جواني بلوغ پراضطراب و طوفاني دوراني
اساسي دگرگوني دوره
ورزش و روانشناسي
كشور روستاييان اجتماعي تامين سازمان
ميشود تشكيل
شد منتشر دادگستر
سوء از ايراني كودكان:يونيسف نماينده
ميبرند
رنج تغذيه
نسبتبه بهزيستي علوم دانشگاه رئيس هشدار
جمعيتي چالشهاي
درگذشت قديم تهران عكاس
به گيلان "هاتف" هفتهنامه مسئول مدير
شد احضار دادگاه
منتشر ماه تير از 30 آبان هفتهنامه
ميشود
افزايش كشور به 48 آيسسكو سازمان اعضاي
يافت
جواني بلوغ پراضطراب و طوفاني دوراني
اساسي دگرگوني دوره
هر از بيشتر كه است روح بيقراري و طوفاني دوره جواني ،
و گوناگون عواطف و احساسات هجوم دستخوش ديگر ، دوران
رشد دليل به بالغ ، تازه جوان.دارد قرار شگفتانگيز
تاثير تحت و هورموني و اجتماعي رواني ، و ذهني فيزيكي ،
زودرنج و حساس سخت خويش ، بحراني عواطف و احساسات شديد
پديد فراوان مشكلات عملا شديد ، حساسيت اين.ميشود
امر كوچكترين برابر در را ، وي است ممكن حتي و آورده
سختترين به -مادر و پدر برابر در بويژه -نامطبوعي
و بيادبانه حتي پرخاشجوييهاي و گستاخانه واكنشهاي
خاموشي پرتگاه به را وي كه آن يا ;برانگيزد بيشرمانه ،
.دهد سوق زياد خودخوريهاي و پررنج
تا و آغاز سالگي حدود 12 سن از جواني و نوجواني مرحله
جوان شخصيت در دوران ، اين در.دارد ادامه سالگي حدود 25
،"منطقي و مجرد فكر":ميكند توجه جلب بيشتر چيز سه
."جنسي تمايل كامل رشد" و "اخلاقي مسئوليت"
تاثير تحت جوانان ، احساسي و عاطفي هيجانهاي
جمله از جسماني ، و رواني اصيل و طبيعي نيازمنديهاي
،"ستايش به نياز" ،"استقلال به نياز" ،"مقبوليت به نياز"
و عقايد تجربه به نياز" ،"كردن جلوه مهم به نياز"
دارد قرار...و "جنسي نيروي" بيداري و "جديد انديشههاي
به چگونه و شرايطي چه در كه اين به توجه با و
كه ميآموزند جوانان شود ، داده پاسخ طبيعي نيازمنديهاي
.درآورند خويش كنترل تحت را خود كردار و عواطف چگونه
و جسمي صفات پيدايش با كه آنجا از جنسي ، غريزه بيداري
به توجه كه ميشود سبب است ، همراه مشخص نسبتا روحي
غفلت حتي كمعنايتي مورد جوانان ، روحي ديگر نيازمنديهاي
جوانان در دوره ، اين در عوارض اين عادي تظاهر.گيرد قرار
و ناآگاه افراد و والدين نظر در ولي ;است طبيعي كاملا
تحمل قابل غير حتي و ناخوشايند تربيتي ، مسائل به ناآشنا
متاسفانه حساس ، بسيار شرايط چنين در و ميكنند جلوه
بيمورد شديد سختگيري و نامناسب برخوردهاي به مبادرت
ميتواند جوانان آينده شخصيت تكامل و رشد در كه كنند مي
آرام و مناسب و منطقي برخورد.باشد داشته منفي بس نتايجي
بسيار و طوفاني دوره اين كه ميگردد باعث جوانان ، با
از نتيجه در شود ، طي كمتر تنش با و آرامي به حساس ،
و اعتياد ناشايست ، اعمال سوي به جوانان انحراف
.گردد پيشگيري ناخواسته بزهكاريهاي
از جوانان واكنشهاي و كنشها از بسياري جواني ، دوران در
زودرنجيها تند ، پرخاشجوييهاي گستاخانه ، واكنشهاي جمله
بزرگسالان اكثر نظر از همگي كه...و شديد حساسيتهاي و
و بيهوده كدام هيچ ميباشند ، تحمل غيرقابل حتي و نامطبوع
عيبجو و خردهگير نوجوان اگر:مثال براي.نيستند بيعلت
و داوري حس كه ، است آن براي است ، گفتگو و بحث خواهان و
و عيبجويي حقيقت ، در و است نهاده تكامل به اورو تشخيص
به داوري حس پرورش براي فكري تمرين و ورزش يك گرفتن خرده
.ميآيد حساب
در است ، مقررات و اطاعت از گريزان و بيانضباط اگر جوان
و تكامل به رو شخصيتش كه است رو آن از بيشتر واقع
با كودكان ، همانند ندارد ، دوست ديگر و است نهاده استقلال
مورد مختلف مسائل در ميخواهد حتي شود ، رفتار ايشان
.دهد نشان را خود شايستگيهاي تا گيرد ، قرار مشورت
به نياز از حاكي مددوستياش ، و مدپرستي و قهرمانسازي
.است زيباجويي و خودستايي خودنمايي ، راهنما ، مدل ،
اشتغالهاي بيحوصلگيها ، و بيقراري ترديدها ، و وسواس
مايه ناچيزي و تجربه كمي از ناشي..و كمدوام و بيهدف
و پويايي از انگيخته و است نادرست از درست تشخيص در فكري
.است فكري استقلال به دستيابي براي تكاپو
دراز ، و پرطول خيالپردازيهاي و بلندپروازي روياسازي ، در
را زماني كه است آن براي گوشهنشينيشان ، و خلوت حتي
استعدادهاي و ذوق كشف با و آورند دست به انديشيدن براي
دهند ، تا افزايش را خويش جسمي و ذهني تواناييهاي خود ،
.گردند روبهرو جديد مسائل با بتوانند
جوانان ، گذرانيهاي وقت پرسهزنيها ، بيقراريها ،
استراحت به آنان شديد نياز و روحناآرام از نشانهاي
.است روحي و دماغي
در و كردن جلوه مهم به ميل جوييهايش ، ستيزه در
نهفته خودمختاري و آزادي به شوق سركشيهايش ، و لجبازيها
.است بزرگسالان امتيازات كسب دنبال به و است
تسكين را آنان اشتهاي و ولع نوجوانان ، نابهنگام دلگيهاي
.ميدهد
هيجانهاي جهش نگاريهايش ، يادبود خاطرهنويسيها ،
.ميبخشد آرام را روحي تاثيرهاي و عاطفي و احساسي
يا و..پرهيجان ، موزيك و تند حركات و صدا و سر به علاقه
تحصيلي ، امور در افراط يا و...گوشهگيري و انزوا به ميل
و متفاوت حالات دهها...و فكري تنبلي و خستگي برعكس ، يا
والدين نظر از كه ميشود پديدار جوانان در ديگر ، گوناگون
جلوههاي به -تربيت و تعليم امر در -كمدانش و ناآگاه
نوجوانان در تعادل عدم به حتي و غيرطبيعي و غيرعادي ،
اين با صحيح و اصولي برخورد كه حالي در.ميگردند تعبير
آينده شخصيت به بخشيدن تكامل و رشد به طبيعي ، پديدههاي
درستي به موارد اين اگر.بود خواهند موثر قويا جوانان ،
با زندگي شوند ، شناخته و شده بررسي علمي طريق از و
دوست و جذاب پرهيجان ، كار آنان رهبري و دلچسب جوانان
.بود خواهد داشتني
است ، مخالف جنس به جوان فرد گرايش جواني ، جلوههاي از يكي
از انگيخته همواره گرايش اين عمومي ، تصور خلاف بر
جنس به گرايش" مرحله از چون.نيست "شهواني تمايلات"
دختران و پسراناست فاصله "جنسي علاقه" مرحله تا "مخالف
دارند دوست ميآورند ، رو هم به سخت بلوغ ، دوران در جوان
و آشكارا هنوز ليكن كنند ، صحبت هم با ;ببينند را همديگر
ميلشان.كنند بايد صحبتي چه و چرا نميدانند روشني به
رفتارشان رو ، اين از است مبهم و گنگ ولي شديد ، و تند
و بسزننده گاه طنازيهايشان ، و دلرباييها و نامنظم
رويكرد.است توام ناشيگري و ندانمكاري با و نامطمئن
بيشتر ، بلوغ ، آغاز در يكديگر ، به جوان دختران و پسران
در.است "گريز - و -گرايش" ناهنجار نوسانهاي دستخوش
.نيست نظر مورد مخالف ، جنس از معيني شخص غالبا دوره اين
اين هدف ميتواند فرد چندين يا فرد هر تقريبا بلكه
.باشد رويكرد
گريز ، با توام گرايش اين تربيت ، و تعليم علماي نظر طبق
از بيش آن ، كه بسا چه نيست ، "جنسي غريزه" از انگيخته همه
"احترام" يا و "ستايش و تحسين" به نياز از منبعث چيز ، هر
بالغ و مهم" و "شدن واقع توجه مورد و محبت جلب" يا و
"دوستي نوع" و ،"ترحم احساس" از ناشي حتي يا و "جلوهكردن
"كردن حمايت و جوانمردي به ميل" و "مسئوليت و پايمردي" و
لطيف علاقه تعبير سوء از كه جوانان بسيار چه.باشد...و
علاقه عنوان به (مكمل جنس) مخالف جنس به نسبت خود ، پاك و
.دارند نفرت و وحشت واقعا شهواني ،
ميرسيم نتيجه اين به كنيم ، جمعبندي را بالا مطلب اگر
:كه
احترام جوانان احساسات و انديشهها عقايد ، به ميبايست
را آنان سازنده و مثبت حالات عواطف ، افكار ، ;بگذاريم
مسئوليتپذيري و خودباوري نفس ، به اعتماد تا كنيم تقويت
در را جوانان مسائل بويژه شوند ، تقويت آنان نزد در
زندگي در فقط نه كنيم ، جستجو آنان رواني حيات مجموعه
!آنان جنسي
فرزندان مورد در عرب فيلسوف و نويسنده جبران ، خليل جبران
:ميگويد
.نيستند شما فرزندان حقيقت به شما ، فرزندان
.خويش سوداي در دخترانزندگياند و پسران آنها
از اما گذاشتهاند ، وجود عرصه به پا شما طريق از آنها
.ندارند تعلق شما به ولي شمايند ، با اگرچه نيستند ، شما
نه اما بدهيد ، آنها به را خود محبت و عشق ميتوانيد شما
.دارند را خود انديشههاي آنها زيرا را ، خود انديشههاي
نه اما نگهداريد ، خانه ، در را آنها تن ميتوانيد ، شما
خواهد زيست فردا ، خانه در آنها روح زيرا ، را ، روحشان
.خواب عالم در حتي نيست ، راه آن به را شما كه كرد ،
تلاش اما باشيد ، آنها مانند تا بكوشيد ميتوانيد شما
.سازيد خود مانند را آنها تا نكنيد
ساكن ديروز در و نميگردد باز عقب به زندگي زيرا ،
!نميشود
...شما
فريور ميرعمادالدين
:منابع
انتشارات سياسي ، علياكبر دكتر شخصيت ، روانشناختي -1
.ابنسينا
انتشارات صاحبالزماني ، ناصرالدين دكتر كرشمه ، راز -2
.عطايي
دريابندري ، ترجمه جبران ، خليل جبران ديوانه ، و پيامبر -3
.كارنامه نشر
ورزش و روانشناسي
دور تقريبا گذشتههاي در كه علوم از بسياري امروزه
