كنيم؟ برخورد خجالتي كودكان با چگونه
دستگيري خبر به نسبت متفاوت هاي واكنش
مشهد در زنان قاتل
مشهد قتلهاي علمي بررسي ضرورت بازتاب
صورت به عنكبوتي قتلهاي عامل دادگاه
ميشود برگزار علني
كنيم؟ برخورد خجالتي كودكان با چگونه
كمرويي علل
بتوان تا است نشده روشن مناسب و كافي طور به كمرويي علل
به يا داشت ابراز موضوع اين درباره را مستحكم نظراتي
چند امر اين متخصصان ليكن.پرداخت آنها درباره قضاوت
:ميشود موارد اين شامل كه كردهاند ذكر را احتمالي عامل
شخص يك در كمرويي ايجاد براي ژنتيك زمينهساز عوامل (الف
كودك و بينوالد مستحكم و نيرومند كمتر دلبستگي رابطه (ب
اجتماعي مهارتهاي يادگيري و اكتساب در ضعف (ج
خشن ، بطرزي كه افرادي ديگر يا برادران و خواهر والدين ، (د
مورد يا داده آزار دستانداختند ، را كودك فراوان ، و شديد
.ميدهند قرار انتقاد
كمرويي منفي و مثبت جنبههاي
كودكان ديگر با مقايسه در معناداري طور به كمرو كودكان
.شوند غيراجتماعي رفتارهاي درگير تا دارند تمايل كمتر
خجالتي كودكان كه دهد روي است ممكن جهت بدان وضعيت اين
فكر شان درباره ديگران كه آنچه به زيادي بسيار ميزان به
و ميدهند اهميت خود ، درباره ديگران نظرات يا ميكنند
از يكي اين كه هستند امر اين نگران يا مراقب بنابراين
.ميباشد كمرويي مثبت جنبههاي
اشاره موارد اين به ميتوان نيز كمرويي منفي جنبههاي از
مهارتهاي انجام و تمرين به كمتر كمرو كودكان:كرد
اندكي دوستان يا محدود دوستيهاي و پرداخته اجتماعي
ورزش ، مانند فعاليتهايي از تا دارند تمايل آنها.دارند
ديگران تماشاي يا نگاه معرض در را آنها كه بحث و نمايش
كه دارد وجود گرايش اين.كنند اجتناب ميدهد ، قرار
غيردوستانه خجالتي ، مانند ويژگيهايي با كمرورا كودكان
نفس عزت و كرده تنهايي احساس آنها بشناسند ، بياستعداد و
كه ميشود ديده نيز كمرو بزرگسالان در.دارند پاييني
حمايت وازشبكههاي دارند محدودتري اجتماعي ارتباطات
ميان در حتي ميكنند رضايت احساس كمتر خود اجتماعي
ترس خاطر به كه است شده ديده خجالتي افرادي دانشجويان ،
فارغالتحصيل هرگز كلاس ، عمومي جمع در سخنراني پذيرش از
.نشدهاند
مهم مشكلي را خودشان كمرويي خجالتي ، افراد از برخي
جور هزار مختلف طرق به آنها براي كه طوري به ميدانند
هرقدر افراد اين از برخي خوشبختانه.ميكند ايجاد مانع
اين ليكن ، ميگردد كمتر آنها خجلت ميشوند ، بزرگتر كه
پشيماني احساس خود قبلي كمرويي احساس از است ممكن افراد
و فرصتها به تاسف و اندوهگيني با و بخورند تاسف يا كرده
.كنند فكر دادهاند دست از كه اجتماعي موقعيتهاي
كمرويي بر غلبه در والدين نقش
به تا دهند انجام ميتوانند كار چه معلمان و والدين
.شوند فائق خود كمرويي احساس بر كه كنند كمك كودكان
به كمك براي ميتوان كه دارد وجود متعددي راهبردهاي
فائق خود كمرويي بر بتوانند آنها تا برد بكار كودكان
كودكان از گروهي مورد در است ممكن راهبردها برخي.شوند
كودكان از عدهايباشد كودكان ديگر از كارآمدتر و موثرتر
از معدودي منظم بكارگيري از تنها اساسا است ممكن
(حاليكه در) شوند ، بهرهمند زير در آمده راهبردهاي
راهبردهاي كارگيري به نيازمند است ممكن ديگر كودكان
يك مورد در شودكه مي پيشنهادباشند وبيشتري متعددتر
راهبردهاي امكان حد تا ماه ، يك براي حداقل و خاص كودك
اثر ميرسد نظر به كه را مواردي و برده كار به را متعدد
كه را راهبردهايي از برخي بنابراين.دهند ادامه بخشند ،
دقيقا امر اين زيرا دهند تشخيص دارند استمرار ارزش
.است پروري فرزند صحيح اصول رعايت
كاربردي منطقي نظم يك با ، آيد مي پي در كه راهبردهايي
.شدهاند فهرست
هنگام آن در كه كنيد صحبت زماني درباره كودكان براي -1
.داشتهايد خجالتي رفتاري نيز شما
خود بودن خجالتي درباره كمرو ، كهكودكان هنگامي به
است آن مانند احساس ، اين آغاز ميكنند ، پيدا بدي احساس
در و ميروند فرو آن در و شده مارپيچي راهي وارد آنها كه
ياعزت خود به احترام و كمترشده و كمتر اعتمادشان نتيجه
.ميرود پائين و يافته كاهش بيشتر و بيشتر نيز نفسشان
و كرده كمك ميتوانند شكل اين به موقعيتي چنين در والدين
ابراز كه كنند مقابله كمرويي ناخوشايند اثر اين با
كه آنجا از بودهاند خجالتي زماني خود نيز آنها نمايند
آنها از و دانسته نيرومند را خود والدين كودكان ، اغلب
در مطلبي ، چنين از يافتن آگاهي با دارند ، خداگونه تصويري
سپس.ميكنند بهتريپيدا احساس خود خجالتي رفتار مورد
چگونه كه كنند صحبت امر اين درباره والدينشان اگر
طور به اينكه براي هدف يك تعيين مثلا)معاشرتيترشدند
مدل كودكان ،(دهند ادامه را آن و كرده رفتار معاشرتي
.ميآورند دست به آن از كردن تبعيت براي نيرومندي والگوي
براي شخصي داستانهاي نسخههاي چنين از استفاده زيبايي
وجود چيزي مطلب اين در كه است آن در كودكان كردن هدايت
.رابرانگيزد مخالفت يا مقاومت احساس كودكان در كه ندارد
انجام را خاصي كار كه بگويد آنهانميخواهد به كس هيچ
خودشان كه ميكنند توصيف را دقيقاچيزي والدين.دهند
.است بوده موثر و دادهاند انجام يا كرده تجربه
مشربي خوش و معاشرتي رفتار كه دهيد توضيح كودكان براي -2
.دارد فايدهاي چه آنها براي
تمايل است ، سودمند رفتار يك انجام بدانند وقتي كودكان
.دهند انجام را رفتار آن تا ميكنند پيدا
با اينكه درباره والدين براي شيوه متقاعدكنندهترين
كه است آن كنند صحبت معاشرتي رفتار ارزش درباره كودكان
نمايند ، بيان برايشان را خود شخصي تجارب از نمونههايي
خودم كمرويي بر بودم مجبور بشوم ، معلم اينكه براي" مثلا
كه است اين نيازمند دادن آموزش و شدن معلم چون كنم ، غلبه
سپس "كند صحبت تازه افراد با روز هر تقريبا بتواند فرد
كه را ي عينيتر يا مستقيمتر ارزشهاي ميتوانند والدين
مانند دهند ، شرح كودك براي دارد وجود معاشرتي رفتار در
و بيشتر سرگرمي داشتن بيشتر ، دوستان و دوستيها ايجاد
فعاليتهاي ديگر و مدرسه از بيشتري ميزان به اينكه
.ببرند اجتماعيلذت
داشتن وتعامل ارتباط ازبرقراري كودكان كه هنگامي -3
.كنيد همدردي آنها با ميكنند ، ترس ابراز
كنيد كمك كودكان به ميتوانيد كه راههايي از يكي
خاص اجتماعي موقعيتهاي از ترسشان كنترل به شروع تاآنها
ديگران با داشتن تعامل از وقتي كه است آن بكنند ،
با يا ميكنيد درك را آنها احساس دهيد نشان ميترسند
به كودك يك اگر مثال طور به نماييد همدردي آنها
در كند ، فوتبالامتناع تمرين به رفتن از خاطركمرويي
خود)نگراني احساس"بگويند ، ميتوانند والدين موقعيتي چنين
من.ميفهمم آنجا به رفتن براي را تو (ترس خجالت ، آگاهي ،
در كه وقتي مثلا ميشوم ، نگراني احساس دچار اوقات گاهي
حال همان در و نيستم مطمئن ميدهم انجام كه آنچه مورد
احساس دادن بانشان ،"هستند من تماشاي حال در ديگر افرادي
او احساس كه ميدهند نشان خود كودك به والدين همدردي ،
تا ميكنند كمك كودك به ضمنا و ميپذيرند و كرده درك را
كند ، صحبت هيجاناتش درباره و داده تشخيص را خود احساس
احساسات يا هيجانات آن باكمك تا بيابد را راهي اينكه ضمن
.نمايد كنترل را خود
او يا بزنيد كودكان به "خجالتي"برچسب اينكه از -4
.كنيد پرهيز بناميد ، "خجالتي"را
اوقات گاهي ميكنند ، صحبت ديگران با دارند وقتي والدين
است كمرو يا خجالتي او كه ميكنند بيان كودك خود جلوي در
را آنها كه كودكاني چنين در !است بزرگ اشتباهي اين و
كنند تاشروع ميشود ايجاد گرايش اين ميناميم ، خجالتي
نقش اين سپس و كنند فكر خجالتي فردي عنوان به خود درباره
براي بخواهند اينكه بدون نمايند ، كامل و پذيرفته را
هرگز عاقل والدين.كنند تلاشي هرگونه وضعيت اين تغيير
.نميزنند كودكانشان به منفي يا زشت برچسبي يا عنوان
روشن و بارز بسيار كودكان در خجالتي رفتار كه آنجا از
را آن اغلب مانند نظراتي بزرگسالان و كودكان ديگر است ،
يا جملات گفتن با مثلا ميكنند ، تفسير و داده تشخيص
."است خجالتي او آه ، " ابراز
انجام ميتوانند مواقع اين در والدين كه كاري بهترين
ابراز ديگران توسط كه را عباراتي چنين كه است آن دهند
كنند سعي طبيعي كاملا شيوهاي به و دهند تغيير ميشود
و (لبخند يك با مثلا) نمايند مخالفت آنها نظرات با
كنند پيشنهاد شود نمي محسوب برچسب كه را ديگر عبارتي
طول قدري اوقات گاهي كودك اين كه جمله اين بيان مثلا
.شود اخت و بگيرد گرم تا ميكشد
خجالت ديگر شخص پرسش به دادن پاسخ در كودك كه هنگامي به
كودك به چگونه يا بگويند ميتوانند چه والدين ميكشد ،
يك.دارد وجود مختلفي راههاي مورد اين در كنند؟ كمك
اين كه صورتي در.است كردن صحبت براي كودك تشويق شيوه ،
صحبت يا مكالمه به بايد تنها شود ، مواجه شكست با شيوه
.دهيد ادامه خود
اهدافي شود ، ايجاد بيشتري معاشرتي رفتار اينكه براي (5
.بسنجيد را او پيشرفت ميزان و كرده تعيين را
بررسي براي اهداف تعيين ارزش و اهميت از بسياري تحقيقات
حمايت معاشرتي رفتار گوناگون انواع كاركرد پيشرفت ميزان
سنجش قابل كه هستند آنهايي اهداف ، سودمندترين.ميكنند
به توجه با همچنين و باشند (عدد يا كميت به تبديل قابل)
و چالشانگيز گونهاي به شخص ، بررسي مورد (رفتار) عملكرد
كودكان از برخي براي.باشند تطبيق قابل و بوده واقعگرا
در كه است اين واقعگرايانه چالشانگيز هدف يك خجالتي
به حداقل بتواند روز ، هر در جديد ، شخص يك با شدن مواجه
احتمالا اهداف ديگر زمينه ، همين در بگويند ، كلمه يك او
صحبت كلاس جلوي در:باشد موارد اين شامل است ممكن مناسب
با اگر حتي) ديگر كودكي به پيوستن بازي هنگام به كردن ،
در.معلم از سوال و ياپرسش(بماند ساكت و نزده حرف او
كمك كودكانشان به ميتوانند شكل اين به والدين موارد اين
براي آن ، در كه كنند تهيه نمودار يك خانه در كه كنند
آن به موفقيت با است توانسته كودك روز هر در كه اهدافي
به و بيافزايند نمودار به لبخند يا ستاره يك يابد دست
نشان يا كرده مشاهده را كودك پيشرفت ميزان ترتيب اين
نشانهها اين دارند دوست معمولا نيز خود كودكاندهند
.كنند نصب نمودار روي را
.كنيد آماده را معاشرتي رفتار از الگويي يا مدل (6
(رفتار) مشاهده طريق از زيادي بسيار ميزان به كودكان
بيشتر كودكان حقيقت ، در.ميگيرند ياد ديگران و والدين
آنچه تا ميگيرند ياد ميدهند انجام والدين كه را آنچه
.ميزنند حرف دربارهاش يا داده پيشنهاد آنها كه را
هرگز نميكنند ، دعوت خانه به را كسي هيچگاه كه والديني
با هرگز و نميدهند جواب تلفنها به يا نكرده تلفن
پيدا ارتباط و نكرده صحبت جديد افراد يا غريبهها
يا خجالتي كودكاني كه دارد احتمال بيشتر نميكنند ،
كودكانشان ميخواهند كه والديني.باشند داشته ضداجتماعي
رفتارهاي بر هوشمندانه بطور باشند ، داشته معاشرتي رفتاري
چنين امكان حد تا و داشته نظارت بيشتر خودشان معاشرتي
اقوام و دوستان.ميدهند نشان كودكان جلوي در را رفتارها
در و ميكنند ديدار همسايگان با كرده ، دعوت بيشتر را
به خوشايند كه غريبههايي يا تازه افراد با خريد مراكز
سن هم كودكان با مهمتر ، آن از ميكنند صحبت ميرسند نظر
شركت آنها بازيهاي حتيدر ميكنند صحبت خود كودك با
آنها يابه كند صحبت نميخواهد شما كودك اگر.مينمايند
كنيد فراهم آنها براي را الگو يك و نشويد نگران بپيوندد ،
كودكان با شما كه شكلي به دهد نشان را معاشرتي رفتار كه
.ميدهند پاسخ معمول بطور متقابلا آنها و ميدهيد انجام
تعامل ديگران با چگونه دهيد نشان كودكتان به نيز شما
.باشند داشته
برآشفته (خجلت خاطر به) رفتارشما مشاهده از فرزندتان اگر
را اجتماعي رفتار يا تعامل آن و كنيد همدردي او با شد ،
تكرار مجدد و مجدد را تعاملات نوع آن ليكن.دهيد خاتمه
روزها طي در را تعاملات اين مدت طول تدريجي بطور و كنيد
.دهيد افزايش هفتهها و
.سازيد مواجه ناآشنا افراد و موقعيتها با را كودكان (7
پيدا بيشتر تعامل ناآشنا افراد با خجالتي كودكان هرقدر
اين حال ، اين با.مييابد كاهش سريعتر آنها كمرويي كنند ،
.دارد را كارآيي بيشترين باشد ، تدريجي اگر سازي مواجه عمل
داشتن تعامل براي را كودك اينكه از پيش امكان ، صورت در
عادت افراد و موقعيت آن به تا دهيد اجازه او به دهيد ، هل
به كمكم تازه ، موقعيت يك در تا كنيد كمك كودك به.كند
موقعيت ايندهد گسترش را ارتباط آن و كرده اعتماد افراد
تدريجا كودك آنجا در كه باشد لبنياتي مغازه يك ميتواند
.دهد سفارش ميخواهد خودش كه را چيزهايي تا ميكند شروع
است شما همسايگي در كه زمينبازي يك ميتواند موقعيت آن
آنجا در اغلب كه را كودكي فرزندتان كه جايي يعني باشد
.پرسد مي را نامش و رفته او بسوي نهايتا است ، ميديده
در و موقعيت يك كه است آن خجالتي ، كودكي براي كليدي نكته
تا كند ، ملاقات مكرر بطور را معين افرادي امكان صورت
انجام را معاشرتي رفتار بيشتر و بيشتر و تدريجا آنكه
.دهد
افراد و موقعيتها با دارد امكان كه بيشتر هرقدر را كودك
خجالتي كودكان كه شويد مطمئن.سازيد مواجه گوناگون بسيار
بعضي.ميسازيد مواجه كمسنتر كودكان با فراوان بطور را
پيدا تعامل سنتر كم كودكان با وقتي خجالتي كودكان از
ضمنا.ميدهند نشان بيشتري نفس به اعتماد ميكنند ،
دعوت خانه به كه تازهاي افراد با را خجالتي كودكان
خانه در خجالتي كودكان زيرا.سازيد مواجه ميكنيد ،
.دارند را اعتماد احساس بيشترين
كشاورزي فرناز دكتر:ترجمه /اينترنت:منبع
دارد ادامه
دستگيري خبر به نسبت متفاوت هاي واكنش
مشهد در زنان قاتل
اسلامي جمهوري انتظامي نيروي فرمانده:اجتماعي گروه
جزئيات كنفرانسخبري ، يك در پنجشنبه روز ايران
"عنكبوتي" به موسوم قتلهاي قاتل دستگيري نحوه
.تشريحكرد را مشهد
هويت بيان در قاليباف محمدباقر پاسدار سرتيپ سردار
.دارد نام "حنايي سعيد" قاتل:گفت شده ، دستگير فرد
و است فرزند سه و زن داراي و ساختمان بناي ساله ، وي 39
به اطلاعاتي و پليسي كار طولاني دوره يك طي از پس
انتظامي نيروي توسط مشهد ، در بدكاره زنان قتل اتهام
.شد دستگير
آن مورد اولين كه مشهد عنكبوتي قتلهاي جريان در
فاسد زن داد ، 19 روي گذشته سال ماه مرداد هفتم
اوليهبه بازجوييهاي در مذكور فرد كه رسيدند بهقتل
.است كرده اعتراف زن قتل 16
بدكاره زن سه قاتلان انتظامي نيروي اين ، از پيش
است ، نداشته پرونده اين با چنداني كهارتباط را
.بود كرده دستگير
درخصوص پرسشي به پاسخ در انتظامي نيروي فرمانده
علت دو:گفت قاتل ، دستگيري و شناسايي در تاخير علت
اينكه اولبود موثر عنكبوتي قتلهاي كشف تاخير در
اگر قتل نظير جنايي درپروندههاي و بود نفر يك قاتل
پرونده باشد ، شده انجام يكنفر توسط كار اين
نيازمند آن شناسايي كه دارد را خود خاص پيچيدگيهاي
مقتولان اينكه دوم علت و است پليسي بيشتر كار
.نبودهاند "سرپناهي" و "عقبه" داراي هيچكدام
اين مقتولان كه آنجايي از:گفت قاليباف سردار
حتي و بودند شده طرد خانواده محيط از سالها پرونده ،
نكردند ، شكايتي مقتولان خانواده تنها نه قتل ، از پس
اين نبودند ، نيز آنان اجساد تحويل به حاضر بلكه
زمان در قتلها اين تاكشف شد باعث مسئله
.شود ممكن طولانيتري ،
كه مطلب اين بيان با انتظامي نيروي فرمانده
گروههاي خراسان ، استان انتظامي نيروهاي بر علاوه
مشهد به موضوع اين بررسي براي تهران از تخصصي
:گفت قاتل ، شناسايي نحوه خصوص در اعزامشدند ،
مدتها مخفي ، بهصورت انتظامي نيروي پليسي گشتهاي
شوند قاتل نيزطعمه آنها ميرفت ، احتمال كه افرادي
كه زناني از يكي شناسايي از پس كه داشتند زيرنظر را
كه اطلاعاتي با و بگريزد قاتل دست از بود ، توانسته
.كنند دستگير را قاتل توانستند كردند ، كسب زن اين از
زنان قتل به ارتكاب از قاتل هدف خصوص در وي
روزي همسرش كه گفت حنايي سعيد از نقل به بدكاره ،
زنان سراغ به معمولا كه خودروهايي از يكي گرفتار
داشته را وي به تعرض قصد كه شده ميروند ، بدكاره
شده خودرو اين از فرار به موفق نهايت در و است
كه ميكند تعريف خود شوهر براي را جريان اين و است
زنان كشتن فكر به قاتل تا ميشود باعث مسئله اين
.بيفتد بدكاره
كه پرسش اين به پاسخ در انتظامي نيروي فرمانده
خصوص در پيشينهسوئي و سابقه شده دستگير فرد آيا
از قبل آيا و داشتهاست اخلاقي و منكراتي مسايل
يا است داشته جنسي رابطه مقتولان با قتل ، ارتكاب
از قبل قاتل قانوني ، پزشكي نظر اساس بر:گفت ؟ خير
نداشته مقتولان با جنسي ارتباط هيچگونه قتل ارتكاب
كيفري سابقه مورد يك تنها وي پرونده در و است
بخش در وي.است شده ثبت نزاع يك به مربوط آنهم
از اينمدت در كه فشارهايي برخي از سخنانش از ديگري
انتقاد شده ، وارد انتظامي نيروي به رسانهها بعضي ناحيه
"غيرمسئولانه" خصوص اين در را افراد برخي اظهارنظر و كرد
.خواند "غيرتخصصي" و
مجلس در مشهد مردم نماينده تاجرنيا علي ديگر ، سوي از
عنكبوتيدر قتلهاي مسئله به واكنش در اسلامي شوراي
درباره شده اعلام اطلاعات:گفت ايرنا با گفتگو
قتلهاي به موسوم بدكاره ، زنان قتل پرونده
.است قانعنكرده را عمومي افكار تاكنون عنكبوتي ،
ايجاد جامعه در را نسبي آرامش احساس چند هر قاتل دستگيري
فرد ، يك توسط جنايات اين انجام حال ، عين در ولي ميكند
بر جامعه در اصلي دغدغه يك عنوان به ويژگيهايي چنين با
عمومي ، افكار فشار:داشت اظهار وي.ماند خواهد جاي
اين در مطبوعات گسترده كار و نمايندگان مكرر پيگيري
به بخشيدن سرعت در پليس حساسيت افزايش باعث مورد ،
.شد معضل اين حل
مجلس در مشهد مردم نماينده "تكفلي غلامحسين" همچنين
مهمترين از قاتل ، نشيني حاشيه:گفت اسلامي شوراي
موسوم بدكاره زنان قتلهاي بروز زمينهساز عوامل
.است عنكبوتي بهقتلهاي
:افزود ايرنا با وگو گفت در پنجشنبه روز تكفلي
و مشهد چون بزرگي شهرهاي اطراف در موجود حاشيهنشيني
معضلات محلهها ، و خانوادهها در حد از بيش تراكم
خدمات محدوده افراد گريبانگير را زيادي اجتماعي
.است كرده ها حاشيهنشين خود حتي و شهري
انتظامي نيروي معتقديم ما" كه اين بيان با وي
،"دارد اعمال اين با برخورد براي را لازم توانايي
زياد تعداد و جرايم اين كشف شدن طولاني:گفت
و معين منطقه يك در جنايات اين انجام و مقتولان
كشف اندركار دست نيروي ميكندكه حكم مشخص شكل
عمل تر جدي و حساستر بايد خود وظيفه انجام در ماجرا
. كند
مشهد قتلهاي علمي بررسي ضرورت بازتاب
قتل 16 به متهم دستگيري از خبر انتظامي ، نيروي فرمانده
.است داده قتلها اين به وي اعتراف و مشهد ساكن زن
اثر بر و فردي متهم انگيزه:كرد اعلام قاليباف سردار
كساني توسط خانوادهاش اعضاي براي كه مزاحمتي از ناراحتي
.است بوده هستند ، زناني چنين دنبال كه
را زنان قتل ، اين به متهم:گفت انتظامي نيروي فرمانده
خانهاش در كسي كه هنگامي و كرده خود اتومبيل بر سوار
اين به تعدي بدون و برده منزل به را آنها نداشته حضور
كه افرادي براي زير نكات.است ميكرده خفه را آنان زنان
كار اجتماعي آسيبشناسي بهويژه اجتماعي مسائل حوزه در
حوادثي چنين پيشگيري ضرورت نيز و علمي بعد از ميكنند ،
:است اهميت واجد
زن دليلي 16 هر با است توانسته بهنجار شهروند يك چگونه -
بكشد؟ را
رفتاري و شخصيتي بحرانهاي دچار مدت اين طول در چگونه -
است؟ نشده
كه بهگونهاي كند رفتاري كنترل خودرا توانسته چگونه -
نشوند؟ خبردار او كارهاي از نزديكانش و خانواده اعضاي
با ساختماني كارگر يك برنامهريزي قدرت كدام با -
كه محدود منطقه يك در را نفر است 16 توانسته كم تحصيلات
نزديك انتظامي نيروي محترم فرمانده گفته به اواخر اين در
كند؟ شكار بودند ، داده قرار نظر تحت ويژه اكيپ به 300
است گرفته فرا را حرفهاي صورت به قتل به اقدام چگونه -
از مقاومت هرگونه فقدان روسري ، ثابت گرههاي با خفهكردن
فيزيك در آسيب و صدا و سر هرگونه فقدان مقتولين ، سوي
از مشخص نشانههاي فقدان جسد ، حمل شيوه مقتول ، و قاتل
... و مقتول روي بر قاتل
تيم يك عهده از تنها رفتاري چنين عادي شرايط در
ماجراي در كه شيوههايي آيد ، برمي قاتلان سازمانيافته
عليرغم شب خفاش.بود تصور مورد نيز شب خفاش قتلهاي
آنها ، تحقيق و بررسي امكان بدون آسيبشناسي محققان انتظار
.شد آويخته مجازات دار به
چنين (راي صدور از پس) متهم اين مورد در اميدواريم
كارشناسان دهند اجازه امر مسئولين و نگيرد صورت اقدامي
و كنند پيدا سئوالها اين براي پاسخي اجتماعي امور خبره
بيش را ماجرا اين قتل ، واقعيت به متهم با مفصل گفتگوي در
.بشناسند پيش از
كدخدازاده علي
صورت به عنكبوتي قتلهاي عامل دادگاه
ميشود برگزار علني
:گفت مشهد عمومي دادگاه شعبه 58 قاضي:اجتماعي گروه
علني صورت به مشهد خياباني زنان قتلهاي قاتل محاكمه
.ميشود برگزار
متهم صبح پنجشنبه روز:افزود ايسنا با گفتوگو در منصوري
.است انجام حال در مقدماتي تحقيقات و شده تحويل دادگاه به
دادگاه تحقيقات ، يافتن پايان با كرد اميدواري اظهار وي
وي.شود تشكيل آينده هفته انتهاي تا خياباني زنان قاتل
برگزار فوقالعاده و علني صورت به محاكمه:كرد تاكيد
.شد خواهد
|