چهار شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۰ - jun . 18, 2003
فوتبال ليگ برتر
پاس و جهش به سوي نايب قهرماني
شكست استقلال و پرسپوليس هم وضعيت سقوط كنندگان را مشخص نكرد
000075.jpg
گروه ورزشي: قهرماني سپاهان را بگذاريم كنار، هنوز حساسيت ليگ برتر وجود دارد. در تهران ملوان برخلاف تصور پرسپوليس را شكست داد. ملوان استحقاق پيروزي را داشت و پرسپوليس توسط كريم باقري و مهاجمانش آنقدر موقعيت از دست داد تا ملوان با پژمان نوري شگفتي بزرگي خلق كند و اميدوار به بازي بعد در انزلي مقابل استقلال اهواز باشد.
ملوان با اين پيروزي صاحب ۲۵ امتياز شد و يك رده صعود كرد.
در تهران، پاس با نتيجه چهار بر دو صنعت نفت را شكست داد و به رده دوم صعود كرد، پاس با اين پيروزي ۴۲ امتيازي شد و بالاتر از پرسپوليس قرار گرفت.
اما نفت با اين شكست يكي از سقوط كنندگان است. اين تيم با ۲۳ امتياز به ته جدول چسبيد. نفت هفته آخر ميزبان ابومسلم است و تنها اميد اين تيم پيروزي برابر ابومسلم با نتيجه اي پرگل و پيروز نشدن ملوان در خانه اش است.
در مشهد پيكان خيلي راحت از ابومسلم شكست خورد. پيكان با اين شكست حتي موقعيت ميانه جدول خود را از دست داد و سايپا بالاتر از اين تيم قرار گرفت. پيكان نياز به دگرگوني دارد و با اين وضعيت شايد سال بعد حتي ديگر در جمع حرفه اي ها باقي نماند. سايپا نيز به راحتي برق شيراز را شكست داد. سايپا انسجام بيشتري نسبت به حريف داشت و مديريت صحيح سايپا باعث شد تا اين تيم با يك برنامه ريزي اصولي جهش خوبي داشته باشد.

جدول رده بندي ليگ برتر
امتياز
خورده
زده
باخت
تساوي
برد
بازي
تيم
۵۲
۲۴
۴۵
۵
۴
۱۶
۲۵
سپاهان
۴۲
۲۱
۳۴
۷
۶
۱۲
۲۵
پاس
۴۱
۲۱
۲۸
۴
۱۱
۱۰
۲۵
پرسپوليس
۳۹
۲۱
۲۷
۶
۹
۱۰
۲۵
فجر سپاسي
۳۵
۲۷
۲۸
۸
۸
۹
۲۵
سايپا
۳۴
۲۳
۲۴
۹
۷
۹
۲۵
پيكان
۳۴
۳۴
۳۴
۹
۷
۹
۲۵
فولاد
۳۴
۲۴
۲۰
۱۱
۴
۱۰
۲۵
ذوب آهن
۳۲
۲۹
۳۲
۹
۸
۸
۲۵
استقلال تهران
۲۹
۳۷
۲۴
۱۲
۵
۸
۲۵
برق شيراز
۲۷
۳۰
۲۴
۱۰
۹
۶
۲۵
استقلال اهواز
۲۶
۲۳
۲۱
۹
۱۱
۵
۲۵
ابومسلم
۲۵
۳۴
۱۵
۱۲
۷
۶
۲۵
ملوان
۲۳
۳۳
۲۲
۱۲
۸
۵
۲۵
صنعت نفت

نتايج كامل رقابت هاي فوتبال باشگاههاي برتر ايران
سايپا ۳ - برق  شيراز صفر، گلهاي  سايپا: مجيد ايوبي  (دقيقه  ۵۷)، ابراهيم  صادقي  (دقيقه  ۷۸) و محمد مؤمني  (دقيقه  ۷۹)
ابومسلم  خراسان  ۳ - پيكان  تهران  ۱
پاس  تهران  ۴ - صنعت  نفت  آبادان  ۲
گل هاي  پاس : آرش  برهاني  (دقايق  ۵۶، ۶۰ و ۷۸) و جواد نكونام  (دقيقه  ۹۰) گل هاي  صنعت  نفت : فرخ  اسماعيل اف  (دقايق  ۳۹ و ۷۶)
پرسپوليس  تهران  ۲ - ملوان  بندرانزلي  ۳
گلهاي  پرسپوليس : حميد استيلي  (دقيقه  ۳۱)، پايان  رأفت  (دقيقه  ۶۸)، گلهاي  ملوان : پژمان  نوري  (دقيقه  ۴) و (دقيقه  ۶۲ از روي  نقطه  پنالتي ) و جواد شيرزاد (دقيقه  ۲۵)
استقلال  اهواز ۲ - استقلال  تهران  ۱
گلهاي  استقلال  اهواز: امير خليفه اصل  (دقايق  ۱۳ و ۴۸)، گل  استقلال  تهران : عليرضا اكبرپور (دقيقه  ۸۴)

كشتي نياز به آرامش دارد
گروه ورزشي: كشتي  ما با داشتن  مقام  قهرماني  سال  ۲۰۰۲ كشتي  آزاد جهان  نياز به  آرامش و برنامه  مدون  دارد تا بتواند در جهاني  سال  ۲۰۰۳ در نيويورك  نه  تنها ازعنوان  سال  گذشته  خود دفاع  كند بلكه  سهميه  لازم  را نيز براي  حضور دربازيهاي  المپيك  ۲۰۰۴ به  دست  آورد.
اما گويا چنين  به  نظر مي رسد جرياناتي  در كار است  تا نگذارند كشتي روند طبيعي  خود را طي  كند كه  اگر عوامل  پشت  پرده  اين  جريانات  توفيق  حاصل كنند، سند نابودي  ورزش  اول  كشور را حداقل  در يكي  دو سال  آينده  امضا خواهند كرد.
در همين  رابطه  مي توان  به  مهمترين  مساله  روز يعني  استعفاي  «رسول خادم» پرداخت.عملكرد متفاوت  رسول  خادم  در چند ماه  گذشته  با عكس  العمل هاي  متفاوتي مواجه  بود بطوريكه  تعدد مسئوليت هاي  خادم  را ايراد بزرگ  اين  توافق  ناميدند وآن  را به  زيان  كشتي  دانستند.
عده اي  نيز گماردن  همكاران  آزمايش  نشده در كادر فني  تيم هاي  ملي از جمله  تيم  ملي  كشتي  آزاد بزرگسالان  و نحوه  عملكرد آنها در اردوي هاي آماده سازي  را بر رسول  خادم  خرده  گرفتند و او را زير سئوال  بردند.
گروهي ، حاضر نشدن  وي  در محل  مسابقه هاي  كشتي  و گروهي  ديگر نيز مسايل جانبي  ديگر را به  حساب  ضعف  خادم  در صدر مسئوليت  حوزه هاي  فني ، فرهنگي و علمي مي گذاشتند.واقعيت  اين  است  كه  كشتي  با رسول  و بدون  او بايد به  راه  خود ادامه دهد و سير تاريخي  خود را كه  سرشار از موفقيت  ها، شكست ها و پيروزيهاي ارزشمند در مجامع  مهم  جهاني  و المپيك  بوده  است ، طي  كند.چه  رسول  و چه  محمدرضا طالقاني  و همكاران  درجه  اول  وي  نبايد بگذارندكساني  كه  از جدايي  رسول  خادم  از كشتي  سود مي برند، به  اهداف  خود برسند.

خبرهايي از واليبال
000065.jpg
كيفيت ليگ برتر فداي كميت مي شود؟

گروه ورزشي: اعضاي كميته فني فدراسيون واليبال در آخرين نشست خود هم نتوانستند علاوه بر ۸ تيم قبلي از پيش انتخاب شده، بر سر افزايش تعداد تيمهاي شركت كننده در رقابتهاي اين فصل ليگ برتر به توافق برسند.
جالب آنكه از ميان پنج تيم نامزد حضور در ليگ برتر تنها تيم تازه تاسيس و بدون سابقه سايپا در واليبال اقدام به معرفي نفرات خود كرد و چهار تيم شهرداري بوشهر، شوراي شهر گنبد، دخانيات و فولاد خوزستان قادر به برآوردن اين شرط معمولي هم نشدند.
سئوال اين است كه آيا مي توان با طناب پوسيده چنين تيمهايي كه حتي نمي توانند نام ۱۲ بازيكن را ليست كرده و در موقع مناسب به فدراسيون ارسال دارند، سرنوشت ليگ برتر را به اما و اگرها گره زد؟!
حاضرين در جلسه كميته فني خود بهتر از ما مي دانند كه در شرايط كنوني ظرفيت و گنجايش ليگ برتر ايران كشش ۸ الي ده تيم بيشتر را ندارد و نبايد با افزايش تعداد تيمها، ليگ برتر را از رونق و جذابيت انداخت كه در اين صورت يقينا كيفيت فداي كميت خواهد شد.
دستياران پارك كي ون
«پارك كي ون» سرمربي كره اي تيم ملي بزرگسالان ايران پس از بازگشت از ايتاليا امروز يا فردا با رئيس فدراسيون واليبال ديدار مي كند. وي قرار است پيرامون جذب دستياران ايراني خود و همچنين نحوه دعوت بازيكنان براي حضور در اردوي اول با محمدرضا يزداني خرم رايزني كند.
عباس برقي و علي معمري (دو مربي مسلط به زبان انگليسي) همراه با حسن منصوري و احمد پوركاشيان (دو مربي باتجربه) از جمله شانس داران همراهي پارك كي ون در راه مسابقات جام ملت هاي آسيا و بازيهاي مقدماتي المپيك آتي محسوب مي شوند.

بسكتبال با ويلچر باشگاههاي برتر ايران
گروه ورزشي: فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان اعلام كرد مرحله نخست از چهارمين دوره مسابقات بسكتبال با ويلچر قهرماني باشگاه هاي برتر ايران از گروه دوم از روز پنجشنبه ۲۹ خردادماه جاري در شهر مشهد مقدس آغاز مي شود.
در رقابت هاي اين گروه تيم هاي هيأت جانبازان و معلولين خوزستان، فرش نگين مشهد، پگاه رزم آوران مازندران و نفت بهران حضور دارند.
برنامه اين مسابقات به شرح زير است:
پنجشنبه ۲۹/۳/۸۲
نفت بهران تهران - هيأت خوزستان
پگاه رزم آوران مازندران - فرش نگين مشهد
پگاه رزم آوران مازندران - هيأت خوزستان
فرش نگين مشهد - نفت بهران
جمعه ۳۰/۳/۸۲
نفت بهران تهران - پگاه رزم آوران مازندران
فرش نگين مشهد - هيأت خوزستان

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |