دوشنبه ۲ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۵ - jun . 23, 2003
ليگ برتر به پايان رسيد ملوان و صنعت نفت سقوط كردند
پاس با شكست سپاهان نايب قهرمان شد
000645.jpg
گروه ورزشي: پاس در اصفهان قهرمان را شكست داد و با اقتدار مقام نايب قهرماني را از آن خود كرد. پاس در مقابل سپاهان جام به دست فوتبال قابل قبولي ارائه داد و سه بار دروازه سپاهان را گشود و سپاهان نيز چون هميشه روان و زيبا بازي كرد و يك پنالتي را نيز توسط نويدكيا از دست داد. اين بازي پنج گله، يك مقام قهرماني، يك مقام نايب قهرماني و يك گلزن بزرگ به  نام ادموند بزيك داشت.
«بزيك» حقانيت خود را با زدن سيزده گل به اثبات رساند و عنوان آقاي گل اين رقابت ها را به دست آورد. براي سپاهان اين عنوان نيز مي تواند افتخار ديگري باشد. پاس در اصفهان يكي از منظم ترين بازي هاي خود را انجام داد. همايون شاهرخي با درايت و تدبير خاصي تيم خود را در مقابل قهرمان چيده بود و بازيكنانش با ارائه يك بازي گروهي حساب شده توانستند هم قهرمان را شكست دهند و هم مقام نايب قهرماني را به دست آورند. سپاهان سنت شكن و قهرمان تازه فوتبال باشگاه هاي كشور دوران تازه اي را آغاز خواهد كرد. آنان در بخش مديريت و طراحي يك مجموعه، مربيان و بازيكنان به دستاوردهاي تازه اي رسيدند و تاريخ تازه اي را در فوتبال ايران مكتوب و ثبت نمودند.اصفهان حالا مي تواند نقطه طلايي مركز فوتبال ايران باشد. براي سال هاي آينده فوتبال چشم به اين شهر تاريخي، صنعتي و زيبا خواهد داشت. بقيه مسائل به مسئولين دولتي شهر و ديگران برمي گردد. ارزش و قدر اين قهرماني را بايد خوب بدانيم، خيلي خوب.
پرسپوليس در اهواز
سوم شد
در اهواز و برخلاف بازي احساسي و توأم با عصبانيت بچه هاي فولاد تيم پرسپوليس خونسرد و با برنامه توانست در مقابل گرماي طاقت فرساي اهواز
به  گونه اي بازي كند كه اهوازي ها سه بار اخراجي داشته باشند و پرسپوليس به راحتي روي دو ضربه پنالتي كه عارف محمدوند زد به راحتي به مقام سوم اين دوره از مسابقات برسد. فجر سپاسي نيز با
تك گل علي عليزاده بر استقلال غلبه كرد و به دنبال پرسپوليس در مقام چهارم
قرار گرفت. اين مقام براي شيرازي ها نيز مي تواند سرآغاز يك حركت تازه باشد تا فجري ها براي سال آينده پرتوان تر و اميدوارتر در ليگ برتر حضور يابند. پيكان در نبرد فولادها و كارخانه ها به كار بزرگي دست زد و با سه گل بر سايپا پيروز شد تا نشان دهد در سالي كه گذشت چگونه در زمينه مديريت و تيمداري كار كرده است و بيژن ذوالفقارنسب نيز نشان داد كه يكي از فهيم ترين و بهترين مربيان ليگ برتر بوده است. براي پيكان طهماسبي، شريفي و غفوري اصل گل زدند تا پيكان در رده پنجم قرار گيرد. براي ايران خودرو اين مقام، نشاندهنده يكسال تلاش مديران اين تيم است. سايپا با اين شكست سخت در رده ششم ايستاد و فولاد خوزستان به دليل كم تجربگي و شكست در مقابل پرسپوليس به مقام هفتم رسيد.
در شيراز برق اين استان با قاطعيت و با زدن چهار گل بر ذوب آهن پيروز شد اما از مكان دهم خود تكان نخورد و ذوب آهن با وجود اين شكست با (۳۴) امتياز در رده هشتم قرار گرفت و استقلال تهران نيز در پي شكست هاي اخير خود با يك گل مغلوب فجر سپاسي شد و در همان مقام نهم باقي ماند. اين شكست بايد مديرعامل استقلال را به هوش آورده باشد كه رسم هاي كهنه كارساز نيست و نخواهد بود.
امتياز
تيم
عنوان
۵۲
سپاهان
۱
۴۵
پاس
۲
۴۴
پرسپوليس
۳
۴۰
فجر سپاسي
۴
۳۷
پيكان
۵
۳۵
سايپا
۶
۳۴
فولاد خوزستان
۷
۳۴
ذوب آهن
۸
۳۳
استقلال تهران
۹
۳۲
برق شيراز
۱۰
۲۸
استقلال اهواز
۱۱
۲۶
ابومسلم
۱۲
۲۶
صنعت نفت
۱۳
۲۶
ملوان
۱۴
اما در نبرد حياتي انتهاي جدول استقلال اهواز به كار بزرگي دست زد و در انزلي و در زير فشار شلاق تشويق تماشاگران شمالي نود دقيقه مقاومت كرد و با ارائه يك بازي دفاعي و احتياطي به نتيجه مساوي رسيد، هرچند شكست استقلال اهواز در مقابل ملوان نيز باعث سقوط اهوازي ها نمي شد. چون صنعت نفت در آبادان سه بر يك بر ابومسلم چيره شد، اما روي تفاضل گل بهتر ابومسلم، اين تيم ماند و ملوان و صنعت نفت به دسته دوم سقوط كردند. افسوس براي ملوان و افسوس براي آبادان. حكايت فوتبال هميشه تلخ و شيرين است.

بزيك آقاي  گل  رقابتهاي  فوتبال  باشگاههاي  برتر ايران  شد
ادموند بزيك  مهاجم  تيم  فولاد مباركه  سپاهان  اصفهان  به عنوان  آقاي  گل  دومين  دوره رقابتهاي  فوتبال  باشگاههاي  برتر ايران  شناخته  شد.
اين  مهاجم  ۲۸ ساله  ارمني  تيم  فولاد مباركه  سپاهان  اصفهان  با به ثمر رساندن  ۱۳ گل  زده  درصدر برترين  گلزنان  اين  مسابقات  ايستاد و محرم  نويدكيا هافبك  جوان  اين  تيم  با ۱۲ گل  زده  در مكان  دوم  قرار گرفت . رضا عنايتي  برترين  گلزن  فصل  گذشته  اين  رقابتها نيز با به  ثمــر رساندن  ۱۱ گل  زده  در رده  سوم  برترين  گلزنان  اين  پيكارها جاي  گرفت . اين  بازيكن  فصل  گذشته  در نخستين  دوره  ليگ  برتر باشگاه هاي  ايران  با ثمر رساندن  ۱۷ گل   زده   در صدر برترين  گلزنان  اين  مسابقات   قرار گرفته  بود.
علي  عليزاده  بازيكن  تيم  فجر سپاسي  شيراز با ۹ گل  در رده  چهــارم  و بهنام  سراج  از تيم  فولاد خوزستان ، محمد مؤمني  از تيم  سايپا و محمد منصوري  از تيم  برق  شيراز نيز هر كدام  با ۸ گل  زده  مشتركاً در رده  پنجم  جاي گرفتند.

به بهانه گفتگوي ديروز طالقاني با خبرنگاران
برخورد عاطفي راه حل مسائل كشتي نيست
گروه ورزشي: براي خيلي ها هضم اين مسئله بسيار سخت است كه به اين باور برسند در فدراسيوني كه «محمدرضا طالقاني» رئيس آن است اينهمه تنش و مشكل وجود داشته باشد. ولي واقعيت همين است و اين چيزي است كه اين چهره پرتلاش و پرتوان كشتي خود آن را به  وجود آورده است.
طالقاني ديروز در جمع نمايندگان رسانه هاي گروهي رسماً جدايي رسول خادم و ياران همراهش را از بافت اجرايي كشتي اعلام كرد و سعي كرد در موضعي قرار نگيرد كه حاضرين در جلسه او را نقطه اي مقابل قهرمان سابق جهان و المپيك ببينند. در حالي كه شواهد و دلايل كافي وجود دارد كه رسول خادم نحوه مديريت كنوني در بدنه كشتي را به نقد كشيده و طالقاني هم نبايد با اين مسئله احساسي برخورد كند. رئيس فدراسيون كشتي ديروز در كنار اين جمله كه وظيفه من دفاع از زيرمجموعه ام در اين فدراسيون است به اين نكته هم اشاره كرد كه اميررضا خادم، رسول خادم و منصور برزگر همه بايد به كشتي برگردند. اين در حالي است كه او خود خيلي صريح مي گويد: رسول خادم خواسته هايي دارد كه من نمي توانم به همه  آنها تن دهم. براي كسي كه معتقد است براي كشتي تا المپيك برنامه ريزي شده است و من نمي توانم منتظر كسي بمانم سخناني چنين شتاب زده بر زبان راندن كمي بعيد است.
اين درست است كه كشتي خانواده بزرگي است و طبعاً مشكلات آن هم بزرگ جلوه مي كند، اما واقعيت اين است كه رئيس محترم فدراسيون كشتي ايران نگاه واقع بينانه اي به مسائل امروز كشتي ندارد و همچنان مي خواهد با نگاه احساسي و عاطفي خود به رفع مشكلات بپردازد.
طالقاني خودش ديروز گفت: در ملاقات اخيرم با رئيس فدراسيون جهاني كشتي، مارتينتي به من گفت: ما در تشكيلات فيلا هيچكس را مثل شما نداريم.
حالا ما هم به اين باور رسيده ايم كه در كشتي هيچكس مثل طالقاني نيست.

مدير و مربيان تيم ملي كشتي امروز معرفي مي شوند
رئيس فدراسيون كشتي عصر ديروز اعلام كرد: در پي استعفاي «رسول خادم» مسئول حوزه هاي فني، فرهنگي و علمي فدراسيون كشتي، امروز مدير فني و دو مربي تيم ملي كشتي آزاد معرفي مي شوند.
محمدرضا طالقاني گفت: اين نفرات تا پايان مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني جهان در پست هاي خود باقي خواهند ماند و پس از آن برنامه اي جديد درخصوص مربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي خواهيم داشت.

اسامي ملي پوشان اعزامي كشتي ايران به آمريكا
از سوي  رئيس  فدراسيون  كشتي  اسامي اعضاي  تيم  ملي  كشتي  آزاد  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  قهرماني  جهان  در سال  ۲۰۰۳ نيويورك  آمريكا  اعلام  شد. اسامي تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  اعزامي به  آمريكا به  شرح  زير است :
۵۵ كيلوگرم : محمد اصلاني 
 ۶۰ كيلوگرم : محمد طلايي 
 ۶۶ كيلوگرم : عليرضا دبير
 ۷۴ كيلوگرم :  هادي  حبيبي و مهدي  حاجي  زاده (ذخيره )
۸۴ كيلوگرم : پژمان  درستكار، مجيد خدايي   و فريدون قنبري  كه  تا دو هفته   آينده  ملي پوش  و فرد ذخيره   اين  وزن  نيز اعلام  خواهد شد.
۹۶ كيلوگرم : عليرضا حيدري
 ۱۲۰ كيلوگرم: عليرضا رضايي 
اردوي اين گروه از امروز آغاز مي شود.

خبرهايي از واليبال
تهران ميزبان داوران ساحلي
گروه ورزشي: در پي موافقت فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) با درخواست فدراسيون واليبال ايران، تهران ميزبان داوران ساحلي جهان خواهد بود.
زمان برگزاري اين كلاس مهرماه سال جاري اعلام شده است و بزودي مدرسين آن معرفي مي شوند. اين نخستين كلاس داوري بين المللي ساحلي در ايران است.
سفري پرفايده و سودمند
اعضاي تيم واليبال جوانان ايران پس از مراجعت از اردوي كيش با يك روز استراحت از ديروز تمرينات خود را براي حضور در تورنمنت چهارجانبه ايتاليا آغاز كردند.
مصطفي كارخانه سرمربي تيم جوانان ايران سفر به ايتاليا را در آستانه مسابقات جهاني تهران بسيار پرفايده و سودمند خواند. وي افزود: ديدار با تيمهاي بلندقامت آلمان و ايتاليا و همچنين تونس نماينده آفريقا بهترين محك براي تيمي است كه مي خواهد در تهران براي نخستين بار شانس خود را براي راهيابي به جمع چهار تيم برتر جهان بيازمايد.
روسيه هم شكست خورد
در هفته پنجم ليگ جهاني واليبال لهستان در پيكار مجدد با روسيه اين تيم را مغلوب ساخت. اين نخستين شكست روس ها (قهرمان دوره پيش ليگ جهاني) در دور مقدماتي است. با اين اوصاف شاگردان چيپولين بار خود را براي صعود بسته اند و از اين بابت نگراني ندارند. ايتاليا با پيروزي بر برزيل در بازي نخست خود به صدر جدول گروه دوم صعود كرد.

استعفاي هادي  رضايي پذيرفته نشد
گروه ورزشي:«محمود خسروي  وفا» رئيس  فدراسيون  ورزش هاي  جانبازان  و معلولان  استعفاي ، «هادي  رضايي» سرمربي  تيم  ملي  واليبال  نشسته  ايران  را نپذيرفت .
رضايي  نسبت  به  توزيع  جوايز از سوي  سازمان  تربيت  بدني  به  قهرمانــان  و مربيان  معترض  بوده  و همين  امر باعث  استعفايش  اعلام  شده است .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |