پنج شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۴۳ - May . 8, 2003
بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الْمَوْعِظَهِ حِجَاب مِنَ الْغِرَّهِ.
ميان شما و موعظه پرده اي است از غفلت.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
دولت خبر ز راز نهانم نمي دهد
بخت از دهان دوست نشانم نمي دهد
اينم همي ستاند و آنم نمي دهد
از بهر بوسه اي ز لبش جان همي دهم
فيلم «من صحاف نيستم» از شبكه هاي تلويزيوني پخش مي شود
يك فيلم كوتاه كمدي درباره محمد سعيد الصحاف وزير سابق اطلاع رساني عراق در مصر ساخته شده است كه بزودي از شبكه هاي تلويزيوني عرب پخش مي شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از قاهره، اين فيلم« من صحاف نيستم» نام دارد و روايت مردي از كوچه و بازار است كه به قدري شيفته وزير سابق اطلاعات عراق شده كه خود را صحاف تصور مي كند.اطرافيان وي در ابتدا او را جدي نمي گيرند اما هنگامي كه جنگ به پايان مي رسد خانواده او تصميم مي گيرد تا او را به اميد گرفتن جايزه به مقامات آمريكايي تحويل دهد.
اين فيلم با تصوير يك آمريكايي كه از وزارت نفت عراق محافظت مي كند و نشان از هدف اين جنگ است، به پايان مي رسد.
صحاف تا شب سقوط بغداد در نهم آوريل (۲۰ فروردين) هر روز با مطبوعات سخن مي گفت و ايالات متحده آمريكا را محكوم و از پيروزي نيروهاي عراقي صحبت مي كرد.

فراخوان سومين نمايشگاه بين المللي عكس فلورانج
آژانس  عكس  ايران  با انتشار جزئيات  سومين  نمايشگاه  بين المللي  عكس  فلورانج  فرانسه، از عكاسان  علاقه  مند دعوت  كرد كه  آثار خود را براي  شركت  در اين  مسابقه  تا ۱۰شهريور به  آژانس  عكس  ايران ، انجمن  سينماي  جوان  بفرستند.
به  گزارش  روابط عمومي  اين  انجمن ، موضوع  اين  مسابقه  و شركت  در آن  براي  همه  عكاسان  جهان  آزاد اعلام  شده  است  و عكس  ها در سه  بخش  سياه  و سفيد، رنگي  و عكس  هاي  عكاسان  جوان  اعم  از رنگي  يا سياه  و سفيد داوري  مي شود. در هر بخش  حداكثر ۴ عكس  از هر عكاس  و حداكثر۲۰ عكس  از هر موسسه  عكاسي،  داوري  خواهد شد.
عكس  هاي  بخش  عكاسان  جوان  در دو گروه  ۱۶ تا ۲۱سال  و زير ۱۶ سال  داوري  مي  شود.
جوايز اين  مسابقه  شامل  مدال ، پول  نقد و ديپلم افتخار است .

فروش فيلم ها در سينماهاي تهران
ميزان  فروش  روزانه  فيلم هاي  ايراني  و خارجي  سينماهاي  تهران  اعلام  شد.
فيلم «دنيا» به  كارگرداني  «منوچهر مصيري » پس  از ۴۲ روز نمايش  در ۱۸سينماي  تهران  فروشي  معادل  ۲ ميليارد و ۱۶۳ ميليون  ريال  داشته  است .
فيلم  «خانه  روي  آب » به  كارگرداني  «بهمن  فرمان  آرا» با در اختيار داشتن ۱۴ سينما و پس  از ۴۲ روز نمايش  ، توانست  به  فروشي  معادل  يك  ميليارد و ۵۲۰ ميليون  ريال  دست  يابد.
فيلم  «واكنش  پنجم » به  كارگرداني  «تهمينه  ميلاني » نيز پس  از ۴۲ روز نمايش در ۱۴ سينما بيش  از يك  ميليارد و ۵۱۵ ميليون  ريال  فروش  داشت  و فيلم  «تيك » پس  از يك  روز نمايش  در ۱۲ سينماي  تهران  به  ۹ ميليون  ريال  فروش  دست  يافت .
فيلم  خارجي  «اينك  آخر زمان » نيز توانست  با دراختيار داشتن  ۲ سينما و ۴۲روز نمايش  به  فروشي  معادل  ۱۴۶ ميليون  ريال  دست  يابد .
فيلم  «زنداني  ۷۰۷» ديگر فيلم  خارجي  اين  دوره  در ۹ سينما و پس  از ۱۵ روز نمايش  در تهران  ۹۰ ميليون  ريال  فروش  داشت .
فيلم  «اتاق  عنبر» نيز پس  از نمايش  در ۳ سينما و ۸ روز نمايش  در تهران ۹ ميليون  ريال  فروش  داشته  است .

چاپ عكس بازيگران سينما بدون مجوز ممنوع شد
خانه سينما در اطلاعيه اي اعلام كرد كه تهيه و چاپ عكس و پوستر هنرمندان سينمايي، بدون اخذ مجوز قانوني ممنوع است.
روابط عمومي خانه سينما گزارش داد، چاپ غيرمجاز تصاوير هنرمندان سينمايي توسط افراد سودجو و برخي چاپخانه ها به شيوه مونتاژ شده و كاملاً جعلي در قالب پوستر و تقويم، اعتراض فردي و جمعي هنرمندان سينمايي را در پي داشته است.
خانه سينما تأكيد كرد: با هماهنگي هاي به عمل آمده با مراجع ذيصلاح، از اين پس با تهيه و چاپ غيرمجاز تصاوير هنرمندان سينمايي برخورد قانوني خواهد شد و متخلفان تحت پيگرد قرار مي گيرند.

لوريس چكناوريان:
هر تصويري نياز به موسيقي دارد
موسيقي در فيلم هاي مستندي كه به موضوع ميراث فرهنگي مي پردازند بايد بيانگر احساس آن مقطع زماني باشد.
لوريس چكناوريان در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره «يادگار» با بيان اين مطلب گفت: مطالعه آهنگساز براي ساخت موسيقي يك فيلم مستند كه به آثار باستاني مربوط مي شود بسيار اهميت دارد.
او با تاكيد بر نياز چنين فيلم هايي به موسيقي تصريح كرد: هر تصويري بايد داراي موسيقي باشد. در طبيعت، هم همين طور است كه در حين پخش تصاويري درباره يك بناي تاريخي، موسيقي و كلام از آن حذف شود روح از تصاوير مي رود و فقط ما تعدادي عكس مي بينيم.
چكناوريان كه براي آثار مستندسازان معتبري چون سينايي، طياب و گلستان موسيقي ساخته است درك درست موسيقيدان را از دوره اي كه فيلم براساس آن ساخته مي شود بسيار مهم دانست و اظهار داشت: مطالعه و درك اتمسفر دوره اي كه به آن مي پردازيم كمك عمده اي به آهنگساز مي كند ولي ديدن تصاوير هم يكي از منابع الهام بخش است كه مي تواند علاوه بر سازنده موسيقي به درك و احساس مخاطب هم كمك كند.
وي در عين حال افزود: اگر در فيلم مستندي مي بينيد كه موسيقي زائد به نظر مي آيد بدانيد كه كارگردان و موسيقيدانان هر دو متوجه موضوعي كه بر روي آن كار مي كنند نشده اند. ممكن نيست كه همراهي موسيقي و موضوع فيلم در جايگاه درست خود، مخاطب را آزار بدهد.

سارقان هري پاتر
پليس در مورد پيدا شدن دو نسخه از كتاب منتشر نشده خانم «رولينگ» تحقيق مي كند
013160.jpg
پليس انگليس موضوع سرقت احتمالي دو نسخه از جديدترين كتاب ماجراي هري پاتر راكه هنوز منتشر نشده بررسي مي كند. نويسنده و ناشر پنجمين كتاب از سري داستان هاي هري پاتر، موضوع و ماجراي آن را تاكنون سري نگاه داشته اند.
به گزارش بي.بي.سي، سخنگوي خانم جي كي رولينگ، نويسنده كتاب، گفت: تحقيق در اين مورد پس از انتشار گزارشي مبني بر پيدا شدن دو نسخه از كتاب در نزديكي يك مؤسسه چاپ آغاز شده است.
روز سه شنبه يكي از اهالي «سافوك» نسخه هايي از كتاب «هري پاتر و فرمان ققنوس» را در حال گذر از نزديكي مذكور يافت و بلافاصله موضوع را به روزنامه «سان» در لندن اطلاع داد. نسخه هاي يافته شده در حال حاضر دراختيار اين روزنامه قرار دارد.
پنجمين داستان از ماجراهاي جادويي هري پاتر قرار است روز ۳۱ خرداد منتشر شود.
نيل بلر، كارشناس يك مؤسسه ادبي گفت: «اين موضوعي است كه درباره آن تحقيق مي كنيم و اين تحقيقات بر احتمال دست داشتن دزدان در ماجرا متمركز است.»
بسياري از علاقه مندان داستان هاي هري پاتر ماه هاست كه انتشار كتاب جديد را انتظار مي كشند و ممكن است كسي قصد داشته باشد با دزديدن نسخه هاي كتاب، و فروش آن يا اخاذي سود بادآورده اي به چنگ آورد.
نسخه هاي يافته شده كتاب در فاصله ۴۰۰ متري از ساختمان مؤسسه چاپ «كلينر» افتاده بود. اين مؤسسه، چاپ صدهاهزار نسخه از كتاب را به عهده داشت.
به گفته روزنامه «سان» يابنده كتاب ها، مرد
۴۰ ساله اي است كه نمي خواهد نامش فاش شود. او تلفني يافتن كتاب ها را به روزنامه اطلاع داده است. روزنامه خبرنگاري را به محل اعزام كرده تا نسخه ها را به دفتر مركزي در لندن منتقل كند. قرار است اين نسخه ها به انتشارات بلومزبري، ناشر كتاب، بازگردانده شود.
روزنامه «سان» تأييد كرده است كه ماجراي ديگري هم درباره يك نسخه سوم وجود دارد. به نوشته اين روزنامه شخص ديگري كه به نظر فريبكار مي رسيد در يك تماس تلفني مدعي شد كه نسخه ديگري از كتاب را دراختيار دارد و براي تحويل دادن سه بخش نخست آن ۲۵ هزار پوند مطالبه كرد كه بايد در يك كيف به او داده شود. اين ماجرا احتمال سرقت كتاب ها را به قصد اخاذي تقويت مي كند.
نسخه هاي پيدا شده جلد نداشته اند و نشان مي دهند كه خانم رولينگ كتاب پنجمش را به همسر و فرزندانش تقديم كرده است، با اين عبارت: «به نيل (همسرش)، ديويد و جسيكا (فرزندانش) كه دنيايم را جادويي مي كنند.»
كتاب هاي قبلي هري پاتر تاكنون براي نويسنده اش ۲۸۰ ميليون پوند عايدي داشته است كه او را از ملكه انگلستان ثروتمندتر مي كند.
پليس «سافوك» اظهارنظر درباره پرونده را به امروز - پنجشنبه- موكول كرده است.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
پرسش هاي پزشكي
دكتر پيترگات در پاسخ به پرسش يك بانوي حامله گفته است، نوع شديد تغيير شكل استخوان لگن خاصره ناشي از حاملگي كه معمولاً در قسمت چپ عارض مي شود بسيار نادرست است و در صورت وقوع بايد مفصل تحت عمل جراحي قرار گيرد. اين عارضه باعث قطع و يا كاهش شديد جريان خون به استخوان مي شود.
نوشيروان كيهاني زاده historian@picusnet.com
روزگار
يك نشست محدود كه درباره دمكراسي بحث و بررسي مي كند و اينك در سانفرانسيسكو در جريان است از دخالت يافتن احساس و عاطفه در دمكراسي ابراز نگراني كرده است. در اين نشست موارد متعدد از اين عارضه مطرح شده است از جمله: انتخاب بيوه شهردار شهر «تگوسيگالپا» پايتخت هندوراس به جاي شوهر متوفايش، بيوه «ساني بونو» به جاي شوهرش به نمايندگي قوه مقننه آمريكا، بيوه ايتاليايي الاصل پسر بانو گاندي و نوه نهرو به جاي آنها به رياست حزب قديمي كنگره هند و... و پيش از آنان انتخاب بانو «باندرا نايكه» در سريلانكا (سيلان) به جاي شوهر مقتولش به رياست دولت اين وضعيت به تدريج مي رود كه «احساس و عاطفه» را جانشين دمكراسي  اصيل به معناي علمي آن كند كه عبارت است از انتخاب بهترين ها از سوي مردم به منظور اداره  جامعه به بهترين صورت.
بسياري از فرضيه پردازان و استادان علوم سياسي دمكراسي احساس و عاطفه را عارضه اي نامطلوب مي دانند كه از اداره جامعه توسط بهترين ها عملا جلوگيري مي كند.
ماندگار
بيماري پاركينسونز از نام دكتر جيمز پاركينسون گرفته شده كه در سال ۱۸۱۷ (هشتم مه) از آن نام برد و يك بيماري مزمن مربوط به سلسله اعصاب است. علائم اوليه آن به گونه اي است كه ممكن است دكتر تشخيص بيماري ديگري را بدهد و اين علائم كه با بيماري هاي ديگر مشابه است از اين قرارند:
خيرگي در نگاه كردن يعني كمتر از گذشته پلكها را به هم زدن، حركت يك دست بيش از دست ديگر در هنگام راه رفتن، هنگام ايستادن كمي خميده به نظر آمدن، هنگام راه رفتن اندكي كشيده شدن يك پا به زمين، احساس منجمدشدن يك شانه (حركت آن سخت و دردآور شده باشد)، احساس ناراحتي در ناحيه گردن، نرم شدن تكلم (از دست دادن زمختي صوتي هميشگي) در درون شكم احساس لرزش مشابه لرزش از ترس و يا سرما كردن، گهگاه حركت غيرارادي بعضي از اندامها، تغيير تدريجي و بسيار جزئي رفتار و ...
براي اين كه يك فرد مبتلا به پاركينسون بتواند، با وجود اين بيماري به امور روزانه اش ادامه دهد تا اين لحظه ۱۴ نوع دارو به بازار آمده است، عمل جراحي روي مغز هم ممكن است به كاهش عوارض كمك كند، ولي هنوز راه درمان كامل نيست. راه به تاخير انداختن عوارض اين بيماري، نوشيدن آب فراوان به خوردن غذاي كامل و داراي سلولز و ورزش روزانه براي جلوگيري از افزايش وزن است. استرس (جوش زدن و واردآمدن فشار شديد ناگهاني روي اعصاب)، در ايجاد وخيم ساختن اين بيماري شديداً مؤثر است. مصرف دائمي ويتامين هاي B6 ،C، E خالص توصيه مي شود، به تازگي براي كاهش عوارض اين بيماري مراجعه به پزشك متخصص طب سوزني هم توصيه شده است.
يادگار
هشتم ماه مه سال ۲۰۰۱ گروه باستان شناسان انگليسي، ايتاليايي  و يوناني اعلام كردند كه آبراه خشايارشا را كه درسال ۴۸۰ پيش از ميلاد در خاك يونان ساخته شده بود كشف كرده اند.
خشايارشا در جريان لشكركشي خود به اروپا (۲۴۸۳ سال پيش) براي تسهيل عبور كشتي هاي نظامي ايران از يك سوي شبه جزيره به سوي ديگر آن اين آبراه را كه ۱۶۰۰ متر طول و ۳۴ متر عرض داشت ساخته بود كه به مرور زمان در زير خاك پنهان شده بود. باستانشناساني كه اين آبراه را كشف كرده اند گفته اند كه مهارت مهندسان آن زمان در ساختن اين آبراه دست كمي از امروز ندارد. عرض آبراه در قسمت زيرين آن كمتر از بالا بوده است.
* نهم ماه مه سال ۱۹۲۷ (۱۹ ارديبهشت ۱۳۰۶) كاپيتالاسيون (تسليم و در اصطلاح قضايي به مفهوم قضاوت كنسولي) در ايران لغو شد و قرار شد كه از ۱۹ ارديبهشت سال ۱۳۰۷ حتي در مورد كشورهاي «كامله الوداد» هم بلااثر گردد.
سال ها پيش از آن دولت قاجارها اين امتياز را به پاره اي از دولتها داده بود. اتباع اين دولتها اگر در ايران مرتكب جرم مي شدند محاكمه و مجازات آنان در دست مقامات كنسولي دولت مربوطه بود، نه دولت ايران و به اين ترتيب اين اصل بين المللي قضايي كه تاكيد بر دادرسي محلي جرائم مي كند ناديده گرفته شده بود. كاپيتالاسيون از دهه ۱۳۴۰ در مورد بعضي اتباع آمريكا در ايران بار ديگر قانوني شد.
* از اين روز در سال ۱۳۳۴ ديوان كيفر كارمندان دولت فعاليت خود را از سر گرفت. در دوران حكومت دكتر مصدق پرونده هاي اين ديوان به دادسراهاي عمومي سپرده شده بود.
* ۱۹ ارديبهشت سال ۱۳۴۰، شاه به خواست دكتر علي اميني نخست وزير تازه مجلس را منحل كرد، زيرا دكتر اميني آن مجلس را به عنوان نماينده مردم قبول نداشت و خواستار انتخابات آزاد بود. دكتر اميني در همين روز تشكيل اجتماعات عمومي را در ميدان جلاليه (پارك لاله امروز) آزاد اعلام داشت.
* هشتم ماه مه سال ۱۷۹۴ آنتوان لاوازيه شيميدان فرانسوي كه به پدر دانش شيمي نوين معروف است و راه تهيه آب از تركيب دو گاز اكسيژن و هيدروژن را كشف كرده و حيات را بدون اكسيژن غيرممكن دانسته و شيمي را علمي تجربي خوانده است به حكم دادگاه انقلاب پاريس با گيوتين گردن زده شد. وي هنگام اعدام ۵۱ ساله بود. اشتباه لاوازيه اين بود كه در سال ۱۷۹۱ وارد سياست هم شده بود و توجيه كرده بود كه به منظور رفع مشكلات مالي دولت، ماليات بيشتري وضع شود و وضع همين ماليات بعدا باعث اعتراض كشاورزان شد و او را ضد مردم و بي اطلاع از دردهايي آنان خواندند و به دادگاه انقلاب تحويل دادند كه اعدام شد.
* در همين روز در سال ۱۹۳۹ ارتش ايتاليا شهر تيرانا پايتخت كشور آلباني را كه در آن زمان سلطنتي بود تصرف كرد. ناسيوناليسم ايتاليا در آن زمان در فكر رسيدن به مرزهاي امپراطوري روم بود.

داستانك
رؤياهاي يك مرد
گذشتن از اين همه درخت برايم آسان نيست، تو در حاشيه مردابي مرده لانه كرده اي و مست خواب نيلوفري. رودخانه در بندبند تن من چون پيچكي روشن بالا مي رود و در عمق چشم هاي من مي ريزد. گذشتن از اين همه درخت آسان نيست اما من يك روز مي آيم و تو مردي را مي بيني با دسته اي نيلوفر در دست و دو رودخانه روشن در دو چشم. آرش نصيري

گشتي در دنياي خبرها
پول در ازاي دوچرخه سواري
اسلو: دولت نروژ در راستاي سياست تشويق مردم به استفاده از دوچرخه به جاي خودرو، قصد دارد با پرداخت جايزه و پاداش نقدي، كاركنان دولت را تشويق به دوچرخه سواري نمايد. هر كارمند با دوچرخه به محل كار خود برود، براي طي كردن هر كيلومتر، معادل ۴۰ سنت پاداش دريافت خواهد كرد. در اولين روز اجراي اين طرح، ۷۵ هزار كارمند با دوچرخه به سركار خود حاضر شدند.
هدف از اين طرح، تأمين سلامت شهروندان اعلام شده است.
به فلسطين خوش آمديد
سرزمين هاي اشغالي: روز سه شنبه دولت رژيم صهيونيستي روز ملي خود را جشن گرفت كه از قضا در اين روز يك خلبان ايتاليايي كام اسرائيلي ها را تلخ كرد.
هنگامي كه اين خلبان قصد داشت هواپيماي مسافربري شركت هواپيمايي ايتاليا را در فرودگاه تل آويوفرود بياورد، پشت بلندگو خطاب به مسافران گفت: به فلسطين خوش آمديد. روز ملي فلسطين را به مردم اين كشور تبريك مي گويم.
مسافران اسرائيلي كه با شنيدن پيام خلبان شوكه شده بودند از وي خواستند تا عذرخواهي كند كه او حاضر به انجام چنين كاري نشد.
والدين بي رحم
واشنگتن: والدين بي رحم يك كودك شش ساله به جرم نبردن او نزد پزشك توسط پليس دستگير شدند. كودك آنها از سه هفته پيش مبتلا به گلو درد شده بود اما والدين او به اين بهانه كه ماشين ندارند، از مراجعه به پزشك خودداري كردند. پليس ديروز به خانه آنها رفت، كودك را به پزشك رساند و پدر و مادر بي رحم را روانه زندان كرد.
شنا در درياچه يخ زده
مينياپوليس: ديروز يك سگ در درياچه اي يخ زده گير افتاد و از سرما به خود مي لرزيد اما چون دماي هوا بسيار پايين بود، حتي صاحب سگ نيز جرأت نكرد با شنا كردن خود را به سگ برساند. اما در همين حال يك رهگذر لباس هايش را از تن بيرون آورد و خود را به داخل درياچه يخ زده انداخت. پس از چند دقيقه اين مرد سگ را در  آغوش گرفت و از آب بيرون آمد.
تنبيه پسر موسبز
سن فرانسيسكو: مدرسه اي در كاليفرنيا يكي از دانش آموزان خود را به دليل اينكه مادرش موي سر وي را به رنگ سبز درآورده بود به مدت ۵/۲ روز از حضور در مدرسه محروم كرد. پس از اينكه اين دانش آموز نمرات بالايي در امتحانات كسب كرد، مادرش براي تشويق وي، موهاي سر پسر خود را به رنگ سبز درآورد اما اين حركت مدير مدرسه را عصباني كرد و تصميم به تنبيه وي گرفت.
البته مدير مدرسه پس از يك روز از تصميم خود منصرف شد.
جلد ماري  جوآنا
سيدني: يك شركت عرضه كننده خدمات تلفن همراه در استراليا جنجال تازه اي بپا كرده است.
اين شركت اخيراً يك نوع جلد گوشي هاي تلفن همراه به بازار عرضه كرده كه سبزرنگ است و بوي ماده مخدر ماري جوآنا را دارد. جامعه شناسان معتقدند چنين اقدامي، جوانان را تشويق به استفاده از ماري جوآنا مي كند.
پيش از اين شركت موردنظر، جلدهايي با بوي توت فرنگي عرضه كرده بود.
گربه خوشبخت
لندن : يك پيرزن ثروتمند انگليسي، خانه اش را كه بيش از ۵۶۰ هزار دلار ارزش داشت در اختيار يك گربه قرار داد.
وي كه ديروز اين خانه را به مقصد كشور ديگري ترك كرد به اطرافيان خود سفارش كرده، اين خانه در اختيار گربه بي خانمان قرار دارد. و اين حيوان تا زماني كه اراده كند مي تواند در اين مكان بماند. اين پيرزن همچنين ۱۰۰ هزار دلار پول نقد در اختيار بستگانش قرار داده تا براي گربه و دوستانش خرج كنند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۱ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۱۸ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۲۹ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و۵ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه انديشه: نمايشگاه آثار معرق / از ۲۰ تا ۳۰ ارديبهشت /خيابان شريعتي، نرسيده به سيدخندان، روبروي پارك هلال احمر، تلفن: ۵-۸۵۰۵۵۱۳
* گالربي ضرابي: نمايشگاه نقاشي و گرافيك يلدا رفيعي/ از ۲۵ تا ۳۰ ارديبهشت/ خيابان شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري، كوچه كاميار، پلاك ۱۹/ تلفن: ۲۲۲۶۲۱۳
* نگارخانه بانو: نمايشگاه نقاشي طيبه گنجيان/ از ۱۸ تا ۲۵ ارديبهشت / خيابان وليعصر، ضلع شمالي پارك ساعي، فرهنگسراي بانو/ تلفن: ۸-۸۷۸۶۲۷۶
* نگارخانه والي: نمايشگاه نقاشي فرزانه مالكي ديزجي / از ۲۵ تا ۳۰ ارديبهشت / ميدان ونك، خيابان خدامي، پلاك ۸۶/ تلفن: ۸۰۴۷۶۹۸
* نگارخانه آريا: نمايشگاه نقاشي ناهيد داورپناه / از ۱۸ تا ۲۴ ارديبهشت/ ولي عصر، سه راه عباس آباد، كوي زرين، پلاك ۱۱ / تلفن: ۸۷۱۶۴۰۱
* گالري سيحون: نمايشگاه عكس هاي افشين شاهرودي عروسي در هند از ۲۰ تا ۲۵ ارديبهشت/ خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، پلاك ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵
* نگارخانه شفق: نمايشگاه آثار خوشنويسي و چوب خط صاحبعلي ملكي /از ۲۲ تا ۲۷ ارديبهشت/ يوسف آباد، خيابان ۲۱، پارك شفق.

گل و گياه
كامليا
013155.jpg
نام علمي:
Camellia japonica شSilvia'
خانواده:
THEACEAE
گلهايي با گلبرگهاي صورتي مايل به سفيد كه داراي رگبرگهاي صورتي پررنگ و پرچم هاي زرد رنگ و قطر ۵/۷ سانتي متر هستند كه اواسط زمستان تا اواسط بهار ظاهر مي شوند. جهت كاشت گلداني و كاشت در هواي آزاد مناسب است.
نيازها: مكان نيم سايه، خاك با زهكشي خوب، خنثي تا اسيدي، هرس فرم پس از پايان گلدهي، حداقل دماي قابل تحمل ۲۰- درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق قلمه نيمه رسيده يا چوب سخت از اواسط تابستان تا اوايل زمستان يا پيوند زدن در اواخر زمستان امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |