زائران عزيمت مدينه به مستقيم پرواز
ميشود آغاز بهمن 9
عربستان به ايراني
وضعيت فلاسفه و ادبا سرزمين مدارس
دارد نابساماني
بيحقوق آموزگاران بيكتاب دانشآموزان
نظرها و خبرها
حج نمادين آموزش همايش نخستين برگزاري
:علوم وزارت داخل دانشجويان مديركل
يافته كاهش دانشجويان سياسي فعاليت
است
زائران عزيمت مدينه به مستقيم پرواز
ميشود آغاز بهمن عربستان9 به ايراني
تهران استان زيارت و حج سازمان مدير:فرهنگي علمي گروه
بهمن نهم از عربستان كشور به تهراني زائران عزيمت:گفت
.داشت خواهد ادامه بهمن تا 27 و آغاز ماه
جمهوري خبرگزاري خبرنگار به پنجشنبه روز محمودي سيدجعفر
زائران انتقال خصوص در كه تدابيري با:گفت اسلامي
از مستقيم طور به افراد اين جاري سال در شده انديشيده
وي.يافت خواهند انتقال مدينه فرودگاه به تهران فرودگاه
نفر هزار را 35 تهران استان سال 80 تمتع حج زائران تعداد
.كرد اعلام
پروازهاي:كرد خاطرنشان تهران استان زيارت و حج مدير
از پرواز قالب 87 در ايران به بيتاللهالحرام از برگشت
.داشت خواهد ادامه اسفند تا 26 و آغاز ماه اسفند هشت
تهران ، زائران استان زائران از غير به:افزود محمودي
كاشان ، سمنان ، قزوين ، لرستان ، مركزي ، همدان ، قم ، استانهاي
مدينه فرودگاه به تهران فرودگاه از نيز كردستان و زنجان
.شد خواهند منتقل
وضعيت فلاسفه و ادبا سرزمين مدارس
دارد نابساماني
و نيچه همچون نويسندگاني فيلسوفانو به كه آلمانيها
در آنان مدارس كردهاند تصور مدتها ميكنند ، مباهات گوته
تطبيقيوضعيت بررسي اما.است بهتريندرجهان شمار
وهمكاري توسعه سازمان توسط كه جهان كشور دانشآموزان 32
خيال اين از را آنان است ، گرفته اقتصاديصورت
بررسينشان اين نتايج.است آورده بيرون سادهانديشانه
و بيست مكان در كشورها اين ميان در آلمان ميدهدمدارس
.دارد قرار پنجم
مدارس كه اين از فلاسفه و سرزمينادبا رويتر ، گزارش به
در.است يكهخورده دارد ، قرار نهايي سوم يك رده در آن
و آمريكا ايتاليا ، آن از پس فنلاندو كشورها اين راس
آنها مدارس ميكردند تصور آلمانيها كه دارد قرار اسپانيا
.دارد قرار خودشان مدارس به نسبت پايينتري مرتبه در
اشپيگل پرنفوذ هفتهنامه بررسي اين انتشارنتايج پي در
نشريه اين "هستند؟ لال آلماني دانشآموزان آيا":نوشت
:نوشت كشور اين نظامآموزشي نقايص از ذكربسياري با
و بنويسند بخوانند ، خوبي به نميتوانند دانشآموزان"
ناتواني نظر از آلماني دانشآموزانبگيرند ياد رياضيات
".هستند فهرست راس به نزديك
روي نوجوانان اساسي مهارتهاي جانبه بررسيهمه نخستين
جمله 000 265 از شد ، جهانانجام سراسر دانشآموزانياز
متن ، درك در تابستان 1378 در بررسي اين.آلماني دانشآموز
پيش ماه آنيك نتايج و گرفت صورت علوم و رياضيات
عبارت سرنام)پيزا اصطلاحا كه بررسي اينشد منتشر
كه داد نشان (دانشآموزان ارزيابي بينالمللي برنامه
بين 15 در توانستند آلماني دانشآموزان از اندكي تعداد
نمرههاي از بالاتر نمراتي اروپا ، اتحاديه عضو كشور
.بگيرند كشور دانشآموزان 12
بررسي اين نتايج از كه آموزشي كارشناسان سياستمدارانو
در گسترده اصلاحات انجام خواهان زدهشدهاند ، شگفت
درصد فقط 9 داد بررسينشان اين.شدهاند كشور مدارس
اين.پيچيدهبودند متون درك به قادر آلماني دانشآموزان
اتريشو همچون كشورهايي دانشآموزان سطح هم ميزان
آمريكا درصدو انگليسبا 16 از كمتر بسيار اما سوييس ،
.بود درصد با 12
ديگر سوي آلماندر در كارشناسانآموزش اصلي كابوس اما
بررسيشده دانشآموزان درصد دارد100 قرار بررسي اين
و كنند ذهني پردازش را متون سادهترين حتي نميتوانستند
.داشتند قرار سطح پايينترين در نظر اين از ديگر درصد 13
بررسي اين در كشور چهار از فقط آلمان متن ، درك بخش در
سازمان عضو (لتوني و برزيل) آنها از تا دو بودكه جلوتر
.نيستند توسعه و اقتصادي همكاري
سياسي رخوت
كه رخوتي بر نميتوانند سياسي ميرسدرهبران نظر به
فائق شود ، ركود دچار سالها آموزشي نظام است باعثشده
امور وزراي گردهمايي بررسي ، نتايج انتشار از پس.آيند
توصيههاي عمده كه شد تشكيل آلمان فدرال آموزش و فرهنگي
شامل بيانيهاي عوض در اما نياورد ، عمل به زيادي
جهت اقداماتي تحقق وعده جمله از كرد ، صادر مبهم وعدههاي
.هستند محروم آموزشي نظر از كه دانشآموزاني موثر تشويق
از كه دانشآموزاني:گفت آموزشي كارشناس بروندر ديتمار
به رسيدن براي چنداني بخت از ميآيند فرودست مناطق
.ندارند ميآيند ، مرفهتر محلههاي از كه دانشآموزاني
در دانشآموزان نمرات تفاوت:گفت ديگر كارشناس يك
امر اين.بود تكاندهنده مرفهنشين و فقيرنشين محلههاي
سطح به زيادي حد تا دانشآموز عملكرد ميدهد نشان
.دارد بستگي اجتماعي
از:گفت برلين ، فقيرنشين محله در مدرسهاي آموزگار اما
از يكي:گفت او.است نشده شگفتزده نتايج اين ديدن
دانشآموزان كه است آن آلمان مدرسه نظام جنبههاي بدترين
ساير از سالگي حدود 11 از دانشگاه به ورود مستعد
ديگر دانشآموزان رو ، اين از.ميشوند جدا دانشآموزان
آنان از چيزي كه ميرسند نتيجه اين به پايين سن در
.درنميآيد
كرده مهاجرت آلمان به آنها والدين كه دانشآموزاني
دانشآموزان قبيل اين.داشتند را نمرات بهترين بودند ،
سواد سطح كمترين به نتوانستند كه بودند افرادي بيشترين
ثانويه بهدوره كه دانشآموزاني ميان از.يابند دست
دانشگاه به ورود گذرگاه كه ميكنند پيدا راه دبيرستان
.بودند مهاجر مادران و پدر از درصد فقط 9/3 است ،
نيست مقصر كسي
وزارتخانههاي مخالف ، احزاب دولتآلمان ، حاضر حال در
نظام.هستند اتهام كردن وبدل رد سرگرم آموزگاران و فدرال
كشور ضعيف عملكرد تقصير كه است شده باعث آلماني فدرالي
هر.شود فرستاده ديگر اداره به اداره يك از پيزا سنجش در
ايالت حيطه در آموزش امر مسئول فدرال ايالت از 16 كدام
بولمان ادلگارد آلمان آموزش وزير بنابراين.هستند خود
وي بگويد و كند دور انتقادات هدف از را توانستخود
.نيست كشور مدارس وضعيت مسئول
عضو كه 150000 آلمان آموزگاران اتحاديه رهبر كراوس يوزف
كافي مشاركت عدم به مربوط حدزيادي تا مشكل:گفت دارد ،
.آموزگاران به مربوط نه بچههاست ، آموزش در ومادران پدر
فضاي برقراري معتقدند آموزشي مشاوره كارشناسان برخي
دلار ميليارد نيازمند 3 كشور اين مدارس در آموزشي مناسب
.است
بيحقوق آموزگاران بيكتاب دانشآموزان
يا يكدست لباس مداد ، درسي ، كتاب بدون افغاني دانشآموزان
از يادگيري مشتاق آنان.برميگردند كلاسها سر به ميز حتي
دختر 16 يكنميگيرند حقوق فعلا كه هستند آموزگاراني
.شود دكتر شود ، بزرگ وقتي دارد دوست گفت دانشآموز ساله
شدند ، بزرگ وقتي دارند دوست گفتند كلاس يك شاگردان بيشتر
.شوند معلم يا مهندس دكتر ،
در دختر دانشآموز حاضر ، 750 حال در رويتر ، گزارش به
دخترها طالبانبه.ميخوانند درس قندهار در مدرسهاي
بيرون در روبند بدون آنان حالا اما.نميداد تحصيل اجازه
درسهاي.ميروند مدرسه به اتوبوس با و ميشوند ظاهر
علوم معلم.است اصلي درس آموزش 5 ساعت چهار شامل روزانه
از دانشآموزان اين":گفت ميدهد ، درس حقوق بدون كه آنان
عنوان به خود حقوق از چيزي هيچ آنانهستند معصوم نظر هر
.نميشناسند جنگ جز چيزي.نميدانند زن يا شهروند
خوب خيلي آنان اما.كنند رابيان خود احساسات نميتوانند
".ميخواهند بهتر زندگي و آموزش كه ميدانند
هفته 120000 فقط 3 ظرف:گفت قندهار آموزش اداره مدير
برك داود محمودشدهاند نام ثبت مدرسه در 89 دانشآموز
كه داشت وجود ناحيه اين در مدرسه سال 1978 ، 189 در:گفت
وي.رسيد مدرسه به 7 تعداد اين طالبان زمامداري زمان در
به تا كرد برابر دو را مدارس تعداد بايد كرد خاطرنشان
مشكل.داشتند قرار آن در پيش سال كه 24 رسيد نقطهاي
فاقد مدارس علاوه به.است بودجه كمبود آموزش اداره اصلي
مراقبت يكدست ، لباس صندلي ، و ميز نوشتافزار ، درسي ، كتب
.هستند تفريحي امكانات و بهداشتي
نظرها و خبرها
:اشاره
گاهي بودن ، كوتاه عين در كوچك ، آموزشي خبرهاي اغلب
از چون خبرهايي چنين بيشتر بنابراين هستند ، هم شنيدني
ميشود ، مطرح استانها و شهرستانها آموزشي مسئولان طريق
و فرهنگي اقتصادي ، درشت و ريز اخبار ميان در معمولا
.ميشوند گم كشوري سياسي
كارا اما كوتاه آموزشي خبرهاي انعكاس به قبلي ، بخش دو در
مرور هم با را آن سوم بخش اينك پرداختيم ، شنيدني و
.ميكنيم
روستايي مدارس بهداشت از تفت ، آموزشي متولي انتقاد
بهداشتي وضعيت بودن نامطلوب از تفت ، پرورش و آموزش رييس
.داد خبر شهرستان اين روستايي مدارس
اين روستاهاي مدارس اغلب "ابوالحسني محمدحسين" گفته به
محروم مناسب آبخوريهاي و بهداشتي سرويسهاي از منطقه
بهداشتي مربيان تعداد وي.است خاكي آنها محوطه و هستند
مدارس در كه كرد ذكر نفر چهار را تفت شهرستان مدارس
.ميكنند فعاليت شهري حوزه ابتدايي
بهداشت مربي نعمت از منطقه روستايي مدارس:افزود وي
مربيان تعداد تفت پرورش و آموزش رييس.هستند محروم
.كرد اعلام نفر را 15 شهرستان اين نياز مورد بهداشتي
.كرد توصيف مطلوب را شهري حوزه مدارس بهداشت وضعيت وي
ميدهند آموزش را دانشآموزان كردستان ، در صنفي واحدهاي
طرح پرورش و آموزش وزارت دانش كار كل مدير گفته به
شاخه دانشآموزان آموزش در صنفي واحدهاي و مجامع همكاري
.ميشود اجرا كشور در دانش كار
سنندج در اشتغال و آموزش همايش در "چهاربند اسفنديار"
استان در آزمايشي صورت به حاضر حال در طرح اين:گفت
در طرح نتايج بررسي از پس كه اجراست دست در كردستان
.شد خواهد اجرا كشور ديگر استانهاي در آينده سالهاي
مدركگرايي افزايش از جلوگيري هدف با طرح اين:افزود وي
بازار به دانشآموزان ورود شرايط فراهمسازي و جامعه در
صنفي واحدهاي كارفرمايان تجربيات از استفاده با كار آزاد
.است شده اجرا
در تاكنون طرح اين نتايج شده انجام بررسيهاي به توجه با
.است شده ارزيابي مثبت كردستان استان
جديد مالي منابع گاز ، و تلفن برق ، آب ، فيشهاي عوارض
آموزشي
پرورش و آموزش درآمد منابع از يكي عنوان به آموزشي عوارض
.كند حل را مشكلات از بسياري ميتواند
درآمد كردستان استان پرورش و آموزش سازمان رييس گفته به
ميليارد سه بر افزون محل اين از پرورش و آموزش گذشته سال
و مدرسهسازي بالاي هزينههاي به توجه با كه بود ريال
.است نبوده جوابگو جاري هزينههاي ديگر
از ناچيزي درصد شهر ، اسلامي شوراي تصويب صورت در لذا
و آموزش به كمك براي گاز و تلفن برق ، آب ، فيشهاي وجوه
.مييابد اختصاص پرورش
تهراني دانشآموزان
ميكنند استراحت هم پنجشنبهها
در تهران شهر مدارس تعطيلي تهران استاندار معاون گفته به
.دارد نياز كارشناسي كار به پنجشنبه روزهاي
و تهران شهر پرورش و آموزش شوراي رييس بابادي رضايي
مساله طرح سابقه به اشاره با تهران استاندار معاون
شوراي در پنجشنبه روزهاي در تهران شهر مدارس تعطيلي
در تهران شهر مدارس تعطيلي:گفت تهران استان اداري
وزير تهران ، استاندار موافقت نيازمند پنجشنبه ، روزهاي
.است پرورش و آموزش عالي شوراي و پرورش و آموزش
والدين ، با دانشآموزان بيشتر ارتباط بابادي ، رضايي
و هفته آخر فراغت اوقات از دانشآموزان بيشتر بهرهگيري
مزاياي از را تهران شهر هواي آلودگي و ترافيك كاهش
و كرد عنوان پنجشنبه روزهاي در تهران شهر مدارس تعطيلي
روز پنج دانشآموزان نيز پيشرفته كشورهاي برخي در:گفت
با را هفته آخر روز دو و ميشوند حاضر مدارس در هفته در
.ميكنند سپري آزاد مطالعه و تفريح استراحت ،
كردستان راهنمايي دانشآموزان درصد از 15 بيش مردودي
اعلام كردستان پرورش و آموزش سازمان عمومي روابط مسئول
استان اين راهنمايي مقطع دانشآموزان از درصد كرد71/15
.شدند مردود تحصيلي 8079 سال در
مقطع دانشآموزان تعداد به اشاره بدون گزارش ، اين در
استان اين ابتدايي مقطع در مردودي نرخ كردستان ، راهنمايي
.است كرده اعلام درصد گذشته 69/4 تحصيلي سال در را
و راهنمايي مقطع مردودي نرخ:است آمده گزارش اين در
درصد و 23/5 ترتيب 79/15 به تحصيلي 7978 سال در ابتدايي
دانشآموزي تراكم گزارش ، اين از ديگري بخش دراست بوده
راهنمايي ابتدايي ، مقطع در گذشته تحصيلي سال طي كلاس در
.است شده اعلام و 4/25 ، 26 ترتيب 3/22 به متوسطه و
در آن از قبل سال در دانشآموز تراكم گزارش ، اين براساس
.است بوده و 6/29 ، 1/28 ترتيب 2/23 به شده ياد مقطع سه
بدني ساختار سنجش شناسنامه و مهابادي دختر دانشآموزان
طرح مهاباد شهرستان پرورش و آموزش اداره رييس گفته به
اين در راهنمايي مقطع دختر دانشآموزان بدني ساختار سنجش
طرح ، اين اجراي از هدف.است درآمده اجرا به شهرستان
ارائه و دانشآموزان جسماني ناهنجاريهاي بررسي
.است بوده ناهنجاريها اين رفع براي مناسب راهكارهاي
دانشآموزان از نفر و 200 هزار يك طرح ، اين اجراي در
براي و گرفته قرار سنجش مورد شهر حاشيه مدارس در دختر
.است شده صادر بدني ساختار سنجش شناسنامه آنان
زمينه در كه آن از پس دانشآموزان طرح اين اجراي در
و ارزيابي مورد انعطافپذيري و شكم عضلات قدرت ناهنجاري
آنان به اصلاحي حركات برخي گرفتند ، قرار لازم معاينات
مجددا ارزيابيها اين نتيجه بعدي مراجعات در و پيشنهاد
مهاباد ، پرورش و آموزش رييس گفته بهميشود بررسي
دانشآموزان اين بين در شده مشاهده ناهنجاريهاي بيشترين
.كرد اعلام جلو به سر و پا كف صافي كج ، شست را
كل مشكل درسي ، كتابهاي كمبود:آبادان آموزشي مسئولان
!است كشور
كتب برخي نبود از گلايه ضمن آباداني دانشآموزان از جمعي
از تحصيلي ، سال آغاز از ماه چهار گذشت به توجه با درسي
.كردند انتقاد نيز اول نوبت امتحانات برگزاري نحوه
ابوذر هنرستان ساختمان رشته دانشآموزان از يكي گفته به
برخي نبود تحصيلي ، سال از ماه چهار گذشت با آبادان غفاري
و كارگاه ساختمان ، ملي مقررات همچون درسي كتب
دانشآموزان ، براي همچنان ايستايي و (3)عربي آرماتوربندي ،
.است بزرگ مشكل يك
درسي كتب نبود خصوص در را خود مشكل بارها:ميگويد وي
مسئولين گوش به مختلف شكلهاي به و عمومي و تخصصي
صورت اساسي اقدام هيچ تاكنون متاسفانه ولي رساندهايم ،
.است نگرفته
را كتب كمبود مشكل كه آن جاي به پرورش و آموزش مسئولين
دادن قرار و نامناسب برنامه يك باطرح نمايند ، حل
مطالعه ، براي فرصت وجود عدم و ديگري از پس يكي امتحانات
.كردهاند چندان دو را ما مشكلات
در:ميگويد آبادان جديد نظام دانشآموزان از ديگر يكي
شده ، ارائه پرورش و آموزش سوي از كه جديدي برنامه
در درس كلاسهاي سر در حضور ضمن بايد دانشآموزان
براي ما تا شده موجب امر اين كه كنند شركت نيز امتحانات
.باشيم نداشته اختيار در كافي فرصت امتحاني دروس خواندن
در پرورش و آموزش اداره مسئولين با را خود مشكل هرگاه
اين ميشود داده ما به كه پاسخي تنها ميگذاريم ، ميان
.است "كشور كل در مشكل" كه است
بازنشسته فرهنگيان ماهه مطالبات 30 پرداخت
پاداش و عيدي خراسان پرورش و آموزش رييس گفته به
.ميشود پرداخت ماه بهمن اول نيمه استان ، اين فرهنگيان
فرهنگيان ماهه مطالبات 30 تمام:افزود ملكي جعفر
.شد خواهد پرداخت آينده هفته در نيز استان بازنشسته
محروم مناطق معلمين مرخصي به مربوط مطالبات پرداخت از وي
در معلمين معوقه مطالبات كليه:گفت و داد خبر ماه دي در
اين معلمين به كه حقوقي.ميشود پرداخت آنان به فجر دهه
آنان ذهاب و اياب هزينه كفاف حتي ميشود ، پرداخت مناطق
.نميكند را
حج نمادين آموزش همايش نخستين برگزاري
اولين در تهراني زائر هزار دوازده:فرهنگي علمي گروه
آوردن بجا طريقه پنجشنبه روز حج نمادين آموزش همايش
.ديدند آموزش را حج اعمال
و حج امور در وليفقيه نمايندگي توسط كه مراسم اين در
شد ، برگزار تهران آزادي ورزشي مجموعه در زيارت
فقيه ولي نماينده "شهري ري محمدي" والمسلمين حجتالاسلام
در حج اهميت و ابعاد تشريح به زيارت و حج سازمان در
.پرداخت اسلامي امت زندگاني
از بهرهگيري موانع به همچنين ايراني زائران سرپرست
تقوا ، ":گفت و كرد اشاره خدا خانه سفر معنوي بركات
".است حج در توفيق عوامل مهمترين خوشرفتاري و بردباري
سازمان تحقيقات و آموزش معاون "عسگر قاضي حجتالاسلام"
در حج ، معنويت به اشاره با گفتوگويي در نيز زيارت و حج
كيفيت در تحول و فرهنگي تغيير":گفت همايش اين هدف مورد
توجيه و مراسم عملي آموزش و ابراهيمي حج مناسك اجراي
".است مراسم اين اصلي اهداف از زائران
:علوم وزارت داخل دانشجويان مديركل
يافته كاهش دانشجويان سياسي فعاليت
است
يافته كاهش دانشجويان سياسي فعاليت:فرهنگي علمي گروه
تشكلها ، بر فشار چون مشكلاتي وجود اخير سال دو در و است
رونق از و دانشگاهها از خارج افراد از بعضي مخرب تلاش
تشكلهاي فعاليت ضعف و شدن متزلزل در روزنامهها افتادن
.است بوده موثر دانشگاهها در سياسي
علوم ، وزارت كشور داخل دانشجويان كل مدير محدث علي
مراكز مسئولان همايش هشتمين حاشيه در فناوري و تحقيقات
به مطلب اين اعلام با اصفهان در كشور دانشگاههاي مشاوره
اين از بيش كه است حالي در فعاليت كاهش اين:گفت ايرنا
در سال 76 انتخابات از پس جوانان بويژه جامعه اقشار تمام
فعال آن پيرامون جريانات و سياسي مسائل به توجه و توسعه
ميتوان چگونه كه اين زمينه در وي.بودند تكاپو در و
بايد:گفت داد افزايش را سياسيدانشجويي فعاليت ميزان
برخورد دانشجويان سياسي اعتراضآميز تحولات و حركات با
برخوردها نوع اين:كرد اضافه وي.نشود تحركآميز و فيزيكي
حتي و اجتماعي و شخصي موارد تمام به نسبت را دانشجو
شرايط حتي و ميكند بيتفاوت دولتي و حكومتي سيستم
.ميكند مهيا را بزهكاري به رويآوردن
|