رفيق بدزد سرتو
نيست سرماخوردگي فقط كه بيماري
هنر حاشيه
رفيق بدزد سرتو
ديجيتال فيلمسازي الفباي
نيوتن ديل_ گاسپارد جان
صدراشكوري پويان:ترجمه
بايد فيلمنامه كيفيت ديجيتال سينماي منحصربهفرد نشانههاي گذاشتن نمايش به براي
باشد بالا بسيار
قرار آزمايش مورد متعددي فيلمسازي تكنيكهاي سينما ، تولد از متمادي سالهاي گذشتن از پس
هنگامي.است شده شناخته تكنيكها اين از هريك از صرفه به مقرون استفاده روش و گرفتهاند
هشت دوربينهاي از كرديم ، آغاز را فيلمسازي شصت ، دهه در نوجواني دوره در ما كه
وجود با آن ، از پس.ميكرديم استفاده نظرمان مورد وقايع كردن تصوير براي دستي ميليمتري
دوره هشتاد ، دهه.ساختيم را فيلمهايمان اولين هفتاد ، دهه در صدا و هشت سوپر دوربينهاي
Bayond Bob و Resident Alien فيلم نوددو دهه در و بود يوماتيك سهچهارم ويديوكاستهاي
ساخته ميليمتري شانزده دوربينهاي از استفاده با گرفتند ، قرار منتقدان تحسين مورد كه
و اخير تجربه.شديم متوسل ديجيتال انقلاب به بالغ ، مردان اثرمان ، آخرين تهيه براي.شدند
را گذشته درسهاي ميتوان همواره جديد فناوري با كه آموخت ما به پيشين تجربه شش سابقه
يك چگونه.يافت دست عاليترينها به هزينه ، كمترين پرداخت با و آزمود نو قالبهاي در
از قبل كه است اين ما پيشنهاد ميكنيد؟ تبديل ديجيتال فيلمي به را فيلمنامه يا ايده
مراحل درباره ما خود ديدگاه.كنيد تحقيق فيلم ساختن مراحل مورد در دقت به كار ، به آغاز
.است شرح اين به فيلمسازي صحيح و كليدي
فيلمنامه
.كنيد آغاز را كارتان ميتوانيد فيلمنامه يك گرفتن دست در با تنها كه ميكنيد فكر آيا
بر را كارگردانان از خيلي ديجيتال ، قيمت ارزان امكانات بودن دسترس در.كنيد فكر دوباره
به خوب فيلمهاي كه حالي در.كنند استفاده افتاده پا پيش نوشتههاي از كه است داشته آن
نشانههاي گذاردن نمايش به براي اتفاقا و شدهاند ساخته ضعيف فيلمنامههاي براساس ندرت
.باشد بالا بسيار فيلمنامه كيفيت بايد ديجيتال ، سينماي منحصربهفرد
كه بينديشيد اين به و كنيد فيلمنامه بودن پرمايه از يافتن اطمينان صرف را وقتتان
ماندني ياد به صحنههاي و سرگرمكننده پيچيدگيهاي جذاب ، شخصيتهاي از سرشار داستانتان
و تهيه براي.آن تهيه تكنيك نه است ، فيلم قصه مينشاند ، جايش سر را تماشاگر آنچه.باشد
.بودند كار به مشغول يكسال مدت به نويسنده چهار بالغ ، مردان در موجود داستان پنج پرداخت
.ميكرد نزديكتر جذاب و دلنشين فيلمنامهاي به را ما پيشنويس ، هر
اندك بودجه از استفاده.باشد شما بودجه با متناسب بايد فيلمنامه كه بسپاريد خاطر به
به بزرگسالي دوران در بخواهيد كه است اين مثل پرخرج ، فيلمي ساختن براي ديجيتال فناوري
اما شويد موفق كار اين دادن انجام در است ممكن.بپوشيد را كودكيتان زيرهاي لباس زور
براي را پولتان نيست لازم هزينه ، مورد در اما و.بود نخواهد زيبا قطعا آن نتيجه
دور متنهايتان درمان دوا و طراحي فيلمنامهنويسي ، برنامههاي سرسامآور هزينه پرداختن
چند و مياندازد راه را كارتان بود ، دستتان دم كه آبرومندي و ساده برنامه هر.بريزيد
.ميكند پسانداز آينده براي دلاري
بازيگران
به.كرد خواهد جذابتر را فيلم شك بدون آنها حضور چونميخواهيد را بهترينها قطعا
حوالي آن بهترينهاي كه بخواهيد بااستعداد دلالهاي از و برويد صحنه روي نمايشهاي ديدن
.كنند پيدا برايتان را
به.كنيد برگزار همگاني آزمونهاي اينكه يا بدهيد آگهي روزنامهها به ميتوانيد
اين در تنها.بخوانند بادقت و كاملا را متن آزمون ، از قبل تا بدهيد كافي فرصت بازيگران
.ميدهند انجام شكل بهترين به را كارشان كه است صورت
خواهيد قادر صورت اين در.است خوبي فكر آزمون در شركتكنندگان از ويدئويي فيلمبرداري
براساس نه و موجود فيلمهاي در آنها از هريك بازي به نسبت عكسالعملتان براساس كه بود
عالي زنده اجراهاي در بازيگران بعضي.بگيريد تصميم ديدهايد ، آزمون برگزاري طول در آنچه
تصوير است ، ممكن برعكس.نميكند القا شما به را حسي هيچ آنها بازي نوار اما هستند ،
.باشد تكاندهنده نميرسند ، نظر به جالب زنده اجراي در كه آنها از تعدادي ويدئويي
خشونت مثل حساس صحنههاي به نسبت قبل از را آنها كرديد ، انتخاب را بازيگرانتان وقتي
.كنيد آگاه برهنگي و شديد
فيلمسازي گروه
براي بهخصوص.بخواهيد راهنمايي ديگر توليدكنندگان از كارآمد ، تيم يك كردن جمع براي
به ترقي توانايي كه باشيد افرادي دنبال به.بازيگران پيشين نقشهاي از يافتن آگاهي
به صدابرداري مسئول بهعنوان را بوم نگاهدارنده مثلا.باشند داشته را بالاتر پلههاي
تلاش است ، شده داده او به كه فرصتي خاطر به مذكور شخص موارد گونه اين در.بگيريد كار
كمتري هزينه كه است اين كار اين ديگر مزيت.دهد تحويل شما به بينقص كاري كه كرد خواهد
.دارد همراه به برايتان را
تجهيزات
در را طولاني و تخصصي مبحثي ويرايش ، و فيلمبرداري فناوري انواع از هريك از استفاده طرز
مطلب اصل سر سريع بدهيد ، اجازه پس.كردهايم تجربه را آن هم ما خود.داشت خواهد پي
انواع پرطرفدارترين و صرفهترين به مقرون پرو ، ديويسي و كم ديوي ديوي ، :برويم
وگرنه.است صدا تنظيمات و فيلم نوار سرعت در آنها تفاوت تنها.هستند ديجيتال فناوري
هر از ما.است موجود آنها از يك هر در مناسبي فيلمبرداري امكانات و مشابه فني ويژگيهاي
ما انتخاب براي خوبي ملاك ميتواند كمتر هزينه حالتي ، چنين در.كردهايم استفاده نوع سه
.باشد
به اثر تبديل مورد در آن از پس و كنيد بررسي را خود هزينه و سرمايه صادقانه ، بايد شما
تعداد و است ميان در بالا هزينههاي پاي چون.باشيد صادق بيرحمانه.بگيريد تصميم فيلم
فيلم ساختن اگر.ميگذارند فراتر ويدئويي توزيع مرحله از را پا مستقل آثار از كمي
(fbs) ثانيه هر در قاب پنج و بيست با پال ، اروپايي سيستم از ميتوانيد شد ، قطعي برايتان
.كنيد استفاده اسكن پروگرسيو و ثانيه هر در قاب چهار و بيست با پي چهار و بيست نوع يا
اما.ميدهند افزايش را ثانيه هر در قاب چهار و بيست كيفيت فوق گونههاي از استفاده
.بود خواهد مشكلساز انتياسسي ويدئويي فرم به تبديل و تجهيزات به دسترسي صدا ، هماهنگي
.كنيد مشورت زمينه اين حرفهايهاي و باتجربه فيلمسازان با كار ، شروع از قبل
اپل ،(دلار ششصد) پرمير ادوب آنها ، ميان از دارند خوبي فروش غيرخطي تدوين سيستمهاي
از (دلار هفتصد و هزار) ديوي پرس ايكس اويد و (دلار هزار) پرو كات فاينال
كار طرز در جزيي تفاوتي اما ;دارند مشابهي قابليتهاي سه هر.هستند پرطرفدارترينها
داشته نظر در.است آنها مزيتهاي جمله از صدا كنترل و تصاوير تصحيح.دارد وجود آنها
با را كار بنابراين ;شد تدوين حذف و برش با تنها عربستان لورنس مثل بزرگي فيلم كه باشيد
.دهيد انجام ميتوانيد مذكور سيستمهاي از هريك
اپلآيمووي با را حذف و برش ميتوانيد نداريد ، را فوق موارد از استفاده هزينه حتي اگر
(دلار صد) ويو آيويديو امجي ،(دلار هفتاد) سويت ديوي مووي ايآياستي ،(دلار پنجاه)
صوتي پيشرفته تنظيمات نوعا سيستمها ايندهيد انجام ديگر ساده تدوينگرهاي از بسياري و
http://www. از را پروتولز ، صدا ، ويرايش نرمافزار ميتوانيد مشكل اين رفع براي.ندارند
.كنيد تهيه digidesign.com/ptfree
كار سپردن با كه باشيد داشته ياد به نداريد ، خودتان فيلم كردن تدوين به تمايلي هيچ اگر
قيمت و بودن دسترس دريافتهايد نجات تدوين سيستمهاي تهيه هزينه از ديگر ، شخصي به
كه كاري تنها.هستند مشغول كار اين به بسياري جماعت كه ميدهد نشان سيستمها اين پايين
.كنيد پيدا متعهد و ماهر فردي كه است اين بكنيد بايد
براي را واحدي صحنه قبليمان ساختههاي از يكي در ميكنيد؟ انتخاب تدوينگر چطور شما
انتظار ما آنچه با كارش كه بود كسي نفر سه آن ميان از ما انتخاب.داديم نفر سه به تدوين
.داشت تطابق تقريبا داشتيم
تمرين
بازيگران كار اين.كنيد مرور بازيگرانتان با را مهم صحنههاي تمام فيلمبرداري ، از قبل
.ميشود زمان در صرفهجويي باعث و ميدهد ياري عميقتر و قويتر اجرايي ارائه در را
كه شديم متوجه ما و ميشد انجام هفته هر آخر تعطيلات در بالغ مردان فيلمبرداري
گاهي كه آنجا تا.بردهاند بالا را كار سرعت واقعا هفته روزهاي طي شبانه تمرينهاي
تمرينات.كنيم فيلمبرداري هفته آخر يك عرض در را فيلمنامه از صفحه بيست ميشديم ، موفق
به دهيم ، قرار بررسي مورد را شخصيت هر ويژگيهاي تا ميكرد فراهم را فرصت اين ما
روزهاي در آنها انجام كه كارهاييبرداريم ميان از را مهم نكات و بدهيم پاسخ سوالها
.است دشوار فيلمبرداري
صحنه هر و ببريد تمرينات به را خود ديوي دوربين ميدهد ، اجازه شما زمانبندي جدول اگر
نمونهاي كه بود خواهيد قادر كار ، اين دادن انجام باكنيد فيلمبرداري زاويه دو از را
آنها ، كردن بررسي با و باشيد داشته اختيار در را نشده فيلمبرداري صحنههاي از اوليه
در اصلي صحنههاي فيلمبرداري هنگام به را لازم تغييرات و دريابيد را صحنه هر كاستيهاي
صحنهها اين بررسي اما.بود نخواهند مطلوب اصلا صدا و نور البته ، .باشيد داشته نظر
.داد خواهد شما به اصلي صحنههاي فيلمبرداري و اجرا براي بهتري ذهنيت
مكانها
حركت هرچه.كنيد استفاده هم به نزديك مكانهاي از فيلمبرداري ، از مرحله هر طي كنيد سعي
براي.داشت خواهيد فيلمبرداري و كار براي بيشتري زمان باشد ، كمتر وسايلتان و شما
در فيلم لوكيشنهاي از زيادي تعداد كه كرديم انتخاب را مجتمعي بالغ ، مردان فيلمبرداري
زندان ، پاركينگ ، ورودي بلند ، آپارتمانهاي خارجي ، نماي در رستوران.داشت قرار آن
.بودند گرفته قرار هم نزديكي در همگي اجتماعات ، سالن و اداره دو كشتي ، بارانداز
مدارشكن فيوزهاي و برق جريان اصلي كليدهاي كرديد ، پيدا را نظرتان مورد مكانهاي وقتي
زمان مدت در بتوانيد شديد ، مواجه برق قطع با فيلمبرداري هنگام در اگر تا كنيد پيدا را
طلوع آزاد ، فضاي در فيلمبرداري هنگام به اگر.كنيد برقرار را جريان دوباره كوتاهي
آن از بعد.باشند زمان آن به مربوط كه كنيد فيلمبرداري را صحنههايي بود ، نزديك خورشيد
بهعنوان تيره پارچههاي از لحظه چند براي حداقل ميتوانيد بود ، آمده بالا خورشيد اگر
حالت به را استفاده مورد محل كه ميكند حكم نزاكت آخر در و.كنيد استفاده نور مانع
فقط".ميشود استفاده كمپينگ در كه اصطلاحي همان از ديگري بيان يعني.برگردانيد اولش
مورد اين در البته).نگذاريد جاي بر خود از چيزي يا رد جز و بگيريد ديجيتالي عكسهاي
"(.نگذاريد جاي بر هم پا جاي حتي است بهتر
صدا
كوچكتر و كاراتر دوربينها.است هميشه از آسانتر تاثيرگذار تصاوير خلق امروزه
توجهتان تمام كه باشيد داشته خاطر به اما.است شده برابر چندين آنها حساسيت و شدهاند
.باشيد هم مفيد و تميز صداي تهيه فكر به همزمان.نباشد معطوف ژرف و عالي تصاوير به
چه تا لوكيشن.كنيد بررسي نظر مورد مكانهاي بازديد از پس را صدا به مربوط مسائل
هسته بهترين تعيين مسابقه آنجا ، همسايگي در كه نميرسد نظر به آيا است؟ پرسروصدا اندازه
در ميتوانيد مثلا) كرد؟ كنترل را سروصدا ميتوان آيا ميكنند؟ برگزار را سال كمپرسي
(كنيد؟ خفه را قراضه يخچال سروصداي فيلمبرداري ، هنگام
برتر ، كيفيت به دستيابي براي اما دارند ، داخلي ميكروفونهاي ديجيتال ، دوربينهاي بيشتر
فيلمبرداري ، از قبل.كنيد استفاده مناسب ميكروفون و دسته با بوم يك و كوچك ميكسر يك از
محدوده از بيش شدتي كه را بلندي صداهاي ديجيتال ، انواع.كنيد تعريف صدابردارتان با كمي
بسامد دسيبل ، صفر در شما ميكسر اگر.ميكنند ضبط خشخش صورت به باشند ، داشته آنها صوتي
دسيبل بيست حتي يا و دوازده تا بايد شما دستي دوربين پس ميدهد ، نشان را هرتز كيلو يك
آوانگار شماره بالاترين از صدا شدت كه باشيد مراقب صورت اين غير درباشد شده تنظيم
روشن كه رفت يادتان و) كرديد خاموش كه را يخچالي آيا:راهنمايينشود بيشتر دوربين
اين است ممكن.دهيد قرار آن در را ماشينتان سوئيچ بعد ، دفعه داريد؟ خاطر به را ،(كنيد
.رفت نخواهيد دوري راه قطعا اما.كنيد روشن را يخچال دوباره كه برود يادتان هم بار
محكمكاري
ميتوانيد هم شما.كردهاند متعدد برداشتهاي از جالبي استفادههاي بزرگ ، كارگردانان
بار چند كه صحنههايي از.كنيد آماده تدوين ميز پشت نشستن براي را خود قبل از
.كنيد استفاده شدهاند ، فيلمبرداري شانه روي از نماهايي و كلوزآپها شدهاند ، فيلمبرداري
بابت تدوين ، مرحله طي اما برسد ، نظر به غيرضروري فيلمبرداري زمان در كار اين است ممكن
.بود خواهيد ممنون خود از صحنهها اين داشتن دست در
نيست سرماخوردگي فقط كه بيماري
قادري امير
تهديد وحشتناكي آفتهاي اول نظر در است ، سينما تاريخ آثار بهترين از كه را "لني"
- انتقادي گرايشهاي است قرار كه اين و است "زندگينامهاي" فيلم يك كه اين.ميكند
روايت را شبانه باشگاههاي كمدين يك زندگي داستان "لني"باشد داشته هم پررنگي اجتماعي
برنامههاي خاطر به مدتي از پس و داشت ناآرامي و خم و پرپيچ خصوصي زندگي كه ميكند
.شد درگير اجتماعي اخلاق و عفت و نظم محافظان خلاصه و مامورانش و دولت با جسورانهاش
روبهرو فراواني مشكلات با معمولا شدهاند ، ساخته موضوعاتي چنين براساس كه فيلمهايي
اين بر "لني" كارگردان فاسي باب اما.است كرده ثابت را موضوع اين سينما تاريخ.هستند
.بكشد بيرون مخاطراتي چنين دل از را شاهكارش توانسته و كرده غلبه مشكلات
را فيلمش كه اين.ميكند تخطي "لني" زندگينامه مستقيم و خطي يك طرح ساخت از ابتدا او
فعاليتهاي وقت آن و كرد ازدواج و رفت مدرسه بعد شد متولد طرف كه.بسازد جوري اين
پي روايت خرده چند خلال از را لني زندگي ما جا اين در.حرفها اين از و شد شروع اصلياش
با و ميشوند نقل لني برنامههاي مدير و مادر و همسر زبان از كه روايتهاييميگيريم
پيش را رفته دست از مرد اين زندگي داستان ، بيشمار گذشتههاي به بازگشت از استفاده
وجود هم او برنامه اجراي از ديگري نماهاي وسط ، اين تازه.ميكنند بازسازي ما چشمهاي
نفر سه آن كه اتفاقاتي از بعد سالها به ميرسد نظر به لني سرووضع به توجه با كه دارد
زندگياش روزهاي آخرين به متعلق ميفهميم بعد و دارند تعلق ميكنند ، تعريف برايمان
به مربوط ماجراهاي دل در هم را اجتماعياش سياسي پيامهاي فيلم ديگر طرف از.هستند
و انگيزهها از چيزي فيلم ، اواخر تا فاسي.ميكند منتقل بينندهاش به لني خصوصي زندگي
و حرفه در او گرفتاريهاي.نميدهد نشان ما به لني احتمالي متعالي اهداف و آرمانها
اهداف و آرمانها آن با زمينهچينياي ، هيچ بدون بعد و ميبينيم را خانوادگياش زندگي
زندگياش از جدا چيزي فيلم ، نهايي سوم يك در لني مهم حرفهاي كه است اين.ميشويم مواجه
.نميرسد نظر به
و عجيب خيلي چيز چيست؟ ميگذارد آن روي را زندگياش لني كه اجتماعياي پيام اين اما
در هم ديگر چيزهاي كلي كه كند ثابت دوروبرش آدمهاي به ميخواهد او.نيست غريبي
فقط بيماريهايشان كه اين.بزنند حرف دربارهاش ميآيد زورشان كه دارد وجود زندگيشان
زبان به اگر و دارند وجود سياهپوستها كه اين.هست هم ديگر امراض و نيست سرماخوردگي
و نميكنيم تكرار را اسمشان زياد كه است اين خاطر به ميرسد ، نظر به زشت اسمشان آوردن
و رسمي فرهنگ بين تفاوت ميخواهد او.كنيم پنهان را وجودشان كه ميكوشيم وسيله اين به
كه بگيرد همه دماغ جلوي را حقيقت اين ميخواهد.كند عيان را مردم ميان در رايج فرهنگ
او.باشد نداشته وجود چيز آن كه نميشود دليل نميكنيم ، صحبت انظار در چيزي درباره اگر
رو خدا به و شدهاند دور كليسا از مردم روزها اين":كه اين از ميكند خوشحالي ابراز حتي
".آوردهاند
و مملكت رسمي مسئولان با مدتي از پس آدمي چنين كه است انتظار و درك قابل و طبيعي خب ،
ميكشند دوش بر را عمومي عفت و اخلاق از حفاظت پرچم كه آنهايي همه خلاصه و پليس نيروي
را فيلم درام موتور داستان ، دوم نيمه در كه است تضادي و تقابل همان اين و برسد تقابل به
هيچ به كه ميشود پيدا آدمهايي سروكله داستان در بعد به جا اين از.مياندازد راه به
ميبرند را لني پس.شود شكسته جامعه در مجاز و رسمي فرهنگ ديوارهاي نميخواهد دلشان وجه
دارد حالا پررو بچه اين كه خصوص به.كنند كنترلش تا جاها جور اين از و دادگاه و زندان
براي هم ديگري چيزهاي عفت ، و اخلاق حافظان آن كه اين.ميبرد پي هم تازهاي چيزهاي به
پليس مامورهاي فساد و ويتنام جنگ حقايق و نژادي تبعيض مثلا جمله از.دارند كردن پنهان
حكومت بين گفتم كه ميشود تقابلي آن شدن شديدتر باعث آگاهي همين.چيزها جور اين از و
بين فاصلهاي چنين با جامعهاي در كه است درك قابل البته و.ميگيرد شكل لني و رسمي
مرزهاي حافظان با لني درگيري چه هر دارد ، وجود واقعا كه آنچه با مجاز و رسمي زندگي
باشگاههاي در او مشتريهاي كه عادي مردم با فاصلهاش حال عين در ميشود ، بيشتر رسمي
موفق اينكار در قدر آن و.كند بيشتر را فشار بايد دولت پس.مييابد كاهش هستند ، شبانه
راحت مدتي تا بعضيها خيال جوري اين آخر.ميرود بين از لني بالاخره كه ميدهد نشان
رستگاري موجبات و داشت خواهند آسايش مدتي تا قانون و اخلاق لني ، رفتن با.بود خواهد
اين به.شود پيدا هم ديگر هنرمند يك سروكله كه وقتي تا گيرم كرد ، خواهند فراهم را مردم
فرصت اين تنها نه سال 1974 ، در بروس لني زندگي براساس فيلم اين ساخت با فاسي باب ترتيب
و زمانها همه در دولت و جامعه با هنرمند يك رابطه به را داستان اين كه ميكند پيدا را
يكي ، درجه و محشر و بيهمتا شكل به ميشود موفق بهانه اين به بلكه دهد ، تعميم مكانها
آن درباره ميخواست دلم.دهد انتقال تماشاگرش به را سالها آن بر حاكم "ضدفرهنگ" روح
از كه ميآيد زورم و ميشود تمام دارد ستون اين اما.بنويسم بيشتر ارتباط اين و تعميم
منظورم.نكنم استفاده فيلم نكات بامزهترين از يكي درباره صحبت براي فرصت اين
را آن كه چرا.رنگي فيلم رواج اوج دوره در هم آن.است "لني" سفيد و سياه فيلمبرداري
قسمتهاي ميخواهد كه است كسي زندگي درباره فيلم اصلا چون گرفتهاند؟ سفيد و سياه
نور انداختن با كه فيلمبرداري مثل درست.بگذارد همه چشم پيش و كند عيان را اجتماع تاريك
بين تقابل اين و ميكند ديدن قابل تماشاگر براي را صحنه از بخش آن تاريك ، گوشههاي بر
.است سفيد و سياه فيلمبرداري ذات در تاريكي و نور
هنر حاشيه
جاروها ارباب *
است ، مطرح فيلمهاي كردن نابود و كشيدن هجو به عمدهاش تخصص كه افسانهاي "زوكر ديويد"
"!طياره" مانند او قبلي فيلمهاي.بيندازد دست را ديگر فيلم چند كه گرفته تصميم تازگيها
كه آمد خوش قدر آن غيرآمريكايي و آمريكايي تماشاگران مذاق به "برهنه سلاح" و
فيلمها بر هجويهاي زوكر مثل و كنند تقليد آنها از گرفتند تصميم هم ديگري كارگردانهاي
كمدي كار يك زوكر تازه دستپخت كه هستند آن از حاكي رسيده خبرهاي حال ، هر به.بسازند
او آشنايان.است (هراسآور) ترسناك محبوب ژانر با شوخي جورهايي يك و بود خواهد هراسآور
"جاروها ارباب - اول قسمت:ترسناك 3 فيلم" فيلم نام گفتهاند خوانده را فيلمنامه كه
و "حلقهها ارباب" ،"كلونها حمله:ستارهاي جنگهاي" فيلمهاي حسابي زوكر و بود خواهد
ميدانند زوكر علاقهمندان همه كه چيزي تنها.است انداخته دست را "جادو سنگ و هريپاتر"
.ميشود شروع كارش مارس ماه از فيلم كه است اين
هالستروم بمب *
و كند ثابت همه به را خودش استعداد كوشيده سالها اين در كه دانماركي "هالستروم لاسه"
فيلم يك است قرار است ، سرتر هم خيليها از و ندارد كم ديگران از چيزي كه دهد نشان
ميخواهد "هالستروم" ميرسد خبر هاليوود از كه جور اينبسازد "بمب" نام به دلهرهآور
دل كه بسپارد هاليوود كوتاهقد موطلايي "كاپريو دي لئوناردو" به را فيلماش اول نقش
آقايان كه گفته پيكچرز يونيورسال معظم كمپاني عمومي روابط مسئول.است برده را خيليها
از اقتباس فيلم ، شود خالي برنامههايشان تا هستند كاپريو دي و هالستروم منتظر مدير
خبرنگار دو كه "آمريكا اتمي بمب ناشناخته جاسوس توطئه سري داستان بمب" نام به است كتابي
سال 1997 در و بودند نوشته را آن "كانستل مارسا" و "آلبرايت جوزف" يعني مسكو مقيم سابق
.رسيد چاپ به
|