاخهاز هر كه شود گسترده
يك نقش كه ميگردد متبادر انسان ذهن به سوال اين دهد
انحراف در حد چه اوتا و چيست ميان اين در منحرف نوجوان
بار بايد كه مجرم يك عنوان به آيا ميباشد؟ مقصر خود
مجازاتش اوبنگريمو به بگيرد دوش به را گناهش اصلي
به را او بزرگترها قصور كه قرباني يك عنوان به يا كنيم
كنيم؟ نگاه است داده سوق سمت اين
او به مجرم يك مانند به اگر اول نگاه با كه است طبيعي
با اين و مجازاتاست و كيفر تعقيب ، مستحق شود نگريسته
تلقي بزرگترها قصور مولود و بيمار يك آن از كه دوم نگاه
.ميباشد تضاد در شتافت ، ياريش به بايد و ميگردد
هرگونه از عاري و غيرمتعصبانه عاقلانهو نگاهي با
در وتعمق انحرافات پيدايش در موثر علل به غرضورزي
موضوع اين زمينه ، اين در موجود بررسيهاي يافتههاي
در آنها ساختارهاي و بزرگترها كه ميگردد هويدا و مستدل
كه مادر و پدردارند نقش عوامل مهمترين از وسيعي طيف
را نوجوان كودكي دارند برعهده را خانواده در اساسي نقش
اصولي و صحيح پرورش با تا داشتهاند كنترل و اختيار در
موجد (ميباشد حوصله و بصيرت علم ، آگاهي ، نيازمند كه) آن
به آن تجهيز با تا باشند خويش فرزند در مطلوبي ويژگيهاي
سنين فرزندشاندر ميزانآسيبپذيري مطلوباز خصائص
در بزرگترها وساير چشمگيريبكاهند بسيار نحو به بالاتر
مربوطه نهادهاي وساير تربيت و تعليم ساختارهاييمانند
بستر قشر اين به نسبت مسئوليت احساس و برنامهريزي با
فراهم نوجوان مطلوب استعدادهاي پرورش براي را مناسبي
كمال طي انحراف ، مسير در گرفتن قرار جاي به تا آورند
.نمايند
رياحي غلامرضا
معروف
، فرانسه ، ايتاليا آلمان كشورهاي حضور با
بينالمللي شودنمايشگاه مي
برگزار روسيه و
درتهران كبدي بيماران بهنفع نقاشي
خيريه انجمن بهنفع نقاشي بينالمللي نمايشگاه نخستين
ماه ارديبهشت تا 13 از 6 ايران كبدي بيماران از حمايت
ايرانشهرتهران خيابان در واقع هنرمندان خانه در امسال
.ميشود پنجشنبهبرپا ساعت 10صبح در
در ايران كبدي بيماران از حمايت خيريه انجمن مديرعامل
از150 بيش نمايشگاه اين در:داد توضيح ايرنا با گفتوگو
جمله از دانشآموز جوانان و نوجوانان كودكان ، اثر
ايتاليا و روسيه فرانسه ، آلمان ، كشورهاي دانشآموزان
قرار عموم ديد معرض در ميكنند تحصيل ايران در كه
.ميگيرد
همچنين كبدي بيماران از حمايت خيريه انجمن مديرعامل
فاقد انجمن اين:گفت ايران در كبدي بيماران مشكل درمورد
بر بالغ كلينيكي چنين راهاندازي كه است تخصصي كلينيك يك
و باتوجه اميدواريم كه دارد هزينه تومان ميليون 200
براي زودتر هرچه تخصصي كلينيك مسئولان و مردم خاص عنايت
.شود ايجاد كبدي بيماران
هفتم ميدان شعبه سپه بانك حساب 7667 شماره پايان در وي
كمكهاي دريافت براي را كبدي انجمن نام به تهران تير
.كرد اعلام مردمي
در نيز ايران در آلمان سفارت مدرسه مدير برمر هانس گرد
عوايد كه گفت نمايشگاه اين درمورد ايرنا با گفتوگو
خواهد هپاتيتي بيماران امور صرف نمايشگاه اين از حاصله
هنرمند سينايي گيزلا همشهري خبرنگار گزارش به همچنين.شد
نمايشگاهي چنين كه است نخستينبار گفت زمينه اين در نقاش
سوي از خوبي استقبال با كه ميشود برگزار ايران در
.است شده روبهرو كننده هنرمندانشركت
در بانك يك شعبه رئيس به گلوله شليك
شيراز
شيراز شهر فرهنگ شعبه ملي بانك رييس:اجتماعي گروه
بانك بهاين مسلح سارقان حمله در يكشنبه روز
.شد مجروح
دو كه سارقان:گفت ايرنا خبرنگار به منبعآگاه يك
صبح ساعت 30/7 بودند تفنگ كمريو سلاح به مسلح نفر
آن به بانك موجودي سرقت براي يكشنبه روز
مقاومت با كه حمله اين جريان در.كردند شعبهحمله
صدا به كهبا بانك رييس ماند ، ناكام بانك كاركنان
واداشته نشيني عقب به را سارقان خطر آژير درآوردن
به و شد مجروح مهاجمان گلوله ضرب به بود
.يافت انتقال بيمارستان
رييس سمت به گلوله دو ازآنكه پس مسلح سارقان
به.گريختند محل از پيكانسواري با كردند ، شليك بانك
سرقت به موفق مسلح سارقان منبعآگاه ، اين گفته
براي گسترده تلاش:گفت او.نشدهاند بانك موجودي
.دارد جريان مسلح سارقان دستگيري و شناسايي
تبريز در خودرو توقيف 50
شهروندان نارضايتي دنبال به:همشهري خبرنگار - تبريز
توجه بدون كه جوانان از تعدادي رانندگي نحوه از تبريزي
ميگرفتند ، مردم از را جامعه آسايش ديگران ، حقوق به
غيرقابل اتفاقات از پيشگيري هدف با تبريز انتظامي نيروي
توقيف شهر اين در را خودروسواري دستگاه تعداد 50 جبران ،
شرقي آذربايجان انتظامي نيروي عمومي روابط گزارش به.كرد
والدين باطني رضايت بدون موارد بيشتر در خودروها اين
مورد اقدام اين و گرفته قرار استفاده مورد جوانان توسط
.است گرفته قرار آنان استقبال
معاشرت تحتتاثير عمدتا رفتارها اين گزارش همين براساس
انجام تصويري رسانههاي از الگوبرداري و ناباب افراد با
.ميشود
امنيت و حرفهاي استقلال آزاد تريبون
روزنامهنگاران
شغلي
شغلي امنيت و حرفهاي استقلال آزاد تريبون:اجتماعي گروه
روزنامهنگاران صنفي انجمن در امروز روزنامهنگاران
اجتماعات سالن در ساعت 14 از مراسم اين.ميشود برگزار
خيابان كشاورز بلوار در واقع روزنامهنگاران صنفي انجمن
.ميشود برگزار پلاك 78 هفتم كوچه كبكانيان شهيد
صنفي انجمن هياتمديره ديدار
رجايي عليرضا
خانواده با روزنامهنگاران
صنفي انجمن هياتمديره اعضاي:اجتماعي گروه
عليرضا خانواده با جمعه روز عصر ايران روزنامهنگاران
.كردند ديدار رجايي
مطروحه اتهامات رد ضمن رجايي عليرضا مادر ديدار اين در
جنگ جبهههاي در داوطلبانه مدتها كه فردي چگونه:گفت
شود؟ مطرح نظام روياروي عنوان به ميتواند كرده پيدا حضور
و داشت تاكيد اصلاحي روشهاي بر فرزندمهمواره:گفت وي
.ديگر چيز هيچ نه
از تاسف اظهار ضمن نيز انجمن هياتمديره اعضاي از يكي
كه كرد اميدواري ابراز آمده پيش رجايي براي كه مسالهاي
به و شود آزاد زودتر هرچه وي آمده بهعمل رايزنيهاي با
.بازگردد خود همكاران جمع و خانواده ميان
اعضاي از يكي رجايي عليرضا كه ميگردد خاطرنشان
اواخر در كه است روزنامهنگاران صنفي انجمن هياتمديره
.شد بازداشت ماه اسفند
دادگاه به
همبستگي روزنامه مسئول مدير
شد احضار
شعبه 1410 به همبستگي روزنامه مسئول مدير:اجتماعي گروه
.شد احضار دولت كاركنان قضايي مجتمع
در كه احضاريهاي براساس همبستگي عمومي روابط گزارش به
دولت كاركنان قضايي مجتمع شعبه 1410 سوي از تاريخ 1/2/80
همبستگي روزنامه دفتر به تاريخ 2/2/80 در و شده صادر
روزنامه مسئول مدير سلامي باي ابرهيم دكتر شده واصل
.است شده احضار دادگاه سوي از همبستگي
ظرف 3 دادگاه در حضور به موظف نامبرده احضار اين براساس
اتهام نوع و احضار دليل اما شده احضاريه رويت از پس روز
.است نشده ذكر
"ما عصر" هفتهنامه مسئول مدير محاكمه
ميشود برگزار امروز
مديرمسئول سلامتي محمد محاكمه جلسه:اجتماعي گروه
شعبه 1410 در ارديبهشت سوم امروز "عصرما" هفتهنامه
هيات حضور با و علني طور به تهران عمومي دادگاه
.ميشود برگزار مطبوعات منصفه
مطرح كيفري شكايت مورد يكصد از بيش جلسه اين در
.شد خواهد
صداوسيما ، سازمان عصرما مسئول مدير شاكيان
حفاظت انتظامي ، نيروي پاسداران ، سپاه ستادمشترك
از جمعي حسينيپناه ، علي نيرويانتظامي ، اطلاعات
تهران استان دادگستري كل رئيس و شهدا خانوادههاي
مسئول مدير.ميباشد مدعيالعموم عنوان به نيز
به واهانت توهين اتهام به "عصرما" هفتهنامه
نظام تبليغعليه مردم ، ديني باورهاي و مقدسات
به اكاذيب نشر نظام ، اركان و اسلامي جمهوري مقدس
به نسبت اهانت و توهين عمومي ، اذهان تشويش قصد
محاكمه آنان تخريب و تحقير و كشور رسمي مسئولين
.شد خواهد
فقيدياد استاد درگذشت سالروز مناسبت به
شيخالاسلامي جواد محمد دكتر استاد
سالروز با است مصادف هشتاد ماه ارديبهشت سوم امروز
سياسي علوم و حقوق دانشكده برجسته استاد خاكسپاري
طي ايشان.شيخالاسلامي محمدجواد دكتر تهران ، دانشگاه
به خود ، پربار حيات روزهاي آخرين تا و قرن نيم حدود
تاريخ سياسي ، علوم در پژوهش و تدريس تاليف ، و ترجمه
ويژگيهاي.داشتند اشتغال بينالملل روابط و معاصر
با همراه آزادي ، به عشق و دوستي ايران علمي ، واقعگرايي
آثار در فارسي فرهنگ و ادب و ترجمه بر تسلط و شيوا قلم
درباره سياسي ، انديشه خداوندان در بخصوص ايشان متعدد
تاليفات ، .است برجسته قاجار احمدشاه سيماي و آزادي
باارزشي و معتبر منابع ايشان ، متعدد مقالات و ترجمهها
يادش.است مربوطه رشتههاي در پژوهشگران و دانشجويان براي
.باد گرامي
|