يكشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۸۷- Feb.23,2003
ليگ برتر فوتبال ايران پيكان چشم به بالاي جدول دارد
پرسپوليس و پاس يورش براي رده دوم
001710.jpg
پاس در برابر تهاجمات ملوان
در خط دفاعي چشم به رضا ترابيان
كاپيتان باتجربه خود دارد.
در برخورد خط دفاعي پاس
با صفرخواه و غلامين مهاجمان
گلزن ملوان بي ترديد صحنه هاي
زيبايي خلق خواهد شد.
گروه ورزشي: پرونده هفته پانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران امروز با انجام دو بازي باقيمانده اين هفته در انزلي و تهران بسته خواهد شد. امروز هر سه تيم پرسپوليس، پيكان و پاس به عنوان تيم هاي مدعي اين شانس را دارند كه در صورت برد به مكانهاي دوم و سوم جدول صعود كنند و تنها ملوان است كه اگر فاتح از ميدان ديدار با پاس خارج شود از جايش در جدول تكان نخواهد خورد.
پيكان همچنان
در حسرت شكست دور رفت
هر دو بازي امروز ديدني است، اما جدال پيكان و پرسپوليس از داغي بيشتري برخوردار است. پيكان در بازي رفت فقط ي كبار دچار اشتباه شد و همان اشتباه منجر به برتري پرسپوليس در وقت تلف شده شد و اين تيم توانست به پيروزي دلچسبي دست پيدا كند.
پيكان در ميانه راه ليگ از طلسم تساوي هاي پياپي رهايي يافت و به روزهاي خوش رسيد. اين تيم با ۵ برد پياپي حالا در زمره بالانشينان جدول محسوب مي شود. اين بار رويارويي پرسپوليس و پيكان در شرايطي صورت مي گيرد كه پيكان همچنان در حسرت شكست دور رفت به تلافي مي انديشد و پرسپوليس هم در شرايط نامناسب روحي به دنبال مرهمي بر زخم حذف شدن از جام حذفي و ملوان است. وجود چنين انگيزه هايي در نزد هر دو تيم باعث خواهد شد تا شاهد جنگي تمام عيار در تمامي مناطق زمين باشيم.
ملوان - پاس
يك بازي دلچسب
ملوان تيم قعرنشين جدول ديگر آن تيم ناهماهنگ دور رفت نيست. صالح نيا سرانجام توانست با تجربه خود ملوان و بازيكنان جوانش را به خود آورد. شكست دادن پرسپوليس در جام حذفي كار كوچكي نبود و زدن دو گل به فجر سپاسي در شيراز هم همين طور. حالا قوي گيلان دوباره تماشاگرانش را با ورزشگاه آشتي داده و مي خواهد خود را از انتهاي جدول نجات دهد. پاس تيم هماهنگ ليگ در شرايطي به جدال ملوان مي رود كه حريف سراپا انگيزه است و مي خواهد ثابت كند كه حذف پرسپوليس اتفاقي نبود. پاس و شاهرخي هم براي عقب نماندن از حريفان بالاي جدول چاره اي جز پيروزي بر ميزبان امروز خود ندارند. اين ديدار هم با اين دورنما مي تواند يك بازي دلچسب و ديدني باشد.
برنامه بازيهاي امروز
يكشنبه ۴/۱۲/۸۱
ساعت ۱۵: پرسپوليس - پيكان (ورزشگاه تختي تهران)
ساعت ۱۵: ملوان - پاس (ورزشگاه تختي انزلي)


تيم  ملي  بسكتبال  ايران  به  تايوان  دعوت  شد
گروه ورزشي: فدراسيون  بسكتبال  روز شنبه  اعلام  كرد: تيم  ملي  بسكتبال  ايران  بـــراي شركت  در بيست  و ششمين  دوره  مســــابقات  بين المللي  ويليام  جونز (دبير فقيد فدراسيون  بين المللي  بسكتبال ) به  تايوان  دعوت  شد.
به  گزارش  اين  فدراسيون ، اين  مسابقات  از اول  مردادماه  سال  آينده  به  مدت يك  هفته  در تايوان  برگزار خواهد شد.

ده هزار دلار جايزه تيم هاي برتر واليبال ساحلي
گروه ورزشي: دومين دوره مسابقات بين المللي واليبال ساحلي گراميداشت دهه مبارك فجر از روز چهارشنبه هفته جاري با شركت ۱۷ تيم داخلي و خارجي در كيش برگزار مي شود.در اين مسابقات ۸ تيم از كشورهاي هند، كويت، ژاپن، قطر و قزاقستان حضور خواهند داشت. از طرف سازمان منطقه آزاد كيش به هشت تيم برتر اين مسابقات در مجموع ۱۰ هزار دلار جايزه داده خواهد شد.تيم اول سه هزار دلار، تيم دوم دوهزار دلار، تيم سوم ۱۵۰۰ دلار، تيم چهارم يكهزار دلار، تيمهاي پنجم و ششم ۷۵۰ دلار و تيمهاي هفتم و هشتم نيز ۵۰۰ دلار جايزه دريافت مي كنند. اين مسابقات در راستاي بسترسازي براي تبديل كيش به محل برگزاري مسابقات بين المللي در رشته هاي مختلف تدارك ديده شده است. جزيره كيش از امكانات و فضاهاي ورزشي مناسبي برخوردار است و مي تواند به محلي تبديل شود كه برخي مسابقات ليگ، اردوهاي تيمهاي ملي و حتي اردوهاي تداركاتي تيمهاي خارجي شركت كننده در بازيهاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه در آن برگزار شود.

صدرنشينان ليگ برتر و ليگ يك بدمينتون ايران
گروه ورزشي: مسابقه هاي  بدمينتون  قهرماني  دسته  اول  و باشگاه هاي  برتر  ايران  در شهرهاي  مختلف  با انجام  ۴ ديدار پيگيري  شد.
در رقابتهاي  ليگ  برتر تيم  هرمزگان  برابر يزد تاير يزد قرار گرفت  كه تيم  يزد تاير با نتيجه  ۳ بر صفر مقابل  حريف  خود به  برتري  دست  يافت . در رقابتهاي  دسته  اول ، تيم  آذر مهتاب  با كسب  ۱۲ امتياز از چهاربازي  در صدر جدول  قرار دارد و تيم هاي  تربيت  بدني  قم  و قزوين  با كسب  ۷امتياز به  ترتيب  مكان هاي  دوم  و سوم  را در اختيار دارند.در رقابتهاي  ليگ  برتر نيز تيم  برق  زنجان  با كسب  ۱۲ امتياز از چهارديدار در صدر جدول  قرار دارد و تيم هاي  باياتوس  تهران  و يزدتاير يزد باكسب  ۱۰ و ۷ امتياز در مكانهاي  دوم  و سوم  ايستاده اند.
ديدارهاي  عقب  افتاده  اين  رقابتها اسفند ماه  سال  جاري  برگزار خواهدشد و هفته  آخر دور رفت  اين  پيكارها در اواسط فروردين  ماه  سال  ۸۲ پيگيري خواهد شد.

پايان رقابتهاي قهرماني بسكتبال با ويلچر باشگاههاي برتر ايران
گروه ورزشي :فدراسيون  ورزش هاي  جانبازان  و معلولان  اعلام  كرد: مرحله  نهايي رقابت هاي  بسكتبال  قهرماني  با ويلچر باشگاه هاي  كشور، با شركت  چهار تيم  در سالن  شهيد فياض  بخش  مشهد برگزار شد و در پايان  تيم  بهزيستي  زنجان  به  مقام  نخست  دست  يافت .در اين  رقابتها، تيم  بهزيستي  زنجان  توانست  با ۳ پيروزي  متوالي  عنوان  قهرماني  اين  دوره  از مسابقات  را بدست  آورد. تيم  بهزيستي  زنجان  در نخستين  ديدار خود توانست  با نتيجه  ۷۹ بر ۵۹ از سد تيم  خوزستان  بگذرد و در دومين  ديدار خود با نتيجه  ۷۴ بر ۶۱ تيم  ايثار اصفهان  را شكست  دهد. تيم  بهزيستي  زنجان  در آخرين  ديدار خود برابر فرش  نگين  مشهد قرارگرفت  كه  اين  ديدار در پايان  با نتيجه  ۵۸ بر ۵۴ به  سود تيم  بهزيستي خاتمه  يافت . تيم  بنياد خوزستان  و فرش  نگين  به  ترتيب  مقام هاي  دوم  و سوم  اين رقابتها را از آن  خود كردند.

شطرنج بازان دانشگاه آزاد فاتح تورنمنت عيد قربان در جمهوري آذربايجان
گروه ورزشي: تيم منتخب شطرنج دانشگاه آزاد اسلامي كه به همت اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي و به نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در تورنمنت بين المللي ۲۰۰۳ شطرنج جمهوري آذربايجان تحت عنوان «جام عيد قربان» حضور يافته است، در دور چهارم تيم قدرتمند مدرسه شطرنج باكو را با نتيجه ۵/۲ بر ۵/۱ شكست داد و در  آخرين ديدار خود در اين مسابقات برابر تيم شطرنج دانشكده اقتصاد باكو قرار گرفت و با نتيجه ۳ بر يك اين تيم را نيز پشت سر گذاشت تا با پنج پيروزي پي درپي و با كسب مجموع ۵/۱۶ امتياز عنوان قهرماني را از آن خود كند. پس از دانشگاه آزاد اسلامي نيز تيم هاي جمهوري نخجوان و دانشكده اقتصاد باكو به ترتيب با مجموع ۱۵ و ۱۲ امتياز در رده هاي بعدي ايستادند. بازيكنان دانشگاه آزاد اسلامي را در اين مسابقات محمد دلجو، مهران قرباني، تقي يوسفي و سيد حامد موسويان تشكيل
مي دادند.

نمايندگان ايران در شطرنج انفرادي آسيا
گروه ورزشي: فدراسيون شطرنج روز شنبه اعلام كرد: ۲ تن از قهرمانان شطرنج كشورمان در چهارمين دوره مسابقات شطرنج انفرادي قهرماني مردان آسيا شركت كردند.
احسان قائم مقامي و حميدرضا محمدي، نمايندگان كشورمان هستند كه جمعه شب براي شركت در اين رقابتها، عازم دوحه پايتخت قطر محل برگزاري مسابقات شدند.اين رقابتها از ديروز آغاز شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |