دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۸ - jun .16, 2003
الْزَمُوا الْأَرْضَ وَ اصْبِرُوا عَلَي الْبَلَاءِ.
بر جاي خود محكم باشيد و بر بلا شكيبايي پيشه كنيد.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
كز حضرت سليمان عشرت اشارت آمد
دوش از جناب آصف پيك بشارت آمد
ويران سراي دل را گاه عمارت آمد
خاك وجود ما را از آب باده گل كن
سخنراني مستندساز فرانسوي در سينما فلسطين
دني گيربران فيلمساز ۵۵ ساله فرانسوي كه با دو فيلم زندگي بزرگ است و پرخطر (۱۹۹۴) و به بزرگي دنيا (۱۹۹۷) در «چشم انداز سينماي مستند فرانسه» در تهران حضور يافته، در جلسه گفت وشنود با علاقه مندان ايراني سينماي فرانسه شركت خواهد كرد.
به گزارش روابط عمومي «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي»، در اين جلسه كه ساعت ۷ بعدازظهر دوشنبه (۲۶ خرداد ۱۳۸۲) در سالن شماره ۳ سينما فلسطين برگزار خواهد شد، دني گيربران پيرامون ماهيت سينماي مستند و دو فيلم به نمايش درآمده از وي در اين چشم انداز، با حضار به گفت وگو خواهد پرداخت.
گيربران در فيلم «زندگي بزرگ است و پرخطر» (۱۹۹۴)، رنج ها، بيم ها و آرزوهاي كودكان سرطاني «انستيتوكوري» فرانسه را به تصوير مي كشد و در فيلم «به بزرگي دنيا» (۱۹۹۷) نيز به زندگي روزانه دانش آموزان دبيرستان گي موكه شهر ژونوويله فرانسه مي پردازد. نوجواناني كه از هراس ها و اميدهاي آينده شان، صحبت مي كنند.
استفاده از برنامه هاي «چشم انداز سينماي مستند فرانسه» كه در «سينما فلسطين» برگزار مي شود، براي عموم علاقه مندان آزاد است.

وودي آلن براي بهبود روابط آمريكا و فرانسه تلاش مي كند
سفير آشتي
018840.jpg
وودي آلن، بازيگر و فيلمساز سرشناس اهل نيويورك كه در فرانسه بيش از كشور خود محبوب است، نقش سفير آشتي را ميان دو كشور كه روابطشان بر سر جنگ عراق تيره شده است، به عهده گرفت.
به گزارش بي.بي.سي آلن گفت:  اينك وقت آن است كه ايالات متحده آمريكا و فرانسه دور تازه اي از دوستي را پس از تيرگي روابط برسر جنگ عراق آغاز كنند.
درخواست او در يك پيام ويديويي تبليغات جهانگردي پخش شد و يكبار ديگر علاقه دوجانبه آلن و كشور فرانسه را نشان داد.
رابرت دنيرو، بازيگر سرشناس، وينتون مارساليس، آهنگساز و جرج پليمپتون، نويسنده نيز پيش تر پيام هاي ويديويي مشابهي ضبط كرده بودند.
در شرايطي كه تجارت و صنعت توريسم فرانسه هنوز از عواقب اختلالات سياسي دولتهاي فرانسه و آمريكا و موضع ضدجنگ دولت شيراك آسيب مي بيند، وودي آلن به هر دو طرف يادآوري كرده است كه دوستي اين دو كشور كه او آنها را «زادگاه دو دموكراسي بزرگ جهان» خوانده است، بازخواهد گشت.
روابط دوستانه آلن با فرانسويان در سالهاي اخير پرشورتر شده است. او در تازه ترين فيلمش «پايان هاليوودي» نقش يك فيلمساز عصبي آمريكايي را بازي مي كند كه آثارش در كشور خودش به شدت مورد انتقاد و بي توجهي قرار مي گيرد اما در فرانسه به عنوان «شاهكار» از آن استقبال مي شود.
«جرومي هرو» از انستيتو فرهنگي فرانسه در لندن در اين باره مي گويد: وودي آلن شايد در فرانسه مشهورتر باشد تا در آمريكا. فرانسوي ها او را ستايش مي كنند چون در واقع كاريكاتوري از يك روشنفكر نيويوركي ارائه مي دهد كه با تيپ هاي زمختي كه در بقيه فيلمهاي آمريكايي ارائه مي شود در تضاد است. فرانسوي ها عاشق كساني هستند كه خودشان را هجو مي كنند.
شخصيت هاي ديگر سينماي آمريكا كه نزد فرانسوي ها محبوبند، عبارتند از چارلي چاپلين- كمديني كه در آمريكا در ليست سياه مظنونين به كمونيست بودن قرار داشت- و جري لوئيس.
طنز جري لوئيس در حالي كه اكثر آمريكايي ها و بريتانيايي ها نسبت به آن بي تـفاوت بودند، فرانسوي ها را از خنده روده بر مي كرد. علاقه آنها به لوئيس به حدي بود كه به او نشان افتخار لژيون دادند.

فراخوان آژانس عكس ايران
آژانس  عكس  ايران  با انتشار جزييات بيست  و هفتمين  نمايشگاه  بين المللي  عكس  تايپه  تايوان ، از علاقه  مندان  خواست  آثار خود را براي  شركت  در اين  نمايشگاه  تا يكم  شهريور به  اين آژانس  بفرستند.
به  گزارش  روابط عمومي  انجمن  سينماي  جوانان  ايران  ، شركت  در اين مسابقه  آزاد اعلام  شده  است ، و هر عكاس  مي  تواند در هر يك  از دو بخش طبيعت  و رنگي ، حداكثر ۴ اسلايد شركت  دهد.
برندگان  اين  مسابقه  در فهرست  ستارگان  انجمن  عكاسي  امريكا ثبت  مي  شوند و جوايز دريافتي  در درجه بندي  هاي  موردتوجه خواهد بود.
همچنين  عكس  هايي  را كه  در آنها ذهن  خلاق  عكاس  با استفاده  از رنگ  وفرم ، تصاوير بديع  و نويي  را به  تصوير كشيده  است ، در بخش  جداگانه بررسي  خواهد شد و مدال  عكس  هاي  آوانگارد به  آنها داده  مي  شود، در اين بخش  نيز حداكثر ۴ قطعه  عكس  از هر عكاس  پذيرفته  مي  شود.
در بخش  اسلايد طبيعت ، به  تصوير كشاندن  هر چيز زنده ، اعم  از حيوانات وحشي  و گياهان  در محيط طبيعي  زندگيشان ، جغرافيا و جنبه  هاي  مختلف  ومتنوع  آثار حيات  از حشرات  تا كوههاي  يخ ، حيوانات  اهلي  و بومي  پذيرفته مي شود.

لغو نشست اعضاي خانه موسيقي در تالار وحدت
هيأت مديره خانه موسيقي در نشست روز گذشته خود مراسم روز ۲۷ خرداد (سه شنبه اين هفته)درتالار وحدت را لغو كرد.
يكي از اعضاي هيأت مديره در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن بيان اين مطلب علت لغو مراسم را به محل آن مربوط دانست و گفت:  هيأت مديره پس از ساعتها بحث به اين نتيجه رسيد كه برگزاري مراسم را به زمان ديگر موكول كند كه در آينده نزديك مكان و زمان مراسم از طريق روزنامه ها به اطلاع اعضاي خانه موسيقي خواهد رسيد.

«رند خلوت نشين»و «يوسف و زليخا» با حضور پري صابري
گروه موسيقي جوانان آزاد قطعاتي از موسيقي نمايشنامه هاي «رند خلوت نشين» و «يوسف و زليخا» را با حضور پري صابري كارگردان اين نمايش ها اجرا كرد.
اين كنسرت موسيقي به نفع معلولين ذهني تهران در روزهاي ۲۹ و ۳۰ خرداد در محل مؤسسه خيريه توانبخشي معلولين ذهني تهران برگزار خواهد شد.

۴ فيلم كوتاه در خانه هنرمندان
در پنجمين  جلسه  نمايش  فيلم  هاي  كوتاه  خانه  سينماگران  جوان ، اين  هفته ۴ فيلم  به  نمايش  در مي آيد.
به  گزارش  روابط عمومي  خانه  سينماگران  جوان ، مدرسه ام  چه  سبز بود به  كارگرداني  جعفر نصيري  شهركي، بوي  خاك  كاري  از ماجد نيسي ، خراسان  ساخته  پژمان  فخاريان  و اتفاق  سوم  اثر وحدت  قدرت  نما، چهار فيلم  كوتاه  نمايشي  اين  هفته  است .
فيلم  كوتاه  بوي  خاك  مستندي  است  درباره  يكي  از محله هاي  شهرستان  اهواز كه  هر سال  تعزيه  امام  حسين(ع)  را اجرا مي كنند. گفته  شده  كه  امام  حسين   به  خاك  قتلگاه  اين  تعزيه  عنايت  كرده  و خاك  آن  بيماران  را شفا مي دهد.
فيلم هاي  بوي  خاك  و خراسان  از فيلم هاي  منتخب  دومين  جشنواره  فيلم  كوتاه  موج  است .
پنجمين  جلسه  نمايش  فيلم هاي  كوتاه  خانه  سينماگران  جوان  سه شنبه  ۲۷خرداد ساعت  ۳۰/۹ در آمفي  تئاتر خانه  هنرمندان  ايران  واقع  در خيابان  ايرانشهر، نرسيده  به  طالقاني  برگزار مي شود.

«ترانه» در جشنواره فيلم هنر اسلواكي
من  ترانه  پانزده  سال  دارم  در جشنواره  فيلم  هنر به  روي  پرده  خواهد رفت .
روابط عمومي بنياد سينمايي  فارابي  اعلام  كرد فيلم  من  ترانه  ۱۵ سال دارم  ساخته  رسول  صدرعاملي  تاكنون  در مجامع  فرهنگي  بين المللي  با استقبالي  شايان  توجه  روبرو شده  و جوايز ارزشمندي  از جشنواره هاي  سينمايي  فجر، لوكارنو، مركز فيلم  جين  سيسكل  شيكاگو، تسالونيكي  و رن  فرانسه  براي  سينماي   ايران  به  ارمغان  آورده  است.
 اين  فيلم  همچنين  در سي  امين  حضور جهاني  بنياد سينمايي  فارابي  درجشنواره  فيلم  هنر كه  از ۳۰ خرداد تا ۷ تير در جمهوري  اسلواكي  برگزارمي شود به  نمايش  در مي آيد.

نمايشنامه خواني «بحرالغرايب» محمد چرم شير
جلسه آتي نمايشنامه خواني برنامه عصري با نمايش به خوانش نمايش بحرالغرايب اختصاص خواهد داشت كه توسط گروه بازي اجرا مي شود. اين نمايش كه محمد چرم شير آن را نوشته، اقتباسي از نمايش نامه توفان نوشته ويليام شكسپير است. طراح و كارگردان اين نمايش، آتيلا پسياني است كه در اجراي آن، بهرام ابراهيمي، خسرو پسياني، ستاره پسياني، بابك حميديان، پيام دهكردي، قاسم زارع، حميد فلاحي، حميد گرشاسبي، حسين محب اهري، فاطمه نقوي و سيروس همتي به ايفاي نقش خواهند پرداخت. اين برنامه در روزهاي ۲۶ و ۲۷ خرداد برگزار مي شود. ساعت شروع برنامه، ۱۵ و محل آن كافه ترياي تئاتر شهر است.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمد عطريانفر
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
پرسش پزشكي
دكتر گات ديروز در پاسخ به پرسشي گفته است كه عوامل عمده و قابل كنترل ابتلاء به بيماري مزمن قند، پرخوري، وزن اضافي و نداشتن تحرك بدني لازم است و اخطار كرده است كه اگر نسل تازه از پرخوري و تنبلي دست برندارد دو دهه ديگر تا ۵۰ درصد نفوس به ويژه زنان دچار بيماري قند از نوع دوم خواهند بود و بازده كار كم و هزينه دارو در سراسر جهان افزايش خواهد يافت. بايد دانست كه بيماري قند عامل بيماري هاي قلبي، كليوي و از همه بدتر افسردگي است.
روزگار
بيل كلينتون رئيس جمهوري سابق آمريكا به سازمان ماليات بر درآمد اين كشور اعلام كرده است كه سال گذشته بابت نطق هايي كه ايراد كرده ۹ ميليون دلار درآمد داشته كه ۲۰ برابر دريافتي سالانه يك رئيس جمهوري اين كشور است. ۳۰ در صد درآمدها بابت ماليات آن به دولت داده مي شود. همسر وي، سناتور هيلاري كلينتون نيز بابت حق التحرير كتاب خاطرات خود كلاً ۹ ميليون دلار از ناشر دريافت كرده كه چاپ اول آن در يك ميليون نسخه به توزيع داده شده است و هيلاري در آن نوشته است كه زن بارگي شوهرش را تحمل كرده و اين امري است داخلي و مربوط به او وشوهرش، نه ديگران(جامعه).
*در هفتصد و هشتاد و هشتمين سالگرد امضاي فرمان بزرگ (مگناكارتا) كه ديروز بود و پيدايش حكومت هاي پارلماني را به دنبال داشت، دمكراسي در بسياري از كشورها كه مردم آنجا در اين زمينه توجيه نشده اند زير سئوال رفت.
ماندگار
۱۵ ژوئن سال ۱۳۸۱ باقتل وات تايلر رهبر انقلاب كشاورزان انگلستان و نشان دادن جسد او به پيروانش اين مهمترين انقلاب اروپاي قرون وسطا پايان يافت.
انقلاب از منطقه اسكس انگلستان آغاز شده بود. كشاورزان اين منطقه كه از تعدي ماموران جمع آوري ماليات به تنگ آمده بودند؛ وقتي كه تهديد شدند اگر فوراً و بدون چون و چرا ماليات مقرر را نپردازند از اراضي شان اخراج مي شوند به رهبري وات تايلر دست به عصيان زدند. اين انقلاب در اندك زماني تبديل به مبارزه مسلحانه شد و انقلابيون وارد لندن شدند؛ اسقف اعظم انگلستان را كه از آنان حمايت نكرده بود كشتند، به يك مركز قضايي حمله بردند و قضاتي را كه برضد كشاورزان و تهيدستان حكم داده بودند مقتول ساختند و به سوي زندان مركزي شهر هجوم بردند تا زندانيان را آزاد سازند كه ريچارد دوم پادشاه وقت درصدد حل مسئله بر آمد و از رهبر انقلابيون خواست كه با او ملاقات كند و در خواست خود را مطرح سازد تا بررسي شود. وات تايلر به ملاقات پادشاه شتافت كه در آنجا به ضرب شمشير شهردار لندن كه حضور داشت كشته شد و جسد او را به پيروانش نشان دادند و از يك تير چوبي آويزان كردند تا مرعوب و متفرق شوند. بعداً درباريان پادشاه گفتند كه تايلر بيش از آن چه كه برايش انقلاب كرده بودند مطالبه كرد و با خشونت سخن گفت كه لرد شهردار به خشم آمد و او را كشت. درباريان اضافه كرده بودند كه تايلر از پادشاه خواسته بود كه القاب لرد ها را كه از آن براي ظلم كردن استفاده مي كنند لغو كند. اظهارات يكجانبه همين شهود سند مورخان در توصيف اين رويداد مهم قرار گرفته است.
در مارس سال بعد (۱۳۸۱ ميلادي) هنگامي كه تحصيلداران ماليه سراغ دستفروش هاي پاريس رفتند، از آنجا كه خبر بپاخيزي كشاورزان انگلستان به فرانسه رسيده بود، كسبه پاريس نيز ضمن خودداري از پرداخت ماليات دست به انقلاب زدند. در پي اين دو انقلاب، در كشورهاي اروپايي تا چند سال از سختگيري در جمع آوري ماليات ها كاسته شد تا موارد مشابهي رخ ندهد.
* از تولد دكتر فرانسيس كريك، كاشف ساختار ملكولي (دي. ان. ا) ۸۷ سال مي گذرد كه اعلام داشت همه موجودات ذي حيات داراي دي ان ا هستند كه دو وظيفه مهم دارد؛ يكي حمل اطلاعات و ديگري به وجود آوردن المثناي خود.
منبع مطالب دوبخش بالا:
WWW .IRANIANSHISTORYONTHISDAY.COM
يادگار
شهر كرمان ۱۶ ژوئن سال ۸۶۸ ميلادي به دست يعقوب ليث صفاري افتاد كه كمر همت به احياء استقلال وطن بسته بود. در كرمان بود كه يعقوب دستور داد به زباني كه او نمي فهمد مكاتبه نكنند و جز فارسي زباني ديگر را بكار نبرند.
* تقويم نگاران ايراني روز ۱۶ ژوئن سال ۶۳۲ ميلادي را مبدا تقويم يزدگردي قراردادند.
* بامداد روزي چون امروز در سال ۱۳۳۸ مهندس محمد علوي از اعضاي كميته مركزي حزب كمونيست توده اعدام شد. وي در محكمه نظامي تهران به اعدام محكوم شده بود. حزب توده از بهمن ماه ۱۳۲۷ كه در دانشگاه تهران به سوي شاه تيراندازي شد غير قانوني اعلام شده بود.
* حمورابي پدر قانونگزاري در جهان ۱۶ ژوئن سال ۱۶۸۶ پيش از ميلاد در بابل (بين النهرين) در گذشت، ولي سيصد ماده از قوانين او كه بر سنگ حك شده است ، موجود است.
* دومين كنفرانس جهاني صلح با حضور نمايندگان ۴۴ كشور، ۱۵ ژوئن ۱۹۰۷ در شهر لاهه كار خود را آغاز كرد و پس از جلسات متعدد تصويب كرد كه بدون دادن اعلان قبلي نبايد يك كشور به كشور و يا كشورهاي ديگر حمله نظامي كند و وارد جنگ شود و اين مصوبه به صورت يك ميثاق جهاني باقي مانده است.
* سرهنگ دوم، بانو والنتين ترشكوا، ۱۶ ژوئن ۱۹۶۳ به عنوان نخستين فضانورد زن با وستوك ـ ۶، سفينه شوروي، در مدار زمين قرار گرفت.

داستانك
سفر
مدت ها بود كه همه رفته بودند و فقط اين دو سرجايشان مانده بودند.
از ديدن هم دلگرم و اميدوار مي شدند. گويي هرگز قصد نداشتند از هم جدا شوند و مي خواستند مقاوم و استوار بمانند.
تا اينكه در يك روز سرد پائيز، باد يكي از آن ها را از جايش كند و با خود برد.
آخرين برگ به خود لرزيد و خود را از بلندي درخت به سوي زمين رها كرد.
رضا رشيدي

گشتي در دنياي خبرها
احكام قاتلان رانندگان تاكسي
پكن: چندي پيش يك باند تبهكار ۱۱ نفره (۹ مرد و ۲ زن) كه همگي كشاورز بودند به قتل ۸ راننده تاكسي پرداختند و سپس تاكسي هاي آنان را در استانهاي دورافتاده چين به فروش رساندند. آنها براي اينكه اثري از اجساد قربانيان باقي نماند، آنان را زير خاك مدفون نمودند.
ديروز قاضي پرونده ۴ نفر از اين باند تبهكار را به اعدام محكوم كرد. و مابقي به حبس ابد و يا طولاني مدت محكوم شدند.
مسافرت اسفبار
لندن: چندي پيش يك خانم انگليسي با مراجعه به يك آژانس مسافرتي، ويلايي در جزايرهاوايي اجاره كرد. مبلغ اجاره يك ماهه اين ويلا ۸۸ هزار پوند بود.
اما هنگامي كه اين خانم به هاوايي رسيد با صحنه عجيبي مواجه شد. سقف ويلا سوراخ بود و از آن آب به داخل ساختمان مي ريخت. چمن هاي باغچه ماهها بود كه كوتاه نشده بود و جالب تر اينكه، ساختمان ويلا فاقد پنجره بود و خدمتكار آن با لحني بسيار بد سخن مي گفت.
در پي اين سرويس دهي اسفبار، اين خانم به دادگاه مراجعه و تقاضاي ۶۰ هزار پوند غرامت كرد كه در نهايت قاضي پرونده حكم داد آژانس مسافرتي بايد ۳۰ هزار پوند غرامت به وي بپردازد.
انتقام پزشكان
آتن: يك پزشك در يونان براي اينكه از همكاران خود انتقام بگيرد به آنها داروي بيهوشي مي داد. وي همواره بر سر تعيين شيفت شب با دو همكار خود كه جراح بودند درگيري داشت به همين دليل تصميم گرفت از آنان انتقام بگيرد.
وي چندبار داروي بيهوشي قوي داخل قهوه همكارانش ريخت كه يك بار يكي از همكارانش به دليل مصرف اين دارو در آستانه مرگ قرار گرفت و ۳۶ ساعت به حالت كما فرو رفت. وي پس از دستگير شدن توسط پليس گفت: من مي خواستم كه با خوراندن داروي بيهوشي به آنان باعث شوم تا همكاران در حين عمل هاي جراحي دچار خطا شوند و رئيس بيمارستان عذرشان را بخواهد.
قتل به خاطر بزها
نيويورك: يك زن در آمريكا، همسر خود را به دليل خودداري از غذا دادن به بزها به قتل رساند.
اين زوج كشاورز صاحب چندين بز در مزرعه خود بودند و خانم خانه از شوهر خود خواست تا به بزها علف بدهد. اما همسر خانم از اين كار سرباز زد. البته اين پايان كار نبود چون وي شوهرش را تهديد كرد، در صورت غذا ندادن به بزها، او را با كلت كمري به قتل خواهد رساند. مرد كه باور نمي كرد همسرش چنين كاري انجام دهد خطاب به او گفت: اگر جرأت داري، شليك كن.
زن نيز بلافاصله پس از شنيدن اين سخن تحريك آميز شليك كرد و شوهرش را به قتل رساند.
گاز گرفتن در مهدكودك
اسكووده (سوئد): يك سال قبل والدين يك پسربچه دوساله كه عادت به گاز گرفتن اطرافيان خود داشت، تصميم گرفتند او را به مهدكودك بفرستند. آنها به مربي مهدكودك هشدار دادند كه فك و دندانهاي كودكشان بسيار قوي است و مراقب وي باشند.
در همان روزهاي اول، پسربچه شيطان دست مربي ۳۵ ساله خود را گاز گرفت و مربي براي اينكه اين عادت ناپسند را از وي دور كند تلافي كرد و دست بچه را گاز گرفت.
در آن زمان والدين كودك از مربي مهدكودك خواستند به روش ديگري با فرزند آنها برخورد كند.
دو هفته قبل اين كودك با شدت هرچه تمامتر صورت كودك ديگري را گاز گرفت و مربي كه بسيار عصباني شده بود براي تلافي كردن، صورت كودك را با همان شدت گاز گرفت به گونه اي كه اثر دندانهاي مربي به مدت ده روز روي صورت كودك باقي ماند.
در پي اين حادثه قاضي دادگاه مربي را محكوم به پرداخت ۱۳۲۰ يورو غرامت كرد.
سفر نافرجام
توكيو: يك مرد ماجراجوي انگليسي كه قصد داشت با قايق خود به تنهايي عرض اقيانوس آرام را طي كند توسط گارد ساحلي كشور ژاپن از خطر مرگ نجات يافت.
اين مرد ۳۹ ساله ساعت ۵ صبح روز شنبه با تلفن ماهواره اي خود به علت نقص فني قايق درخواست كمك كرد و يك روز بعد، گارد ساحلي ژاپن او را در فاصله ۶۵۰ كيلومتري استان شمالي مياگي از خطر مرگ نجات داد.
وي در حدود دو هفته قبل سواحل ژاپن را به مقصد سن فرانسيسكو در آمريكا ترك كرده بود.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۵ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۴۸ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |