چهاردهمين در جوان مولفان آثار
تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه
جامعآرامگاه بودجهطرح تامين صورت در
ميشود اجرا سعدي
و تجربي علوم جديد كتابهاي به نگاهي
چگونگي تحصيلي راهنمايي اول پايه حرفهوفن
يادگيري پايه مهارتهاي تقويت و آموختن
حسني قصههاي مجموعه
دانشآموزي دستاوردهاي نمايشگاه برپايي
تهران منطقه 13 در
تربيت و تعليم پژوهشكده آموزشي اخبار
جايگزين نوبتي دو ارزشيابي طرح :كرد اعلام
ميشود ثلثي امتحانات
براي :پرورش و آموزش وزير آموزشي معاون
شود اصلاح نگرشها بايد تربيت شدن نهادينه
اينترنت با كردستان متوسطه مدارس دبيران
شدند آشنا
عمران دانشجويان سراسري جشنواره دومين
ميشود برگزار
جديد فرهنگي و علمي نشريات
رياضيات درس تدريس الگوي جشنواره سومين
ميشود برگزار
دانشجويي علمي تشكلهاي گردهمايي نخستين
ميشود برگزار
سال 80 در تهران استان پژوهشي اولويتهاي
شد اعلام
مدارس ساز و ساخت در كمي و كيفي تحولات
ميشود بررسي
پژوهشگر و نويسنده معلمان رقابت
چهاردهمين در جوان مولفان آثار
تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه
جوانان نوشتههاي و آثار از نمايشگاهي :فرهنگي علمي گروه
نمايشگاه چهاردهمين جوانان سالن در كشور سال زير 20
.ميشود برپا تهران كتاب بينالمللي
نمايشگاه چهاردهمين جوانان سالن مسئول سيدآبادي علياصغر
است قرار:گفت مطلب اين بيان ضمن تهران كتاب بينالمللي
در جوان مولفان نمايشگاه عنوان با نمايشگاه اين
منظور به تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه چهاردهمين
.شود برپا آنها تشويق و جوان مولفان آثار معرفي
برپايي چون ديگري برنامههاي جوانان سالن در:افزود وي
و ادبي نقد شعر ، داستان ، رشتههاي در آموزشي كارگاههاي
شعر ، زمينههاي در كارشناسي ميزگردهاي برگزاري تصويرگري ،
با ترجمه و مولف حقوق نشر ، و چاپ تصويرگري ، نقد ، داستان ،
.است شده گرفته نظر در صاحبنظر افراد از جمعي حضور
مسايل زمينه در فعال سازمانهاي به غرفههايي اختصاص وي
و سازمانها اين برنامههاي معرفي براي جوانان
ديگر از دادهاند صورت زمينه اين در كه فعاليتهايي
نمايشگاه چهاردهمين در جوانان سالن برنامههاي
.كرد ذكر تهران كتاب بينالمللي
جامعآرامگاه بودجهطرح تامين صورت در
ميشود اجرا سعدي
مجموعه بر هكتار كه 5/3 حالي در:فرهنگي علمي گروه
خريد و طرح اين تكميل تا است شده افزوده سعدي آرامگاه
تا 33 است لازم هزينه تومان ميليارد پلاكها ، 12 مابقي
.شود كامل سعدي آرامگاه هكتار
چهارمين افتتاحيه مراسم در شيراز شهردار رجبي فرجالله
خواندن ملي با و مطلب اين بيان سعديشناسيضمن كنگره
استمداد آن تكميل براي كشوري مسئولان و دولت از طرح اين
.طلبيد
تملك براي توماني ميليارد هزينه 5/1 به اشاره با رجبي
پلاكها باقي تملك براي:گفت هكتار مساحت 5/3 در پلاك 250
كه هستيم روز نرخ به بودجه تومان ميليارد نيازمند 12
.است خارج شيراز شهرداري توان از آن تهيه
مركز مدير كمالي گفته به و ما خبرنگار گزارش به
تومان ميليون معادل 100 بودجهاي سال 80 در سعديشناسي
تالار شامل كه سعديشناسي مركز گسترش و ايجاد براي
شيخ غيرخطي و خطي آثار موزه تخصصي ، كتابخانه چندمنظوره ،
.است شده گرفته درنظر سعدي
و تجربي علوم جديد كتابهاي به نگاهي
چگونگي تحصيلي راهنمايي اول پايه حرفهوفن
يادگيري پايه مهارتهاي تقويت و آموختن
;سرآغاز
تمام هستيم ، آن روزهاي واپسين در كه تحصيلي سال در
و كرده تحصيل ابتدايي دوره در فرزندانشان كه والديني
گذاشتهاند ، تحصيلي راهنمايي دوره پابه تحصيل ادامه براي
راهنمايي دوره اول پايه در فرزندشان تحصيل واسطه به
...و تربيتي اجتماعي ، آموزشي ، مختلف موارد با تحصيلي
جاري تحصيلي سال در كه مواردي جمله ازشدهاند مواجه
دانشآموزان معلمان ، مديران ، مشترك گونهاي به (8079)
منظري از هريك آنان ، والدين و راهنمايي دوره اول سال
و تجربي علوم كتابهاي تغيير شدهاند ، مواجه آن با متفاوت
.است تحصيلي راهنمايي دوره در اول سال فن و حرفه
اساسي ، سوال چند طرح با است كوشيده مولف نوشتار اين در
.دهد قرار بررسي مورد را موضوع اين
درطراحي ، نظارت نقش چيست؟ آموزشي پروژه يك منطقي مراحل
آموزشي پروژههاي اجراي و ارزشيابي اوليه ، طرح اصلاح
چيست؟
و تجربي علوم كتابهاي در كه است خوشحالي بسي جاي
اعمال و آغاز تغييراتي تحصيلي ، راهنمايي دوره حرفهوفن
برنامهريزي و هدفدار آموزشي هرحركت اگر زيرا است ، شده
قرار رشد و كمال مسير در را آموزشي جامعه باشد ، شده
.داد خواهد
تمام كه دلسوزانهاي زحمات به نسبت احترام كمال با (الف
مواجهه در شدهاند ، متحمل تغيير اين با مرتبط گروههاي
:ميشود متبادر ذهن به سوال چند تغييرات اين با
است؟ بوده چه تغيير اين ضرورت
است؟ داده تشخيص را ضرورت اين مرجعي چه
ساير در هماهنگ تغييرات تغيير ، اين موازات به آيا
شده گرفته نظر در نيز آموزشي عناصر و روشها برنامهها ،
است؟
اين بلندمدت و مدت ميان مدت ، كوتاه اهداف مرجعي ، آيا
است؟ كرده مشخص راهبردي صورتي به را تغيير
منطقي مراحل تمامي اجراي براي راهبردي برنامهريزي آيا
است؟ گرفته انجام آموزشي پروژه اين
سوالها ، اين پاسخ مورد در تفكر از بعد لطفا:توجه)
.(بزنيد ورق را جديد كتابهاي
با برخورد در كه هستند ساده پرسشهايي پرسشها ، اين (ب
دوره اول سال حرفهوفن و تجربي علوم جديد كتابهاي
خواهد مشغول را دقيقي بيننده ذهنهر تحصيلي ، راهنمايي
هدف عنوان به كتاب عنوان دو اين مولفان گروه آنچه.كرد
ميكنند ، اشاره آن به جديد كتابهاي در توجه مورد اساسي
به يادگيري پايه مهارتهاي تقويت و آموزش اهميت"
اين آموزشي سبك با تا است اين قصد.است "دانشآموزان
ابتدايي دوره آموزشهاي استمرار در دانشآموزان كتابها ،
به قادر و شده تبديل مادامالعمر يادگيرندگان به
پس.باشند خويش آينده درزندگي علمي روشهاي از استفاده
جوانب از فن و حرفه و تجربي علوم كتابهاي دقيق بررسي از
موفقيتهاي به كه دلسوزي معلم هر ذهن به سوالهايي مختلف ،
.شد خواهد متبادر ميانديشد ، آموزشي
و تجربي علوم جديد كتابهاي آزمايشي اجراي مراحل در (پ
كامل ، و دقيق آزمايشي اجراي براي روشهايي چه از حرفهوفن
علمي تحليل و تجزيه آزمايشي ، اجراي از علمي ارزشيابي
آزمايشي ، اجراي صحت و دقت بر نظارت آزمايشي ، اجراي نتايج
است؟ شده استفاده...و آزمايشي كتاب اصلاح
كتابي تاليف براي لازم مراحل تمامي جديد كتابهاي آيا
كردهاند؟ طي درستي به را آموزشي
كند؟ تعيين ميبايست را مراحل اين مرجعي چه
لازم ، علمي و درست مسير در را جديد كتابهاي عبور گروهي چه
ميكند؟ تاييد
استانداردهاي التاليف ، جديد كتابهاي معيارهايي چه با
كسب را (آموزشي ايزوهاي يا ISO عبارتي به يا) آموزشي
كردهاند؟
:تحصيلي راهنمايي دوره مدارس در آموزشي واقعيتهاي (ت
در چاپ از پس و تهيه شكلي هر به كتابها اين كه حال
نميبايست آيا است ، قرارگرفته كشور سطح مدارس اختيار
را لازم آموزشي دوره حرفهوفن ، و تجربي علوم معلمان تمام
اين اساس بر حرفهوفن و تجربي علوم محتواي تدريس براي
بگذرانند؟ كتابها
معلمين تمامي آمادهسازي براي فراگيري روشهاي چه از
شود؟ استفاده ميتوانست
دادن آگاهي براي مناسبي اطلاعرساني روش نداشت امكان آيا
شود؟ استفاده تغييرات اين با مرتبط گروههاي عظيم خيل به
زمان در و مناسب روشهاي با تا نبود ضروري و لازم آيا
را لازم آگاهي تغيير ، اين با مرتبط گروههاي كافي و مناسب
نمايند؟ كسب قطعي اجراي از قبل
درك و هماهنگي استفاده ، مورد اطلاعرساني روشهاي آيا
مدارس مديران ازگروه اعم مرتبط گروههاي بين نسبي ، مشترك
و تجربي علوم دروس معلمين گروه تحصيلي ، راهنمايي
دانشآموزان والدين گروه و دانشآموزان گروه حرفهوفن ،
است؟ آورده بوجود
دانشآموزان آموختههاي از ارزشيابي روشهاي و محتوا آيا
كند؟ تغيير نميبايست نيز
ارزشيابي روشهاي ارايه براي را خود مسئوليت گروهي ، آيا
انجام به خوبي به معلمان به كتابها اين با متناسب
رساندهاند؟
دو آموزش سيستم در و جاري تحصيلي سال در كه آن از بعد (ث
براي قبلي زمينه بدون سال اولين براي كه سيستمي) نوبته
(است شده اجرا فراگير صورت به دستاندركاران ، تمامي
اول سال حرفهوفن و تجربي علوم كتابهاي) جديد كتابهاي
يك و شدهاند تدريس شكلي هر به (تحصيلي راهنمايي دوره
عمل به دانشآموزان آموختههاي از نيز ارزشيابي نوبت
مورد ارزشيابيتحصيلي و آموزشي روشهاي آيا است ، آمده
در آمده وجود به تغييرات درراستاي مدارس در استفاده
است؟ بوده جديد درسي كتابهاي
درنوبت اول سال حرفهوفن و تجربي علوم امتحانات نتايج
چيست؟ نشانگر اول
آموختههاي در تغييري نميبايست كوتاه مدت دراين آيا
ميداد؟ رخ آنان يادگيري پايه مهارتهاي و دانشآموزان
تغيير اين نتايج اول نوبت امتحان از بعد نميبايست آيا
اطلاع به آن نتايج و گرفته قرار تحليل و تجزيه مورد
ميشد؟ رسانده آنان والدين و دانشآموزان معلمين ، مديران ،
يا و اشخاص مدارس ، يا و مناطق استانها ، ادارات در آيا
را موثر و فراگير كافي و لازم خدمات نميبايست گروههايي
روشهاي و (فعال يادگيري) متناسب تدريس روشهاي زمينه در
ميدادند؟ ارايه(پاياني و مستمر) مرتبط ارزشيابي
پروژهها اين اجراي حسن مسئول كه كساني يا و گروهها آيا
استفاده حسن مسئول و دانشآموزان پرورش و آموزش عرصه در
مدارس و مناطق استانها ، تمامي در جديد كتابهاي از
كردهاند؟ عمل خوبي به خويش وظايف تمامي به ميباشند ،
را يادگيري اساسي مهارتهاي درستي به آموختگان دانش آيا
؟...فقط يا و گرفتهاند فرا
(درصد حدود 70) معلمان از بسياري كه است اين واقعيت (ج
علوم جديد كتابهاي تدريس و آموزش شخصي ، كاملا صورت به
اين فراوان زحمت و كردهاند تجربه را فن و حرفه و تجربي
تجارب است مسلم.كشيدهاند دوش بر سختي به را تجربه
است ، آمده بوجود...و ارزشيابي روش تدريس ، درروش متفاوتي
كل در و استان يك در منطقه ، يك در تجارب گوناگوني اين كه
هماهنگ ، يكسان ، شدن بهرهمند راستاي در نميتواند كشور
ايجاد ازتغييرات كشور دانشآموزان تمامي موثر و عادلانه
.باشد التاليف جديد كتابهاي در شده
اجراي حسن مسئول اشخاصي چه يا و گروه چه راستي به
كتابهاي تغيير پروژههاي يا و آموزشي تغييرهاي پروژههاي
مرتبط را خود ديگر گروههاي و واحدها آيا هستند؟ آموزشي
هماهنگي و مساعي تشريك به موظف و ندانسته تغييرات با
نميباشند؟
خود خطير مسئوليت راههايي چه از اشخاص اين و گروهها اين
تمام و معلمين به را خود آيا و ميدهند؟ انجام را
نميدانند؟ پاسخگو آموزشي نظام از بهرهمند گروههاي
كمك اصطلاح به كتابهاي يا پاسخنامهها رواج آيا (چ
نشانگر راهنمايي ، دوره اول سال تجربي علوم كتاب آموزشي ،
است؟ معلمان ديدگاههاي در مطلوب تغييرات ايجاد
مجلد ، پاسخنامههاي اين از زياد بسيار استفاده بر تكيه
استمرار از نشانهاي ازدانشآموزان ، بزرگي گروه توسط
نيست؟ گذشته آموزشي روشهاي
از دانشآموزان از بسياري آشكار و پنهان استفاده وجود با
مطلوب تغييرات حلالمسايلها ، و مجلد پاسخنامههاي انواع
وجود به دانشآموزان يادگيري پايه مهارتهاي و رفتار در
است؟ آمده
به تنها آيا كه ميكند خطور ذهن به سوال اين مجدد..آيا
و آموختن پروژه درسي ، كتابهاي در تغييري هر ايجاد صرف
!نميباشد؟...پروژهاي يادگيري ، پايه مهارتهاي تقويت
.(ميكنيم واگذار محترم خوانندگان به را عبارت تكميل)
و آموزش در محوري مدرسه و تمركززدايي هستيم شاهد (ح
و صدايي چند با تا ميشود تجربه آهستگي به پرورش
و جامعه تحولات با همگام سالم ، فضايي در منطقي گفتوگوي
.گردد حل نيز آموزشي مشكلات از برخي آن ، جديد نيازهاي
و نقش بيشتر تقويت به علاقهمندي كننده بيان نوشتار اين
اجراي چگونگي بر نظارت و كارآمد آموزشي مديريت مسئوليت
و تعليم عرصه در موفق آموزشي پروژه يك مراحل تمامي كامل
.بود تربيت
گروههاي تمام در و آموزشي جامعه واقعيت در تمايل اين
درارتباط و داشته وجود پرورش و آموزش مسايل با مرتبط
و ديده خوبي به گروهها ساير و معلمين با واقعي و نزديك
و گذشته در.ميشود بيان آهستگي به مسئوليت احساس سر از
و صف واحدهاي در چه و ستادي واحدهاي در چه) افرادي حال
شدن برداشته جهت در پرتلاش و دلسوزانه ،(مدارس سطح در
زحماتي) نوپرداختهاند انديشههاي ترويج به نو ، قدمهاي
خور در و بوده ارجمند بسيار كشيدهاند ، گروه اين كه
اين از بيشتر بهرهمندي جهت در حال (است فراوان سپاس
براي كه است آن نيكو دلسوزيها نشستن ثمر به و تلاشها
تمام در آموزشي مديريت مسئوليت و نقش تسري و تقويت
نظارت بعد در خصوصا.شود برداشته عملي گامهاي آن ، ابعاد
كامل بهرهگيري با است بهتر كارآمد ، آموزشي راهنمايي و
طرحها ، مديريت بهينهسازي" واقعي ، بازخوردهاي از
.يابد تحقق سطوح تمام در "آموزشي پروژههاي و برنامهها
مديريتهاي توانايي و دانايي از موثر و مفيد استفاده
معرفت ، و دانايي روزگار در تا ميشود باعث كارآمد ، آموزشي
تقويت و آموختن در توفيق و معلم موفقيتآميز درس
جمله از) افراد رفتار و اعمال از يادگيري ، پايه مهارتهاي
.گردد آشكار (دانشآموزان
بسيار كيفيتي با موفقيتآميز يادگيريهاي گونه اين مسلما
خواهند ظهور آموزشي ارزنده بسيار تجارب و شده محقق بهتر
.يافت
آموزشي امور كارشناس -توراني بهروز
حسني قصههاي مجموعه
انتشارات سوي از حسني قصههاي مجموعه از جلد كنون 6 تا
ترتيب به آثار اين چاپ تازهترين.است شده منتشر قدياني
:است شده نشر بازار روانه زير
:نوشته / "ديگر متل و مثل و 19 نميرفت مكتب به حسني" -1
. يوسفي محمدرضا
:نوشته /ديگر متل و مثل و 11 "برده خواب را حسني" -2
.يوسفي محمدرضا
شيخي مژگان نوشته /ديگر قصه و 9 "خندان گل و حسني" -3
قصه و 9 نرسيد خونهاش به حسني سررسيد ، به قصهها -4
. شيخي مژگان نوشته /ديگر
.شمس محمدرضا نوشته /ديگر قصه و 11 ديو و حسني -5
.شمس محمدرضا نوشته /ديگر قصه و 7 كلاغ و حسني -6
قيمت و داده انجام كلايي كاظم را كتابها تمامي تصويرگري
شده نوشته سال تا 12 سني 7 مقطع كودكان براي كه كتابها
.است تومان تا 400 350
دانشآموزي دستاوردهاي نمايشگاه برپايي
تهران منطقه 13 در
منطقه 13 دبيرستانهاي دانشآموزي دستاوردهاي نمايشگاه
آموزش مسئولين همت به "ابتكار نمايشگاه" عنوان با تهران
دبيران و مديران عملي و علمي همكاري با و پرورش و
انديشه تالار محل در روز مدت 20 به منطقه ، دبيرستانهاي
.شد برگزار مطهري شهيد دبيرستان
دستاوردهاي از ديدني غرفه شامل 19 نمايشگاه اين
مقاله ، ماكت ، ساخت وسايل ، ساخت زمينههاي در دانشآموزي
فيزيك ، معارف ، درسي گروههاي در...و ديواري روزنامه
اقتصاد ، تاريخ ، جغرافيا ، رياضي ، زيستشناسي ، شيمي ،
زبان منطق ، و فلسفه هنر ، اجتماعي ، علوم كامپيوتر ،
و آزمايشگاه فارسي ، ادبيات عربي ، زمينشناسي ، انگليسي ،
دانشآموزان 50 مجموع در و بود آموزشي تكنولوژي
.بودند كرده ارائه نمايشگاه در را خود كارهاي دبيرستان
افتتاحيه مراسم در منطقه 13 پرورش و آموزش رئيس محمدي ،
مشاركت جلوه را نمايشگاه برپايي نمايشگاه ، اين
توسعه اهميت بر و دانست علم پيشبرد در دانشآموزان
.كرد تاكيد دانشآموزان استعدادهاي شكوفايي و خلاقيت
تقديرنامههاي 60تن و جوايز اختتاميه ، مراسم در همچنين
منطقه آموزشي معاون بهنام ، توسط برگزيده دانشآموزان از
دانشآموزان تمامي از غير به نمايشگاه ، اين از.شد اهدا
شهر آموزشي مسئولان از برخي مذكور ، منطقه دبيرستانهاي
.كردند ديدن فرهنگيان و تهران
تربيت و تعليم پژوهشكده آموزشي اخبار
جايگزين نوبتي دو ارزشيابي طرح :كرد اعلام
ميشود ثلثي امتحانات
و آموزش وزارت تربيت و تعليم پژوهشكده رئيس
سال از نوبتي دو ارزشيابي طرح:كرد اعلام پرورش
خواهد مدارس در ثلثي امتحانات جايگزين آينده تحصيلي
.شد
جمهوري خبرگزاري به"اسماعيلي تاجيك عزيزالله" دكتر
از برخي در گذشته تحصيلي سال سه طي طرح اين:گفت اسلامي
نتايج ارائه با و شد انجام تحقيقاتي صورت به مناطق
سال از شد مقرر پرورش و آموزش عالي شوراي به آن
متوسطه و راهنمايي ابتدايي ، مدارس در آينده تحصيلي
.شود اجرا
را ابتدايي دوره در طرح اين آموزشي بازده وي ،
و مستمر ارزشيابي:افزود و كرد اعلام مثبت بسيار
نتيجه و است آموزش افزايش بر ناظر اصولا فرايندي
.داشت خواهد بهتري
به اختيار اين قانوني نظر از طرح اين در:گفت وي
آموزان دانش مختلف فرصتهاي در تا شده داده معلمان
باعث اقدام اين كه كنند ارزيابي را
خواهد دانشآموزان بهتر و عميقتر يادگيريگستردهتر ،
.شد
تحصيلي سال در تا شده مقرر اسماعيلي ، تاجيك بهگفته
دستورعمل مطابق دانشآموزان مستمر ارزشيابي 8180
سطح افزايش باعث آينده در امر اين كه باشد جديد
.شد خواهد مدارس در آموزش
براي :پرورش و آموزش وزير آموزشي معاون
شود اصلاح نگرشها بايد تربيت شدن نهادينه
را دانشآموز اگر:گفت پرورش و آموزش وزير آموزشي معاون
نميگيرد صورت تربيت كنيم ، رفتاري انجام به وادار زور به
.شود اصلاح نگرشها بايد تربيت نهادينهشدن براي و
و يك نواحي مديران جمع در شب دوشنبه فاني اصغر علي دكتر
مدرسه:افزود قزوين استان پرورش و آموزش البرز بخش دو
ميكند پيدا تحقق انساني روابط و اخلاق حاكميت با محوري
انعطافپذيري و مشاركتپذيري اختيار ، تفويض اصل سه بر و
يكي:گفت و كرد اشاره مديريت سيستم به وي.ميباشد استوار
كه است محوري مدرسه پرورش و آموزش وزارت سياستهاي از
.ميآيد حساب به پرورش و آموزش مديريت در جديد رويكردي
از هماهنگي عدم از نگراني جاافتاده ، سنتهاي و سوابق فاني
تمركززدايي كنترل ، سيستم نداشتن دستورالعملها ، اجراي
ردههاي در كفايت با مديران از برخورداري عدم و مديران
محوري مدرسه بحث در اختيار تفويض موانع جمله از را پايين
.برشمرد
و مديران تعاملي و دوسويه ارتباط بر تاكيد با وي
محوري مدرسه در:گفت آنها مشاركتجويي و مشاركتپذيري
مديران رفتار امر همين و كرد نزديك بهم را نگرشها بايد
.داد خواهد سامان را
بايد كه كند فكر پرورش و آموزش وزارت اگر:كرد تصريح وي
اجرا هم استانها پرورش و آموزش و كند صادر دستور يكسويه
.است هلاكت تفكر طرز اين عاقبت كنند ،
اينترنت با كردستان متوسطه مدارس دبيران
شدند آشنا
براي اينترنت جهاني شبكه با آشنايي آموزشي دوره
جاري سال در كردستان استان دبيرستانهاي دبيران
.شد برگزار
هدف كردستان ، پرورش و آموزش متوسطه آموزش معاون
دبيران علمي دانش سطح ارتقاء را طرح اين اجراي از
دستيابي و رايانهاي فنآوري جديدترين با ارتباط در
.كرد اعلام علمي يافتههاي جديدترين به
اسلامي جمهوري خبرگزاري با گفتوگو در "حنيفي عطاءالله"
با استان در بار نخستين براي دوره اين:افزود
و سنندج "مدرس" شهيد معلم تربيت مركز همكاري
.شد برگزار كردستان دانشگاه
شركت با هفته يك مدت به دوره اين:گفت وي
و آموزش آموزشي منطقه از 16 مقطعمتوسطه 320دبير
.شد برگزار كردستان پرورش
در آموزي دانش جمعيت هزار داراي 378 كردستان استان
.است مختلف مقاطعتحصيلي
عمران دانشجويان سراسري جشنواره دومين
ميشود برگزار
پنجم تاريخ از عمران دانشجويان سراسري جشنواره دومين
مهندسي دانشكده در روز مدت 3 به جاري سال ماه ارديبهشت
.ميشود برگزار طوسي نصيرالدين خواجه صنعتي دانشگاه عمران
نصيرالدين خواجه صنعتي دانشگاه عمومي روابط گزارش به
بتن نمونه ساخت شامل عملي و تئوري مسابقات برگزاري طوسي ،
كمانش آزمون ماكاروني ، خرپاي شبيهسازي بالا ، مقاومت
رمز برداشت سيالات ، و هيدروليك آزمون تير ، جانبي پيچشي
و ابتكاري مسابقات و GPS آزمون طرح ، پيادهكردن و
و دانشجويي دستاوردهاي نمايشگاه برپايي نرمافزاري ،
بازديد علمي ، سخنراني و ميزگرد تخصصي ، كارگاههاي صنعتي ،
از تحقيقاتي مراكز و سازمانها عمراني ، پروژههاي از
.است جشنواره مهم بخشهاي جمله
برگزيده دانشجويان از نفر جشنواره 1100 اين در است گفتني
.دارند فعال حضور كشور دانشگاه از 40
جديد فرهنگي و علمي نشريات
و امتياز صاحب /(پايداري هنر و ادب هفتهنامه دو) كمان *
/ سرهنگي مرتضي:سردبير / بهبودي هدايتالله:مديرمسئول
صندوق/ تلفن6721296 / ريال صفحه 2000 شماره 115 ، 16
.پستي154613145
(ايران بهداشتي سلولزي صنايع انجمن تخصصي ماهنامه) آوند *
نمابر/ تلفن8721848 / ملكي سيفالله:مديرمسئول /
. 8724906
شهيد بنياد اعتقادي اجتماعي ، فرهنگي ، ماهنامه) شاهد *
/ تلفن8306831 /فروردين 1380 شماره 311 ، /اسلامي انقلاب
. نمابر 8307975
/ اسلامي انقلاب شهيد بنياد:امتياز صاحب / نوجوان شاهد *
نمابر/ تلفن8306833 / فروردين 1380 شماره 316 ،
. 8307975
موسسه:امتياز صاحب / (جوانان ويژه قرآني نشريه) بشارت *
/محمدعبداللهيان:مديرمسئول / (ع) رضا امام اسلامي معارف
- پستي3319 صندوق / رنگي تمام صفحه ، 80- شماره 21
www. الكترونيكي نشاني / (قم) تلفن7740559 / (قم) 37185
.maaref.net
و علم دانشگاه دانشآموختگان دفتر نشريه) ايامي ياد *
/ تلفن7391236/ زمستان 1379 - شماره 4 / (ايران صنعت
.نمابر 7491226
رياضيات درس تدريس الگوي جشنواره سومين
ميشود برگزار
راهنمايي دوره رياضيات درس تدريس الگوي جشنواره سومين
( ارديبهشت سوم) امروز تهران ، از استان شهرستانهاي سطح در
.ميشود آغاز كرج در
استان شهرستانهاي پرورش و آموزش كل اداره عمومي روابط
برترين روز طي 9 جشنواره اين در كه كرد اعلام تهران
.شد خواهند انتخاب رياضيات درس تدريس روشهاي
روشهاي ارائهكنندگان جشنواره ، اين اختتاميه مراسم در
.ميشوند اعلام كشوري ، مرحله در حضور براي برتر
دانشجويي علمي تشكلهاي گردهمايي نخستين
ميشود برگزار
علمي تشكلهاي گردهمايي نخستين:علميفرهنگي گروه
در جاري سال ماه ارديبهشت هفتم تا پنجم دانشجويي
.ميشود برگزار تهران باهنر شهيد اردوگاه
و ، تحقيقات علوم وزارت داخل دانشجويان امور مديركل
اظهار خبرنگاران با گفتوگو در يكشنبه روز فناوري
دارند مشاركت حدود 700دانشجو گردهمايي اين در:داشت
مي پيدا حضور نماينده دو يا يك علمي انجمن هر از كه
.كنند
باهدف سال 77 دانشجويي ، علمي انجمنهاي آييننامه
