شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ - شماره ۳۰۰۰-Mar,8.2003
قله كركس زير پاي كوهنوردان شهرداري تهران
000160.jpg
گروه ورزشي: به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و فرا رسيدن عيد ولايت- عيد غدير گروه كوهنوردي شهرداري تهران در يك صعود سخت زمستاني قله كركس واقع در استان اصفهان شهرستان نطنز را درنورديده و اين مأموريت را با موفقيت و سلامت كامل به پايان رساندند. شركت كنندگان در اين صعود پرتلاش عبارت بودند از:
۱- آقاي حسين صادقي(سرپرست گروه)۲- فيروز قزويني ۳- حاج تقي كاظمي نيا ۴- جلال فضلعلي ۵- رضا حسين نبي۶- احمدرضا طاهري ۷- علي فقيهي ۸- اكبر فقيهي۹- اصغر فقيهي ۱۰- داريوش عرفانيان ۱۱- اسفنديار گودرزي ۱۲- مطلب شهبازي ۱۳- علي رحماني ۱۴- فرهاد ادايي۱۵- امير ديباج.

طولاني ترين فصل بسكتبال
عدالت در قهرماني!
000150.jpg
ليگ برتر بسكتبال ايران در يكي از طولاني ترين فصل هاي خود كه بي سابقه بود طي دو مرحله دوره اي و پلي اف  تيم هاي برتر سال ۸۱ خود را شناسايي كرد.
ليگي كه در طي يك دوره بازيهاي دوره اي مرسوم در كشور مي توانست پرونده رقابت هاي اين فصلش را ببندد، با صلاحديد تيم ها براي دومين سال پياپي تن به بازيهاي «پلي اف»، اين بار بين چهار تيم برتر جدول داد. نكته مهم آنكه بازيهاي پلي اف به منظور جاري شدن عدالت براي شناخت تيم هاي برتر انجام شد و اتفاقا قهرماني به تيمي رسيد كه در جدول ليگ برتر هم در صدر ايستاده بود. صنام تهران در دومين فصل حضورش در ليگ برتر با برتري كامل بر ديگر رقيبان جاي هيچ گونه حرف و حديثي را باقي نگذاشت و پس از انجام سه بازي دشوار با پر عنوان ترين تيم ليگ برتر ذوب آهن كه دو پيروزي و يك شكست را براي اين تيم به همراه داشت در فينالي راحت با ايران نارا بر سكوي قهرماني ايستاد. صنام تنها تيمي بود كه با مجموعه اي كامل، كمتر دچار نوسان شد و توانست از ابتدا تا انتهاي راه را با موفقيت طي كند. بعد از صنام پيكان هم مي توانست در سكوي نايب قهرماني بايستد، اما حوادث غيرقابل پيش بيني و آسيب ديدگي دو مهره كليدي اين تيم محمد رضا اسلامي و پويا تاجيك موجب شد تا اين تيم سكوي دومي را با چهارمي عوض كند. عنوان سوم نصيب ذوب آهن شد. تيمي كه در طول فصل با مشكلات بسياري مواجه بود و سرانجام با تغيير و تحولات بموقع توانست با مشكلات كنار آيد و با استخدام دو بازيكن از يوگسلاوي خود را تا يك قدمي قهرماني نيز ببيند. عنوان نايب قهرماني در عين ناباوري به «ايران نارا» رسيد. تيمي كه با در اختيار داشتن يك مربي شجاع و جسور به  نام شجاع پور و با جواناني كم ادعا بالاتر از ساير رقباي اسمي ايستاد. البته نبايد فراموش كرد كه ايران نارا حضورش را در فينال مرهون موقعيتش در جدول ليگ دوره اي بود وگرنه اين تيم در صورتي كه بازيهاي چهار تيم پاياني به  صورت دوره اي برگزار مي شد شايد اين عنوان را هرگز به  دست نمي آورد.
نگاهي به چهار تيم برتر فصل
صنام كه فصل پيش در بدو ورود از دستيابي به قهرماني محروم مانده بود، امسال با تجربه و پخته تر از سال گذشته عمل كرد. در ليگي فرسايشي، تيمي آسوده  خاطرتر بود كه از نظر بازيكنان همطراز مشكلي نداشت و صنام از اين منظر شرايطي بسيار مطلوب تر از ساير رقبا داشت.
همين فاكتور مهم به مربيان و بازيكنان اين تيم اين اجازه را مي داد تا بدون واهمه به پيكار حريفان روند. هماهنگي مطلوب بين گروه مربيان و سرپرستي با رامين طهماسبي مديريت باشگاه كه خود يك بسكتباليست آشنا به چم و خم كار بود موجب شد تا هاشمي سرمربي صنام و بازيكن اسبق تيم ملي نسبت به ساير همتايانش احساس امنيت و آرامش كند.
صمد نيكخواه بهرامي، بهزاد افرادي، سامان ويسي، كرم احمديان، محمود خسروي و آيدين كبير، چهره هاي كليدي تيم قهرمان بودند، ضمن آنكه اميد وطني، سعيد تابش نيا، اكبر اسبقي، زوريك عيسي جاني، كوروش گل محمدي و محمد رضا خليلي هم كه خود يك تيم كامل محسوب مي شدند همه گاه با ورود به ميدان باعث مي شدند تا اين تيم هيچ گاه كمبودي را در پيكار با حريفان حس نكند.
ايران نارا تيم شگفتي ساز ليگ برتر كه روي كاكل ستارگان جوانش و كار گروهي منسجم با يك مربي كاربلد و آگاه،  گوي سبقت را از ذوب آهن و پيكان ربود، خود را تا مقام دوم ليگ برتر بالا كشيد. در اين تيم عليرضا هنردوست بازيكني همه كاره بود و آيدين نيكخواه بهرامي و آرش نجفي هم در زمره مهره هاي مؤثر.
ذوب آهن تيم پرسابقه ليگ برتر با ۸ عنوان قهرماني اين بار شروع بدي داشت. ناكاميهاي پياپي ذوب آهن موجب شد تا در نيمه راه مسئولان اين باشگاه در انديشه تغيير و تحولات در اين تيم فرو روند و در نهايت مسئوليت فني ذوب آهن به سرمربي سابق تيم ملي سعيد ارمغاني سپرده شد. ارمغاني با استخدام دو بازيكن يوگسلاو توانست شوك لازم را به تيم وارد كند تا جايي كه در اواخر ليگ برتر و مرحله پلي اف ذوب  آهن در جرگه مدعيان قهرماني درآمد. ذوب آهن اگر بدشانسي نمي آورد و در بازي اول «پلي اف» با تيمي جز صنام روبه رو مي شد چه بسا جايگاهي بهتر از سومي داشت. در اين تيم جواد داوري و ايمان زندي دو بازيكن برتر بودند.
پيكان اگر با كمبود بازيكن شاخص در اواخر مسابقات روبه رو نمي شد از شرايط كاملا مشابه با دو تيم ذوب آهن و ايران نارا برخوردار مي شد، اما آسيب ديدگي دو مهره كليدي اين تيم دست فتحي سرمربي اين تيم را براي كسب موفقيت در گامهاي پاياني بست.
تيم منتخب اول ليگ برتر:جواد داوري (گارد رأس) ذوب آهن، ايمان زندي (فوروارد) ذوب آهن، پويا تاجيك (سنتر) پيكان،صمد نيكخواه بهرامي (فوروارد) صنام،بهزاد افرادي (سنتر) صنام.
تيم منتخب دوم ليگ برتر:محمد رضا اسلامي (گارد رأس) پيكان، محمد اينانلو (فوروارد) هما،محمود خسروي (سنتر) صنام،سامان ويسي (فوروارد) صنام،كرم احمديان (سنتر) صنام.

گوناگون
فوتبال داخلي
فوتبال خارجي
واليبال
وزنه برداري
|  فوتبال داخلي  |  فوتبال خارجي  |  واليبال  |  وزنه برداري  |  گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |