شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۱ - شماره ۲۹۸۰-Feb,15.2003
كوروش باقري، قهرمان وزنه برداري جهان:
براي عمل زانويم به آلمان مي روم
000015.jpg
كوروش باقري قهرمان وزنه برداري جهان در سال ۲۰۰۱ در حال حاضر از ناحيه زانوي پا دچار آسيب ديدگي است و درصدد درمان آن مي باشد.
وي  مي گويد: براي عمل جراحي به كشور آلمان اعزام مي شوم و برنامه هاي آمادگي خود را به بعد از عمل موكول كرده ام.
باقري بازگشت خود به دوره اوج را منوط به موفقيت آميز بودن عملش دانست و افزود: اميد و توكلم به خداست.
ملي پوش وزن ۹۴ كيلوگرم وزنه برداري كشورمان، در مورد مسابقات ليگ اظهار داشت: ليگ وزنه برداري حركت شايسته اي است كه از چند سال گذشته برگزار مي شود، ما اولين كشور و يا جزو اولين كشورهايي هستيم كه اين مسابقات را برگزار كرده ايم و باعث مي شود كه وزنه برداران فقط به مسابقات قهرماني كشور كه سالي يكبار برگزار مي شود دل خوش نكنند و هميشه در فرم آمادگي مطلوبي باشند، ليگ جايگاهي است كه جوانها خودشان را نشان مي دهند و به تيم ملي مي رسند.
قهرمان وزنه برداري جهان، برگزاري ليگ را از نظر اقتصادي براي وزنه برداران مفيد خواند و خاطرنشان كرد: مسلما با توجه به موقعيتي كه وزنه برداران ما در دنيا دارند، دستمزدي كه دريافت مي كنند قابل مقايسه با ساير كشورها نيست، مثلا دستمزدي كه حسين رضازاده به عنوان بهترين وزنه بردار دنيا دريافت مي كند فكر نكنم نسبت به رشته هاي ديگر چندان قابل توجه باشد.
وي در مورد نحوه برگزاري مسابقه هاي ليگ عنوان كرد: اگر اين مسابقه ها چند ماه قبل از مسابقه هاي جهاني به پايان برسد بهتر است، نبايد شتابزده آن را به پايان رساند تا وزنه برداران فرصت كافي براي استراحت داشته باشند. برگزاري مسابقه ها تا الان خوب بوده است و از نظر علمي هم نه تنها من بلكه كارشناسان وزنه برداري هم اذعان مي دارند كه بسيار مفيد بوده است و با توجه به اينكه وزنه برداري يك ورزش ركوردي است لازم است كه وزنه برداران همواره در اوج بمانند.
قهرمان وزنه برداري جهان در سال ۲۰۰۱ در پايان با اشاره به مشكلات وزن كم كردن اظهار داشت: مسئله  وزن كم كردن بسيار قابل اهميت است و به خود ورزشكار بستگي دارد، مثلا من كه در مسابقات ملي در دسته ۹۴ كيلوگرم وزنه مي زنم در مسابقات ليگ در دسته ۱۰۵ كيلوگرم شركت مي كنم، ولي اگر وزن كم كردن در ليگ همانند اردوهاي تيم ملي باشد، مسلما هم من و هم هر وزنه بردار ديگري دچار مشكل مي شود.

جابه جايي ركوردهاي آسيايي در رقابتهاي وزنه برداري قدرتي ايران
000018.jpg
مسابقه هاي  وزنه برداري  قدرتي (پاورليفتينگ ) قهرماني  ايران  كه  در اهواز جريان  داشت ، با قهرماني  تيم  تهران  به  پايان  رسيد.
در اين  رقابتها كه  با شركت  ۱۱۸ وزنه بردار در قالب  ۱۸ تيم  برگزار شد، پس  از تيم  تهران  كه  با كسب  ۶۶ امتياز بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم  حفاري  خوزستان  با همين  امتياز دوم  شد و تيم  دادگستري  فارس  با كسب ۶۳ امتياز در مكان  سوم  قرار گرفت .
در اين  پيكارها كه  در اوزان  مختلف  برگزار شد شماري  از ركوردهاي  ايران  جابه جا شد و يك  ركورد جديد آسيايي  نيز به  ثبت  رسيد.
اسامي  نفرات  برتر اين  مسابقات  به  شرح  زير است :
وزن  ۵۲ كيلوگرم : ۱- سيامك  اميدوار از ملي  حفاري  با مجمـــــوع  ۴۹۵ كيلوگرم ، ۲- هاشم  افشار از تربيت  بدني  تهران  با مجموع  ۵/ ۴۶۲ كيلوگرم ، ۳- رسول  مهدي پور از ملي  حفاري  با مجموع  ۵/۴۲۲ كيلوگرم .
در اين  دسته  سيامك  اميدوار با حدنصاب  ۴۹۵ كيلوگرم ، ۵/۷ كيلوگرم  ركورد كشور را بهبود بخشيد.
هاشم  افشار نيز در حركت  اسكات  با زدن   وزنه  ۵/۲۰۷ كيلوگـرم ، ۵/ ۷ كيلوگرم  ركورد آسيا را كه  در اختيار يك  وزنه بردار ژاپني  بود، ترقي  داد.
وزن  ۵۶ كيلوگرم : ۱- فريد علي زاده  از تربيت  بدني  تهران  با مجموع  ۵/ ۵۱۲ كيلوگرم ، ۲- مسعود فلاح  زاده  از ملي  حفاري  با مجموع  ۵۱۰ كيلوگرم ، ۳- اسماعيل  رستمي  از تربيت  بدني  اصفهان  با مجموع  ۵/ ۴۸۲ كيلوگرم .
وزن  ۶۰ كيلوگرم : هادي  ايازي  از دادگستري  فارس  با مجموع  ۵۵۵ كيلوگرم ، ۲- محمد نا طقي  از تربيت  بدني  اصفهان  با مجموع  ۵۱۵ كيلوگرم ، ۳- حجت  صاحب  الزماني  از الماس  كوير رفسنجان  با مجموع  ۴۸۵ كيلوگرم . در اين  دسته  هادي  ايازي  در حركت  اسكات  با زدن  ۵/۲۲۲ كيلوگــــرم ، ۵/۷ كيلوگرم  ركورد كشور را بهبود بخشيد.
وي  همچنين  با رسيدن  به  حدنصاب  ۵۵۵ كيلوگرم ، ۵ كيلوگرم  ركورد مجموع  اين  دسته  را ترقي  داد.
وزن  ۵/۶۷ كيلوگرم : ۱- جواد بشكوه  از ملي  حفاري  با مجموع  ۶۶۰ كيلوگرم ، ۲ - حسن  شيخ  حسيني  از الماس  كوير رفسنجان  با مجموع  ۶۵۵ كيلوگرم ، ۳- حسن  رستمي  از دادگستري  فارس  با مجموع  ۶۴۵ كيلوگرم .
وزن  ۷۵ كيلوگرم : ۱- حسن  رحيمي  از ملي  حفاري  با مجموع  ۵/ ۷۷۲ كيلوگرم ، ۲- رشيد باسيمين  از توابع  تهران  با مجموع  ۶۶۰ كيلوگرم ، ۳- مصطفي  دهقان  از تربيت  بدني  فارس  با مجموع  ۵/ ۶۳۷ كيلوگرم .
در اين  دسته  حسن  رحيمي  در حركت  اسكات  با زدن  وزنه  ۵/ كيلوگرم  / كيلوگرم  در پرس  سينه  با مهار وزنه  كيلوگرم  كيلوگرم  و در مجموع  كيلوگرم  ركورد اين  دسته  را براي  كشورمان  شكست .
وزن  / كيلوگرم : - فرشيد سلطاني  از ملي  حفاري  ايران  بـا مجموع  / كيلوگرم  - پژمان  عباس  زاده  از الماس  كوير رفسنجان  بــا مجموع  / كيلوگرم  - عليرضا منفرد از فومن  شيمي  گيلان  بــــا مجموع  كيلوگرم .
در اين  دسته  مهدي  اورنگ  از تربيت  بدني  فارس  در حركت  ليفت  با زدن  وزنه  / كيلوگرم  / كيلوگرم  ركورد ايران  را ترقي  داد.
وزن  كيلوگرم : - صادق  نصيري  از دادگستري  فارس  با مجمــــوع  كيلوگرم  - عباس  مولا از ملي  حفاري  با مجموع  كيلوگرم  - عليرضــا ده  بزرگي  از دادگستري  فارس  با مجموع  كيلوگرم .
در اين  دسته  عباس  مولا در حركت  اسكات  با مهار وزنه  كيلوگـرم  / كيلوگرم  در حركت  پرس  سينه  با مهار وزنه  كيلوگرم  كيلوگرم  ركـــورد ايران  را ترقي  داد.
صادق  نصيري  نيز با حدنصاب  مجموع  كيلوگرم  / كيلوگرم  ركورد كشور را بهبود بخشيد.
وزن  كيلوگرم : - مهدي  قربان  زاده  از دادگستري  فارس  با مجموع  كيلوگرم  - حسين  فاطمي  از تهران  با مجموع  / كيلوگرم  - احمد افشار از توابع  تهران  با مجموع  كيلوگرم .
در اين  دسته  قربان  زاده  در حركت  اسكات  با زدن  وزنه  كيلوگــــرم  كيلوگرم  حسين  فاطمي  در پرس  سينه  با زدن  وزنه  / كيلوگرم  / كيلوگرم و قربان  زاده  با حدنصاب  كيلوگرم  كيلوگرم  ركورد ايران  را تــــرقي  دادند.
وزن  كيلوگرم : - مهدي  فاطمي  از تهران  با مجموع  / كيلوگرم  - محمد علي  كشاورز از دادگستري  فارس  با مجموع  كيلوگرم  - محمد رحيم  حسيني  از تهران  با مجموع  / كيلوگرم .
در اين  حركت  مهدي  فاطمي  در حركت  اسكات  با زدن  وزنه  كيلوگـــرم  كيلوگرم  درحركت  ليفت  با زدن  وزنه  / كيلوگرم  / كيلوگرم  و در مجموع  كيلوگرم  ركورد ايران  را جابه جا كرد.
وزن  كيلوگرم : - علي  داداشي  از تهران  با مجموع  / كيلوگرم  - عليرضا روان  شاد از دادگستري  فارس  با مجموع  كيلوگرم  - حميد رحمتي  از دادگستري  فارس  با مجموع  / كيلوگرم .
به  اضافه  كيلوگرم : - فرزاد موسي  خواني  از تهران  با مجمــوع  كيلوگرم  - محسن  استخري  از دادگستري  فارس  با مجموع  / كيلوگــــرم  - علي  اكبري  از تهران  با مجموع  كيلوگرم .
در دسته هاي  و به  اضافه  كيلوگرم  علي  داداشي  عليرضا روان  شاد حميد رحمتي  و فرزاد موسي  خواني  به  دفعات  ركوردهاي  ايران  را ترقي  دادند.

وزنه برداري
فوتبال داخلي
فوتبال خارجي
واليبال
كشتي
گوناگون
|  فوتبال داخلي  |  فوتبال خارجي  |  واليبال  |  كشتي  |  وزنه برداري  |  گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |