تدوين را اجتماعي تامين جامع مجلس ، قانون
ميكند
موفقيت رمز 7
كنيم؟ برخورد خجالتي كودكان با چگونه
بر غلبه در والدين
نقش(پاياني بخش)
كمرويي
داخلي مطبوعات كل مدير سوي از
واحدهاي در مطبوعات دفاتر چگونگيتاسيس
شد اعلام مستقل مسكوني
مشمول قرآن جزء هر حفظ ازاي به زندانيان
ميشوند مرخصي روز 7
تدوين را اجتماعي تامين جامع مجلس ، قانون
ميكند
كاهش زائد ، كاغذبازي حذف دنبال به مجلس":اجتماعي گروه
".است اجتماعي تامين بخش در خدمات كردن موثرتر و هزينهها
مواد اساس اين بر:گفت مجلس درمان و بهداشت كميسيون مخبر
است كرده موظف را دولت توسعه سوم برنامه قانون 36و 40
بعد ماه شش تا را اجتماعي تامين و رفاه جامع نظام لايحه
به اما كند مجلس تقديم توسعه سوم برنامه قانون تصويب از
تذكرات وجود با برنامه اين تصويب از ماه گذشت 16 رغم
اين تقديم دولت به مجلس نماينده از 150 بيش نامه و مكرر
.دارد قرار ابهام از هالهاي در مجلس به لايحه
امضاء 30 با را طرحي مجلس راستا اين در:كرد اضافه وي
اجتماعي تامين و رفاه جامع نظام طرح عنوان به نماينده
و مذكور طرح تلفيق با كه است كرده مجلس هياترئيسه تقديم
تامين زمينه در كارآمد و كامل و جامع قانون دولت ، لايحه
.ميشود فراهم اجتماعي
موفقيت رمز 7
كه ماست وجود اين دارد ، قرار خود خاص جايگاه ذهندر "
برپا بهشت از جهنمي يا و جهنم بهشتياز آن در ميتواند
".سازد
ملتون جان
براي ناآگاهانه يا خودآگاهانه كه است دنيايي ما ، دنياي
سعادتمند كنيم ، انتخاب را سعادت اگر.برگزيدهايم زيستن
ما نصيب برگزينيمهمان بدبختيرا اگر بودو خواهيم
.شد خواهد
را خويش هدف و خواسته بايد موفقيت ، مسير پيمودن براي
دست به كه نتيجهاي از.بزنيم عمل به دست و بدانيم
انعطافپذيري قابليت داراي و بوده آگاه آورد خواهيم
كه زماني تا.باشيم خويشتن در تحول و تغيير ايجاد براي
نيز مورداعتقادات در امر همين.يابيم موفقيتدست به
براي اعتقاداتي چه كه بدانيد بايد شما.ميكند صدق
شما كه اعتقاداتي.است موثر و مفيد اهدافتان به دستيابي
نباشد چنين اعتقادتان اگر.برساند مقصود منزل سر به را
.برگزينيد را اعتقاداتجديدي و گذاشته كنار را آنها بايد
از اصلرا رابينزهفت فوق ، آنتوني مطالب به توجه با
كرده برداشت برتر و موفق افراد از تنيچند سيستمتفكري
اين تجارب از استفاده الگوبرداريو با كه ومعتقداست
مهم نتايج به و زد بزرگ عملكردهاي به دست ميتوان افراد
.رسيد بزرگتري و
اصلشماره 1
اتفاقيمصلحتي هر در نيست ، وهدف علت بدون معلولي هيچ
.باشد برداشته در را بسياري منافع ميتواند كه دارد وجود
جنبههاي بيشتربه موقعيتبايستي يك با برخورد در
براي گام اولين.منفي جنبههاي انديشيدتا مثبتآن
محدودكننده ، اعتقادات.است آن شناخت حالتي چنينتغيير
از را محدوديتها بايستيكه.ميسازند محدود را انسان
قوي و راسخ واعتقاد قدرت و توان با برداشتو ميان
.يافت دست دلخواه نتيجهمورد به تا زد عمل به دست بيشتري
اصلشماره 2
يك فقط تجربهاي هر حاصل ندارد ، وجود شكست نام به چيزي
.است نتيجه
امتحان را كاري اگر كه هستند كساني جامعه در افرادموفق
تجارب از نيافتند دست خويش دلخواه نتيجه به و كردند
.ميكنند امتحان ديگريرا چيز و استفاده خويش آموزنده
هم را جديدي ونتايج اتخاذ را جديدي عملكردهاي يعني
.ميآورند بوجود
ترديدها و مشكلها":ميگويد رابطه اين در شكسپير ويليام
ترساز با كهما شوند مي وموجب ميكنند خيانت ما به
دست از را خوب چيزهاي آوردن بدست ، فرصت كوشش و تلاش
".بدهيم
بزرگترين از يكي و مسمومميسازد را ذهن شكست ، ترساز
ذهن به بنابراين.است شكست از ترس مردم اغلب محدوديتهاي
فقط و ندارد وجود شكست نام چيزيبه بسپاريدكه خويش
خود عملكردهاي دادن تغيير با كه دارند ، وجود نتايج
.يافت دست نتايججديدي به ميتوان
اصلشماره 3
.بگيريد گردن به را اتفاقي هر مسئوليت
تعيينكننده ملاكهاي بهترين از يكي مسئوليتپذيري
مسئوليت پذيرفتن با واقع در.است شخصي بلوغ و توانايي
.آورد خواهيد بهدست را چيزي هر خود اعتقادات و اعمال
دست موفقيت به باشيد داشته تسلط وجودخويش بر اگر
.يافت خواهيد
شماره 4 اصل
.نيست لازم آن كامل شناخت چيزي ، از كردن استفاده براي
چيزي از كردن استفاده براي كه است معني بدين جمله اين
بلكه بدانيد آن مورد در را چيز همه كه نيست نيازي
جزئيات به شدن وارد بدون ضروري و مهم موارد از استفاده
هميشه افرادموفق -داشت همراهخواهد به را مثبتي نتايج
آن جوهره موقعيت يك از آنها.ميكنند صرفهجويي وقت در
بقيهچيزها با و ميكشند بيرون است نياز مورد را آنچه و
و اساسي و مهم چيزي چه كه ميدانند آنها.ندارند كاري
.ميباشد چهچيزيغيرضروري
اصلشماره 5
.هستند ديگران شما سرمايه بزرگترين
و دارند ديگران به نسبت وتحسين احترام حس يك افرادموفق
به و ميكنند اتحاد و هدف اشتراك احساسيگانگي ، آنها با
هيچ ميگذارند ، احترام آنها به ديگران دادن آزار جاي
ندارد ، وجود ديگر افراد همبستگيبا بدون موقعيتپايداري
ديگران از زباني چه با كه ميدانند افراد اين همچنين
.كنند سوال
اصلشماره 6
.است تفريح نوعي كار
همبستگي يك ايجاد موفقيت ، به دستيابي راههاي از يكي
كار به وميتوانيم است وعلاقه كار موفقيتآميزبين
.بدهيم سرگرمي و تفريحي جنبه خويشتن
خويش كار كه است اين موفقيت رمز":ميگويد تواين مارك
".سازيد مبدل سرگرمي يك رابه
هنگام كه شعفيرا و شور و كنجكاوي همان بنابرايناگر
كردن كار هنگام ميدهيد بروز خود از تفريحي سرگرميو
.خواهدشد پربارتر كارتان و شما دنياي باشيد ، داشته
اصلشماره 7
.نميآيد بهدست پشتكار بدون پايداري موفقيت هيچ
ديگران از قويتر و سريعتر و باهوشتر بهتر ، موفق افراد
پاولوفا ، آنا.داشتهاند پشتكاربيشتري بلكه نبودهاند
:روسيميگويد بزرگ بالرين
".است اين موفقيت رمز كنيد ، دنبال را وقفههدف بدون"
چيزهايموثر از خويشتن ، الگوبرداريكردن هدف شناخت
خويش حواس تمركز و دقت گسترش عملزدن ، به دست -كارآمد و
اصلاح و آورد خواهيد دست به كه نتيجهاي -شناخت براي
يابيد ، دست خويش خواستههاي به كه زماني تا آن كردن
.است نهايي موفقيت فرمول
به شده كه قيمتي هر به ميخواهند موفق افراد كلي طور به
از را آنها كه است ويژگيهايي از اين و يابند دست موفقيت
.ميسازد متمايز مردم ساير
جاي بر خود از آثاري موفقيت هر باشيدكه داشته خاطر به
بررسي و مطالعه مورد موفقرا زندگيافراد ميگذارد ،
.دهيد قرار
بر كه وعقايديداشتهاند افكار چه آنها ببينيدكه
است گشته موجب و شده افزوده كردن عمل آنهابراي توانايي
.آورند بوجود را برجستهاي نتايج كه
در ديگران براي شگفتانگيزي نتايج عقيده ، هفت اين
چنان به ميتوانيد همتكنيد نيز شما اگر و برداشتهاست
.يابيد دست نتايجي
"روانشناسي فوقليسانس -زماني معصومه"
رابينز آنتوني -بيكران نيروي:منبع
كنيم؟ برخورد خجالتي كودكان با چگونه
بر غلبه در نقشوالدين(پاياني بخش)
كمرويي
كنيد تشويق ديگران با داشتن تعامل براي را كودكان (8
به كرده ، صحبت ديگران با تا كنيد تشويق را خجالتي كودكان
كه چرا باشند ، داشته تعامل آنها با يا بپيوندند آنها
را تشويقها اين اگر.دارد وجود تغيير شانس آنها براي
كارآيي بيشترين دهيد انجام معين و خاص موقعيتهاي براي
بگو يا است مارگارت اسمت بگو او به مثلا داشت خواهد را
تا كنيد تشويق نميگويد ، شخص به چيزي كودك اگر.خداحافظ
تكان دست همين.دهد تكان را دستش خداحافظي يا سلام براي
راهبرد يكباشد مسير اين در گام اولين ميتواند دادن
به ناميد ، "گانه سه ارتباط" را آن ميتوان كه ديگر ، خوب
از سپس شويد ، صحبت مشغول ديگر كودكي با كه است ترتيب اين
به بحث مورد موضوع درباره او نظر كه بپرسيد خود كودك
:مثال براي.چيست مكالمه هنگام
."ميياد خوشم شما كفشهاي از من":غريبه كودكي با پدر
داري؟ دوست را آنها هم تو آيا":خودش كودك با پدر
"كني؟ صحبت المو با ميخواهي
(كارها برخي انجام براي) را خجالتي كودك يك باشيد مراقب
.ندهيد هل را او اندازه از بيش يا نگذاشته فشار تحت خيلي
.ميكنيد ايجاد بيشتري مقاومت او در تنها كار اين با
بالاخره كودك كه كنيد تجسم باشيد ، تدريجي پيشرفت بدنبال
.ميدهد نشان را نظر مورد پيشرفت
دهيد پاداش معاشرتي رفتار داشتن خاطر به را كودكان (9
عوامل عنوان به ميتوانند انتظار مورد پاداشهاي
كودك يك وقتي.باشند داشته اثر نيرومند برانگيزنده
كرده تشويق را او ميدهد انجام معاشرتي رفتاري خجالتي ،
روزانهاي اهداف به توانست كودك اگر.دهيد پاداش او به و
كودك به يابد ، دست كردهايد تعيين معاشرتي رفتار براي كه
فعاليتي يا غذا مانند عالي چيزي با يا و دهيد پاداش
جشن (علاقه مورد بسيار و نادر غذايي يا) فوقالعاده
فعاليتي درباره پيشرفتند حال در كه كودكاني بابگيريد
دربردارند ، را بودن معاشرتي خاص شيوهاي به كه اختصاصي
.كنيد بيشترصحبت
پاداش را ديگران معاشرتي رفتار كودكان اين حضور در (10
.نماييد تحسين يا دهيد
ديگران ، معاشرتي رفتار تحسين طريق از ميتوانند والدين
معاشرتي رفتارهاي حاليكه در تا كنند كمك خجالتي كودك به
اين براي.بدانند ارزشمند را آن ميگيرند ياد را خاصي
.كنيد استفاده "جانشيني پاداش" اصل از ميتوانيد منظور
از من خودبگويند كودك به ميتوانند والدين مثال ، براي
خوشم پرسيد را ما اسم و آمده ما پيش كه پسري رفتار و روش
كودك حضور در مستقيما را ديگر كودك است ممكن اگر يا آمد
براي مثبت توجه نمايانگر كردن تحسين.كنند تحسين خجالتي
حتي ميتوانند كودك والدين آن طريق از كه است خاص رفتاري
چنين كنار در نبايد حال ، اين با.كنند ايجاد رقابت
را موارد اين مانند عبارتي رقابتبرانگيزي تحسينهاي
"دهي؟ انجام را او مانند رفتاري نميتوني تو چرا" افزود
تمرين را ديگران با داشتن تعامل كودكان اينكه براي (11
.كنيد كمك را آنها كنند
معين ، موقعيتهاي در نميدانند خجالتي كودكان از برخي
.بگويند چه ميكنند ، ملاقات تازه كودكي با كه وقتي مانند
كنند كمك خجالتي كودكان به طريق اين از ميتوانند والدين
مهارتهاي تمرين يا انجام به تا نمايند تشويق را آنها كه
را كودكان اينكه براي موثر شيوه يك بپردازند ، اجتماعي
بپردازند ، اجتماعي مهارت يك توسعه به تا نماييد ياري
است مهارت آن وتكرار كردن بازگو براي آنها كردن تشوق
اين خودشان ميتوانند كودكان ، و والدين (كردن بازي نقش)
.كنند استفاده عروسكها از آنكه يا دهند انجام را نقشها
:مثال براي
:اول عروسك."بن":دوم عروسك "چيه؟ اسمت":اول عروسك
:دوم عروسك "ميدي؟ انجام داري چكار.است ماري من اسم"
ميتونم هم من":اول عروسك."ميكنم درست كيك (باشن)"
."(ميكند كيك كردن درست به شروع و) بكنم را كار اين
ديگر كناركودكان در را خجالتي كودك مهم جلسه هر در (12
.بياوريد
دوست يك بتواند اگر حتي تازه موقعيتي در خجالتي كودك يك
و كرد خواهد بيشتري بسيار آسودگي احساس كند ، پيدا
.ميكند پيدا بيشتري تعامل نيز كودكان ديگر با نهايتا
تسهيل را دوستيابي فرايند ميتوانند معلمان و والدين
امروز بخواهند كودك دو از كه طريق اين از مثلا نمايند ،
دوي باهر سپس و (شوند دوست هم با يا) كنند بازي هم با
.نمايند صحبت مشتركشان فعاليتهاي يا علائق درباره آنها
را خاصي تكاليف كودك دو براي ميتوانند والدين همچنين
يا لباس پوشيدن مانند دهند ، انجام هم با تا كنند تعيين
داشته توجه.يكديگر كنار پازل يك مختلف بخشهاي چيدن
و خوشايند كودك يك موقعيتهايي چنين براي كه باشيد
كه را كسي نه و كنيد انتخاب دوست عنوان به را توانمند
.است داشته مشكل موقعيتها چنين در قبلا
كه بچههايي درباره را كتابهايي كودكان اين براي (13
.بخوانيد يابند غلبه خود ترس و كمرويي بر توانستهاند
بهرهمند ها كتاب اين خواندن از ميتوانند كمرو كودكان
والدين از يكي اگر كتابها ، اين خواندن هنگام به.شوند
صحبت كودك با دارد خود در داستان آن كه اصلي درس درباره
كاربردي چه آنها زندگي براي درس آن كه نمايد بيان و كند
.كند ايجاد را تاثير بيشترين ميتواند دارد
ميزان و دهيد خاتمه را كودكان تمسخر يا دستانداختن (14
.دهيد كاهش را برخوردهايتان
ميتوانند همگي تمسخر و اجتماعي گزيني دوري يا شدن طرد
كودك بنابراين.باشند داشته نقش خجالتي رفتار ايجاد در
كه ندهيد اجازه همچنين و ندهيد قرار تمسخر مورد را خود
صورت در حتي.دهد انجام رفتاري چنين نيز ديگري هيچكس
طرد موجب كه موقعيتهايي چنين از بايد را خود كودك لزوم
موقعيتهاي ميتوانيد.كنيد دور ميشود او تمسخر يا شدن
انداخته دست را شما مثلا) كردهايد تجربه كه را مشابهي
بودن باز و صداقت اين.كنيد توصيف كودكتان براي (بودند
قرار تمسخر مورد كه درصورتي تا ميكند كمك كودك به شخصي
.باشد داشته ناخوشايند يا بد احساس كمتر گرفت ،
تشخيص را خود هيجانات تا دهيد آموزش كودكانتان به (15
.كنند ابراز كلامي طور به را آنها و بشناسند داده ،
احساس اينكه براي كمرو كودكان براي شروع نقطه بهترين
احساسات آن كه است هنگامي كنند ، كنترل را خود ترس و خجلت
به اينكه براي.كنند صحبت دربارهاش و داده تشخيص را
نمايند ، تقويت را مهارتها اين تا كنيد كمك كودك
خودتان هيجانات و احساسات مورد در او برابر در ميتوانيد
من ميروي بالا ديوار از وقتي" بگوييد مثلا.كنيد صحبت
فكر بيخانمان كودكان درباره وقتي" يا "ميترساني را
درباره كودكان كه هنگامي."ميشوم غمگين ميكنم ،
ميتوانيد.كنيد تشويق را آنها ميكنند صحبت هيجاناتشان
آموزش كودك به بازي قالب در را هيجانات ابراز و شناختن
.دهيد
ديگر فعاليتهاي با خاص زمينه يك رادر خود كوششهاي (16
.كنيد هماهنگ دارند ارتباط كودك با كه بزرگسالاني
را او تا است كودك به كمك جهت در كه تلاشهايي
بيشتر و بوده موفقيتآميزتر صورتي در كند ، معاشرتيتر
مانند كودك اطراف بزرگسالان تمامي كه ميكنند پيشرفت
ذكر روشهاي مرتب و منظم بهطور كودك معلمان و مراقبان
.ببرند بهكار را ليست اين در تاكنون شده
تحسين طريق از تنها ميتوانند معلمان بخصوص ديگر ، افراد
اين در عمدهاي سهم كودك ، بيشتر معاشرتي رفتارهاي
موقعيت هر در كه طريق اين از يا و باشند داشته تلاشها
اين و شود دوست ديگر كودكان با تا كنند كمك كودك به
تيمهاي و مدرسه در مثلا) شوند فراوانتر دوستيها
افراد ، اين كمك جلب صورت در باشيد داشته توجه.(ورزشي
چگونه اينكه درباره را خودشان خاص عقايد است ممكن آنها
.باشند داشته يابند ، دست آن به و داده انجام را هدف اين
با را خود فعاليتهاي است ممكن بيشتر چقدر هر و قدر هر
شما با جهت اين در نيز آنها احتمالا و كنيد هماهنگ آنها
.ميكنند همكاري
كنيد تلاش و بخوانيد بيشتري مطالب كمرويي درباره (17
است مناسب معلمان و والدين براي كه را بيشتري راهبردهاي
.بگيريد ياد
مخصوص كه كتب و مقالات به ميتوانيد منظور اين براي
هايي ( Website ) سايت همچنينوب و است والدين
ميكند ، صحبت كودكان مورد در بهويژه كه دراينترنت
.كنيد مراجعهShykids.comمانند
.كنيد مشاوره روانشناس يا مشاور با (18
شده ذكر روشهاي و توصيهها از استفاده كه ميبينيد اگر
به روشها اين اينكه يا است دشوار شما براي مقاله اين در
مدرسه مشاور با ندارد ، فايده و نخورده شما كودك درد
صورت در حتي.كنيد مشورت او با و گرفته تماس كودكتان
محلي دانشكدههاي يا اطفال متخصص از ميتوانيد لزوم
معرفي را خصوصي مراكز يا متخصصان شما به تا كنيد درخواست
.نمايند
ارشدي كشاورزي فرناز دكتر:ترجمه/اينترنت:منبع
آزاد دانشگاه روانشناسي گروه علمي هيات عضو
داخلي مطبوعات كل مدير سوي از
واحدهاي در مطبوعات
دفاتر چگونگيتاسيس
شد اعلام مستقل مسكوني
محل قانون واحده ماده تصويب پي در:اجتماعي گروه
اسلامي ، شوراي مجلس در مجله و روزنامه دفاتر
در مجله و روزنامه دفاتر تاسيس محل آييننامه
تازگي به و رسيد دولت هيات تصويب به مورخه 27/3/80
.شد ابلاغ اجرا جهت اسلامي وارشاد فرهنگ وزارت به
در شنبه روز ارشاد وزارت داخلي مطبوعات كل مدير
اساس بر:گفت ايرنا فرهنگي گروه خبرنگار با گفتگو
فعاليت نيز مطبوعات دفاتر واحدهتاسيس ماده اين
مسكوني واحد در مجلهها و روزنامهها صاحبان شغلي
اختيار در كامل طور به كه مجتمعي يا و مستقل
ساختمانهاي همچنين و گيرد قرار مجله و روزنامه
مقرر و شد استيجاريبلامانعاعلام و تجاري و اداري
و ارائه دولت هيات به مربوطه آييننامه گرديد
.شود تصويب
تشخيص مذكور ، آييننامه براساس:گفت جعفري مهرنوش
وزارت به جرايد دفاتر استقرار براي مناسب محل
كل اداره كه شده محول اسلامي وارشاد فرهنگ
فرهنگ كل ادارات ساير و تهران در داخلي مطبوعات
سازمان ايجاد به موظف استانها در اسلامي وارشاد
انجام و آييننامه اين اجراي براي لازم اداري
.هستند قانوني نظارتهاي
نصب اجرايي ، آييننامه ماده 4 براساس:گفت وي
است الزامي مطبوعاتي دفتر شدن مشخص منظور به تابلوها
سادگي بايدبه مطبوعات دفتر محل و
مطبوعات آييننامه ماده 5 طبق و باشد شناسايي قابل
دفتر محل در مطبوعاتي غير فعاليت نوع هر انجام
.شدهاست اعلام ممنوع نشريه
ماده 3 به استناد با ارشاد داخلي مطبوعات كل مدير
مسكوني واحد يك در نشريه دفتر چند تاسيس آييننامه
مستقل مسكوني واحد يك در نشريه دفتر چند تاسيس:گفت
باشد ، نشريه اختيار در كامل طور به كه مجتمعي يا و
.بلامانعاست
به مشخصي محل در جرايد فعاليت:گفت جعفري مهرنوش
جامعه نياز مورد ضروريات از يكي "نشريه دفتر" نام
يا و حضوري مراجعه طريق از نشريات مخاطبين است ،
خود نظر مورد نشريه با راحتي به ميتوانند مكاتبه
نشريه ملزمكردن ديگر سوي از و كنند برقرار ارتباط
آنان فعاليت قوام و تثبيت در "دفتر" داشتن به
.دارد بسزايي تاثير
بخش حاضر درحال:افزود ارشاد داخلي مطبوعات مديركل
و كثيرالانتشار روزنامههاي جمله از مطبوعات از مهمي
فعاليت براي مناسبي نسبتا مكان از كشور بزرگ
دارند وجود مطبوعات از بخشي كه درحالي هستند ، برخوردار
از آگاهي ياعدم و مالي تنگناهاي بهدليل كه
فعاليت براي مشخصي دفتر هنوز قوانين ، و مقررات مفاد
را كار اين بايد قانون طبق كه نكردهاند تاسيس
.دهند انجام
دارند دفتري هم اگر نشريات از برخي:افزود جعفري
مثلا و نيست وزيران هيات آييننامه مفاد با مطابق
مطبوعات رابطه دراين كه است "راهنما تابلو" فاقد
با متناسب را خود دفاتر وضعيت تا كنند تلاش ميبايست
.كنند ساماندهي مربوطه آييننامه
واحد كارشناسان داخلي مطبوعات كل مدير گفته به
ابلاغ از پس داخلي مطبوعات كل اداره در مربوطه
و مطبوعات دفاتر به مراجعه با آييننامه اين
به نسبت آنان مسائل و مشكلات و نظرات دريافت
و اداري مشورتهاي نشريات دفاتر امور ساماندهي
.داد خواهند انجام را نظارتي لازم اقدامات
قانون اجرايي آييننامه ماده 23 طبق:افزود جعفري
كار دفتر داشتن به موظف كشور جرايد اصولا مطبوعات
خاصي مطلب دفتر شرايط كارو ماهيت درباره اما هستند
ماده تصويب با و بود نيامده مقررات و قانون در
تصويب و سال 77 در اسلامي شوراي درمجلس واحده
نشريات دفاتر تاسيس براي معقولي شرايط آن آييننامه
.وضعشدهاست
مشمول قرآن جزء هر حفظ ازاي به زندانيان
ميشوند
مرخصي روز 7
و زندانها سازمان هنري فرهنگي كل مدير:اجتماعي گروه
به موفق كه زندانياني:گفت كشور تربيتي تاميني اقدامات
روز هفت از استفاده مشمول شوند كريم قرآن جزء هر حفظ
.ميگردند مرخصي
در خبرنگاران با گفتوگو در پنجشنبه روز عدالتي منوچهر
جهت مددجويان تشويق منظور به تسهيلات اين:افزود سمنان
اعتبار وياست شده گرفته نظر در قرآني امور به پرداختن
ميليارد را 15 زندانها سازمان هنري فرهنگي بخش به تخصيصي
گذشته سالهاي به نسبت رقم اين:كرد تصريح و كرد ذكر ريال
اين حال عين در وي.است برخوردار چشمگيري بسيار رشد از
هنري فرهنگي متنوع برنامههاي اجراي براي را اعتبار
جاري سال در:داشت اظهار عدالتيندانست كافي زندانيان
براي هنري و فرهنگي زمينه در گوناگوني برنامههاي
درخواهد اجرا مرحله به سال طول در كه شده طراحي زندانيان
برگزاري زندانها ، تمامي در دارالقرآنها گسترش وي ، .آمد
كانونهاي به جدي پرداختن زندانيان ، بين در قرآني مسابقات
توسط شعر شبهاي برپايي مددجويان ، تربيت و اصلاح
گسترش و كتابخواني و كتاب به توجه ادب ، و شعر انجمنهاي
.دانست برنامهها اين جمله از كتابخانههارا تجهيز و
|