دانشآموز هر ازاي به كتاب جلد سه
افغانستان شمال اتحاد نيروهاي به هشدار
را مخدر مواد فروش و خريد قاچاق كشت ، منع
كنيد رعايت
نبستن جريمه تومان ميليون روزي 3
ايمني كمربند
ميشود منتشر نامگذاري راهنماي نخستين
پرداخت بازنشستگان مزاياي و حقوق اختلاف
شد خواهد
:خبرداد علوم وزير پژوهشي معاون
ميشوند وقت تمام دانشگاهها
پاتوق
دانشآموز هر ازاي به كتاب جلد سه
ميليارد مطالعه 150 جهاني استاندارد به رسيدن براي
است لازم بودجه تومان
تومان ميليارد جهاني75 استاندارد به رسيدن براي
است نياز كتاب جلد ميليون اعتباريا 75
هر ازاي به جلد يك از مدارس كتاب سرانه كه آن با
است رسيده جاري سال در جلد سه به سال 1376 در دانشآموز
.دارد جهاني شاخصهاي با زيادي فاصله هنوز اما
جلد سوم 7 جهان كشورهاي براي مدرسهاي كتب جهاني شاخص
.است دانشآموز هر ازاي به
شاخص 75 اين به رسيدن براي كردهاند برآورد كارشناسان
و است نياز كتاب جلد ميليون يا 75 اعتبار تومان ميليارد
كتاب جلد كه 14 يافته توسعه كشورهاي شاخص به رسيدن براي
يا 150 تومان ميليارد حدود 150 است دانشآموز هر ازاي به
.است لازم كتاب جلد ميليون
طور به آسيا شرق دانشآموزان كه است شرايطي در اين
.ميكنند مطالعه غيردرسي كتاب ماهانه 2/6 ميانگين
مدارس 14 كتابخانههاي در دانشآموزان اين كتاب سرانه
ميزان از آماري هيچ ما پرورش و آموزشاست جلد تا 18
كه پژوهشي اساس بر اما.ندارد ايراني دانشآموزان مطالعه
منتشر اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت سوي از پيش سال دو
در دقيقه از 42 ايراني دانشآموزان مطالعه ميزان كرده
افزايش دبيرستاني مقطع در دقيقه به 72 ابتدايي مقطع
مطالعه 100 اهل دانشآموزان براي مطالعه زمان.مييابد
.است هفته در دقيقه دانشآموزان 57 كل براي و دقيقه
رغبت عدم دليل به فقط رونق كم وضعيت اين اما
حجم مانند عواملي ، بلكه نيست كتابخواني به دانشآموزان
دسترس در تحصيلي ، ترم يا سال يك در درسي كتابهاي بالاي
به مسئولان توجه عدم نظر ، مورد كتابهاي نبودن
.هستند دخيل امر اين در نيز...و مدارس كتابخانههاي
غيرانتفاعي حتي يا دولتي مدارس از بسياري در هم هنوز
مانند فضاهايي از هست هم اگر يا ندارد وجود كتابخانه
استفاده كتابخانه فضاي براي بهداشت اتاق يا آزمايشگاه
.ميشود
كتابخانه مدارس درصد تنها 21 شده اعلام كه آماري طبق
درصد و 50 هستند كتابخانه فاقد درصد دارند ، 29 مستقل
است آزمايشگاه مانند فضاهايي در كتابخانههايشان ديگر
.ميشود منظوره چند استفاده آنها از كه
ديگر با مقايسه در تهران وضعيت كه داشت توجه بايد و
با اما است بهتر بسيار محروم مناطق خصوص به و استانها
و پيشرفته كشورهاي استانداردهاي با نيز تهران حال اين
.دارد زيادي فاصله يافته توسعه
تعداد و موضوع پراكندگي نيز تحصيلي مقاطع ميان در حتي
.دارد وجود كتاب
و راهنمايي درصد ابتدايي ، 30 مقطع به كتابها درصد 40
است حالي در اين و مييابد اختصاص متوسطه به نيز درصد 30
مقاطع از بيش متوسط مقطع در دانشآموزان مطالعه ميزان كه
.است ديگر
:ميگويد باره اين در تهران مدارس از يكي مدير صراطي
مدارس حال شامل بيشتر مردم سوي از كتاب اهداي معمولا"
كه است كتابهايي اغلب كه آن بر علاوه.ميشود ابتدايي
تصفيه از بعد اهداكننده.نيست دانشآموزان توجه مورد
به نيست نياز مورد ديگر كه آناني خود ، كتابخانه
".ميكند اهدا مدارس كتابخانههاي
در اين.دارد مدارس بودجه به بستگي كتاب خريد متاسفانه
بودجه كمبود با ساله هر مدارس از بسياري كه است حالي
.هستند مواجه
است معتقد باره اين در تهران مدارس مديران از ديگر يكي
اوليه احتياجهاي تامين براي مدارس مسئولان وقتي كه
در مدارس كتابخانه براي جديد كتاب خريد درماندهاند ،
.ميگيرد قرار آخر اولويتهاي
ميزان بيشترين داراي كتاب جلد ميليون با 11 تهران استان
داراي كتاب جلد هزار با 194 بويراحمد و كهكيلويه و كتاب
در موجود كتاب جلد ميليون از 54 كتاب سهم كمترين
مسائلي از ديگر يكي.است كشور سراسر مدارس كتابخانههاي
مدارس كتابخانه از استفاده براي را دانشآموزان رغبت كه
.آنهاست موضوع نبودن متنوع و كتابها كهنگي برنميانگيزد
و مذهبي كتب را مدارس كتابخانه در موجود كتابهاي اغلب
بسيار رمان و داستاني كتابهاي جاي و ميشوند شامل ديني
.است خالي
كتابهاي خواندن مدارس معلمان از بسياري كه چند هر
ميدانند مضر دانشآموزان براي تحصيلي سال در را غيردرسي
دانشآموزان براي رمان مانند كتابهايي خواندن معتقدند و
پرت درس از را آنان حواس و كرده ايجاد ذهني مشغوليت
.ميكند
خواندن معتقدند روانشناسان از برخي اينها تمام با
فراگيري افزايش باعث مطالعه افزايش و غيردرسي كتابهاي
.ميشود دانشآموزان
رغبت عدم فرضيه با صاحبنظران از بسياري حال اين با
كه پژوهشي هيچ معتقدند و هستند مخالف ايران در كتابخواني
شامل اين و ندارد وجود كند اثبات را فرضيه اين
كه دروسي بالاي حجم با كه كساني.ميشود نيز دانشآموزان
ساعت دو شبانهروز در تنها ميگذرانند تحصيلي سال يك در
.دارند وقت خود غيردرسي فعاليتهاي براي
افغانستان شمال اتحاد نيروهاي به هشدار
را مخدر مواد فروش و خريد
قاچاق كشت ، منع
كنيد رعايت
در مخدر مواد كشت براي مناسبي زمينه كنوني بحراني شرايط
هيات رئيس "قدس حميد" پروفسور.است كرده فراهم افغانستان
:گفت مطلب اين اعلام با مخدر مواد كنترل بينالمللي
افغانستان در پيشروي حال در شمال اتحاد نيروهاي كه اكنون
گوشزد نيز آنها به شمال اتحاد مقامات با تماس ضمن ما است
مواد فروش و خريد قاچاق ، كشت ، منع جهت بايد كه كردهايم
واكنش با صورت اين غير در كه چرا شوند عمل وارد مخدر
.شد خواهند روبهرو جهاني جامعه
افزايش دهنده نشان بررسيها گذشته سال در:كرد اضافه وي
.است بوده شمال اتحاد كنترل تحت مناطق در مخدر مواد توليد
يازدهم حوادث از پيش هفته يك كه اين اعلام با قدس
:گفت است كرده ديدار طالبان مقامات با كابل در سپتامبر
نقض كه كرديم گوشزد مذكور مقامات به ديدار اين در
عواقب آنان براي مخدر مواد كنترل بينالمللي معاهدات
.داشت خواهد دربر ناخوشايندي
سازمان مخدر مواد كنترل برنامه:كرد اضافه ادامه در قدس
اما محدود طرحهاي كننده ، اهدا كشورهاي همكاري با ملل
جايگزين كشاورزي محصولات ديگر كشت براي را موفقي نسبتا
دليل به اما درآورد اجرا به افغانستان در مخدر مواد
طرحها اين بينالمللي حمايت عدم و داخلي درگيريهاي
.ماند متوقف
كنترل بينالمللي معاهدات نقض عواقب كه كرد تاكيد وي
در كه حكومتي هر بلكه نبوده طالبان متوجه تنها مخدر مواد
از پيش.كند رعايت را آن مفاد بايد شود داير افغانستان
مخدر مواد كشت طالبان ، بر فشار آمدن وارد دنبال به اين
كه قدسيافت كاهش درصد آنان 90 كنترل تحت مناطق در
معاهدههاي اجراي بر ناظر بينالمللي مقام بالاترين
مقر در مطبوعاتي نشست يك در و است مخدر مواد كنترل جهاني
اساس بر:افزود ميگفت ، سخن وين در متحد ملل سازمان
داخل انبارهاي در موجود مخدر مواد كارشناسان ، تخمين
براي ميزان اين كه است هرويين تن معادل 300 افغانستان
كفايت اروپايي نفري ميليون كشور 60 يك سال بيست مصرف
مخدر مواد قاچاق باندهاي كه سرشاري سود وجود با.ميكند
ميآورند ، دست به غربي بازارهاي در مواد اين فروش از
كشت از چنداني نصيب و هستند فقيري افراد افغاني كشاورزان
هر ازاي در كشاورزان اين مثال طور به.ندارند مخدر مواد
عايدي مجموع.ميكنند دريافت دلار ترياك 30 كيلو
ميليون به 200 مخدر مواد غيرقانوني فروش از افغانستان
افغاني كشاورزان كه اين اعلام با وي ميرسد سال در دلار
اين از بينالمللي حمايت كه:گفت دارند ، كمك به نياز
مواد غيرقانوني كشت كردن ريشهكن راه بهترين كشاورزان
مواد كنترل بينالمللي هيات رئيساست افغانستان در مخدر
كشورهاي در جوان هزار تا 30 سالانه 20:كرد اضافه مخدر
توليد افغانستان در كه مخدري مواد اثر در جهان مختلف
در مخدر مواد معضل.ميدهند دست از را خود جان ميشود
نميتواند جهاني جامعه و دارد بينالمللي جنبه افغانستان
.باشد بيتفاوت باره اين در
گروههاي براي درآمدي منبع مخدر مواد:كرد تاكيد قدس
جامعه مدنظر بايد نيز اين و ميرود شمار به نيز تروريستي
.باشد داشته قرار جهاني
ترياك تن و 600 هزار بر 4 بالغ سال 2000 در افغانستان
جهان در مخدر ماده اين كننده توليد بزرگترين و كرد توليد
.بود
نبستن جريمه تومان ميليون روزي 3
ايمني كمربند
از:گفت بزرگ تهران رانندگي و راهنمايي انتظامي معاون
تاكنون ، بزرگراهها در ايمني كمربند بستن شدن الزامي زمان
.شدهاند جريمه متخلف رانندگان از نفر هزار 27
كمربند بستن:افزود گذشته روز ولينيا سيدجواد سرهنگ
اين كه ميدهد نشان نيز آمارها و است الزامي قانون برابر
تصادفات مجروحان و تلفات كاهش در سزايي به سهم امر
.دارد رانندگي
از خود سلامت حفظ براي خواست تهراني شهروندان از وي
كمربند از مقصد ، در شدن پياده تا خودرو در سوارشدن لحظه
.كنند استفاده ايمني
سفرهاي در قبل ماه چند از كه ايمني كمربند از استفاده
آبان از 16 بود ، شده اجباري كشور جادههاي و شهري برون
.شد اعلام الزامي نيز تهران شهر بزرگراههاي در جاري ماه
ميشود منتشر نامگذاري راهنماي نخستين
تا واژه دههزار با نامگذاري راهنماي از شماره نخستين
.ميشود منتشر جاري سال پايان
سازمان پژوهشكده و سجلي كل اداره سرپرست صابري عبدالله
كه آنجا از:گفت خبر اين اعلام با كشور احوال ثبت
حال در و شده تدوين پيش سال ده در فعلي نامگذاري راهنماي
ندارد ، را مردم خواستههاي به پاسخگويي توانايي حاضر
نتايج از استفاده با كشور احوال ثبت سازمان پژوهشكده
اين در مستقر مختلف كميتههاي پژوهشهاي و تحقيقات
.است كرده استخراج را اسم هزار ده حدود سازمان ،
اين در فارسي ادبيات استادان از تن چند نظارت به وي
اين توسط شده استخراج اسامي:افزود و كرد اشاره اسامي
زبان فرهنگستان با كه مكاتباتي طي و شده ويرايش استادان
اعمال نيز فرهنگستان نظرات تا است قرار است شده فارسي
.شود
اولين امسال پايان تا بتوانيم كه صورتي در:گفت صابري
و جديدتر اسامي استخراج با دهيم ، ارائه را مجموعه
به نيز ديگر جلد چند نيز بعدي مراحل در مردمي ، پيشنهادات
.كرد خواهيم منتشر نامگذاري راهنماي عنوان
پرداخت بازنشستگان مزاياي و حقوق اختلاف
شد خواهد
خواهد پرداخت بازنشستگان مزاياي و حقوق اختلاف زودي به
.شد
با كشور بازنشستگي سازمان حقوق و فني امور مديركل آدينه
هماكنون بازنشستهاي هيچ حقوق كه مطلب اين بر تاكيد
بسياري كارفرمايي سهم:گفت نيست ، هزارتومان از 50 كمتر
كشور بازنشستگي صندوق به سازمانها و وزارتخانهها از
.نميشود پرداخت
ميليارد بالاي 400 صندوق تعهدات سال 80 در:افزود وي
مشكلات به جديتري توجه بايد دولت و است تومان
.باشد داشته بازنشستگان
بازنشستگي ، حقوق هماهنگ نظام قانون مطابق:افزود آدينه
مشمول سال 1377 تا سالهاي 1310 بازنشستگان شد مقرر
.شوند دولت كاركنان حقوق پرداخت هماهنگ قانون
مديران براي قانون همين براساس:كرد تاكيد وي
پرداخت در تفاوت اين و شد گرفته نظر در جذب فوقالعاده
سال 1379 در جذب فوقالعاده به متعلق بازنشستگان حقوق
كشور بازنشستگي سازمان حقوقي و فني امور كل مدير.است
ترميم و افزايش و بازنشستگان حقوق ترميم مسئول دولت:گفت
.است بازنشستگي حقوق
اين به اشاره با نيز كشور بازنشستگان كانون رئيس سلطاني
از تومان ميلياردها بازنشستگي سازمان كه مطلب
و وصول طلبها اين اگر:افزود است طلبكار وزارتخانهها
حل بازنشستگان مشكلات شود سرمايهگذاري درست بهنحو
.شد خواهد
:خبرداد علوم وزير پژوهشي معاون
ميشوند وقت تمام دانشگاهها
:كرد اعلام فناوري و تحقيقات علوم ، وزير پژوهشي معاون
پژوهش تقويت دانشگاهها ، پژوهشي معاونت در ساختاري تحول
و دانشگاهها تشويق و بينالمللي و منطقهاي عرصههاي در
و سياستها جمله از شدن وقت تمام به پژوهشي مراكز
.است علوم وزارت جديد راهكارهاي
رضا" ايران ، صنعت و علم دانشگاه عمومي روابط گزارش به
هشتمين و بيست در كه علوم وزارت پژوهشي معاون "منصوري
سراسر تحقيقاتي مراكز روساي و پژوهشي معاونان گردهمايي
:افزود ميگفت ، سخن ايران صنعت و علم دانشگاه در كشور
گرههايي گشودن براي تلاش پژوهشي ، معاونت اساسي ماموريت
و پژوهشگران پژوهشي تواناييهاي شكوفايي مانع كه است
.ميشود موقعيت و مقام هر در پژوهشي نهادهاي
نيروي تامين دانشگاهها ، استقلال تحقق و تمركززدايي وي ،
و پژوهش جهاني عرصههاي در نقش ايفاي و كارآمد انساني
ثانويه ماموريتهاي و برنامهها جمله از را فنآوري
همچنين منصوري دكتر.دانست فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت
شوراي تجربههاي از استفاده كه اين به اشاره با
بايد كيفيت با پژوهشي مراكز تقويت و كشور علمي پژوهشهاي
:افزود گيرد ، قرار پژوهش امور دستاندركاران توجه مورد
ارتقاي خصوصي ، بخش تحقيقات سهم افزايش براي برنامهريزي
تدوين علمي ، انجمنهاي نقش ارتقاي پژوهش ، كيفيت
به سرمايهگذاري فرهنگ ايجاد و پژوهشي كلان سياستهاي
راهبردهاي جمله از پژوهش ، امر در هزينه صرف تفكر جاي
و تحقيقات علوم ، وزارت پژوهشي معاونت اساسي و اصلي
.است فناوري
در مديريت:كرد تاكيد همچنين علوم وزير پژوهشي معاون
و علمي مراكز و محافل ديگر و دانشگاهها پژوهشي مراكز
تقويت بر جمعي ، تلاش با و شوند كارآمد بايد تحقيقاتي
را كارآفرين و مبدع انسانهاي تربيت و كنيم كمك پژوهشي
فراوان توجه مورد مسئله حل توانمنديهاي بر تاكيد با
.دهيم قرار
معاونان گردهمايي هشتمين و بيست در گزارش ، اين اساس بر
دكتر كشور ، تحقيقاتي مراكز روساي و دانشگاهها پژوهشي
نيز ايران صنعت و علم دانشگاه سرپرست "شهرتاش محمد سيد"
در "محوري تقاضا" از مشخصي تعريف بايد:گفت سخناني طي
وظايف و اهداف تبيين و تعريف با و شود ارائه پژوهش حوزه
مشتركي ادبيات به پژوهش امر دستاندركاران تمام تحقيقات ،
.كنند پيدا دست مشكلات رفع راهكارهاي و مسائل تعريف براي
برنامههاي تدوين در كه اين به اشاره با شهرتاش دكتر
منزلت ، تناسب به دانشگاهها شان كشور ، توسعه سوم و دوم
قرار توجه مورد دانشگاهها پژوهشي اراده و توانايي
اولويت كشور ، توسعه سوم برنامه در:افزود است ، نگرفته
بحث بلكه نشده ، پيشبيني تحقيقات براي مشخص موضوعي
و علم دانشگاه سرپرست.است گرفته قرار توجه مورد ساختارها
يكي:گفت خود ، سخنان از ديگري بخش در همچنين ايران صنعت
با ارتباط در كشور اجرايي دستگاههاي مشكلات از
و علمي راهكارهاي و برنامهها كه است اين دانشگاهها
قرار جدي توجه مورد را دانشگاهها سوي از شده ارائه دقيق
مراكز عنوان به دانشگاهها كه است حالي در اين.نميدهند
و پژوهش در توانمند و علمي برنامهريزي انديشه ، توليد
:كرد تاكيد وي.كنند ارائه شاياني خدمات ميتوانند تحليل
ما و برود همگرايي سمت به موجود توانمنديهاي اگر
موضوعات و عناوين قالب در را مختلف دانشگاههاي بتوانيم
عميقتر و مشخصتر همكاري فضاي كنيم ، دستهبندي علمي ،
.شد خواهد
از بسياري" كه وضعيت اين از انتقاد با شهرتاش دكتر
با ارتباط برقراري به علاقهمند كشور اجرايي دستگاههاي
و روند اين تداوم:افزود ،"دانشگاه نه هستند ، دانشگاهيان
و اصل اين بر بايد روابط اين.نيست ما كشور سود به وضعيت
".است تحقيقات محور" دانشگاه كه بگيرد شكل اساس
:كرد تاكيد همچنين ايران صنعت و علم دانشگاه سرپرست
مشكلات ميتوانند كه دهند نشان بايد دانشگاهها
عنوان به و كنند برطرف را اجرايي سازمانهاي و دستگاهها
نقطه به رسيدن انتهاي تا مسئله ابتداي از هدفدار مجموعه
.هستند دستگاهها اين كنار در مطلوب
كه داد قرار توجه مورد هم را نكته اين شهرتاش دكتر
اجرايي سازمانهاي و دانشگاهها ميان همبستگي و رابطه"
انجمنهاي ميان اين در و شود نهادينه و عميق بايد "كشور
وزارت پژوهشي معاونت سوي از بايد آموختگان دانش علمي
.شوند تقويت و حمايت فناوري ، و تحقيقات علوم ،
پژوهشي معاون كثيري الله نور دكتر مذكور ، گردهمايي در
پژوهشي فعاليتهاي درخصوص نيز ايران صنعت و علم دانشگاه
.كرد ارائه توضيحاتي دانشگاه در شده انجام
و دانشگاهها پژوهشي معاونان گردهمايي هشتمين و بيست
پنجشنبه روز صبح از كه كشور تحقيقاتي مراكز روساي
برگزارشد ، باتبادل دردانشگاهعلموصنعتايران (24/8/80)
پژوهشي ، سياستهاي پيرامون شركتكنندگان مباحثه و نظر
آتي چشماندازهاي و مشكلات و ضعف نقاط رفع راهكارهاي
.داد پايان خود كار به وضعيت اين بهبود و ارتقا
پاتوق
نميگويد را آن هيچكس كه حرفي دانشآموزان اعتياد
فغاني بهروز مهران
به آلودگي از سفيد خاك منطقه پاكسازي پروژه اجراي از پس
اساس بر زن ، و مرد تعدادي دستگيري از جداي اعتياد ،
به مبتلا و تحصيل سن در كودك حدود 200 رسمي آمارهاي
اين.شدند جمعآوري و شناسايي منطقه اين در اعتياد ،
ميشود ، محسوب آنها ريشه اعتياد كه دلايلي به بنا كودكان
تحصيل ادامه توان ديگر و بودند بازمانده تحصيل از
.نداشتند
پرورش و آموزش در محوري بحث يك عنوان به اكنون آنچه
اعتياد از پيشگيري و مبارزه چگونگي است ، مطرح
رسمي مقامات از يك هيچ هنوز چه اگر.است دانشآموزان
به مبتلا دانشآموزان تعداد درباره پرورش و آموزش وزارت
اما نكردهاند ، ارائه آماري و نگفته سخن اعتياد ،
مجلس نمايندگان و اجتماعي مسائل صاحبنظران و كارشناسان
كه معتقدند و دارند دغدغه مورد اين در اسلامي شوراي
اين در نتوانستهاند متاسفانه پرورش و آموزش مسئولان
.كنند عمل موفق مورد ،
مجلس اجتماعي كميسيون عضو "جلودارزاده سهيلا" خانم
اين در "اعتياد با مبارزه جمعيت" دبير و اسلامي شوراي
:ميخوانيد كه است گفته سخن همشهري با باره
مبتلا دانشآموزان تعداد مورد در ارقامي و آمار آيا*
هست؟ دست در آنان مصرفي مواد نوع و مخدر مواد به
و آموزش وزارت مقامات سوي از رسمي آمار گونه هيچ تاكنون
شايد ;دارد وجود آنچه.است نشده ارائه مورد اين در پرورش
مورد در كه بگويم ميتوانم البته.شنيدههاست و گفتهها
مثال براي است شده كسب اطلاعاتي مصرفي افيون مواد نوع
دانشآموزان ميان در اعتياد موارد بيشترين كه شده مشخص
.اس.ال" ماده آنان بيشتر و است بوده جامعه مرفه طبقات
هم مصرف موارد بيشترين گفت بتوان شايد.ميكنند مصرف "دي
شكلي و حالت كه است دبيرستان مقطع دانشآموزان ميان در
كه ميشود محسوب هشدار يك اين ، و كرده پيدا گسترده
خريد و استفادهها سوء بالاترين معرض در ما دانشآموزان
.دارند قرار فروشها و
ميشود؟ انجام مدارس داخل در هم فروش و خريد آيا *
مخدر مواد الزاما فروش ، و خريد مراكز پراكندگي دليل به
هاي محيط از بيرون بلكه نميشود ، فروخته مدرسه داخل در
ديگر سوي از.ميشود ديده زيادي بسيار موارد هم آموزشي
و علاقهمندي دلايل از يكي نيز جامعه متن در الگوپذيري
.است دانشآموزان خوردن فريب
اينكه يا و ميخورند فريب دانشآموزان اينكه يعني *
!ندارند؟ صحيحي الگوهاي
خطرات آموزش بحث هيچوقت كشورمان ، مدارس در ما متاسفانه
در سيگار مصرف مثلا و شديد نوع در مخدر مواد مضرات و
و آموزش مسئولان.نكشيدهايم پيش را اوليه و سطحي نوع
طرح از و ندارند اعتقاد مباحث اين به خيلي گويا هم پرورش
.دارند واهمه مسائل اين
پيشگيري لازم آموزشهاي مورد در پرورش و آموزش معتقدم
.است نكرده عمل موفق آن ، مضرات كردن گوشزد و اعتياد از
درباره پيشگيري و آموزشي كاركرد مدارس ، مشاوره هستههاي
غيررسمي ، آمارهاي كه است حالي در اين ندارند ، اعتياد
مخدر مواد به دانشآموزان ابتلاي و اعتياد وجود از حكايت
.ميكنند
است؟ كننده نگران آمارها اين *
نگران تنها نه نكنند ، پيگيري و توجه مسئولان اگر قطعا
خيلي ميتوانم چه اگر.ميشود هولناك بلكه كننده ،
نگران وضعيت ، حاضر حال در شايد كه بگويم كننده اميدوار
.نيست كننده
يا و مسئولان خاطر تسلي براي شما حرف اين آيا *
خانوادههاست؟
كه چوناست خانوادهها روي من ، حرف تاكيد بيشترين
با را ارتباط بيشترين حدودي ، تا خانواده هر فرزندان
.دارند خود خواهران و برادران و والدين
باب چقدر اعتياد ، با مبارزه جمعيت دبير عنوان به*
گشوديد؟ پرورش و آموزش با را همفكري و مشاوره و تعامل
بود؟ چطور استقبال
از همفكري و گفتوگو براي جمعيت ، اين تشكيل ابتداي در
نشد ، خوبي استقبال ولي كرديم ، دعوت پرورش و آموزش مسئولان
منطقه پرورش و آموزش مسئولان البته.است مشخص هم دليلش
كارگاههاي و داشتند خوبي خيلي همكاري (يافتآباد) 18
دانشآموزان با كلاسها ، اين در مربيان و برگزار آموزشي
.داشت هم خوبي نتيجههاي.كردند صحبت خانوادههايشان و
جدي قدر آن دانشآموزان و مدارس در اعتياد بحث آيا *
با مبارزه آموزش يا بحران ستاد تشكيل پيشنهاد كه هست
شود؟ ارائه اعتياد
ميان در اعتياد كه بود اميدوار ميتوان گفتم ، من اينكه
مشروط كه است بحثي نباشد ، گسترش روبه خيلي دانشآموزان
پرورش و آموزشارگانهاست ديگر و پرورش و آموزش تلاش به
انجام ميتواند هم هنوز يا و ميتوانست كه كاري حداقل
از تا است كشور سراسر مدارس در گسترده برنامهريزي دهد ،
همين اما كند ، تاكيد آموزش بر مدارس در حداقل طريق اين
استانهاي مدارس در ميتوان.است نگرفته صورت هم حداقل
و آموزشي كارگاههاي مخدر ، مواد قاچاق مسير در و مرزي
دانشآموزان و خانوادهها و داد تشكيل پيشگيري كلاسهاي
پرورش و آموزش حال هر به.ساخت آگاه اعتياد خطرات از را
.است ايران جمعيت سوم يك متولي
|