جوانان اجتماعي -رواني رشد و فرهنگپذيري
كار در موفقيت نهفته رازهاي
مجلس به "كودكآزاري" با مبارزه طرح
ميرود
را زنجان استان مدارس سنگين برف بارش
كرد تعطيل
شد برگزار كاروكارگر روزنامه دادگاه
شد تعطيل بوشهر سينماي تنها
قاره سه براي اي جشنواره نانت
در نوجوان و كودك قرآني جشنواره ششمين
تهران
برگزار فردا افسردگي از پيشگيري همايش
ميشود
جوانان اجتماعي -رواني رشد و فرهنگپذيري
اجتماعي روانشناسي در بحثي
فرهنگ مفهوم
مفهوم گسترده بسيار و روزمره اصطلاحات از يكي امروزه
نهادهاي و اجتماعات احزاب ، گروهها ، ميباشد فرهنگ
و شناسان جامعه دارند ، مدنظر را گوناگون معاني گوناگون
مطالعه مسئوليت حرفهاي طور به غالبا كه شناسان مردم
ديدگاههاي از دارند عهده به جوامع در را فرهنگ ساختار
به دادهاند ، قرار ارزيابي مورد را مفهوم اين گوناگون
و يكصد حدود خود كتابهاي در كلاكس و كروبر مثال عنوان
محققان آوردهاند ، گرد را فرهنگ از تعريف چهار و شصت
و تعاريف نمودهاند ، ارائه را گوناگوني معاني نيز ديگر
اشكال به ميتوان را فرهنگ از گوناگون استنباطهاي
Culture واژه واژهشناسي نظر از.كرد طبقهبندي گوناگوني
تغييرات با امروزي اروپايي زبانهاي تمام در تقريبا كه
و باستان روم كلاسيك دوره به حداقل ميرود كار به جزئي
در البته.برميگردد آن از قبل قولي به و لاتين زبان
پرورش همينطور و بود زمين كار و كشت آن معناي آغاز
واژه اين خود چند هر امروزه.است بوده جانوران و گياهان
مثل تركيباتي در نميرود ، كار به ديگر خود اصلي معناي به
مثل تركيباتي در و كار و كشت معناي به باغداري ، كشاورزي ،
و پرورش معناي به ابريشم ، كرم كشت مرواريد ، كشت صدف ، كشت
باقي سلولها و ميكروبها و جانوران و گياهان دادن رشد
آشوري آقاي شناخت ، فرهنگ كتاب در كه همانطور.است مانده
و ذوق پرورش معناي به Culture واژه كاربردهاي آوردهاند
آن مظاهر سابقهدارد ، ميلادي از 1850 پيش تربيت و انديشه
به معنا اين به آلمان در كه بود سال 1850 در بار اولين
كه مفهومي با فرهنگ وسيع كاربرد صورت در و شده برده كار
در اما.است شده برده كار به است مصطلح تقريبا امروزه
تعريف به ميگردد باز فرهنگ كلاسيك مفهوم مردمشناسي
معروف كتاب در سال 1871 در كه "تايلور سرادواردبرنت"
.است نموده ارائه (Primitive Culture)
معتقدات ، معارف ، شامل كه است پيچيدهاي مجموعه فرهنگ
بالاخره و سنن قوانين ، اخلاق ، تكنيكها ، صنايع ، هنرها ،
عضو عنوان به انسان كه است ضوابطي و رفتار و عادات تمام
آن قبال در و ميگيرد فرا خود جامعه از را آن جامعه
كليت فرهنگ يونسكو ، ديد از.دارد عهده به تعهداتي جامعه
يك كه است احساس و فكري مادي ، معنوي ، ويژگيهاي از تامي
و هنر تنها نه فرهنگ ميكند ، مشخص را اجتماعي گروه
حقوق زندگي ، آئينهاي شامل بلكه برميگيرد در را ادبيات
.باورهاست و سنتها ارزشي ، نظامهاي بشر ، نوع اساسي
در مگر نميشوند ساز درون فرهنگي عناصر جامعهاي هيچ در
را گروهي همنوايي بتوانند سيستم اجزاي كه مرحلهاي
كه است مراتبي داراي گروهي همنوايي.نمايند پديدار
و پيچيده مرتبه و صوري و ساده مرتبه دو به را آن ميتوان
شناسان جامعه را آن ابتدايي مرتبه نموده تقسيم ژرف
را است فرهنگي سازي دروني كه بعدي مرحله و جامعهپذيري
با است فرد همنوايي جامعهپذيريخواندهاند فرهنگپذيري
حكم به گروه جديد اعضاي از يك هر گروهي ، هنجارهاي
.درميآورد گروه مقتضيات موافق را خود رفتار جامعهپذيري
با عملا را خود كه است جرياني جامعهپذيري بنابراين
كه است كسي جامعهپذير فرد.ميكند گروهيهمساز زندگي
را گروهي وظايف گروهي ، هنجارهاي با شدن همنوا براثر
داراي سبب بدين و شناخته را همكاري راههاي و پذيرفته
يك نظامهاي خرده اگر حال.است شده پسند گروه رفتاري
منويات بتوانند كه باشند هماهنگ يكديگر با قدري به جامعه
سازي دروني مداوم طور به و دقيقا را جامعه يك سيستمي
برخوردار فراواني مشابهتهاي از جامعه افراد نمايند ،
جهات از و عميقا را افراد كه جريان اين به.شد خواهند
سازگارميگرداند اجتماعي هنجارهاي با گوناگون
.گويند فرهنگپذيري
انساني -عاطفي روابط
انسان مورد در بيشتر آنچه نوزدهم قرن ابتداي تا چند هر
ويژگيهاي ميگرفت قرار مدنظر زمان نيازي مقتضيات به بنا
در گسترده تجربي كشفيات از پس اما بود ، انسانها جسماني
نسبي آسودگي و جوامع اجتماعي روابط شدن پيچيده دوره ، اين
انسان ديدگاه بقا ، تجربي شرايط ساختارهاي از انسان
و رواني روحي ، رشد همانا كه ديگر منظر به را انديشمند
عاطفي روابط انسانها چگونه اينكه ساخت ، رهنمون بود عاطفي
علوم نوزدهم قرن در و ميكنند تنظيم را خود انساني -
موضوع انسان گرفت ، شكل گسترده و پويا شكل به انساني
و تغيير منشا درشناخت دانشمندان كنجكاوي و شد مطالعه
اقتصادي نهادهاي رواني ، جسماني ، نظر از انساني تحول
.گرفت قرار مدنظر انساني و ديني خانوادگي ،
آن نظريهپردازان براي اساسي و ژرف بسيار سوالات از يكي
ابتداي از انسانها شخصيتي اجتماعي -رواني رشد كه بود
به تاثيراتي چگونه اجتماعي پارامترهاي و است چگونه حيات
.دارند آن
سالهاي 17 فرهنگ بر مبتني نسبي طور به را جواني شاخص اگر
افزون و كامل بلوغ با مصادف را آن و بدانيم سالگي تا 30
پذيرش همچون متنوعي الزامات و گوناگون نيازهاي شدن
عامل شدن برجا پا كلي طور به و اجتماع در عضويت مسئوليت ،
مخصوصا را رشد مراحل چگونگي بايد بدانيم "خود" انگيزشي
مدنظر بيشتر دوران اين عاطفي رواني ، روحي ، زمينههاي در
.دهيم قرار
جوامع فرهنگپذيري تكوين شرطهاي پيش
تكوين براي معتقدند اجتماعي روانشناسي حوزه در صاحبنظران
زير موارد بايد جوامع ، در فرهنگپذيري و جامعهپذيري
:شوند داده قرار مدنظر
مدد به سازي همسان جاذبههاي اگر "جواني" دوران در (1)
خروشان سيل باشد پذيرفته صورت جامعهپذيري آژانسهاي
انساني شده تحريك بالقوههاي و گسترده نيازهاي
اجتماعي زندگي مسير در جمعي وجدان بوده ، هدايتپذير
هدايتگر ميتواند كرده پيدا رشد نسبي طور به غالبا
قابل راههاي سوي به همگاني تظاهرات و بيولوژيك خواهشهاي
.باشند جامعه قبول
آموزش مسائل ، با برخورد توانايي افراد به نوجواني از (2)
از خارج و عيني برداشتي واقعيات از كه شود داده
.باشند داشته تخيل و خيالپروري
خود از كه شود داده تعليم توكل و نفس عزت افراد به (3)
.باشند حدبرحذر از بيش رقابت از و كاذب خواهيهاي
اينكه و نوجواني دوران از رواني آرامش آموزش (4)
.كنند كنترل حتيالامكان را خصومتها و پرخاشگريها
و فرصتها محدوده با معقول طور به را اهداف دايره (5)
.نمايند مشخص كودكي دوران از خود ظرفيتهاي و توانائيها
اصلي اركان از مصائب و مسائل برابر در ايستادگي (6)
آموزش طريق از اينرو از است جامعه با فرد رويارويي
يك از افراد كودكي از بايد آموزشي نهادهاي و خانواده
.شوند برخوردار مشكلات برابر در انطباق و انعطاف قدرت
مراحل كلي طرح كه بود نظريهپردازاني از يكي اريكسون
و تدوين حيات ابتداي از را (يك جدول) اجتماعي -رواني
تفصيل به جافي دنيس و آلمن لورنس وسيله به كه نمود تنظيم
رواني ، روحي ، خاص وظايف دوره هر براي و گرديد عنوان
.گرفت نظر در اجتماعي
آژانسهاي مدد به اجتماعي نظامهاي اگر بنابراين
و آموزش خانواده ، همچون وابسته نهادهاي و جامعهپذيري
حركت يك در گروهي رسانههاي همسالان ، گروههاي پرورش ،
باشند جوانان و نوجوانان نيازهاي هدايتگر بتوانند تكميلي
جانبه همه فرهنگپذيري پويايي با داشت انتظار ميتوان
نمود ، تربيت اجتماعي -رواني همگون رشد با جواناني
طور به معضلات ، و مشكلات واقعيات ، با بتوانند كه جواناني
توكل ، اميد ، با همواره و نمايند برخورد واقعبينانه
نظر در نشاط با و متعال احديت ذات به پيوستگي و شادابي
به تجهيز با اينكس الكس قول به و درخشان آيندهاي گرفتن
براي لازم آمادگي جوانان وايمان ، آگاهي و علم نيروي
شناسي ، وقت عقيده ، اظهار براي آمادگي نو ، شيوههاي آزمودن
و كارائي و دادن سازمان طرحريزي ، به بيشتر توجه
را بهتر زندگي جهت همگان براي عدالت به ايمان نهايتا
.ميكنند پيدا
نوابخش مهرداد دكتر
:منابع
.ح.ازا اقتباس "شناسي جامعه زمينه" كوف نيم و برن آگ -1
.جيبي 1356 انتشارات -تهران دهم چاپ آريانپور
انسانشناسي مباني "چراغ با گردشهر" محمود -روحالدين -2
.زمان 1364 كتاب -تهران
محمد علي ترجمه "اجتماعي روانشناسي" برگ اتوكلاين -3
.انديشه 1368 نشر اول ، جلد كاردان ،
انتشارات تهران "هويت بحران جوان ، " محمدرضا -شرفي -4
.سروش 1379
.تبريز 1356 "شناسي مردم" اكبر علي -ترابي -5
كار در موفقيت نهفته رازهاي
از بالاتر يا كارشناسي مدارك و رفته تخصصي كلاسهاي شايد
در موفقيت براي ولي كردهايد دريافت معتبر دانشگاههاي
وجود بانرفتهايد روانشناسي كلاس زيرا.نيست كاركافي
مهارتهاي از برخورداري عدم صورت در برجسته ، كاري سوابق
كمك شما به زير موارد.ميخوريد شكست كار در روانشناسي
:شويد موفق كار در تا ميكند
گروه پويايي:درس 1
پويايي و گروهي كار" كتاب نويسنده استوارت جرج گفته به
پس.ميكند دنبال را خاصي پيشرفت الگوي گروه هر "گروهي
.شويد موفق كار در تا بياموزيد را آن
انتظار.ميكنيد كار گروهي ابتدا در كه وقتي:شكلگيري -
نباشند مايل و نبوده راحت يكديگر با اعضا كه باشيد داشته
.كنند صحبت هم با
يا كار مراحل قوانين ، مورد در اختلاف انتظار:طغيان -
شخصيت به توجه جاي به باشيد داشته را سطحي مسائل حتي
.كنيد توجه كار موضوعات به فقط افراد
احساس ميشوند ، جمع هم با گروه اعضاي كه وقتي:قوانين -
اصول و قوانين ميتوان زمان اين در.ميكنند تعلق
.كرد مطرح را كار پيشرفت نحوه مورد در غيررسمي
همكاري يكديگر با اهداف به رسيدن براي افراد:اجرا -
ميكنند حفظ را روند اين مقرر مدت طي كه گروهي.ميكنند
.ميشوند متوقع
گروه اعضاي ميشود منحل گروهي كه وقتي:موقت تعطيل -
و برگزار پاياني جلسه.ميكنند خوردگي شكست احساس
به كنيد كمك اعضا به.نماييد بررسي را گروه موقعيتهاي
.باشند خوشبين آينده
اداري سياستهاي:درس 2
كنيد فكر مرتبه دو كنيد؟ بازي را سياست نيست لازم آيا
را كتابموقعيتتان نويسنده ود برگ گينز كارن گفته به
.است كارساز و پويا ساده ، قدرت اداري ، سياست نكنيد ، خراب
متفاوت رفتارهاي بايد مختلف افراد با كه نپذيريد اگر
.باشيد داشته ديگران با موفقي رابطه نميتوانيد داشت
در.دارند متفاوت شخصيتهاي و اهداف نگرش ، علايق ، افراد
همواره.بگيريد نظر در را مسائل اين هميشه رفتارهايتان
تظاهر.باشيد خوب رئيستان نظر در كه بكوشيد صميمانه
.نباشيد چاپلوس و نكنيد
نيز او شود ، موفق رئيستان كنيد تلاش اگر":ميافزايد ود
اعتماد قابل و وفادار فرد به او زيرا ميكند موفق را شما
نويسنده داپسن دبور و مايكل گفته به".دارد نياز
مشكلات با مقابله توانايي "آگاهانه اداري سياستهاي"
حمايتي يا زمان پول ، از شما.است مهمي بسيار عامل
شايد هستند ، بيبهره آن از ديگران كه ميشويد برخوردار
از فردي انگيزههاي برخورد.شود مشكلساز همكاران حسادت
و اهداف نگرش علائق ، .است مهمتر اداري سياستهاي
.ميشود محيطي پيچيدگي باعث ماهر مختلف شخصيتهاي
ارتباطي مهارتهاي:درس 3
چشم شما به ميكنيد صحبت مشتريان و همكاران با وقتي آيا
مرور را ارتباطي مهارتهاي باشد نياز شايد ميدوزند؟
استاد و انساني مطالعات دانشگاه مدير لومن رويكنيد
كه دارد عقيده ديگو سان در آليانت بينالمللي دانشگاه
:است زير شرح به كارمندان بين در مشترك ارتباطي اشتباهات
.نيستند حقيقت با رويارويي آماده *
توجه بشنود ميخواهد مقابل طرف ميكنيد فكر كه آنچه به *
. موجود موقعيت نه ميكنند ،
.ميروند طفره موضوع به مستقيم توجه جاي به *
واكنش موجود ، موقعيت و واقعيتها به توجه جاي به*
.ميگيرند نظر در را افراد
ساز مشكل افراد:درس 4
كار محيط در ناراضي و مشكلساز افراد از ميتوان آيا
وقتي" كتاب نويسنده كورو ساندرا.هرگز كرد؟ اجتناب
خاصي كار انجام براي شما":ميگويد "نيست راهحل سركوب
نميتوانيد ديگران همكاري بدون حقيقت در.شديد استخدام
نداشته ديگران با خوبي روابط اگر.دهيد انجام را آن
حل راه سه كورو".داريد كمي پيشرفت كارتان در باشيد ،
كار محيط در مشكلساز و مزاحم افراد با رويارويي براي
.ميدهد ارائه
.باشيد رفتارهايتان مراقبندارد عكسالعملي عملي هر -1
به نسبت را احساساتتان.است غالب عاطفه دو قدرت -2
سرزنش جاي به -كنيد30 مثبتتر و قويتر ناسازگار افراد
.باشيد حل راه دنبال به ديگران ،
افراد شخصيت:درس 5
آنان با بهتر بتوانيد تا بشناسيد را همكارانتان شخصيت
.بياييد كنار
مودب الهام:مترجم /فرميچل ليندا:نويسنده
مجلس به "كودكآزاري" با مبارزه طرح
ميرود
تقديم بهزودي كودكآزاري با مبارزه طرح:اجتماعي گروه
.ميشود مجلس
- اجتماعي محافل كه است چندي چه اگر كودكآزاري موضوع
يك كه خبري اما واداشته تكاپو به را كشور فرهنگي
يك به جنسي آزار از اخير روزهاي در صبح روزنامه
را جامعه كرد ، چاپ تهران در نيمه و سال دو كودك
يك به ديگر بار را كودكآزاري مساله و داد تكان بشدت
.كرد تبديل كشور روز اجتماعي معضل
ما دركشور "آزاري كودك" ميدهد نشان آمارها متاسفانه
آن براي سريعا بايد و است افزايش حال در خود حد در
.كرد انديشي چاره
در تهران شمال قانوني پزشكي رئيس "فتحي سهراب" دكتر
هزار گذشته 6 سال كه گفت امسال ماه ارديبهشت سوم
مصدومين (درصد 49)مركز اين به مراجعين از نفر و 636
موارد از عمدهاي درصد و بودند جرح و ضرب از ناشي
پس و بوده شخصي نزاع به مربوط شده ثبت جرح و ضرب
.دارد قرار آزاري كودك و آزاري همسر نيز آن از
مجلس ودرمان بهداشت كميسيون رئيس "نوري عليرضا"
روز 100 هر بهزيستي سازمان:گويد مي نيز اسلامي شوراي
به را آن كه دارد آزاري كودك درباره تلفن تا 150
.ميدهد ارجاع قضائيه قوه
اين با بايد و است "وحشتناك" آمار اين:ميگويد وي
.شود برخورد پديده
تعريف در دانشگاه استاد "قاسمزاده فاطمه" دكتر
است رفتارهايي مجموعه "آزاري كودك":ميگويد كودكآزاري
و روح به غيرعمدي و عمدي صورت به بزرگسالان طرف از كه
.ميرساند آزار كودك روان
وعاطفي رواني جسمي ، آزارهاي چون انواعي آزاري كودك
.دارد
و توهين بدني ، تنبيه:ميگويد "قاسمزاده دكتر"
.هستند آزاري كودك بارز نمونههاي تحقيراز
حاصل آزاري كودك دانشگاه ، استاد اين اعتقاد به
اقتصادي ، رواني ، جسمي ، خشونتهاي و است خشونت
رفتارهاي انواع از خانوادگي و ساختاري جنسي ، اجتماعي ،
.ميشود كودكان آزار باعث كه هستند خشني
مصوب اتفاقي ، قيم تعيين قانون واحده ماده براساس
آمده نيز قوانين مجموعه در كه ارديبهشت 1316 26
شكايت به موقوف جرم ، تعقيب كه مواردي در است ،
ولي و بوده صغير جرم از متضرر اگر است ، جرم از متضرر
موافق است مكلف مدعيالعموم باشد ، نداشته قيم يا
موجب هرگاهقيم و كند تعيين قيم صغير براي قانون
تا صغيرباشد به نسبت زيان و ضرر توجه يا وقت فوت
به را كسي موقت طور به مدعيالعموم قيم ، تعيين
.ميكند تعيين اتفاقي قيم عنوان
والدين تكليف را نگهداري و حضانت مدني قانون
امر اين انجام به مكلف و موظف را وآنها دانسته
را والدين از اطاعت نيز مقابل در و است نموده
ماده 1177 رابطه اين در و ميداند طفلي هر تكليف
آنها به بايد طفل" است داشته مقرر مدني قانون
".بگذارد احترام
كودك منطق وسيله به نميتوان هميشه كه آنجايي از
ضرورت تنبيه نيز مواردي در كرد ، بهاطاعت وادار را
.دارد
است داشته مقرر مدني قانون ماده 1179 بنابراين
استناد به ولي دارند را خود طفل تنبيه حق ابوين"
تاديب ، حدود از خارج را خود طفل نميتوانند حق اين
".كنند تنبيه
عمل زشتي به او كردن آگاه براي كودك تنبيه
در جهت اين به است آن از پشيماني ايجاد و ارتكابي
تنبيه را طفل بدانند لازم والدين از يكي كه مواردي
طفل روحيه با كه بگيرند نظر در تنبيهي بايد نمايد ،
مورد چيزهاي كردن محدود قبيل از باشد ، داشته وفق
از را طفل تا بدني ، غير تنبيهات ساير و وي علاقه
عليرضا" دكتر وصف اين با.دارد باز ناپسند رفتار تكرار
اسلامي شوراي مجلس در تهران مردم نماينده "نوري
پديده با مبارزه براي مشخصي قانون" ما كه ميگويد
".نداريم آزاري كودك
باهمكاري كودكآزاري ، با مبارزه طرح:ميگويد وي
و كودكان حقوق از انجمنحمايت بهزيستي ، سازمان
.شد خواهد تهيه مجلس بهداشت كميسيون
پس و شود نوشته ماه سه ظرف طرح اين است قرار
تقديم هستند ، موافق آن با كه نمايندگاني ازامضاي
.گردد مجلس رئيسه هيات
را زنجان استان مدارس سنگين برف بارش
كرد تعطيل
شديد كولاك با همراه برف بارش:همشهري خبرنگار - زنجان
موجب بود ، شده آغاز زنجان استان در ديشب اوايل از كه
استان اين در مدارس تعطيلي و نقليه وسايط تردد در اختلال
.شد
از 50 بيش به كوهستاني نقاط برخي در برف ارتفاع
.است رسيده سانتيمتر شهريبه40 مناطق در و سانتيمتر
انتشار با گذشته شب زنجان استان پرورش و آموزش كل اداره
در دبيرستان و راهنمايي ابتدايي ، مدارس كليه اطلاعيهاي
و برف بارش بدليل را استان تابعه بخشهاي شهرهاو
.كرد اعلام تعطيل عمومي يخبندانمعابر
شد برگزار كاروكارگر روزنامه دادگاه
و سابق مديرمسئول اتهامات به رسيدگي جلسه:اجتماعي گروه
شعبه 1410 در منصفه هيات حضور با كاروكارگر روزنامه فعلي
قاضي رياست به دولت كاركنان جرايم به رسيدگي قضايي مجتمع
.شد برگزار مرتضوي
از پس ديروز جلسه در ايران دانشجويان خبرگزاري گزارش به
سابق مسئول ربيعي ، مدير علي عليه شكايات تمام مطرحشدن
موارد به و پرداخت خود از دفاع به يادشده ، وي روزنامه
.گفت پاسخ اتهامي
مسئول مدير شاكيان از يكي تنها دادگاه ادامه در همچنين
علت به كه پرداخت خود شكايت طرح به روزنامه ، اين فعلي
ادامه دادگاه رياست سوي جلسه ، از زمان پايان اعلام
جلسه به لطفي مرتضي عليه مطروحه شكايات مورد در دادرسي
.شد موكول آينده هفته دوشنبه روز در آينده
شد تعطيل بوشهر سينماي تنها
:گفت بوشهر اسلامي ارشاد و فرهنگ مديركل:اجتماعي گروه
فني نقص و ساختمان فرسودگي برق ، بدهي پرداخت عدم بعلت
.شد تعطيل بوشهر شهر در استان اين سينماي تنهاي تجهيزات ،
چند طي بوشهر بهمن سينما:افزود "ابطحي نورالدين سيد"
در عملا كه ميشد موقت تعطيل شده ياد دلايل به اخير سال
وي.است شده تعطيل قطعي صورت به سينما اين اخير هفته
هجري سال 1289 به مربوط بوشهر در سينما قدمت:داشت اظهار
مهين ، ايران ، خيام ، نامهاي با سينما تاكنون 9 و است شمسي
دو ، ايران و يحيي حاج ساحل ، فانوس زمستاني ، پارس پارس ،
آنها همه مختلف بدلايل كه بود شده راهاندازي شهر اين در
خلاءفضاي كردن پر براي:شد يادآور ابطحي.شدهاند تعطيل
پرورش كانون نمايش سرسراي اينك هم استان اين در نمايش
است تجهيز حال در صندلي با 285 نوجوانان و كودكان فكري
در فيلم نمايش كار آينده روز تا 20 ميشود پيشبيني كه
نيز نمايش سرسراي يك همچنين:كرد تصريح وي.شود آغاز آن
حال در بوشهر ارشاد و فرهنگ كل اداره در صندلي با 130
فضا دو اين راهاندازي با ميشود پيشبيني كه است تجهيز
.شود برطرف موجود كمبودهاي از بخشي
قاره سه براي اي جشنواره نانت
شهر در آذرماه تا 6 آبان از 29 نانت جشنواره بيستوسومين
فيلم دو جشنواره اين در.شد خواهد برگزار فرانسه نانت
"مخفي راي" و جليلي ابوالفضل ساخته "دلبران" ايراني
و مسابقه بخش در دلبران.دارند حضور پيامي بابك ساخته
.درميآيند نمايش به جشنواره مسابقه از خارج مخفي راي
بازيگر ژورادو كئي بزرگداشت هنگكنگ ، سينماي بر مرور
به نگاهي و جنوب هزارويكشب قصههاي آموزش كارگاه مكزيكي ،
جنبي برنامههاي از قرقيزستان و قزاقستان مالزي ، سينماي
.است امسال جشنواره
در نوجوان و كودك قرآني جشنواره ششمين
تهران
جشنواره ششمين مقدماتي مرحله نام ثبت:اجتماعي گروه
(ع)علي امام يادواره عنوان با نوجوان و كودك قرآني
جهتدهي و الفت و انس ايجاد هدف با پدر مهربانترين
و كودكان مطالعاتي و قرآني ، هنري ، ادبي استعدادهاي
تاريخ تا سني مقطع پنج در و قرآني رشته در 16 نوجوانان
مجتمع) خانواده فرهنگسراي قرآن ، درخانه آذرماه دوم
و ميدان 16 معرفت ، فدك ، فرهنگ خانههاي ،(گلستان فرهنگي
عمومي روابط گزارش به.دارد ادامه شهيدي دكتر كتابخانه
رشته چهار در جشنواره منطقه 8 ، اين هنري فرهنگي مراكز
تواشيح و قرآن همخواني قرآني ، مفاهيم حفظ ، قرائت ، ) قرآني
مطالعه شعر ، ) ادبي ،(نهجالبلاغه مفاهيم) ويژه ،(اذان و
سرود ، ) هنري ،(خاطرهنويسي قرآني ، قصههاي تحقيق ، و
در (عكاسي و دستي ، تئاتر نقاشي ، هنرهاي خوشنويسي ،
سوم و دوم و آمادگي ، اول و پيشدبستاني سني گروههاي
متوسطه و راهنمايي ابتدايي ، پنجم و ابتدايي ، چهارم
.ميشود برگزار
اين در شركت و نام ثبت براي علاقهمند دانشآموزان
ميدان:منطقه 8 قرآن خانه نشاني به ميتوانند جشنواره
يا و گلبرگ تقاطع از مدني ، بعد آيتالله خيابان رسالت ،
.كنند منطقه 8 ، مراجعه فرهنگ خانههاي و فرهنگسراها ساير
نوجوان و كودك قرآني جشنواره ششمين مقدماتي دوره همچنين
سازمان منطقه 14 در رمضان مبارك ماه پاياني هفته در
در جشنواره اين.ميشود برگزار تهران شهرداري هنري فرهنگي
قرآني ، اذان ، مفاهيم قرآن ، قرائت قرآن ، حفظ رشتههاي
نهجالبلاغه مفاهيم و قرآني قصههاي سرود ، تواشيح ،
.ميشود برگزار
برگزار فردا افسردگي از پيشگيري همايش
ميشود
شناسايي هدف با افسردگي از پيشگيري سمينار:اجتماعي گروه
.ميشود برگزار جوان فرهنگسراي در فردا افسردگي عوامل
مطلب اين بيان با جامعهشناس و كارشناس عظيمي حسين دكتر
سرعت و مردم زندگي در تكنولوژي ورود و پيچيدگي:افزود
جوانان ميان را افسردگي خود ، اهداف به رسيدن در آنان
علت به ما جامعه در متاسفانه:گفت وي.است داده افزايش
پرنشاط و شاداب روحيهاي نبود و اندوه و غم در غرقشدن
درصد اجتماعي و اقتصادي مشكلات وفور و مردم ميان در
ساخت خاطرنشان بايد و است افزايش به رو روز هر افسردگي
درصد مرز 90 از ما زنان جامعه در رواني بيماري اين كه
.است رفته فراتر نيز
در كه عظيمي دكتر جوان فرهنگسراي عمومي روابط گزارش به
كه مطلب اين اظهار ضمن ميگفت سخن فرهنگسرا مشاوران جلسه
رواني بهداشت سال يونسكو سازمان گفته براساس را امسال
لازمه را مشاوره مراكز و نهادها همكاري ، كردند اعلام
بسيار معضلات از يكي كه افسردگي از وپيشگيري مرتفعكردن
فرهنگسراي اساس اين بردانست است فعلي جامعه در عمده
جوانان مخصوص فرهنگي مكان و فرهنگسرا بزرگترين كه جوان
حضور با را سميناري اجتماعات سالن در آذرماه اول است
برگزار افسردگي از پيشگيري عنوان با اصغرنژاد دكتر
علل بررسي به تا30/16 ساعت 15 از سمينار اين.ميكند
.ميپردازد آن از پيشگيري راههاي و افسردگي رسوخ
|