دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۸ - jun .16, 2003
كروبي:
مجلس را تضعيف نكنيد
مردم را به مسئولان بي اعتماد نكنيد
وزير اطلاعات بايد به اتهام رشوه  گرفتن مسئولان از آمريكا رسيدگي كند و نتيجه بررسي ها صريح و شفاف به اطلاع مردم برسد
018845.jpg

مهدي  كروبي  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  در آغاز جلسه  علني ديروز   بااشاره  به  اتهام  دريافت  ۵۰۰ ميليون  دلار رشوه  توسط برخي  مسئولان  از آمريكاكه  از نماز جمعه  چند هفته  گذشته  تهران  مطرح  شد ، اعلام  كرد : اگر وزيراطلاعات  اين  موضوع  را با جديت  بررسي  نكند ، از او سؤال  مي كنم  و او رااستيضاح  خواهم  كرد.
به گزارش ايرنا رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  با تاكيد بر اينكه  متهم  كردن  مسئولان  به  رشوه گرفتن  از دشمنان  اعتماد مردم  را از بين  مي برد و آثار بسيار سويي  را درجامعه  به  دنبال  خواهد داشت  ، گفت  : نبايد مردم  شريف  ايران  را كه  با مشكلات  اقتصادي  و معيشتي  بسياري  روبرو هستند ، دچار بدبيني  كنيم .
كروبي  گفت  : با تمام  احترام  و ارادتي  كه  به  آقاي  يونسي  دارم  و باتقدير از تلاش هايي  كه  در طول  دوره  وزارت  درباره  بسياري  از مسايل  مهم  و حساس  امنيتي  انجام  شده  است  ، اگر با جديت  اين  موضوع  را پيگيري  نكند ، از او سؤال  خواهم  كرد.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  تصريح  كرد : اگر پولي  توسط هر مسئولي  گرفته  شده  است  بايد سريع  اعلام  شود و در غيراين صورت  بايد شفاف  ، صريح  و سريع  به اطلاع  مردم  برسد و به  بنده  نيز اعلام  شود و قوه قضائيه بايد با اين  گونه  موضع  گيريها كه  برخلاف  مصلحت  است برخورد كند.
كروبي  با تأكيد بر نقش  و جايگاه  والاي  مجلس  در قانون  اساسي  ،براساس  بينش  و تفكر بنيانگذار جمهوري  اسلامي  ايران  ، افزود : نطق  و امضاي نماينده  گوياي  اين  است  كه  كل  مجلس  اينگونه  است  و هميشه  جمعي  موافق  وجمعي  ديگر مخالفند.
018855.jpg

كروبي  تصريح  كرد : مجلس  نهادي  است  كه  بايد تقويت  شود و نبايد بااين  موضعگيريها، نامه  پراكني ها و خطبه هاي  نمازجمعه  مجلس  را تضعيف  كنيم .
همچنين رئيس  مجلس  ديروز در گفتگو با خبرنگاران از دانشجويان  خواست  درخواستهاي  صنفي  خود را در چارچوب  قانون  اساسي  و حفظ منافع  ملي  و مصالح  كشور پيگيري  كنند.
كروبي اظهار داشت: گروههاي سياسي  مختلف  كشور بايد انتقادات  و برخي  ديدگاههاي  خود را به  گونه اي  مطرح كنند كه  مانع  از سوءاستفاده  دشمنان  نظام  و مداخله  گران  شوند.
به گزارش ايرنا وي  تحصن  و اعتصاب  دانشجويان  و كارگران  را در همه  جوامع  و كشورها طبيعي دانست  و افزود :با توجه  به  اينكه  كشور در موقعيت  حساسي  قرار دارد، بايدمراقب  بود تا ديگران  از اين  خواست هاي  صنفي  سوءاستفاده  نكنند.
كروبي  اضافه  كرد : ما هيچ  نگراني  از خواستهاي  صنفي  دانشجويان  نداريم ،بلكه  نگراني  ما از اين  است  كه  مبادا اين  موضوع  به  دليل  نفوذ برخي  افراد ، مخدوش  شود.
رئيس  قوه  مقننه  تحريك  و تحت  تاثير قرارگرفتن  جوانان  را به  وسيله  برخي رسانه هاي  غربي  ساده انديشي  محض  دانست  و افزود : خانواده ها بايد هوشيار باشند تا جوانان  و فرزندان  آنان  اسير جو موجود نشوند.
وي  افزود : برخي  افرادي  كه  از كانال هاي  ماهواره اي  مردم  را تحريك مي  كنند چنانچه  دوستدار ملت  هستند بايد در كنار همان  مردمي  كه  داعيه دوستداري  و دلسوزي  آنان  را دارند ، قرار گيرند.
كروبي  در پاسخ  به  پرسش  يك  خبرنگار آلماني  در مورد اظهار نظر مقامات  آمريكايي  در زمينه  رخدادهاي  اخير تهران  گفت  : به  هيچ  عنوان  شايسته  نيست كه  مقامات  سياسي  كشوري  در مسايل  داخلي  ملت  ديگري  موضع گيري  و اظهار نظركنند و بطور قطع  چنين  حركتي  مداخله  جويانه  محسوب  مي شود.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  يادآور شد : جمهوري  اسلامي  ايران  ،داراي  مجلس قانونگذاري  است  و نمايندگان  ملت  مسايل  و مشكلات  مختلف  جامعه  را از طريق  ارائه  طرح  ، سئوال ، تذكر و استيضاح  پيگيري  مي كنند.
وي  با انتقاد شديد نسبت  به  اظهارات  و مواضع  مقامات  آمريكايي  گفت  :ملت  ايران  هيچگاه  اقدام  آمريكا در سقوط حكومت  ملي  دكتر مصدق  و حكمفرمايي استبداد (پهلوي  ) به  مدت  ۲۵ سال  در ايران  را فراموش  نمي كند.
رئيس  قوه  مقننه  در پاسخ  به  پرسشي  مبني  بر تصميم  شوراي  عالي  امنيت ملي  براي  تعطيلي  دانشگاهها گفت :بحث  تعطيلي  دانشگاهها در شوراي  عالي  امنيت ملي  مطرح  نشده  است  و من  خبري  ندارم . شايد اين  موضوع  به  عنوان  يك نظر در كميته هاي  فرعي  مطرح  شده  باشد.
وي  يادآور شد:در صورت  تصويب  موضوعي  در شوراي  عالي  امنيت  ملي  اين  موضوع بايد به  تاييد مقام  معظم  رهبري  برسد.
018860.jpg

رئيس  مجلس  در مورد موضوع  گراني  در جامعه  اظهارداشت  :دولت  و نمايندگان مجلس  همگي  مخالف  قاطع  گراني  در كشور هستند و سعي  كرده اند با ارائه  طرحهايي  به  مجلس  گراني  را مهار كنند .
كروبي  طرح  اصلاح  موادي  از برنامه  سوم  توسعه  براي  جلوگيري  از افزايش  قيمت ها را فاقد پختگي  لازم  دانست  و اظهار اميدواري  كرد:كاستي هاي  اين  طرح  در كميسيونهاي  تخصصي  مجلس  رفع  شود.
نامه ۱۶۷ تن از نمايندگان به رئيس مجلس درباره صدا و سيما
۱۶۷ تن  از نمايندگان  مجلس ديروز در پايان  جلسه  علني  با امضاي  نامه اي  به  كروبي  از وي  خواستند براساس  ماده  ۲۰۰ آيين نامه  داخلي  مجلس  از قوه  قضاييه  بخواهد هرچه  سريعتر به  گزارش  تحقيق و تفحص مجلس در باره صداوسيما در دادگاهي  بي طرف  و بصورت  علني  رسيدگي  شود.
به گزارش ايرنا، اين  نمايندگان  در تقاضاي  خود بااشاره  به  وقوع  تخلفات  عديده  در سازمان  صداوسيما بالاخص  ناديده  گرفتن  اصول  ۵۲ و ۵۳ قانون  اساسي  تأكيد كردند : ضرورت  دارد گزارش  تحقيق  و تفحص  از صدا و سيما به صورت  خارج  از نوبت  توسط قاضي  عادلي  كه  از مظان  هرگونه  گرايش  نسبت  به  جريانهاي  سياسي  جامعه  به  دور باشد منصفانه  و سريع  بررسي  گردد.
نمايندگان  امضاكننده  اين  نامه  از رئيس  مجلس  خواسته اند تا اين  دادگاه  به صورت  علني  برگزار شده  و مشروح  آن  توسط سازمان  صدا وسيما به  عنوان  رسانه  ملي  براي  اطلاع  افكار عمومي  منعكس  گردد.

دكتر محمد علي نجفي اعلام كرد
برنامه هاي همايش دو روزه فرهنگ و صنعت
گروه اقتصادي: بايد يك جنبش فكري و انديشه اي در حوزه هاي صنعتي و فرهنگي ما براي تعامل و ارتباط متقابل به وجود آيد كه هرچه سريع تر، عرصه صنعت را از انديشه تا بازار، از تعيين استراتژي تا مديريت و فرايند توليد محصول به تأمل و تحرك وادارد.
دكتر محمدعلي نجفي رئيس شوراي فرهنگ و صنعت با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران از آغاز به كار همايش دو روزه «فرهنگ و صنعت» از صبح فردا خبر داد و افزود: ايراني بايد به مصرف توليد داخلي باور داشته باشد، آن را بپذيرد و منطبق با فرهنگ و نيازهاي خود بيابد و به آن تعصب داشته باشد و هويت خويش را در آن مشاهده و ملاحظه كند. بي ترديد باورپذيري، احساس تعلق و همبستگي و انطباق، مفاهيمي برگرفته از حوزه فرهنگ اند كه بايد در تمامي شئون سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشور به ويژه در صنعت و فكر صنعتي و توليد صنعتي جاري و متبلور شوند.
وي گفت: ما بر اين باوريم كه اين جنبش، اگرچه با نگاه «بخشي»، صنعت كشور را هدف قرار مي دهد اما امكانات و ابزار فرهنگ سازي به شدت به همكاري ساير بخش ها وابسته است. از جمله بخش آموزش (كه منابع انساني و استعدادهاي علمي ما را از مدرسه تا دانشگاه و بخش هاي پژوهشي تربيت مي كند) تا بازرگاني (كه توزيع كننده كالا است) و بالاخص بخش فرهنگ كه فكرساز و ابزارساز است و مروج فرهنگ و همچنين رسانه هاي ما كه شأن مهم فرهنگ سازي دارند.
دكتر نجفي افزود: هرچند وزارت صنايع و معادن، پيشگام اين حركت شده اما به دليل اهميت و حساسيت اين حركت كه همبستگي و يكپارچگي تمام بخش ها را مي طلبد به ويژه رسانه هاي گروهي، رسالتي خاص درخصوص فرهنگ سازي و آشنا كردن جامعه با شرايط رقابتي امروز و ضرورت تقويت بخش هاي نرم افزاري و علمي در صنعت و ايجاد تفكر در مصرف، برعهده دارند.
وي گفت: همايش فرهنگ و صنعت، بخشي از يك بررسي و مكاشفه نقادانه با حضور گسترده صاحب نظران و مديران بخش هاي مختلف به ويژه فرهنگ و صنعت است و امكاني براي گفت وگوي بيشتر براي شناسايي چندوچون ها، كيفيت تعامل و راهكارها و نتايج آن به شمار مي رود. در اين همايش علاوه بر سخنراني شخصيت هاي علمي، اقتصادي و صنعتي گروه هاي كار براي تحليل و بازكاوي مسئله و شناسايي ابعاد و پيچيدگي هاي تعامل و ارتباط بين فرهنگ و صنعت برگزار مي شود. به گزارش خبرنگار ما، فردا در اين همايش دكتر غني نژاد درباره جهاني شدن و فرهنگ صنعتي، دكتر صدريا درباره تجربه ساير كشورها در زمينه ارتباط فرهنگ و صنعت، دكتر حجت درباره نسبت روح ايراني با صنعت ايراني، دكتر رامين درباره جلوه هاي هنر ايران در صنعت ، مهندس ويسه درباره موانع فرهنگي توسعه صنعتي، دكتر حسين نژاد درباره نقش ساختار و مديريت سازماني در تعميق و گسترش تعامل بين صنعت و هنر ، دكتر اعرابي درباره فرهنگ و استراتژي سخنراني خواهند كرد. همچنين دكتر نيلي چالش هاي فرهنگي - اجتماعي تحقق استراتژي توسعه صنعتي كشور را تبيين خواهد كرد.

گزارش نيروي انتظامي درباره مصدومان و خسارات ناآرامي هاي تهران
گروه سياسي: در پي وقايع اخير دانشجويي در تهران، نيروي انتظامي جهت اطلاع رساني نسبت به آن دسته از امور كه در حوزه فعاليتي اين نهاد است، چند اطلاعيه صادر كرد.
به گزارش خبرنگار همشهري، مركز اطلاع رساني ناجا ديروز در اين اطلاعيه ها از رسانه ها خواست پيش از نقل هر نوع اخبار و  آمار از منابع غيرموثق مراتب صحت و سقم خبرها را از طريق مركز اطلاع رساني اين نيرو پيگيري و كنترل كنند. نيروي انتظامي در يكي از اين اطلاعيه ها درباره درگيري در خوابگاه دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي اعلام كرد: در مجموع ۱۲ نفر در اين واقعه مجروح شدند كه بلافاصله به بيمارستان منتقل و مورد درمان قرار گرفتند. براساس اين اطلاعيه؛ موضوع تعرض عوامل مخل نظم به خوابگاه ياد شده از سوي نيروي انتظامي مورد پيگيري قرار گرفته و عوامل شناسايي شده تحويل مقامات قضايي خواهند شد. ناجا همچنين طي اطلاعيه اي ديگر در خصوص بازداشت شدگان كوي دانشگاه تهران اعلام كرد: پس از استقرار نيروي انتظامي در كوي دانشگاه كه در پي درخواست وزارت علوم صورت گرفت، با همكاري دانشجويان نظم و آرامش بر مجموع خوابگاهها حاكم شده است.
براساس اين اطلاعيه؛ ۷ نفر از افراد بازداشت شده پس از رسيدگي به پرونده شان آزاد شدند كه اين موضوع رضايت خاطر دانشجويان را فراهم ساخت. مركز اطلاع رساني ناجا همچنين در سومين اطلاعيه خود كه ديروز منتشر شد درخصوص آمار ضايعات و خسارات وارد شده بر اثر وقايع دانشجويي اخير در طول روزهاي ۲۱ تا ۲۴ خردادماه اعلام كرد: در اين مدت به ۵ باب بانك خسارت وارد شد همچنين ۲۲ دستگاه خودرو و ۳۴ دستگاه موتورسيكلت متحمل خساراتي شدند. براساس اين اطلاعيه مجروحان و مصدومان اين دوره زماني ۶۰ نفر بودند كه بر اثر پرتاب سنگ جراحاتي بر آنها وارد شد. از اين تعداد ۳۲ نفر از مأموران انتظامي و۲۸ نفر از مردم بودند.

وزير اطلاعات:
دشمن جنگ رواني گسترده عليه ايران را آغاز كرده است
گروه سياسي: علي  يونسي  وزير اطلاعات  ديروزگفت:   دشمنان  جمهوري  اسلامي ايران  جنگ  رواني  گسترده اي  را عليه  تهران  آغاز كرده اند.
به  گزارش   ايرنا، وي  در همايش  رؤساي  روابط عمومي هاي  دستگاه هاي  مختلف  در تهران  گفت :اكنون  يك  جنگ  رواني 
همه  جانبه  به  كشورتحميل  شده  است  و در شرايط كاملا نابرابر وارد صحنه  نبرد شده ايم .
وزير اطلاعات  افزود: دشمن  در اين  جنگ  نابرابر از تاكتيك ، شيوه ، روش  و ابزار نابرابر عليه   ايران  استفاده  مي كند.
يونسي  بابيان   اينكه  فضاي  جنگ  رواني  بسيار پيچيده ، سياه  و حساس  است ،گفت : جنگ  رواني  دشمن  عليه   ايران  پيش  از پيروزي  انقلاب  اسلامي آغاز شد، اما امام  راحل  با تمام  ظرافت ، قدرت  و توانمندي  خود،  اين  جنگ  رواني  را در دست گرفت . وي  گفت : شيوه هاي  بي نظير امام  (ره ) به  گونه اي  بود كه  دشمن  هميشه چند ماه  عقب  بود و هميشه  ابتكار عمل  در اختيار امام  راحل  بود. او با هوشمندي  و شيوه هاي  تبليغاتي  بي نظير خود توانست  دل ها را تسخير و همه  ملت  را جذب  كند تا شاه  و رژيم  او سرنگون  شود. وي اظهار داشت: در سالهاي  اخير جنگ  رواني  آمريكا عليه   ايران  وسعت  و عمق يافت  و ابزار و وسايل  آن وسيع  تر شد و امروز ما در تهاجم  جدي   اين  جنگ قرار داريم . يونسي  افزود: رسانه هاي  سمعي  و بصري  و سايت هاي   اينترنتي  گوناگون  در اين  جنگ  رواني  بسيار فعال  هستند و در حقيقت  جايي  وجود ندارد كه  ما قدم بگذاريم  و آمريكا در آنجا نباشد.
وي  افزود: متأسفانه  ما امروز با تكرار ناكارآمد و ناموفق  نشان  دادن مديريت  كشور و سياه  جلوه  دادن  اوضاع  كشور در جهت  اهداف  دشمن  به  صورت رايگان  گام  برمي داريم  و هر كدام  از جناحها از اين  حربه  براي  كوبيدن  جناح مقابل  استفاده  مي كنند.
وزير اطلاعات  نكته  جالب  توجه   اين  موضوع  را شرطي  شدن  رسانه هاي   ايران  دانست  و گفت : رسانه هاي  ما اقدامات  خوب  كشور را مورد توجه  قرار نمي دهند و فقط دنبال  نكات  منفي  مي گردند.
يونسي  افزود: از اين  جهت  مسابقه  عجيبي  در جريان  است . امروز ضدانقلاب ، بسياري  از مستندات  خود را از سخنان  ما مطرح  مي كند. وزير اطلاعات  تصريح  كرد: اين  شفاف سازي  و واقع  نگري  نيست  بلكه  تخريب واقعيتي  است  كه  بدست  خودمان  صورت  مي گيرد. يونسي  تصريح  كرد: بايد به  صورت  منطقي  نارسايي ها توجيه  شود و از مطرح كردن  توقعات  بيجا اجتناب  كرد. اين  از مشكلاتي  است  كه  ما خارج  از ظرفيت  سيستم  اجرايي  كشور بهره گيري كنيم .

امتحانات دانشجويان خوابگاهي دانشگاه تهران به تعويق افتاد
گروه علمي فرهنگي: براساس درخواست گروهي از دانشجويان دانشگاه تهران، زمان برگزاري امتحانات براي دانشجويان شهرستاني كه در خوابگاههاي اين دانشگاه حضور دارند به تعويق افتاد. به گفته رئيس دانشگاه تهران، اين امتحانات در هفته هاي آخر شهريورماه برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، بعد از پايان جلسه پرسش و پاسخ رئيس دانشگاه تهران با دانشجويان، فرجي دانا براي بررسي مطالبات دانشجويان مبني بر تعويق امتحانات و خروج نيروي انتظامي از كوي دانشگاه با نمايندگان دانشجويان جلسه اي برگزار كرد.
نتيجه اين جلسه اين گونه اعلام شد كه براساس تصميم حاصله، دانشجويان شهرستاني كه خواهان ترك كوي هستند، مي توانند كوي را ترك كنند و به شهرستان خود بازگردند، ولي امتحانات دانشجويان تهراني مطابق تقويم دانشگاه از روز شنبه برگزار خواهد شد. براساس اين تصميم، آن دسته از دانشجويان شهرستاني كه خواهان شركت در امتحانات پايان ترم باشند، مي توانند در اين امتحانات حضور يابند. براساس آخرين گزارش خبرنگار ايسنا، برخي از دانشجويان به اين تصميم و ايجاد دوگانگي در برگزاري امتحانات اعتراض كرده اند، اما طبق آخرين تصميم تنها امتحانات دانشجويان خوابگاهي به تعويق مي افتد.

بازگشت تدريجي آرامش به تهران
گروه سياسي: دانشگاه ها و خوابگاه هاي دانشجويي تهران پريشب و ديروز نسبت به شب هاي قبل آرام تر بود.
به گزارش خبرگزاري هاي داخلي شنبه شب و روز يكشنبه با وجود تنش هاي پراكنده در برخي خيابانهاي اطراف كوي  ، حضور نيروهاي انتظامي و يگانهاي ويژه در سطح شهر، درگيري ها و ميزان خشونت در برخوردهاي پراكنده كمتر از شب هاي پيش بود.
به گزارش ايسنا در ساعات پاياني شنبه شب و بامداد يكشنبه در محدوده چهارراه اميرآباد حضور نيروهاي لباس شخصي چوب به دست چشمگير بود و در خيابان كارگر شمالي از پارك لاله تا تقاطع آل احمد نيز ترافيك بسيار سنگيني به دليل تردد موتورسواران لباس شخصي ايجاد شد.
پس از آنكه موتورسواران حاضر در چهارراه اميرآباد حدود ۲۰/۳ دقيقه بامداد به درخواست نيروي انتظامي محل را ترك كردند، قسمت اعظم پرسنل نيروي انتظامي حاضر در محل نيز حوالي ساعت ۴ محل ماموريت خود را ترك كردند و عبور و مرور در هر دو طرف خيابان كارگر به حالت عادي برگشت، البته اين در حالي بود كه تعدادي از اعضاي نيروهاي انتظامي براي حفظ امنيت منطقه در چهارراه اميرآباد و تعدادي از افسران اين نيرو نيز در مقابل در اصلي كوي دانشگاه مستقر بودند.
خوابگاه دانشگاه شهيد بهشتي نيز در همان ساعات با محافظت نيروي انتظامي از شب هاي قبل آرام تر بود.
نيروي انتظامي حراست از خوابگاه علامه را
برعهده گرفت
معاونت دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي در مصاحبه با ايلنا از شناسايي ۲۴ تن از مجروحين حادثه حمله لباس شخصي ها به خوابگاه طرشت (شهيد همت) اين دانشگاه خبر داد.
همچنين براساس گزارش ايلنا روز گذشته گروهي از دانشجويان با حركت از مقابل در اصلي دانشگاه تهران به سمت دفتر رياست دانشگاه حركت كرده و با سردادن شعارهايي خواستار پاسخگويي آنان در قبال اتفاقات اخير شدند كه پس از دقايقي فرجي دانا رئيس دانشگاه تهران در جمع دانشجويان كه در داخل مسجد دانشگاه تجمع كرده بودند حضور يافت و به پرسش ها و اعتراضات آنان در مورد احساس عدم امنيت دانشجويان و نارضايتي از ناآرامي هاي اخير پاسخ گفت.
ناآرامي هاي پراكنده و محدود در اصفهان و شيراز
تجمع و سنگ پراكني و ايجاد درگيري شنبه شب ساعاتي در برخي از خيابانهاي شهر اصفهان ناآرامي ايجاد كرد.
به گزارش ايرنا اين افراد در منطقه چهارباغ بالا منتهي به ميدان آزادي اين شهر كه در مجاورت دانشگاه اصفهان قرار دارد دست به تجمع زدند.

محسن و وحيد سازگارا جلب شدند
گروه سياسي: محسن و وحيد سازگارا به اتهام تحريك جنبش دانشجويي و با حكم دادستان عمومي و انقلاب تهران جلب شدند. همسر محسن سازگارا با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: ۴ تن از عوامل قوه قضائيه با حكمي از سوي دادستان عمومي و انقلاب تهران به منزل آمدند و با نشان دادن حكمي به سازگارا، او و پسرم را با خود بردند.

ديدار اعضاي كميته پيگيري امور معلمان با رئيس جمهور
گروه سياسي: سيد محمد خاتمي  رئيس  جمهوري  روز گذشته در ديدار اعضاي  كميته  مشترك  دولت  و مجلس  براي  پيگيري  امور معلمان ، بر تعيين  جايگاه  آموزش  و پرورش  در نظام  مديريتي  كشور تأكيد و اظهار اميدواري  كرد در برنامه  چهارم  توسعه  اقتصادي  با برنامه ريزي  صحيح  و اصولي  بتوان  بخشي  از مشكلات  معيشتي  و رفاهي  فرهنگيان  را مرتفع  و پاسخگوي  مطالبات  آنان  بود.
در جلسه  مذكور پيشنهادهاي  اعضاي  دولت  و مجلس  در كميته پيگيري  امور معلمان  مورد بررسي  قرار گرفت  و مقرر شد ضمن  پيگيري  اين  پيشنهادها  از طريق  مراجع  ذي ربط در دولت ، در پرداخت  ديون  باقيمانده  معلمان  از جمله  يارانه  مسكن  و مرخصي  مناطق  محروم  تسريع  گردد.
در اين  خصوص  مقرر شد به منظور ايجاد هماهنگي  و تعادل  در پرداخت ها، سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  كشور، ضمن  بررسي  در سريعترين  زمان  ممكن  لايحه  «نظام  پرداخت » را تهيه  و به  دولت  ارائه  نمايد.

رئيس قوه قضاييه  خواهان برخورد با ريشه هاي جرايم شد
گروه سياسي: رئيس  قوه  قضاييه 
راه  حل  اساسي  براي  پيشگيري  از مفاسد و جرايم  را برخورد با بسترها و ريشه هاي  ارتكاب  آن دانست  و گفت : اصلاح  واقعي  زماني رخ  مي دهد كه  به  صورت  ريشه اي  با جرايم  برخورد شود.
به گزارش  روابط عمومي قوه  قضاييه ، آيت الله   هاشمي  شاهرودي  در جلسه  شوراي  عالي  توسعه  قضايي ، پيشگيري  از وقوع  جرم  را امري بسيار مهم  خواند و افزود: مجوزها و مصوباتي  كه  براساس  آن اختياراتي  به بعضي  شركت ها و نهادها داده  شده ، خود بستر ارتكاب  برخي  از مفاسد اقتصادي  است .
هاشمي  شاهرودي ، با بيان   اين  نكته  كه  بسياري  از اختلاف نظرها در خصوص برخورد با جرايم  به  علت  اختلاف نظر در تعاريف  مربوط به  جرايم  است ، گفت : مرزهاي  مختلف  پيشگيري  از جرايم  قضايي ، انتظامي و فرهنگي  بايد مشخص  شود.
وي ، در همين  باره  خاطرنشان  كرد كه  بخش  قضايي  بايد در اجرا و قطعيت  مجازات ، ارشاد و معاضدت  قضايي  و احياء فرهنگ  صلح  و سازش  تلاش  بيشتري كند.
رئيس  قوه  قضاييه ، تأكيد كرد: دستگاه  قضايي  بايد با استفاده  از روش هاي  جديد، روند نظارت  را گسترش  داده  و به  آن سرعت  بخشد.
هاشمي  شاهرودي  درباره  لايحه  در دست  تدوين  پيشگيري  از وقوع  جرم  گفت : با استفاده  از اين  لايحه  مي توان  قوانين  و مصوباتي  را كه  خارج  از محدوده عملكرد قوه  قضاييه  و در اختيار ساير سازمان ها و نهادها است ، بصورت  يكپارچه و هماهنگ  نسبت  به  برخورد با آن اقدام  كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |