گوش هنر خانوادگي برايمشكلات حلي راه
كردن
بياموزيم كودكان به را بودن ارزشمند
رهبر به وحدت تحكيم دفتر تشكرآميز نامه
انقلاب معظم
موافقت خراسان استان تقسيم با دولت هيات
كرد
افزايش هواپيمايي پروازهاي ايمني ضريب
مييابد
شد منتشر "هستي" فصلنامه
گوش هنر خانوادگي برايمشكلات حلي راه
كردن
طي در معمولاهستيم خوبي شنوندگان ما همه كلي بهطور
برروي آن درصد نهايت 100 در و آهسته ما ذهن ثانيه چند
پيچيدگيهاي گرفتن درنظر با.ميشود متمركز ديگران حرف
مطالب تمامي بگوئيم كه ندارد تعجبي موضوع اين ديگر مغز
از بعضي لحظه هر در و شوند ذخيره ما مغز در ميتوانند
به را ما مهارتهايكلامي.گيرند قرار استفاده مورد آنها
تصور اين خلاف بر اما نمودهاند بدل فرد منحصربه موجودي
هستند صميميت به رسيدن براي وسيلهاي كلامي مهارتهاي كه
راه اين سر بر موانعي مهارتها اين اوقات اغلب متاسفانه
مشخص هنگامي مخصوصا صحبتها به نكردن گوش روند.باشند مي
يا بپردازد انتقادي مطالبي بيان به گوينده كه ميشود
شنونده ذهن زمان اين در نمايد ، مطرح ناخوشايند موضوعي
از فرار يا خود از دفاع جهت كلمهاي يافتن مشغول سريعا
درك براي استيونمونهاي و جانيفر زندگيميشود مطلب
.است موضوع اين بهتر
در بايد سالهاش فرزند 6 كه است عقيده اين بر جانيفر
عقيده اين با استيو همسرش اما شود نام ثبت خصوصي مدرسه
همان آنها ميشود مطرح موضوع اين كه بار هر.است مخالف
براي موضوع اين:ميگويد جانيفر.ميكنند تكرار را بحث
لازمه كيفيت از دولتي مدرسههاي است مهم خيلي من
مدرسه به خود من ، :ميگويد استيو اما نيستند برخوردار
نميتوانيم ما بود ، خوبي مدرسه هم خيلي و رفتم دولتي
شدت آنها صحبت اغلب.كنيم تقبل را خصوصي مدرسه هزينه
تو خانواده.ميشود منحرف شخصي مسائل به و ميگيرد
انبوه به و برادرت به فقط كردهاند لوس خودرا فرزندان
هزينه نگاهكن ، روبهروست آنها با او كه مشكلاتي
تو است ، فرزندمان مدرسهخصوصي هزينه از بيشتر تو تفريحات
زوجين از يكي اينكه تا نميكني رسيدگي خوب فرزندانت به
.ميكند ترك را صحنه و خودداري مباحثه ادامه از
مديريت.است نامحدود تقريبا بحث مورد موضوعات فهرست
منزل ، كارهاي در كمك فرزندان ، تربيت مالي ،
پرجمعيت ، خانواده گرفتاريهاي يكجانبه ، تصميمگيريهاي
و بدخلقي فراموششدگي ، نبودن ، علاقه مورد احساس
تعداد قدرناشناسي و زناشويي ارتباط قطع دمدميمزاجي ،
.هستند مشكلات اين از معدودي
از يكي.است يكسان هميشه تقريبا موضوعات اين براي الگو
را خود علاقه مورد ياموضوع انتقاد مسالهاي از زوجين
دنبال به خود همسر كلام در سرعت به ديگري و ميكند بيان
آغاز "حقيقت" درباره را مشاجرهاي آنها.ميگردد اشتباه
و ميكنند بحث صحيح عبارات مورد در آنها.ميكنند
كرسي به را خود نظر تا ميبرند بالا را خود اعتراضهاي
است دشواري مسائل مورد در اعتراضها اين تمامي.بنشانند
گرفتن شدت به منجر موارد اغلب در و نيستند حل قابل كه
به خود نيز ، خشم اين نهايت در كه ميشوند افراد در خشم
عامل اين كه ميانجامد زوجين ارتباط در مخرب بسيار عاملي
از بيرحمانه سرزنشهاي و اتهاماتاست فرد شخصيت به حمله
بهجا همسرش ذهن در سوئي اثر چنان زوجين از يكي جانب
اعتماد و پيدانميكنند بهبود گاه هيچ اغلب كه ميگذارد
نابود هستند موفق ارتباط يك اصلي هسته كه را امنيت و
.ميكنند
يافتن دنبال به كه شد يادآور زوجين به همواره بايد
از مغشوش باوري صرفا ما از يك هر كه چرا نباشند "حقيقت"
باور آن كه ميپنداريم چنين اما داريم ذهن در حقيقت
مورد در موضوع اين گرفتن درنظر با.است حقيقت تمامي
چند زوجين از يكي اينكه مورد در مگو بگو و بحث حقيقت ،
را مطلبي چه ديگري اينكه يا شده مرتكب را عملي مرتبه
.ميشود مشكل حل از مانع و ميباشد بيحاصل كاري است گفته
است اين گيرد قرار توجه مورد بايد حتما كه ديگري مطالب
يكديگر با "شنود و گفت" به اينكه درعوض زوجين كه
بدانيم بايد بهعلاوه.مشغولند "گفت" به صرفا بپردازند
.دارد وجود آشكاري اختلاف نيز كردن گوش و شنيدن ميان حتي
درك را خود مقابل طرف منظور فرد كردن گوش هنگام به
حدس را خود مقابل طرف منظور شخص شنيدن در اما ميكند
است ، اختلافات موفق حل در گام اولين دادن گوش.ميزند
در جالب بسيار خصلت 7 كتاب در استيونكوي كه همچنان
و كردن درك جستجوي در ابتدا":ميگويد آن درباره "افراد
طرف كه بفهميد كنيد سعي"باشيد شدن درك دنبال به سپس
جاي به تا كنيد تلاشمينگرد موضوع به چگونه شما مقابل
ديد از كنيد نگاه خود چشم دريچه از دنيا به اينكه
متفاوتي بسيار بهگونه عمل اين با.بنگريد آن به همسرتان
بودم تو جاي اگر".ميكنيد پيدا دست توافق و تفاهم از
نيست معنا بدين گفته اين "داشتم را احساس همين احتمالا
كه است معني بدين تنها هستيد موافق حالت اين با شما كه
ذهني سوال متوجه و كنيد درك را حالت آن توانستهايد شما
باعث همسرتان حالات درك تنها كه بدانيد.گرديد همسرتان
سازش و توافق واژه با را او و ميشود موجود تنشهاي كاهش
كنيد درك را همسرتان بتوانيد شما اگر البته.ميكند آشنا
تحمل راحتي به نيز را موجود نظرهاي اختلاف ميتوانيد
.كنيد
براي را جانيفر پافشاري علت كردن سوال با داشت سعي استيو
بحث با ميتوانست او.شود جويا خصوصي مدارس در ثبتنام
اما كند ثابت را جانيفر عقيده نادرستي سادگي به كردن
براي جانيفر اصرار واقعي علت كه شد متوجه او خوشبختانه
خود جانيفر ، كه است اين خصوصي مدرسه در فرزندشان ثبتنام
استيو كه ميكرد احساس و نبود برخوردار بالا تحصيلات از
فكر او همچنين.هستند باهوشتر او از دوستانشان ساير و
شخصياش كارهاي صرف را خود زمان بيشتر استيو كه ميكرد
باقي فرزندانش و او براي كافي وقت طوريكه به ميكند
كند احساس او تا بودند شده باعث موضوعات اين.نميماند
تمامي با استيو اگرچه.دارد قرار اولويت آخرين در كه
را خود لحظهاي براي او اما نبود موافق همسرش گفتههاي
موقعيت اين در نيز خود اگر كه فهميد و گذاشت همسرش جاي
با استيو.ميكرد پيدا همسرش همانند احساسي ميگرفت قرار
براي جانيفر و كرد صحبت جانيفر با موضوع اين گرفتن درنظر
او همسرش كه كرد احساس مشتركشان زندگي طول در بار اولين
.است كرده گوش حرفهايش به و درك را
سعي آنها باشد داشته وجود تفاهم زوجين بين كه هنگامي
درنظر نيز را خود مقابل طرف اهداف كارها در تا ميكنند
فرزندشان ميخواهند استيو و جانيفر مورد اين در.بگيرند
آنها.باشند داشته خوبي زندگي خودشان و خيليخوب تحصيلات
.دارد قرار اولويت در مشتركشان زندگي حفظ كه شدند متقاعد
و عقيده تصميمگيري اين در شد متوجه جانيفر كه هنگامي
رادرباره خود اعتراض بوده مهم همسرش براي نيز او نظر
سعي آنها سپس.گرفت پس استيو يكجانبه تصميمگيريهاي
.بپردازند مشكلاتشان حل به كه كردند
در زوجين اشتباهات رايجترين از يكي كه شد يادآور بايد
در است ، فوري راهحلهاي به كردنشان بسنده مشكلاتشان حل
بهتري روش مختلف راهحلهاي از فهرستي كهتهيه حالي
راهحلها انتخاب در بايد زوجين مورد اين در.ميباشد
داشته عقل از دور ابتكاري اگر حتي دهند خرج به ابتكار
محدود بهتدريج و بررسي بايد راهحلها اين سپس.باشند
نهايي حل راه يادو يك به نظر اتفاق با همسران تا شوند
مشكل شدند متوجه استيو و جانيفر مثال اين در.يابند دست
يكديگر با كردن خلوت براي كافي فرصت آنها كه است اين
فرزندان ، صرف وقتشان تمامي تقريبا كه گونهاي به ندارند
در كه دريافتند آنها.ميشود اجتماعي ارتباطات و كار
زيادي لذت جديد تجربههاي كسب از مشتركشان زندگي اوايل
آنها.شدهاند محروم نيز لذت اين از امروزه اما ميبردند
اين.كردند تهيه راهحلها از فهرستي مشكلشان حل براي
منزل ، از خارج نهار صرف بار يك هفتهاي شامل فهرست
مسابقات در شركت و خانه از بيرون گردش شب يك هفتهاي
.بود بهاره قايقراني
بهانهاي تنها خصوصي مدرسه مورد در مشاجره مثال اين در
زوجين آنكه از پس.بود ديگر اصلي مسائل به پرداختن براي
"برنده -برنده" حل راه از شدند ، آگاه خود اصلي مشكل از
چيزي كه ميكند احساس فرد هر روش اين در) كردند استفاده
(بودندارد برنده احساس فرد هر درواقع.است آورده بهدست
جهت در مثبت بسيار گامهايي آنها روش اين از استفاده با.
مشتركشان زندگي استواري به منجر كه برداشتند اختلافاتشان
يكديگر با رابطهاي شدند موفق آنها كه ترتيب اين بهشد
خود زندگي مسائل ديگر ارتباط اين كمك با كه كنند برقرار
.نمايند حل بيشتري موفقيت با نيز را
اينترنت: منبع
صادق مريم:ترجمه
بياموزيم كودكان به را بودن ارزشمند
انسانها با" كه ميكنم آغاز معروف جمله اين با را موضوع
باقي همانگونه هميشه تا كنيد رفتار هستند كه همانگونه
كنيد رفتار باشند ميتوانند كه آنگونه آنها با بمانندو
".ميكنند دستپيدا تعالي و پيشرفت به زود چه ببينيد تا
مخل و مزاحم افرادي را كودكان بزرگسالان كه بود زماني
خود خور نان را آنها گاهي حتي و ميدانستند خود آسايش
فرو نقش آن در هم كودكان شيوه اين با.ميناميدند
آنها كه همانطور بزرگترها كه ميكردند سعي و ميرفتند
.كنند عمل ميشناسند را
داشت آزاردهندهاي بسيار رفتارهاي كه سالهاي ده كودك
كه كرد بيان ميكردند سوال او از را بدرفتاريش دليل وقتي
شلوغ جز من خانواده ميآيم خانه به مدرسه از من وقتي"
واگر ندارند من از ديگري انتظار خانه ريختن هم به و كردن
نيم زير كاسهاي يك حتما ميگويند باشم آرام هم روزي
و هستي آرام امروز كه داري نقشهاي و است كاسهات
و دارند انتظار من از را بد فقطرفتار آنها كه ميبينم
".بگذارم انتظار در خيلي را آنها نميخواهم من
فرزندان براي ارزشگذاري و مادران پدران ،
زمينههاي در خود موجوديت به نسبت كودك تفكر
اين.است گرفتن شكل حال در دائما (خودپنداره)مختلف
است برخوردهايي تاثير تحت توجهي قابل ميزان به شكلگيري
به آنها كه است جملاتي يا و داشته آنها با بزرگترها كه
ميكنند عمل شخصيت اين اساس بر كودكان.ميگويند بچهها
به و ببينيم بيشتر را كودكان منفي نقاط ما چه هر يعني
ياد هم آنها باشيم داشته توجه كمتر آنها مثبت نقاط
را خود و ببينند بيشتر را خود ضعف نقاط كه ميگيرند
خود فرزندان به كه مادراني و پدر.بشمارند افرادبيارزش