دانشجويان تشويق و ترغيب براي مناسبتر زمينه ايجاد
.شد تصويب علمي انجمنهاي تشكيل براي
علمي تشكل از 650 بيش:گفت خراساني محدث علي دكتر
در و هستند فعال عضو ، هزار حدود 35 با كشور در دانشجويي
انجمنهاي آييننامه مطابق علمي تشكل حاضر 450 حال
.ميكنند فعاليت كشور ، سراسر دانشگاههاي در علمي
سال 80 در تهران استان پژوهشي اولويتهاي
شد اعلام
كل اداره پژوهشي اولويتهاي و محورها:فرهنگي علمي گروه
پايان از ويژه حمايت تهران ، استان اسلامي ارشاد و فرهنگ
.بود خواهد دكتري و ارشد كارشناسي نامههاي
اسلامي ارشاد و فرهنگ كل اداره عمومي روابط گزارش به
در هنري و فرهنگي شاخصهاي اندازهگيري" تهران استان
وضعيت بررسي ،"زمينه اين در اطلاعات توليد و تهران استان
موجود نارسائيهاي و مشكلات و تهران استان در عمومي فرهنگ
.است توجه مورد اولويتهاي از كاربردي پيشنهادهاي ارائه و
هنري و فرهنگي برنامههاي و سياستها بخشي اثر بررسي"
شيوههاي بررسي شده ، پيشبيني و اجرا حال در شده ، اجرا
اجراي در تهران استان در موجود منابع از بهرهوري ارتقاي
از "تهران ارشاد كل اداره هنري و فرهنگي مقاصد و اهداف
.است اولويتها ديگر
نهادهاي و سازمانها با همكاري شيوههاي بررسي" همچنين
نگرشها ، ارزشها ، بررسي بهرهوري ، ارتقاي و پژوهشي
و عملكرد بخشي اثر بررسي فرهنگي ، رفتارهاي و آگاهيها
بررسي و استان در فرهنگي كالاهاي از استفاده ميزان
ميزان و تهران ارشاد كل اداره فرهنگي عملكرد سياستهاي
.است محورها ديگر از "اثربخشي
مدارس ساز و ساخت در كمي و كيفي تحولات
ميشود بررسي
تجهيز و توسعه نوسازي ، سازمان:علميفرهنگي گروه
و ساخت در كيفي و كمي تحولات بررسي براي كشور مدارس
كارشناسان و مهندسان حضور با همايشي مدارس ، ساز
.ميكند برگزار
مركز در ماه ارديبهشت و30 كه 29 همايش اين در
و كودكان فكري پرورش كانون هنري آفرينشهاي
برگزيده فني و علمي مقالات ميشود ، برگزار نوجوانان
نظام تاثير.ميشود ارائه ساختمان و راه كارشناسان
از استفاده پرورشي ، و آموزشي فضاهاي طراحي در آموزشي
اصلاح روشهاي آموزشي ، فضاهاي در پيشساخته سازههاي
برابر در آموزشي ساختمانهاي مقاومسازي خاك ، بهبود و
جمله از انرژي ، مصرف كردن بهينه روشهاي و زلزله
به همايش اين برگزاري فاصله در كه هستند موضوعاتي
.ميشوند گذاشته بحث
آموزشي مراكز نگهداري و تعمير در موجود مشكلات شناخت
مراكز ، اين ساز و ساخت در مهندسي اقتصاد پرورشي ، و
روشهاي و آموزشي فضاهاي ساخت در جديد مصالح كاربرد
آب سطح كه مناطقي در دفعفاضلاب غيرمكانيزه
اين موضوعهاي ديگر از است ، بالا آنجا در زيرزميني
.است همايش
پژوهشگر و نويسنده معلمان رقابت
كرد اعلام پرورش و آموزش وزارت:عمليفرهنگي گروه
كشور سراسر معلمان رقابت زمينه بار اولين براي كه
.است آمده بهوجود پژوهشگري و نويسندگي زمينه در
نقد ، جغرافيا ، تاريخ ، فرهنگنامه ، شعر ، رمان ، و داستان
آموزشي ، تربيتي ، زندگينامهنويسي ، ديني ، تفسير ، و تحليل
معلمان كه هستند حوزههايي ترجمه ، و گردآوري
.ميپردازند علمي رقابت به آن پيرامون
|