بهنوعي يا و نداشتند انساني مسائل حل در خاصي جايگاه
ميشدند گرفته بهكار عنوان يك تحت ديگر علوم با همراه
بهطور و نموده پيدا را خويش جايگاه كه ميرسد بهنظر
بهكار بشري جامعه اهداف پيشبرد درجهت تخصصي و مستقل
در كه است روانشناسي علوم اين از يكي.ميشوند گرفته
داشت ، قرار فلسفه سيطره تحت و علمالنفس بهنام گذشته
مستقل علم يك بهعنوان نهتنها روانشناسي امروزه اما
منشعب آن از نيز ديگري تخصصي رشتههاي بلكه شده شناخته
را ديگر بسياري و كودك -تربيتي -باليني روانشناسي كه شده
روانشناسي شعبات ازجمله ورزش روانشناسي.برد نام ميتوان
مسائل بهبود جهت در پيشرفته و غربي جوامع در كه است
بهدست براي ورزشكاران تحريك و انگيزش بردن بالا و رواني
.ميشود گرفته بهكار ورزشي ميادين در بهتر نتايج آوردن
بالاخص دركشورمان روانشناسي علم بهكارگيري با ارتباط در
.كنم ذكر را نكته چند است لازم ورزش در
رفع و اصلاح در روانشناسي اصولي كاربرد از آگاهي عدم -1
عملكرد به بخشيدن بهبود و انسانها رواني و روحي مشكلات
.آنها
كس هر بنابراين است رفتار علم روانشناسي كه آنجايي از -2
ادعا بهراحتي مطالعه كمي و خويش شخصي تجربيات براساس
در و است روانشناس يا و ميداند روانشناسي كه ميكند
مثل)است جبرانناپذير كه ميزند كارهايي به دست نتيجه
ادعاي يا و كارگران مورد در كارخانه مدير يك ادعاي
.(غيره و فرزندان تربيت در والدين
و بهتر بازدهي در روانشناسي اثربخشي به اطمينان عدم -3
ناشي عدمآگاهي از خود اين كه افراد ، عملكرد بيشتر
.ميشود
استفادههايي سوء بهخاطر روانشناسي به اطمينان عدم -4
آيا اينكه اما ، و ميكنند آن از غيرحرفهاي افراد كه
و انفرادي ورزش كيفيت بردن بالا در ميتواند روانشناسي
در بايد را پاسخش كه است سوالي خير يا باشد مفيد تيمي
اگر.جستجوكرد اخير چندسال همين در كشورمان ورزش عملكرد
و مديريتي مشكلات از غير كه ديد خواهيم كنيم دقت خوب
ما تيمهاي شكست علت مواقع اكثر در ورزشي ، امكانات كمبود
مشكلات بهخاطر انفرادي ورزش در چه و گروهي ورزش در چه
.است شده گرفته ناديده تقريبا هميشه كه بوده روانشناختي
مربيان ، يا و تيم افراد هماهنگي و انسجام عدم چون مسائلي
اعتماد و خودباوري عدم تيم ، افراد بين وصميميت همكاري
افراد يا تيمهاو مقابل در ترس و اضطراب يا و نفس به
استكه روانشناختي مشكلات جمله از نام و شهرت داراي
مسئولين است اميد.بودهاند مواجه آن با ما ورزشكاران
كه ورزشكار جوانان روحي و روانشناختي مسائل به محترم
توجه باشند كشورمان براي ارمغانآورانپيروزي ميتوانند
شامل ابعاد همه به توجه مستلزم ورزش امر به توجه.نمايند
ميباشد جسمي قدرت و رواني و روحي عوامل تاكتيك ، مديريت ،
در موفقيت و پيروزي انتظار ميتوانيم ما صورت اين در كه
.باشيم داشته را ورزشي ميادين
نموده ، جلب را مسئولين توجه جديدا كه است امري ورزش صنعت
و بالقوه نيروهاي از صحيح بهطور چانچه اگر بنابراين
مطمئنا نماييم استفاده كشورمان جوانان استعدادهاي
در را كشورمان پرافتخار پرچم ورزش عرصه در ميتوانيم
.درآوريم اهتزاز به پيروزي قله در و خارجي ميادين
توانا نجفي داوود
كشور روستاييان اجتماعي تامين سازمان
ميشود تشكيل
بهزيستي سازمان اجتماعي امور معاون:اجتماعي گروه
بيمهاي خدمات ساماندهي و پوشش براي:كرد اعلام
كشور در روستاييان اجتماعي تامين سازمان روستاييان ،
.ميشود تشكيل
آموزشي كارگاه در سهشنبه طالبيروز محمدعلي
:گفت اردبيل شهرستان در بهزيستي مجتمعهاي كارشناسان
دولت كميسيون فني كميته در سازمان اين تشكيل
با نيز برنامهريزي و مديريت سازمان و شده تصويب
.است كرده موافقت آن ايجاد
در مثبتي حركت ميتواند سازمان اين تشكيل:افزود وي
.باشد روستاييان بيمهاي پوشش سطح ارتقاي راستاي
نخست سالهاي در بتواند دولت اگر:كرد تصريح وي
در كند ، تامين را سازمان اين منابعمالي تشكيل ،
خود و مردم دولت ، پايه سه مديريت با بعد سالهاي
خواهد خوبي شكلگيري و جهتگيري كارفرمايان و سازمان
.گرفت
و شهرها بين شكاف افزايش از تاسف ابراز طالبيبا
به روستاييان بيرويه مهاجرت:داشت اظهار روستا
و بزرگ شهرهاي به كوچك شهرهاي مردم و شهرها حاشيه
كشور سطح در اجتماعي تنشهاي بروز به منجر شهرها كلان
.ميشود
يابد ادامه شكل بهاين مهاجرت روند اگر:افزود وي
خواهيم اجتماعي قرمز نقاط بروز شاهد شهرها حاشيه در
.بود
را حاشيهنشيني ميخواهيم ما اگر:كرد تصريح وي
روستاها به خدمات انتقال كنيم ، كنترل يا درمان
كردن نهادينه موجود شرايط در و است ضرورت مهمترين
از جلوگيري براي اجتماعي بخش در روستاييان مشاركت
.دارد اهميت روستاها به شهري آسيبهاي نفوذ
شد منتشر دادگستر
منتشر دادگستر حقوقي ماهنامه شماره پنجمين:اجتماعي گروه
قابل قهري ، ولي آيا:چون مطالبي نشريه شماره اين در.شد
تشكيل قانون مواد از پارهاي اصلاح لايحه است ، عزل
و ادب و شعر در دادگستري انقلاب ، و عمومي دادگاههاي
تازههاي وكالت ، عقد نواقص كاربردي ، تجارت حقوق فارسي ،
چاپ به..و عدليه تشكيل تاريخ لوايح ، و مقررات قوانين ،
.است رسيده
سوء از ايراني كودكان:يونيسف نماينده
ميبرند رنج تغذيه
ايران در يونيسف سازمان نماينده:اجتماعي گروه
اين اهداف از يكي به رسيدن در ايران:كرد اعلام
.ندارد مطلوبي وضعيت كودكان تغذيه زمينه در سازمان
انجمن اعضاي همايش در سهشنبه ديالوروز سليمان
آموزش ، كيفيت:گفت اردبيل استان كودكان از حمايت
شهري مناطق كودكان بين نابرابريها و بهداشتي خدمات
.است ايراني كودكان ديگر مشكلات جمله از روستايي و
و آموزشي نابرابريهاي كاهش براي تلاش:افزود وي
از بهداشتي و آموزشي خدمات كيفيت بالابردن و بهداشتي
.است ايران در يونيسف تاكيد مورد نكات مهمترين
كودكان از حمايت زمينه در امسال يونيسف:داشت اظهار وي
اجرا پروژه چندين ايران در ويژه حمايتهاي نيازمند
.ميكند
و خياباني كودكان شناسايي طرح اجراي:ديالوگفت
وضعيت بهبود به كمك آنان وضعيت از شمهاي كسب
.ميكند تسهيل را موجود
كردن فراهم يونيسف تاكيد بيشترين وي ، بهگفته
كنار در تا است استثنايي كودكان براي مناسب بستري
ادامه تحصيل به عادي مدارس در و عادي آموزان دانش
قرار جامعه حاشيه در و كنند رشد آنان با و دهند
.نگيرند
قانون با تعارض در كودكان حقوق زمينه در:افزود وي
ايران در قضاييه قوه با كه همكاريهايي طبق
بايد جوانان و نوجوانان جرم مساله به داشتهايم
.شود داده خاصي اهميت
گرفتن قرار با مجرم جوان و نوجوان:كرد تصريح وي
و برگردد جامعه به ميتواند لازم آموزشهاي تحتپوشش
.باشد مفيد
در زندان بهجاي محكوميتها كردن جايگزين:گفت وي
بهجاي تواند مي خاطي و دارد بهسزايي تاثير افراد اين
.بياموزد حرفه يك رفتن زندان
ترويج پروژه اجراي:افزود ايران در يونيسف نماينده
بهكارگيري پروژهپايشبا و كودك حقوق كنوانسيون
اجراي نحوه زمينه در مردم مختلف اقشار و گروهها
ديگر از سازمان اين به آن ارائه و كنوانسيون
.ماست برنامههاي
آزاري كودك زمينه در:كرد ديالوتصريح
پزشكي آموزش و درمان بهداشت ، وزارت با نيز
يك تاكنون:گفت وي.داريم اجرا دست در برنامههايي
شده تشكيل زمينه اين در بخشي كميتهبين
.هستند موجود مشكلات بررسي حال در كه
شكست مساله اين در را سكوت بشود اگر:كرد تاكيد وي
مي كنند ، بيان را آن بتوانند اگر بچهها خود حتي و
به آزار مورد كه بچههايي از حمايتي سامانه توان
.آورد بهوجود را ميگيرند قرار مختلف انحاي
نسبتبه بهزيستي علوم دانشگاه رئيس هشدار
جمعيتي
چالشهاي
در توانبخشي و بهزيستي علوم دانشگاه رئيس:اجتماعي گروه
فراروي جمعيتي چالشهاي به نسبت جمعيت ، جهاني روز آستانه
.داد هشدار جامعه
همچنين و جهان حاضر حال در:افزود جغتايي تقي محمد دكتر
مناسب تدبيري بايد و مواجهند جمعيتي چالشهاي با ايران
است جواني جمعيت ما جمعيت:گفت وي.شود انديشيده آن براي
آنان اكثريت رسيدن باروري به آن از ناشي بحران اولين كه
نيز و بود خواهد موثر كشور آينده جمعيت افزايش در كه است
بحران با را كشور دور ، چندان نه آينده در افراد اين
اثر در:كرد تاكيد ادامه در وي.ميكنند مواجه سالمندي
آموزش و بهداشت به عمومي دسترسي جمعيت ، بيرويه افزايش
مسائلي زندگي ، مهارتهاي فقدان دليل به و شد خواهد كمتر
افزايش اجتماعي آسيبهاي ساير و اعتياد طلاق ، قبيل از
.يافت خواهد
درگذشت قديم تهران عكاس
عكاس باسابقه ، عكاس پاكزاد سيدمحمد يافتيم اطلاع تاسف با
را دارفاني همشهري روزنامه افتخاري همكار و قديم تهران
.است گفته وداع
محترم بازماندگان به مرحوم آن براي الهي مغفرت آرزوي با
.ميگوئيم تسليت كشور عكاسان جامعه و ايشان
به گيلان "هاتف" هفتهنامه مسئول مدير
شد احضار دادگاه
چاپ "هاتف" هفتهنامه مسئول مدير:اجتماعي گروه
.شد احضار بهدادگاه جاري هفته گيلان
مسئول مدير و امتياز صاحب "ضيابري حسين سيد"
:گفت خبر اين تاييد با دوشنبه روز هاتف هفتهنامه
رشت عمومي دادگاه هفتم شعبه سوي از احضاريه اين
از اطلاع براي شنبه سه روز:كرد اظهار وي.شد صادر
اين علت و رفت دادگاهخواهد به احضاريه اين چگونگي
از "ولايت عاشقان" به موسوم گروهي شكايت احضاريه
.است هاتف هفتهنامه
حقوقي دايره سوي از ديگر شكايتي:شد يادآور " ضيابري"
در هاتف هفتهنامه از گيلان پزشكي علوم دانشگاه
.است بررسي دست در رشت عمومي دادگاه شانزدهم شعبه
در مطلبي چاپ خصوص در شكايت ، اين موضوع:گفت وي
در كه است آستارا شهرستان در ايدز بيماري معضل مورد
از يكي "هاتف".بود رسيده چاپ به هاتف نامه هفته
گيلان استان ورزشي و اجتماعي فرهنگي ، نامههاي هفته
منتشر استان اين در تاكنون سال 1371 از كه است
.ميشود
منتشر ماه تير از 30 آبان هفتهنامه
ميشود
:گفت آبان هفتهنامه مسئول مدير:اجتماعي گروه
شنبه روز از آبان هفتهنامه جديد دوره شماره اولين
.شد خواهد منتشر تيرماه 30
فرهنگي گروه خبرنگار با گفتوگو در عليپور محمدحسن
نامه هفته امتياز لغو حكم نقض پي در:افزود ايرنا
ما تهران ، استان تجديدنظر دادگاه شعبه 34 توسط آبان
جديد دوره انتشار براي هايمان برنامه تدارك حال در
.هستيم نشريه
:گفت نشريه اين جديد دوره برنامههاي درخصوص وي
حرفهاي فعاليت عرصه در كه ميكند آبانتلاش
انجام را دموكراسي چهارم ركن نظارتي وظيفه مطبوعات
قدرت ، بر نظارت راستا اين در:كرد اضافه ويبدهد
سياسي ، ساخت كردن دموكراتيزه براي تلاش و قدرت نقد
ارتباط در كه اساسي قانون مانده مغفول اصول تاكيدبر
مطبوعاتي حركت و است شهروندي حقوق با مستقيم
جامعه در سياسي فرهنگ ارتقاي و احيا به كه بهنحوي
.ماست آتي برنامههاي جمله از شود ، منتهي ايران
حكومت اگر معتقدم من:كرد تاكيد عليپور محمدحسن
اين كند ، فراهم را مستقل مطبوعات فعاليت رشد زمينه
.ميكند كمك نظام كارآمدي به وضعيت
افزايش كشور به 48 آيسسكو سازمان اعضاي
يافت
آيسسكو سازمان به عاج ساحل و كامرون كشورهاي پيوستن با
.رسيد كشور به 48 سازمان اين اعضاي
جديد عضو دو پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
امور وزراي كنفرانس هشتمين و بيست در آيسسكو سازمان
را سازمان اين به عضويت سند اسلامي كنفرانس سازمان خارجه
.كردند امضا
كنفرانس سازمان زيرمجموعه كه آيسسكو سازمان اساس ، براين
آموزشي فرهنگي ، علمي ، موضوعات فعاليتش است ، عمده اسلامي
حيطه در و متعدد برنامههاي اجراي ضمن تاكنون و ميباشد
در بويژه كشورها بين وحدت تقويت جهت در اسلامي كشورهاي
.است داده انجام مهمي اقدامات بوسني و فلسطين مسائل خصوص
و است سازمان اين فعال اعضاي از نيز ايران است ذكر قابل
مستقر ايران پرورش و آموزش وزارت در آيسسكو ملي كميسيون
.است
|