و نميرسد عقلت و كوچكي هنوزخيلي تو" ميگويند
نميتوانم هنوز" يا "بدهي تشخيص را چيزها خيلي نميتواني
قبول را تو وقت آن شدي بزرگ كه وقتي و كنم حساب تو روي
انسان كه ميكنند القاء او به دارند اصل در "داشت خواهم
برداشت جملات اين از كودك گاهي حتي و نيست ارزشمندي
و ميشود آدم شد بزرگ وقتي و نشده آدم هنوز كه ميكند
دارند آرزو والدين اين.داشت خواهند قبول را او مردم
تا بشوند مهندس و دكتر و شده بزرگ زودتر فرزندانشان
.كنند افتخار آنها به بتوانند اينكه
باشد شرطي نبايد داشتن دوست
داشتن دوست":ميگويد بزرگ رواندرمانگر راجرز كارل
كه خوبي كارهاي خاطر به را كودك يعني باشد ، شرطي نبايد
بلكه داشته دوست ميگيرد كه بيستهايي يا و ميدهد انجام
و هستند ما فرزندان خاطراينكه به صرفا را آنها بايد
".داشت دوست بودنشان انسان خاطر به آن از مهمتر
كودكان به احترام
از ما فرزندان كه باشيم داشته توجه مطلب اين به بايد
مثل آنها با اگر.هستند مساوي ما با بودن انسان ارزش نظر
دروني آنها براي نگرش اين كنيم رفتار بيارزش انسان يك
.باشند نداشته دوست را خود كه ميآموزند نيز آنها و شده
دردسرآفرين موجودي را خود فرزند شما اگر كنيد تصور
او تربيت براي آيا نيست هم شدن اصلاح قابل كه بدانيد
هر كه كرد خواهيد سعي حتي.خير كه البته ميكنيد؟ تلاش
سريعتر تا خودبرود كار دنبال به و شده بزرگ زودتر چه
.شويد راحت او دست از
امانت يك و الهي هديه يك فرزندتان شما نظر در اگر ولي
او پرورش و نگهداري براي را خود تلاش نهايت باشد الهي
.كرد خواهيد
را او ميكنيد صحبت شخصي با فرزندتان به راجع كه زماني
نكنيد ، خطاب "كن خراب خونه اين" يا و "وروجك بچه اين"
مثلا را او داده انجام هم اشتباهي كار او اگر حتي برعكس
.كنيد صدا"جون مريم" يا و "جون علي"
سعيد" اينكه مثل ميكند سوالي شما بچه از شخصي كه زماني
مثل ندهيد جواب او جاي به شما "داري؟ دوست رو فوتبال جون
اجازه بلكه "ميآيد خوشش خيلي فوتبال از سعيد آره" اينكه
صورت به نهايت در.بدهد پاسخ خودش خواست دلش بدهيداگر
فرزندتانارزشمندتر با هرچه كه ميكنم عنوان خلاصه
هم آنها دهيد توضيح برايشان را آنها محاسن و كنيد برخورد
احساس اين كه زماني و هستند باارزشي فرد كه ميگيرند ياد
تفكرشان مطابق هم رفتارشان بياورند دست به را مطلوب
. شد خواهد محترمانه بسيار
مجد همايون امير دكتر
منطقه7 شهرداري فردي توانهاي توسعه مركز كارشناس
رهبر به وحدت تحكيم دفتر تشكرآميز نامه
انقلاب معظم
در وحدت تحكيم دفتر:اسلامي جمهوري خبرگزاري - تهران
خاطر به ايشان از اسلامي انقلاب معظم رهبر به نامهاي
.كرد تشكر دانشجويان به رهنمود ارائه
خود پيام در جاري هفته شنبه روز خامنهاي آيتالله حضرت
دانشجويان و جوانان به وحدت تحكيم دفتر سالانه همايش به
پرهيزكارانه و مومنانه فكري و سياسي تلاش فرمودند توصيه
.كنند حفظ را خود
انقلاب ، معظم رهبر به وحدت تحكيم دفتر تشكرآميز نامه متن
:است شرح اين به
خامنهاي آيتالله حضرت انقلاب رهبر محترم محضر
تحيات و سلام اهداي با
كه شد آغاز حالي در وحدت تحكيم دفتر سالانه اردوي هشتمين
مايه حضرتعالي ، نوراني رهنمودهاي و اميد از سرشار پيام
اسلامي انجمنهاي اتحاديه اعضاي خشنودي و دلگرمي
خاطره و ياد و گرديد كشور سراسر دانشگاههاي دانشجويان
و دل در را (ره)كبير فرزانه ، خميني عارف جماران ، پير
.كرد زنده جانمان
با دانشجويي اتحاديه اين عضو جوانان ما
تلاش فرزانه رهبر آن اميدبخش منويات نصبالعينقراردادن
اسلامي انجمنهاي درخشان سابقه در كه همچنان كرد ، خواهيم
گره طلبي عدالت و آزاديخواهي با را دينداري ، است مشهود
پيشرفت و تعالي راه در را خويش همت تمام صادقانه و زده
.داريم مصروف جهان سراسر در عزيز اسلام سربلندي و ميهنمان
كه است گرانسنگ دستاوردي ديني مردمسالاري الگوي بيشك
آزاده ملل ساير فراسوي پيشرو ، نوين تجربه يك عنوان به
.گرفت خواهد قرار عالم
موافقت خراسان استان تقسيم با دولت هيات
كرد
هيات:گفت كشور وزير:اسلامي جمهوري خبرگزاري -بجنورد
و جنوبي شمالي ، استان سه به خراسان تقسيم با دولت
.كرد موافقت مركزي
لاري موسوي عبدالواحد سيد المسلمين و حجتالاسلام
مجموعه محل در بجنورد جمعمردم در سهشنبه روز
سه به خراسان تقسيم مصوبه:افزود بشقارداش تفريحي
تصويب به دولت هيات يكشنبه روز نشست در استان
.رسيد
اخيرا خراسان استان تقسيم كارشناسي كار:گفت وي
.بود رسيده اتمام به
رشد و شكوفايي شاهد خراسان استان تقسيم با:افزود او
تشكيل قطعبا طور به و بود خواهيم منطقه اين
اقتصادي ، عمراني فرهنگي ، مشكلات از بخشي جديد استانهاي
همچنين كشور وزير.شد خواهد حل منطقه اين اجتماعي و
و فرهنگي استعدادهاي داراي بجنورد شهرستان:گفت
.است علمي سرشناس چهرههاي
اهل برادران مسالمتآميز زندگي:افزود لاري موسوي
علمي و فرهنگي ارتقاء نشانگر بجنورد در شيعه و سنت
.است شهرستان اين
افزايش هواپيمايي پروازهاي ايمني ضريب
مييابد
و راداري سيستم امسال10 پايان تا:اجتماعي گروه
سازمان ناوبري سيستم به ناوبري دستگاه يكصد از بيش
ضريب آن نتيجه در كه ميشود افزوده كشوري هواپيمايي
رضا.يافت خواهد افزايش هواپيمايي پروازهاي ايمني
سازمان عمومي روابط مدير و مطبوعاتي مشاور جعفرزاده
هر عملياتيشدن:گفت ايسنا خبرنگار به كشوري ، هواپيمايي
راداريكردن و تومان ميليارد تا 7 حدود 6 چيزي فرودگاه
خواهد بر در هزينه تومان ميليارد يك بالاي فرودگاه يك
.داشت
به شيراز و مهرآباد فرودگاه دو حاضر حال در افزوده وي
براي 3 و هستند مجهز راداري دستگاههاي به كامل صورت
.است شده منعقد قرارداد عباس بندر و مشهد اصفهان ، فرودگاه
فضاي كنترل مركز قريبالوقوع افتتاح با:داشت اظهار وي
ضريب و آغاز هوايي مرور و عبور مديريت واحد عمل در كشور
.يافت خواهد افزايش پروازها ايمني
:گفت هواپيماها تاخير بر مبني پرسشي به پاسخ در همچنين وي
تعداد با مسافر توازن عدم تاخيرها علت محوريترين
يك اگر مثال عنوان به است ، هوايي حملونقل ناوگان
دچار بازگشت براي عللي به هلند هوايي خطوط هواپيماي 747
.كنند پر را آن جاي بايد ايرباس هواپيماي چند شود ، تاخير
از ناشي مسايل اين لذا.بود خواهيم تاخير شاهد نتيجه در
.است هوايي حملونقل ناوگان اندك تعداد
شد منتشر "هستي" فصلنامه
نشريه اين حيات سال پنجمين در "هستي" بهاري شماره
"فردوسي ايرانسراي" به وابسته كه "هستي".يافت انتشار
اكنون به را گذشته فرهنگ پيام است بوده كوشا همواره است
مسائل و فرهنگ روي به باشد دريچهاي نيز و دهد انتقال
ميتوان بهتر "هستي" با را ايران.فرهنگ و ايران جهاني ،
.شناخت
روز هر ميتوانند فصلنامه ، اين اشتراك به علاقهمندان
.بگيرند تماس "هستي" دفتر با تلفاكس 8779209 وسيله به عصر
|