دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۰۶ - July . 14, 2003
واليبال نوجوانان جهان ششمين قهرماني براي برزيل
تيم نوجوانان ايران سوم شد
003890.jpg
گروه ورزشي: هشتمين دوره رقابت هاي واليبال نوجوانان جهان ديروز با قهرماني چندين باره برزيل در شهر «سوفان بوري» تايلند به پايان رسيد. اين بار هم همانند دوره پيش در قاهره يك تيم آسيايي بنام هند به جانشيني ايران هماورد تيم مدافع عنوان قهرماني بود كه چاره اي جز شكست نيافت. هندي ها فريب بازي دور مقدماتي مقابل برزيل را خوردند كه توانسته بودند، اين تيم را سه بر صفر شكست دهند، اما در فينال برزيلي ها مهار نشدني ظاهر شده و با كسب ششمين قهرماني به ركوردي رسيدند كه به اين زوديها از سوي هيچ تيمي دست يافتني نيست ايران اين بار نايب قهرماني را با مقام سومي تعويض كرد. نوجوانان ايران كه تا مرحله نيمه نهايي با قدرت پيش تاخته بودند در نيمه نهايي با شكست مقابل هند حريف جمهوري چك در بازي رده بندي شدند كه با مغلوب كردن اين حريف خوش تاكتيك اروپايي به دومين مقام باارزش جهاني خود رسيدند. موفقيت دوباره ايران در رده نوجوانان جهان بيانگر اين واقعيت بود كه صعود واليبال ايران در دوره گذشته هرگز اتفاقي نبود. نوجوانان ايران اگر در بازي با هند چوب ضعف روحي و اشكالات تاكتيكي خود را نمي خوردند چه بسا يكبار ديگر مي توانستند به تكرار نايب قهرماني دو سال پيش نايل آيند. مقام سومي هم براي واليبال ما عنواني در خور توجه و غرورآفرين است و بايد آن را پاس داشت.
ايران ۳- چك يك
گيم ها (۲۵-۲۱ ۲۰،-۲۵، ۲۱-۲۵، ۱۸-۲۵)
ايران در برابر تيم بلندقامت چك در گيم اول با مشكل مواجه شد و در برابر اين حريف قدرتي راهي براي خروج از بن بست نيافت و در نهايت گيم را واگذار كرد. ورود سعيد معروف بازيساز دوم ايران كه در كار سرعتي و تركيبي تبحر دارد باعث شد تا تيم ايران كاملا دگرگون شود و با آمدن محمد محمدكاظم به جاي صالحي نژاد بر بازي مسلط گردد. از اين پس ديگر اين تيم ايران بود كه به لحاظ، تاكتيكي بر حريف اروپايي اش چربيد و با مغلوب كردن حريف در سه «ست» پياپي به مكان سوم تكيه زد. اين تغيير تاكتيكي باعث شد تا محمد سليماني و وحيد صادقي همانند ستار ه اي تابناك بدرخشند. مهدي رنجبر و مسلم محمدي زاده هم از جمله ديگر بازيكنان موفق ايران در بازي رده بندي بودند.
در فينال اين بازيها برزيل به جز گيم دوم اجازه نفس كشيدن به تيم شگفتي ساز هند نداد و با قدرت با كسب برتري در سه «ست» پياپي همانند مسابقات قاهره به مقام قهرماني رسيد. در پايان اين مسابقات تيم ايران به جز كسب مدال برنز دو نماينده در جمع برترين هاي جام داشت كه عنوان امتيازآورترين بازيكن جهان و بهترين دريافت كننده نصيب محمد سليماني و مسلم محمدزاده شد.
رده بندي نهايي
۱- برزيلي ۲- هند ۳- ايران ۴- چك ۵- روسيه ۶- تايلند ۷- پورتوريكو ۸- استراليا.

حسين برخواه قهرمان وزنه برداري دانشجويان جهان شد
گروه ورزشي: حسين برخواه قهرمان مجموع وزن ۸۵ كيلوگرم دانشجويان جهان شد. در مسابقه هاي وزنه برداري دانشجويان جهان تيم منتخب دانشگاه آزاد اسلامي به نمايندگي كشورمان حضور دارد و حسين برخواه با ۵/۳۷۵ كيلوگرم با دو طلا و يك نقره امتيازات با ارزشي براي ايران كسب كرد. در اين مسابقه ها ابراهيمي و بيراوند ديگر نمايندگان ايران امروز در وزنهاي ۹۴ و ۱۰۵ كيلوگرم به ميدان مي روند.

جانبازان در اسلواكي
گروه ورزشي: فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولان اعلام كرد: وزنه برداران ايران براي شركت در مسابقات آزاد اروپا در اسلواكي از روز ۲۸ تيرماه جاري به اردو خواهند رفت. به گزارش اين فدراسيون، امرالله دهقان، كاظم رجبي، مرتضي دشتي، سعيد بافنده صداقتي، حبيب الله موسوي، علي حسيني، علي صادق زاده، رضا برومند، غلامحسين چلتوك كار و حمزه محمدي نفرات دعوت شده به اين اردو هستند. اين تيم را عبدالله فكور و جواد رازي به عنوان مربي هدايت مي كنند.

همكاري مشترك دانشگاه آزاد اسلامي و فدراسيون دووميداني
003895.jpg
دانشگاه آزاد اسلامي نيز همكاري مفيدي را با فدراسيون دووميداني شروع كرده كه حاصل آن حضور قهرمانان دانشگاه آزاد در ليگ دووميداني قهرماني كشور و نيز اعزام تيم منتخب دووميداني ايران در قالب تيم دانشگاه آزاد به مسابقات جام كازانوف قزاقستان بوده كه حاصل آن كسب ۵ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز بوده. اين هماهنگي با پشتيباني دكتر قديمي مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي و حسين جلالي رئيس فدراسيون دووميداني حاصل شده و آخرين تفاهم بوجود آمده بين دانشگاه آزاد و فدراسيون، تنظيم يك پروتكل به منظور تحكيم و تقويت فعاليت مشترك بوده كه بين طرفين تنظيم و امضا گرديد.

دووميداني ايران و جابه جايي ۱۶ ركورد دووميداني در راه مجارستان
گروه ورزشي: دووميداني دوران تحول را پشت سر مي گذارد و پس از دوره ركود حالا مي توان به آينده اين رشته مادر بسيار اميدوار بود. از نكات جالب و گفتني جابه جايي ۱۶ ركورد ملي در دووميداني از ابتداي سال جاري است و اين مهم تاكنون بي سابقه بوده است. در اين ميان بايد از كسب مدالهاي آسيايي و بين المللي نيز خبر داد كه توسط دووميداني كارهاي ايران در مانيل، جاكارتا، قزاقستان، فرانسه و... بدست آمده و مي توان به درخشش تيم ملي دووميداني در بازيهاي آسيايي فيليپين بسيار اميد داشت و حتي از سوي محسن مهر عليزاده رئيس سازمان تربيت بدني، فدراسيون دووميداني جزو نهادهاي نمونه و فعال انتخاب شده است. در قسمتي از جوابيه رئيس ورزش به گزارش كار مسئولان دووميداني آمده است: علاقه و فعاليتهايي كه فدراسيون دووميداني داشته همسو با جهت گيري كلي سازمان ورزش در تقويت ورزشهاي پايه بوده و مطمئنم با اين نوع عملكرد شاهد موفقيتهاي چشمگيري در دووميداني خواهيم بود و اثراتش در المپيك ۲۰۰۴ آتن و بازيهاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه خود را نشان خواهد داد. تيم منتخب دووميداني ايران در مردادماه نيز در تورنمنت جايزه بزرگ بوداپست مجارستان شركت مي كند.

داوود توكلي نامزد تصدي پست دبير كلي فدراسيون جهاني هندبال شد
گروه ورزشي: داور بين المللي هندبال ايران و يكي از نواب رئيس فدراسيون هندبال ايران كه نامزد احراز سمت دبير كلي فدراسيون جهاني اين رشته است، گفت: كنفدراسيون هندبال آسيا و مسئولان كميته ملي المپيك ايران از نامزدي وي براي تصدي اين پست حمايت خواهند كرد. داوود توكلي كه براي قضاوت در رقابتهاي بين المللي هندبال اينتر ميناكاپ در شهر رم بسر مي برد، شانس موفقيت در كسب سمت دبير كلي فدراسيون جهاني هندبال و همچنين برنامه هاي كاري خود را در اين مورد، تشريح كرد. وي اظهار داشت: از سوي فدراسيون هندبال ايران نامزد احراز اين سمت شده ام كه با توجه به سابقه و مجموعه فعاليت هاي ورزشي ام، براي موفقيت بخت زيادي دارم.

سومين شكست بسكتبال جوانان ايران
گروه ورزشي: تيم بسكتبال جوانان ايران در آخرين ديدار خود در دور مقدماتي بسكتبال قهرماني جوانان جهان كه در شهر سالونيكا يونان جريان دارد، با شكست برابر يونان ازدور پيكارها كنار رفت. تيم ايران در اين ديدار كه در سالن اووسن مارس شهر سالونيكا برگزار شد با نتيجه ۱۰۳ بر ۵۶ مقابل تيم ميزبان متحمل شكست شد.
تيم ايران با نتايج ۲۱ بر ۱۸، ۴۵ بر ۳۶ و ۶۸ بر ۴۴ وقت هاي اول، دوم و سوم را به حريف واگذار كرد.

درخشش تكواندوكاران دانشگاه آزاد در روماني
تيم منتخب تكواندو دانشجويان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامي كه به نمايندگي كشورمان در اولين دوره تورنمنت بين المللي تكواندو ۲۰۰۳ كشور روماني «جام دراكولا» حضور يافته است در پايان با كسب مجموع ۱۰ مدال طلا - ۵ نشان نقره - ۲ مدال برنز با اقتدار كامل و با شايستگي عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات را از آن خود نمود و تيم هاي روماني ميزبان مسابقات و جمهوري قزاقستان در رده هاي بعدي ايستادند.

استقلال و آخرين خبرها
گروه ورزشي: استقلال زودتر از همه آغاز كرد. پس از اينكه امير قلعه نويي حكم گرفت حالا اين تيم كه فصل قبل يكي از بدترين دوران خود را سپري كرد وارد زندگي جديدي شده است. آخرين تحولات استقلال را با هم مرور مي كنيم:سرمربي تيم استقلال تهران مي گويد: هر بازيكني كه نمي خواهد با تيم استقلال كار كند از باشگاه رضايت نامه اش را دريافت كند. امير قلعه نويي افزود: استقلال جاي بازيكناني است كه عاشق نام استقلال باشند، من نيز فقط با بازيكناني كار خواهم كرد كه خواهان سربلندي استقلال باشند.و به هيچ چيز ديگري فكر نكنند.وي افزود: شنبه هفته آينده اردويي را در خارج از تهران برگزار خواهيم كرد و هفت بازيكن جديد جذب خواهيم كرد.در دومين جلسه تمرين باز هم عده اي از سرشناس ترين بازيكنان استقلال حضور نداشتند و از قرار معلوم جدايي آنها از تيم حتمي است. سيروس دين محمدي، داود رستمي، مهدي هاشمي نسب و علي موسوي كه بازيكن آزاد مي باشند به همراه فيض كريملو و هادي طباطبايي به دليل اعلام عدم نياز از سوي باشگاه جدايي اشان از اين باشگاه  حتمي است. از طرفي ديگر پس از قرارداد ۳ ساله داود سيدعباسي، مرتضي ابراهيمي، بازيكن تيم ملي اميد و پگاه گيلان با حضور در هيات فوتبال تهران، رسما قرارداد ۳ ساله با اين باشگاه منعقد كرد. هاشم ساعدي، سخنگوي باشگاه استقلال تهران با تاييد اين خبر گفت: در صدد هستيم رسول خطيبي را در تيم استقلال حفظ كنيم كه با اقدامات صورت گرفته بسيار خوشبين هستيم تا رسول خطيبي استقلالي شود.

مجيد جلالي مربي تيم پاس شد
گروه ورزشي: در حالي كه مجيد جلالي هفته گذشته رسماً گفته بود با دوشغله بودن مخالفم و فقط مربي تيم ملي جوانان خواهم بود اما طي حكمي از سوي مدير عامل موسسه فرهنگي ورزشي پاس، مجيد جلالي به عنوان سرمربي تيم فوتبال پاس منصوب شد. در پي گفته هاي محمد دادكان در تلويزيون مبني بر لزوم حضور تمام وقت همايون شاهرخي در تيم ملي پاس نيز به منظور ياري رساندن به تيم ملي با حضور تمام وقت ايشان در اين تيم موافقت نمود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |