شدند معرفي كريم قرآن خادمان
گفتگو محمل كتاب مسابقه برگزيدگان
قوام خاندان باشكوه عمارت از بخشي
ميشود سنتي چايخانه
ثروت و قدرت خدمت در نبايد فرهنگ و هنر
باشد
آغاز پرورش و آموزش در ساختاري اصلاحات
شد
شدند معرفي كريم قرآن خادمان
مراسم جمهوري رئيس سخنراني و حضور با:فرهنگي علمي گروه
نمايشگاه محل در كريم قرآن خادمان انتخاب دوره هشتمين
به را برگزيدگان اسامي داوران هياتشد برگزار كريم قرآن
:كرد اعلام شرح اين
در پاكستان از) انبالويي محمدبشير حاج:بينالملل بخش
از) شريپوا رئيسه خانم ،(قرآني نسخههاي بازسازي زمينه
(قرآن تفاسير ترجمه زمينه در روسيه علوم آكادمي
و تدريس) جعفري يعقوب والمسلمين حجتالاسلام:داخلي بخش
يحيي دكتر و حديدي جواد دكتر ،(كوثر تفسير نشر و تاليف
دكتر خانم ،(فرانسوي زبان به قرآن ترجمه زمينه در) علوي
منيره خانم ،(انگليسي و فارسي به قرآن ترجمه) صفارزاده
مفاهيم گسترش) سيف سيدمهدي ،(قرآني مفاهيم ترويج) گرجي
،(تبريز قرآن كانون) شجاع وظيفه آقاي ،(قرآني
دكتر ،(كاشان قرآني دهكده مسئول) باقري حجتالاسلام
آزاد دانشگاه عترت و قرآن مركز رئيس) پيري خواجه محمدعلي
جعفري آقاي ،(قرآني ناشر) فراهاني شمس آقاي ،(اسلامي
مهندس حجتالاسلام ،(چاپ امور) دانشپژوه چاپخانه مدير
نرمافزارهاي) آسياباني رضا مهندس و مظلومي سيدجواد
تحقيقات موسسه ،(ع) رضا امام تحقيقاتي موسسه ،(قرآني
آقاميري محمدباقر استاد ،(قلمزني) پرورش حسين ياسين ،
خرازي صادق سيدمحمد ،(سفالگر) پاشايي مقصود ،(نگارگر)
امامي السادات زينت ،(قرآني گنجينههاي راهاندازي)
ايران فرهنگي نمايشگاههاي موسسه ،(تذهيب و كتابآرايي)
لرزاده استاد ضرغامي ، برزين و نظري عباس نمايندگي به
.(گچبري و كاشيكاري معماري ، )
گفتگو محمل كتاب مسابقه برگزيدگان
نخستين ازبرگزيدگان تجليل مراسم:فرهنگي گروه
سعادت با ميلاد با همزمان گفتگو محمل كتاب مسابقه
سالن در ديروز تمدنها گفتگوي سال در (ع)حسن امام
گزارش به.شد برگزار پرورش و آموزش وزارت اجتماعات
به كه مراسم اين در تمدنها ، گفتگوي بينالمللي مركز
گفتگوي بينالمللي مركز همكاري با و رشد موسسه همت
و آموزش وزارت و شريف صنعتي دانشگاه كانون تمدنها ،
به تمدنها گفتگوي بينالمللي مركز شد ، برگزار پرورش
آزادي بهار سكه و تقدير لوح مسابقه برگزيده افراد
.كرد اهدا
قوام خاندان باشكوه عمارت از بخشي
ميشود سنتي چايخانه
قوام خاندان باشكوه بناي از بخشي:فرهنگي علمي گروه
قوام نارنجستان غربي ضلع در واقع قاجار دوره به مربوط
و مرمت از است ، پس معروف زينتالملك خانه به كه شيراز
.ميشود تبديل سنتي چايخانه به بازسازي
شيراز ، فرهنگي ميراث مديركل بحرالعلومي حسين محمد گفته به
و دارد قرار نارنجستان از كوچه يك فاصله به بنا اين
اين ساخت.است داشته راه آنجا به زيرزميني راه يك بوسيله
سال 1290 در ميشده محسوب قوام اندروني واقع در كه خانه
حاج نوه دوم قوامالملك خان محمد علي توسط ق. _ه
بوسيله ق._ه سال1302 در و آغاز كلانتر خان ابراهيم
با 20 بنا اين.رسيد پايان به قوامالملك خان محمدرضا
كاشيهاي داراي زيبا نقاشيهاي و گچبري ، آئينهكاري اتاق
به را زيبا فرشي طرح مجموع در كه اتاقهاست كف در منقوش
دارند ، راه يكديگر به اول ، طبقه اتاقهايآوردهاند وجود
جنوبيترين از ميتوان حياط به ورود بدون كه بهگونهاي
.پيمود را اتاق شماليترين تا
ثروت و قدرت خدمت در نبايد فرهنگ و هنر
باشد
خواستار اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير:فرهنگي علمي گروه
و هنر:گفت و شد هنر و فرهنگ اهل عزت و حرمت حفظ
.باشد ثروت و قدرت خدمت در نبايد فرهنگ
اهالي هنرمندان ، از تن جمعصدها در مسجدجامعي احمد
اطلاعرساني و فرهنگي امور دستاندركاران و مطبوعات
وسيلهاي و ابزار هنر اگر:گفت افطار ، ضيافت در كشور
كار سفارشي هنرمند و باشد ثروت و قدرت صاحبان دست در
اما شود خلق هنري اثر است ممكن صورت اين در كند
.نميشود بيان استواري و تاثيرگذار پيام
تالار در كه مراسم اين در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
كارهنرمند محصول:گفت شد ، برگزار تهران وحدت
حكمت و دين از كه همانطور و نميگيرد شكل سفارشي
در نبايد نيز را هنر كرد ، ابزاري استفاده نميتوان
.داد قرار اقتصاد و سياست خدمت
و شسته را گوشها و چشمها است حكيم هنرمند:افزود وي
به نميتوانيم ميشنود ، و ميبيند ديگري بهگونه
ديدگاه دو.كن تعريف بگوييماينگونه هنرمند
در آنرا ديدگاه يك دارد ، وجود هنر و فرهنگ درباره
بخش اين به ديگر ديدگاه و ميپندارد زندگي ذات
.دارد تجملاتي نگاهي
:كرد تصريح فرهنگ بخش بودجه بحث به اشاره با وي ،
كه دارد وجود تلقي اين هنر بر حاكم كلان نگاه در
كه است اين ديگر تلقي اما است زندگي از بخشي هنر
.نيست بد باشد هنر اگر
آغاز پرورش و آموزش در ساختاري اصلاحات
شد
و آموزشي معاونتهاي ادغام با:علميفرهنگي گروه
در ساختاري اصلاحات پرورش ، و آموزش وزارت پرورشي
.شد آغاز وزارتخانه اين
را "فاني علياصغر" دكتر حكمي طي پرورش و آموزش وزير
مهارتي و نظري پرورش و آموزش معاون عنوان به
آغاز ضرورت بر اين از پيش حاجي مرتضي.كرد منصوب
پرورشي معاونت دو ادغام و پرورش و آموزش در اصلاحات
همچنين پرورش و آموزش وزير.بود كرده تاكيد آموزشي و
بهعنوان را موسوي سيدمختار جداگانهاي حكم در
.كرد منصوب تربيتي امور و عمومي آموزش معاونت سرپرست
هفتههاي در پرورشي و آموزشي معاونتهاي ادغام بحث
.كرد پيدا جمعي رسانههاي در گستردهاي بازتاب گذشته ،
|