كنيم؟ ابراز را خود احساسات چگونه
دانشجويان خبرگزاري مديرعامل احضار
شعبه 1410 به ايران
به 11 فارس استان در سيل قربانيان شمار
رسيد نفر
با روزنامهنگاران صنفي انجمن مخالفت
مطبوعات
به يارانه تخصيص
درباره ما عصر مدافع وكيل اظهارات
محكوميت راي به تجديدنظر دادگاه رسيدگي
نشريه اين
و اصلاح كانون در مددجو پسر و دختر 400
تربيت
معماري 80 مسابقه برندگان از تقدير
پاسخگويي ضرورت بر اجتماعي تاكيدتامين
مشتري به
كنيم؟ ابراز را خود احساسات چگونه
مهارتهاياجتماعي از يكي
دروني احساسات ابراز نحوه مهم اجتماعي مهارتهاي از يكي
بايد ديگران با موثر ارتباط برقراري براي.است خويش
ابراز ديگران به را عواطف و احساسات چگونه كه بدانيم
بستگي فقط بدانند ، فردي چگونه را ما ديگران اينكه.كنيم
به نسبت احساساتي و عواطف چه داراي ما كه ندارد اين به
مطلوب بهطوري بتوانيم بايد بلكه هستيم ، محيط و آنها
ما كه بسا چه.دهيم نشان آنها به را خود احساسات و عواطف
نتوانسته هرگز ولي ميداريم دوست بسيار را افرادي يا فرد
كه.دهيم نشان آنها يا او به را خود داشتن دوست باشيم
.نيست ما دروني ذات در اصلا كه ميشود هماني نتيجه
مختلف مليتهاي و اقوام در احساسات ابراز نحوه البته
كه ميباشند خود خاص سمبلهاي داراي كدام هر و است متفاوت
.كرد توجه ملت يا قوم هر فرهنگهاي به زمينه اين در بايد
كه موضوع اين سر بر اجتماعي توافقات مورد در ايكمان پاول
اصطلاح شوند بيان نحو چه به و موقع چه عواطف و احساسات
است معتقد او.ميبرد بهكار را "احساسات ابراز قواعد"
يكديگر با عجيبي بهطرز رابطه اين در اوقات گاهي فرهنگها
.ميكنند فرق
تقسيم اساسي نوع چند به را احساسات ابراز قواعد ايكمان
خرج به خست خود احساس نمايش در افراد از برخي.ميكند
فرهنگ در شيوه اين.ميرسانند حداقل به را آن و داده
يا عاليرتبه شخصي حضور هنگام به و ميخورد چشم به ژاپني
در دانشآموزان مثلا.ميكند بروز امور اولياي از يكي
هولناك ، فيلم يك تماشاي هنگام در كارشناس فرد حضور موقع
مخفي بيحالت و خشك چهرهاي زير در را خود اضطراب و ترس
و ترس اين نداشت حضور كارشناس كه هنگامي و ميكنند
هستند كساني دوم دسته.ميدهند نشان را خود اضطرابشديد
.ميكنند ابراز مبالغهآميز بهگونهاي را خود احساسات كه
احساس جاي به را ديگري احساس كه هستند كساني سوم دسته
از بخشي در بيشتر روش اين.ميدهند بروز واقعيشان
چشم به ايرانيان ما فرهنگ در حدودي تا و آسيايي فرهنگهاي
ميل عليرغم و دانسته بيادبي را "نه" گفتن كه ميخورد
سه اين بهكارگيري نحوه.ميدهند مثبت پاسخ خود باطني
.دارد بستگي فرد عاطفي هوش به شيوه
دوران همان از را احساسات ابراز قواعد اين از بخشي ما
ميدهيم ياد بچه به خودمان مثلا ميگيريم ، ياد كودكي
به نامناسبي هديه تولد روز مناسبت به بزرگ پدر كه وقتي
پدر از و بزند لبخند عوض در و نشود دمق و ناراحت داد او
وسيله هم عواطف و احساسات تربيت ، امر در.كند تشكر بزرگ
متوقع خشن ، حالتي با مادري يا پدر اگر.پيام هم و هستند
به بچه آنگاه "تشكركن و نخند" بگويد خود فرزند به سرد و
در و ميگيرد ياد را متفاوتي كاملا درس زياد احتمال
و كرده بزرگ پدر روبه سرد و خشمآلود چهره با حقيقت
نيز بزرگ پدر بر واكنش اين تاثير و "متشكرم" ميگويد
ولي ميشود شاد نخست مرحله در.بود خواهد متفاوت بسيار
.ميشود آزرده گنگ ، پيام آن دريافت اثر بعدبر
آن كه شخصي بر آني تاثيري البته ، احساس ، و عاطفه اظهار
بچه كه درسي هرحال به.ميگذارد جاي بر ميكند دريافت را
ممكن واقعيات احساسات كه وقتي" ;است اين ميگيرد ياد
در و كن مخفي را آن بزند آسيب داري دوستش كه شخصي به است
قواعد اين ".كن بيان خطراست كم كه را دروغيني احساس عوض
اجتماعي نزاكت از جزيي كه آن از بيشتر احساسات بيان
.ميكنند تعيين ديگران بر را احساساتمان تاثير نحوه باشند
جاي بر خوبي تاثير كه است آن قواعد اين صحيح اجراي
آشفتگي كه ميدهد رخ وقتي آنها ضعيف اجراي و بگذارد
.بياورد بوجود احساسي
بدون و هستند احساسات نمايش استادان البته ، هنرپيشهها ،
طبيعي هنرپيشههاي همچون زندگي در نيز ما از بعضي شك
قواعد راجعبه كه را درسهايي چون اما.ميكنيم نقش ايفاي
فرق رفتاريمان الگوهاي برحسب ميگيريم ياد احساسات بيان
يكديگر با نيز بازيگري مهارت لحاظ از بنابراين ميكند
.داريم تفاوت
عواطف و احساسات سرايت
ميفرستيم را خود عاطفي پيامهاي ديگران با برخورد در ما
چقدر هرميدهد قرار تاثير تحت را آنها پيامها اين و
بههمان باشد زيادتر زمينه اين در ما اجتماعي مهارت
.كنيم كنترل را خود ارسالي پيامهاي بهترميتوانيم ميزان
به پراحساس فرد رواني حالت استثناء ، بدون موارد تمام در
چگونه جادويي انتقال اين.مييابد انتقال دمق و سرد شخص
ناخودآگاه بهطور ما همگي كه است اين پاسخ.ميدهد رخ
گذاشته نمايش به ديگر شخص توسط كه را احساساتي و عواطف
حركات از ناآگاهانه تقليد طريق از -ميكنيم تقليد ميشود
مردم -وي بدني حركات ديگر و صدا لحن اشاره ، و ايما چهره ،
در را رواني حالت همان ميكنند سعي تقليد اين طريق از
.كنند ايجاد خود
و ظريف بهگونهاي معمولا ديگران احساسات از تقليد
دانشگاه سوئدي محقق ديمبرگ اولف.ميگيرد صورت هوشمندانه
را ناراحتي يا خندان چهره مردم وقتي كه دريافت اوپسالا ،
دچار آن از تقليد به نيز خودشان چهره عضلات ميبينند
.نميشود ديده غيرمسلح چشم با كه ميشود محسوسي تغييرات
.است مشاهده قابل الكترونيكي حسي گيرندههاي كمك با ولي
بيان در كه كس آن ميشوند روبهرو يكديگر با نفر دو وقتي
(رواني حالت)خلق ميكند عمل قويتر خود احساسات و عواطف
اما.ميسازد منتقل بوده منفعلتر كه فردي به را خود
.هستند ديگران از مستعدتر عاطفي سرايت مورد در مردم برخي
آنها خودكار عصبي سيستم ميشود باعث آنها ذاتي حساسيت
بسيار افراد اين.گيرد قرار هدف مورد آسانتر خيلي
غمگين فرد با احساسات تبادل هرگونه و هستند تاثيرپذير
گپي حال همان در و بيندازد گريه به را آنها ميتواند
باعث ميتواند دارد شاد روحيهاي كه فردي با كوتاه
روانشناسي متخصص كاسيوپو جان.شود نشاطشان و دلگرمي
اظهار اوهايو ايالتي دانشگاه در اجتماعي فيزيولوژيك
ميكند بيان را احساسي كه كسي مشاهده با فقط":ميكند
تقليد را آن خواه ;ميشود ايجاد ما در رواني حالت همان
".نه يا كنيم
در مردم عاطفي تفاهم ميزان ارتباط ، عوامل از ديگر يكي
كه دارد اين به بستگي و است يكديگر با شدن مواجه هنگام
خود بدن به كه حركتهايي لحاظ از هم ، با كردن صحبت درموقع
ميدهد ، تكان سر يكي.باشند هماهنگ هم با چقدر ميدهند
روي از زمان يك در دو هر يا ميكند ، اشاره دست با يكي
هر را احساسي هماهنگي اين ميشوند ، بلند خود صندليهاي
ميان همچنين نوزادان ، و مادران بين در ميتوان بيشتر چه
.كرد مشاهده صميمي بسيار دوستان
چقدر هر -غمگين خواه شادمان ، خواه -مردم آنكه خلاصه
و دست حركات) فيزيكي لحاظ از خود مقابل طرف با بيشتر
آنها خوي و خلق اندازه همان به بگيرند خو (غيره و چهره
.ميشود شبيه هم به
براساس ارگون ايالتي دانشگاه روانشناس برنيري فرانك
يا راحتي احساس":ميگويد است داده انجام كه تحقيقاتي
به كه است موضوعي ديگر ، فرد با ملاقات در راحتي عدم
احساس اينكه براي.ميشود مربوط طرفين جسماني حركات
داريد سازگاري براي زمان به احتياج كنيد راحتي و آرامش
همزباني.سازيد هماهنگ ديگري با را خود بدني حركات تا
يكديگر با آنها خوي و خلق كه ميشود باعث شوهر و زن ميان
".شود سازگار
زيربناي رواني ، حالت و خو و خلق هماهنگي خلاصه ، طور به
همان است ، ديگران با نزديك رابطه ايجاد و تفاهم حس
ايفا اساسي نقش نوزاد و مادر ميان انس در كه عاملي
شخصي ، تاثيرگذاري در كننده تعيين عوامل از يكي.ميكند
.دارد بستگي عاطفي هماهنگي اين به دستيابي در ما مهارت به
به يا باشيم ، ماهر ديگران خوي و خلق با سازگاري در اگر
درآوريم خود عاطفي سلطه زير را ديگران بتوانيم راحتي
سهولت به عاطفي سطح در ديگران با ما متقابل كنش آنگاه
اين به بتواند كه است كسي قدرتمند رهبر.ميگيرد انجام
زمينه در كه كساني.درآورد جنبش به را نفر هزاران طريق
با خود روابط در هستند ضعيف احساسات ارسال و دريافت
تماس هنگام مردم خاطر همين به و بوده مشكل دچار ديگران
موضوع اين علت نميتوانند چه اگر نيستند ، راحت آنها با
.كنند بيان را
ارتباط و فردي بين هوش
اجتماعي مهارتهاي از (Inter Personal IQ)فردي بين هوش
و رفتار برقراري به قادر فرد آن وسيله به كه است
يا دوستي ازدواج ، در ديگران با صميمانه و نزديك رابطهاي
دبستاني ، پيش دوره در مهارتهايي چنين.ميشود كار در شركت
و پخته زندگي در بعدها كه هستند استعدادهايي جوانههاي
صاحب باشد داشته را زير خصوصيت چهار كس هر.ميشوند كامل
.است فردي بين هوش
كردن هماهنگ براي عمل ابتكار داشتن:گروه سازماندهي*
.افراد از عدهاي فعاليتهاي
تئاتر ، و سينما كارگردانان در ميتوان را استعداد اين
مشاهده مختلف سازمانهاي و شركتها مديران و ارتش افسران
تيم كاپيتان بازي زمين در افراد اينگونه كودكي دركرد
.ميكنند تصميمگيري بازي نحوه درباره و هستند
از جلوگيري ميانجيگري ، استعداد:مسائل حل براي مذاكره *
اين از كه افرادي مشكلات ، كردن فصل و حل اختلاف ، بروز
مناسب مشاجرات در كردن داوري براي برخوردارند خصوصيت
براي و ميكنند بازي خوب خيلي را ميانجي نقش و هستند
همان كودكي در نيز هستند عالي حقوقي ، و سياسي مشاغل
.فرومينشانند را زمين در جدل و بحث كه هستند كساني
كسي.ديگران از دلجويي و همدردي استعداد:شخصي روابط *
روبهرو راحت ديگران با خيلي باشد ويژگي اين داراي كه
-ميكند مسئوليت احساس ديگران احساسات قبال در و ميشود
قابل همسران ميتوانند افراد اينگونه -رابطه ايجاد هنر
تيمي بازيكنان و مناسب تجاري شركاي صميمي ، رفقاي اعتماد ،
.هستند عالي معلمي شغل برايباشند خوبي
به راجع دروني بصيرت و شناخت:اجتماعي تحليل و تجزيه*
به افراد اينگونه.ديگران علايق و انگيزهها عواطف ،
با آنها.ميكنند برقرار صميمي رابطه ديگران با راحتي
خوبي درمانگر روان يا مشاور ميتوانند خود توانايي اين
بيفزايند نيز خود ادبي طبع بر كمي اگر و باشند
.ميآيند در كار از خوبي رماننويسان
موفقيتهاي و جادويي جذبه براي ضروري عوامل فوق ، مهارتهاي
استفاده مثبت جهت در آنها از بخواهيم اگر هستند ، اجتماعي
درك كمك به اجتماعي مهارتهاي اين اگر اما.كنيم
متعادل شخص حقيقي نيازهاي و احساسات از هوشمندانهاي
و نامناسب اجتماعي موفقيتهاي به است ممكن آنگاه نشوند
روانشناس اشنايدر مارك كه همانطور.گردند منجر توخالي
اجتماعي مهارتهاي مورد در تحقيق در مينهسوتا دانشگاه
كرده تبديل اجتماعي صفتان بوقلمون به را آنها كه افرادي
هر كه هستند كساني اجتماعي صفتان بوقلمون:گويد مي است
اشنايدر.ميدهند انجام شدن واقع توجه مورد براي را كاري
اين شده دچار صفتي بوقلمون به كسي آنكه نشانه":ميگويد
است داشتني دوست و محبوب خيلي اجتماعي نظر از وي كه است
هر بهندارد كنندهاي وارضاء پايدار خصوصي روابط ولي
صداقت با را اجتماعي مهارتهاي كه است آن صحيح روش حال
".دهيم قرار استفاده مورد كامل
يك مردم پسند براي باشد لازم اگر اجتماعي صفتان بوقلمون
به آنها.ميدهند انجام ديگر چيزي اما ميگويند چيز
و فردي چهره و اجتماعي چهره ميان كه تضاد اين با راحتي
چنين.ميكنند زندگي و آمده كنار دارد وجود خصوصيشان
بروز را خود واقعي احساس سادگي به آنكه جاي به افرادي
بفهمند تا هستند نشانهاي جستوجوي در همواره دهند ،
قابليتهاي از آنها.دارند آنها از انتظاري چه ديگران
موقعيتهاي با را خود اعمال و كرده استفاده خود اجتماعي
خاصي رنگ به جمعي هر در و ميكنند تنظيم اجتماعي متمايز
.گيرند قرار ديگران پسند مورد تا درميآيند
ابراز كه كرد نتيجهگيري اينگونه ميتوان پايان در
اجتماعي مهارتهاي از بخشي عنوان به عواطف و احساسات
با موفقيتآميز تعامل و ارتباط براي مهمي بسيار ابزار
قواعدي مستلزم آن مناسب ابراز نحوه كه ميباشد ، ديگران
نيز قواعد اين يادگيريگرديد مطرح مختصر طور به كه است
دوران به تربيت اين اصلي و مهم بخش كه است تربيت مستلزم
ميشود مربوط دبستان به حدودي تا و دبستاني پيش و نوزادي
كه دورهها اين مربيان و والدين به است هشداري اين و
آموزش و تربيت امر در و دانسته را دورهها اين اهميت
و آموزش مهم اصلهاي از يكي عنوان به اجتماعي مهارتهاي
شاداب ، افرادي جامعه ، آينده فرزندان تا گمارند همت پرورش
براي اثربخشي روابط از اجتماعي زندگي زمينه در و پركار
اينكه توجه قابل نكته و باشند برخوردار ديگران و خود
"!است بزرگسالي پدر كودكي ، "
اسماعيلي غلامعلي
طباطبايي علامه دانشگاه مشاوره مركز روانشناس
روتهي سادات بهاره
باليني روانشناسي كارشناس
كتاب به مقاله اين زمينه در بيشتر اطلاعات كسب براي *
.شود مراجعه جيحون انتشارات بلوچ حميدرضا ترجمه عاطفي هوش
دانشجويان خبرگزاري مديرعامل احضار
شعبه 1410 به ايران
به ايران دانشجويان خبرگزاري مديرعامل:اجتماعي گروه
.شد احضار تهران عمومي دادگاه شعبه 1410
روز كه احضاريهاي مطابق ايسنا ، حقوقي خبرنگار گزارش به
شده ، ارسال خبرگزاري اين به (26/10/80) چهارشنبه
از صرفا و است نشده اتهامي موارد يا مورد به اشارهاي
عنوان به روز سه مدت ظرف كه شده خواسته فاتح ابوالفضل
جرايم قضايي مجتمع شعبه 1410 در توضيحات اداي براي متهم
.شود حاضر دولت كاركنان
به 11 فارس استان در سيل قربانيان شمار
رسيد نفر
استانداري غيرمترقبه حوادث ستاد معاون:اجتماعي گروه
نفر به 11 فارس استان اخير سيل تلفات شمار:گفت فارس
.رسيد
:گفت شيراز در ايرنا خبرنگار به پنجشنبه روز لياقت علي
زير از باخته جان شيراز تيموري خيابان در كه زن يك جسد
كه كساني همه اجساد:داشت اظهار وي.شد آورده بيرون آوار
حال عين در اما شده كشيده بيرون بودند مانده آوار زير
.ميدهند ادامه خود جستجوي به همچنان امدادي ماموران
بر كازرون به شيراز محور در سيل قربانيان از نفر چهار
در نيز نفر دو شدند ، كشته رودخانه به خودرو سقوط اثر
برق ستون سقوط و باختند جان آب كانال در سقوط با شيراز
علت به سيل قربانيان بقيه شد ، زن يك مرگ به منجر نيز
ستاد معاون.باختهاند جان آوار زير در ساختمان فروريختن
و امدادي ماموران:افزود فارس استانداري غيرمترقبه حوادث
و معابر پاكسازي كار به همچنان شيراز شهرداري نيروهاي
.ميدهند ادامه آبگرفته اماكن تخليه
كازرون ، شيراز ، شهرستانهاي به عمدتا گذشته جمعه روز سيل
.رساند زيان سپيدانان و مرودشت ممسني ، ارسنجان ،
با روزنامهنگاران صنفي انجمن مخالفت
مطبوعات
به يارانه تخصيص
نشريات كه برويم سمتي به بايد درازمدت در:اجتماعي گروه
.كنند درآمد كسب مخاطب جذب با و بايستند خود پاي روي
روزنامهنگاران صنفي انجمن رئيس نايب ارغندهپور ، كريم
بودجه از خود ارزيابي مورد در ايسنا با گفتوگو در ايران
مخالف:افزود مطلب ، اين بيان با سال 81 ، در مطبوعات
كه نميكنم پيشنهاد البته.هستم مطبوعات به يارانه تخصيص
زمان گذشت نيازمند امر اين زيرا شود قطع مطبوعات يارانه
.است
كشور در روزنامهها تيراژ خرداد 76 دوم از قبل:گفت وي
در ولي بود كم نيز روزنامهخوانها ميزان و بود پائين ما
است شده ترميم توجهي قابل نحو به ميزان اين اخير سال چند
هستند اتكا خود كاملا كه داريم نشرياتي و روزنامهها و
درازمدت در يابد ، ادامه يارانه پرداخت نحوه اين اگر ولي
.باشيم اميدوار مطبوعات كيفي توسعه به نميتوانيم
كه ميافتد اتفاق وقتي كيفي توسعه:افزود ارغندهپور
استقبال در را خود مالي ارتزاق و حيات ادامه نشريه
با دولت كه وقتي تا و كند عمل حرفهاي و بداند مخاطبين
طور به مسئله اين ميكند كمك مطبوعات به يارانه پرداخت
.نميافتد اتفاق كامل
مدت كوتاه در نبايد مطبوعات يارانه حذف:كرد تاكيد وي
بخش مانند درازمدت در بايد مطبوعات بلكه بگيرد صورت
حل را خود مالي مشكلات و كنند ايجاد سازوكاري خصوصي
.نمايند
درباره ما عصر مدافع وكيل اظهارات
محكوميت راي به تجديدنظر
دادگاه رسيدگي
نشريه اين
وضعيت درباره ،"ما عصر" نشريه مدافع وكيل:اجتماعي گروه
دادگاه رسيدگي و هفتهنامه اين مسئول مدير محكوميت
.كرد ارائه توضيحاتي بدوي دادگاه حكم به تجديدنظر
"ما عصر" هفتهنامه مدافع وكيل و حقوقدان نيكبخت ، صالح
از آذرماه در:گفت ايسنا حقوقي خبرنگار با گفتوگو در
تهران ، عمومي دادگاه شعبه 1410 سوي از صادره دادنامه
به تجديدنظر رسيدگي جهت پرونده و كردهام خواهي تجديدنظر
.است شده ارجاع نظر تجديد دادگاه شعبه 36
تحت مذكور شعبه در مربوطه پرونده من اطلاع طبق:افزود وي
هيات كه اين به توجه با ميرود انتظار و است رسيدگي
(ما عصر مسئول مدير) سلامتي محمد محكوميت خصوص در منصفه
فقط بدوي دادگاه متاسفانه و كردهاند تخفيف اعمال تقاضاي
او درباره -ماه يك مدت به منحصرا هم آن و -مورد يك در
هيات آن خواسته درخور تخفيفي چنين و كرد تخفيف اعمال
شان به شده تقاضا نظر تجديد دادگاه از اين بر بنا ;نيست
مجازات به عنايت با و كند توجه آن درخواست و منصفه هيات
صادره حكم در شده ، اعمال (سلامتي) وي مورد در كه شديدي
.كند اعمال را يادشده درخواست و كلي تجديدنظر
محمد وضعيت با دادگاه حكم تطبيق چگونگي توضيح در نيكبخت
اين:كرد تصريح بوده ، نظام سابق مديران از كه سلامتي
افراد سلامتي ، از نه كه است تاسف جاي من براي موضوع
و خبري نشريهاي ما ، عصر هفتهنامه نه و است ناشناخته
اغماض عدم مورد اين در لذا ميباشد ، يافته انتشار تازه
براي حداقل ، برابر سه يا حداكثر مجازاتهاي تعيين و شخصي
.نبود تصور قابل ايشان
و اصلاح كانون در مددجو پسر و دختر 400
تربيت
پنجشنبه روز تهران استان زندانهاي مديركل:اجتماعي گروه
تربيت و اصلاح كانون در مددجو پسر و دختر حدود 400:گفت
.ميشوند نگهداري
شاهرودي هاشمي محمود سيد آيتالله ديدار در صرامي حميد
تعداد:افزود تربيت و اصلاح كانون از قضاييه قوه رئيس
كهسهدرصد است نفر و 31 هزار استان 32 اين زندانيان
در:افزود وي.ميدهند تشكيل سال زير 18 زندانيان را آنان
مي نگهداري دختر و 56 پسر تهران 337 تربيت و اصلاح كانون
.شوند
بزهكار پسران جرايم عمده تهران استان زندانهاي كل مدير
بيشترين و منكراتي مسائل و مخدر خشونت ، مواد سرقت ، را
وي.كرد اعلام مخدر مواد و منكراتي مسائل را دختران جرايم
مختلف برنامههاي تربيت و اصلاح كانون در:كرد خاطرنشان
هنري و وحرفهاي مدرسهاي ، فني آموزشهاي جمله از تربيتي
بزهكاري علل مهمترين صرامي.ميشود ارائه مددجويان براي
والدين ، از يكي انحراف خانوادگي ، مشكلات را نوجوانان
مناطق در زندگي و فرزندان با ارتباطصحيحوالدين فقدان
مددجويان تحصيلات سطح مورد در ويكرد اعلام جرمخيز
تا نوجوانان اين درصد گفت46 تهران تربيت و اصلاح كانون
كردهاند تحصيل دبيرستان مقطع تا و 45درصد ابتدايي مقطع
.هستند بيسواد نيز و 9درصد
معماري 80 مسابقه برندگان از تقدير
اين برندگان به مراسمي طي معماري 80 بزرگ مسابقه جوايز
.شد اهدا مسابقه
وزيرمسكنو زاده عبدالعلي مهندس آقاي كه مراسم اين در
كشور ، استادان مهندسي نظام سازمان مسئولان ، شهرسازي
ميهمانان ديگر و معمار مهندسان از نفر دهها دانشگاههاو
داوران ، جوايز هيات بيانيه قرائت از پس داشتند ، حضور
سيدهادي مهندس فيروز ، فيروز مهندس به تقدير لوح و نقدي
گلمحمدي ، مهرداد مهندس مظفري ، آرش مهندس ميرميران ،
.گرديد اهداء محمدزاده شاميل مهندس و دانشمير رضا مهندس
بخش همكاري با و نشر معمار موسسه سوي از مسابقه اين
.بود يافته ترتيب خصوصي
پاسخگويي ضرورت بر اجتماعي تاكيدتامين
مشتري به
در "مشتري به پاسخگويي ضرورت" موضوع:اجتماعي گروه
"راهكارها و مسائل پاسخگويي ، به التزام" همايش اولين
شد ، برگزار اجتماعي تامين سازمان در پنجشنبه روز كه ،
بر تاكيد با سخنرانان.گرفت قرار بررسي و بحث مورد
عناوين با مقالههايي پاسخگويي ، به التزام محور
،"اجرايي تدابير و تمهيدات" و "پاسخگويي و مشتريگرايي"
و "پاسخگويي فرهنگ پيشبرد و توسعه در مديران نقش"
غلامرضا" دكتر.كردند ارائه "عمل در چالش و پاسخگويي"
با سخناني در همايش ، اين سخنرانان از يكي "خاكي
:گفت نوين تعريف در دولت مفهوم تغيير به اشاره
كه كند زندگي جامعهاي در دارد تمايل امروز انسان"
پاسخگوتر و كارآمدتر نامحسوستر ، حضوري آن در دولت
.باشد داشته
|